ေနာင္တခ်ိန္ လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ၾကပါေစရန္ တရားပံုမ်ား၏ comment တြင္ တရားစာမ်ားပါ ထဲ့ေပးထားပါသည္။






သူေတာ္ေကာင္းတရားမ်ား လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ရန္ ဤအ၀ိုင္းေလးမ်ား အတြင္းမွာ တရားစာမ်ား တရားပံုမ်ားကို သြပ္သြင္းထားပါတယ္ သင္တို႔ စိတ္တိုင္းၾက ကူးယူျဖတ္ေတာက္ လြတ္လပ္စြာ အသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္။


Monday, July 19, 2010

ရဟန္းျဖစ္ၿပီး ခိုး၍ ေျခာင္း၍ နားေထာင္မႈ...


ဝိနေယာ နာမ ဗုဒၶသာသနႆ အာယု




သိကၡာပုဒ္ အမွတ္ ၁၂၇

ဥပႆုတိသိကၡာပုဒ္ - (ဥပႆုတိ=နားေထာင္ျခင္း)


ရဟန္းျဖစ္ၿပီး ခိုး၍ ေျခာင္း၍ နားေထာင္မႈ...


ဘုန္းေတာ္ႀကီးေသာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ သာဝတၴိျပည္ အနာထပိဏ္သူေဌး၏ အရံျဖစ္ေသာ ေဇတဝန္ေက်ာင္း၌ သီတင္းသံုးေနေတာ္မူေသာအခါ ဆဗၺဂၢီရဟန္း တို႔သည္ သီလကုိ ခ်စ္ျမတ္ႏုိးကုန္ေသာ ရဟန္းတို႔ႏွင့္အတူ ခိုက္ရန္ျဖစ္ကုန္၏။ သီလကို ခ်စ္ျမတ္ႏုိးကုန္ေသာ ရဟန္းတို႔သည္ ''ငါ့သွ်င္တို႔ ဤဆဗၺဂၢီရဟန္းတို႔သည္ အရွက္မ႐ိွကုန္၊ ဤရဟန္းတို႔ႏွင့္ အတူ ခိုက္ရန္ျဖစ္ျခင္းငွါ မသင့္'' ဟု ေျပာဆုိကုန္၏။

သီလကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးေသာသူတို႔ႏွင့္ သီလကို မႏွစ္သက္ေသာ ဆဗၺဂၢီရဟန္းတို႔ အတူတြဲ၍ မရႏိုင္ေပ... ခိုက္ရန္ျဖစ္တိုင္း ႏွစ္ဖက္လံုး မေကာင္းဟု ေျပာမျဖစ္ႏိုင္... ယုတ္ညံ့သူျခင္း ခိုက္ရန္ျဖစ္တတ္သလို... ျမင့္ျမတ္သူႏွင့္ ယုတ္ညံ့သူတို႔လည္း ခိုက္ရန္ျဖစ္တတ္ေပသည္... ျမင့္ျမတ္သူျခင္းကား ဘယ္ေသာအခါမွ ခိုက္ရန္မျဖစ္ေတာ့ေပ... (အရိယာသံဃာ)

ဆဗၺဂၢီရဟန္းတို႔သည္ ''ငါ့သွ်င္တို႔ သင္တို႔သည္ အဘယ့္ေၾကာင့္ ငါတို႔ကုိ အရွက္မ႐ိွ'' ဟု ဆုိကုန္ဘိသနည္း ဟူ၍ ေျပာဆုိကုန္၏၊ ငါ့သွ်င္တို႔ သင္တို႔သည္ အဘယ္သို႔ေသာ အျခင္းအရာျဖင့္ ၾကားကုန္သနည္းဟု ဆုိသည္႐ိွေသာ္ ငါတို႔သည္ အသွ်င္တို႔၏ စကားသံကုိ ၾကားေလာက္ရာ အနီးအရပ္၌ တည္ေနကုန္၏ ဟု ေျပာဆုိကုန္၏။

အလုိနည္းေသာ ရဟန္းတို႔သည္ ''အဘယ့္ေၾကာင့္ ဆဗၺဂၢီရဟန္းတို႔သည္ ခိုက္ရန္ ျဖစ္ကုန္ေသာ ျငင္းခုံကုန္ေသာ ဆန္႔က်င္ေသာ စကားကုိ ေျပာဆုိကုန္ေသာ ရဟန္းတို႔၏ စကားသံကုိ ၾကားေလာက္ရာ အနီးအရပ္၌ တည္ေနကုန္ဘိသနည္း'' ဟု ကဲ့ရဲ႕ကုန္၏၊ ႐ႈတ္ခ်ကုန္၏၊ အျပစ္ျပ ေျပာဆုိၾကကုန္၏။ပ။

