ေနာင္တခ်ိန္ လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ၾကပါေစရန္ တရားပံုမ်ား၏ comment တြင္ တရားစာမ်ားပါ ထဲ့ေပးထားပါသည္။






သူေတာ္ေကာင္းတရားမ်ား လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ရန္ ဤအ၀ိုင္းေလးမ်ား အတြင္းမွာ တရားစာမ်ား တရားပံုမ်ားကို သြပ္သြင္းထားပါတယ္ သင္တို႔ စိတ္တိုင္းၾက ကူးယူျဖတ္ေတာက္ လြတ္လပ္စြာ အသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္။


Wednesday, April 15, 2009

ေမာေနယ်... (ပညာရွိသူ၏အျဖစ္)

နာလကသုတ္ မွ...

ေဂါတမႏြယ္ဖြား ျမတ္စြာဘုရား အသိတရေသ့ ေျပာဆိုခဲ့ေသာ စကားသည္ မခြၽတ္မယြင္း အမွန္ပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္ဟု အကြၽႏု္ပ္ သိအပ္ပါ၏၊ ထို႔ေၾကာင့္ တရားအားလံုးတို႔၏ ကမ္းတစ္ဖက္သို႔ ေရာက္ေတာ္မူၿပီးေသာ ျမတ္စြာဘုရားအား အကြၽႏု္ပ္ ေမးေလွ်ာက္ပါ၏- 705

ျမတ္စြာဘုရား အိမ္ရာမေထာင္ေသာ ရဟန္းအျဖစ္ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ဆြမ္းခံ လွည့္လည္ျခင္းျဖင့္ ရွာမွီးေသာ အကြၽႏု္ပ္သည္ ေမးေလွ်ာက္သည္ျဖစ္၍ အသွ်င္ ဘုရားသည္ ေမာေနယ် အက်င့္ျမတ္ကို ေဟာေတာ္မူပါေလာ့။ 706

ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဤသို႔ ေဟာေတာ္မူ၏...
ေမာေနယ်က်င့္ဝတ္ကို သင့္အား ငါဘုရား သိေစအံ့၊ ျပဳႏိုင္ခဲ ျဖစ္ေစႏိုင္ခဲေသာ ထုိေမာေနယ် အက်င့္ကို ယခု ေဟာၾကားအံ့၊ သင္သည္ မိမိကိုယ္ကို ဝီရိယျဖင့္ အားျပဳေထာက္ပံ့ထားေလာ့၊ (ဝီရိယျဖင့္) ခိုင္ျမဲသူ ျဖစ္ေလာ့။ 707

ရြာ၌ ဆဲေရးသူႏွင့္ ရွိခိုးသူကို ထပ္တူထပ္မွ်ျပဳရာ၏၊ (ဆဲေရးခံရေသာ္) စိတ္ျပစ္ မွားမႈ 'ေဒါသ'ကို ေစာင့္ေရွာက္ရာ၏၊ ရွိခိုးခံရေသာ္ မတက္ႂကြဘဲ က်င့္ရာ၏။ 708


ေတာ၌ မီးလွ်ံႏွင့္ တူကုန္ေသာ ဣ႒အနိ႒အားျဖင့္ အျမတ္အယုတ္ျဖစ္သည့္ အာ႐ံုတို႔သည္ ျဖစ္ေပၚလာတတ္ကုန္၏၊ ထုိေတာ၌ မိန္းမတို႔သည္ ရဟန္းကို ျဖားေယာင္းတတ္ကုန္ေသး၏၊ ထုိမိန္းမတို႔သည္ သင့္ကို မျဖားေယာင္းေစ ကုန္ လင့္။ 709

ေကာင္း မေကာင္းကုန္ေသာ ကာမဂုဏ္တို႔ကို ပယ္စြန္႔၍ ေမထုန္အက်င့္မွ ေရွာင္ၾကဥ္သူ သတၱဝါတို႔၌ မဆန္႔က်င္သူ တပ္မက္မႈမရွိသူ ျဖစ္ရာ၏။ 710

တဏွာရွိေသာ သတၱဝါ တဏွာမရွိေသာ သတၱဝါတို႔ကိုလည္း ငါသည္ ခ်မ္းသာကို အလိုရွိ သကဲ့သို႔ ဤသတၱဝါတို႔သည္လည္း ခ်မ္းသာကို အလိုရွိကုန္၏၊ ထုိသတၱဝါတို႔သည္ ခ်မ္းသာကို အလိုရွိကုန္ သကဲ့သို႔ ငါသည္လည္း ခ်မ္းသာကို အလိုရွိ၏ဟု မိမိကိုယ္ကို ဥပမာျပဳ၍ မိမိလည္း မသတ္ရာ၊ သူတစ္ပါးကိုလည္း မသတ္ေစရာ။ 711

အၾကင္ ပစၥည္းေလးပါး၌ ပုထုဇဥ္သည္ ကပ္ၿငိ၏၊ ထုိပစၥည္းေလးပါး၌ အလို 'ဣစၧာ'ကို လည္းေကာင္း၊ ေလာဘကို လည္းေကာင္း ပယ္စြန္႔၍ ပညာမ်က္စိ ရွိ လ်က္ က်င့္ရာ၏၊ ျပည့္ႏိုင္ခဲေသာ ဤတဏွာ ေခ်ာက္နရက္ကို ကူးခပ္ရာ၏။712

ယုတ္ေလ်ာ့ပါးလွ်ပ္ေသာ ဝမ္းရွိသူ ႏႈိင္းရွည့္ ပိုင္းျခားအပ္ေသာ အာဟာရရွိသူ ျဖစ္ရာ၏၊ အလိုနည္းသူ မလွ်ပ္ေပၚသူ ျဖစ္ရာ၏၊ အခါခပ္သိမ္း ေလာလုပၸတဏွာ ျဖင့္ အလိုမရွိသူ ျဖစ္ရာ၏၊ အလိုမရွိျခင္းေၾကာင့္ တဏွာ ဟူေသာ မြတ္သိပ္မႈ မရွိသည္ ျဖစ္၍ ၿငိမ္းေအးရာ၏။ 713

ေမာေနယ် အက်င့္ကို က်င့္ေသာ ထုိရဟန္းသည္ ဆြမ္းခံသြားၿပီးလွ်င္ ေတာသို႔ သာလွ်င္ ျပန္သြားရာ၏၊ သစ္ပင္ရင္း၌ ရပ္တည္၍ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ထုိင္သည္ျဖစ္၍ေသာ္ လည္းေကာင္း ေနရာ၏။ 714

ထုိရဟန္းသည္ စ်ာန္ဝင္စားေလ့ရွိသူ တည္တံ့သူ ေတာ၌ ေမြ႕ေလ်ာ္သူ ျဖစ္ရာ၏၊ မိမိ ကိုယ္ကို အလြန္ႏွစ္သက္ ေစသည္ ျဖစ္၍ သစ္ပင္ရင္း၌ စ်ာန္ဝင္စားရာ၏။ 715

ထုိညဥ့္ လြန္ေျမာက္သည္ရွိေသာ္ ရြာသို႔ ဆြမ္းခံသြားရာ၏၊ ပင့္ဖိတ္၍ လွဴေသာ ဆြမ္းကိုလည္း မႏွစ္သက္ရာ၊ ရြာမွ ေဆာင္ယူ၍ လွဴေသာ ဆြမ္းကိုလည္း မႏွစ္ သက္ရာ။716

ေမာေနယ် အက်င့္ကို က်င့္ေသာ ရဟန္းသည္ ရြာသို႔ ေရာက္သည္ရွိေသာ္ ဒါယကာတို႔၌ ေရာေရာေႏွာေႏွာ မေနရာ၊ ျပတ္ေသာ စကားရွိသည္ ျဖစ္၍ နိမိတ္ ဝိညတ္ႏွင့္ ယွဥ္၍ အစားရွာမွီးေၾကာင္း စကားကို မေျပာဆိုရာ။ 717

ထုိရဟန္းသည္ တစ္စံုတစ္ခုေသာ ဝတၴဳပစၥည္းကို ရလွ်င္ လည္းေကာင္း၏၊ မရလွ်င္ လည္းေကာင္း၏ ဟု ရမရ ႏွစ္ပါးျဖင့္ပင္လွ်င္ တုန္လႈပ္ျခင္း မရွိသည္ျဖစ္၍ သစ္ပင္ကို လ်စ္လ်ဴ႐ႈသကဲ့သို႔ လ်စ္လ်ဴ႐ႈကာ ျပန္လွည့္ရာ၏။ 718

ထုိရဟန္းသည္ မအပါဘဲလ်က္ အသူဟု သမုတ္ခံလ်က္ သပိတ္ပိုက္ကာ ဆြမ္းခံ လွည့္လည္သည္ ရွိေသာ္ အနည္းငယ္မွ် ေပးလွဴျခင္းကိုလည္း မ႐ႈတ္ခ်ရာ၊ ေပးလွဴ သူကိုလည္းမထီမဲ့ျမင္ မျပဳရာ။ 719

မဂ္ရေၾကာင္း အက်င့္ကို သုခပဋိပဒါစသည္ အျမတ္အယုတ္ ရွိ၏ဟူ၍ ဘုရား တည္းဟူေသာ သမဏသည္ ျပေတာ္မူ၏၊ သို႔ပင္ အျမတ္အယုတ္ ရွိေသာ္လည္း တစ္ခုတည္းေသာ မဂ္ဉာဏ္ျဖင့္ နိဗၺာန္သို႔ ႏွစ္ႀကိမ္ေသာ္ကား မေရာက္ကုန္၊ ကိေလသာတို႔ တစ္ၿပိင္နက္ မကုန္ရကား နိဗၺာန္ဟူေသာ ကမ္းသို႔ တစ္ႀကိမ္သာ ေရာက္သည္လည္း မဟုတ္ေပ။ 720

အၾကင္ရဟန္းအား ပ်ံ႕ႏွံ႔ေသာ တဏွာ (ဝိစရိတ) မရွိ၊ တဏွာအလ်ဥ္ ျပတ္စဲၿပီး ေသာ ျပဳသင့္ေသာ ကိစၥ မျပဳသင့္ေသာ ကိစၥကို ပယ္ၿပီးေသာ ထုိရဟန္းအား ရာဂ စသည္ေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာ ပူပန္မႈ မရွိ။ 721

နာလက သင့္အား ေမာေနယ် အက်င့္ကို ငါ ေဟာအံ့၊ ထုိေမာေနယ် ရဟန္းသည္ သင္တုန္းသြား ဥပမာ ရွိသူ ျဖစ္ရာ၏၊ အာေစာက္ကို လွ်ာျဖင့္ ထိကပ္ၿပီးလွ်င္ ဝမ္း၌ ေစာင့္စည္းသူ ျဖစ္ရာ၏။ 722

မတြန္႔ဆုတ္ေသာ စိတ္ရွိသူလည္း ျဖစ္ရာ၏၊ မ်ားစြာလည္း မၾကံစည္ရာ၊ ကိေလသာ အညႇီအေဟာက္ ကင္းသူ တဏွာဒိ႒ိတို႔ျဖင့္ တစ္စံုတစ္ခုေသာ ဘဝ၌ မမွီသူ အက်င့္ျမတ္လွ်င္ လဲေလ်ာင္းရာရွိသူ ျဖစ္ရာ၏။ 723

အေဖာ္မမွီး တစ္ေယာက္တည္း ေနႏိုင္ရန္ က်င့္ရာ၏၊ ရဟန္းတို႔သည္ ကပ္၍ ႐ႈ သင့္႐ႈထုိက္ေသာ ကမၼ႒ာန္းအာ႐ံု၌ အားထုတ္ႏိုင္ရန္လည္း က်င့္ရာ၏၊ တစ္ ေယာက္တည္းေနျခင္းကို ေမာန... ဟူ၍ ငါဘုရား ေဟာၾကား၏၊ သင္သည္ တစ္ေယာက္ထီးတည္း ေမြ႔ေလ်ာ္ႏိုင္ခဲ့မူ အရပ္ ဆယ္မ်က္ႏွာတို႔၌ ေက်ာ္ေစာ ထင္ရွားလတၱံ႕။ 724

ငါဘုရားကို ျမတ္ႏိုးေသာ သူသည္ စ်ာန္ဝင္စားကုန္၏၊ ကာမကို စြန္႔လႊတ္ကုန္ၿပီး ေသာ ပညာရွိတို႔၏ ေႂကြးေၾကာ္သံကို ၾကားရေသာေၾကာင့္ ရွက္မႈ 'ဟိရီ' ကို လည္း ေကာင္း၊ ယံုၾကည္မႈ 'သဒၶါ'ကို လည္းေကာင္း အတုိင္းထက္ အလြန္ ျပဳရာ၏။725

ထုိစကားကို ျမစ္ဥပမာတို႔ျဖင့္ သိကုန္ေလာ့၊ ျမစ္ငယ္တို႔သည္ ေျမာင္းငယ္ ေခ်ာက္ၾကားတို႔၌ အသံျမည္လ်က္ စီးသြားကုန္၏၊ ျမစ္ႀကီးတို႔သည္ကား တိတ္ တိတ္ ဆိတ္ဆိတ္ စီးသြားကုန္၏။ 726

ေရမျပည့္ေသာ အိုးသည္ အသံျမည္၏ (ေဘာင္ဘင္ခတ္၏)၊ ေရျပည့္ေသာ အိုး သည္ ၿငိမ္သက္သည္ သာတည္း၊ သူမိုက္သည္ ေရမျပည့္ေသာ အိုးႏွင့္ တူ၏၊ ပညာရွိသည္ ေရျပည့္ေသာအိုးႀကီးႏွင့္ တူ၏။ 727

ျမတ္စြာဘုရားတည္းဟူေသာ သမဏသည္ အက်ဳိးအေၾကာင္းႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ အစီးအပြါးႏွင့္ စပ္ယွဥ္ေသာ စကားကို မ်ားစြာႁမြက္ဆိုေတာ္မူ၏၊ ထုိျမတ္စြာဘုရား သည္ တရားကို သိေတာ္မူသည္ ျဖစ္၍သာ ေဟာေတာ္မူ၏၊ သိေတာ္မူသည္ ျဖစ္၍ မ်ားစြာ ႁမြက္ဆိုေတာ္မူ၏။ 728

တရားကို သိေသာသူသည္ ေစာင့္စည္းေသာ စိတ္ရွိ၏၊ တရားကို သိေသာသူ သည္ စကားကို မ်ားစြာ မေျပာဆို၊ ထုိရဟန္းသည္ အရဟတၱမဂ္ဉာဏ္ကို ရထုိက္၏၊ ရလည္းရ၏ဟု (ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မူ၏)။ 729

၁၁ - နာလကသုတ္-မွ၊ မဟာ၀ဂ္၊ သုတၱနိပါတ္ပါဠိေတာ္၊


ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ၌ သာဓုေခၚျခင္းသည္ ကုသိုလ္တခုျဖစ္ေပ၏။
သာဓု... သာဓု... သာဓု...။