ေနာင္တခ်ိန္ လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ၾကပါေစရန္ တရားပံုမ်ား၏ comment တြင္ တရားစာမ်ားပါ ထဲ့ေပးထားပါသည္။






သူေတာ္ေကာင္းတရားမ်ား လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ရန္ ဤအ၀ိုင္းေလးမ်ား အတြင္းမွာ တရားစာမ်ား တရားပံုမ်ားကို သြပ္သြင္းထားပါတယ္ သင္တို႔ စိတ္တိုင္းၾက ကူးယူျဖတ္ေတာက္ လြတ္လပ္စြာ အသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္။


Wednesday, September 17, 2008

(၁၅) မ်က္ေမွာက္နိဗၺာန္၀ါဒ ငါးမ်ဳိး


(၁၅) မ်က္ေမွာက္နိဗၺာန္၀ါဒ ငါးမ်ဳိး

ထုိတြင္ အဘယ္တို႔သည္ မ်က္ေမွာက္ဘ၀၌ နိဗၺာန္ကုိဆုိေသာ ၀ါဒငါးပါးတို႔ မည္သနည္း။
ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ သမဏျဗာဟၼဏသည္ ဤသို႔ ဆုိေလ့ရွိ၏၊
ဤသို႔ ယူေလ့ရွိ၏- {{အခ်င္းတို႔ ဤကုိယ္ {အတၱ}သည္ အၾကင့္ေၾကာင့္ ကာမဂုဏ္ငါးပါးတို႔ျဖင့္ ကုံလုံျပည့္စံုစြာ ေပ်ာ္ရႊင္ ခံစားရ၏။ အခ်င္းတို႔ ဤမွ်ျဖင့္ ဤကုိယ္ {အတၱ}သည္ အျမတ္ဆုံး မ်က္ေမွာက္ဘ၀ {ဒိ႒ဓမၼ} နိဗၺာန္သို႔ ေရာက္၏}}ဟု ဆုိေလ့ရွိ၏၊ ယူေလ့ရွိ၏။ ဤသို႔ အခ်ဳိ႕သူတို႔သည္ ထင္ရွားရွိေသာ သတၱ၀ါ၏ အျမတ္ဆုံး မ်က္ေမွာက္ဘ၀ {ဒိ႒ဓမၼ} နိဗၺာန္ကုိ ပညတ္ၾကကုန္၏။

ထုိသူကုိ အျခား တစ္ေယာက္ေသာသူက ဤသို႔ဆုိ၏- {{အခ်င္း သင္ဆုိေသာ ဤကုိယ္ {အတၱ} သည္ရွိသည္သာတည္း၊ မရွိဟု ငါ မဆုိ၊ အခ်င္း ဤကုိယ္ {အတၱ} သည္ ဤမွ်တည္းျဖင့္ အျမတ္ဆုံးမ်က္ေမွာက္ဘ၀ {ဒိ႒ဓမၼ} နိဗၺာန္သို႔ မေရာက္ေသး၊ အဘယ့္ေၾကာင့္နည္း ဟူမူ- အခ်င္း အၾကင့္ေၾကာင့္ ကာမဂုဏ္တုို႔ သည္ မျမဲကုန္၊ ဆင္းရဲကုန္၏၊ ေဖါက္ျပန္ ေျပာင္းလဲျခင္း သေဘာရွိကုန္၏၊ ထုိကာမဂုဏ္တို႔၏ ေဖါက္ျပန္ေျပာင္းလဲျခင္း တစ္မ်ဳိး တစ္ဖုံ ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ စုိးရိမ္ျခင္း ငုိေႂကြးျခင္း ဆင္းရဲျခင္း ႏွလံုးမသာယာျခင္း ျပင္းစြာပင္ပန္းျခင္းတို႔ ျဖစ္ကုန္၏။

အခ်င္း ဤကုိယ္ {အတၱ}သည္ အၾကင့္ေၾကာင့္ကာမဂုဏ္တို႔မွ ကင္းဆိတ္၍သာ လွ်င္ ။ပ။ ပဌမစ်ာန္ေရာက္၍ ေန၏။ အခ်င္း ဤမွ်ျဖင့္ ဤကုိယ္ {အတၱ} သည္ အျမတ္ဆုံး မ်က္ေမွာက္ဘ၀ {ဒိ႒ဓမၼ} နိဗၺာန္သို႔ ေရာက္၏}} ဟု ဆွိ၏။

ဤသို႔လွ်င္ အခ်ဳိ႕သူတို႔သည္ ထင္ရွားရွိေသာ သတၱ၀ါ၏ အျမတ္ဆုံးမ်က္ေမွာက္ ဘ၀ {ဒိ႒ဓမၼ} နိဗၺာန္ကုိပညတ္ၾကကုန္၏။ တုိသူကုိ အျခား တစ္ေယာက္ေသာသူ က ဤသို႔ဆုိ၏- {{အခ်င္း သင္ဆုိေသာ ဤကုိယ္ {အတၱ}သည္ရွိသည္သာတည္း၊ မရွိဟု ငါ မဆုိ၏၊ အခ်င္း ဤကုိယ္ {အတၱ}သည္ ဤမွ်တည္းျဖင့္ အျမတ္ဆုံးမ်က္ ေမွာက္ ဘ၀{ဒိ႒ဓမၼ} နိဗၺာန္သို႔ မေရာက္ေသး၊ အဘယ့္ေၾကာင့္နည္း ဟူမူ- ထုိ (ပဌမစ်ာန္)၌ ၀ိတက္ç ၀ိစာရရွိေနေသးေသာေၾကာင့္ ဤ (ပဌမစ်ာန္) ကုိ ႐ုန္႔ရင္း ၾကမ္းတမ္း၏ဟု ဆုိအပ္၏။ အခ်င္း အၾကင့္ေၾကာင့္ ဤကုိယ္ {အတၱ}သည္ ၀ိတက္ ၀ိစာရတုို႔၏ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းျခင္းေၾကာင့္။ပ။ ဒုတိယစ်ာန္သို႔ ေရာက္၍ေန၏။

အခ်င္း ဤမွ်ျဖင့္ ဤကုိယ္ {အတၱ}သည္ အျမတ္ဆုံး မ်က္ေမွာက္ဘ၀ {ဒိ႒ဓမၼ} နိဗၺာန္သို႔ေရာက္၏}}ဟု ဆုိ၏။ ဤသို႔လွ်င္ အခ်ဳိ႕သူတို႔သည္ ထင္ရွား ရွိေသာ သတၱ၀ါ၏ အျမတ္ဆုံး မ်က္ေမွာက္ဘ၀ {ဒိ႒ဓမၼ}နိဗၺာန္ကုိ ပညတ္ၾကကုန္၏။

ထုိသူကုိ အျခား တစ္ေယာက္ေသာသူက ဤသို႔ ဆုိ၏- {{အခ်င္း သင္ ဆုိေသာ ဤကုိယ္ {အတၱ}သည္ ရွိသည္ သာတည္း၊ မရွိဟု ငါ မဆုိ။ အခ်င္း ဤကုိယ္ {အတၱ}သည္ ဤမွ်တည္းျဖင့္ ျမတ္ဆုံးမ်က္ေမွာက္ဘ၀ {ဒိ႒ဓမၼ} နိဗၺာန္သို႔ မေရာက္ေသး၊ အဘယ္ေၾကာင့္နည္းဟူမူ- ထုိ (ဒုတိယစ်ာန္)၌ စိတ္၏ေပၚလြင္ တက္ႂကြသည္၏အျဖစ္ ဟူေသာ ႏွစ္သိမ့္ျခင္းပီတိ ရွိေနေသးေသာေၾကာင့္ ဤ (ဒုတိယစ်ာန္) ကုိ႐ုန္႔ရင္းၾကမ္းတမ္း၏ဟု ဆိုအပ္၏၊ အခ်င္း အၾကင့္ေၾကာင့္ ဤကုိယ္ {အတၱ}သည္ ပီတိကုိလည္း စက္ဆုပ္ျခင္းေၾကာင့္။ပ။ တတိယစ်ာန္သို႔ ေရာက္၍ ေန၏။

အခ်င္း ဤမွ်ျဖင့္ ဤကုိယ္ {အတၱ}သည္ အျမတ္ဆုံးမ်က္ေမွာက္ဘ၀ {ဒိ႒ဓမၼ} နိဗၺာန္သို႔ ေရာက္၏}}ဟု ဆုိ၏။ ဤသို႔လွ်င္ အခ်ဳိ႕သူတို႔သည္ ထင္ရွားရွိေသာ သတၱ၀ါ၏ အျမတ္ဆုံး မ်က္ေမွာက္ဘ၀ {ဒိ႒ဓမၼ} နိဗၺာန္ကုိ ပညတ္ၾကကုန္၏။ ထုိသူကုိ အျခား တစ္ေယာက္ေသာသူက ဤသို႔ ဆုိ၏၊ {{အခ်င္း သင္ ဆုိေသာ ဤကုိယ္ {အတၱ}သည္ရွိသည္သာတည္း၊ မရွိဟု ငါ မဆုိ၊ အခ်င္း ဤကုိယ္ {အတၱ}သည္ ဤမွ်တည္းျဖင့္ အျမတ္ဆုံးမ်က္ေမွာက္ဘ၀ {ဒိ႒ဓမၼ} နိဗၺာန္သို႔ မေရာက္ေသး၊ အဘယ္ေၾကာင့္နည္းဟူမူ ထုိ (တတိယစ်ာန္)၌ ခ်မ္းသာေလစြဟု စိတ္၏ ႏွလံုးသြင္းျခင္းရွိ ေနေသးေသာေၾကာင့္ ဤ (တတိယစ်ာန္) ကုိ ႐ုန္႔ရင္းၾကမ္းတမ္း၏ဟု ဆုိအပ္၏၊ အခ်င္း အၾကင့္ေၾကာင့္ ဤကုိယ္ {အတၱ} သည္ သုခကုိလည္း ပယ္ျခင္းေၾကာင့္။ပ။ စတုတၳစ်ာန္သို႔ ေရာက္၍ ေန၏။

အခ်င္း ဤမွ်ျဖင့္ ဤကုိယ္ {အတၱ}သည္ အျမတ္ဆုံး မ်က္ေမွာက္ဘ၀ {ဒိ႒ဓမၼ} နိဗၺာန္သို႔ ေရာက္၏ဟုဆုိ၏။ ဤသို႔လွ်င္ အခ်ဳိ႕သူတို႔သည္ ထင္ရွားရွိေသာ သတၱ၀ါ၏ အျမတ္ဆုံး မ်က္ေမွာက္ ဘ၀ {ဒိ႒ဓမၼ} နိဗၺာန္ကုိ ပညတ္ၾကကုန္၏။ ဤသည္တို႔သည္ မ်က္ေမွာက္ဘ၀ {ဒိ႒ဓမၼ} နိဗၺာန္ကုိ ဆုိေသာ ၀ါဒငါးပါး တို႔တည္း။

ငါးပါးစုတရားမ်ားကုိ အက်ယ္ျပဆုိျခင္း ၿပီး၏။
၅ - ပဥၥကနိေဒၵသ၊ ခုဒၵက၀တၳဳ၊ ၀ိဘဂၤ။