ေနာင္တခ်ိန္ လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ၾကပါေစရန္ တရားပံုမ်ား၏ comment တြင္ တရားစာမ်ားပါ ထဲ့ေပးထားပါသည္။






သူေတာ္ေကာင္းတရားမ်ား လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ရန္ ဤအ၀ိုင္းေလးမ်ား အတြင္းမွာ တရားစာမ်ား တရားပံုမ်ားကို သြပ္သြင္းထားပါတယ္ သင္တို႔ စိတ္တိုင္းၾက ကူးယူျဖတ္ေတာက္ လြတ္လပ္စြာ အသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္။


Thursday, February 26, 2009

သကလိကသုတ္

သကလိကသုတ္-

အကြၽႏု္ပ္သည္ ဤသို႔ ၾကားနာခဲ့ရပါသည္...
အခါတစ္ပါး၌ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ရာဇၿဂိဳဟ္ျပည္ဝယ္ သားတို႔ကို ေဘးမဲ့ေပးရာ မဒၵကုစၧိေတာ၌ (သီတင္းသံုး) ေနေတာ္မူ၏၊ ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရား၏ ေျခေတာ္ သည္ ေက်ာက္ခ်ပ္ျဖင့္ ထိခိုက္မိသည္ျဖစ္၍ ျမတ္စြာဘုရားအား ျပင္းျပေသာ ေဝဒနာတို႔သည္ ျဖစ္ကုန္၏၊ ဆင္းရဲကုန္ ျပင္းထန္ကုန္ ၾကမ္းတမ္းကုန္ ထက္ကုန္ ၍ မသာယာအပ္ကုန္ မႏွစ္လိုအပ္ ကုန္ေသာ ကိုယ္၌ တည္သည့္ ေဝဒနာတို႔သည္ ျဖစ္ကုန္၏၊ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ထိုေဝဒနာတို႔ကို မညည္းၫူဘဲ သတိသမၸဇဥ္ႏွင့္ ျပည့္စံုသည္ ျဖစ္၍ သည္းခံေတာ္မူ၏၊

ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေလးထပ္ေခါက္ထားေသာ ဒုကုဋ္ေတာ္ကို ခင္း၍ ေျခတစ္ဖက္၌ ေျခတစ္ဖက္ကို စဥ္းငယ္လြန္ကာ တင္ထားလ်က္ သတိသမၸဇဥ္ႏွင့္ ျပည့္စံုသည္ ျဖစ္၍ လက္ယာနံေတာင္းျဖင့္ ျမတ္ေသာ အိပ္စက္ျခင္းကို ျပဳေတာ္ မူ၏။

ထိုအခါ သူေတာ္ေကာင္းတရားကို ေျပာေဟာ၍ နတ္ျပည္၌ျဖစ္ကုန္ေသာ နတ္ သား ခုနစ္ရာတို႔သည္ အလြန္ ႏွစ္သက္ဖြယ္ေသာ အဆင္းရွိကုန္သည္ ျဖစ္၍ ညဥ့္ဦးယံ လြန္ၿပီးေသာ (သန္းေခါင္ယံ) အခ်ိန္၌ သားတို႔ကို ေဘးမဲ့ေပးရာ မဒၵကုစၧိေတာ အလံုးကို ထြန္းလင္းေစလ်က္ ျမတ္စြာဘုရားအထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ ကုန္၍ ျမတ္စြာဘုရားကို ရွိခိုးကုန္ၿပီးလွ်င္ တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ရပ္တည္ကုန္၏၊ တစ္ခုေသာေနရာ၌ ရပ္တည္ကုန္ၿပီးေသာ္ နတ္သားတစ္ဦးသည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ ထံေတာ္ပါး၌ ဤဥဒါန္းစကားကို ႁမြက္ဆို(က်ဴးရင့္)၏-

''အခ်င္းတို႔ ရဟန္းေဂါတမသည္ ဆင္ေျပာင္ႏွင့္ တူစြတကား၊ ဆင္ေျပာင္ႏွင့္ တူသည္၏ အျဖစ္ေၾကာင့္ သာလွ်င္ ဆင္းရဲကုန္ ျပင္းထန္ကုန္ ၾကမ္းတမ္းကုန္ ထက္ကုန္၍ မသာယာအပ္ကုန္ မႏွစ္လို အပ္ကုန္ေသာ ကိုယ္၌ တည္သည့္ ျဖစ္ေပၚလာကုန္ေသာ ေဝဒနာတို႔ကို မညည္းၫူဘဲ သတိသမၸဇဥ္ႏွင့္ ျပည့္စံုသည္ ျဖစ္၍ သည္းခံေတာ္မူ၏'' ဟု (က်ဴးရင့္၏)။

ထို႔ေနာက္ တစ္ပါးေသာ နတ္သားသည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ ထံေတာ္ပါး၌ ဤဥဒါန္း စကားကို ျမြက္ဆို(က်ဴးရင့္)၏- ''အခ်င္းတို႔ ရဟန္းေဂါတမသည္ ျခေသၤ့မင္းႏွင့္ တူစြတကား၊ ျခေသၤ့မင္းႏွင့္ တူသည္၏ အျဖစ္ေၾကာင့္သာလွ်င္ ဆင္းရဲကုန္ ျပင္းထန္ကုန္ ၾကမ္းတမ္းကုန္ ထက္ကုန္၍ မသာယာအပ္ကုန္ မႏွစ္လို အပ္ကုန္ ေသာ ကိုယ္၌တည္သည့္ ျဖစ္ေပၚလာကုန္ေသာ ေဝဒနာတို႔ကို မညည္းၫူဘဲ သတိ သမၸဇဥ္ႏွင့္ ျပည့္စံုသည္ျဖစ္၍ သည္းခံေတာ္မူ၏'' ဟု (က်ဴးရင့္၏)။

ထို႔ေနာက္ တစ္ပါးေသာ နတ္သားသည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ ထံေတာ္ပါး၌ ဤဥဒါန္း စကားကို ျမြက္ဆို (က်ဴးရင့္)၏- ''အခ်င္းတို႔ ရဟန္းေဂါတမသည္ အာဇာနည္ ျဖစ္စြတကား၊ အာဇာနည္ျဖစ္သည္၏ အျဖစ္ေၾကာင့္သာလွ်င္ ဆင္းရဲကုန္ ျပင္းထန္ ကုန္ ၾကမ္းတမ္းကုန္ ထက္ကုန္၍ မသာယာအပ္ကုန္ မႏွစ္လို အပ္ကုန္ေသာ ကိုယ္၌ တည္သည့္ ျဖစ္ေပၚလာကုန္ေသာ ေဝဒနာတို႔ကို မညည္းၫူဘဲ သတိ သမၸဇဥ္ႏွင့္ ျပည့္စံုသည္ျဖစ္၍ သည္းခံေတာ္မူ၏'' ဟု (က်ဴးရင့္၏)။

ထို႔ေနာက္ တစ္ပါးေသာ နတ္သားသည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ ထံေတာ္ပါး၌ ဤဥဒါန္း စကားကို ျမြက္ဆို(က်ဴးရင့္)၏-''အခ်င္းတို႔ ရဟန္းေဂါတမသည္ ေရွ႕ေဆာင္ ႏြားလား ဥသဘႏွင့္ တူစြတကား၊ ေရွ႕ေဆာင္ ႏြားလားဥသဘႏွင့္ တူသည္၏ အျဖစ္ေၾကာင့္သာလွ်င္ ဆင္းရဲကုန္ ျပင္းထန္ကုန္ ၾကမ္းတမ္းကုန္ ထက္ကုန္၍ မသာယာ အပ္ကုန္ မႏွစ္လိုအပ္ကုန္ေသာ ကိုယ္၌ တည္သည့္ ျဖစ္ေပၚလာကုန္ ေသာ ေဝဒနာတို႔ကို မညည္းၫူဘဲ သတိသမၸဇဥ္ႏွင့္ ျပည့္စံုသည္ျဖစ္၍ သည္းခံ ေတာ္မူ၏'' ဟု (က်ဴးရင့္၏)။

ထို႔ေနာက္ တစ္ပါးေသာ နတ္သားသည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ ထံေတာ္ပါး၌ ဤဥဒါန္း စကားကို ျမြက္ဆို(က်ဴးရင့္)၏- ''အခ်င္းတို႔ ရဟန္းေဂါတမသည္ ဝန္ေဆာင္ ႏြားလားႏွင့္ တူစြတကား၊ ဝန္ေဆာင္ႏြားလားႏွင့္ တူသည္၏ အျဖစ္ေၾကာင့္သာ လွ်င္ ဆင္းရဲကုန္ ျပင္းထန္ကုန္ ၾကမ္းတမ္းကုန္ ထက္ကုန္၍ မသာယာအပ္ကုန္ မႏွစ္လိုအပ္ကုန္ေသာ ကိုယ္၌တည္သည့္ ျဖစ္ေပၚလာကုန္ေသာ ေဝဒနာတို႔ကို မညည္းၫူဘဲ သတိသမၸဇဥ္ႏွင့္ ျပည့္စံုသည္ျဖစ္၍ သည္းခံေတာ္မူ၏'' ဟု (က်ဴးရင့္ ၏)။

ထို႔ေနာက္ တစ္ပါးေသာ နတ္သားသည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ ထံေတာ္ပါး၌ ဤ ဥဒါန္းစကားကို ျမြက္ဆို(က်ဴးရင့္)၏- ''အခ်င္းတို႔ ရဟန္းေဂါတမသည္ ယဥ္ေက်း စြတကား၊ ယဥ္ေက်းသည္၏အျဖစ္ေၾကာင့္သာလွ်င္ ဆင္းရဲကုန္ ျပင္းထန္ကုန္ ၾကမ္းတမ္းကုန္ ထက္ကုန္၍ မသာယာအပ္ကုန္ မႏွစ္လိုအပ္ကုန္ေသာ ကိုယ္၌ တည္သည္႕ ျဖစ္ေပၚလာကုန္ေသာ ေဝဒနာတို႔ကို မညည္းၫူဘဲ သတိသမၸဇဥ္ႏွင့္ ျပည့္စံု သည္ျဖစ္၍ သည္းခံေတာ္မူ၏'' ဟု (က်ဴးရင့္၏)။

ထို႔ေနာက္ တစ္ပါးေသာ နတ္သားသည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ ထံေတာ္ပါး၌ ဤ ဥဒါန္းစကားကို ျမြက္ဆို(က်ဴးရင့္)၏- ''ေကာင္းစြာ ပြားမ်ားအပ္ေသာ တည္ၾကည္မႈ ကိုလည္းေကာင္း၊ (ကိေလသာမွ) ေကာင္းစြာလြတ္ေသာ စိတ္ကိုလည္းေကာင္း ႐ႈေလာ့။ (ရာဂေၾကာင့္လည္း) မၫြတ္၊ (ေဒါသေၾကာင့္လည္း) ဖဲမသြား၊ အားထုတ္ မႈျဖင့္ (ကိေလသာတို႔ကို) ႏွိပ္၍ တားျမစ္မႈသို႔လည္း မေရာက္၊ အၾကင္သူသည္ ဤသို႔ သေဘာရွိေသာ ဆင္ေျပာင္ႀကီးႏွင့္တူေသာ ေယာက်္ား၊ ျခေသၤ့ႏွင့္တူေသာ ေယာက်္ား၊ အာဇာနည္ျဖစ္ေသာ ေယာက်္ား၊ ေရွ႕ေဆာင္ႏြားလားဥသဘႏွင့္ တူေသာ ေယာက်္ား၊ ဝန္ေဆာင္ႏြားလားႏွင့္တူေသာ ေယာက်္ား၊ ယဥ္ေက်းေသာ ေယာက်္ားကို လြန္က်ဴးအပ္၏ဟု မွတ္ထင္ရာ၏၊ (ထိုသူ႕အား) မသိျမင္ျခင္းမွ တစ္ပါး အဘယ္အေၾကာင္း ရွိအံ့နည္း'' ဟု (က်ဴးရင့္၏)။

ဣတိဟာသက်မ္းလွ်င္ ငါးခုေျမာက္ေသာ ေဗဒင္က်မ္းကို တတ္ကုန္ေသာ ပုဏၰား တို႔သည္ အႏွစ္တစ္ရာပတ္လံုး အက်င့္ကိုမွီ၍ က်င့္ကုန္ေသာ္လည္း ထိုပုဏၰားတို႔ ၏ စိတ္သည္ (ကိေလသာမွ) ေကာင္းစြာ မလြတ္၊ ယုတ္ေသာ သေဘာရွိကုန္ ေသာ ထိုပုဏၰားတို႔သည္ (နိဗၺာန္တည္းဟူေသာ) တစ္ဖက္ကမ္းသို႔ မေရာက္ကုန္။ တဏွာျဖင့္ လႊမ္းမိုးကုန္ေသာ (ေခြးႏြားတို႔၏) အေလ့အက်င့္တို႔ျဖင့္ ေႏွာင္ဖြဲ႕ျခင္းရွိ ကုန္ေသာသူတို႔သည္ ေခါင္းပါးေသာ အက်င့္ကို အႏွစ္တစ္ရာပတ္လံုး က်င့္ကုန္ ေသာ္လည္း ထိုသူတို႔၏ စိတ္သည္ (ကိေလသာမွ) ေကာင္းစြာမလြတ္၊ ယုတ္ေသာ သေဘာရွိကုန္ေသာ ထိုသူတို႔သည္ (နိဗၺာန္တည္းဟူေသာ) တစ္ဖက္ကမ္းသို႔ မေရာက္ကုန္။

ဤေလာက၌ ေထာင္လႊားလိုေသာသူအား ယဥ္ေက်းမႈသည္ မရွိ၊ တည္ၾကည္ျခင္း မရွိေသာသူအား (သစၥာေလးပါးတရားကို) သိျခင္းသည္မရွိ၊ ေတာ၌ တစ္ေယာက္ တည္း ေနေသာ္လည္း ေမ့ေလ်ာ့သူသည္ ေသမင္း၏ တည္ရာ ေတဘူမကဝဋ္၏ တစ္ဖက္ကမ္း နိဗၺာန္သို႔ မေရာက္ႏိုင္။

ေထာင္လႊားျခင္းကိုပယ္၍ ေကာင္းစြာတည္ၾကည္ေသာ စိတ္ရွိေသာ ေကာင္းေသာ စိတ္ရွိေသာ ခႏၶာစသည့္ အလံုးစံုတို႔မွ လြတ္ေသာ ေတာ၌ တစ္ေယာက္တည္း ေန၍ မေမ့ေလ်ာ့ေသာ ထိုသူသည္ ေသမင္း၏ တည္ရာ ေတဘူမကဝဋ္၏ တစ္ဖက္ကမ္း နိဗၺာန္သို႔ ေရာက္ႏိုင္ရာ၏ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။

၈ - သကလိကသုတ္၊ သတုလႅပကာယိကဝဂ္၊ သဂါထာဝဂၢသံယုတ္။

ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ၌ သာဓုေခၚျခင္းသည္ ကုသိုလ္တခုျဖစ္ေပ၏။
သာဓု... သာဓု... သာဓု...။