ေနာင္တခ်ိန္ လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ၾကပါေစရန္ တရားပံုမ်ား၏ comment တြင္ တရားစာမ်ားပါ ထဲ့ေပးထားပါသည္။






သူေတာ္ေကာင္းတရားမ်ား လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ရန္ ဤအ၀ိုင္းေလးမ်ား အတြင္းမွာ တရားစာမ်ား တရားပံုမ်ားကို သြပ္သြင္းထားပါတယ္ သင္တို႔ စိတ္တိုင္းၾက ကူးယူျဖတ္ေတာက္ လြတ္လပ္စြာ အသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္။


Thursday, January 22, 2009

ဘုရားေလာင္း မယ္ေတာ္ဝမ္းသို႔ သက္ဆင္းျခင္း-

ဘုရားေလာင္း မယ္ေတာ္ဝမ္းသို႔ သက္ဆင္းျခင္း

၁...
ရဟန္းတို႔ ထိုအခါ ဝိပႆီျမတ္စြာဘုရားေလာင္းသည္ တုသိတာနတ္ျပည္မွ စုေတ၍ သတိရွိလ်က္ ဆင္ျခင္လ်က္ မယ္ေတာ္ဝမ္းသို႔ သက္၏။ ဤကား ဤ (မယ္ေတာ္ဝမ္းသို႔သက္ရာ) ၌ ဓမၼတာတည္း။

၂...
ရဟန္းတို႔ ဘုရားေလာင္းသည္ တုသိတာနတ္ျပည္မွ စုေတ၍ မယ္ေတာ္ဝမ္းသို႔ သက္ေသာ အခါနတ္ မာရ္နတ္ ျဗဟၼာတို႔ႏွင့္ တကြေသာ (နတ္) ေလာကႏွင့္ သမဏ ျဗာဟၼဏ မင္းမ်ား လူမ်ားႏွင့္ တကြေသာ လူ႕ေလာက၌ မႏိႈင္းရွည့္ႏိုင္ ေသာ ႀကီးက်ယ္ေသာ အလင္းေရာင္သည္ နတ္တို႔၏ အာႏုေဘာ္ (အလင္းေရာင္) ကို ေက်ာ္လြန္၍ ထင္ရွားျဖစ္ေပၚ၏။ ဟင္းလင္းျဖစ္ကုန္ေသာ ေထာက္တည္ရာ မရွိကုန္ေသာ မိုက္ကုန္ေသာ ေမွာင္မဲကုန္ေသာ ေလာကႏၲရိတ္ (ငရဲ) တို႔သည္ ရွိကုန္၏၊ ယင္း (ငရဲ)တို႔၌ တန္ခိုးအာႏုေဘာ္ႀကီးကုန္ေသာ ဤလေနတို႔ေသာ္မွ လည္း ထြန္းလင္းျခင္းငွါ မစြမ္းႏိုင္ကုန္၊ ထို (ငရဲ) တို႔၌လည္း မႏိႈင္းရွည့္ႏိုင္ေသာ ႀကီးက်ယ္ေသာ အလင္းေရာင္သည္ နတ္တို႔၏အာႏုေဘာ္ (အလင္းေရာင္) ကို ေက်ာ္လြန္၍ ထင္ရွားျဖစ္ေပၚ၏။ ထို (ငရဲ) တို႔၌ ျဖစ္ေနၾကရကုန္ေသာ သတၱဝါတို႔ သည္လည္း ''အခ်င္းတို႔ ဤ (ငရဲ)၌ က်ေရာက္ေနေသာ အျခားသတၱဝါတို႔သည္ လည္း ရွိၾကပါေသး တကား''ဟု ထိုအလင္းေရာင္ျဖင့္ အခ်င္းခ်င္း ျမင္သိၾကကုန္ ၏။ တစ္ေသာင္းေသာ ဤေလာကဓာတ္သည္လည္း တုန္လႈပ္၏၊ ျပင္းစြာ တုန္လႈပ္၏၊ သြက္သြက္ခါတုန္လႈပ္၏။ မႏိႈင္းရွည္ႏိုင္ေသာ ႀကီးက်ယ္ေသာ အလင္းေရာင္သည္လည္း နတ္တို႔၏ အာႏုေဘာ္ (အလင္းေရာင္) ကိုေက်ာ္လြန္၍ ေလာက၌ ထင္ရွားျဖစ္ေပၚ၏။ ဤကား ဤအရာ၌ ဓမၼတာေပတည္း။

၃...
ရဟန္းတို႔ ဘုရားေလာင္းသည္ မယ္ေတာ္ဝမ္းသို႔ သက္ၿပီးေသာအခါ ဘုရား ေလာင္းႏွင့္ ဘုရားေလာင္း မယ္ေတာ္ကို လူျဖစ္ေစ၊ နတ္ဘီလူးျဖစ္ေစ တစ္စံု တစ္ေယာက္မွ် မညႇဥ္းဆဲႏိုင္ေစျခင္းငွါ နတ္သား ေလးေယာက္တို႔သည္ အရပ္ ေလးမ်က္ႏွာ၌ ေစာင့္ရန္ ကပ္ေရာက္ကုန္၏။ ဤကား ဤအရာ၌ ဓမၼတာေပ တည္း။

၄...
ရဟန္းတို႔ ဘုရားေလာင္းသည္ မယ္ေတာ္ဝမ္းသို႔ သက္ၿပီးေသာအခါ ဘုရား ေလာင္း မယ္ေတာ္သည္ ပကတိအတိုင္းပင္ သီလႏွင့္ ျပည့္စံု၏၊ အသက္သတ္ ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္၏၊ မေပးေသာဥစၥာကိုယူျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္၏၊ ကာမဂုဏ္တို႔၌ မွားယြင္းစြာ က်င့္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္၏၊ မဟုတ္မမွန္ေသာ စကားကို ေျပာျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္၏၊ မူးယစ္ေမ့ေလ်ာ့ေစတတ္ေသာ ေသရည္ေသရက္မွ ေရွာင္ၾကဥ္၏။ ဤကား ဤအရာ၌ ဓမၼတာေပတည္း။

၅...
ရဟန္းတို႔ ဘုရားေလာင္းသည္ မယ္ေတာ္ဝမ္းသို႔ သက္ၿပီးေသာအခါ ဘုရား ေလာင္း မယ္ေတာ္အား ေယာက္်ားတို႔၌ ကာမဂုဏ္ႏွင့္စပ္လ်ဥ္းေသာ စိတ္သည္ မျဖစ္၊ ဘုရားေလာင္း မယ္ေတာ္ကို တပ္မက္ေသာ စိတ္ရွိသည္ျဖစ္၍ တစ္စံု တစ္ေယာက္ေသာ ေယာက္်ားမွ် မလြန္က်ဴးႏိုင္။ ဤကား ဤအရာ၌ ဓမၼတာ ေပတည္း။

၆...
ရဟန္းတို႔ ဘုရားေလာင္းသည္ မယ္ေတာ္ဝမ္းသို႔ သက္ၿပီးေသာအခါ ဘုရား ေလာင္း မယ္ေတာ္သည္ ကာမဂုဏ္ငါးပါးတို႔ကို မ်ားျပားစြာရ၏၊ ထိုမယ္ေတာ္သည္ ကာမဂုဏ္ငါးပါးတို႔ျဖင့္ ကံုလံုျပည့္စံုသည္ ျဖစ္၍ ခံစားရ၏။ ဤကား ဤအရာ၌ ဓမၼတာေပတည္း။

၇...
ရဟန္းတို႔ ဘုရားေလာင္းသည္ မယ္ေတာ္ဝမ္းသို႔ သက္ၿပီးေသာအခါ ဘုရား ေလာင္းမယ္ေတာ္၌ တစ္စံုတစ္ခုေသာ အနာေရာဂါသည္ မျဖစ္၊ ဘုရားေလာင္း မယ္ေတာ္သည္ ခ်မ္းသာစြာရွိ၏၊ မပင္ပန္းေသာ ကိုယ္ရွိ၏၊ ဘုရားေလာင္း မယ္ေတာ္သည္ အဂၤါႀကီးငယ္ အလံုးစံုရွိေသာ ဣေႁႏၵ မခ်ဳိ႕တဲ့ေသာ ဝမ္းတြင္း၌ တည္ေနေသာ ဘုရားေလာင္းကိုလည္း ျမင္ရ၏။

ရဟန္းတို႔ ဥပမာေသာ္ကား အလြန္ေတာက္ပေသာ အမ်ဳိးမွန္ေသာ ရွစ္ေျမႇာင့္ရွိ ေသာ ေကာင္းစြာ ျပဳျပင္ၿပီးျဖစ္ေသာ အရည္ေကာင္းေသာ အထူးၾကည္လင္ေသာ ေနာက္က်ဳကင္းေသာ (ေသြးျခင္း ေဖာက္ျခင္းစေသာ) အျခင္းအရာအားလံုးႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ေဝဠဳရိယ ေၾကာင္မ်က္ရြဲ ရတနာသည္ရွိရာ၏။

ထို (ေဝဠဳရိယ ေၾကာင္မ်က္ရြဲရတနာ) ၌ ညိဳေသာခ်ည္ကိုေသာ္ လည္းေကာင္း ဝါေသာ ခ်ည္ကိုေသာ္ လည္းေကာင္း နီေသာ ခ်ည္ကိုေသာ္လည္းေကာင္း ျဖဴေသာ ခ်ည္ကိုေသာ္လည္းေကာင္း ဝါေျဖာ့ေသာ ခ်ည္ကိုေသာ္ လည္းေကာင္း တပ္ထားရာ၏၊ ထို (ေဝဠဳရိယ ေၾကာင္မ်က္ရြဲရတနာ) ကို မ်က္စိအျမင္ရွိေသာ ေယာက္်ားသည္ လက္တို႔၌ တင္ထား၍ (ဤသို႔ ဆင္ျခင္ရာ၏) -

''ဤ (ေဝဠဳရိယ ေၾကာင္မ်က္ရြဲရတနာ) သည္ အလြန္ေတာက္ပ၏၊ အမ်ဳိးမွန္၏၊ ရွစ္ေျမႇာင့္ရွိ၏၊ ေကာင္းစြာ ျပဳျပင္ၿပီးျဖစ္၏၊ အရည္ေကာင္း၏၊ အထူးၾကည္လင္၏၊ ေနာက္က်ဳကင္း၏၊ (ေသြးျခင္း ေဖာက္ျခင္း စေသာ) အျခင္းအရာအားလံုးႏွင့္ ျပည့္စံု၏၊ ထို (ေဝဠဳရိယ ေၾကာင္မ်က္ရြဲ ရတနာ) ၌ ဤညိဳေသာ ခ်ည္ကို တပ္ထား ၏ ဟူ၍ေသာ္လည္းေကာင္း ဤဝါေသာ ခ်ည္ကို တပ္ထား၏ဟူ၍ေသာ္ လည္း ေကာင္း ဤနီေသာ ခ်ည္ကိုတပ္ထား၏ ဟူ၍ေသာ္လည္းေကာင္း ဤျဖဴေသာ ခ်ည္ကို တပ္ထား၏ ဟူ၍ေသာ္လည္းေကာင္း ဤဝါေျဖာ့ေသာ ခ်ည္ကို တပ္ထား ၏ ဟူ၍ေသာ္လည္းေကာင္း'' ဆင္ျခင္ရာ၏။

ရဟန္းတို႔ ဤအတူ ဘုရားေလာင္းသည္ မယ္ေတာ္ဝမ္းသို႔ သက္ၿပီးေသာအခါ ဘုရားေလာင္း မယ္ေတာ္၌ တစ္စံုတစ္ခုေသာ အနာေရာဂါသည္ မျဖစ္၊ ဘုရား ေလာင္းမယ္ေတာ္သည္ ခ်မ္းသာစြာရွိ၏၊ မပင္ပန္းေသာ ကိုယ္ရွိ၏၊ ဘုရားေလာင္း မယ္ေတာ္သည္ အဂၤါႀကီးငယ္ အလံုးစံုရွိေသာ ဣေႁႏၵ မခ်ဳိ႕တဲ့ေသာ ဝမ္းတြင္း၌ တည္ေနေသာ ဘုရားေလာင္းကိုလည္း ျမင္ရ၏။ ဤကား ဤအရာ၌ ဓမၼတာ ေပတည္း။

၈...
ရဟန္းတို႔ ဘုရားေလာင္းဖြားျမင္၍ ခုနစ္ရက္ေျမာက္ေသာ္ ဘုရားေလာင္း မယ္ ေတာ္သည္ ကြယ္လြန္၍ တုသိသာနတ္ျပည္သို႔ ေရာက္ရ၏။ ဤကား ဤအရာ၌ ဓမၼတာ ေပတည္း။

၉...
ရဟန္းတို႔ တစ္ပါးေသာ မိန္းမတို႔သည္ ကိုးလျဖစ္ေစ၊ ဆယ္လျဖစ္ေစ ကိုယ္ဝန္ ေဆာင္ၿပီးလွ်င္ ဖြားျမင္ရကုန္သကဲ့သို႔ ဘုရားေလာင္းမယ္ေတာ္သည္ ဘုရား ေလာင္းကို ဤအတူ ဖြားျမင္ရသည္ မဟုတ္ေပ၊ ဘုရားေလာင္းမယ္ေတာ္သည္ ကား ဘုရားေလာင္းကို ဆယ္လတို႔ ပတ္လံုးသာလွ်င္ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ၿပီးမွ ဖြား ျမင္ရ၏။ ဤကား ဤအရာ၌ ဓမၼတာ ေပတည္း။

၁၀...
ရဟန္းတို႔ တစ္ပါးေသာ မိန္းမတို႔သည္ ထိုင္လ်က္ျဖစ္ေစ၊ ေလ်ာင္းလ်က္ျဖစ္ေစ ဖြားျမင္ကုန္သကဲ့သို႔ ဘုရားေလာင္းမယ္ေတာ္သည္ ဘုရားေလာင္းကို ဤအတူ ဖြားျမင္ရသည္ မဟုတ္ေပ၊ ဘုရားေလာင္း မယ္ေတာ္သည္ကား ဘုရားေလာင္းကို ရပ္လ်က္သာလွ်င္ ဖြားျမင္ရ၏။ ဤကား ဤအရာ၌ ဓမၼတာ ေပတည္း။

၁၁...
ရဟန္းတို႔ ဘုရားေလာင္းသည္ မယ္ေတာ္ဝမ္းမွ ထြက္ေျမာက္လာေသာအခါ နတ္တို႔သည္ ေရွးဦးစြာ ခံယူကုန္၏၊ လူတို႔သည္ ေနာက္မွ ခံယူကုန္၏။ ဤကား ဤအရာ၌ ဓမၼတာ ေပတည္း။

၁၂...
ရဟန္းတို႔ ဘုရားေလာင္းသည္ မယ္ေတာ္ဝမ္းမွ ထြက္ေျမာက္လာေသာအခါ ေျမသို႔မေရာက္မီ ထိုဘုရားေလာင္းကို နတ္သားေလးဦးတို႔သည္ ခံယူၿပီးလွ်င္ ''အရွင္မိဖုရား ဝမ္းေျမာက္ေတာ္မူပါေလာ့၊ အရွင္မိဖုရားအား ဘုန္းတန္ခိုးႀကီးေသာ သားေတာ္ ထြန္းကားလာပါသည္'' ဟု ဆို၍ မယ္ေတာ္ေရွ႕၌ ထားကုန္၏။ ဤကား ဤအရာ၌ ဓမၼတာ ေပတည္း။

၁၃...
ရဟန္းတို႔ ဘုရားေလာင္းသည္ မယ္ေတာ္ဝမ္းမွ ထြက္ေျမာက္လာေသာအခါ သန္႔ရွင္းစြာသာလွ်င္ ထြက္ေျမာက္လာ၏၊ အရည္ျဖင့္ မၿငိကပ္၊ သလိပ္ျဖင့္ မၿငိ ကပ္၊ ေသြးျဖင့္ မၿငိကပ္၊ အညစ္အေၾကး တစ္စံုတစ္ရာျဖင့္ မၿငိကပ္၊ စင္ၾကယ္၏၊ သန္႔ရွင္း၏။ ရဟန္းတို႔ ဥပမာအားျဖင့္ ပတၱျမားရတနာကို ကာသိတိုင္းျဖစ္ အဝတ္ေပၚ၌ ခ်ထားလွ်င္ ပတၱျမားရတနာသည္ ကာသိတိုင္းျဖစ္အဝတ္ကို မၿငိကပ္၊ ကာသိတိုင္းျဖစ္ အဝတ္သည္လည္း ပတၱျမားရတနာကို မၿငိကပ္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ႏွစ္ခုစလံုး စင္ၾကယ္ေသာ ေၾကာင့္ေပတည္း။ ရဟန္းတို႔ ဤအတူပင္ ဘုရားေလာင္းသည္ မယ္ေတာ္ဝမ္းမွ ထြက္ေျမာက္ လာေသာအခါ သန္႔ရွင္းစြာသာလွ်င္ ထြက္ေျမာက္လာ၏၊ အရည္ျဖင့္ မၿငိကပ္၊ သလိပ္ျဖင့္ မၿငိ ကပ္၊ ေသြးျဖင့္ မၿငိကပ္၊ အညစ္အေၾကး တစ္စံုတစ္ရာျဖင့္ မၿငိကပ္၊ စင္ၾကယ္၏၊ သန္႔ရွင္း၏။ ဤကား ဤအရာ၌ ဓမၼတာေပတည္း။

၁၄...
ရဟန္းတို႔ ဘုရားေလာင္းသည္ မယ္ေတာ္ဝမ္းမွ ထြက္ေျမာက္လာေသာအခါ အေအးတစ္ခု, အေႏြးတစ္ခုအားျဖင့္ ေရအလ်ဥ္ႏွစ္ခုတို႔သည္ ေကာင္းကင္မွ ထင္ရွားျဖစ္ေပၚလာကုန္၏၊ ယင္းေရအလ်ဥ္ျဖင့္ ဘုရားေလာင္းအား လည္းေကာင္း မယ္ေတာ္အား လည္းေကာင္း ေရသန္႔စင္ျခင္းကိစၥကို ျပဳကုန္၏။ ဤကား ဤအရာ ၌ ဓမၼတာ ေပတည္း။

၁၅...
ရဟန္းတို႔ ဖြားျမင္စျဖစ္ေသာ ဘုရားေလာင္းသည္ ညီညာေသာ ေျခေတာ္တို႔ျဖင့္ ရပ္၍ ေျမာက္သို႔ မ်က္ႏွာမူကာ ခုနစ္ဖဝါး လွမ္းႂကြေတာ္မူ၏၊ ထိုစဥ္အခါ၌ ထီး ျဖဴေတာ္မိုးကာ လိုက္ပါလ်က္ရွိ၏၊ (ထိုဘုရားေလာင္းသည္) အရပ္ေလးမ်က္ႏွာ အားလံုးတို႔ကိုလည္း လွည့္၍ ၾကည့္ေတာ္မူ၏၊ ''ငါသည္ေလာက၌ အျမင့္ဆံုး ျဖစ္၏၊ ငါသည္ ေလာက၌ အႀကီးဆံုးျဖစ္၏၊ ငါသည္ ေလာက၌ အျမတ္ဆံုးျဖစ္၏၊ ဤဘဝသည္ ေနာက္ဆံုးတည္း၊ တစ္ဖန္ ျဖစ္မည့္ဘဝ ယခုမရွိေတာ့ၿပီ'' ဟု ခံ့ညား ေသာ စကားကို ႁမြက္ဆိုေတာ္မူ၏။ ဤကား ဤအရာ၌ ဓမၼတာ ေပတည္း။

၁၆...
ရဟန္းတို႔ ဘုရားေလာင္းသည္ မယ္ေတာ္ဝမ္းမွ ထြက္ေျမာက္လာေသာအခါ နတ္ မာရ္နတ္ ျဗဟၼာတို႔ႏွင့္ တကြေသာ (နတ္) ေလာကႏွင့္ သမဏျဗာဟၼဏမင္းမ်ား လူမ်ားႏွင့္ တကြေသာ ဤ လူ႕ေလာက၌ မႏိႈင္းရွည့္ႏိုင္ေသာ ႀကီးက်ယ္ေသာ အလင္းေရာင္သည္ နတ္တို႔၏ အာႏုေဘာ္ (အလင္းေရာင္) ကို ေက်ာ္လြန္၍ ထင္ရွားျဖစ္ေပၚ၏။ ဥပမာ ဟင္းလင္းျဖစ္ ကုန္ေသာ ေထာက္တည္ရာ မရွိကုန္ ေသာ မိုက္မဲကုန္ေသာ ေမွာင္မဲကုန္ေသာ ေလာကႏၲရိတ္ (ငရဲ) တို႔သည္ ရွိကုန္၏၊ ယင္း (ငရဲ)တို႔၌ တန္ခိုးအာႏုေဘာ္ႀကီးကုန္ေသာ ဤလေနတို႔ေသာ္မွလည္း ထြန္းလင္းျခင္းငွါ မစြမ္းႏိုင္ကုန္၊ ထို(ငရဲ) တို႔၌လည္း မႏိႈင္းရွည့္ႏိုင္ေသာ ႀကီးက်ယ္ေသာ အလင္းေရာင္သည္ နတ္တို႔၏ အာႏုေဘာ္ (အလင္းေရာင္)ကို ေက်ာ္လြန္၍ ထင္ရွားျဖစ္ ေပၚ၏။ ထို (ငရဲ) တို႔၌ ျဖစ္ေနၾကရကုန္ေသာ သတၱဝါ တို႔သည္လည္း ''အခ်င္းတို႔ ဤ (ငရဲ) ၌ က်ေရာက္ ေနေသာ အျခားသတၱဝါတို႔ သည္လည္း ရွိၾကပါေသးတကား''ဟု ထိုအလင္းေရာင္ျဖင့္ အခ်င္းခ်င္း ျမင္သိ ၾကကုန္၏။ တစ္ေသာင္းေသာ ဤေလာကဓာတ္သည္လည္း တုန္လႈပ္၏၊ ျပင္းစြာတုန္လႈပ္၏၊ သြက္သြက္ခါ တုန္လႈပ္၏။ မႏိႈင္းရွည့္ ႏိုင္ေသာ ႀကီးက်ယ္ ေသာ အလင္းေရာင္သည္ နတ္တို႔၏ အာႏုေဘာ္ (အလင္းေရာင္) ကိုေက်ာ္လြန္၍ ထင္ရွား ျဖစ္ေပၚ၏။ ဤကား ဤအရာ၌ ဓမၼတာ ေပတည္း။

ဘုရားေလာင္းမယ္ေတာ္ဝမ္းသို႔သက္ဆင္းျခင္း၊ မဟာ၀ဂ္ပါဠိေတာ္၊ ဒီဃနိကာယ္။