''ရဟန္းတို႔ သင္တို႔သည္ ခုိက္ရန္ျဖစ္ကုန္ေသာ ျငင္းခုံကုန္ေသာ ဆန္႔က်င္ေသာ စကားကုိ ေျပာဆုိကုန္ေသာ ရဟန္းတို႔၏ စကားသံကုိ ၾကားေလာက္ရာ အနီးအရပ္၌ တည္ေနကုန္၏ ဟူသည္ မွန္သေလာ'' ဟု စိစစ္ ေမးျမန္းေတာ္မူ၏။ပ။

မွန္ပါသည္ ျမတ္စြာဘုရားဟု ေလွ်ာက္ၾကကုန္၏။

ဘုန္းေတာ္ႀကီးေသာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ကဲ့ရဲ႕ေတာ္မူ၏။ပ။ မဂ္ဖုိလ္မွ အခ်ည္းႏွီး ျဖစ္ေသာ ေယာက်္ားတို႔ သင္တို႔သည္ အဘယ့္ေၾကာင့္ ခုိက္ရန္ျဖစ္ကုန္ေသာ ျငင္းခုံကုန္ေသာ ဆန္႔က်င္ေသာ စကားကုိ ေျပာဆုိကုန္ေသာ ရဟန္းတို႔၏ စကားသံကုိ ၾကားေလာက္ရာ အနီးအရပ္၌ တည္ေနကုန္ဘိသနည္း။ မဂ္ဖိုလ္မွ အခ်ည္းႏွီး ျဖစ္ေသာ ေယာက်္ားတို႔ ဤ သင္တို႔ျပဳမိေသာအမႈသည္ မၾကည္ညိဳေသးေသာ သူတို႔အား ၾကည္ညိဳေစျခင္းငွါ လည္းေကာင္း။ပ။

ရဟန္းတို႔ ဤသို႔လွ်င္ ဤသိကၡာပုဒ္ေတာ္ကုိ ျပၾကကုန္ေလာ့။ 469

''အၾကင္ရဟန္းသည္ ခုိက္ရန္ျဖစ္ကုန္ေသာ ျငင္းခုံကုန္ေသာ ဆန္႔က်င္ေသာ စကားကုိ ဆုိကုန္ေသာ ရဟန္းတို႔၏ စကားသံကုိ ၾကားေလာက္ရာ အနီးအရပ္၌ 'ဤရဟန္းတို႔ ေျပာဆုိလတံၱ႕ေသာ စကားကုိ နားေထာင္အံ့' ဟု ထုိအေၾကာင္းကုိသာလွ်င္ အေၾကာင္းျပဳ၍ အျခားအေၾကာင္း မ႐ိွဘဲ ရပ္တည္ျငားအံ့၊ ထုိရဟန္းအား ပါစိတ္ အာပတ္ သင့္၏'' ဤသို႔ ျပၾကကုန္ေလာ့ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။ 127 - 78 - 470

ယခင္က ေခ်ာင္းနားေထာင္လွ်င္ မဂ္ဖိုလ္မွ အခ်ီးႏွီးေသာ ေယာက္က်ားဟုဆို၍ ပါစိတ္အာပတ္ သင့္သည္ ဆိုခဲ့ေသာ္... ယခုေခတ္တြင္ ေခ်ာင္း၍ အသံပါ ဖမ္းထားၾကေပေသးသည္ မည္သို႔ေသာ အာပတ္မ်ား ဆက္သင့္မည္ မေျပာတတ္ပါ...

၈ - ဥပႆုတိသိကၡာပုဒ္ အဖြင့္

အၾကင္ ဟူသည္ အၾကင္သို႔ သေဘာ ရွိေသာ။ပ။ ရဟန္း ဟူသည္။ပ။ ဤအရာ၌ ဤဉတိၱစတုတၴကံျဖင့္ ရဟန္းအျဖစ္သို႔ ေရာက္သူကုိ ''ရဟန္း'' ဟူ၍ အလုိ႐ိွ အပ္၏။ ရဟန္းတို႔၏ ဟူသည္ အျခားေသာ ရဟန္းတို႔၏။ ခုိက္ရန္ျဖစ္ကုန္ေသာ ျငင္းခုံကုန္ေသာ ဆန္႔က်င္ေသာ စကားကုိ ေျပာဆုိကုန္ေသာ ဟူသည္ အဓိက႐ုဏ္း ျဖစ္ကုန္ေသာ။ စကားသံကုိ ၾကားေလာက္ရာအနီးအရပ္၌ ရပ္တည္ျငားအံ့ ဟူသည္ ''ဤရဟန္းတို႔၏ စကားကုိ ၾကား၍ ေစာဒနာအံ့ ေအာက္ေမ့ေစအံ့ တစ္ဖန္ ျပန္၍ ေစာဒနာအံ့ တစ္ဖန္ျပန္၍ ေအာက္ေမ့ေစအံ့ မ်က္ႏွာမလွေအာင္ ျပဳအံ့'' ဟု သြားအံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏။

အၾကင္အရပ္၌ ရပ္တည္လ်က္ နာၾကားအံ့၊ ပါစိတ္အာပတ္ သင့္၏။ ေနာက္မွ သြားေသာ ရဟန္းသည္ နာၾကားအံ့ဟု ႏွလံုးပုိက္၍ လ်င္လ်င္ျမန္ျမန္ သြားအံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏။ အၾကင္အရပ္၌ ရပ္လ်က္ နားေထာင္အံ့၊ ပါစိတ္အာပတ္ သင့္၏။ ေရွ႕မွ သြားေသာ ရဟန္းသည္ နာၾကားအံ့ဟု ႏွလံုးပိုက္၍ ခ်န္ေနရစ္အံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏။ အၾကင္အရပ္၌ ရပ္တည္၍ နာၾကားအံ့၊ ပါစိတ္အာပတ္ သင့္၏။ ရဟန္း၏ တည္ရာအရပ္သို႔လည္းေကာင္း၊ ေနရာအရပ္သို႔ လည္းေကာင္း၊ အိပ္ရာအရပ္သို႔ လည္းေကာင္း လာ၍ တုိင္ပင္သည္႐ိွေသာ္ ေခ်ာင္းဟန္႔ရမည္၊ သိေစရမည္၊ အကယ္၍မူလည္း ေခ်ာင္းမဟန္႔ျငားအံ့ အကယ္၍မူလည္း မသိေစျငားအံ့၊ ပါစိတ္ အာပတ္ သင့္၏။ ထုိအေၾကာင္းကုိသာလွ်င္ အေၾကာင္းျပဳ၍ အျခားအေၾကာင္း မ႐ိွဘဲဟူသည္ စကားသံကုိ ၾကားေလာက္ရာ အနီးအရပ္၌ တည္ေနျခင္းငွါ တစ္စံုတစ္ခုေသာ အျခားအေၾကာင္းသည္ မ႐ိွ။ 471

ရဟန္း၌ ရဟန္းဟု အမွတ္႐ိွသည္ျဖစ္၍ ၾကားေလာက္ရာ အနီးအရပ္၌ တည္အံ့၊ ပါစိတ္အာပတ္ သင့္၏။ ရဟန္း၌ ယံုမွား႐ိွသည္ျဖစ္၍ ၾကားေလာက္ရာ အနီးအရပ္၌ တည္အံ့၊ ပါစိတ္အာပတ္ သင့္၏။ ရဟန္း၌ ရဟန္းမဟုတ္ဟု အမွတ္႐ိွသည္ျဖစ္၍ ၾကားေလာက္ရာ အနီးအရပ္၌ တည္အံ့၊ ပါစိတ္အာပတ္ သင့္၏။ ရဟန္းမဟုတ္ေသာ သူ၏ ၾကားေလာက္ရာ အနီးအရပ္၌ တည္အံ့ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏။ ရဟန္း မဟုတ္ေသာ သူ၌ ရဟန္းဟု အမွတ္ရွိအံ့။ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏။ ရဟန္းမဟုတ္ေသာ သူ၌ ယံုမွားရွိအံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏။ ရဟန္းမဟုတ္ေသာ သူ၌ ရဟန္းဟု အမွတ္ရွိအံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏။ 472

''ဤရဟန္းတို႔၏ စကားကုိ ၾကား၍ ေရွာင္ၾကဥ္အံ့ အထူးေရွာင္ၾကဥ္အံ့ ၿငိမ္းေစအံ့ မိမိကုိယ္ကုိ လြတ္ေစအံ့'' ဟု ႏွလံုးသြင္း၍ သြားအံ့၊ အာပတ္ မသင့္။ ႐ူးေသာ ရဟန္း၊ အစလက္ဦး လြန္က်ဴးေသာ ရဟန္းတို႔အားလည္း အာပတ္ မသင့္။ 473

၈ - ဥပႆုတိသိကၡာပုဒ္၊ သဟဓမၼိက၀ဂ္၊ ဘိကၡဳပါစိတ္အခန္း။





ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ၌ သာဓုေခၚျခင္းသည္ ကုသိုလ္တခုျဖစ္ေပ၏။
သာဓု... သာဓု... သာဓု...။

No comments: