ေနာင္တခ်ိန္ လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ၾကပါေစရန္ တရားပံုမ်ား၏ comment တြင္ တရားစာမ်ားပါ ထဲ့ေပးထားပါသည္။






သူေတာ္ေကာင္းတရားမ်ား လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ရန္ ဤအ၀ိုင္းေလးမ်ား အတြင္းမွာ တရားစာမ်ား တရားပံုမ်ားကို သြပ္သြင္းထားပါတယ္ သင္တို႔ စိတ္တိုင္းၾက ကူးယူျဖတ္ေတာက္ လြတ္လပ္စြာ အသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္။


Saturday, November 7, 2009

ပစၥည္း 'အာမိသ' ကို အေလးျပဳသူႏွင့္ မျပဳသူ...

ရဟန္းတို႔ ပရိသတ္တို႔သည္ ဤႏွစ္မ်ဳိးတို႔တည္း။

အဘယ္ ႏွစ္မ်ဳိး တို႔နည္း ဟူမူ-

၁...
ပစၥည္း 'အာမိသ' ကို အေလးျပဳ၍
သူေတာ္ေကာင္း တရားကို အေလးမျပဳေသာ ပရိသတ္ လည္းေကာင္း၊

၂...
သူေတာ္ေကာင္း တရားကို အေလးျပဳ၍
ပစၥည္း 'အာမိသ'ကို အေလးမျပဳေသာ ပရိသတ္ လည္းေကာင္းတို႔တည္း။

၁...
ရဟန္းတို႔ ပစၥည္း 'အာမိသ' ကို အေလးျပဳ၍ သူေတာ္ေကာင္း တရားကို အေလး မျပဳေသာ ပရိသတ္ ဟူသည္ အဘယ္နည္း၊ ရဟန္းတို႔ ဤသာသနာေတာ္ဝယ္ အၾကင္ ပရိသတ္၌ ရဟန္းတို႔သည္ လူဝတ္ေၾကာင္တို႔၏ မ်က္ေမွာက္၌ အခ်င္းခ်င္း၏ ဂုဏ္ကို ေျပာၾကကုန္၏၊
ဤမည္ေသာ ရဟန္းသည္ ဥဘေတာဘာဂ ဝိမုတၱပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္၏၊ ၃
ဤမည္ေသာ ရဟန္းသည္ ပညာဝိမုတၱပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္၏၊ ၄
ဤမည္ေသာ ရဟန္းသည္ ကာယသကၡိပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္၏၊ ၅
ဤမည္ေသာ ရဟန္းသည္ ဒိ႒ိပၸတၱပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္၏၊ ၆
ဤမည္ေသာ ရဟန္းသည္ သဒၶါဝိမုတၱပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္၏၊ ၇
ဤမည္ေသာ ရဟန္းသည္ ဓမၼာႏုသာရီပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္၏၊ ၈
ဤမည္ေသာ ရဟန္းသည္ သဒၶါႏုသာရီပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္၏၊ ၉
ဤမည္ေသာ ရဟန္းသည္ သီလရွိ၏၊ ေကာင္းေသာ သေဘာရွိ၏၊
ဤမည္ေသာ ရဟန္းကား သီလ မရွိ၊ ယုတ္ေသာ သေဘာရွိ၏'' ဟု ေျပာၾက ကုန္၏။ ထို ရဟန္းတို႔သည္ ထိုသို႔ ေျပာေသာေၾကာင့္ လာဘ္ရ ကုန္၏၊ ထိုရဟန္းတို႔သည္ ထို လာဘ္ကို ရေသာေၾကာင့္ မက္ေမာကုန္သည္ ေတြေဝကုန္သည္ တဏွာျဖင့္ လႊမ္းမိုးအပ္ကုန္သည္ ျဖစ္၍ အျပစ္ဟု ႐ႈေလ့ မရွိၾကကုန္ဘဲ ထြက္ေျမာက္ေၾကာင္း ျဖစ္ေသာ ပညာမွ ကင္းကုန္လ်က္ သံုးေဆာင္ကုန္၏။

ရဟန္းတို႔ ဤပရိသတ္ကို ပစၥည္း 'အာမိသ'ကို အေလးျပဳ၍ သူေတာ္ေကာင္း တရားကို အေလး မျပဳေသာ ပရိသတ္ ဟု ဆိုအပ္၏။

၂...
ရဟန္းတို႔ သူေတာ္ေကာင္း တရားကို အေလးျပဳ၍ ပစၥည္း 'အာမိသ'ကို အေလး မျပဳေသာ ပရိသတ္ဟူသည္ အဘယ္နည္း၊ ရဟန္းတို႔ ဤသာသနာေတာ္ဝယ္ အၾကင္ ပရိသတ္၌ ရဟန္းတို႔သည္ လူဝတ္ေၾကာင္တို႔၏ မ်က္ေမွာက္၌ အခ်င္းခ်င္း၏ ဂုဏ္ကို မေျပာၾကကုန္။
ဤမည္ေသာ ရဟန္းသည္ ဥဘေတာ ဘာဂဝိမုတၱပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္၏၊
ဤမည္ေသာ ရဟန္းသည္ ပညာဝိမုတၱပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္၏၊
ဤမည္ေသာ ရဟန္းသည္ ကာယသကၡိပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္၏၊
ဤမည္ေသာ ရဟန္းသည္ ဒိ႒ိပၸတၱပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္၏၊
ဤမည္ေသာရဟန္းသည္ သဒၶါဝိမုတၱပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္၏၊
ဤမည္ေသာ ရဟန္းသည္ ဓမၼာႏုသာရီပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္၏၊
ဤမည္ေသာ ရဟန္းသည္ သဒၶါႏုသာရီပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္၏၊
ဤမည္ေသာ ရဟန္းသည္ သီလရွိ၏၊ ေကာင္းေသာသေဘာရွိ၏၊
ဤမည္ေသာ ရဟန္းကား သီလ မရွိ၊ ယုတ္ေသာ သေဘာရွိ၏'' ဟု မေျပာၾက
ကုန္။ ထိုရဟန္းတို႔သည္ ထိုသို႔ မေျပာေသာေၾကာင့္ လာဘ္ရကုန္၏၊ ထိုရဟန္း တို႔သည္ ထိုလာဘ္ကို ရေသာေၾကာင့္ မမက္ေမာကုန္သည္ မေတြေဝကုန္သည္ တဏွာျဖင့္ မလႊမ္းမိုးကုန္သည္ အျပစ္ဟု႐ႈေလ့ရွိကုန္သည္ ထြက္ေျမာက္ေၾကာင္း ျဖစ္ေသာ ပညာ ရွိကုန္သည္ ျဖစ္၍ သံုးေဆာင္ကုန္၏။

ရဟန္းတို႔ ဤ ပရိသတ္ကို သူေတာ္ေကာင္း တရားကို အေလးျပဳ၍ ပစၥည္း 'အာမိသ' ကို အေလးမျပဳေသာ ပရိသတ္ဟု ဆိုအပ္၏။
ရဟန္းတို႔ ပရိသတ္တို႔သည္ ဤႏွစ္မ်ဳိးတို႔ေပတည္း။ ရဟန္းတို႔ ဤပရိသတ္ႏွစ္မ်ဳိး တို႔တြင္ သူေတာ္ေကာင္း တရားကို အေလးျပဳ၍ ပစၥည္း 'အာမိသ' ကို အေလးမျပဳေသာ အၾကင္ ပရိသတ္သည္ ရွိ၏၊ ထို ပရိသတ္သည္ ျမတ္ေပသတည္း ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။ 49 - 7

၅ - ပရိသဝဂ္၊ မွ၊ ဒုကနိပါတ္၊ အဂၤုတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္။


၃။ ရွစ္ပါးေသာ သမာပတ္တို႔ျဖင့္ ဝိကၡမၻနဝိမုတၱိအားျဖင့္ လည္းေကာင္း မဂ္ျဖင့္ သမုေစၧဒဝိမုတၱိ အားျဖင့္ လည္းေကာင္း ႏွစ္ႀကိမ္ သို႔မဟုတ္ ႏွစ္ပါးေသာ အဖို႔တို႔မွ လြတ္ေျမာက္ေသာ အရဟတၱဖလ႒ာန္ ပုဂၢိဳလ္။
၄။ ပညာ ေရွ႕ေဆာင္ျခင္းျဖင့္ ျဖစ္ေစ သဒၶါ ေရွ႕ေဆာင္ျခင္းျဖင့္ ျဖစ္ေစ သမာပတ္ ရွစ္ပါးကို မရမူ၍ ကိေလသာမွ လြတ္ေသာ အရဟတၱဖလ႒ာန္ပုဂၢိဳလ္။
၅။ ပညာ ေရွ႕ေဆာင္ျခင္းျဖင့္ ျဖစ္ေစ သဒၶါ ေရွ႕ေဆာင္ျခင္းျဖင့္ ျဖစ္ေစ သမာပတ္ ရွစ္ပါးႏွင့္ ျပည့္စံုခဲ့၍ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ ျပဳေသာ ေသာတာပတၱိဖလ႒ာန္ပုဂၢိဳလ္မွ စ၍ အရဟတၱမဂၢ႒ာန္ပုဂၢိဳလ္ အထိ ေသကၡပုဂၢဳိလ္
ေျခာက္ဦးတို႔တြင္ တစ္ဦးေသာ ပုဂၢိဳလ္။
၆။ ပညာ ေရွ႕ေဆာင္ျခင္းျဖင့္ သမာပတ္ ရွစ္ပါးကို မရမူ၍ မဂ္ဖိုလ္ ဉာဏ္အျမင္သို႔ ဆိုက္ေရာက္ေသာ ေသာတာပတိၱဖလ႒ာန္ ပုဂၢိဳလ္မွစ၍ အရဟတၱမဂၢ႒ာန္ပုဂၢိဳလ္အထိ ေသကၡပုဂၢဳိလ္ ေျခာက္ဦးတို႔တြင္ တစ္ဦးေသာ ပုဂၢိဳလ္။
၇။ သဒၶါ ေရွ႕ေဆာင္ျခင္းျဖင့္ သမာပတ္ ရွစ္ပါးကို မရမူ၍ ကိေလသာမွ လြတ္ေသာ ေသာတာပတၱိ ဖလ႒ာန္မွ အရဟတၱမဂၢ႒ာန္ ပုဂၢိဳလ္အထိ ေသကၡပုဂၢဳိလ္ ေျခာက္ဦးတို႔တြင္ တစ္ဦးေသာ ပုဂၢိဳလ္။
၈။ ပညာ ေရွ႕ေဆာင္ျခင္းျဖင့္ သမာပတ္ ရွစ္ပါးႏွင့္ ျပည့္စံုခဲ့၍ ေသာတာပတၱိမဂ္ဖိုလ္သို႔ ေရာက္ၿပီးလွ်င္ တရားကို ေအာက္ေမ့ေလ့ ရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္။
၉။ သဒၶါ ေရွ႕ေဆာင္ျခင္းျဖင့္ သမာပတ္ ရွစ္ပါးကို မရမူ၍ ေသာတာပတၱိမဂ္ဖိုလ္သို႔ ေရာက္ၿပီးလွ်င္ သဒၶါကို ေအာက္ေမ့ျခင္း ရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္။


ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ၌ သာဓုေခၚျခင္းသည္ ကုသိုလ္တခုျဖစ္ေပ၏။
သာဓု... သာဓု... သာဓု...။

No comments: