ေနာင္တခ်ိန္ လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ၾကပါေစရန္ တရားပံုမ်ား၏ comment တြင္ တရားစာမ်ားပါ ထဲ့ေပးထားပါသည္။

သူေတာ္ေကာင္းတရားမ်ား လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ရန္ ဤအ၀ိုင္းေလးမ်ား အတြင္းမွာ တရားစာမ်ား တရားပံုမ်ားကို သြပ္သြင္းထားပါတယ္ သင္တို႔ စိတ္တိုင္းၾက ကူးယူျဖတ္ေတာက္ လြတ္လပ္စြာ အသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္။

Saturday, July 30, 2011

ဤသို႔ ဆင္ျခင္ရမည္…


ဤသို႔ ဆင္ျခင္ရမည္…

ငါ့သွ်င္တို႔ ရဟန္းသည္ ကုိယ္တုိင္ပင္ မိမိကုိယ္ကုိ ''ငါသည္ အလုိဆုိး ရွိေလသေလာ၊ အလုိဆုိးတို႔၏ အလုိသို႔ လုိက္ေလ သေလာ'' ဟု ဆင္ျခင္ရမည္။ ငါ့သွ်င္တို႔ အကယ္၍ ရဟန္းသည္ ဆင္ျခင္ေသာ္ ''ငါသည္ အလုိဆုိး ရွိ၏၊ အလုိဆုိးတို႔၏ အလုိသို႔ လုိက္၏'' ဟု သိအံ့၊ ငါ့သွ်င္တို႔ ထုိရဟန္းသည္ ထုိယုတ္ညံ့ေသာ အကုသုိလ္ တရားတို႔ကုိပင္ ပယ္ရန္ အားထုတ္ ရမည္။ ငါ့သွ်င္တို႔ အကယ္၍ ရဟန္းသည္ ဆင္ျခင္ေသာ္ ''ငါသည္ အလုိဆုိး မရွိ အလုိဆုိးတို႔၏ အလုိသို႔ မလုိက္'' ဟု သိအံ့၊ ငါ့သွ်င္တို႔ ထုိရဟန္းသည္ ကုသုိလ္ တရားတို႔၌ ေန႔ေရာ ညဥ့္ပါ က်င့္လ်က္ ထုိႏွစ္သက္ ဝမ္းေျမာက္ျခင္းျဖင့္ သာလွ်င္ ေနရမည္။

ငါ့သွ်င္တို႔ တစ္ဖန္ ထုိ႔ျပင္လည္း ရဟန္းသည္ ကုိယ္တုိင္ပင္ မိမိကုိယ္ကုိ ''ငါသည္ မိမိကုိယ္ကုိ ျမႇင့္တင္ တတ္ေလ သေလာ၊ သူတစ္ပါးကုိ ႐ႈတ္ခ် တတ္ေလ သေလာ'' ဟု ဆင္ျခင္ရမည္။ ငါ့သွ်င္တို႔ အကယ္၍ ရဟန္းသည္ ဆင္ျခင္ေသာ္ ''ငါသည္ မိမိကုိယ္ကုိ ျမႇင့္တင္ တတ္၏၊ သူတစ္ပါးကုိ ႐ႈတ္ခ် တတ္၏'' ဟု သိအံ့၊ ငါ့သွ်င္တို႔ ထုိရဟန္းသည္ ထုိယုတ္ညံ့ေသာ အကုသုိလ္ တရားတို႔ကုိပင္ ပယ္ရန္ အားထုတ္ရမည္။ ငါ့သွ်င္တို႔ အကယ္၍ ရဟန္းသည္ ဆင္ျခင္ေသာ္ ''ငါသည္ မိမိကုိယ္ကုိ မျမႇင့္တင္တတ္ သူတစ္ပါးကုိ မ႐ႈတ္ခ်တတ္'' ဟု သိအံ့၊ ငါ့သွ်င္တို႔ ထုိရဟန္းသည္ ကုသုိလ္ တရားတို႔၌ ေန႔ေရာ ညဥ့္ပါ က်င့္လ်က္ ထုိႏွစ္သက္ ဝမ္းေျမာက္ျခင္းျဖင့္ သာလွ်င္ ေနရမည္။

ငါ့သွ်င္တို႔ တစ္ဖန္ ထုိ႔ျပင္လည္း ရဟန္းသည္ ကုိယ္တုိင္ပင္ မိမိကုိယ္ကုိ ''ငါသည္ အမ်က္ ထြက္တတ္ေလ သေလာ၊ အမ်က္ အလႊမ္းမုိး ခံရေလ သေလာ'' ဟု ဆင္ျခင္ ရမည္။ ငါ့သွ်င္တို႔ အကယ္၍ ရဟန္းသည္ ဆင္ျခင္ေသာ္ ''ငါသည္ အမ်က္ ထြက္တတ္၏၊ အမ်က္ အလႊမ္းမုိး ခံရ၏'' ဟု သိအံ့၊ ငါ့သွ်င္တို႔ ထုိရဟန္းသည္ ထုိယုတ္ညံ့ေသာ အကုသုိလ္ တရားတို႔ကုိပင္ ပယ္ရန္ အားထုတ္ ရမည္။ ငါ့သွ်င္တို႔ အကယ္၍ ရဟန္းသည္ ဆင္ျခင္ေသာ္ ''ငါသည္ အမ်က္ မထြက္တတ္၊ အမ်က္ လႊမ္းမုိးမခံရ'' ဟု သိအံ့၊ ငါ့သွ်င္တို႔ ထုိရဟန္းသည္ ကုသုိလ္ တရားတို႔၌ ေန႔ေရာ ညဥ့္ပါ က်င့္လ်က္ ထုိႏွစ္သက္ ဝမ္းေျမာက္ျခင္းျဖင့္ သာလွ်င္ ေနရမည္။

ငါ့သွ်င္တို႔ တစ္ဖန္ ထုိ႔ျပင္လည္း ရဟန္းသည္ ကုိယ္တုိင္ပင္ မိမိကုိယ္ကုိ ''ငါသည္ အမ်က္ထြက္တတ္ေလ သေလာ၊ အမ်က္ထြက္ျခင္း အေၾကာင္းေၾကာင့္ ရန္ၿငိဳးဖြဲ႕တတ္ေလ သေလာ'' ဟု ဆင္ျခင္ရမည္ ငါ့သွ်င္တို႔ အကယ္၍ ရဟန္းသည္ ဆင္ျခင္ေသာ္ ''ငါသည္ အမ်က္ထြက္ တတ္၏၊ အမ်က္ထြက္ျခင္း အေၾကာင္းေၾကာင့္ ရန္ၿငိဳးဖြဲ႕ တတ္၏'' ဟု သိအံ့၊ ငါ့သွ်င္တို႔ ထုိရဟန္းသည္ ထုိယုတ္ညံ့ေသာ အကုသုိလ္ တရားတို႔ကုိပင္ ပယ္ရန္ အားထုတ္ရမည္။ ငါ့သွ်င္တို႔ အကယ္၍ ရဟန္းသည္ ဆင္ျခင္ေသာ္ ''ငါသည္ အမ်က္ မထြက္တတ္၊ အမ်က္ထြက္ျခင္း အေၾကာင္းေၾကာင့္ ရန္ၿငိဳး မဖြဲ႕တတ္'' ဟု သိအံ့၊ ငါ့သွ်င္တို႔ ထုိရဟန္းသည္ ကုသုိလ္ တရားတို႔၌ ေန႔ေရာ ညဥ့္ပါ က်င့္လ်က္ ထုိႏွစ္သက္ ဝမ္းေျမာက္ျခင္းျဖင့္ သာလွ်င္ ေနရမည္။

ငါ့သွ်င္တို႔ တစ္ဖန္ ထုိ႔ျပင္လည္း ရဟန္းသည္ ကုိယ္တုိင္ပင္ မိမိကုိယ္ကုိ ''ငါသည္ အမ်က္ထြက္တတ္ေလ သေလာ၊ အမ်က္ထြက္ျခင္း အေၾကာင္းေၾကာင့္ အစြဲႀကီးေလ သေလာ'' ဟု ဆင္ျခင္ရမည္ ငါ့သွ်င္တို႔ အကယ္၍ ရဟန္းသည္ ဆင္ျခင္ေသာ္ ''ငါသည္ အမ်က္ထြက္ တတ္၏၊ အမ်က္ထြက္ျခင္း အေၾကာင္းေၾကာင့္ အစြဲႀကီး၏'' ဟု သိအံ့၊ ငါ့သွ်င္တို႔ ထုိရဟန္းသည္ ထုိယုတ္ညံ့ေသာ အကုသုိလ္ တရားတို႔ကုိပင္ ပယ္ရန္ အားထုတ္ ရမည္။ ငါ့သွ်င္တို႔ အကယ္၍ ရဟန္းသည္ ဆင္ျခင္ေသာ္ ''ငါသည္ အမ်က္ မထြက္တတ္၊ အမ်က္ထြက္ျခင္း အေၾကာင္းေၾကာင့္ အစြဲမႀကီး'' ဟု သိအံ့၊ ငါ့သွ်င္တို႔ ထုိရဟန္းသည္ ကုသုိလ္ တရားတို႔၌ ေန႔ေရာ ညဥ့္ပါ က်င့္လ်က္ ထုိႏွစ္သက္ ဝမ္းေျမာက္ျခင္းျဖင့္ သာလွ်င္ ေနရမည္။

ငါ့သွ်င္တို႔ တစ္ဖန္ ထုိ႔ျပင္လည္း ရဟန္းသည္ ကုိယ္တုိင္ပင္ မိမိကုိယ္ကုိ ''ငါသည္ အမ်က္ထြက္တတ္ေလ သေလာ၊ အမ်က္ႏွင့္ နီးစပ္ေသာ စကားကုိ ျမြက္ဆုိတတ္ေလ သေလာ'' ဟု ဆင္ျခင္ရမည္ ငါ့သွ်င္တို႔ အကယ္၍ ရဟန္းသည္ ဆင္ျခင္ေသာ္ ''ငါသည္ အမ်က္ထြက္ တတ္၏၊ အမ်က္ႏွင့္ နီးစပ္ေသာ စကားကုိ ျမြက္ဆုိတတ္၏'' ဟု သိအံ့၊ ငါ့သွ်င္တို႔ ထုိရဟန္းသည္ ထုိယုတ္ညံ့ေသာ အကုသုိလ္ တရားတို႔ကုိပင္ ပယ္ရန္ အားထုတ္ရမည္။ ငါ့သွ်င္တို႔ အကယ္၍ ရဟန္းသည္ ဆင္ျခင္ေသာ္ ''ငါသည္ အမ်က္ မထြက္တတ္၊ အမ်က္ႏွင့္ နီးစပ္ေသာ စကားကုိ မျမြက္ဆုိတတ္'' ဟု သိအံ့၊ ငါ့သွ်င္တို႔ ထုိရဟန္းသည္ ကုသုိလ္ တရားတို႔၌ ေန႔ေရာ ညဥ့္ပါ က်င့္လ်က္ ထုိႏွစ္သက္ ဝမ္းေျမာက္ျခင္းျဖင့္သာလွ်င္ ေနရမည္။

ငါ့သွ်င္တို႔ တစ္ဖန္ ထုိ႔ျပင္လည္း ရဟန္းသည္ ကုိယ္တုိင္ပင္ မိမိကုိယ္ကုိ ''ငါသည္ ေစာဒကက ေစာဒနာေသာ္ ေစာဒကကုိ ဆန္႔က်င္ဘက္ ျပဳေလ သေလာ'' ဟု ဆင္ျခင္ ရမည္။ ငါ့သွ်င္တို႔ အကယ္၍ ရဟန္းသည္ ဆင္ျခင္ေသာ္ ''ငါသည္ ေစာဒကက ေစာဒနာေသာ္ ေစာဒကကုိ ဆန္႔က်င္ဘက္ ျပဳ၏'' ဟု သိအံ႔၊ ငါ့သွ်င္တို႔ ထုိရဟန္းသည္ ထုိယုတ္ညံ့ေသာ အကုသုိလ္ တရားတို႔ကုိပင္ ပယ္ရန္ အားထုတ္ရမည္ ငါ့သွ်င္တို႔ အကယ္၍ ရဟန္းသည္ ဆင္ျခင္ေသာ္ ''ငါသည္ ေစာဒကက ေစာဒနာေသာ္ ေစာဒကကုိ ဆန္႔က်င္ဘက္ မျပဳ'' ဟု သိအံ့၊ ငါ့သွ်င္တို႔ ထုိရဟန္းသည္ ကုသုိလ္ တရားတို႔၌ ေန႔ေရာ ညဥ့္ပါ က်င့္လ်က္ ထုိႏွစ္သက္ ဝမ္းေျမာက္ျခင္းျဖင့္ သာလွ်င္ ေနရမည္။

ငါ့သွ်င္တို႔ တစ္ဖန္ ထုိ႔ျပင္လည္း ရဟန္းသည္ ကုိယ္တုိင္ပင္ မိမိကုိယ္ကုိ ''ငါသည္ ေစာဒကက ေစာဒနာေသာ္ ေစာဒကကုိ ႀကိမ္းေမာင္းေလ သေလာ'' ဟု ဆင္ျခင္ ရမည္။ ငါ့သွ်င္တို႔ အကယ္၍ ရဟန္းသည္ ဆင္ျခင္ေသာ္ ''ငါသည္ ေစာဒကက ေစာဒနာေသာ္ ေစာဒကကုိ ႀကိမ္းေမာင္း၏'' ဟု သိအံ႔၊ ငါ့သွ်င္တို႔ ထုိရဟန္းသည္ ထုိယုတ္ညံ့ေသာ အကုသုိလ္ တရားတို႔ကုိပင္ ပယ္ရန္ အားထုတ္ရမည္။ ငါ့သွ်င္တို႔ အကယ္၍ ရဟန္းသည္ ဆင္ျခင္ေသာ္ ''ငါသည္ ေစာဒကက ေစာဒနာေသာ္ ေစာဒကကုိ မႀကိမ္းေမာင္း'' ဟု သိအံ့၊ ငါ့သွ်င္တို႔ ထုိရဟန္းသည္ ကုသုိလ္ တရားတို႔၌ ေန႔ေရာ ညဥ့္ပါ က်င့္လ်က္ ထုိႏွစ္သက္ ဝမ္းေျမာက္ျခင္းျဖင့္ သာလွ်င္ ေနရမည္။

ငါ့သွ်င္တို႔ တစ္ဖန္ ထုိ႔ျပင္လည္း ရဟန္းသည္ ကုိယ္တုိင္ပင္ မိမိကုိယ္ကုိ ''ငါသည္ ေစာဒကက ေစာဒနာေသာ္ ေစာဒကကုိ အျပစ္ ျပန္တင္ေလ သေလာ'' ဟု ဆင္ျခင္ ရမည္။ ငါ့သွ်င္တို႔ အကယ္၍ ရဟန္းသည္ ဆင္ျခင္ေသာ္ ''ငါသည္ ေစာဒကက ေစာဒနာေသာ္ ေစာဒကကုိ အျပစ္ ျပန္တင္၏'' ဟု သိအံ႔၊ ငါ့သွ်င္တို႔ ထုိရဟန္းသည္ ယုတ္ညံ့ေသာ ထုိအကုသုိလ္ တရားတို႔ကုိပင္ ပယ္ရန္ အားထုတ္ရမည္ ငါ့သွ်င္တို႔ အကယ္၍ ရဟန္းသည္ ဆင္ျခင္ေသာ္ ''ငါသည္ ေစာဒကက ေစာဒနာေသာ္ ေစာဒကကုိ အျပစ္ ျပန္မတင္'' ဟု သိအံ့၊ ငါ့သွ်င္တို႔ ထုိရဟန္းသည္ ကုသုိလ္ တရားတို႔၌ ေန႔ေရာ ညဥ့္ပါ က်င့္လ်က္ ထုိႏွစ္သက္ ဝမ္းေျမာက္ျခင္းျဖင့္ သာလွ်င္ ေနရမည္။

ငါ့သွ်င္တို႔ တစ္ဖန္ ထုိ႔ျပင္လည္း ရဟန္းသည္ ကုိယ္တုိင္ပင္ မိမိကုိယ္ကုိ ''ငါသည္ ေစာဒကက ေစာဒနာေသာ္ စကား တစ္မ်ိဳးျဖင့္ စကား တစ္မ်ိဳးကုိ ဖံုးလႊမ္းေလ သေလာ၊ စကားကုိ အပသို႔ လႊဲဖယ္ေလ သေလာ။ အမ်က္ထြက္ျခင္း ျပစ္မွားျခင္း စိတ္ဆုိးျခင္းကုိ ထင္ရွားျပဳေလ သေလာ'' ဟု ဆင္ျခင္ရမည္ ငါ့သွ်င္တို႔ အကယ္၍ ရဟန္းသည္ ဆင္ျခင္ေသာ္ ''ငါသည္ ေစာဒကက ေစာဒနာေသာ္ စကား တစ္မ်ိဳးျဖင့္ စကား တစ္မ်ိဳးကုိ ဖံုးလႊမ္း၏၊ စကားကုိ အပသို႔ လႊဲဖယ္၏၊ အမ်က္ထြက္ျခင္း ျပစ္မွားျခင္း စိတ္ဆုိးျခင္းကုိ ထင္ရွား ျပဳ၏'' ဟု သိအံ့၊ ငါ့သွ်င္တို႔ ထုိရဟန္းသည္ ထုိယုတ္ညံ့ေသာ အကုသုိလ္ တရားတို႔ကုိပင္ ပယ္ရန္ အားထုတ္ရမည္။ ငါ့သွ်င္တို႔ အကယ္၍ ရဟန္းသည္ ဆင္ျခင္ေသာ္ ''ငါသည္ ေစာဒကက ေစာဒနာေသာ္ စကားတစ္မ်ိဳးျဖင့္ စကားတစ္မ်ိဳးကုိ မဖံုးလႊမ္း၊ စကားကုိ အပသို႔ မလႊဲဖယ္၊ အမ်က္ထြက္ျခင္း ျပစ္မွားျခင္း စိတ္ဆုိးျခင္းကုိ ထင္ရွား မျပဳ'' ဟု သိအံ့၊ ငါ့သွ်င္တို႔ ထုိရဟန္းသည္ ကုသုိလ္ တရားတို႔၌ ေန႔ေရာ ညဥ့္ပါ က်င့္လ်က္ ထုိႏွစ္သက္ ဝမ္းေျမာက္ျခင္းျဖင့္ သာလွ်င္ ေနရမည္။

ငါ့သွ်င္တို႔ တစ္ဖန္ ထုိ႔ျပင္လည္း ရဟန္းသည္ ကုိယ္တုိင္ပင္ မိမိကုိယ္ကုိ ''ငါသည္ ေစာဒကက ေစာဒနာေသာ္ မိမိ၏ျဖစ္စဥ္ အတၴဳပၸတၱိကုိ ေျပလည္ေအာင္ မေျဖဆုိႏုိင္ေလ သေလာ'' ဟု ဆင္ျခင္ရမည္ ငါ့သွ်င္တို႔ အကယ္၍ ရဟန္းသည္ ဆင္ျခင္ေသာ္ ''ငါသည္ ေစာဒကက ေစာဒနာေသာ္ မိမိ၏ ျဖစ္စဥ္ အတၴဳပၸတၱိကုိ ေျပလည္ေအာင္ မေျဖဆုိႏုိင္'' ဟု သိအံ့၊ ငါ့သွ်င္တို႔ ထုိရဟန္းသည္ ယုတ္ညံ့ေသာ ထုိအကုသုိလ္ တရားတို႔ကုိပင္ ပယ္ရန္ အားထုတ္ ရမည္။ ငါ့သွ်င္တို႔ အကယ္၍ ရဟန္းသည္ ဆင္ျခင္ေသာ္ ''ငါသည္ ေစာဒကက ေစာဒနာေသာ္ မိမိ၏ ျဖစ္စဥ္ အတၴဳပၸတၱိကုိ ေျပလည္ေအာင္ ေျဖဆုိႏုိင္၏'' ဟု သိအံ့၊ ငါ့သွ်င္တို႔ ထုိရဟန္းသည္ ကုသုိလ္ တရားတို႔၌ ေန႔ေရာ ညဥ့္ပါ က်င့္လ်က္ ထုိႏွစ္သက္ ဝမ္းေျမာက္ျခင္းျဖင့္ သာလွ်င္ ေနရမည္။

ငါ့သွ်င္တို႔ တစ္ဖန္ ထုိ႕ျပင္လည္း ရဟန္းသည္ ကုိယ္တုိင္ပင္ မိမိကုိယ္ကုိ ''ငါသည္ ဂုဏ္ေက်းဇူးကုိ ေခ်ဖ်က္တတ္ေလ သေလာ၊ ဂုဏ္ၿပဳိင္တတ္ေလ သေလာ'' ဟု ဆင္ျခင္ရမည္။ ငါ့သွ်င္တို႔ အကယ္၍ ရဟန္းသည္ ဆင္ျခင္ေသာ္ ''ငါသည္ ဂုဏ္ေက်ဇူးကုိ ေခ်ဖ်က္ တတ္၏၊ ဂုဏ္ၿပဳိင္ တတ္၏'' ဟု သိအံ့၊ ငါ့သွ်င္တို႔ ထုိရဟန္းသည္ ထုိယုတ္ညံ့ေသာ အကုသုိလ္ တရားတို႔ကုိပင္ ပယ္ရန္ အားထုတ္ရမည္။ ငါ့သွ်င္တို႔ အကယ္၍ ရဟန္းသည္ ဆင္ျခင္ေသာ္ ''ငါသည္ ဂုဏ္ေက်ဇူးကုိ မေခ်ဖ်က္တတ္၊ ဂုဏ္မၿပဳိင္တတ္'' ဟု သိအံ့၊ ငါ့သွ်င္တို႔ ထုိရဟန္းသည္ ကုသုိလ္ တရားတို႔၌ ေန႔ေရာ ညဥ့္ပါ က်င့္လ်က္ ထုိႏွစ္သက္ ဝမ္းေျမာက္ျခင္းျဖင့္ သာလွ်င္ ေနရမည္။

ငါ့သွ်င္တို႔ တစ္ဖန္ ထုိ႔ျပင္လည္း ရဟန္းသည္ ကုိယ္တုိင္ပင္ မိမိကုိယ္ကုိ ''ငါသည္ မနာလုိတတ္ေလ သေလာ၊ ဝန္တုိ တတ္ေလ သေလာ'' ဟု ဆင္ျခင္ ရမည္။ ငါ့သွ်င္တို႔ အကယ္၍ ရဟန္းသည္ ဆင္ျခင္ေသာ္ ''ငါသည္ မနာလုိတတ္၊ ဝန္တုိ တတ္၏'' ဟု သိအံ့၊ ငါ့သွ်င္တို႔ ထုိရဟန္းသည္ ထုိယုတ္ညံ့ေသာ အကုသုိလ္ တရားတို႔ကုိပင္ ပယ္ရန္ အားထုတ္ ရမည္။ ငါ့သွ်င္တို႔ အကယ္၍ ရဟန္းသည္ ဆင္ျခင္ေသာ္ ''ငါသည္ နာလုိ တတ္၏၊ ဝန္မတုိတတ္'' ဟု သိအံ့၊ ငါ့သွ်င္တို႔ ထုိရဟန္းသည္ ကုသုိလ္ တရားတို႔၌ ေန႔ေရာ ညဥ့္ပါ က်င့္လ်က္ ထုိႏွစ္သက္ ဝမ္းေျမာက္ျခင္းျဖင့္ သာလွ်င္ ေနရမည္။

ငါ့သွ်င္တို႔ တစ္ဖန္ ထုိ႔ျပင္လည္း ရဟန္းသည္ ကုိယ္တုိင္ပင္ မိမိကုိယ္ကုိ ''ငါသည္ စဥ္းလဲတတ္ေလ သေလာ၊ လွည့္ပတ္ တတ္ေလ သေလာ'' ဟု ဆင္ျခင္ ရမည္။ ငါ့သွ်င္တို႔ အကယ္၍ ရဟန္းသည္ ဆင္ျခင္ေသာ္ ''ငါသည္ စဥ္းလဲ တတ္၏၊ လွည့္ပတ္ တတ္၏'' ဟု သိအံ့၊ ငါ့သွ်င္တို႔ ထုိရဟန္းသည္ ထုိယုတ္ညံ့ေသာ အကုသုိလ္ တရားတို႔ကုိပင္ ပယ္ရန္ အားထုတ္ ရမည္။ ငါ့သွ်င္တို႔ အကယ္၍ ရဟန္းသည္ ဆင္ျခင္ေသာ္ ''ငါသည္ မစဥ္းလဲတတ္၊ မလွည့္ပတ္တတ္'' ဟု သိအံ့၊ ငါ့သွ်င္တို႔ ထုိရဟန္းသည္ ကုသုိလ္ တရားတို႔၌ ေန႔ေရာ ညဥ့္ပါ က်င့္လ်က္ ထုိႏွစ္သက္ ဝမ္းေျမာက္ျခင္းျဖင့္ သာလွ်င္ ေနရမည္။

ငါ့သွ်င္တို႔ တစ္ဖန္ ထုိ႕ျပင္လည္း ရဟန္းသည္ ကုိယ္တုိင္ပင္ မိမိကုိယ္ကုိ ''ငါသည္ ခက္ထန္ေလသေလာ၊ အလြန္ ေမာက္မာေလ သေလာ'' ဟု ဆင္ျခင္ ရမည္။ ငါ့သွ်င္တို႔ အကယ္၍ ရဟန္းသည္ ဆင္ျခင္ေသာ္ ''ငါသည္ ခက္ထန္၏၊ အလြန္ ေမာက္မာ၏'' ဟု သိအံ့၊ ငါ့သွ်င္တို႔ ထုိရဟန္းသည္ ထုိယုတ္ညံ့ေသာ အကုသုိလ္ တရားတို႔ကုိပင္ ပယ္ရန္ အားထုတ္ ရမည္။ ငါ့သွ်င္တို႔ အကယ္၍ ရဟန္းသည္ ဆင္ျခင္ေသာ္ ''ငါသည္ မခက္ထန္၊ အလြန္ မေမာက္မာ'' ဟု သိအံ့၊ ငါ့သွ်င္တို႔ ထုိရဟန္းသည္ ကုသုိလ္ တရားတို႔၌ ေန႔ေရာ ညဥ့္ပါ က်င့္လ်က္ ထုိႏွစ္သက္ ဝမ္းေျမာက္ျခင္းျဖင့္ သာလွ်င္ ေနရမည္။

ငါ့သွ်င္တို႔ တစ္ဖန္ ထုိ႕ျပင္လည္း ရဟန္းသည္ ကုိယ္တုိင္ပင္ မိမိကုိယ္ကုိ ''ငါသည္ မိမိ အယူကုိ စြဲလမ္း သေလာ၊ ျမဲၿမံစြာ ယူသေလာ၊ မစြန္႔လႊတ္ႏုိင္ သေလာ'' ဟု ဆင္ျခင္ ရမည္။ ငါ့သွ်င္တို႔ အကယ္၍ ရဟန္းသည္ ဆင္ျခင္ေသာ္ ''ငါသည္ မိမိအယူကုိ စြဲလမ္း၏၊ ျမဲၿမံစြာ ယူ၏၊ မစြန္႔လႊတ္ႏုိင္'' ဟု သိအံ့၊ ငါ့သွ်င္တို႔ ထုိရဟန္းသည္ ထုိယုတ္ညံ့ေသာ အကုသုိလ္ တရားတို႔ကုိပင္ ပယ္ရန္ အားထုတ္ရမည္။ ငါ့သွ်င္တို႔ အကယ္၍ ရဟန္းသည္ ဆင္ျခင္ေသာ္ ''ငါသည္ မိမိ အယူကုိ မစြဲလမ္း၊ ျမဲၿမံစြာ မယူ၊ စြန္႔လႊတ္ႏုိင္၏'' ဟု သိအံ့၊ ငါ့သွ်င္တို႔ ထုိရဟန္းသည္ ကုသုိလ္ တရားတို႔၌ ေန႔ေရာ ညဥ့္ပါ က်င့္လ်က္ ထုိႏွစ္သက္ ဝမ္းေျမာက္ျခင္းျဖင့္ သာလွ်င္ ေနရမည္။

ငါ့သွ်င္တို႔ အကယ္၍ ရဟန္းသည္ ဆင္ျခင္ေသာ္ မိမိ၌ ဤယုတ္ညံ့ေသာ အကုသုိလ္ တရား အားလံုးတို႔ကုိပင္ မပယ္ရ ေသးသည္ကုိ ေကာင္းစြာ ေတြ႕ျမင္ျငားအံ့၊ ငါ့သွ်င္တို႔ ထုိရဟန္းသည္ ဤယုတ္ညံ့ေသာ အကုသုိလ္ တရား အားလံုးတို႔ကုိပင္ ပယ္ရန္ အားထုတ္ ရမည္။ ငါ့သွ်င္တို႔ အကယ္၍ ရဟန္းသည္ ဆင္ျခင္ေသာ္ မိမိ၌ ဤယုတ္ညံ့ေသာ အကုသုိလ္တရား အားလံုးတို႔ကုိပင္ ပယ္ၿပီးသည္ကုိ ေကာင္းစြာ ေတြ႕ျမင္ျငားအံ့၊ ငါ့သွ်င္တို႔ ထုိရဟန္းသည္ ကုသုိလ္ တရားတို႔၌ ေန႔ေရာ ညဥ့္ပါ က်င့္လ်က္ ထုိႏွစ္သက္ ဝမ္းေျမာက္ျခင္းျဖင့္ သာလွ်င္ ေနရမည္။

ငါ့သွ်င္တို႔ ဥပမာအားျဖင့္ ငယ္ရြယ္ႏုပ်ဳိ၍ အလွျပင္ေလ့ ရွိေသာ မိန္းမပ်ဳိသည္၊ သို႔မဟုတ္ ေယာက်္ားပ်ဳိသည္ သန္႔ရွင္း ျဖဴစင္ေသာ မွန္ 'ေၾကးမံု' ၌ ျဖစ္ေစ ၾကည္လင္ေသာ ေရခြက္၌ ျဖစ္ေစ မိမိမ်က္ႏွာရိပ္ကုိ ၾကည့္႐ႈ လတ္ေသာ္ အကယ္၍ ထုိမ်က္ႏွာ၌ ျမဴမႈန္ အညစ္အေၾကးတို႔ကုိ ေတြ႕ျမင္ျငားအံ့၊ ပယ္ရန္ အားထုတ္၏။ အကယ္၍ ထုိမ်က္ႏွာ၌ ျမဴမႈန္ အညစ္အေၾကးတို႔ကုိ မေတြ႕ျမင္ ျငားအံ့၊ ''ငါ့အား အရေတာ္ ေပစြ၊ စင္ၾကယ္ေပစြ'' ဟု ဝမ္းေျမာက္ ဝမ္းသာ ျဖစ္ေလ၏။

ငါ့သွ်င္တို႔ ဤဥပမာအတူပင္ အကယ္၍ ရဟန္းသည္ ဆင္ျခင္ေသာ္ မိမိ၌ ဤယုတ္ညံ့ေသာ အကုသုိလ္ တရား အားလံုးတို႔ကုိပင္ မပယ္ရ ေသးသည္ကုိ ေကာင္းစြာ ေတြ႕ျမင္ ျငားအံ့၊ ငါ့သွ်င္တို႔ ထုိရဟန္း သည္ ဤယုတ္ညံ့ေသာ အကုသုိလ္ တရား အားလံုးတို႔ကုိပင္ ပယ္ရန္ အားထုတ္ရမည္ ငါ့သွ်င္တို႔ အကယ္၍ ရဟန္းသည္ ဆင္ျခင္ေသာ္ မိမိ၌ ဤယုတ္ညံ့ေသာ အကုသုိလ္တရား အားလံုးတို႔ကုိပင္ ပယ္ၿပီးသည္ကုိ ေကာင္းစြာ ေတြ႕ျမင္ ျငားအံ့၊ ငါ့သွ်င္တို႔ ထုိရဟန္းသည္ ကုသုိလ္ တရားတို႔၌ ေန႔ေရာ ညဥ့္ပါ က်င့္လ်က္ ထုိႏွစ္သက္ ဝမ္းေျမာက္ျခင္းျဖင့္ သာလွ်င္ ေနရမည္။ 184

၅ - အႏုမာနသုတ္ -မွ- သီဟနာဒဝဂ္၊ မူလပဏၰာသပါဠိေတာ္။



ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ၌ သာဓုေခၚျခင္းသည္ ကုသိုလ္တစ္ခုျဖစ္ေပ၏။
သာဓု... သာဓု... သာဓု...။

Friday, July 29, 2011

မိမိကုိယ္ကုိ ဤသို႔ ႏိႈင္းယွဥ္ရမည္…

အႏုမာနသုတ္မွ-

မိမိကုိယ္ကုိ ဤသို႔ ႏိႈင္းယွဥ္ရမည္…

''အလုိဆုိး ရွိေသာ အလုိဆုိးတို႔၏ အလုိသို႔ လုိက္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ကုိ ငါ မခ်စ္ မႏွစ္သက္၊ ငါလည္း အလုိဆုိး ရွိျငားအံ့၊ အလုိဆုိးတို႔၏ အလုိသို႔ လုိက္ျငားအံ့၊ ငါ့ကုိလည္း သူတစ္ပါးတို႔ ခ်စ္ႏွစ္သက္မည္မဟုတ္'' ဟု ႏိႈင္းယွဥ္ ရမည္။ ငါ့သွ်င္တို႔ ဤသို႔ သိေသာ ရဟန္းသည္ ''ငါသည္ အလုိဆုိး ရွိသူ မျဖစ္အံ့၊ အလုိဆုိးတို႔၏ အလုိသို႔ လုိက္သူ မျဖစ္အံ့'' ဟု စိတ္ကုိ ျဖစ္ေစရမည္။

''မိမိကုိယ္ကုိ ျမႇင့္တင္ တတ္ေသာ သူတစ္ပါးကုိ ႐ႈတ္ခ် တတ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ကုိ ငါ မခ်စ္ မႏွစ္သက္၊ ငါလည္း မိမိကုိယ္ကုိ ျမႇင့္တင္ျငားအံ့၊ သူတစ္ပါးကုိ ႐ႈတ္ခ် ျငားအံ့၊ ငါ့ကုိလည္း သူတစ္ပါးတို႔ ခ်စ္ႏွစ္သက္မည္ မဟုတ္'' ဟု ႏိႈင္းယွဥ္ ရမည္။ ငါ့သွ်င္တို႔ ဤသို႔ သိေသာ ရဟန္းသည္ ''ငါသည္ မိမိကုိယ္ကုိ ျမႇင့္တင္ တတ္သူ မျဖစ္အံ့၊ သူတစ္ပါးကုိ ႐ႈတ္ခ် တတ္သူ မျဖစ္အံ့'' ဟု စိတ္ကုိ ျဖစ္ေစရမည္။

''အမ်က္ ထြက္တတ္ေသာ အမ်က္ အလႊမ္းမုိးခံရေသာ ပုဂၢိဳလ္ကုိ ငါ မခ်စ္ မႏွစ္သက္၊ ငါလည္း အမ်က္ထြက္ ျငားအံ့၊ အမ်က္ အလႊမ္းမုိး ခံရျငားအံ့၊ ငါ့ကုိလည္း သူတစ္ပါးတို႔ ခ်စ္ႏွစ္သက္မည္ မဟုတ္'' ဟု ႏိႈင္းယွဥ္ ရမည္။ ငါ့သွ်င္တို႔ ဤသို႔ သိေသာ ရဟန္းသည္ ''ငါသည္ အမ်က္ထြက္သူ မျဖစ္အံ့၊ အမ်က္ အလႊမ္းမုိး ခံရသူ မျဖစ္အံ့'' ဟု စိတ္ကုိ ျဖစ္ေစရမည္။

''အမ်က္ ထြက္တတ္ေသာ အမ်က္ ထြက္ျခင္း အေၾကာင္းေၾကာင့္ ရန္ၿငိဳး ဖြဲ႕တတ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ကို ငါမခ်စ္ မႏွစ္သက္၊ ငါလည္း အမ်က္ထြက္ ျငားအံ့၊ အမ်က္ထြက္ျခင္း အေၾကာင္းေၾကာင့္ ရန္ၿငိဳးဖြဲ႕ျငားအံ့၊ ငါ့ကုိလည္း သူတစ္ပါးတို႔ ခ်စ္ႏွစ္သက္မည္ မဟုတ္'' ဟု ႏိႈင္းယွဥ္ ရမည္။ ငါ့သွ်င္တို႔ ဤသို႔ သိေသာ ရဟန္းသည္ ''ငါသည္ အမ်က္ ထြက္သူ မျဖစ္အံ့၊ အမ်က္ ထြက္ျခင္း အေၾကာင္းေၾကာင့္ ရန္ၿငိဳးဖြဲသူ မျဖစ္အံ့'' ဟု စိတ္ကုိ ျဖစ္ေစရမည္။

''အမ်က္ ထြက္တတ္ေသာ အမ်က္ ထြက္ျခင္း အေၾကာင္းေၾကာင့္ အစြဲႀကီးေသာ ပုဂၢိဳလ္ကို ငါမခ်စ္ မႏွစ္သက္၊ ငါလည္း အမ်က္ထြက္ ျငားအံ့၊ အမ်က္ထြက္ျခင္း အေၾကာင္းေၾကာင့္ အစြဲႀကီး ျငားအံ့၊ ငါ့ကုိလည္း သူတစ္ပါးတို႔ ခ်စ္ႏွစ္သက္မည္ မဟုတ္'' ဟု ႏိႈင္းယွဥ္ ရမည္။ ငါ့သွ်င္တို႔ ဤသို႔ သိေသာ ရဟန္းသည္ ''ငါသည္ အမ်က္ထြက္သူ မျဖစ္အံ့၊ အမ်က္ထြက္ျခင္း အေၾကာင္းေၾကာင့္ အစြဲႀကီးသူ မျဖစ္အံ့'' ဟု ဤသို႔ စိတ္ကုိ ျဖစ္ေစရမည္။

''အမ်က္ ထြက္တတ္ေသာ အမ်က္ႏွင့္ နီးစပ္ေသာ စကားကုိ ျမြက္ဆုိတတ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ကို ငါမခ်စ္ မႏွစ္သက္၊ ငါလည္း အမ်က္ထြက္ ျငားအံ့၊ အမ်က္ႏွင့္ နီးစပ္ေသာ စကားကုိ ျမြက္ဆုိျငားအံ့၊ ငါ့ကုိလည္း သူတစ္ပါးတို႔ ခ်စ္ႏွစ္သက္မည္ မဟုတ္'' ဟု ႏိႈင္းယွဥ္ ရမည္။ ငါ့သွ်င္တို႔ ဤသို႔ သိေသာ ရဟန္းသည္ ''ငါသည္ အမ်က္ ထြက္သူ မျဖစ္အံ့၊ အမ်က္ႏွင့္ နီးစပ္ေသာ စကားကုိ မျမြက္ဆုိအံ့'' ဟု ဤသို႔ စိတ္ကုိ ျဖစ္ေစရမည္။

''ေစာဒကက ေစာဒနာေသာ္ ေစာဒကကုိ ဆန္႔က်င္ဘက္ ျပဳေသာ ပုဂၢိဳလ္ကုိ ငါမခ်စ္ မႏွစ္သက္၊ ငါလည္း ေစာဒကက ေစာဒနာေသာ္ ေစာဒကကုိ ဆန္႔က်င္ဘက္ ျပဳျငားအံ့၊ ငါ့ကုိလည္း သူတစ္ပါးတို႔ ခ်စ္ႏွစ္သက္မည္ မဟုတ္'' ဟု ႏိႈင္းယွဥ္ ရမည္။ ငါ့သွ်င္တို႔ ဤသို႔ သိေသာ ရဟန္းသည္ ''ငါသည္ ေစာဒကက ေစာဒနာေသာ္ ေစာဒကကုိ ဆန္႔က်င္ဘက္ မျပဳအံ့'' ဟု စိတ္ကုိ ျဖစ္ေစရမည္။

''ေစာဒကက ေစာဒနာေသာ္ ေစာဒကကုိ ႀကိမ္းေမာင္းေသာ ပုဂၢိဳလ္ကုိ ငါမခ်စ္ မႏွစ္သက္၊ ငါလည္း ေစာဒကက ေစာဒနာေသာ္ ေစာဒကကုိ ႀကိမ္းေမာင္းအံ့၊ ငါ့ကုိလည္း သူတစ္ပါးတို႔ ခ်စ္ႏွစ္သက္မည္ မဟုတ္'' ဟု ႏိႈင္းယွဥ္ ရမည္။ ငါ့သွ်င္တို႔ ဤသို႔ သိေသာ ရဟန္းသည္ ''ငါသည္ ေစာဒကက ေစာဒနာေသာ္ ေစာဒကကုိ မႀကိမ္းေမာင္းအံ့'' ဟု ဤသို႔ စိတ္ကုိ ျဖစ္ေစရမည္။

