နႏၵကလိစၧဝိသုတ္
အခါတစ္ပါး၌ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေဝသာလီျပည္ မဟာဝုန္ေတာ ျပာသာဒ္ေဆာင္ေပါက္ေသာ ေက်ာင္း၌ သီတင္းသုံး ေနေတာ္မူ၏၊ ထုိအခါ နႏၵကမည္ေသာ လိစၧဝီအမတ္ႀကီးသည္ ျမတ္စြာဘုရားထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ ျမတ္စြာဘုရားကုိ ရွိခုိးၿပီးလွ်င္ တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ထုိင္ေန၏၊ တစ္ခုေသာေနရာ၌ ထုိင္ေနေသာ နႏၵကမည္ေသာ လိစၧဝီအမတ္ႀကီးအား ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဤစကားကုိ မိန္႔ေတာ္မူ၏ -
နႏၵက တရားေလးပါးတို႔ႏွင့္ ျပည့္စုံေသာ အရိယာတပည့္သည္ ပ်က္စီးက်ေရာက္ျခင္း သေဘာ မရွိေသာ ကိန္းေသျမဲေသာ အထက္မဂ္သုံးပါးလွ်င္ လဲေလ်ာင္းရာရွိေသာ ေသာတာပန္ျဖစ္၏။ အဘယ္ေလးပါးတို႔ႏွင့္နည္း...
နနၵက ဤသာသနာေတာ္၌ အရိယာတပည့္သည္
၁... ''ထုိျမတ္စြာဘုရားသည္ ပူေဇာ္ အထူးကုိ ခံေတာ္မူထုိက္ေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း 'အရဟံ' မည္ေတာ္မူ၏။ပ။ နတ္လူတို႔၏ ဆရာျဖစ္ေတာ္မူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း 'သတၴာေဒဝမႏုႆာနံ' မည္ေတာ္မူ၏၊ သစၥာေလးပါးတရားတို႔ကုိ သိေစေတာ္မူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း 'ဗုဒၶ' မည္ေတာ္မူ၏၊ ဘုန္းတန္ခုိးႀကီးေတာ္မူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း 'ဘဂဝါ' မည္ေတာ္မူ၏'' ဟု ျမတ္စြာဘုရား၌ မတုန္မလႈပ္ ၾကည္ညိဳျခင္းႏွင့္ ျပည့္စုံ၏၊
၂... တရားေတာ္၌ မတုန္မလႈပ္ ၾကည္ညိဳျခင္းႏွင့္ ျပည့္စုံ၏၊
၃... သံဃာေတာ္၌ မတုန္မလႈပ္ ၾကည္ညိဳျခင္းႏွင့္ ျပည့္စုံ၏၊
၄...မက်ဳိး မေပါက္ မေျပာက္ မက်ားကုန္ေသာ ။ပ။ တည္ၾကည္မႈ 'သမာဓိ' ကုိ ျဖစ္ေစတတ္ကုန္ေသာ အရိယာတို႔ ႏွစ္သက္အပ္ကုန္ေသာ သီလတို႔ႏွင့္ ျပည့္စုံ၏။
နႏၵက ဤတရားေလးပါးတို႔ ႏွင့္ ျပည့္စုံေသာ အရိယာတပည့္သည္ ပ်က္စီးက်ေရာက္ျခင္း သေဘာ မရွိေသာ ကိန္းေသၿမဲေသာ အထက္ မဂ္သုံးပါးလွ်င္ လဲေလ်ာင္းရာရွိေသာ ေသာတာပန္ျဖစ္၏။
နႏၵက ထို႔ျပင္ ဤတရားေလးပါးတို႔ႏွင့္ ျပည့္စုံေသာ အရိယာတပည့္သည္ နတ္၌ျဖစ္ေသာ အသက္ႏွင့္ လည္းေကာင္း၊ လူ၌ျဖစ္ေသာ အသက္ႏွင့္ လည္းေကာင္း ယွဥ္၏။ နတ္၌ျဖစ္ေသာ အဆင္းႏွင့္လည္းေကာင္း၊ လူ၌ျဖစ္ေသာ အဆင္းႏွင့္ လည္းေကာင္း ယွဥ္၏။ နတ္၌ျဖစ္ေသာ ခ်မ္းသာႏွင့္ လည္းေကာင္း၊ လူ၌ျဖစ္ေသာ ခ်မ္းသာႏွင့္ လည္းေကာင္း ယွဥ္၏။ နတ္၌ျဖစ္ေသာ အၿခံအရံႏွင့္ လည္းေကာင္း၊ လူ၌ျဖစ္ေသာ အၿခံအရံႏွင့္ လည္းေကာင္း ယွဥ္၏။ နတ္၏ အစုိးရျခင္းႏွင့္ လည္းေကာင္း၊ လူ၏ အစုိးရျခင္းႏွင့္ လည္းေကာင္း ယွဥ္၏။ နႏၵက ထုိစကားကုိ အျခားေသာ သမဏထံမွ လည္းေကာင္း၊ အျခားေသာ ျဗာဟၼဏထံမွ လည္းေကာင္း ၾကားရ၍ ငါ ေျပာဆုိျခင္း မဟုတ္။ စင္စစ္မူကား ငါကုိယ္တုိင္သိေသာ ငါကုိယ္တုိင္ ျမင္ေသာ ငါကုိယ္တုိင္ ထင္ေသာအရာကုိသာလွ်င္ ငါ ေျပာဆုိ၏ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။
ဤသို႔ မိန္႔ေတာ္မူၿပီးေသာ္ ေယာက်္ားတစ္ေယာက္သည္ လိစၧဝီအမတ္ႀကီး နႏၵကအား ''အသွ်င္ ေရခ်ဳိးခ်ိန္ပါတည္း'' ဟု ေျပာေလ၏။ အခ်င္း ယခု ဤအပျဖစ္ေသာ ေရခ်ဳိးျခင္းျဖင့္ အက်ဳိးမရွိ၊ ျမတ္စြာဘုရား၌ ၾကည္ညိဳျခင္းဟူေသာ အတြင္းျဖစ္ေသာ ဤေရခ်ဳိးျခင္းသာ သင့္ျမတ္သည္ ျဖစ္လတၱံ႕ဟု ေျပာဆုိေလ၏။ ၁ဝ၂၆
၁ဝ - နႏၵကလိစၧဝိသုတ္၊ သရဏာနိဝဂ္၊ မဟာဝဂၢသံယုတ္ပါဠိေတာ္။
1 comment:
သာဓု သာဓု သာဓု
Post a Comment