ေနာင္တခ်ိန္ လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ၾကပါေစရန္ တရားပံုမ်ား၏ comment တြင္ တရားစာမ်ားပါ ထဲ့ေပးထားပါသည္။






သူေတာ္ေကာင္းတရားမ်ား လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ရန္ ဤအ၀ိုင္းေလးမ်ား အတြင္းမွာ တရားစာမ်ား တရားပံုမ်ားကို သြပ္သြင္းထားပါတယ္ သင္တို႔ စိတ္တိုင္းၾက ကူးယူျဖတ္ေတာက္ လြတ္လပ္စြာ အသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္။


Friday, August 8, 2008

နိဓိက႑သုတ္-

ဥစၥာေရႊအိုးဘယ္သို႔ ျမႇဳပ္ၾကမည္-


နိဓိက႑သုတ္- (နိဓိ=ဥစၥာျမႇဳပ္ျခင္း၊ ေရႊအိုး။ က႑=အခဏ္း၊ အပိုင္း)

၁။ ေယာက်္ားသည္ အက်ဳိးစီးပြါးႏွင့္စပ္ေသာ ကိစၥ ျဖစ္လတ္ေသာ္ ငါ၏ အက်ဳိးငွါ ျဖစ္လိမ့္မည္ဟု ႏွလံုးျပဳ၍ ေရသို႔ ေရာက္ေလာက္ေအာင္ နက္ေသာ အရပ္၌ ေရႊအိုးကုိ ျမႇဳပ္ႏံွထားရ၏။

၂။ ရာဇ၀တ္ျပစ္မႈျဖင့္ စြပ္စြဲခံရေသာ ငါ့အား မင္းေဘးမွ လြတ္ေျမာက္ရန္ ျဖစ္လိမ့္မည္ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ ခိုးသူတို႔ ႏွိပ္စက္ခံရေသာ ငါ့အား ခိုးသူေဘးမွ လြတ္ေျမာက္ရန္ ျဖစ္လိမ့္မည္ ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ ေႂကြးၿမီတင္ေသာ ငါ့အား ေႂကြးၿမီမွ လြတ္ေျမာက္ရန္ ျဖစ္လိမ့္မည္ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ ငတ္မြတ္ေခါင္းပါး ေသာ အခါ၌ မွ်တရန္ ျဖစ္လိမ့္မည္ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ မီးေရစေသာ ေဘးရန္တို႔
ျဖစ္ေပၚလတ္ေသာ္ ငါ့အား သံုးစြဲရန္ ျဖစ္လိမ့္မည္ဟူ၍ လည္းေကာင္း ႏွလံုးသြင္း ၍ ဤအက်ဳိးၿပီးျခင္းငွါ ေလာက၌ ေရႊအိုးမည္သည္ကို ျမႇဳပ္ႏံွထားရ၏။

၃။ ေရသို႔ ေရာက္ေလာက္ေအာင္ နက္ေသာ ေျမ၌ ေကာင္းစြာ ျမႇဳပ္ထားအပ္သည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း အလံုးစံုေသာ ဥစၥာသည္ အခါ ခပ္သိမ္းပင္ ထုိေယာက္်ားအား မျပည့္စံု။ (ဆိုခဲ့ၿပီးေသာ ကိစၥ အမ်ဳိးမ်ဳိးကို ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္ျခင္းငွါ မစြမ္းႏိုင္)

၄။ ေရႊအိုးသည္ ျမႇဳပ္ထားရာ အရပ္မွမူလည္း ေရြ႕ရွားတတ္၏။ ထုိဥစၥာရွင္၏ အမွတ္သည္လည္း ေမ့ေလ်ာ့တတ္၏၊ နဂါးတို႔သည္လည္း ေနရာေျပာင္းထား တတ္ကုန္၏။ ဘီလူးတို႔သည္လည္း ထုိေရႊအိုးကို ေဆာင္ယူတတ္ကုန္၏။

၅။ မခ်စ္အပ္ကုန္ေသာ အေမြခံတို႔သည္ မူလည္း (ဥစၥာရွင္) မျမင္စဥ္ တူးေဖာ္ ထုတ္ေဆာင္တတ္ကုန္၏။ ကုသုိလ္ကံ ကုန္ေသာအခါ၌မူလည္း ထုိဥစၥာအားလံုးစုံ သည္ ေပ်ာက္ပ်က္တတ္၏။

၆။ မိန္းမျဖစ္ေစ၊ ေယာက္်ားျဖစ္ေစ အၾကင္ တစ္စံုတစ္ေယာက္ေသာ သူသည္ အလွဴေပးျခင္းျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ သီလေဆာက္တည္ျခင္းျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ကိုယ္ ႏႈတ္ ႏွလံုး ေစာင့္စည္းျခင္းျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ဣေႁႏၵတို႔ကို ဆံုးမျခင္းျဖင့္ လည္းေကာင္း ေကာင္းမႈတည္းဟူေသာ ေရႊအိုးကို ေကာင္းစြာ ျမႇဳပ္ထားအပ္၏။

၇။ ေစတီ၌ လည္းေကာင္း၊ သံဃာ၌ လည္းေကာင္း၊ ပုဂၢိဳလ္၌ လည္းေကာင္း၊ ဧည့္သည္တို႔၌ လည္းေကာင္း၊ အမိ၌ လည္းေကာင္း၊ အဖ၌ လည္းေကာင္း၊ ထို႔ျပင္ အစ္ကိုႀကီး အစ္မႀကီး၌ လည္းေကာင္း ေကာင္းမႈတည္းဟူေသာ ေရႊအိုးကို ေကာင္းစြာ ျမႇဳပ္ထားအပ္၏။

၈။ ေကာင္းစြာ ျမႇဳပ္ထားအပ္ေသာ ဤေရႊအိုးသည္ (ရန္သူတို႔) မေအာင္ႏိုင္သည္ ျဖစ္၍(တမလြန္ဘ၀သို႔) အစဥ္လိုက္၏၊ (စည္းစိမ္ဥစၥာတို႔ကို) ပယ္စြန္႔၍ တမလြန္ ဘ၀သို႔ ေျပာင္းသြားရသည္ရွိေသာ္ ထုိကုသုိလ္ေရႊအိုးကို ယူ၍ သြားရ၏။

၉။ (ကုသုိလ္) ေရႊအိုးသည္ သူတစ္ပါးတို႔ႏွင့္ မဆက္ဆံ၊ ခိုးသူတို႔မခိုးယူႏိုင္၊ ပညာ ရွိသည္ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈတို႔ကို ျပဳရာ၏။ (ကုသုိလ္) ေရႊအိုးသည္ (တမလြန္ ဘ၀သို႔) အစဥ္လိုက္၏။

၁၀။ ဤ (ကုသုိလ္) ေရႊအိုးသည္ နတ္လူတို႔၏ အလိုဟူသမွ်ကို ေပး၏။ အၾကင္ အၾကင္ ခ်မ္းသာကို ေတာင့္တကုန္၏။ ထုိေတာင့္တရာရာ ခ်မ္းသာအားလံုးကို ပင္ ထုိကုသုိလ္ ေရႊအိုးေၾကာင့္ ရႏိုင္၏။

၁၁။ အေရအဆင္းေကာင္းသည့္အျဖစ္ အသံေကာင္းသည့္အျဖစ္ အသြင္သဏၭာန္ ေကာင္းသည့္အျဖစ္ ႐ုပ္အဆင္း လွပသည့္အျဖစ္ အစိုးရသည့္အျဖစ္ အေႁခြအရံ မ်ားသည့္ အျဖစ္ဟူေသာ အက်ဳိးအားလံုးကို ထုိကုသုိလ္ေရႊအိုးေၾကာင့္ ရႏိုင္၏။

၁၂။ ပေဒသရာဇ္မင္းအျဖစ္ကို လည္းေကာင္း၊ အစိုးရေသာ ဧကရာဇ္မင္းအျဖစ္ကို လည္းေကာင္း၊ ႏွစ္သက္ ျမတ္ႏိုးအပ္ေသာ စၾက၀ေတးမင္းခ်မ္းသာကို လည္း ေကာင္း၊ နတ္ျပည္တို႔၌ နတ္မင္းအျဖစ္ကို လည္းေကာင္း ဤအက်ဳိးအားလံုးကို ထုိကုသုိလ္ေရႊအိုးေၾကာင့္ ရႏိုင္၏။

၁၃။ လူ႕ျပည္ရွိ စည္းစိမ္ဥစၥာကို လည္းေကာင္း၊ နတ္ျပည္၌ ေမြ႕ေလ်ာ္ဖြယ္ကို လည္းေကာင္း၊ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကို လည္းေကာင္း အက်ဳိးအားလံုးကို ထုိကုသုိလ္ ေရႊအိုးေၾကာင့္ ရႏိုင္၏။

၁၄။ မိတ္ေဆြေကာင္းႏွင့္ ျပည့္စံုျခင္းကို အေၾကာင္းျပဳ၍ သင့္ေသာအေၾကာင္း အားျဖင့္ အားထုတ္ေသာသူအား အရဟတၱမဂ္ အရဟတၱဖိုလ္ပညာတို႔၌ ေလ့လာ ျခင္း ရွိေသာသူ အျဖစ္တည္းဟူေသာအက်ဳိးအားလံုးကို ထုိကုသုိလ္ေရႊအိုးေၾကာင့္ ရႏိုင္၏။

၁၅။ ပဋိသမၻိဒါေလးပါး ၀ိေမာကၡ (ရွစ္ပါး) သာ၀ကပါရမီဉာဏ္ ပေစၥကေဗာဓိဉာဏ္
သမၼာသေမၺာဓိဉာဏ္ တည္းဟူေသာ အက်ဳိးအားလံုးကို ထုိကုသုိလ္ေရႊအိုးေၾကာင့္ ရႏိုင္၏။

၁၆။ အၾကင္ ကုသုိလ္ ျပည့္စံုျခင္းသည္ ရွိ၏။ ထုိကုသုိလ္ ျပည့္စံုျခင္းသည္ ဤသုိ႔ မ်ားေသာအက်ဳိးရွိ၏၊ ထို႔ေၾကာင့္ တည္ၾကည္ေသာ ပညာရွိတို႔သည ္ ျပဳၿပီးေသာ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈရွိသည့္ အျဖစ္ကို ခ်ီးမြမ္းၾကကုန္၏ ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။

နိမိက႑သုတ္ ၿပီး၏။

နိဓိက႑သုတ္၊ ခုဒၵကပါဠိေတာ္။