ေနာင္တခ်ိန္ လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ၾကပါေစရန္ တရားပံုမ်ား၏ comment တြင္ တရားစာမ်ားပါ ထဲ့ေပးထားပါသည္။






သူေတာ္ေကာင္းတရားမ်ား လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ရန္ ဤအ၀ိုင္းေလးမ်ား အတြင္းမွာ တရားစာမ်ား တရားပံုမ်ားကို သြပ္သြင္းထားပါတယ္ သင္တို႔ စိတ္တိုင္းၾက ကူးယူျဖတ္ေတာက္ လြတ္လပ္စြာ အသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္။


Monday, January 11, 2010

ျမင္းသံုးမ်ဳိး လူသံုးမ်ဳိး...

အႆခဠဳကၤသုတ္

ရဟန္းတို႔ ျမင္းငယ္သံုးမ်ဳိးတို႔ကုိ လည္းေကာင္း၊ ေယာက်္ားငယ္သံုးမ်ဳိးတို႔ကုိ လည္းေကာင္း၊ ျမင္းတို႔၌ လြန္ကဲေသာ ျမင္းသံုးမ်ဳိးတို႔ကုိ လည္းေကာင္း၊ ေယာက်္ားတို႔၌ လြန္ကဲေသာ ေယာက်္ားသံုးမ်ဳိး တို႔ကုိ လည္းေကာင္း၊ အာဇာနည္ျမင္းေကာင္း သံုးမ်ဳိးတို႔ကုိ လည္းေကာင္း၊ အာဇာနည္ေယာက်္ား ေကာင္း သံုးမ်ဳိးတို႔ကို လည္းေကာင္း ေဟာၾကားေပအံ့၊ ထုိတရားကုိ နာၾကကုန္ေလာ့။

ရဟန္းတို႔ ျမင္းငယ္သံုးမ်ဳိးတို႔ ဟူသည္ အဘယ္တို႔နည္း၊

ရဟန္းတို႔
ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ျမင္းငယ္သည္ လ်င္ျမန္ျခင္းႏွင့္ ျပည့္စံု၏၊ အဆင္းႏွင့္ မျပည့္စံု၊ အလံုးအရပ္ႏွင့္ မျပည့္စံု။

ရဟန္းတို႔
ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ျမင္းငယ္သည္ကား လ်င္ျမန္ျခင္းႏွင့္လည္း ျပည့္စံု၏၊ အဆင္းႏွင့္လည္း ျပည့္စံု၏၊ အလံုးအရပ္ႏွင့္ကား မျပည့္စံု။

ရဟန္းတို႔
ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ျမင္းငယ္သည္ကား လ်င္ျမန္ျခင္းႏွင့္လည္း ျပည့္စံု၏၊ အဆင္းႏွင့္လည္း ျပည့္စံု၏၊ အလံုးအရပ္ႏွင့္လည္း ျပည့္စံု၏။

ရဟန္းတို႔ ဤသည္တို႔ ကား ျမင္းငယ္သံုးမ်ဳိးတို႔တည္း။


ရဟန္းတို႔ ေယာက်္ားငယ္သံုးမ်ဳိးတို႔ ဟူသည္ အဘယ္တို႔နည္း၊

ရဟန္းတို႔
ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာေယာက်္ားငယ္သည္ လ်င္ျမန္ျခင္းႏွင့္ ျပည့္စံု၏၊ အဆင္းႏွင့္ မျပည့္စံု၊ အလံုးအရပ္ႏွင့္ မျပည့္စံု။

ရဟန္းတို႔
ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ေယာက်္ားငယ္သည္ကား လ်င္ျမန္ျခင္းႏွင့္လည္း ျပည့္စံု၏၊ အဆင္းႏွင့္လည္း ျပည့္စံု၏၊ အလံုးအရပ္ႏွင့္ကား မျပည့္စံု။

ရဟန္းတို႔
ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ေယာက်္ားငယ္သည္ကား လ်င္ျမန္ျခင္းႏွင့္လည္း ျပည့္စံု၏၊ အဆင္းႏွင့္လည္း ျပည့္စံု၏၊ အလံုးအရပ္ႏွင့္လည္း ျပည့္စံု၏။

ရဟန္းတို႔ ဤသည္တို႔ကား ေယာက်္ားငယ္သံုးမ်ဳိးတို႔တည္း။


ရဟန္းတို႔ အဘယ္သို႔လွ်င္ ေယာက်္ားငယ္သည္
လ်င္ျမန္ျခင္းႏွင့္ ျပည့္စံု၍ အဆင္းႏွင့္ မျပည့္စံု
အလံုးအရပ္ႏွင့္ မျပည့္စံုသနည္း။

ရဟန္းတို႔
ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ ''ဤကား ဒုကၡသစၥာတည္း'' ဟု ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ အျပားအားျဖင့္ သိ၏၊ ''ဤကား ဒုကၡျဖစ္ေၾကာင္း သမုဒယသစၥာတည္း''ဟု ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ အျပားအားျဖင့္ သိ၏၊ ''ဤကား ဒုကၡ၏ ခ်ဳပ္ရာ နိေရာဓသစၥာတည္း'' ဟု ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ အျပားအားျဖင့္ သိ၏၊ ''ဤကား ဒုကၡခ်ဳပ္ရာ နိဗၺာန္သို႔ ေရာက္ေၾကာင္း အက်င့္ (မဂၢသစၥာ)တည္း'' ဟု ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ အျပားအားျဖင့္ သိ၏။ ဤသို႕ သိျမင္ျခင္းကုိ ထိုပုဂၢိဳလ္၏ (ဉာဏ္တည္းဟူေသာ) လ်င္ျမန္ျခင္းဟု ငါ ဆို၏။ အခ်င္းခ်င္း ပုိင္းျခားအပ္ေသာ ဓမၼ၌ လည္းေကာင္း၊ အခ်င္းခ်င္း ပုိင္းျခားအပ္ေသာ ဝိနယ၌ လည္းေကာင္း ျပႆနာကုိ ေမးအပ္ေသာ္ တြန္႔ဆုတ္၏၊ မေျဖဆိုႏုိုင္၊ ဤသို႔ မေျဖဆိုႏုိုင္ျခင္းကုိ ထိုပုဂၢိဳလ္၏ (ဂုဏ္တည္းဟူေသာ) အဆင္းမရွိ ဟု ငါဆို၏။ သကၤန္း ဆြမ္း ေက်ာင္း သူနာ၏ အေထာက္အပံ့ျဖစ္ေသာ ေဆး အသံုးအေဆာင္တို႔ကုိ မရ၊ ဤ ပစၥည္းေလးပါး မရျခင္းကုိ ထိုပုဂၢိဳလ္၏ အလံုးအရပ္မရွိ ဟု ငါဆို၏။

ရဟန္းတို႔ ဤသို႔လွ်င္ ေယာက်္ားငယ္သည္ လ်င္ျမန္ျခင္းႏွင့္ ျပည့္စံု၏၊ အဆင္းႏွင့္ မျပည့္စံု၊ အလံုးအရပ္ႏွင့္ မျပည့္စံု။



ရဟန္းတို႔ အဘယ္သို႔လွ်င္ ေယာက်္ားငယ္သည္
လ်င္ျမန္ျခင္းႏွင့္လည္း ျပည့္စံု အဆင္းႏွင့္လည္း ျပည့္စံု၍
အလံုးအရပ္ႏွင့္ကား မျပည့္စံုသနည္း။

ရဟန္းတို႔
ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ ''ဤကား ဒုကၡသစၥာတည္း'' ဟု ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ အျပားအားျဖင့္ သိ၏။ပ။ ''ဤကား ဒုကၡခ်ဳပ္ရာ နိဗၺာန္သို႔ ေရာက္ေၾကာင္း အက်င့္ (မဂၢသစၥာ)တည္း'' ဟု ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ အျပားအားျဖင့္ သိ၏။ ဤသို႔ သိျခင္းကုိ ထိုပုဂၢိဳလ္၏ (ဉာဏ္တည္းဟူေသာ) လ်င္ျမန္ျခင္း ဟု ငါဆို၏။ အခ်င္းခ်င္း ပုိင္းျခားအပ္ေသာ ဓမၼ၌ လည္းေကာင္း၊ အခ်င္းခ်င္း ပုိင္းျခားအပ္ေသာ ဝိနယ၌လည္းေကာင္း ျပႆနာကုိ ေမးအပ္ေသာ္ ေျဖဆိုႏုိုင္၏၊ မတြန္႔ဆုတ္၊ ဤသို႔ ေျဖဆိုႏုိုင္ျခင္းကုိ ထိုပုဂၢိဳလ္၏ (ဂုဏ္တည္းဟူေသာ) အဆင္း ဟု ငါဆို၏။ သကၤန္း ဆြမ္း ေက်ာင္း သူနာ၏ အေထာက္အပံ့ျဖစ္ေသာ ေဆး အသံုးအေဆာင္တို႔ကုိကား မရ၊ ဤသို႔ မရျခင္းကုိ ထိုပုဂၢိဳလ္၏ အလံုးအရပ္မရွိဟု ငါဆို၏။

ရဟန္းတို႔ ဤသို႔လွ်င္ ေယာက်္ားငယ္သည္ လ်င္ျမန္ျခင္းႏွင့္လည္း ျပည့္စံု၏၊ အဆင္းႏွင့္လည္း ျပည့္စံု၏၊ အလံုးအရပ္ႏွင့္ကား မျပည့္စံု။


ရဟန္းတို႔ အဘယ္သို႔လွ်င္ ေယာက်္ားငယ္သည္
လ်င္ျမန္ျခင္းႏွင့္လည္း ျပည့္စံု အဆင္းႏွင့္လည္း ျပည့္စံု
အလံုးအရပ္ႏွင့္လည္း ျပည့္စံုသနည္း။

ရဟန္းတို႔
ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ ''ဤကားဒုကၡသစၥာတည္း'' ဟု ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ အျပားအားျဖင့္ သိ၏။ပ။ ''ဤကား ဒုကၡခ်ဳပ္ရာ နိဗၺာန္သို႔ေရာက္ေၾကာင္း အက်င့္ (မဂၢသစၥာ)တည္း'' ဟု ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ အျပားအားျဖင့္ သိ၏။ ဤသို႔ သိျခင္းကုိ ထိုပုဂၢိဳလ္၏ (ဉာဏ္တည္းဟူေသာ) လ်င္ျမန္ျခငး္ ဟု ငါဆို၏။ အခ်င္းခ်င္း ပုိင္းျခားအပ္ေသာ ဓမၼ၌ လည္းေကာင္း၊ အခ်င္းခ်င္း ပုိင္းျခားအပ္ေသာ ဝိနယ၌ လည္းေကာင္း ျပႆနာကုိ ေမးအပ္ေသာ္ ေျဖဆိုႏုိုင္၏၊ မတြန္႔ဆုတ္၊ ဤသို႔ ေျဖဆိုႏုိုင္ျခင္းကုိ ထိုပုဂၢိဳလ္၏ (ဂုဏ္တည္းဟူေသာ) အဆင္း ဟု ငါဆို၏။ သကၤန္း ဆြမ္း ေက်ာင္း သူနာ၏ အေထာက္အပံ့ျဖစ္ေသာ ေဆး အသံုးအေဆာင္တို႔ကုိ ရ၏၊ ဤသို႔ရျခင္းကုိ ထိုပုဂၢိဳလ္၏ အလံုးအရပ္ ဟု ငါဆို၏။ ရဟန္းတို႔ ဤသို႔လွ်င္ ေယာက်္ားငယ္သည္ လ်င္ျမန္ျခင္းႏွင့္လည္း ျပည့္စံု၏၊ အဆင္းႏွင့္လည္း ျပည့္စံု၏၊ အလံုးအရပ္ႏွင့္လည္း ျပည့္စံု၏။

ရဟန္းတို႔ ဤသည္တို႔ကား ေယာက်္ားငယ္သံုးမ်ဳိးတို႔တည္း။


ရဟန္းတို႔ ျမင္းတို႔၌ လြန္ကဲေသာ ျမင္းသံုးမ်ဳိး ဟူသည္ အဘယ္တို႔နည္း။

ရဟန္းတို႔
ဤေလာက၌ ျမင္းတို႔၌ လြန္ကဲေသာ ျမင္းအခ်ဳိ႕သည္။ပ။ လ်င္ျမန္ျခင္းႏွင့္လည္း ျပည့္စံု၏၊ အဆင္းႏွင့္လည္း ျပည့္စံု၏၊ အလံုးအရပ္ႏွင့္လည္း ျပည့္စံု၏။ ရဟန္းတို႔ ဤသည္တို႔ကား ျမင္းတို႔၌ လြန္ကဲေသာ ျမင္းသံုးမ်ဳိးတို႔တည္း။


ရဟန္းတို႔ ေယာက်္ားတို႔၌ လြန္ကဲေသာ
ေယာက်္ားသံုးမ်ဳိးတို႔ ဟူသည္ အဘယ္တို႔နည္း။

ရဟန္းတို႔
ဤေလာက၌ ေယာက်္ားတို႔၌ လြန္ကဲေသာ ေယာက်္ားအခ်ဳိ႕သည္။ပ။ လ်င္ျမန္ျခင္းႏွင့္လည္း ျပည့္စံု၏၊ အဆင္းႏွင့္လည္း ျပည့္စံု၏၊ အလံုးအရပ္ႏွင့္လည္း ျပည့္စံု၏။ ရဟန္းတို႔ အဘယ္သို႔လွ်င္ ေယာက်္ားတို႔၌ လြန္ကဲေသာ ေယာက်္ားသည္။ပ။ လ်င္ျမန္ျခင္းႏွင့္လည္း ျပည့္စံု အဆင္းႏွင့္လည္း ျပည့္စံု အလံုးအရပ္ႏွင့္လည္း ျပည့္စံုသနည္း။

ရဟန္းတို႔
ဤသာသနာေတာ္၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ရဟန္းသည္ ေအာက္ပုိင္း သံေယာဇဥ္ငါးမ်ဳိး 'အေႏွာင္အဖဲြ႕'တို႔၏ အၾကြင္းမ့ဲကုန္ျခင္းေၾကာင့္ ျဗဟၼာ့ဘံု၌ ဥပပါတ္ ပဋိသေႏၶေန၍ ထိုဘံု၌သာလွ်င္ ပရိနိဗၺာန္ျပဳ၏၊ ထိုျဗဟၼာ႕ဘံုမွ ျပန္လည္ျခင္း သေဘာမရွိ၊ ဤသို႔ သံေယာဇဥ္ 'ေႏွာင္ႀကဳိး' တို႔၏ ကုန္ခန္းျခင္းကုိ ထိုပုဂၢိဳလ္၏ (ဉာဏ္တည္းဟူေသာ) လ်င္ျမန္ျခင္း ဟု ငါဆို၏။ အခ်င္းခ်င္း ပုိင္းျခားအပ္ေသာ ဓမၼ၌ လည္းေကာင္း၊ အခ်င္းခ်င္း ပုိင္းျခားအပ္ေသာ ဝိနယ၌ လည္းေကာင္း ျပႆနာကုိ ေမးအပ္ေသာ္ ေျဖဆိုႏုိုင္၏၊ မတြန္႔ဆုတ္၊ ဤသို႔ ေျဖဆိုႏုိုင္ျခင္းကုိ ထိုပုဂၢိဳလ္၏ (ဂုဏ္တည္း ဟူေသာ) အဆင္းဟု ငါဆို၏။ သကၤန္း ဆြမ္း ေက်ာင္း သူနာ၏ အေထာက္ အပံ့ျဖစ္ေသာ ေဆး အသံုးအေဆာင္တို႔ကုိ ရ၏၊ ဤသို႔ ရျခင္းကုိ ထိုပုဂၢိဳလ္၏ အလံုးအရပ္ ဟု ငါဆို၏။

ရဟန္းတို႔ ဤသို႔လွ်င္ ေယာက်္ားတို႔၌ လြန္ကဲေသာ ေယာက်္ားသည္ လ်င္ျမန္ျခင္းႏွင့္လည္း ျပည့္စံု၏၊ အဆင္းႏွင့္လည္း ျပည့္စံု၏၊ အလံုးအရပ္ႏွင့္လည္း ျပည့္စံု၏။
ရဟန္းတို႔ ဤသည္တို႔ကား ေယာက်္ားတို႔၌
လြန္ကဲေသာ ေယာက်္ား သံုးမ်ဳိးတို႔တည္း။


ရဟန္းတို႔ အာဇာနည္ျမင္းေကာင္းသံုးမ်ဳိးတို႔ ဟူသည္ အဘယ္တို႔နည္း။

ရဟန္းတို႔
ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ အာဇာနည္ျမင္းေကာင္းသည္။ပ။ လ်င္ျမန္ျခင္းႏွင့္လည္း ျပည့္စံု၏၊ အဆင္းႏွင့္လည္း ျပည့္စံု၏၊ အလံုးအရပ္ႏွင့္လည္း ျပည့္စံု၏။ ရဟန္းတို႔ ဤသည္တို႔ကား အာဇာနည္ျမင္းေကာင္း သံုးမ်ဳိးတို႔တည္း။

ရဟန္းတို႔ အာဇာနည္ေယာက်္ားေကာင္း သံုးမ်ဳိးတို႔ ဟူသည္ အဘယ္တို႔နည္း။

ရဟန္းတို႔
ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ အာဇာနည္ေယာက်္ားေကာင္းသည္။ပ။ လ်င္ျမန္ျခင္း ႏွင့္ လည္း ျပည့္စံု၏၊ အဆင္းႏွင့္လည္း ျပည့္စံု၏၊ အလံုးအရပ္ႏွင့္လည္း ျပည့္စံု၏။ ရဟန္းတို႔ အဘယ္သို႔လွ်င္ အာဇာနည္ေယာက်္ားေကာင္းသည္။ပ။ လ်င္ျမန္ျခင္း ႏွင့္လည္း ျပည့္စံု အဆင္းႏွင့္လည္း ျပည့္စံု အလံုးအရပ္ႏွင့္လည္း ျပည့္စံုသနည္း။

ရဟန္းတို႔
ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ အာသေဝါတရားတို႔၏ ကုန္ျခင္းေၾကာင့္ အာသေဝါ
တရား မရွိေသာ (ကိေလသာမွ) လြတ္ေျမာက္ေသာ (အရဟတၱဖိုလ္) စိတ္ႏွင့္ (အရဟတၱဖိုလ္) ပညာကုိ မ်က္ေမွာက္ ဘဝ၌ပင္ ကုိယ္တိုင္ထူးေသာ ဉာဏ္ျဖင့္ မ်က္ေမွာက္ျပဳ၍ ျပည့္စံုေစလ်က္ ေန၏၊ ဤသို႔ ျပည့္စံုျခင္းကုိ ထိုပုဂၢိဳလ္၏ (ဉာဏ္တည္းဟူေသာ) လ်င္ျမန္ျခင္း ဟု ငါဆို၏။ အခ်င္းခ်င္း ပုိင္းျခားအပ္ ေသာ ဓမၼ၌ လည္းေကာင္း၊ အခ်င္းခ်င္း ပုိင္းျခားအပ္ေသာ ဝိနယ၌ လည္းေကာင္း ျပႆနာကုိ ေမးအပ္ေသာ္ ေျဖဆိုႏုိုင္၏၊ မတြန္႔ဆုတ္၊ ဤသို႔ ေျဖဆိုႏုိုင္ျခင္းကုိ ထိုပုဂၢိဳလ္၏ (ဂုဏ္တည္းဟူေသာ) အဆင္း ဟု ငါဆို၏။ သကၤန္း ဆြမ္း ေက်ာင္း သူနာ၏ အေထာက္အပံ့ျဖစ္ေသာ ေဆး အသံုးအေဆာင္တို႔ကုိ ရ၏၊ ဤသို႔ ရျခင္းကုိ ထိုပုဂၢိဳလ္၏ အလံုးအရပ္ ဟု ငါဆို၏။ ရဟန္းတို႔ ဤသို႔လွ်င္ အာဇာနည္ေယာက်္ား ေကာင္းသည္ လ်င္ျမန္ျခင္းႏွင့္လည္း ျပည့္စံု၏၊ အဆင္းႏွင့္လည္း ျပည့္စံု၏၊ အလံုးအရပ္ႏွင့္လည္း ျပည့္စံု၏။ ရဟန္းတို႔ ဤသည္တို႔ကား အာဇာနည္ ေယာက်္ားေကာင္း သံုးမ်ဳိးတို႔တည္း ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။ 22

၂ - အႆခဠဳကၤသုတ္၊ သတၱ၀ါသ၀ဂ္၊ အဂုၤတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္။






ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ၌ သာဓုေခၚျခင္းသည္ ကုသိုလ္တခုျဖစ္ေပ၏။
သာဓု... သာဓု... သာဓု...။

No comments: