ေနာင္တခ်ိန္ လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ၾကပါေစရန္ တရားပံုမ်ား၏ comment တြင္ တရားစာမ်ားပါ ထဲ့ေပးထားပါသည္။






သူေတာ္ေကာင္းတရားမ်ား လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ရန္ ဤအ၀ိုင္းေလးမ်ား အတြင္းမွာ တရားစာမ်ား တရားပံုမ်ားကို သြပ္သြင္းထားပါတယ္ သင္တို႔ စိတ္တိုင္းၾက ကူးယူျဖတ္ေတာက္ လြတ္လပ္စြာ အသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္။


Sunday, January 11, 2009

လ ေန ဥပမာ-

ပါယာသိသုတ္ (အပိုင္း-၃)

လ ေန ဥပမာ-


ၿမဳိ႕စား သို႔ျဖစ္လွ်င္ ဤအရာ၌ သင့္ကိုပင္ ျပန္၍ ေမးအံ့၊ သင္ႏွစ္သက္သည့္ အတုိင္းထို (အေမး) ကို ေျဖေလာ့။ ၿမဳိ႕စား ထို (အရာ) ကို အဘယ္သို႔ ထင္သနည္း၊ ဤလေနတို႔သည္ ဤေလာက၌ ျဖစ္ကုန္ သေလာ၊ တစ္ပါးေသာ ေလာက၌ ျဖစ္ကုန္သေလာ၊ ထိုလေနတို႔သည္ နတ္တို႔ ျဖစ္ကုန္သေလာ၊ လူတို႔ ျဖစ္ကုန္ သေလာ ဟု (ေမး၏)။

အသွ်င္ကႆပ ဤလေနတို႔သည္ တစ္ပါးေသာ ေလာက၌ ျဖစ္ပါကုန္၏၊ ဤေလာက၌ မျဖစ္ပါကုန္၊ ထိုလေနတို႔သည္ နတ္တို႔ ျဖစ္ပါကုန္၏၊ လူတို႔ မဟုတ္ပါကုန္ ဟု (ေျဖဆို၏)။

ၿမဳိ႕စား ဤအေၾကာင္းျဖင့္လည္း သင္၏ အယူသည္ ဤသို႔ ျဖစ္ပါေလာ့-
''ဤအေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း တစ္ပါးေသာ ေလာကသည္ ရွိ၏၊ (ေသ၍) တစ္ဖန္ ျဖစ္ေပၚေသာ သတၱဝါတို႔သည္ ရွိကုန္၏၊ ေကာင္းမႈကံ, မေကာင္းမႈကံတို႔၏ အက်ဳိးဝိပါက္သည္ ရွိ၏'' ဟု (ျဖစ္ပါေလာ့ဟု ဆို၏)။

အသွ်င္ကႆပသည္ ဤသို႔ဆို ေသာ္လည္း ဤအရာ၌ အကြၽႏု္ပ္၏ အယူသည္ ဤသို႔ပင္ျဖစ္ပါ၏-
''ဤအေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း တစ္ပါးေသာ ေလာကသည္ မရွိ၊ (ေသ၍) တစ္ဖန္ ျဖစ္ေပၚေသာ သတၱဝါတို႔သည္ မရွိကုန္၊ ေကာင္းမႈကံ, မေကာင္းမႈကံတို႔၏ အက်ဳိးဝိပါက္သည္ မရွိ'' ဟု (ျဖစ္ပါ၏ ဟု ေလွ်ာက္၏)။

ၿမဳိ႕စား ''ဤအေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း တစ္ပါးေသာ ေလာကသည္ မရွိ၊ (ေသ၍) တစ္ဖန္ျဖစ္ေပၚေသာ သတၱဝါတို႔သည္ မရွိကုန္၊ ေကာင္းမႈကံ, မေကာင္းမႈကံတို႔၏ အက်ဳိးဝိပါက္သည္ မရွိ'' ဟူေသာ သင္၏ အယူျဖစ္ျခင္း၏ အေၾကာင္းသည္ ရွိသေလာ ဟု (ေမး၏)။

အသွ်င္ကႆပ ''ဤအေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း တစ္ပါးေသာ ေလာကသည္ မရွိ၊ (ေသ၍) တစ္ဖန္ ျဖစ္ေပၚေသာ သတၱဝါတို႔သည္ မရွိကုန္၊ ေကာင္းမႈကံ, မေကာင္းမႈကံတို႔၏ အက်ဳိးဝိပါက္သည္ မရွိ'' ဟူေသာ အကြၽႏု္ပ္၏ အယူျဖစ္ျခင္း၏ အေၾကာင္းသည္ ရွိပါ၏ဟု (ေလွ်ာက္၏)။

ၿမဳိ႕စား (ထိုအေၾကာင္းကား) အဘယ္နည္း ဟု (ေမး၏)။
အသွ်င္ကႆပ ဤေလာက၌ အကြၽႏု္ပ္၏ အေဆြခင္ပြန္းသားခ်င္း ေပါက္ေဖာ္ တို႔သည္ အသက္ကိုသတ္ေလ့ ရွိကုန္၏၊ မေပးေသာ ဥစၥာကို ယူေလ့ရွိကုန္၏၊ ကာမဂုဏ္တို႔၌ မွားယြင္းစြာ က်င့္ေလ့ရွိကုန္၏၊ မဟုတ္မမွန္ေသာ စကားကို ေျပာေလ့ရွိကုန္၏၊ ကုန္းေခ်ာစကားကို ေျပာေလ့ရွိကုန္၏၊ ၾကမ္းတမ္းေသာ စကားကို ေျပာေလ့ရွိကုန္၏၊ ၿပိန္ဖ်င္းေသာ စကားကို ေျပာေလ့ရွိကုန္၏၊ တပ္မက္ေမာျခင္း မ်ားကုန္၏၊ ပ်က္စီးေစလိုေသာ စိတ္ရွိကုန္၏၊ မွားေသာ အယူရွိကုန္၏၊ ထိုသူတို႔သည္ ေနာင္အခါ၌ ေရာဂါႏွိပ္ စက္ကုန္၏၊ ဆင္းရဲျခင္းသို႔ ေရာက္ကုန္၏၊ ျပင္းထန္စြာ နာမက်န္းရွိကုန္၏၊ ''ဤသူတို႔သည္ ဤေရာဂါမွ မထကုန္ လတၱံ႕'' ဟု သိေသာအခါ အကြၽႏု္ပ္သည္ ထိုသူတို႔ထံ ခ်ဥ္းကပ္၍ ဤသို႔ ေျပာဆိုပါ၏။

အခ်င္းတို႔ အခ်ဳိ႕ေသာ...
သမဏျဗာဟၼဏတို႔သည္ ဤသို႔ဆိုေလ့ရွိကုန္၏၊ ဤသို႔ယူေလ့ရွိကုန္၏-
'အၾကင္သူတို႔သည္ အသက္ကို သတ္ေလ့ရွိကုန္၏၊ မေပးေသာ ဥစၥာကို ယူေလ့ရွိကုန္၏၊ ကာမဂုဏ္တို႔၌ မွားယြင္းစြာ က်င့္ေလ့ရွိကုန္၏၊ မဟုတ္မမွန္ေသာ စကားကို ေျပာေလ့ရွိကုန္၏၊ ကုန္းေခ်ာ စကားကို ေျပာေလ့ရွိကုန္၏၊ ၾကမ္းတမ္းေသာ စကားကို ေျပာေလ့ရွိကုန္၏၊ ၿပိန္ဖ်င္းေသာ စကားကို ေျပာေလ့ရွိကုန္၏၊ တပ္မက္ေမာျခင္း မ်ားကုန္၏၊ ပ်က္စီးေစလိုေသာ စိတ္ရွိကုန္ ၏၊ မွားေသာ အယူရွိကုန္၏၊ ထိုသူတို႔သည္ ခႏၶာကိုယ္ပ်က္စီး၍ ေသၿပီးသည္မွ ေနာက္၌ ခ်မ္းသာကင္းရာ မေကာင္းေသာ လားရာ ပ်က္စီးလ်က္ က်ေရာက္ရာ ငရဲသို႔ ေရာက္ကုန္ လတၱံ႕' ဟု (ဆိုေလ့ ယူေလ့ ရွိကုန္၏)။

