ေနာင္တခ်ိန္ လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ၾကပါေစရန္ တရားပံုမ်ား၏ comment တြင္ တရားစာမ်ားပါ ထဲ့ေပးထားပါသည္။






သူေတာ္ေကာင္းတရားမ်ား လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ရန္ ဤအ၀ိုင္းေလးမ်ား အတြင္းမွာ တရားစာမ်ား တရားပံုမ်ားကို သြပ္သြင္းထားပါတယ္ သင္တို႔ စိတ္တိုင္းၾက ကူးယူျဖတ္ေတာက္ လြတ္လပ္စြာ အသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္။


Monday, April 18, 2011

ကိေလသာကင္းေသာ...


ကိေလသာကင္းေသာ...

''ယုတ္ညံ့၍ ရြာသူတို႔၏ အက်င့္ျဖစ္ေသာ ပုထုဇဥ္တို႔၏ အေလ့အက်င့္သာျဖစ္၍ အရိယာတို႔၏ အက်င့္မဟုတ္ေသာ အက်ဳိးစီးပြါးႏွင့္ မစပ္ယွဥ္ေသာ ကာမဂုဏ္ခ်မ္းသာကုိ အဖန္တလဲလဲ အားမထုတ္ရာ၊ ကုိယ္စိတ္၏ ဆင္းရဲျခင္းကုိ ျဖစ္ေစတတ္ေသာ အရိယာတို႔၏ အက်င့္ မဟုတ္ေသာ အက်ဳိးစီးပြါးႏွင့္ မစပ္ယွဥ္ေသာ ကုိယ္ပင္ပန္းမႈကုိ အားထုတ္ျခင္းကုိ အဖန္တလဲလဲ မလုိက္စား အားမထုတ္ရာ''
ဟူေသာ ထိုစကားကုိ အဘယ္ကုိ စဲြ၍ ဆိုသနည္း။

''ထိုအစြန္း ႏွစ္ပါးတို႔သို႔ မကပ္ေရာက္မူ၍ ျမတ္စြာဘုရားသည္ အထူးသျဖင့္ သိေတာ္မူအပ္ေသာ ပညာမ်က္စိကုိ ျပဳတတ္ေသာ ဉာဏ္အျမင္ကုိ ျပဳတတ္ေသာ အလယ္ အလတ္ျဖစ္ေသာ အက်င့္သည္ ကိေလသာ ၿငိမ္းရန္ ထူးေသာဉာဏ္ျဖင့္ သိရန္ (သစၥာေလးပါးကုိ) သိရန္ နိဗၺာန္ကုိ မ်က္ေမွာက္ျပဳရန္ အလို႔ငွါျဖစ္၏''
ဟူေသာ ထိုစကားကုိ အဘယ္ကုိ စဲြ၍ ဆိုသနည္း။

''ေျမႇာက္ပင့္ျခင္းကုိလည္း သိရာ၏၊ ႏွိပ္ခ်ျခင္းကုိလည္း သိရာ၏၊ ေျမႇာက္ပင့္ျခင္းကုိလည္း သိ၍ ႏွိပ္ခ်ျခင္းကုိလည္း သိ၍ ေျမႇာက္ပင့္၍ မေဟာေျပာရာ၊ ႏွိပ္ခ်၍ မေဟာေျပာရာ၊ ဟုတ္မွန္ေသာ သေဘာကုိ သာလွ်င္ ေဟာေျပာရာ၏''
ဟူေသာ ထိုစကားကုိ အဘယ္ကုိ စဲြ၍ ဆိုသနည္း။

"ရဟန္းတို႔ မေျမႇာက္ပင့္ျခင္း မႏွိပ္ခ်ျခင္း ဟုတ္မွန္ေသာ သေဘာကုိ ေျပာျခင္းသည္ အဘယ္သို႔ ျဖစ္သနည္း။"
ဟူေသာ ထိုစကားကုိ အဘယ္ကုိ စဲြ၍ ဆိုသနည္း။

''ဆံုးျဖတ္အပ္ေသာ ခ်မ္းသာကုိ သိရာ၏၊ ဆံုးျဖတ္အပ္ေသာ ခ်မ္းသာကုိ သိ၍ အဇၩတၱ သႏၲာန္၌ ခ်မ္းသာကုိ အဖန္ဖန္ အားထုတ္ရာ၏''
ဟူေသာ ထိုစကားကုိ အဘယ္ကုိ စဲြ၍ ဆိုသနည္း။

''မ်က္ကြယ္၌ အျပစ္ေျပာျခင္းကုိ မေျပာဆိုရာ၊ မ်က္ေမွာက္၌ ကိေလသာႏွင့္ ေရာျပြမ္းညစ္ႏြမ္းေသာ စကားကုိ မဆိုရာ''
ဟူေသာ ထိုစကားကုိ အဘယ္ကုိ စဲြ၍ ဆိုသနည္း။

''ေျဖးေျဖးသာသာ ေျပာဆိုရာ၏၊ လ်င္လ်င္ျမန္ျမန္ မေျပာဆုိရာ''
ဟူေသာ ထိုစကားကုိ အဘယ္ကုိ စဲြ၍ ဆိုသနည္း။

''ဇနပုဒ္သားတို႔၏ ဘာသာကုိ ႏွလံုးသြင္း စဲြျမဲ၍ မေျပာဆိုရာ၊ ေလာကသံုး ပညတ္ကုိ လြန္၍ မသြားရာ'' ဟူေသာ ထိုစကားကုိ အဘယ္ကုိ စဲြ၍ ဆိုသနည္း။

ဤဆိုခဲ့ၿပီးသည္ကား အရဏဝိဘဂၤသုတ္၏ အက်ဥ္း 'ဥေဒၵသ'တည္း။ 323
အရဏဝိဘဂၤသုတ္ မွ
၉ - အရဏဝိဘဂၤသုတ္၊ ၀ဘၤဂ၀ဂ္၊ ဥပရိပဏၰာသပါဠိေတာ္၊ မဇၥ်ိမနိကာယ္။







ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ၌ သာဓုေခၚျခင္းသည္ ကုသိုလ္တခုျဖစ္ေပ၏။
သာဓု... သာဓု... သာဓု...။






အရဏဝိဘဂၤသုတ္ ...(အစအဆံုး)

အကြၽႏု္ပ္သည္ ဤသို႔ ၾကားနာခဲ့ရပါသည္အခါတစ္ပါး၌ ျမတ္စြာဘုရားသည္ သာဝထိၱျပည္ အနာထပိဏ္သူေဌး၏ အရံျဖစ္ေသာ ေဇတဝန္ေက်ာင္း၌ သီတင္းသံုး ေနေတာ္မူ၏၊ ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ရဟန္းတို႔ကုိ ''ရဟန္းတို႔'' ဟူ၍ မိန္႔ေတာ္မူ၏။ ''အသွ်င္ဘုရား'' ဟု ထိုရဟန္းတို႔သည္ ျမတ္စြာဘုရားအား ျပန္ၾကား ေလွ်ာက္ထားၾကကုန္၏၊ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ''ရဟန္းတို႔ သင္တို႔အား အရဏဝိဘဂၤသုတ္ ေဒသနာကိုိ ေဟာၾကားေပအံ့၊ ထိုအရဏဝိဘဂၤသုတ္ ေဒသနာကိုိ နာၾကကုန္ေလာ့၊ ေကာင္းစြာ ႏွလံုးသြင္းၾက ကုန္ေလာ့၊ ေဟာေပအံ့'' ဟု ဤစကားကုိ မိန္႔ေတာ္မူ၏။ ''အသွ်င္ဘုရား ေကာင္းပါၿပီ'' ဟု ထိုရဟန္းတို႔သည္ ျမတ္စြာဘုရားအား ျပန္ၾကား ေလွ်ာက္ထားၾက ကုန္၏။ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဤဆို လတၱံ႔ေသာ တရားစကားကုိ မိန္႔ေတာ္မူ၏-

ယုတ္ညံ့၍ ရြာသူတို႔၏ အက်င့္ျဖစ္ေသာ ပုထုဇဥ္တို႔၏ အေလ့အက်င့္သာ ျဖစ္၍ အရိယာတို႔၏ အက်င့္ မဟုတ္ေသာ အက်ဳိးစီးပြါးႏွင့္ မစပ္ယွဥ္ေသာ ကာမဂုဏ္ ခ်မ္းသာကုိ အဖန္တလဲလဲ အားမထုတ္ရာ၊ ကုိယ္စိတ္၏ ဆင္းရဲျခင္းကုိ ျဖစ္ေစတတ္ေသာ အရိယာတို႔၏ အက်င့္ မဟုတ္ေသာ အက်ဳိးစီးပြါးႏွင့္ မစပ္ယွဥ္ေသာ ကုိယ္ပင္ပန္းမႈကုိ အားထုတ္ျခင္းကုိ အဖန္တလဲလဲ အားမထုတ္ရာ။ ရဟန္းတို႔ ထိုအစြန္း ႏွစ္ပါးတို႔သို႔ မကပ္ေရာက္မူ၍ ျမတ္စြာဘုရားသည္ အထူးသျဖင့္ သိေတာ္ မူအပ္ေသာ ပညာမ်က္စိကုိ ျပဳတတ္ေသာ ဉာဏ္အျမင္ကုိ ျပဳတတ္ေသာ အလယ္ အလတ္ျဖစ္ေသာ အက်င့္သည္ ကိေလသာ ၿငိမ္းရန္ အလို႔ငွါ ျဖစ္၏၊ ထူးေသာဉာဏ္ျဖင့္ သိရန္ အလို႔ငွါ ျဖစ္၏၊ သစၥာေလးပါးကုိသိရန္ အလို႔ငွါ ျဖစ္၏၊ နိဗၺာန္ကုိ မ်က္ေမွာက္ျပဳရန္ အလို႔ငွါ ျဖစ္၏။ ေျမႇာက္ပင့္ျခင္းကုိလည္း သိရာ၏၊ ႏွိပ္ခ်ျခင္းကုိလည္း သိရာ၏၊ ေျမႇာက္ပင့္ျခင္းကုိလည္း သိ၍ ႏွိပ္ခ်ျခင္းကုိလည္း သိ၍ ေျမႇာက္ပင့္၍ မေဟာေျပာရာ၊ ႏွိပ္ခ်၍ မေဟာေျပာရာ၊ ဟုတ္မွန္ေသာ သေဘာတရားကုိ သာလွ်င္ ေဟာေျပာရာ၏။ ဆံုးျဖတ္အပ္ၿပီးေသာ ခ်မ္းသာကုိ သိရာ၏၊ ဆံုးျဖတ္အပ္ၿပီးေသာ ခ်မ္းသာကုိ သိ၍ အဇၩတၱသႏၲာန္၌ ခ်မ္းသာကုိ အဖန္တလဲလဲ အားထုတ္ရာ၏၊ မ်က္ကြယ္၌ အျပစ္ေျပာျခင္းကုိ မေျပာဆိုရာ၊ မ်က္ေမွာက္၌ ကိေလသာႏွင့္ ေရာျပြမ္း ညစ္ႏြမ္းေသာ ႐ႈတ္ခ် စကားကုိ မဆိုရာ၊ ေျဖးေျဖးသာသာ ေျပာဆိုရာ၏၊ ေဆာလ်င္စြာ မဆိုရာ၊ ဇနပုဒ္သားတို႔၏ ဘာသာကုိ ႏွလံုးစဲြျမဲ၍ မေျပာဆိုရာ၊ ေလာကသံုး ပညတ္ကုိလြန္၍ မသြားရာ၊ ဤဆိုခဲ့ၿပီးသည္ကား အရဏဝိဘဂၤသုတ္၏ အက်ဥ္း 'ဥေဒၵသ'တည္း။ 323

''ယုတ္ညံ့၍ ရြာသူတို႔၏ အက်င့္ျဖစ္ေသာ ပုထုဇဥ္တို႔၏ အေလ့အက်င့္သာျဖစ္၍ အရိယာတို႔၏ အက်င့္မဟုတ္ေသာ အက်ဳိးစီးပြါးႏွင့္ မစပ္ယွဥ္ေသာ ကာမဂုဏ္ခ်မ္းသာကုိ အဖန္တလဲလဲ အားမထုတ္ရာ၊ ကုိယ္စိတ္၏ ဆင္းရဲျခင္းကုိ ျဖစ္ေစတတ္ေသာ အရိယာတို႔၏ အက်င့္ မဟုတ္ေသာ အက်ဳိးစီးပြါးႏွင့္ မစပ္ယွဥ္ေသာ ကုိယ္ပင္ပန္းမႈကုိ အားထုတ္ျခင္းကုိ အဖန္တလဲလဲ မလုိက္စား အားမထုတ္ရာ'' ဟူေသာ ထိုစကားကုိ အဘယ္ကုိ စဲြ၍ ဆိုခဲ့သနည္း။

ယုတ္ညံ့၍ ရြာသူတို႔၏ အေလ့အက်င့္ျဖစ္ေသာ ပုထုဇဥ္တို႔၏ အေလ့အက်င့္ျဖစ္၍ အရိယာတို႔၏ အက်င့္ မဟုတ္ေသာ အက်ဳိးစီးပြါးႏွင့္ မစပ္ယွဥ္ေသာ ကာမ ခ်မ္းသာႏွင့္စပ္ေသာ သုခရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္၏ ဝမ္းေျမာက္ျခင္းကို အဖန္တလဲလဲ အားထုတ္ျခင္း သေဘာသည္ ဆင္းရဲျခင္းႏွင့္တကြ ညႇဥ္းဆဲ ႏွိပ္စက္ျခင္းႏွင့္တကြ ျပင္းစြာ ပင္ပန္းျခင္း ႏွင့္တကြ ပူပန္ျခင္းႏွင့္တကြ ျဖစ္၏၊ မွားယြင္းေသာ အက်င့္ပင္တည္း။

ယုတ္ညံ့၍ ရြာသူတို႔၏ အက်င့္ျဖစ္ေသာ ပုထုဇဥ္တို႔၏ အေလ့အက်င့္သာျဖစ္၍ အရိယာတို႔၏ အက်င့္ မဟုတ္ေသာ အက်ဳိးစီးပြါးႏွင့္ မစပ္ယွဥ္ေသာ ကာမဂုဏ္ ခ်မ္းသာႏွင့္စပ္ေသာ သုခရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္၏ ဝမ္းေျမာက္ျခင္းကို အားထုတ္ျခင္းကုိ အဖန္တလဲလဲ အားမထုတ္ျခင္း သေဘာသည္ ဆင္းရဲျခင္း မရွိ၊ ညႇဥ္းဆဲႏွိပ္စက္ျခင္း မရွိ၊ ျပင္းစြာပင္ပန္းျခင္း မရွိ၊ ပူပန္ျခင္း မရွိ၊ မွန္ကန္ေသာ အက်င့္ပင္တည္း။ ကုိယ္စိတ္၏ ဆင္းရဲျခင္းကုိ ျဖစ္ေစတတ္ေသာ အရိယာတို႔၏ အက်င့္ မဟုတ္ေသာ အက်ဳိးစီးပြါးႏွင့္ မစပ္ယွဥ္ေသာ ကုိယ္ပင္ပန္းမႈကုိ အားထုတ္ျခင္းကုိ အဖန္တလဲလဲ အားထုတ္ျခင္း သေဘာသည္ ဆင္းရဲျခင္းႏွင့္ တကြ ညႇဥ္းဆဲ ႏွိပ္စက္ျခင္းႏွင့္တကြ ျပင္းစြာ ပင္ပန္းျခင္းႏွင့္တကြ ပူပန္ျခင္းႏွင့္ တကြ ျဖစ္၏၊ မွားယြင္းေသာ အက်င့္ပင္တည္း။

ကုိယ္စိတ္၏ ဆင္းရဲျခင္းကုိ ျဖစ္ေစတတ္ေသာ အရိယာတို႔၏ အက်င့္ မဟုတ္ေသာ အက်ဳိးစီးပြါးႏွင့္ မစပ္ယွဥ္ေသာ ကုိယ္ပင္ပန္းမႈကုိ အားထုတ္ျခင္းကုိ အဖန္တလဲလဲ အားမထုတ္ျခင္း သေဘာသည္ ဆင္းရဲျခင္း ညႇဥ္းဆဲျခင္း ႏွိပ္စက္ျခင္း ျပင္းစြာ ပင္ပန္းျခင္း ပူပန္ျခင္း မရွိ၊ မွန္ကန္ေသာ အက်င့္ပင္တည္း။ ''ယုတ္ညံ့၍ ရြာသူတို႔၏ အက်င့္ျဖစ္ေသာ ပုထုဇဥ္တို႔၏ အေလ့အက်င့္သာ ျဖစ္၍ အရိယာတို႔၏ အက်င့္ မဟုတ္ေသာ အက်ဳိးစီးပြါးႏွင့္ မစပ္ယွဥ္ေသာ ကာမဂုဏ္ ခ်မ္းသာကုိ အဖန္တလဲလဲ အားမထုတ္ရာ၊ ကုိယ္စိတ္၏ ဆင္းရဲျခင္းကုိ ျဖစ္ေစတတ္ေသာ အရိယာတို႔၏ အက်င့္ မဟုတ္ေသာ အက်ဳိးစီးပြါးႏွင့္ မစပ္ယွဥ္ေသာ ကုိယ္ပင္ပန္းမႈကုိ အားထုတ္ျခင္းကုိ အဖန္တလဲလဲ အားမထုတ္ရာ'' ဟူေသာ ထိုစကားကို ဤဆိုခဲ့ၿပီးကုိ အစဲြျပဳ၍ ဆိုခဲ့၏။ 324

''ထိုအစြန္း ႏွစ္ပါးတို႔သို႔ မကပ္ေရာက္မူ၍ ျမတ္စြာဘုရားသည္ အထူးသျဖင့္ သိေတာ္မူအပ္ေသာ ပညာမ်က္စိကုိ ျပဳတတ္ေသာ ဉာဏ္အျမင္ကုိ ျပဳတတ္ေသာ အလယ္ အလတ္ျဖစ္ေသာ အက်င့္သည္ ကိေလသာ ၿငိမ္းရန္ ထူးေသာဉာဏ္ျဖင့္ သိရန္ (သစၥာေလးပါးကုိ) သိရန္ နိဗၺာန္ကုိ မ်က္ေမွာက္ျပဳရန္ အလို႔ငွါျဖစ္၏'' ဟူေသာ ထိုစကားကုိ အဘယ္ကုိ စဲြ၍ ဆိုခဲ့သနည္း။

အဂၤါရွစ္ပါးရွိေသာ ဤအရိယမဂ္ပင္တည္း။
ဤအဂၤါ ရွစ္ပါး ရွိေသာ အရိယမဂ္သည္ အဘယ္နည္း၊
မွန္စြာသိျမင္ျခင္း 'သမၼာဒိ႒ိ'၊
မွန္စြာ ၾကံျခင္း 'သမၼာသကၤပၸ'၊
မွန္စြာ ေျပာဆိုျခင္း 'သမၼာဝါစာ'၊
မွန္စြာ ျပဳလုပ္ျခင္း 'သမၼာကမၼႏၲ'၊
မွန္စြာ အသက္ေမြးျခင္း 'သမၼာအာဇီဝ'၊
မွန္စြာ အားထုတ္ျခင္း 'သမၼာဝါယာမ'၊
မွန္စြာ ေအာက္ေမ့ျခင္း 'သမၼာသတိ'၊
မွန္စြာ တည္ၾကည္ျခင္း 'သမၼာသမာဓိ' ဤသည္တို႔ပင္တည္း။
''ထိုအစြန္းႏွစ္ပါးတို႔သို႔ မကပ္ေရာက္မူ၍ ျမတ္စြာဘုရားသည္ အထူးသျဖင့္ သိေတာ္ မူအပ္ေသာ ပညာမ်က္စိကုိ ျပဳတတ္ေသာ ဉာဏ္အျမင္ကုိ ျပဳတတ္ေသာ အလယ္ အလတ္ျဖစ္ေသာ အက်င့္သည္ ကိေလသာၿငိမ္းရန္ ထူးေသာ ဉာဏ္ျဖင့္သိရန္ သစၥာေလးပါးကုိသိရန္ နိဗၺာန္ကုိ မ်က္ေမွာက္ျပဳရန္ အလို႔ငွါျဖစ္၏'' ဟူေသာ ထိုစကားကုိ ဤ ဆိုခဲ့ၿပီးေသာ အေၾကာင္းကို စဲြ၍ ဆိုခဲ့၏။ 325

''ေျမႇာက္ပင့္ျခင္းကုိလည္း သိရာ၏၊ ႏွိပ္ခ်ျခင္းကုိလည္း သိရာ၏၊ ေျမႇာက္ပင့္ျခင္းကုိလည္း သိ၍ ႏွိပ္ခ်ျခင္းကုိလည္း သိ၍ ေျမႇာက္ပင့္၍ မေဟာေျပာရာ၊ ႏွိပ္ခ်၍ မေဟာေျပာရာ၊ ဟုတ္မွန္ေသာ သေဘာကုိ သာလွ်င္ ေဟာေျပာရာ၏'' ဟူေသာ ထိုစကားကုိ အဘယ္ကုိ စဲြ၍ ဆိုခဲ့သနည္း။

ရဟန္းတို႔ ေျမႇာက္ပင့္ျခင္း ႏွိပ္ခ်ျခင္း ဟုတ္မွန္ေသာ သေဘာကုိ မေျပာျခင္းသည္ အဘယ္သို႔ ျဖစ္သနည္း။ ယုတ္ညံ့၍ ရြာသူတို႔၏ အက်င့္ျဖစ္ေသာ ပုထုဇဥ္တို႔၏ အေလ့အက်င့္သာ ျဖစ္၍ အရိယာတို႔၏ အက်င့္ မဟုတ္ေသာ အက်ဳိးစီးပြါးႏွင့္ မစပ္ယွဥ္ေသာ ကာမခ်မ္းသာ ႏွင့္စပ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္၏ ဝမ္းေျမာက္ျခင္းကို အဖန္ဖန္ အားထုတ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္အားလံုးတို႔သည္ ဆင္းရဲျခင္းႏွင့္တကြ ညႇဥ္းဆဲ ႏိွပ္စက္ျခင္း ႏွင့္တကြ ျပင္းစြာပင္ပန္းျခင္းႏွင့္တကြ ပူပန္ျခင္းႏွင့္တကြ ျဖစ္ကုန္၏၊ မွားယြင္းေသာအက်င့္ ရွိကုန္၏ ဟု ဤသို႔ ေျပာဆိုသူသည္ အခ်ဳိ႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔ကုိ ႏွိပ္ခ် ေျပာဆုိသည္ မည္၏။ ယုတ္ညံ့၍ ရြာသူတို႔၏ အက်င့္ျဖစ္ေသာ ပုထုဇဥ္တို႔၏ အေလ့အက်င့္သာ ျဖစ္၍ အရိယာတို႔၏ အက်င့္ မဟုတ္ေသာ အက်ဳိးစီးပြါးႏွင့္ မစပ္ယွဥ္ေသာ ကာမခ်မ္းသာႏွင့္ စပ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္၏ ဝမ္းေျမာက္ျခင္းကို အဖန္ဖန္ အားမထုတ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ အားလံုးတို႔သည္ ဆင္းရဲျခင္း မရွိကုန္၊ ညႇဥ္းဆဲ ႏိွပ္စက္ျခင္း မရွိကုန္၊ ျပင္းစြာပင္ပန္းျခင္း မရွိကုန္၊ ပူပန္ျခင္း မရွိကုန္၊ မွန္ကန္ေသာ အက်င့္ ရွိကုန္၏ ဟု ဤသို႔ ေျပာဆို သူသည္ အခ်ဳိ႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔ကုိ ေျမႇာက္ပင့္ ေျပာဆိုသည္ မည္၏။

ကုိယ္ဆင္းရဲျခင္းကုိ ျဖစ္ေစတတ္ေသာ အရိယာတို၏႔ အက်င့္ မဟုတ္ေသာ အက်ဳိးစီးပြါးႏွင့္ မစပ္ယွဥ္ေသာ ကုိယ္ပင္ပန္းမႈကုိ အားထုတ္ျခင္းကုိ အဖန္ဖန္ အားထုတ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ အားလံုးတို႔သည္ ဆင္းရဲျခင္းႏွင့္တကြ ညႇဥ္းဆဲ ႏိွပ္စက္ျခင္းႏွင့္တကြ ျပင္းစြာ ပင္ပန္းျခင္းႏွင့္တကြ ပူပန္ျခင္းႏွင့္ တကြ ျဖစ္ကုန္၏၊ မွားယြင္းေသာ အက်င့္ ရွိကုန္၏ ဟု ဤသို႔ ေျပာဆိုသူသည္ အခ်ဳိ႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔ကုိ ႏွိပ္ခ် ေျပာဆုိသည္ မည္၏။

ကုိယ္ဆင္းရဲျခင္းကုိ ျဖစ္ေစတတ္ေသာ အရိယာတို၏႔ အက်င့္ မဟုတ္ေသာ အက်ဳိးစီးပြါးႏွင့္ မစပ္ယွဥ္ေသာ ကုိယ္ပင္ပန္းမႈကုိ အားထုတ္ျခင္းကုိ အဖန္ဖန္ အားမထုတ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္အားလံုးတို႔သည္ ဆင္းရဲျခင္း ညႇဥ္းဆဲ ႏိွပ္စက္ျခင္း ျပင္းစြာ ပင္ပန္းျခင္း ပူပန္ျခင္း မရွိကုန္၊ မွန္ကန္ေသာ အက်င့္ ရွိကုန္၏ ဟု ဤသို႔ ေျပာဆိုသူသည္ အခ်ဳိ႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔ကုိ ေျမႇာက္ပင့္ ေျပာဆိုသည္ မည္၏။

ဘဝေႏွာင္ႀကဳိး တဏွာကုိ မပယ္ရေသးေသာ ပုဂၢိဳလ္ အားလံုးတို႔သည္ ဆင္းရဲျခင္း ရွိကုန္၏၊ ညႇဥ္းဆဲ ႏိွပ္စက္ျခင္း ရွိကုန္၏၊ ျပင္းစြာပင္ပန္းျခင္း ရွိကုန္၏၊ ပူပန္ျခင္း ရွိကုန္၏၊ မွားယြင္းေသာ အက်င့္ရွိကုန္၏ဟု ဤသို႔ ေျပာဆိုသူသည္ အခ်ဳိ႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔ကုိ ႏွိပ္ခ်ေျပာဆုိသည္ မည္၏။

ဘဝေႏွာင္ႀကဳိး တဏွာကုိ ပယ္ၿပီးေသာ ပုဂၢိဳလ္အားလံုးတို႔သည္ ဆင္းရဲျခင္း မရွိကုန္၊ ညႇဥ္းဆဲ ႏိွပ္စက္ျခင္း မရွိကုန္၊ ျပင္းစြာ ပင္ပန္းျခင္း မရွိကုန္၊ ပူပန္ျခင္း မရွိကုန္၊ မွန္ကန္ေသာ အက်င့္ ရွိကုန္၏ဟု ဤသို႔ ေျပာဆိုသူသည္ အခ်ဳိ႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔ကုိ ေျမႇာက္ပင့္ေျပာဆိုသည္ မည္၏။ ရဟန္းတို႔ ဤသို႔လွ်င္ ေျမႇာက္ပင့္ျခင္း ႏွိပ္ခ်ျခင္း ဟုတ္မွန္ေသာ သေဘာကုိ မေျပာျခင္းသည္ ျဖစ္၏။ 326

"ရဟန္းတို႔ မေျမႇာက္ပင့္ျခင္း မႏွိပ္ခ်ျခင္း ဟုတ္မွန္ေသာ သေဘာကုိ ေျပာျခင္းသည္ အဘယ္သို႔ ျဖစ္သနည္း။"

ယုတ္ညံ့၍ ရြာသူတို႔၏ အက်င့္ျဖစ္ေသာ ပုထုဇဥ္တို႔၏ အေလ့အက်င့္သာျဖစ္၍ အရိယာတို႔၏ အက်င့္ မဟုတ္ေသာ အက်ဳိးစီးပြါးႏွင့္ မစပ္ယွဥ္ေသာ ကာမခ်မ္းသာႏွင့္ စပ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္၏ ဝမ္းေျမာက္ျခင္းကို အဖန္ဖန္ အားထုတ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ အားလံုးတို႔သည္ ဆင္းရဲျခင္း ရွိကုန္၏၊ ညႇဥ္းဆဲ ႏိွပ္စက္ျခင္း ရွိကုန္၏၊ ျပင္းစြာ ပင္ပန္းျခင္း ရွိကုန္၏၊ ပူပန္ျခင္း ရွိကုန္၏၊ မွားယြင္းေသာ အက်င့္ ရွိကုန္၏ ဟု ဤသို႔ မေျပာဆိုမူ၍ ''စင္စစ္ အဖန္ဖန္ အားထုတ္ျခင္း ဟူေသာ ဤသေဘာကား ဆင္းရဲျခင္း ရွိ၏၊ ညႇဥ္းဆဲ ႏိွပ္စက္ျခင္း ရွိ၏၊ ျပင္းစြာ ပင္ပန္းျခင္း ရွိ၏၊ ပူပန္ျခင္း ရွိ၏၊ မွားယြင္းေသာ အက်င့္ပင္တည္း'' ဟု ဤသို႔ ေျပာဆိုသူသည္ ဟုတ္မွန္ေသာ သေဘာကုိသာလွ်င္ ေျပာဆုိသည္ မည္၏။

ယုတ္ညံ့၍ ရြာသူတို႔၏ အက်င့္ျဖစ္ေသာ ပုထုဇဥ္တို႔၏ အေလ့အက်င့္သာ ျဖစ္၍ အရိယာတို႔၏ အက်င့္ မဟုတ္ေသာ အက်ဳိးစီးပြါးႏွင့္ မစပ္ယွဥ္ေသာ ကာမခ်မ္းသာႏွင့္ စပ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္၏ ဝမ္းေျမာက္ျခင္းကို အဖန္ဖန္ အားမထုတ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ အားလံုးတို႔သည္ ဆင္းရဲျခင္း မရွိကုန္၊ ညႇဥ္းဆဲ ႏိွပ္စက္ျခင္း မရွိကုန္၊ ျပင္းစြာ ပင္ပန္းျခင္း မရွိကုန္၊ ပူပန္ျခင္း မရွိကုန္၊ မွန္ကန္ေသာ အက်င့္ ရွိကုန္၏ ဟု ဤသို႔ မေျပာဆိုမူ၍ ''စင္စစ္ အဖန္ဖန္ အားမထုတ္ျခင္း ဟူေသာ ဤသေဘာကား ဆင္းရဲျခင္း မရွိ၊ ညႇဥ္းဆဲ ႏိွပ္စက္ျခင္း မရွိ၊ ျပင္းစြာ ပင္ပန္းျခင္း မရွိ၊ ပူပန္ျခင္း မရွိ၊ မွန္ကန္ေသာအက်င့္ ပင္တည္း'' ဟု ဤသို႔ ေျပာဆိုသူသည္ သူတစ္ပါးကုိ ဟုတ္မွန္ေသာ သေဘာကုိ သာလွ်င္ ေျပာဆုိသည္ မည္၏။

ကုိယ္စိတ္၏ ဆင္းရဲျခင္းကုိ ျဖစ္ေစတတ္ေသာ အရိယာတို႔၏ အက်င့္ မဟုတ္ေသာ အက်ဳိးစီးပြါးႏွင့္ မစပ္ယွဥ္ေသာ ကုိယ္ပင္ပန္းမႈကုိ အားထုတ္ျခင္းကုိ အဖန္ဖန္ အားထုတ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ အားလံုးတို႔သည္ ဆင္းရဲျခင္း ရွိကုန္၏၊ ညႇဥ္းဆဲ ႏိွပ္စက္ျခင္း ရွိကုန္၏၊ ျပင္းစြာ ပင္ပန္းျခင္း ရွိကုန္၏၊ ပူပန္ျခင္း ရွိကုန္၏၊ မွားယြင္းေသာ အက်င့္ ရွိကုန္၏ ဟု ဤသို႔ မေျပာဆိုမူ၍ ''စင္စစ္ အဖန္ဖန္ အားထုတ္ျခင္း ဟူေသာ ဤသေဘာကား ဆင္းရဲျခင္း ရွိ၏၊ ညႇဥ္းဆဲ ႏိွပ္စက္ျခင္း ရွိ၏၊ ျပင္းစြာ ပင္ပန္းျခင္း ရွိ၏၊ ပူပန္ျခင္း ရွိ၏၊ မွားယြင္းေသာ အက်င့္ပင္တည္း'' ဟု ဤသို႔ ေျပာဆိုသူသည္ ဟုတ္မွန္ေသာ သေဘာကုိသာလွ်င္ ေျပာဆုိသည္ မည္၏။

ကုိယ္စိတ္၏ ဆင္းရဲျခင္းကုိ ျဖစ္ေစတတ္ေသာ အရိယာတို႔၏ အက်င့္ မဟုတ္ေသာ အက်ဳိးစီးပြါးႏွင့္ မစပ္ယွဥ္ေသာ ကုိယ္ပင္ပန္းမႈကုိ အားထုတ္ျခင္းကုိ အဖန္ဖန္ အားမထုတ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္အားလံုးတို႔သည္ ဆင္းရဲျခင္း မရွိကုန္၊ ညႇဥ္းဆဲ ႏိွပ္စက္ျခင္း မရွိကုန္၊ ျပင္းစြာ ပင္ပန္းျခင္း မရွိကုန္၊ ပူပန္ျခင္း မရွိကုန္၊ မွန္ကန္ေသာ အက်င့္ ရွိကုန္၏ ဟု ဤသို႔ မေျပာဆိုမူ၍ ''စင္စစ္ အဖန္ဖန္ အားမထုတ္ျခင္း ဟူေသာ ဤသေဘာကား ဆင္းရဲျခင္း မရွိ၊ ညႇဥ္းဆဲ ႏိွပ္စက္ျခင္း မရွိ၊ ျပင္းစြာ ပင္ပန္းျခင္း မရွိ၊ ပူပန္ျခင္း မရွိ၊ မွန္ကန္ေသာ အက်င့္ပင္တည္း'' ဟု ဤသို႔ ေျပာဆိုသူသည္ ဟုတ္မွန္ေသာ သေဘာကုိသာလွ်င္ ေျပာဆုိသည္ မည္၏။

ဘဝေႏွာင္ႀကိဳး တဏွာကုိ မပယ္ရေသးေသာ ပုဂၢိဳလ္ အားလံုးတို႔သည္ ဆင္းရဲျခင္း ရွိကုန္၏၊ ညႇဥ္းဆဲ ႏိွပ္စက္ျခင္း ရွိကုန္၏၊ ျပင္းစြာ ပင္ပန္းျခင္း ရွိကုန္၏၊ ပူပန္ျခင္း ရွိကုန္၏၊ မွားယြင္းေသာ အက်င့္ ရွိကုန္၏ ဟု ဤသို႔ မေျပာဆိုမူ၍ ''စင္စစ္ ဘဝေႏွာင္ႀကဳိး တဏွာကုိ မပယ္ရေသးေသာ္ ဘဝကုိလည္း မပယ္ရေသး'' ဟု ဤသို႔ ေျပာဆိုသူသည္ ဟုတ္မွန္ေသာ သေဘာကုိသာလွ်င္ ေျပာဆုိသည္ မည္၏။

ဘဝေႏွာင္ႀကိဳး တဏွာကုိ ပယ္ၿပီးေသာ ပုဂၢိဳလ္ အားလံုးတို႔သည္ ဆင္းရဲျခင္း မရွိကုန္၊ ညႇဥ္းဆဲႏိွပ္စက္ျခင္း မရွိကုန္၊ ျပင္းစြာ ပင္ပန္းျခင္း မရွိကုန္၊ ပူပန္ျခင္း မရွိကုန္၊ မွန္ကန္ေသာ အက်င့္ရွိကုန္၏ ဟု ဤသို႔ မေျပာဆိုမူ၍ ''စင္စစ္ ဘဝေႏွာင္ႀကိဳး တဏွာကုိ ပယ္ၿပီးေသာ္ ဘဝကုိလည္း ပယ္ၿပီး ျဖစ္၏'' ဟု ဤသို႔ ေျပာဆိုသူသည္ ဟုတ္မွန္ေသာ သေဘာကုိသာလွ်င္ ေျပာဆုိသည္ မည္၏။ ရဟန္းတို႔ ဤသို႔လွ်င္ မေျမႇာက္ပင့္ျခင္း မႏွိပ္ခ်ျခင္း ဟုတ္မွန္ေသာ သေဘာကုိ ေျပာဆိုျခင္းသည္ျဖစ္၏။ ''ေျမႇာက္ပင့္ျခင္းကုိလည္း သိရာ၏၊ ႏွိပ္ခ်ျခင္းကုိလည္း သိရာ၏၊ ေျမႇာက္ပင့္ျခင္းကုိလည္း သိ၍ ႏွိပ္ခ်ျခင္းကုိလည္း သိ၍ ေျမႇာက္ပင့္၍ မေျပာရာ၊ ႏွိပ္ခ်၍ မေျပာရာ၊ ဟုတ္မွန္ေသာ သေဘာကုိသာလွ်င္ ေျပာေဟာရာ၏'' ဟူေသာ ထိုစကားကုိ ဤဆိုခဲ့ၿပီးသည္ကုိ စဲြ၍ ဆိုခဲ့၏။ 327

''ဆံုးျဖတ္အပ္ေသာ ခ်မ္းသာကုိ သိရာ၏၊ ဆံုးျဖတ္အပ္ေသာ ခ်မ္းသာကုိ သိ၍ အဇၩတၱ သႏၲာန္၌ ခ်မ္းသာကုိ အဖန္ဖန္ အားထုတ္ရာ၏'' ဟူေသာ ထိုစကားကုိ အဘယ္ကုိ စဲြ၍ ဆိုခဲ့သနည္း။

ရဟန္းတို႔ ကာမဂုဏ္တို႔သည္ ဤငါးပါးတို႔တည္း။

အဘယ္ငါးပါးတို႔နည္းဟူမူ-
လုိခ်င္ဖြယ္ ႏွစ္သက္ဖြယ္ ျမတ္ႏိုးဖြယ္ ခ်စ္ဖြယ္ သေဘာရွိ၍ ကာမ(ရာဂ)ႏွင့္ စပ္သြယ္လ်က္ တပ္စြန္းဖြယ္ ျဖစ္ေသာ စကၡဳ ဝိညာဏ္ျဖင့္ သိရေသာ အဆင္း။ ေသာတဝိညာဏ္ျဖင့္ သိရေသာ အသံ။ ဃာနဝိညာဏ္ျဖင့္ သိရေသာ အနံ႕။ ဇိဝွါဝိညာဏ္ျဖင့္ သိရေသာ အရသာ။ လုိခ်င္ဖြယ္ ႏွစ္သက္ဖြယ္ ျမတ္ႏိုးဖြယ္ ခ်စ္ဖြယ္သေဘာရွိ၍ ကာမ (ရာဂ)ႏွင့္ စပ္သြယ္လ်က္ တပ္စြန္းဖြယ္ျဖစ္ေသာ ကာယဝိညာဏ္ျဖင့္ သိရေသာ အေတြ႕အထိတို႔တည္း။ ရဟန္းတို႔ ကာမဂုဏ္တို႔သည္ ဤငါးပါးတို႔ပင္တည္း။

ရဟန္းတို႔ ဤကာမဂုဏ္ ငါးပါးတို႔ကုိ စဲြ၍ျဖစ္ေသာ ဤခ်မ္းသာျခင္း 'သုခ' ဝမ္းေျမာက္ျခင္း 'ေသာမနႆ'ကုိ ကာမဂုဏ္ခ်မ္းသာ ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ ဘင္ 'မစင္' ႏွင့္ တူေသာ ခ်မ္းသာ ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ ပုထုဇဥ္တို႔၏ခ်မ္းသာ ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ အရိယာမဟုတ္သူတို႔၏ ခ်မ္းသာ ဟူ၍ လည္းေကာင္း ဆိုရ၏၊
''ထိုခ်မ္းသာကို မမွီဝဲရ၊ မပြါးေစရ၊ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ မေလ့လာရ၊ ထိုခ်မ္းသာကုိ ေၾကာက္ရမည္'' ဟု ငါဘုရားေဟာ၏။

ရဟန္းတို႔ ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ ကာမဂုဏ္တို႔မွ ကင္းဆိတ္၍ သာလွ်င္ အကုသိုလ္ တရားတို႔မွ ကင္းဆိတ္၍ သာလွ်င္ ၾကံစည္ျခင္း 'ဝိတက္' ႏွင့္တကြ ျဖစ္ေသာ သံုးသပ္ ဆင္ျခင္ျခင္း 'ဝိစာရ' ႏွင့္တကြ ျဖစ္ေသာ (နီဝရဏ ) ကင္းဆိတ္ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာ ႏွစ္သိမ့္ျခင္း 'ပီတိ' ခ်မ္းသာျခင္း 'သုခ' ရွိေသာ ပဌမစ်ာန္သို႔ ေရာက္၍ ေန၏။ ဝိတက္ ဝိစာရ ၿငိမ္းျခင္းေၾကာင့္ မိမိသႏၲာန္၌ စိတ္ကုိ ၾကည္လင္ ေစတတ္ေသာ စိတ္၏ တည္ၾကည္ျခင္း 'သမာဓိ' ကုိ ျဖစ္ပြါး ေစတတ္ေသာ ၾကံစည္ျခင္း 'ဝိတက္' မရွိေသာ သံုးသပ္ ဆင္ျခင္ျခင္း 'ဝိစာရ' မရွိေသာ ပဌမစ်ာန္ သမာဓိေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာ ႏွစ္သိမ့္ျခင္း 'ပီတိ' ခ်မ္းသာျခင္း 'သုခ' ရွိေသာ ဒုတိယစ်ာန္သို႔ ေရာက္၍ ေန၏။ ႏွစ္သိမ့္ျခင္း 'ပီတိ' ကုိလည္း မတပ္မက္ျခင္းေၾကာင့္ လ်စ္လ်ဴ႐ႈလ်က္ ေန၏။ပ။ တတိယစ်ာန္သို႔ လည္းေကာင္း။ပ။ စတုတၴစ်ာန္သို႔ လည္းေကာင္း ေရာက္၍ ေန၏။ ဤခ်မ္းသာျခင္း 'သုခ'ကုိ ကာမမွ ထြက္ေျမာက္ျခင္း 'ေနကၡမၼ' ခ်မ္းသာဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ ကင္းဆိတ္ျခင္း 'ပဝိေဝက' ခ်မ္းသာဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ ၿငိမ္းေအးျခင္း 'ဥပသမ' ခ်မ္းသာဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ ေကာင္းစြာ သိျခင္း 'သေမၺာဓိ' ခ်မ္းသာဟူ၍ လည္းေကာင္း ဆုိရ၏၊ ''ထိုခ်မ္းသာကုိ မွီဝဲရမည္၊ ပြါးေစရ မည္၊ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ေလ့လာရမည္၊ ထိုခ်မ္းသာမ်ဳိးကုိ မေၾကာက္ရ'' ဟု ငါဆို၏။ ''ဆံုးျဖတ္အပ္ေသာ ခ်မ္းသာကုိ သိရာ၏၊ ဆံုးျဖတ္အပ္ေသာ ခ်မ္းသာကုိ သိ၍ မိမိသႏၲာန္၌ ခ်မ္းသာကုိ အဖန္ဖန္ အားထုတ္ရာ၏'' ဟူေသာ ထိုစကားကုိ ဤဆိုခဲ့ၿပီးေသာ စကားကုိ စဲြ၍ ဆိုခဲ့၏။ 328

''မ်က္ကြယ္၌ အျပစ္ ေျပာျခင္းကုိ မေျပာဆိုရာ၊ မ်က္ေမွာက္၌ ကိေလသာႏွင့္ ေရာျပြမ္းညစ္ႏြမ္းေသာ စကားကုိ မဆိုရာ'' ဟူေသာ ထိုစကားကုိ အဘယ္ကုိ စဲြ၍ ဆိုခဲ့သနည္း။

ရဟန္းတို႔ ေျပာခ်ိန္သင့္ ေရာက္ေသာ္ မဟုတ္မမွန္ အက်ဳိးစီးပြါးႏွင့္ မစပ္ဟု သိျငားအံ့၊ ထိုမ်က္ကြယ္ အျပစ္ေျပာျခင္းကုိ မေျပာဆိုရာ၊ ဟုတ္၏၊ မွန္၏၊ အက်ဳိးစီးပြါးႏွင့္ မစပ္ ဟု သိျငားအံ့၊ မ်က္ကြယ္ အျပစ္ ေျပာျခင္းကုိလည္း မဆိုမိေစျခင္းငွါ က်င့္ရာ၏။ ဟုတ္၏၊ မွန္၏၊ အက်ဳိးစီးပြါးႏွင့္ စပ္၏ ဟု သိျငားအံ့၊ ထိုသို႔ သိရာ၌ ထိုမ်က္ကြယ္ အျပစ္ ေျပာျခင္းကုိ ေျပာဆိုျခင္းငွါ သင့္ေလ်ာ္ေသာ အခ်ိန္အခါကုိ သိသည္ ျဖစ္ရာ၏။

ရဟန္းတို႔ ေျပာခ်ိန္သင့္ ေရာက္ေသာ္ မဟုတ္မမွန္ အက်ဳိးစီးပြါးႏွင့္ မစပ္ ဟု သိျငားအံ့၊ ထိုမ်က္ေမွာက္၌ ကိေလသာႏွင့္ ေရာျပြမ္းညစ္ႏြမ္းေသာ စကားကုိ မေျပာဆိုရာ၊ဟုတ္၏၊ မွန္၏၊ အက်ဳိးစီးပြါးႏွင့္ မစပ္ဟု သိျငားအံ့၊ ထိုမ်က္ေမွာက္၌ ကိေလသာႏွင့္ ေရာျပြမ္း ညစ္ႏြမ္းေသာ စကားကိုလည္း မဆိုမိေစျခင္းငွါ က်င့္ရာ၏။ဟုတ္၏၊ မွန္၏၊ အက်ဳိးစီးပြါးႏွင့္ စပ္၏ဟု သိျငားအံ့၊ ထိုသို႔ သိရာ၌ ထိုမ်က္ေမွာက္၌ ကိေလသာႏွင့္ ေရာျပြမ္း ညစ္ႏြမ္းေသာ စကားကို ေျပာဆိုျခင္းငွါ သင့္ေလ်ာ္ေသာ အခ်ိန္အခါကုိ သိသည္ ျဖစ္ရာ၏။ ''မ်က္ကြယ္၌ အျပစ္ ေျပာဆိုျခင္းကုိ မေျပာဆိုရာ၊ မ်က္ေမွာက္၌ ကိေလသာႏွင့္ ေရာျပြမ္း ညစ္ႏြမ္းေသာ စကားကုိ မဆိုရာ'' ဟူေသာ ထိုစကားကုိ ဤဆိုခဲ့ၿပီးေသာ စကားကုိ စဲြ၍ ဆိုခဲ့၏။ 329

''ေျဖးေျဖးသာသာ ေျပာဆိုရာ၏၊ လ်င္လ်င္ျမန္ျမန္ မေျပာဆုိရာ'' ဟူေသာ ထိုစကားကုိ အဘယ္ကုိ စဲြ၍ ဆိုခဲ့သနည္း။

ရဟန္းတို႔ လ်င္လ်င္ျမန္ျမန္ ေျပာဆိုေသာ သူ၏ ကုိယ္သည္လည္း ပင္ပန္း၏၊ စိတ္သည္လည္း ဆင္းရဲ၏၊ အသံသည္လည္း ပ်က္စီး၏၊ လည္ေခ်ာင္းသည္လည္း နာ၏၊ မသန္႔ရွင္း မျပတ္သားသည္လည္း ျဖစ္၏၊ လ်င္လ်င္ျမန္ျမန္ ေျပာဆိုေသာ သူ၏ စကားသည္ မသိလြယ္။ ရဟန္းတို႔ ေျဖးေျဖးသာသာ ေျပာဆိုေသာ သူ၏ ကုိယ္သည္လည္း မပင္ပန္း၊ စိတ္သည္လည္း မဆင္းရဲ၊ အသံသည္လည္း မပ်က္စီး၊ လည္ေခ်ာင္းသည္လည္း မနာ၊ သန္႔ရွင္း ျပတ္သားသည္လည္း ျဖစ္၏၊ ေျဖးေျဖးသာသာ ေျပာဆိုေသာ သူ၏ စကားသည္ သိလြယ္၏။ ''ေျဖးေျဖးသာသာ ေျပာဆိုရာ၏၊ လ်င္လ်င္ျမန္ျမန္ မေျပာဆိုရာ''ဟူေသာ ထိုစကားကုိ ဤဆိုခဲ့ၿပီးေသာ စကားကုိ စဲြ၍ ဆိုခဲ့၏။ 330

''ဇနပုဒ္သားတို႔၏ ဘာသာကုိ ႏွလံုးသြင္း စဲြျမဲ၍ မေျပာဆိုရာ၊ ေလာကသံုး ပညတ္ကုိ လြန္၍ မသြားရာ'' ဟူေသာ ထိုစကားကုိ အဘယ္ကုိ စဲြ၍ ဆိုခဲ့သနည္း။

ရဟန္းတို႔ အဘယ္သို႔လွ်င္ ဇနပုဒ္သားတို႔၏ ဘာသာကုိ ႏွလံုးသြင္းစဲြျမဲ၍ ေျပာဆိုျခင္း ေလာကသံုး ပညတ္ကုိ လြန္၍ သြားျခင္း ျဖစ္သနည္း။ ရဟန္းတို႔ ထိုခြက္ကုိ သာလွ်င္ အခ်ဳိ႕ကုန္ေသာ ဇနပုဒ္တို႔၌ ပါတိ ဟု သိကုန္၏၊ ပတၱ ဟု သိကုန္၏၊ ဝိတၱဟု သိကုန္၏၊ သရာဝဟု သိကုန္၏၊ ဓာေရာပဟု သိကုန္၏၊ ေပါဏဟု သိကုန္၏၊ ပိသီလဝဟု သိကုန္၏။ ဤသို႔လွ်င္ အၾကင္ အၾကင္သို႔ေသာ အျခင္းအရာအားျဖင့္ ထိုခြက္ကုိ ထိုထို ဇနပုဒ္တို႔၌ သိကုန္၏၊ ထိုထိုသို႔ေသာ အျခင္းအရာအားျဖင့္ အားစြမ္းျဖင့္ အမွား သံုးသပ္ျခင္းျဖင့္ ''ဤငါ့အယူ သာလွ်င္ မွန္၏၊ သူတစ္ပါး အယူသည္ အခ်ည္းႏွီးသာတည္း'' ဟု ႏွလံုးသြင္း စဲြျမဲ၍ ေျပာဆို၏။ ရဟန္းတို႔ ဤသို႔လွ်င္ ဇနပုဒ္သားတို႔၏ ဘာသာကုိ ႏွလံုးသြင္းစဲြျမဲ၍ ေျပာဆိုျခင္း ေလာကသံုး ပညတ္ကုိ လြန္၍ သြားျခင္းသည္ ျဖစ္၏။ 331

ရဟန္းတို႔ အဘယ္သို႔လွ်င္ ဇနပုဒ္သားတို႔၏ ဘာသာကုိ ႏွလံုးသြင္း စဲြျမဲ၍ မေျပာဆိုျခင္း ေလာကသံုး ပညတ္ကုိ လြန္၍ မသြားျခင္းသည္ ျဖစ္သနည္း။
ရဟန္းတို႔ ဤေလာက၌ ထိုခြက္ကုိသာလွ်င္ အခ်ဳိ႕ကုန္ေသာ ဇနပုဒ္တို႔၌ ပါတိဟု သိကုန္၏၊ ပတၱဟု သိကုန္၏၊ ဝိတၱဟု သိကုန္၏၊ သရာဝဟု သိကုန္၏၊ ဓာေရာပဟု သိကုန္၏၊ ေပါဏဟု သိကုန္၏၊ ပိသီလဝဟု သိကုန္၏၊ ဤသို႔လွ်င္ အၾကင္ အၾကင္သို႔ေသာ အျခင္းအရာအားျဖင့္ ထိုခြက္ကုိ ထိုထိုဇနပုဒ္တို႔၌ သိကုန္၏၊ ''ဤအသွ်င္တို႔သည္လည္း ဤခြက္ကုိ ရည္ရြယ္၍ ေခၚေဝၚကုန္ သတတ္'' ဟု ထိုထို ဇနပုဒ္သားတို႔၏ အေခၚအေဝၚ အျခင္းအရာအားျဖင့္ အမွား မသံုးသပ္မူ၍ ေခၚေဝၚေျပာဆို၏။ ရဟန္းတို႔ ဤသို႔လွ်င္ ဇနပုဒ္သားတို႔၏ ဘာသာကုိ ႏွလံုးသြင္း စဲြျမဲ၍ မေျပာဆိုျခင္း ေလာကသံုး ပညတ္ကုိ လြန္၍ မသြားျခင္းသည္ ျဖစ္၏။ ''ဇနပုဒ္သားတို႔၏ ဘာသာကုိ ႏွလံုးသြင္းစဲြျမဲ၍ မေျပာဆိုရာ၊ ေလာကသံုး ပညတ္ကုိ လြန္၍ မသြားရာ'' ဟူေသာ ထိုစကားကုိ ဤဆိုခဲ့ၿပီးေသာ စကားကုိ စဲြ၍ ဆိုခဲ့၏။ 332

ရဟန္းတို႔ ယုတ္ညံ့၍ ရြာသူတို႔၏ အက်င့္ျဖစ္ေသာ ပုထုဇဥ္တို႔၏ အေလ့အက်င့္သာ ျဖစ္၍ အရိယာတို႔၏ အက်င့္ မဟုတ္ေသာ အက်ဳိးစီးပြါးႏွင့္ မစပ္ယွဥ္ ကာမခ်မ္းသာႏွင့္စပ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္၏ ဝမ္းေျမာက္ျခင္းကို အဖန္ဖန္ အားထုတ္ျခင္း သေဘာသည္ ဆင္းရဲျခင္း ရွိ၏၊ ညႇဥ္းဆဲ ႏိွပ္စက္ျခင္း ရွိ၏၊ ျပင္းစြာ ပင္ပန္းျခင္း ရွိ၏၊ ပူပန္ျခင္း ရွိ၏၊ မွားယြင္းေသာ အက်င့္တည္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ ဤသေဘာတရားသည္ ကိေလသာ ျမဴႏွင့္တကြ ျဖစ္၏။ ရဟန္းတို႔ ယုတ္ညံ့၍ ရြာသူတို႔၏ အက်င့္ျဖစ္ေသာ ပုထုဇဥ္တို႔၏ အေလ့အက်င့္သာ ျဖစ္၍ အရိယာတို႔၏ အက်င့္ မဟုတ္ေသာ အက်ဳိးစီးပြါးႏွင့္ မစပ္ယွဥ္ ကာမခ်မ္းသာႏွင့္စပ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္၏ ဝမ္းေျမာက္ျခင္းကို အဖန္ဖန္ အားမထုတ္ျခင္း သေဘာသည္ ဆင္းရဲျခင္း မရွိ၊ ညႇဥ္းဆဲ ႏိွပ္စက္ျခင္း မရွိ၊ ျပင္းစြာ ပင္ပန္းျခင္း မရွိ၊ ပူပန္ျခင္း မရွိ၊ မွန္ကန္ေသာ အက်င့္တည္း။ ထို႔ ေၾကာင့္ ဤသေဘာတရားသည္ ကိေလသာ ျမဴမွ ကင္း၏။ 333

ရဟန္းတို႔ ဆင္းရဲျခင္းကုိ ျဖစ္ေစတတ္ေသာ အရိယာတို႔၏ အက်င့္မဟုတ္ အက်ဳိးစီးပြါးႏွင့္ မစပ္ယွဥ္ေသာ ကုိယ္ပင္ပန္းမႈကုိ အားထုတ္ျခင္း သေဘာသည္ ဆင္းရဲျခင္း ရွိ၏၊ ညႇဥ္းဆဲ ႏိွပ္စက္ျခင္းရွိ၏၊ ျပင္းစြာ ပင္ပန္းျခင္း ရွိ၏၊ ပူပန္ျခင္း ရွိ၏၊ မွားယြင္းေသာ အက်င့္တည္း။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤသေဘာ တရားသည္ ကိေလသာ ျမဴႏွင့္တကြ ျဖစ္၏။ ရဟန္းတို႔ ဆင္းရဲျခင္းကုိ ျဖစ္ေစတတ္ေသာ အရိယာတို႔၏ အက်င့္မဟုတ္ အက်ဳိးစီးပြါးႏွင့္ မစပ္ယွဥ္ေသာ ကုိယ္ပင္ပန္းမႈကုိ အားမထုတ္ျခင္း သေဘာသည္ ဆင္းရဲျခင္း မရွိ၊ ညႇဥ္းဆဲ ႏိွပ္စက္ျခင္း မရွိ၊ ျပင္းစြာ ပင္ပန္းျခင္း မရွိ၊ ပူပန္ျခင္း မရွိ၊ မွန္ကန္ေသာ အက်င့္တည္း။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤသေဘာတရားသည္ ကိေလသာ ျမဴမွ ကင္း၏။ 334

ရဟန္းတို႔ ျမတ္စြာဘုရားသည္ အထူးသျဖင့္ သိေတာ္ မူေသာ ပညာမ်က္စိကုိ ျပဳတတ္ေသာ ဉာဏ္အျမင္ကုိ ျပဳတတ္ေသာ အလယ္ အလတ္ျဖစ္ေသာ အက်င့္သည္ ကိေလသာ ၿငိမ္းရန္ ထူးေသာဉာဏ္ျဖင့္ သိရန္ သစၥာေလးပါးကုိသိရန္ နိဗၺာန္ကုိ မ်က္ေမွာက္ျပဳရန္ အလို႔ငွါ ျဖစ္၏၊ ဤသေဘာတရားသည္ ဆင္းရဲျခင္း ညႇဥ္းဆဲ ႏွိပ္စက္ျခင္း ျပင္းစြာ ပင္ပန္းျခင္း ပူပန္ျခင္း မရွိ၊ မွန္ကန္ေသာ အက်င့္တည္း။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤသေဘာတရားသည္ ကိေလသာ ျမဴမွ ကင္း၏။ 335

ရဟန္းတို႔ ေျမႇာက္ပင့္ေျပာျခင္း ႏွိပ္ခ်ေျပာျခင္း မဟုတ္မမွန္ေသာ သေဘာကုိ ေျပာျခင္းသည္ ဆင္းရဲျခင္း ညႇဥ္းဆဲ ႏွိပ္စက္ျခင္း ျပင္းစြာ ပင္ပန္းျခင္း ပူပန္ျခင္း ရွိ၏၊ မွားယြင္းေသာ အက်င့္တည္း။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤသေဘာတရားသည္ ကိေလသာ ျမဴႏွင့္တကြ ျဖစ္၏။ ရဟန္းတို႔ ေျမႇာက္ပင့္ မေျပာျခင္း ႏွိပ္ခ် မေျပာျခင္း ဟုတ္မွန္ေသာ သေဘာကုိ ေျပာျခင္းသည္ ဆင္းရဲျခင္း မရွိ၊ ညႇဥ္းဆဲ ႏွိပ္စက္ျခင္း မရွိ၊ ျပင္းစြာ ပင္ပန္းျခင္း မရွိ၊ ပူပန္ျခင္း မရွိ၊ မွန္ကန္ေသာ အက်င့္တည္း။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤသေဘာတရားသည္ ကိေလသာ ျမဴမွ ကင္း၏။ 336

ရဟန္းတို႔ ကာမဂုဏ္ခ်မ္းသာ ဘင္ 'မစင္' ႏွင့္တူေသာ ခ်မ္းသာ ပုထုဇဥ္တို႔၏ ခ်မ္းသာ အရိယာ မဟုတ္ေသာ သူတို႔၏ ခ်မ္းသာ ဟူေသာ ဤသေဘာတရားသည္ ဆင္းရဲျခင္း ရွိ၏၊ ညႇဥ္းဆဲ ႏွိပ္စက္ျခင္း ရွိ၏၊ ျပင္းစြာ ပင္ပန္းျခင္း ရွိ၏၊ ပူပန္ျခင္း ရွိ၏၊ မွားယြင္းေသာ အက်င့္တည္း။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤသေဘာတရားသည္ ကိေလသာ ျမဴႏွင့္တကြ ျဖစ္၏။ ရဟန္းတို႔ ထြက္ေျမာက္ျခင္း ခ်မ္းသာ ကင္းဆိတ္ျခင္း ခ်မ္းသာ ၿငိမ္းေအးျခင္း ခ်မ္းသာ သိျခင္းခ်မ္းသာ ဟူေသာ ဤသေဘာတရားသည္ ဆင္းရဲျခင္း မရွိ၊ ညႇဥ္းဆဲ ႏွိပ္စက္ျခင္း မရွိ၊ ျပင္းစြာ ပင္ပန္းျခင္း မရွိ၊ ပူပန္ျခင္း မရွိ၊ မွန္ကန္ေသာ အက်င့္တည္း။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤသေဘာတရားသည္ ကိေလသာ ျမဴမွ ကင္း၏။ 337

ရဟန္းတို႔ မဟုတ္မမွန္ေသာ အက်ဳိးစီးပြါးႏွင့္ မစပ္ေသာ မ်က္ကြယ္၌ အျပစ္ေျပာျခင္း သေဘာသည္ ဆင္းရဲျခင္း ရွိ၏၊ ညႇဥ္းဆဲ ႏွိပ္စက္ျခင္း ရွိ၏၊ ျပင္းစြာပင္ပန္းျခင္း ရွိ၏၊ ပူပန္ျခင္း ရွိ၏၊ မွားယြင္းေသာ အက်င့္တည္း။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤသေဘာတရားသည္ ကိေလသာ ျမဴႏွင့္တကြ ျဖစ္၏။ ရဟန္းတို႔ ဟုတ္ေသာ မွန္ေသာ အက်ဳိးစီးပြါးႏွင့္ မစပ္ေသာ မ်က္ကြယ္၌ အျပစ္ ေျပာျခင္း သေဘာသည္ ဆင္းရဲျခင္း ရွိ၏၊ ညႇဥ္းဆဲ ႏွိပ္စက္ျခင္း ရွိ၏၊ ျပင္းစြာ ပင္ပန္းျခင္း ရွိ၏၊ ပူပန္ျခင္း ရွိ၏၊ မွားယြင္းေသာ အက်င့္တည္း။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤသေဘာ တရားသည္ ကိေလသာ ျမဴႏွင့္တကြ ျဖစ္၏။ ရဟန္းတို႔ ဟုတ္ေသာ မွန္ေသာ အက်ဳိးစီးပြါးႏွင့္ စပ္ေသာ မ်က္ကြယ္၌ အျပစ္ ေျပာျခင္း သေဘာသည္ ဆင္းရဲျခင္း မရွိ၊ ညႇဥ္းဆဲ ႏွိပ္စက္ျခင္း မရွိ၊ ျပင္းစြာ ပင္ပန္းျခင္း မရွိ၊ ပူပန္ျခင္း မရွိ၊ မွန္ကန္ေသာ အက်င့္တည္း။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤသေဘာတရားသည္ ကိေလသာ ျမဴမွ ကင္း၏။ 338

ရဟန္းတို႔ မဟုတ္ေသာ မမွန္ေသာ အက်ဳိးစီးပြါးႏွင့္ မစပ္ေသာ မ်က္ေမွာက္၌ ကိေလသာတို႔ႏွင့္ ေရာျပြမ္း ညစ္ႏြမ္းေသာ ႐ႈတ္ခ်ျခင္း သေဘာသည္ ဆင္းရဲျခင္း ရွိ၏၊ ညႇဥ္းဆဲ ႏွိပ္စက္ျခင္း ရွိ၏၊ ျပင္းစြာ ပင္ပန္းျခင္း ရွိ၏၊ ပူပန္ျခင္း ရွိ၏၊ မွားယြင္းေသာ အက်င့္တည္း။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤသေဘာတရားသည္ ကိေလသာ ျမဴႏွင့္တကြ ျဖစ္၏။ ရဟန္းတို႔ ဟုတ္ေသာ မွန္ေသာ အက်ဳိးစီးပြါးႏွင့္ မစပ္ေသာ မ်က္ေမွာက္၌ ကိေလသာ တို႔ႏွင့္ ေရာျပြမ္း ညစ္ႏြမ္းေသာ ႐ႈတ္ခ်ျခင္း သေဘာသည္ ဆင္းရဲျခင္း ရွိ၏၊ ညႇဥ္းဆဲ ႏွိပ္စက္ျခင္း ရွိ၏၊ ျပင္းစြာ ပင္ပန္းျခင္း ရွိ၏၊ ပူပန္ျခင္း ရွိ၏၊ မွားယြင္းေသာ အက်င့္တည္း။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤသေဘာတရားသည္ ကိေလသာ ျမဴႏွင့္တကြ ျဖစ္၏။ ရဟန္းတို႔ ဟုတ္ေသာ မွန္ေသာ အက်ဳိးစီးပြါးႏွင့္ စပ္ေသာ မ်က္ေမွာက္၌ ကိေလသာတို႔ႏွင့္ ေရာျ>ြပမ္း ညစ္ႏြမ္းေသာ ႐ႈတ္ခ်ျခင္း သေဘာသည္ ဆင္းရဲျခင္း မရွိ၊ ညႇဥ္းဆဲ ႏွိပ္စက္ျခင္း မရွိ၊ ျပင္းစြာပ င္ပန္းျခင္း မရွိ၊ ပူပန္ျခင္း မရွိ၊ မွန္ကန္ေသာ အက်င့္တည္း။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤသေဘာတရားသည္ ကိေလသာ ျမဴမွ ကင္း၏။ 339

ရဟန္းတို႔ လ်င္လ်င္ျမန္ျမန္ ေျပာဆုိေသာ သူ၏ ေျပာဆိုျခင္း သေဘာသည္ ဆင္းရဲျခင္းရွိ၏၊ ညႇဥ္းဆဲ ႏွိပ္စက္ျခင္း ရွိ၏၊ ျပင္းစြာ ပင္ပန္းျခင္း ရွိ၏၊ ပူပန္ျခင္း ရွိ၏၊ မွားယြင္းေသာ အက်င့္တည္း။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤသေဘာတရားသည္ ကိေလသာ ျမဴႏွင့္တကြ ျဖစ္၏။ ရဟန္းတို႔ ေျဖးေျဖသာသာ ေျပာဆုိ သူ၏ ေျပာဆိုျခင္း သေဘာသည္ ဆင္းရဲျခင္း မရွိ၊ ညႇဥ္းဆဲ ႏွိပ္စက္ျခင္း မရွိ၊ ျပင္းစြာ ပင္ပန္ျခင္း မရွိ၊ ပူပန္ျခင္း မရွိ၊ မွန္ကန္ေသာ အက်င့္တည္း။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤသေဘာတရားသည္ ကိေလသာ ျမဴမွ ကင္း၏။ 340

ရဟန္းတို႔ ဇနပုဒ္သူ ဇနပုဒ္သားတို႔၏ ဘာသာစကားကုိ ႏွလံုးသြင္း စဲြျမဲ၍ ေျပာဆိုျခင္း ေလာကသံုး ပညတ္စကားကုိ လြန္၍ ေျပးသြား ေျပာဆိုျခင္း သေဘာသည္ ဆင္းရဲျခင္း ရွိ၏၊ ညႇဥ္းဆဲႏွိပ္စက္ျခင္း ရွိ၏၊ ျပင္းစြာ ပင္ပန္းျခင္း ရွိ၏၊ ပူပန္ျခင္း ရွိ၏၊ မွားယြင္းေသာ အက်င့္တည္း။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤသေဘာတရားသည္ ကိေလသာ ျမဴႏွင့္ တကြ ျဖစ္၏။ ရဟန္းတို႔ ဇနပုဒ္သူ ဇနပုဒ္သားတို႔၏ ဘာသာ စကားကုိ ႏွလံုးသြင္းစဲြျမဲ၍ မေျပာဆိုျခင္း ေလာကသံုး ပညတ္စကားကုိ လြန္၍ မေျပးသြား မေျပာဆိုျခင္း သေဘာသည္ ဆင္းရဲျခင္း မရွိ၊ ညႇဥ္းဆဲ ႏွိပ္စက္ျခင္း မရွိ၊ ျပင္းစြာ ပင္ပန္းျခင္း မရွိ၊ ပူပန္ျခင္း မရွိ၊ မွန္ကန္ေသာ အက်င့္တည္း။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤသေဘာတရားသည္ ကိေလသာ ျမဴမွ ကင္း၏။ ရဟန္းတို႔ ထို႔ေၾကာင့္ ဤေလာက၌ ကိေလသာ ျမဴႏွင့္တကြ ျဖစ္ေသာ တရားကုိ လည္းေကာင္း၊ ကိေလသာ ျမဴမွ ကင္းေသာ တရားကုိ လည္းေကာင္း၊ သိရာ၏၊ ကိေလသာ ျမဴႏွင့္တကြ ျဖစ္ေသာ တရားကုိ လည္းေကာင္း၊ ကိေလသာ ျမဴမွ ကင္းေသာ တရားကုိ လည္းေကာင္း သိ၍ ကိေလသာ ျမဴမွကင္းေသာ အက်င့္ကုိ က်င့္ကုန္အံ့ ဟု ဤသို႔လွ်င္ သင္တို႔သည္ က်င့္ရမည္။ ရဟန္းတို႔ သုဘူတိ မည္ေသာ အမ်ဳိးေကာင္းသားသည္ ကိေလသာျမဴမွ ကင္းေသာ အက်င့္ကုိ က်င့္၏ ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။

ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဤတရား ေဒသနာေတာ္ကုိ ေဟာေတာ္မူ၏။ ထိုရဟန္းတို႔သည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ တရား ေဒသနာေတာ္ကို ဝမ္းေျမာက္ ဝမ္းသာ လြန္စြာ ႏွစ္သက္ကုန္ၿပီ။

၉ - အရဏဝိဘဂၤသုတ္၊ ၀ဘၤဂ၀ဂ္၊ ဥပရိပဏၰာသပါဠိေတာ္၊ မဇၥ်ိမနိကာယ္။

No comments: