ေနာင္တခ်ိန္ လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ၾကပါေစရန္ တရားပံုမ်ား၏ comment တြင္ တရားစာမ်ားပါ ထဲ့ေပးထားပါသည္။






သူေတာ္ေကာင္းတရားမ်ား လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ရန္ ဤအ၀ိုင္းေလးမ်ား အတြင္းမွာ တရားစာမ်ား တရားပံုမ်ားကို သြပ္သြင္းထားပါတယ္ သင္တို႔ စိတ္တိုင္းၾက ကူးယူျဖတ္ေတာက္ လြတ္လပ္စြာ အသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္။


Saturday, May 21, 2011

ျငင္းခံုမႈရျခင္း အေၾကာင္း ေျခာက္ပါး...


သာမဂါမသုတ္

  ျငင္းခံုမႈရျခင္း အေၾကာင္း ေျခာက္ပါး
  အဓိက႐ုဏ္းေလးပါး
  အဓိက႐ုဏ္းကို ၿငိမ္းေစမႈ ခုနစ္ပါး
  သာရဏီယ (ေအာက့္ေမ့ဖြယ္)တရား ၆-ပါး


ျငင္းခံုရျခင္း အေၾကာင္း ေျခာက္ပါး

၁... အမ်က္ ထြက္တတ္သူ...
၂... ရန္ၿငိဳးဖြဲ႕ေလ့ ရွိသူ...
၃... ဘုရား၌လည္း ႐ုိေသျခင္း ႏွိမ့္ခ်ျခင္း မရွိဘဲ ေနသူ...
၄... တရား၌လည္း ႐ုိေသျခင္း ႏွိမ့္ခ်ျခင္း မရွိဘဲ ေနသူ...
၅... သံဃာ၌လည္း ႐ုိေသျခင္း ႏွိမ့္ခ်ျခင္း မရွိဘဲ ေနသူ...
၆... သိကၡာသံုးပါး၌လည္း ျပည့္စံုစြာက်င့္ေလ့ မရွိသူ...


ဘုရား၌ ႐ုိေသျခင္း ႏွိမ့္ခ်ျခင္း မရွိဘဲ, တရား၌ ႐ုိေသျခင္း ႏွိမ့္ခ်ျခင္း မရွိဘဲ, သံဃာ၌ ႐ုိေသျခင္း ႏွိမ့္ခ်ျခင္း မရွိဘဲ, သိကၡာသံုးပါး၌ ျပည့္စံုစြာ က်င့္ေလ့ မရွိေသာ ရဟန္းသည္ သံဃာ၌ ျငင္းခံုမႈကို ျဖစ္ေစတတ္၏၊ ယင္းျငင္းခံုမႈသည္ မ်ားစြာေသာ လူတို႔၏ အစီးအပြါး မဲ့ျခင္းငွါ, မ်ားစြာေသာ လူတို႔၏ ခ်မ္းသာ မဲ့ျခင္းငွါ, မ်ားစြာေသာ လူတို႔၏ အက်ဳိးမဲ့ျခင္းငွါ, နတ္လူတို႔၏ အစီးအပြါး မဲ့ျခင္းငွါ, ဆင္းရဲျခင္းငွါ ျဖစ္၏။ 44


အဓိက႐ုဏ္းေလးပါး

ဝိဝါဒါဓိက႐ုဏ္း၊
အႏုဝါဒါဓိက႐ုဏ္း၊
အာပတၱာဓိက႐ုဏ္း၊
ကိစၥာဓိက႐ုဏ္းတို႔တည္း။

အဓိက႐ုဏ္း ၿငိမ္းမႈ ခုနစ္ပါး

သမၼဳခါဝိနည္းကို ေပးရမည္၊...

(ရဟန္းမ်ားရာသို႔ လိုက္၍ ဆံုးျဖတ္ရေသာ) ေယဘုယ်သိက ဝိနည္းကို ျပဳရမည္၊...

သတိဝိနည္းကို ေပးရမည္၊...

အမူဠဝိနည္းကို ေပးရမည္၊...

ဝန္ခံျခင္းျဖင့္ ဆံုးျဖတ္ရမည္၊...

(ယုတ္မာေသာ ရဟန္းအား ျပဳေသာ) တႆပါ ပိယသိက ဝိနည္းကို ျပဳရမည္၊...

(မစင္ကို ျမက္ျဖင့္ ဖံုးသကဲ့သို႔ ဖံုးရေသာ) တိဏဝတၴာရက ဝိနည္းကို ျပဳရမည္။ 46...

သာရဏီယ (ေအာက့္ေမ့ဖြယ္)တရား ၆-ပါး


အာနႏၵာ မျပတ္ ေအာက္ေမ့ ထုိက္ကုန္ေသာ ခ်စ္ျခင္းကို ျပဳတတ္ကုန္ေသာ ေလးစားျခင္းကို ျပဳတတ္ကုန္ေသာ ဤေျခာက္ပါးေသာ တရားတို႔သည္ သိမ္းသြင္းျခင္း အက်ဳိးငွါ, ဝါဒ မကြဲျပားျခင္း အက်ဳိးငွါ, ညီၫြတ္ျခင္း အက်ဳိးငွါ, တေပါင္းတည္းျဖစ္ျခင္း ဟူေသာ အက်ဳိးငွါ ျဖစ္ကုန္၏။ 54

(၁) အာနႏၵာ ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းအား သီတင္းသံုးေဖာ္တို႔၌ မ်က္ေမွာက္ ျဖစ္ေစ၊ မ်က္ကြယ္ ျဖစ္ေစ ကာယကံ ေမတၱာသည္ ေရွး႐ႈတည္၏၊ မျပတ္ ေအာက္ေမ့ထုိက္ေသာ ခ်စ္ျခင္းကို ျပဳတတ္ေသာ ေလးစားျခင္းကို ျပဳတတ္ေသာ ဤတရားသည္လည္း သိမ္းသြင္းျခင္း အက်ဳိးငွါ, ဝါဒ မကြဲျပားျခင္း အက်ဳိးငွါ, ညီၫြတ္ျခင္း အက်ဳိးငွါ, တေပါင္းတည္း ျဖစ္ျခင္း ဟူေသာ အက်ဳိးငွါ ျဖစ္၏။

(၂) အာနႏၵာ ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား ရဟန္းအား သီတင္းသံုးေဖာ္တို႔၌ မ်က္ေမွာက္ ျဖစ္ေစ၊ မ်က္ကြယ္ ျဖစ္ေစ ဝစီကံ ေမတၱာသည္ ေရွး႐ႈတည္၏၊ မျပတ္ ေအာက္ေမ့ထုိက္ေသာ ခ်စ္ျခင္းကို ျပဳတတ္ေသာ ေလးစားျခင္းကို ျပဳတတ္ေသာ ဤတရားသည္လည္း သိမ္းသြင္းျခင္း အက်ဳိးငွါ, ဝါဒ မကြဲျပားျခင္း အက်ဳိးငွါ, ညီၫြတ္ျခင္း အက်ဳိးငွါ, တေပါင္းတည္း ျဖစ္ျခင္း ဟူေသာ အက်ဳိးငွါ ျဖစ္၏။

(၃) အာနႏၵာ ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား ရဟန္းအား သီတင္းသံုးေဖာ္တို႔၌ မ်က္ေမွာက္ ျဖစ္ေစ၊ မ်က္ကြယ္ ျဖစ္ေစ မေနာကံ ေမတၱာသည္ ေရွး႐ႈတည္၏၊ မျပတ္ ေအာက္ေမ့ထုိက္ေသာ ခ်စ္ျခင္းကို ျပဳတတ္ေသာ ေလးစားျခင္းကို ျပဳတတ္ေသာ ဤတရားသည္လည္း သိမ္းသြင္းျခင္း အက်ဳိးငွါ, ဝါဒ မကြဲျပားျခင္း အက်ဳိးငွါ, ညီၫြတ္ျခင္း အက်ဳိးငွါ, တေပါင္းတည္း ျဖစ္ျခင္း ဟူေသာ အက်ဳိးငွါ ျဖစ္၏။

(၄) အာနႏၵာ ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား ရဟန္းသည္ တရားႏွင့္ ေလ်ာ္စြာ ျဖစ္ကုန္ေသာ တရားသျဖင့္ ရကုန္ေသာ လာဘ္တို႔ကို အယုတ္ဆံုးအားျဖင့္ သပိတ္ အတြင္းရွိ ဆြမ္းမွ်ကိုေသာ္လည္း မခြဲျခားဘဲ သံုးေဆာင္ျခင္း ရွိ၏၊ အက်င့္ သီလ ရွိကုန္ေသာ သီတင္းသံုးေဖာ္တို႔ႏွင့္ ဆက္ဆံေသာ သံုးေဆာင္ျခင္း ရွိ၏၊ မျပတ္ ေအာက္ေမ့ထုိက္ေသာ ခ်စ္ျခင္းကို ျပဳတတ္ေသာ ေလးစားျခင္းကို ျပဳတတ္ေသာ ဤတရားသည္လည္း သိမ္းသြင္းျခင္း အက်ဳိးငွါ, ဝါဒ မကြဲျပားျခင္း အက်ဳိးငွါ, ညီၫြတ္ျခင္း အက်ဳိးငွါ, တေပါင္းတည္းျဖစ္ျခင္း ဟူေသာ အက်ဳိးငွါ ျဖစ္၏။

(၅) အာနႏၵာ ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား ရဟန္းသည္ မက်ဳိးမေပါက္ မေျပာက္မက်ား ကုန္ေသာ (တဏွာကြၽန္ အျဖစ္မွ) ေတာ္လွန္ျခင္းကို ျပဳတတ္ ကုန္ေသာ ပညာရွိတို႔ ခ်ီးမြမ္း ထုိက္ကုန္ေသာ မွားသည္ ဟု အသံုးသပ္ မခံရကုန္ေသာ တည္တံ့ျခင္း 'သမာဓိ' ကို ျဖစ္ေစတတ္ေသာ ေစာင့္စည္းမႈ 'သီလမ်ဳိး' တို႔၌ သီတင္းသံုးေဖာ္တို႔ႏွင့္ မ်က္ေမွာက္ ျဖစ္ေစ၊ မ်က္ကြယ္ ျဖစ္ေစ ေစာင့္စည္းမႈ 'သီလ' တူသည္၏ အျဖစ္သို႔ ေရာက္လ်က္ ေန၏၊ မျပတ္ ေအာက္ေမ့ထုိက္ေသာ ခ်စ္ျခင္းကို ျပဳတတ္ေသာ ေလးစားျခင္းကို ျပဳတတ္ေသာ ဤတရားသည္လည္း သိမ္းသြင္းျခင္း အက်ဳိးငွါ, ဝါဒ မကြဲျပားျခင္း အက်ဳိးငွါ, ညီၫြတ္ျခင္း အက်ဳိးငွါ, တေပါင္းတည္း ျဖစ္ျခင္း ဟူေသာ အက်ဳိးငွါ ျဖစ္၏။

(၆) အာနႏၵာ ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား ရဟန္းသည္ ျမတ္ေသာ (ဝဋ္ဆင္းရဲမွ) ထုတ္ေဆာင္တတ္ေသာ ထိုအဆံုးအမအတိုိင္း ျပဳသူအား ေကာင္းစြာ ဝဋ္ဆင္းရဲ ကုန္ခန္းျခင္းငွါ ျဖစ္ေသာ အယူတစ္မ်ဳိး၌ သီတင္းသံုးေဖာ္တို႔ႏွင့္ မ်က္ေမွာက္ ျဖစ္ေစ၊ မ်က္ကြယ္ ျဖစ္ေစ အယူတူသည္၏ အျဖစ္သို႔ ေရာက္လ်က္ေန၏၊ မျပတ္ ေအာက္ေမ့ထုိက္ေသာ ခ်စ္ျခင္းကို ျပဳတတ္ေသာ ေလးစားျခင္းကို ျပဳတတ္ေသာ ဤတရားသည္လည္း သိမ္းသြင္းျခင္း အက်ဳိးငွါ, ဝါဒမကြဲျပားျခင္း အက်ဳိးငွါ, ညီၫြတ္ျခင္း အက်ဳိးငွါ, တေပါင္းတည္း ျဖစ္ျခင္း ဟူေသာ အက်ဳိးငွါ ျဖစ္၏။

အာနႏၵာ မျပတ္ ေအာက္ေမ့ထုိက္ ကုန္ေသာ ခ်စ္ျခင္းကို ျပဳတတ္ ကုန္ေသာ ေလးစားျခင္းကို ျပဳတတ္ကုန္ေသာ ဤတရားေျခာက္ပါးတို႔သည္ သိမ္းသြင္းျခင္း အက်ဳိးငွါ, ဝါဒမကြဲျပားျခင္း အက်ဳိးငွါ, ညီၫြတ္ျခင္း အက်ဳိးငွါ, တေပါင္းတည္ျဖစ္ျခင္း ဟူေသာ အက်ဳိးငွါ ျဖစ္ကုန္၏။ အာနႏၵာ သင္တို႔သည္ မျပတ္ ေအာက္ေမ့ထုိက္ကုန္ေသာ ဤတရားေျခာက္ပါးတို႔ကို အကယ္၍ ေဆာက္တည္၍ က်င့္ကုန္ ျငားအံ့၊ အာနႏၵာ သင္တို႔ သည္းမခံႏိုင္ေလာက္ေသာ ႀကီးႀကီး ငယ္ငယ္ ျဖစ္ေသာ စကား အေၾကာင္းမ်ဳိးကို ေတြ႕ျမင္ကုန္ရာ သေလာ ဟု (ေမးေတာ္မူ၏)။ အသွ်င္ဘုရား မေတြ႕ျမင္ႏိုင္ပါ ဟု (ေလွ်ာက္ၾကကုန္၏)။ အာနႏၵာ ထို႔ေၾကာင့္ မျပတ္ ေအာက္ေမ့ထုိက္ကုန္ေသာ ဤတရား ေျခာက္ပါးတို႔ကို ေကာင္းစြာ ေဆာက္တည္၍ က်င့္ၾက ကုန္ေလာ့၊ ထုိက်င့္ျခင္းသည္ သင္တို႔အား ရွည္ျမင့္စြာေသာ ကာလပတ္လံုး စီးပြါးျခင္းငွါ, ခ်မ္းသာျခင္းငွါ ျဖစ္လတၱံ႕ ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။

ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဤတရားေတာ္ကို ေဟာေတာ္မူ၏။ အသွ်င္အာနႏၵာသည္ ျမတ္စြာဘုရား၏
တရားေတာ္ကို ဝမ္းေျမာက္ ဝမ္းသာ လြန္စြာ ႏွစ္သက္ေလၿပီ။


၄ - သာမဂါမသုတ္ -မွ၊ ေဒဝဒဟဝဂ္၊ ဥပရိပဏၰာသပါဠိေတာ္။ မဇၥ်ိမနိကာယ္။

ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ၌ သာဓုေခၚျခင္းသည္ ကုသိုလ္တစ္ခုျဖစ္ေပ၏။
သာဓု... သာဓု... သာဓု...။

No comments: