ေနာင္တခ်ိန္ လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ၾကပါေစရန္ တရားပံုမ်ား၏ comment တြင္ တရားစာမ်ားပါ ထဲ့ေပးထားပါသည္။






သူေတာ္ေကာင္းတရားမ်ား လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ရန္ ဤအ၀ိုင္းေလးမ်ား အတြင္းမွာ တရားစာမ်ား တရားပံုမ်ားကို သြပ္သြင္းထားပါတယ္ သင္တို႔ စိတ္တိုင္းၾက ကူးယူျဖတ္ေတာက္ လြတ္လပ္စြာ အသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္။


Thursday, April 16, 2009

ယံုၾကည္မႈ...

ပဌမ သဒၶါသုတ္-

ရဟန္းတို႔ ရဟန္းသည္ သဒၶါတရား ရွိ၏၊ သီလကား မရွိ၊ ဤသို႔ျဖစ္ေသာ္ ထုိ ရဟန္းသည္ ထုိအဂၤါႏွင့္ မျပည့္စံုသူ ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ''ငါသည္ အဘယ္သို႔လွ်င္ သဒၶါရွိသူသည္ လည္းေကာင္း၊ သီလရွိသူသည္ လည္းေကာင္း ျဖစ္ပါအံ့နည္း'' ဟု ထုိအဂၤါကုိ ျပည့္စံုေစရမည္။ ရဟန္းတို႔ အၾကင္ အခါ၌ကား ရဟန္းသည္ သဒၶါ တရားလည္း ရွိ၏၊ သီလလည္း ရွိ၏၊ (ထုိအခါ) ဤသို႔ျဖစ္ေသာ္ ထုိရဟန္းသည္ ထုိအဂၤါႏွင့္ ျပည့္စံုသူ ျဖစ္၏။

ရဟန္းတို႔ ရဟန္းသည္ ...

သဒၶါတရားလည္း ရွိ၏၊
သီလလည္း ရွိ၏၊
မ်ားေသာ အၾကားအျမင္ 'ဗဟုသုတ'ကား မရွိ၊
ဤသို႔ျဖစ္ေသာ္ ထုိရဟန္းသည္ ထုိအဂၤါႏွင့္ မျပည့္စံုသူျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္''ငါသည္ အဘယ္သို႔လွ်င္ သဒၶါရွိသူသည္ လည္းေကာင္း၊ သီလရွိသူသည္ လည္း ေကာင္း၊ ဗဟုသုတရွိသူသည္ လည္းေကာင္း ျဖစ္ရပါအံ့နည္း'' ဟု ထုိအဂၤါကုိ ျပည့္စံုေစရ မည္။

ရဟန္းတို႔ အၾကင္အခါ၌ကား ရဟန္းသည္ သဒၶါတရားလည္း ရွိ၏၊ သီလလည္း ရွိ၏၊ မ်ားေသာအၾကားအျမင္ ဗဟုသုတလည္း ရွိ၏၊ (ထုိအခါ) ဤသို႔ျဖစ္ေသာ္ ထုိရဟန္းသည္ ထုိအဂၤါႏွင့္ ျပည့္စံုသူျဖစ္၏။

ရဟန္းတို႔ ရဟန္းသည္ သဒၶါတရားလည္း ရွိ၏၊ သီလလည္း ရွိ၏၊ ဗဟုသုတလည္း ရွိ၏၊ တရားေဟာသူ 'ဓမၼကထိက' ကား မဟုတ္။ပ။

ရဟန္းတို႔ ရဟန္းသည္ သဒၶါတရားလည္း ရွိ၏၊ သီလလည္း ရွိ၏၊ ဗဟုသုတလည္း ရွိ၏၊ တရားေဟာသူ ဓမၼကထိကလည္း ဟုတ္၏၊ ပရိသတ္၌ က်က္စားသူကား မဟုတ္။ပ။

ရဟန္းတို႔ ရဟန္းသည္ သဒၶါတရားလည္း ရွိ၏၊ သီလလည္း ရွိ၏၊ ဗဟုသုတလည္း ရွိ၏၊ တရားေဟာသူ ဓမၼကထိကလည္း ဟုတ္၏၊ ပရိသတ္၌ က်က္စားသူလည္း ဟုတ္၏၊ ပရိသတ္၌ ရဲရဲရင့္ရင့္ တရားေဟာတတ္သူကား မဟုတ္။ပ။

ရဟန္းတို႔ ရဟန္းသည္ သဒၶါတရားလည္း ရွိ၏၊ သီလလည္း ရွိ၏၊ ဗဟုသုတလည္း ရွိ၏၊ တရားေဟာသူ ဓမၼကထိကလည္း ဟုတ္၏၊ ပရိသတ္၌ က်က္စားသူလည္း ဟုတ္၏၊ ပရိသတ္၌ ရဲရဲရင့္ရင့္ တရားေဟာတတ္သူလည္း ဟုတ္၏၊ လြန္ျမတ္ ေသာ စိတ္၌ ျဖစ္ကုန္ေသာ မ်က္ေမွာက္ဘဝ၌ ခ်မ္းသာစြာ ေနေၾကာင္း ျဖစ္ကုန္ ေသာ စ်ာန္ေလးပါးတို႔ကုိ အလုိရွိတုိင္း ရသူ မၿငဳိမျငင္ ရသူ မပင္မပန္းရသူကား မဟုတ္။ပ။

ရဟန္းတို႔ ရဟန္းသည္ သဒၶါတရားလည္း ရွိ၏၊ သီလလည္း ရွိ၏၊ ဗဟုသုတလည္း ရွိ၏၊ တရားေဟာသူ ဓမၼကထိကလည္း ဟုတ္၏၊ ပရိသတ္၌ က်က္စားသူလည္း ဟုတ္၏၊ ပရိသတ္၌ ရဲရဲရင့္ရင့္ တရားေဟာတတ္သူလည္း ဟုတ္၏၊ လြန္ျမတ္ ေသာ စိတ္၌ ျဖစ္ကုန္ေသာ မ်က္ေမွာက္ဘဝ၌ ခ်မ္းသာစြာ ေနေၾကာင္း ျဖစ္ကုန္ ေသာ စ်ာန္ေလးပါးတို႔ကုိ အလုိရွိတုိင္းရသူ မၿငဳိမျငင္ရသူ မပင္မပန္း ရသူလည္း ဟုတ္၏၊ အာသေဝါတရားတို႔၏ ကုန္ျခင္းေၾကာင့္ အာသေဝါမရွိေသာ လြတ္ ေျမာက္ေသာ (အရဟတၱဖိုလ္) စိတ္ႏွင့္ လြတ္ေျမာက္ေသာ (အရဟတၱဖုိလ္) ပညာကုိ မ်က္ေမွာက္ဘဝ၌ပင္ ကုိယ္တုိင္ထူးေသာ ဉာဏ္ျဖင့္ သိ၍ မ်က္ေမွာက္ ျပဳကာ ကပ္ေရာက္၍ကား မေနရ၊ ဤသို႔ျဖစ္ေသာ္ ထုိရဟန္းသည္ ထုိအဂၤါႏွင့္ မျပည့္စံုသူ ျဖစ္၏။

ထို႔ေၾကာင့္ ''ငါသည္ အဘယ္သို႔လွ်င္ သဒၶါတရား ရွိသူသည္ လည္းေကာင္း၊ သီလ ရွိသူသည္ လည္းေကာင္း၊ ဗဟုသုတရွိသူသည္ လည္းေကာင္း၊ တရားေဟာသူ ဓမၼကထိကသည္ လည္းေကာင္း၊ ပရိသတ္၌ က်က္စားသူသည္ လည္းေကာင္း၊ ပရိသတ္၌ ရဲရဲရင့္ရင့္ တရားေဟာႏုိင္သူသည္ လည္းေကာင္း၊ လြန္ျမတ္ေသာ စိတ္၌ ျဖစ္ကုန္ေသာ မ်က္ေမွာက္ဘဝ၌ ခ်မ္းသာစြာေနေၾကာင္း ျဖစ္ကုန္ေသာ စ်ာန္ေလးပါးတို႔ကုိ အလုိရွိတုိင္းရသူ မၿငဳိမျငင္ရသူ မပင္မပန္းရသူသည္ လည္း ေကာင္း အာသေဝါတရားတို႔၏ ကုန္ျခင္းေၾကာင့္ အာသေဝါ မရွိေသာ လြတ္ ေျမာက္ေသာ (အရဟတၱဖုိလ္) စိတ္ႏွင့္ လြတ္ေျမာက္ေသာ (အရဟတၱဖုိလ္) ပညာကုိ မ်က္ေမွာက္ဘဝ၌ပင္ ကုိယ္တုိင္ထူးေသာ ဉာဏ္ျဖင့္သိ၍ မ်က္ေမွာက္ ျပဳကာ ကပ္ေရာက္၍ ေနရသူ ျဖစ္ရပါအံ့နည္း'' ဟု ထုိအဂၤါကုိ ျပည့္စံုေစရမည္။

ရဟန္းတို႔ အၾကင္အခါ၌ ရဟန္းသည္ သဒၶါတရားလည္း ရွိ၏၊ သီလလည္း ရွိ၏၊ မ်ားေသာ အၾကားအျမင္ ဗဟုသုတလည္း ရွိ၏၊ တရားေဟာသူ ဓမၼကထိကလည္း ဟုတ္၏၊ ပရိသတ္၌လည္း က်က္စား၏၊ ပရိသတ္၌ ရဲရဲရင့္ရင့္လည္း တရား ေဟာႏုိင္၏၊ လြန္ျမတ္ေသာ စိတ္၌ ျဖစ္ကုန္ေသာ မ်က္ေမွာက္ဘဝ၌ ခ်မ္းသာစြာ ေနေၾကာင္း ျဖစ္ကုန္ေသာ စ်ာန္ေလးပါးတို႔ကုိ အလုိရွိတုိင္းရသူ မၿငဳိမျငင္ရသူ မပင္မပန္းရသူလည္း ဟုတ္၏၊ အာသေဝါတရားတို႔၏ ကုန္ျခင္းေၾကာင့္ အာသေဝါ မရွိေသာ လြတ္ေျမာက္ေသာ (အရဟတၱဖိုလ္) စိတ္ႏွင့္ လြတ္ေျမာက္ေသာ (အရဟတၱဖုိလ္) ပညာကုိ ကုိယ္တုိင္ ထူးေသာ ဉာဏ္ျဖင့္ သိ၍ မ်က္ေမွာက္ျပဳကာ ကပ္ေရာက္၍လည္း ေနရ၏၊ (ထုိအခါ) ဤသို႔ျဖစ္ေသာ္ ထုိရဟန္းသည္ ထုိအဂၤါ ႏွင့္ ျပည့္စံုသူ ျဖစ္၏။ ရဟန္းတ႔ ို ဤတရားရွစ္မ်ဳိးတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ရဟန္းသည္ ထက္ဝန္းက်င္ ၾကည္ညိဳဖြယ္ ရွိသူသည္ လည္းေကာင္း၊ အျခင္းအရာ အလံုးစံုႏွင့္ ျပည့္စံုသူသည္ လည္းေကာင္း ျဖစ္၏ ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။71

၁ - ပဌမ သဒၶါသုတ္၊ ယမက၀ဂ္၊ အ႒ကနိပါတ္၊ အဂုၤတၱိဳရ္။


ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ၌ သာဓုေခၚျခင္းသည္ ကုသိုလ္တခုျဖစ္ေပ၏။
သာဓု... သာဓု... သာဓု...။