ေနာင္တခ်ိန္ လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ၾကပါေစရန္ တရားပံုမ်ား၏ comment တြင္ တရားစာမ်ားပါ ထဲ့ေပးထားပါသည္။






သူေတာ္ေကာင္းတရားမ်ား လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ရန္ ဤအ၀ိုင္းေလးမ်ား အတြင္းမွာ တရားစာမ်ား တရားပံုမ်ားကို သြပ္သြင္းထားပါတယ္ သင္တို႔ စိတ္တိုင္းၾက ကူးယူျဖတ္ေတာက္ လြတ္လပ္စြာ အသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္။


Sunday, May 18, 2008

၀ိသာခါ သင္သည္ အဘယ္သို႔ေသာ အက်ဳိးထူးကို ေကာင္းစြာ ျမင္၍
ငါ့အား ရွစ္ပါးေသာဆုတို႔ကို ေတာင္းသနည္း ဟု ေမးေတာ္မူ၏။



(၁) အသွ်င္ဘုရား အကၽြႏု္ပ္သည္ ယခုအခါ ကၽြန္မကို ““ဟယ္ ကၽြန္မ သြားေခ်၊ အရံေက်ာင္းေတာ္သို႔သြား၍ အသွ်င္ဘုရား အခ်ိန္တန္ပါၿပီ၊ ဆြမ္းျပင္ၿပီးပါၿပီဟု (ျမတ္စြာဘုရားအား) အခ်ိန္တန္ေၾကာင္းကိုေလွ်ာက္ေလေလာ့”” ဟု ေစလႊတ္လိုက္ပါသည္။ အသွ်င္ဘုရား ထုိအခါ ကၽြန္မသည္ အရံေက်ာင္းေတာ္သို႔ သြားသည္ရွိေသာ္ သကၤန္းကို ခ်ထားကုန္လ်က္ ကိုယ္ကို မိုးေရခံေနကုန္ေသာ ရဟန္းတို႔ကို ျမင္၍““အရံေက်ာင္းေတာ္၌ ရဟန္းတို႔ မရွိကုန္၊ အာဇီ၀ကတို႔သည္ ကိုယ္ကို မိုးေရခံကာ ေနကုန္၏”” ဟု (မွတ္ထင္ကာ) အကၽြႏု္ပ္ထံသို႔ လာၿပီးလွ်င္ အကၽြႏု္ပ္ကို ““အရွင္မ အရံေက်ာင္းေတာ္၌ ရဟန္းတို႔ မရွိပါကုန္၊ အာဇီ၀ကတို႔သည္ ကိုယ္ကို မိုးေရခံကာ ေနပါကုန္၏”” ဟု ေျပာၾကားပါသည္။


(၂) အသွ်င္ဘုရား အ၀တ္မဆီးအခ်ည္းႏွီး ေနျခင္းသည္ မစင္ၾကယ္ပါ၊ စက္ဆုပ္ဖြယ္ ရြံ႕ရွာဖြယ္ျဖစ္ပါသည္။ အသွ်င္ဘုရား အကၽြႏု္ပ္သည္ ဤအက်ဳိးကိုေကာင္းစြာ ျမင္သည္ျဖစ္၍ သံဃာေတာ္အား အသက္ထက္ဆံုး မိုးေရခံသကၤန္းကို လွဴလိုပါ၏။


(၃) အသွ်င္ဘုရား ထို႔ျပင္လည္း ဧည့္သည္အာဂႏၲဳျဖစ္ေသာ ရဟန္းသည္ ခရီးကို မကၽြမ္းက်င္သည္ျဖစ္၍ ဆြမ္းခံအပ္, မခံအပ္ေသာ အိမ္ကို မသိသျဖင့္ ပင္ပန္းစြာ ဆြမ္းခံရပါ၏၊ ထုိဧည့္သည္ အာဂႏၲဳရဟန္းသည္ အကၽြႏု္ပ္၏ အာဂႏၲဳတို႔အား လွဴေသာ ဆြမ္းကို စားၿပီးမွ ခရီးကို သိသည္ျဖစ္၍ ဆြမ္းခံအပ္, မခံအပ္ေသာ အိမ္ကို သိသျဖင့္ မပင္ပန္းဘဲ ဆြမ္းခံရပါလိမ့္မည္၊ အသွ်င္ဘုရား အကၽြႏု္ပ္သည္ ဤအက်ဳိးကို ေကာင္းစြာ ျမင္သည္ျဖစ္၍ အသက္ထက္ဆံုး ဧည့္သည္ အာဂႏၲဳရဟန္းသံဃာအား ဆြမ္းလွဴရန္ အလိုရွိပါသည္။


(၄) အသွ်င္ဘုရား ထို႔ျပင္လည္း ခရီးသြားရဟန္းသည္ မိမိဆြမ္းကို ရွာရသည္ရွိေသာ္ အေဖာ္ကုန္သည္မွလည္း က်န္ရစ္ပါလိမ့္မည္၊ သြားလိုေသာေက်ာင္းသို႔ အခ်ိန္အခါမဲ့၌ ေရာက္ပါလိမ့္မည္၊ ပင္ပန္းစြာခရီးရွည္ သြားရပါလိမ့္မည္။ ထုိရဟန္းသည္ အကၽြႏု္ပ္၏ ခရီးသြားရဟန္းတို႔အား လွဴေသာ ဆြမ္းကိုစားၿပီးမွ သြားရေသာ္ အေဖာ္ကုန္သည္မွ မက်န္ဘဲရွိပါလိမ့္မည္၊ သြားလိုေသာေက်ာင္းသို႔ အခ်ိန္အခါ၌ ေရာက္ပါလိမ့္မည္၊ မပင္ပန္းဘဲ ခရီးရွည္ သြားႏိုင္ပါလိမ့္မည္၊ အသွ်င္ဘုရား အကၽြႏု္ပ္သည္ ဤအက်ဳိးကို ေကာင္းစြာ ျမင္သည္ျဖစ္၍ အသက္ထက္ဆံုး ခရီးသြားရဟန္းသံဃာအား ဆြမ္းလွဴရန္ အလိုရွိပါသည္။


(၅) အသွ်င္ဘုရား ထို႔ျပင္လည္း နာဖ်ားေသာ ရဟန္းအား ေလ်ာက္ပတ္ေသာ ေဘာဇဥ္တို႔ကို မရျခင္းေၾကာင့္ အနာေသာ္လည္း တုိးပြားပါလိမ့္မည္၊ ေသျခင္းေသာ္လည္း ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ အကၽြႏု္ပ္၏သူနာ ရဟန္းတို႔အား လွဴေသာဆြမ္းကို စားရေသာ ထုိရဟန္းအား အနာသည္ မတုိးပြါးလတၱ႔ံ ေသျခင္းသည္လည္း မျဖစ္လတၱံ႔၊ အသွ်င္ဘုရား အကၽြႏု္ပ္သည္ ဤအက်ဳိးကို ေကာင္းစြာ ျမင္သည္ျဖစ္၍ အသက္ထက္ဆံုး သူနာရဟန္းသံဃာအား ဆြမ္းကို လွဴရန္ အလိုရွိပါသည္။


(၆) အသွ်င္ဘုရား ထို႔ျပင္လည္း သူနာျပဳရဟန္းသည္ မိမိဆြမ္းကို ရွာရသည္ရွိေသာ္ နာဖ်ားေသာရဟန္း၏ ဆြမ္းကို ေနျမင့္မွ ေဆာင္ရလတၱံ႔၊ ဆြမ္းငတ္ျပတ္လတၱံ႔၊ ထုိသူနာျပဳရဟန္းသည္ အကၽြႏု္ပ္၏ သူနာျပဳရဟန္းတို႔အား လွဴေသာ ဆြမ္းကို စားရေသာ္ နာဖ်ားေသာ ရဟန္း၏ ဆြမ္းကို ေစာေစာေဆာင္ႏိုင္ပါလတၱံ႔၊ ဆြမ္းငတ္ျပတ္ျခင္း မျဖစ္ပါလတၱံ႔၊ အသွ်င္ဘုရား အကၽြႏု္ပ္သည္ ဤအက်ဳိးကို ေကာင္းစြာျမင္သည္ ျဖစ္၍ အသက္ထက္ဆံုး သူနာျပဳရဟန္းသံဃာအား ဆြမ္းကို လွဴရန္ အလိုရွိပါသည္။


(၇) အသွ်င္ဘုရား ထို႔ျပင္လည္း နာဖ်ားေသာ ရဟန္းအား ေလ်ာက္ပတ္ေသာ ေဆးတို႔ကုိ မရျခင္းေၾကာင့္ အနာေသာ္လည္း တုိးပြါးပါလတၱံ႔၊ ေသျခင္းေသာ္လည္း ျဖစ္ပါလတၱံ႔၊ အကၽြႏု္ပ္၏ သူနာတို႔အားလွဴေသာ ေဆးကုိ စားရေသာ ထုိရဟန္းအား အနာသည္လည္း မတုိးပြါးပါလတၱံ႔၊ ေသျခင္းသည္လည္း မျဖစ္ပါလတၱံ႔၊ အသွ်င္ဘုရား အကၽြႏု္ပ္သည္ ဤအက်ဳိးကို ေကာင္းစြာ ျမင္သည္ျဖစ္၍ အသက္ထက္ဆံုး သူနာရဟန္းသံဃာအား ေဆးလွဴရန္ အလိုရွိပါသည္။


(၈) အသွ်င္ဘုရား ထို႔ျပင္လည္း ျမတ္စြာဘုရားသည္ အႏၶက၀ိႏၵရြာ၌ ဆယ္ပါးေသာ အက်ဳိးတို႔ကုိ
ျမင္ေတာ္မူသျဖင့္ ယာဂုကုိ ခြင့္ျပဳေတာ္မူ၏၊ အသွ်င္ဘုရား အကၽြႏု္ပ္သည္ ထုိဆယ္ပါးေသာ အက်ဳိးတို႔ကို ေကာင္းစြာ ျမင္သည္ျဖစ္၍ သံဃာေတာ္အား အသက္ထက္ဆံုး အျမဲယာဂုလွဴရန္ အလိုရွိပါ၏။


အသွ်င္ဘုရား ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းမိန္းမတို႔သည္ အစီရ၀တီျမစ္၌ ျပည့္တန္ဆာမတို႔ႏွင့္ အတူ အ၀တ္မဆီး အခ်ည္းအႏွီးျဖင့္ တစ္ခုတည္းေသာ ေရဆိပ္၌ ေရခ်ဳိးကုန္၏၊ အသွ်င္ဘုရား ထုိျပည့္တန္ဆာမတို႔သည္ ရဟန္းမိန္းမတို႔ကုိ ““အသွ်င္မတို႔ ငယ္ကုန္ေသာ သင္တို႔သည္ အဘယ့္ေၾကာင့္ အက်င့္ကုိ က်င့္ကုန္သနည္း၊ ကာမဂုဏ္တို႔ကို ခံစားသင့္ေသးသည္ မဟုတ္ကုန္ေလာ၊ အုိမင္းေသာအခါ၌ က်င့္ကုန္ေလာ့၊ ဤသို႔ က်င့္သည္ရွိေသာ္ သင္တို႔အား ႏွစ္ပါးေသာ အက်ဳိးတို႔ကုိ ယူအပ္သည္ ျဖစ္ကုန္လတၱံ႔”” ဟု ျပက္ရယ္ဆုိပါ၏။


အသွ်င္ဘုရား ထုိရဟန္းမိန္းမတို႔သည္ ျပည့္တန္ဆာမတို႔က ျပက္ရယ္ျပဳအပ္ကုန္သည္ ျဖစ္၍ မ်က္ႏွာမသာယာ ျဖစ္ရပါကုန္သည္၊ အသွ်င္ဘုရား မိန္းမအား အ၀တ္မဆီးအခ်ည္းႏွီး ေနျခင္းသည္ မစင္ၾကယ္ပါ၊ စက္ဆုပ္ ရြံရွာဖြယ္ ျဖစ္ပါ၏၊ အသွ်င္ဘုရား အကၽြႏု္ပ္သည္ ဤအက်ဳိးကို ေကာင္းစြာ ျမင္သည္ ျဖစ္၍ ဘိကၡဳနီသံဃာအား အသက္ထက္ဆံုး ေရသႏုပ္လွဴရန္ အလုိရွိပါသည္ ဟု ေလွ်ာက္၏။


၀ိသာခါ သင္သည္ အဘယ္အာနိသင္ကို ေကာင္းစြာ ျမင္သည္ျဖစ္၍ ငါ့အား ရွစ္ပါးေသာဆုတို႔ကို ေတာင္းသနည္း ဟု ေမးေတာ္မူ၏။


အသွ်င္ဘုရား ဤသာသနာေတာ္၌ ၀ါမွကၽြတ္ေသာ ရဟန္းတို႔သည္ ျမတ္စြာဘုရားကို ဖူးေျမာ္ရန္ သာ၀တ္ၳိျပည္သို႔ လာကုန္လတၱံ႔၊ ထုိရဟန္းတို႔သည္ ျမတ္စြာဘုရားထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီးလွ်င္ ““အသွ်င္ဘုရား ဤမည္ေသာ ရဟန္းကား ေသပါၿပီ၊ ထုိရဟန္း၏ လားရာဂတိကား အဘယ္ပါနည္း၊ တမလြန္၌ ျဖစ္ျခင္းကား အဘယ္ပါနည္း (အကၽြတ္တရားရျခင္းကား အဘယ္နည္း)”” ဟု ေမးကုန္လတၱံ႔။ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ထုိကြယ္လြန္ခဲ့ေသာ ရဟန္းကိုေသာတာပတ္ၱိဖုိလ္သို႔ ေရာက္၏ ဟူ၍ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ သကဒါဂါမိဖိုလ္သို႔ ေရာက္၏ ဟူ၍ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ အနာဂါမိဖိုလ္သို႔ ေရာက္၏ ဟူ၍ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ အရဟတၱဖိုလ္သို႔ ေရာက္၏ ဟူ၍ေသာ္ လည္းေကာင္း ေဟာၾကားေတာ္မူလတၱံ႔။


အကၽြႏု္ပ္သည္ ထုိရဟန္းတို႔ထံ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီးလွ်င္ ““အသွ်င္ဘုရားတို႔ ထုိအသွ်င္သည္ သာ၀တ္ၳိျပည္သို႔ လာဖူးပါသေလာ”” ဟု ေမးအံ့။


ထုိရဟန္းသည္ ““သာ၀တ္ၳိျပည္သို႔ လာဖူး၏”” ဟု အကၽြႏု္ပ္အား အကယ္၍ ေျပာဆိုကုန္ျငားအံ့၊ ဤသို႔ဆိုေသာအခါ၌ ဧကန္မုခ် ထုိအသွ်င္သည္ ငါ၏ မိုးေရခံသကၤန္းကိုေသာ္လည္း သံုးေဆာင္ဖူး၏၊ ဧည့္သည္တို႔အား လွဴေသာ ဆြမ္းကိုေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ခရီးသြားတို႔အား လွဴေသာ ဆြမ္းကိုေသာ္ လည္းေကာင္း၊ သူနာတို႔အား လွဴေသာ ဆြမ္းကိုေသာ္ လည္းေကာင္း၊ သူနာျပဳ ရဟန္းတို႔အား လွဴေသာ ဆြမ္းကိုေသာ္ လည္းေကာင္း၊ နာဖ်ားေသာ ရဟန္းတို႔အား လွဴေသာ ေဆးကိုေသာ္ လည္းေကာင္း၊ အၿမဲလွဴေသာ ယာဂုကိုေသာ္ လည္းေကာင္း သံုးေဆာင္ဖူး၏”” ဟု ဆံုးျဖတ္ျခင္းသို႔ေရာက္ပါအံ့။


ထုိသံုးေဆာင္ဖူးေသာ ရဟန္းကို ေအာက္ေမ့ေသာ အကြၽႏု္ပ္အား ၀မ္းေျမာက္ျခင္း ျဖစ္လတၱံ႕၊ ၀မ္းေျမာက္ေသာ အကြၽႏု္ပ္အား ႏွစ္သက္ျခင္း ျဖစ္လတၱံ႕၊ ႏွစ္သက္ေသာ စိတ္ရွိေသာ အကြၽႏု္ပ္၏ ကိုယ္သည္ ၿငိမ္းေအးလတၱံ႕၊ ၿငိမ္းေအးေသာ ကိုယ္ရွိေသာ အကြၽႏု္ပ္သည္ ခ်မ္းသာကို ခံစားရလတၱံ႕၊ ခ်မ္းသာေသာ အကြၽႏု္ပ္၏ စိတ္သည္ တည္ၾကည္လတၱံ႕၊ ထုိတည္ၾကည္ျခင္းသည္ အကြၽႏု္ပ္အား ဣေႁႏၵကို ပြါးေစျခင္း ဗိုလ္ကို ပြါးေစျခင္း ေဗာဇၩင္ကို ပြါးေစျခင္း ျဖစ္လတၱံ႕၊ အသွ်င္ဘုရား အကြၽႏု္ပ္သည္ ဤအက်ဳိးအာနိသင္ ကို ေကာင္းစြာ ျမင္သည္ ျဖစ္၍ ျမတ္စြာဘုရားအား ရွစ္ပါးေသာ ဆုတို႔ကို ေတာင္းပါသည္ ဟု ေလွ်ာက္၏။


၀ိသာခါ ေကာင္းေပစြ၊ ေကာင္းေပစြ။ ၀ိသာခါ သင္သည္ ဤအက်ဳိးအာနိသင္ကို ေကာင္းစြာျမင္သည္ ျဖစ္၍ ငါ့အား ရွစ္ပါးေသာ ဆုတို႔ကို ေတာင္းသည္မွာ ေကာင္းေပစြ၊ ၀ိသာခါ သင့္အား ရွစ္ပါးေသာ ဆုတို႔ကို ခြင့္ျပဳ၏ ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။


ထို႔ေနာက္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ မိဂါရမာတာမည္ေသာ ၀ိသာခါကို ဤဂါထာတို႔ျဖင့္ အႏုေမာဒနာ ျပဳေတာ္မူ၏။


၀ိသာခါ ငါ၏ အၾကင္တပည့္မသည္ ဆြမ္း အေဖ်ာ္အလွဴကို လွဴ၏၊ လြန္စြာ ၀မ္းေျမာက္၏၊ အက်င့္သီလႏွင့္ ျပည့္စံု၏။ ၀န္တုိျခင္းကို ႏွိပ္စက္လ်က္ နတ္ျပည္၏ အေၾကာင္း ျဖစ္ေသာ၊ စိုးရိမ္ျခင္းကို ပယ္တတ္ေသာ၊ ခ်မ္းသာကို ေဆာင္တတ္ေသာ အလွဴကို ေပးလွဴ တတ္၏။ ထုိတပည့္မသည္ ကိေလသာျမဴကင္းေသာ၊ အပါယ္သို႔လားေစတတ္သည့္ ကိေလသာလည္း မရွိေသာ အရိယာမဂ္သို႔ ေရာက္၍ နတ္၌ ျဖစ္ေသာ အသက္ရွည္ျခင္းကို ရ၏။ ေကာင္းမႈကို အလိုရွိေသာ၊ ခ်မ္းသာျခင္းႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ၊ နာဖ်ားျခင္းမရွိေသာ ထုိတပည့္မသည္ နတ္ျပည္၌ ၾကာျမင့္စြာ ေမြ႕ေလ်ာ္ရ၏ဟု အႏုေမာဒနာျပဳေတာ္မူ၏။
ထို႔ေနာက္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ မိဂါရမာတာမည္ေသာ ၀ိသာခါကို ဤဂါထာတို႔ျဖင့္ အႏုေမာဒနာ ျပဳၿပီးလွ်င္ ေနရာမွ ထကာ ဖဲႂကြေတာ္မူ၏။


ထုိအခါ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဤအေၾကာင္းအရာေၾကာင့္ တရားစကားကို ေဟာေတာ္မူၿပီးလွ်င္ ရဟန္းတို႔ကို ရဟန္းတို႔ မိုးေရခံသကၤန္းကို လည္းေကာင္း ဧည့္သည္တို႔အား လွဴေသာ ဆြမ္းကို လည္းေကာင္း၊ ခရီးသြားတို႔အား လွဴေသာ ဆြမ္းကိုလည္းေကာင္း၊ သူနာရဟန္းအား လွဴေသာ ဆြမ္းကို လည္းေကာင္း၊ သူနာျပဳရဟန္းအား လွဴေသာ ဆြမ္းကို လည္းေကာင္း၊ သူနာအား လွဴေသာ ေဆးကို လည္းေကာင္း၊ အၿမဲလွဴေသာ ယာဂုကို လည္းေကာင္း၊ ဘိကၡဳနီ သံဃာအား ေရသႏုပ္ကို လည္းေကာင္း ခြင့္ျပဳ၏ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။


၀ိသာခါအခန္း ၿပီး၏။


မဟာ၀ဂ္ပါဠိေတာ ္၊ စီ၀ရကၡႏၶက ၂၁၉ - ၀ိသာခါ၀တၳဳ။

No comments: