ေနာင္တခ်ိန္ လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ၾကပါေစရန္ တရားပံုမ်ား၏ comment တြင္ တရားစာမ်ားပါ ထဲ့ေပးထားပါသည္။






သူေတာ္ေကာင္းတရားမ်ား လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ရန္ ဤအ၀ိုင္းေလးမ်ား အတြင္းမွာ တရားစာမ်ား တရားပံုမ်ားကို သြပ္သြင္းထားပါတယ္ သင္တို႔ စိတ္တိုင္းၾက ကူးယူျဖတ္ေတာက္ လြတ္လပ္စြာ အသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္။


Friday, February 13, 2009

သံေယာဇနသုတ္- (သံေယာဇဥ္)

သံေယာဇနသုတ္- (သံေယာဇဥ္)

အခါတစ္ပါး၌ မ်ားစြာေသာ မေထရ္ရဟန္းတို႔သည္ မစၧိကာသ႑အရပ္ ေဝွးပင္ ေတာ၌ (သီတင္းသံုး) ေနကုန္၏၊ ထုိအခါ ဆြမ္းစားၿပီးေနာက္ ဆြမ္းခံရြာမွ ဖဲကုန္၍ တန္ေဆာင္းဝန္း၌ စုေဝးထုိင္ေနကုန္ေသာ မ်ားစြာကုန္ေသာ မေထရ္ ရဟန္း တို႔အား ''ငါ့သွ်င္တို႔ သံေယာဇဥ္ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ သံေယာ ဇနိယတရားတို႔ဟူ၍ လည္းေကာင္း ဤတရားတို႔ သည္ အနက္ထူး သဒၵါထူးရွိကုန္သေလာ၊ သို႔မဟုတ္ အနက္တူ၍ သဒၵါသာလွ်င္ ထူးသေလာ''ဟု ဤအၾကားစကားသည္ ျဖစ္ေပၚ၏။

ထုိအခါ အခ်ဳိ႕ေသာ မေထရ္ ရဟန္းတို႔သည္ ''ငါ့သွ်င္တို႔ သံေယာဇဥ္ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ သံေယာဇနိယ တရားတို႔ဟူ၍ လည္းေကာင္း ဤတရားတို႔သည္ အနက္လည္းထူး သဒၵါလည္း ထူးကုန္၏'' ဟု ဤသို႔ ေျဖဆုိၾကကုန္၏၊

အခ်ဳိ႕ေသာ မေထရ္ ရဟန္းတို႔သည္ ''ငါ့သွ်င္တို႔ သံေယာဇဥ္ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ သံေယာဇနိယတရားတို႔ ဟူ၍ လည္းေကာင္း ဤတရားတို႔သည္ အနက္တူ၍ သဒၵါသာလွ်င္ ထူး၏'' ဟု ေျဖဆုိၾကကုန္၏။

ထုိအခါ စိတၱသူႂကြယ္သည္ မိဂပထရြာငယ္သို႔ တစ္စံုတစ္ခုေသာ ျပဳဖြယ္ကိစၥျဖင့္ ေရာက္လာ၏။ ဆြမ္းစားၿပီးေနာက္ ဆြမ္းခံရြာမွ ဖဲကုန္၍ တန္ေဆာင္းဝန္း၌ စုေဝးထုိင္ေနကုန္ေသာ မ်ားစြာကုန္ေသာ မေထရ္ရဟန္းတို႔အား ''ငါ့သွ်င္တို႔ သံေယာဇဥ္ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ သံေယာဇနိယ တရားတို႔ ဟူ၍ လည္းေကာင္း ဤတရားတို႔သည္ အနက္ထူး သဒၵါထူး ရွိကုန္သေလာ၊ သို႔မဟုတ္ အနက္တူ၍ သဒၵါသာလွ်င္ ထူးသေလာ'' ဟု ဤအၾကားစကားသည္ ျဖစ္ေပၚ၏။

ထုိအခါ အခ်ဳိ႕ေသာ မေထရ္ရဟန္းတို႔သည္ ''ငါ့သွ်င္တို႔ သံေယာဇဥ္ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ သံေယာဇနိယတရားတို႔ဟူ၍ လည္းေကာင္း ဤတရားတို႔သည္ အနက္လည္းထူး သဒၵါလည္း ထူးကုန္၏'' ဟု ေျဖဆုိၾကကုန္၏၊

အခ်ဳိ႕ေသာ မေထရ္ရဟန္းတို႔သည္ ''ငါ့သွ်င္တို႔ သံေယာဇဥ္ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ သံေယာဇနိယတရားတို႔ဟူ၍ လည္းေကာင္း ဤတရားတို႔သည္ အနက္တူ၍ သဒၵါသာလွ်င္ ထူး၏ဟု ဤသို႔ ေျဖဆုိၾကကုန္၏ '' ဟု စိတၱသူႂကြယ္ ၾကားေလ၏။

ထုိအခါ စိတၱသူႂကြယ္သည္ မေထရ္ရဟန္းတို႔ထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ မေထရ္ရဟန္းတို႔ ကုိ ရွိခုိးၿပီးလွ်င္ တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ထုိင္ေနၿပီးေသာ္ မေထရ္ရဟန္းတို႔အား ဤ စကားကုိ ေလွ်ာက္၏-

''အသွ်င္ဘုရားတို႔ ဆြမ္းစားၿပီးေနာက္ ဆြမ္းခံရြာမွ ဖဲခဲ့၍ တန္ေဆာင္းဝန္း၌ စုေဝး ထုိင္ေနကုန္ေသာ မ်ားစြာေသာ မေထရ္ရဟန္းတို႔အား ။ ပ ။ ဤအၾကားစကား ျဖစ္ေပၚလာသည္ကုိ တပည့္ေတာ္ ၾကားရပါသည္'' ဟု ေလွ်ာက္၏။

''သူႂကြယ္ မွန္၏'' ဟု မိန္႔ဆုိၾကကုန္၏။

အသွ်င္ဘုရားတို႔ သံေယာဇဥ္ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ သံေယာဇနိယတရားတို႔ဟူ၍ လည္းေကာင္း ဤတရားတို႔သည္ အနက္လည္းထူး သဒၵါလည္း ထူးကုန္၏။ အသွ်င္ဘုရားတို႔ ထုိေၾကာင့္ပင္လွ်င္ အသွ်င္တို႔အား ဥပမာကုိ ျပဳအံ့။

ဤေလာက ၌ အခ်ဳိ႕ကုန္ေသာ ပညာရွိတို႔သည္ ဆုိအပ္ေသာ စကား၏ အနက္ကုိ ဥပမာျဖင့္သာ သိကုန္ရာ၏။ အသွ်င္ ဘုရားတို႔ ဥပမာေသာ္ကား ႏြားနက္ကုိ လည္းေကာင္း၊ ႏြားျဖဴကုိ လည္းေကာင္း တစ္ေခ်ာင္းတည္းေသာ ေလွ်ာ္ႀကိဳးျဖင့္ ျဖစ္ေစ၊ သားေရႀကိဳးျဖင့္ျဖစ္ေစ ခ်ည္ထားကုန္ရာ၏။

''ႏြားနက္သည္ ႏြားျဖဴ၏ အေႏွာင္အဖဲြ႕တည္း၊ ႏြားျဖဴသည္ ႏြားနက္၏ အေႏွာင္ အဖြဲ႕တည္း'' ဟု ဤသို႔ ေျပာဆုိေသာ သူသည္ ေကာင္းစြာ ေျပာဆုိသည္ မည္ပါသေလာဟု ေလွ်ာက္၏။

သူႂကြယ္ ေကာင္းစြာ ေျပာဆုိသည္ မမည္ေသး၊ သူႂကြယ္ ႏြားနက္သည္ ႏြားျဖဴ၏ အေႏွာင္အဖဲြ႕ မဟုတ္၊ ႏြားျဖဴသည္လည္း ႏြားနက္၏ အေႏွာင္အဖြဲ႕ မဟုတ္၊ ထုိႏြား ႏွစ္ေကာင္တို႔ကုိ ခ်ည္ထားေသာ တစ္ေခ်ာင္း တည္းေသာ ေလွ်ာ္ႀကိဳး၊ သို႔မဟုတ္ သားေရႀကိဳးသည္ပင္ ထုိႏြားႏွစ္ေကာင္တို႔၌ အေႏွာင္အဖဲြ႔တည္း ဟု မိန္႔ဆုိကုန္၏။

အသွ်င္ဘုရားတို႔ ဤအတူ မ်က္စိသည္ ႐ူပါ႐ံုတို႔၏ အေႏွာင္အဖြဲ႕ မဟုတ္၊ ႐ူပါ႐ံု တို႔သည္ မ်က္စိ၏ အေႏွာင္အဖြဲ႕ မဟုတ္၊ အမွန္ကား ထုိႏွစ္ပါးကုိ စြဲ၍ ျဖစ္ေသာ လုိခ်င္စြဲမက္မွဳ 'ဆႏၵရာဂ' သည္ ထုိႏွစ္ပါးတို႔၏ အေႏွာင္အဖြဲ႕တည္း။ နားသည္ သဒၵါ႐ံုတို႔၏ အေႏွာင္အဖြဲ႕ မဟုတ္။ ႏွာေခါင္းသည္ ဂႏၶာ႐ံုတို႔၏ အေႏွာင္အဖြဲ႕ မဟုတ္။ လွ်ာသည္ ရသာ႐ံုတို႔၏ အေႏွာင္အဖြဲ႕ မဟုတ္။ ကုိယ္သည္ ေဖာ႒ဗၺာ႐ံု တို႔၏ အေႏွာင္အဖြဲ႕ မဟုတ္။ ေဖာ႒ဗၺာ႐ံုတို႔သည္ ကုိယ္၏ အေႏွာင္အဖြဲ႕ မဟုတ္။ အမွန္ကား ထုိႏွစ္ပါးကုိ စြဲ၍ ျဖစ္ေသာ လုိခ်င္စြဲမက္မွဳ 'ဆႏၵရာဂ' သည္ ထုိႏွစ္ပါး တို႔၌ အေႏွာင္အဖြဲ႕တည္း။

စိတ္သည္ သေဘာတရားတို႔၏ အေႏွာင္အဖြဲ႕ မဟုတ္၊ သေဘာတရားတို႔သည္ စိတ္၏ အေႏွာင္အဖြဲ႕မဟုတ္၊ ထုိႏွစ္ပါးကုိ စြဲ၍ ျဖစ္ေသာ လုိခ်င္စြဲမက္မွဳ 'ဆႏၵရာဂ' သည္ ထုိႏွစ္ပါးတို႔၌ အေႏွာင္အဖြဲ႕တည္းဟု ေလွ်ာက္၏။

သူႂကြယ္နက္နဲေသာ ဘုရားစကားေတာ္၌...
ပညာမ်က္စိကုိ ေဆာင္ႏုိင္ေပရကား သင့္အား အရေတာ္ေပစြတကား...
ေကာင္းစြာ ရအပ္ေပစြတကား ဟု (မိန္႔ဆုိကုန္၏)။

၁ - သံေယာဇနသုတ္၊ စိတၱသံယုတ္၊ သဠာယတန၀ဂၢသံယုတ္ပါဠိေတာ္။

ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ၌ သာဓုေခၚျခင္းသည္ ေကာင္းလွေပ၏။
သာဓု... သာဓု... သာဓု...။