ေနာင္တခ်ိန္ လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ၾကပါေစရန္ တရားပံုမ်ား၏ comment တြင္ တရားစာမ်ားပါ ထဲ့ေပးထားပါသည္။






သူေတာ္ေကာင္းတရားမ်ား လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ရန္ ဤအ၀ိုင္းေလးမ်ား အတြင္းမွာ တရားစာမ်ား တရားပံုမ်ားကို သြပ္သြင္းထားပါတယ္ သင္တို႔ စိတ္တိုင္းၾက ကူးယူျဖတ္ေတာက္ လြတ္လပ္စြာ အသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္။


Thursday, March 12, 2009

ဗိုလ္ေလးပါး ... စြမ္းပကား... ဗလသုတ္...

ဗလသုတ္- (ခြန္အား၊ စြမ္းပကား) (တည္တံ့ေသာတရား)

ရဟန္း ဗိုလ္တို႔သည္ ဤေလးမ်ဳိးတို႔တည္း။

အဘယ္ေလးမ်ဳိးတို႔နည္းဟူမူ...

၁။ အသိလိမၼာ 'ပညာ' ဗိုလ္၊
၂။ အားထုတ္မႈ 'ဝီရိယ' ဗိုလ္၊
၃။ အျပစ္ကင္းမႈ 'အနဝဇၨ' ဗိုလ္၊
၄။ ခ်ီးေျမႇာက္မႈ 'သဂၤဟ' ဗိုလ္တို႔တည္း။

ရဟန္းတို႔ ပညာဗိုလ္ ဟူသည္ အဘယ္နည္း...
ကုသုိလ္ ျဖစ္ကုန္ေသာ ကုသုိလ္ ဟု သိအပ္ကုန္ေသာ, အကုသုိလ္ ျဖစ္ကုန္ေသာ အကုသုိလ္ဟု သိအပ္ကုန္ေသာ, အျပစ္ရွိကုန္ေသာ အျပစ္ရွိ၏ ဟု သိအပ္ကုန္ ေသာ, အျပစ္ မရွိကုန္ေသာ အျပစ္မရွိ ဟု သိအပ္ကုန္ေသာ, မည္းညစ္ကုန္ေသာ မည္းညစ္၏ဟု သိအပ္ကုန္ေသာ, ျဖဴစင္ကုန္ေသာ ျဖဴစင္၏ဟု သိအပ္ကုန္ေသာ, မွီဝဲ အပ္ကုန္ေသာ မွီဝဲအပ္၏ဟု သိအပ္ကုန္ေသာ, မမွီဝဲ အပ္ကုန္ေသာ မမွီဝဲအပ္ ဟု သိအပ္ကုန္ေသာ, အရိယာတို႔အား မေလ်ာ္ကုန္ေသာ အရိယာတို႔အား မေလ်ာ္ ဟု သိအပ္ကုန္ေသာ , အရိယာတို႔အား ေလ်ာ္ကုန္ေသာ အရိယာတို႔အား ေလ်ာ္၏ ဟု သိအပ္ကုန္ေသာ, တရားတို႔ကို ထုိရဟန္းသည္ ပညာျဖင့္ ေကာင္းစြာ ျမင္အပ္ ကုန္၏၊ ေကာင္းစြာ ေလ့လာအပ္ကုန္၏။
ရဟန္းတို႔ ဤတရားကို ပညာဗိုလ္ဟု ဆိုအပ္၏။

ရဟန္းတို႔ ဝီရိယဗိုလ္ဟူသည္ အဘယ္နည္း...

အကုသုိလ္ ျဖစ္ကုန္ေသာ အကုသုိလ္ဟု သိအပ္ကုန္ေသာ, အျပစ္ရွိကုန္ေသာ အျပစ္ရွိ၏ဟု သိအပ္ကုန္ေသာ, မည္းညစ္ကုန္ေသာ မည္းညစ္၏ဟု သိအပ္ကုန္ ေသာ, မမွီဝဲအပ္ကုန္ေသာ မမွီဝဲအပ္ဟု သိအပ္ကုန္ေသာ, အရိယာတို႔အား မ ေလ်ာ္ကုန္ေသာ အရိယာတို႔အား မေလ်ာ္ဟု သိအပ္ကုန္ေသာ တရားတို႔ကို ပယ္ ရန္ အလိုဆႏၵကုိ ျဖစ္ေစ၏၊ လုံ႔လျပဳ၏၊ ဝီရိယကို အားထုတ္၏၊ စိတ္ကို ခ်ီးေျမႇာက္ ၏၊ အျပားအားျဖင့္ ထား၏။ ကုသုိလ္ ျဖစ္ကုန္ေသာ ကုသုိလ္ဟု သိအပ္ကုန္ေသာ,
အျပစ္ မရွိကုန္ေသာ အျပစ္မရွိ ဟု သိအပ္ကုန္ေသာ, ျဖဴစင္ကုန္ေသာ ျဖဴစင္၏ ဟု သိအပ္ကုန္ေသာ, မွီဝဲအပ္ကုန္ေသာ မွီဝဲအပ္၏ဟု သိအပ္ကုန္ေသာ, အရိယာ တို႔အား ေလ်ာ္ကုန္ေသာ အရိယာတို႔အား ေလ်ာ္၏ဟု သိအပ္ကုန္ေသာ, တရားတို႔ ကို ရရန္ အလိုဆႏၵကုိ ျဖစ္ေစ၏၊ လုံ႔လျပဳ၏၊ ဝီရိယကို အားထုတ္၏၊ စိတ္ကို ခ်ီးေျမႇာက္၏၊ အျပားအားျဖင့္ ထား၏၊
ရဟန္းတို႔ ဤတရားကို ဝီရိယဗိုလ္ဟု ဆိုအပ္၏။

ရဟန္းတို႔ အနဝဇၨဗိုလ္ ဟူသည္ အဘယ္နည္း...
ရဟန္းတို႔ သာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ အျပစ္ကင္းေသာ ကာယကံႏွင့္ ျပည့္စံု ၏၊ အျပစ္ကင္းေသာ ဝစီကံႏွင့္ ျပည့္စံု၏၊ အျပစ္ကင္းေသာ မေနာကံႏွင့္ ျပည့္စံု၏။
ရဟန္းတို႔ ဤတရားကို အနဝဇၨဗိုလ္ ဟု ဆိုအပ္၏။

ရဟန္းတို႔ သဂၤဟဗိုလ္ ဟူသည္ အဘယ္နည္း...
ရဟန္းတို႔ ခ်ီးေျမႇာက္ေၾကာင္း သဂၤဟဝတၴဳတို႔ကား-

ေပးလွဴမႈ 'ဒါန'၊
ခ်စ္ဖြယ္ေျပာဆိုမႈ 'ေပယ်ဝဇၨ'၊
အက်ဳိးစီးပြါးကို ျပဳက်င့္မႈ 'အတၳစရိယာ'၊
ကိုယ္တူထားမႈ 'သမာနတၱတာ'တို႔တည္း။

ရဟန္းတို႔ ...
ေပးလွဴမႈ 'ဒါန' တို႔တြင္ တရားကို ေပးလွဴမႈ 'ဓမၼဒါန'သည္ အျမတ္ဆံုးတည္း၊

ရဟန္းတို႔...
ခ်စ္ဖြယ္ ေျပာဆိုမႈ 'ေပယ်ဝဇၨ'တို႔တြင္ အလိုရွိ၍ နားေထာင္သူအား ထပ္ကာ ထပ္ ကာ တရားေဟာမႈသည္ အျမတ္ဆံုးတည္း၊

ရဟန္းတို႔ ...
အက်ဳိးစီးပြါးကို က်င့္ျပဳမႈ 'အတၴစရိယာ'တို႔တြင္ သဒၶါတရား မရွိသူကို သဒၶါတရား ႏွင့္ ျပည့္စံုေစရန္ ေဆာက္တည္ေစမႈ သြတ္သြင္းမႈ တည္ေစမႈ၊ သီလမရွိသူကို သီလႏွင့္ ျပည့္စံုေစရန္၊ ဝန္တုိ 'ႏွေျမာ' သူကို စြန္႔ၾကဲမႈ 'စာဂ' ႏွင့္ ျပည့္စံုေစရန္၊ ပညာ မရွိသူကို ပညာႏွင့္ ျပည့္စံုေစရန္ ေဆာက္တည္ေစမႈ သြတ္သြင္းမႈ တည္ေစ မႈသည္ အျမတ္ဆံုးတည္း။

ရဟန္းတို႔ ...
ကိုယ္တူထားမႈ 'သမာနတၱတာ' တို႔တြင္ ေသာတာပန္သည္ ေသာတာပန္အား ကိုယ္တူထားမႈ၊ သကဒါဂါမ္သည္ သကဒါဂါမ္အား ကိုယ္တူထားမႈ၊ အနာဂါမ္သည္ အနာဂါမ္အား ကိုယ္တူထားမႈ၊ ရဟႏၲာသည္ ရဟႏၲာအား ကိုယ္တူထားမႈသည္ အျမတ္ဆံုးတည္း။ ရဟန္းတို႔ ဤကိုယ္တူထားမႈ သေဘာတရားကို သဂၤဟဗိုလ္ဟု ဆိုအပ္၏။

ရဟန္းတို႔ ဤသည္တို႔ကား ဗိုလ္ေလးပါးတို႔တည္း။

ရဟန္းတို႔ ဤဗိုလ္ေလးပါးတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ အရိယာတပည့္သည္ ေဘးငါးမ်ဳိးတို႔ ကို လြန္ေျမာက္သူ ျဖစ္၏၊

အဘယ္ငါးမ်ဳိးတို႔နည္းဟူမူ...
၁။ အသက္ေမြးမႈေဘး၊
၂။ ေက်ာ္ေစာမဲ့ေဘး၊
၃။ ပရိသတ္ ေၾကာက္ရြံမႈေဘး၊
၄။ ေသေဘး၊
၅။ မေကာင္းရာသို႔ လားေရာက္မႈ 'ဒုဂၢတိ' ေဘးတို႔တည္း။

ရဟန္းတို႔ ထုိအရိယာတပည့္သည္ ဤသို႔ ဆင္ျခင္၏၊ ''ငါသည္ အသက္ေမြးမႈ ေဘးကို မေၾကာက္၊ ငါသည္ အဘယ္ေၾကာင့္ အသက္ေမြးမႈေဘးကို ေၾကာက္ရ မည္နည္း၊ ငါ့အား ပညာဗိုလ္ ဝီရိယဗိုလ္ အနဝဇၨဗိုလ္ သဂၤဟဗိုလ္ ဟူေသာ ဗိုလ္ ေလးပါးတို႔သည္ ရွိကုန္၏၊

ပညာမဲ့သူသည္ အသက္ေမြးမႈေဘးကို ေၾကာက္ရာ၏၊
ပ်င္းရိသူသည္ အသက္ေမြးမႈေဘးကို ေၾကာက္ရာ၏၊
ကံသံုးပါး အျပစ္ရွိသူသည္ အသက္ေမြးမႈ ေဘးကို ေၾကာက္ရာ၏။
ခ်ီးေျမႇာက္မႈ မရွိသူသည္ အသက္ေမြးမႈေဘးကို ေၾကာက္ရာ၏၊

ငါသည္ ေက်ာ္ေစာမဲ့ ေဘးကို မေၾကာက္။ပ။ ငါသည္ ပရိသတ္ ေၾကာက္ရြံ႕မႈေဘး ကိုမေၾကာက္။ ငါသည္ ေသေဘးကို မေၾကာက္။ ငါသည္ မေကာင္းရာသို႔ လား ေရာက္မႈ 'ဒုဂၢတိ' ေဘးကိုမေၾကာက္။ ငါသည္ အဘယ့္ေၾကာင့္ မေကာင္းရာသို႔ လားေရာက္မႈ 'ဒုဂၢတိ' ေဘးကို ေၾကာက္ရမည္နည္း၊ ငါ့အား ပညာဗိုလ္ ဝီရိယဗိုလ္ အနဝဇၨဗိုလ္ သဂၤဟဗိုလ္ ဟူေသာ ဗိုလ္ေလးပါးတို႔သည္ ရွိကုန္၏၊ ပညာမဲ့သူသည္ မေကာင္းရာသို႔ လားေရာက္မႈ 'ဒုဂၢတိ' ေဘးကို ေၾကာက္ရာ၏၊ ပ်င္းရိသူသည္ မေကာင္းရာသို႔ လားေရာက္မႈ 'ဒုဂၢတိ' ေဘးကို ေၾကာက္ရာ၏၊ ကာယကံ ဝစီကံ မေနာကံ အျပစ္ရွိသူသည္ မေကာင္းရာသို႔ လားေရာက္မႈ 'ဒုဂၢတိ' ေဘးကို ေၾကာက္ရာ၏၊ ခ်ီးေျမႇာက္မႈ မရွိသူသည္ မေကာင္းရာသို႔ လားေရာက္မႈ 'ဒုဂၢတိ' ေဘးကို ေၾကာက္ရာ၏ ဟု (ဆင္ျခင္၏)။

ရဟန္းတို႔ ဤဗိုလ္ေလးမ်ဳိးတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ အရိယာတပည့္သည္ ဤေဘးငါးမ်ဳိး တို႔ကို လြန္ေျမာက္၏ ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။

၅ - ဗလသုတ္၊ သေမၺာဓိ၀ဂ္၊ န၀ကနိပါတ္၊ အဂၤုတၱိဳရ္။



ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ၌ သာဓုေခၚျခင္းသည္ ကုသိုလ္တခုျဖစ္ေပ၏။
သာဓု... သာဓု... သာဓု...။