အခ်င္းတို႔သည္ကား အသက္ကို သတ္ေလ့ရွိကုန္၏၊ မေပးေသာ ဥစၥာကို ယူေလ့ရွိကုန္၏၊ ကာမဂုဏ္တို႔၌ မွားယြင္းစြာ က်င့္ေလ့ရွိကုန္၏၊ မဟုတ္မမွန္ေသာ စကားကို ေျပာေလ့ရွိကုန္၏၊ ကုန္းေခ်ာစကားကို ေျပာေလ့ရွိကုန္၏၊ ၾကမ္းတမ္းေသာ စကားကို ေျပာေလ့ရွိကုန္၏၊ ၿပိန္ဖ်င္းေသာ စကားကို ေျပာေလ့ ရွိကုန္၏၊ တပ္မက္ေမာျခင္းမ်ားကုန္၏၊ ပ်က္စီးေစလိုေသာ စိတ္ရွိကုန္၏၊ မွားေသာ အယူရွိကုန္၏၊ ထိုအသွ်င္သမဏ ျဗာဟၼဏတို႔၏ စကားသည္ အကယ္၍ မွန္အံ့၊ အခ်င္းတို႔သည္ ခႏၶာကိုယ္ပ်က္စီး၍ ေသၿပီးသည္မွ ေနာက္၌ ခ်မ္းသာကင္းရာ မေကာင္းေသာ လားရာ ပ်က္စီးလ်က္ က်ေရာက္ရာ ငရဲသို႔ ေရာက္ကုန္လတၱံ႕။

အခ်င္းတို႔သည္ ခႏၶာကိုယ္ပ်က္စီး၍ ေသၿပီးသည္မွ ေနာက္၌ ခ်မ္းသာကင္းရာ မေကာင္းေသာလားရာ ပ်က္စီးလ်က္ က်ေရာက္ရာ ငရဲသို႔ အကယ္၍ က်ေရာက္ ကုန္ေသာ္ ငါ့ထံလာ၍ ေျပာၾကားၾကပါ ကုန္ေလာ့-

'ဤအေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း တစ္ပါးေသာ ေလာကသည္ ရွိ၏၊ (ေသ၍) တစ္ဖန္ ျဖစ္ေပၚေသာ သတၱဝါတို႔သည္ ရွိကုန္၏၊ ေကာင္းမႈကံ, မေကာင္းမႈကံတို႔၏ အက်ဳိး ဝိပါက္သည္ ရွိ၏' ဟု (လာ၍ ေျပာၾကားၾကပါကုန္ေလာ့)။

အခ်င္းတို႔သည္ ငါ၏ ယံုၾကည္ကိုးစားထိုက္သူတို႔ ျဖစ္ၾကပါကုန္၏၊ အခ်င္းတို႔ သိျမင္ေသာ အရာသည္ ငါ ကိုယ္တိုင္ သိျမင္ေသာ အရာကဲ့သို႔ ျဖစ္ပါလတၱံ႕''ဟု (ေျပာဆိုပါ၏)။

ထိုသူတို႔သည္ ''ေကာင္းပါၿပီ''ဟု အကြၽႏု္ပ္အား ဝန္ခံၾကၿပီးလွ်င္ လာ၍လည္း မေျပာၾကားၾကပါကုန္၊ တမန္ကိုလည္း မေစလႊတ္ၾကပါကုန္။ အသွ်င္ကႆပ (ယင္းဆိုခဲ့သည့္ ပံုသက္ေသ) အေၾကာင္းအားျဖင့္ အကြၽႏု္ပ္၏ အယူသည္ ဤသို႔ ျဖစ္ပါ၏-

''ဤအေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း တစ္ပါးေသာ ေလာကသည္ မရွိ၊ (ေသ၍) တစ္ဖန္ ျဖစ္ေပၚေသာ သတၱဝါတို႔သည္ မရွိကုန္၊ ေကာင္းမႈကံ, မေကာင္းမႈကံတို႔၏ အက်ဳိးဝိပါက္သည္ မရွိ'' ဟု ျဖစ္ပါ ၏။ ဤ(ဆိုခဲ့သည့္ပံုသက္ေသ) သည္လည္း (အကြၽႏု္ပ္၏ အယူျဖစ္ျခင္း၏) အေၾကာင္းပါတည္း ဟု (ေလွ်ာက္၏)။

ပါယာသိသုတ္၊ မဟာ၀ဂ္ပါဠိေတာ္၊ ဒီဃနိကာယ္။

ဆက္မည္- ခိုးသူ ဥပမာ --->