''ေစာဒကက ေစာဒနာေသာ္ ေစာဒကကုိ အျပစ္ ျပန္တင္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ကုိ ငါ မခ်စ္ မႏွစ္သက္၊ ငါလည္း ေစာဒကက ေစာဒနာေသာ္ ေစာဒကကုိ အျပစ္ ျပန္တင္ျငားအံ့၊ ငါ့ကုိလည္း သူတစ္ပါးတို႔ ခ်စ္ႏွစ္သက္မည္ မဟုတ္'' ဟု ႏိႈင္းယွဥ္ ရမည္။ ငါ့သွ်င္တို႔ ဤသို႔ သိေသာ ရဟန္းသည္ ''ငါသည္ ေစာဒကက ေစာဒနာေသာ္ ေစာဒကကုိ အျပစ္ ျပန္မတင္အံ့'' ဟု စိတ္ကုိ ျဖစ္ေစရမည္။

''ေစာဒကက ေစာဒနာေသာ္ စကား တစ္မ်ိဳးျဖင့္ စကား တစ္မ်ိဳးကုိ ဖံုးလႊမ္းတတ္ေသာ၊ စကားကုိ အပသို႔ လႊဲဖယ္ေသာ၊ အမ်က္ ထြက္ျခင္း ျပစ္မွားျခင္း စိတ္ဆုိးျခင္းကုိ ထင္ရွား ျပဳတတ္ေသာ ဤပုဂၢိဳလ္ကုိ ငါမခ်စ္ မႏွစ္သက္၊ ငါလည္း ေစာဒကက ေစာဒနာေသာ္ စကား တစ္မ်ိဳးျဖင့္ စကား တစ္မ်ိဳးကုိ ဖံုးလႊမ္း ျငားအံ့၊ စကားကုိ အပသို႔ လႊဲဖယ္ ျငားအံ့၊ အမ်က္ ထြက္ျခင္း ျပစ္မွားျခင္း စိတ္ဆုိးျခင္းကုိ ထင္ရွား ျပဳျငားအံ့၊ ငါ့ကုိလည္း သူတစ္ပါးတို႔ ခ်စ္ႏွစ္သက္မည္ မဟုတ္'' ဟု ႏိႈင္းယွဥ္ ရမည္။ ငါ့သွ်င္တို႔ ဤသို႔ သိေသာ ရဟန္းသည္ ''ငါသည္ ေစာဒကက ေစာဒနာေသာ္ စကား တစ္မ်ိဳးျဖင့္ စကား တစ္မ်ိဳးကုိ မဖံုးလႊမ္းအံ့၊ စကားကုိ အပသို႔ မလႊဲဖယ္အံ့၊ အမ်က္ ထြက္ျခင္း ျပစ္မွားျခင္း စိတ္ဆုိးျခင္းကုိ ထင္ရွား မျပဳအံ့'' ဟု စိတ္ကုိ ျဖစ္ေစရမည္။

''ေစာဒကက ေစာဒနာေသာ္ မိမိ၏ ျဖစ္စဥ္ အတၴဳပၸတၱိကုိ ေျပလည္ေအာင္ မေျဖဆုိႏုိင္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ကုိ ငါမခ်စ္ မႏွစ္သက္၊ ငါလည္း ေစာဒကက ေစာဒနာေသာ္ မိမိ၏ ျဖစ္စဥ္ အတၴဳပၸတၱိတို႔ကုိ ေျပလည္ေအာင္ မေျဖဆုိ ႏုိင္ျငားအံ့၊ ငါ့ကုိလည္း သူတစ္ပါးတို႔ ခ်စ္ႏွစ္သက္မည္ မဟုတ္'' ဟု ႏိႈင္းယွဥ္ ရမည္။ ငါ့သွ်င္တို႔ ဤသို႔ သိေသာ ရဟန္းသည္ ''ငါသည္ ေစာဒကက ေစာဒနာေသာ္ မိမိ၏ ျဖစ္စဥ္ အတၴဳပၸတၱိကုိ ေျပလည္ေအာင္ ေျဖဆုိအံ့'' ဟု စိတ္ကုိ ျဖစ္ေစရမည္။

''ဂုဏ္ေက်းဇူးကုိ ေခ်ဖ်က္ တတ္ေသာ ဂုဏ္ၿပိဳင္ တတ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ကုိ ငါ မခ်စ္ မႏွစ္သက္၊ ငါလည္း ဂုဏ္ေက်းဇူးကုိ ေခ်ဖ်က္ ျငားအံ့၊ ဂုဏ္ၿပိဳင္ ျငားအံ့၊ ငါ့ကုိလည္း သူတစ္ပါးတို႔ ခ်စ္ႏွစ္သက္မည္ မဟုတ္'' ဟု ႏိႈင္းယွဥ္ ရမည္။ ငါ့သွ်င္တို႔ ဤသို႔ သိေသာ ရဟန္းသည္ ''ငါသည္ ဂုဏ္ေက်းဇူးကုိ ေခ်ဖ်က္သူ မျဖစ္အံ့၊ ဂုဏ္ၿပိဳင္သူ မျဖစ္အံ့'' ဟု စိတ္ကုိ ျဖစ္ေစရမည္။

''မနာလုိ တတ္ေသာ ဝန္တုိ တတ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ကုိ ငါ မခ်စ္ မႏွစ္သက္၊ ငါလည္း မနာလုိ ျငားအံ့၊ ဝန္တုိ ျငားအံ့၊ ငါ့ကုိလည္း သူတစ္ပါးတို႔ ခ်စ္ႏွစ္သက္မည္ မဟုတ္'' ဟု ႏိႈင္းယွဥ္ ရမည္။ ငါ့သွ်င္တို႔ ဤသို႔ သိေသာ ရဟန္းသည္ ''ငါသည္ နာလုိသူ ျဖစ္အံ့၊ ဝန္မတုိသူ ျဖစ္အံ့'' ဟု စိတ္ကုိ ျဖစ္ေစရမည္။

''စဥ္းလဲ တတ္ေသာ လွည့္ပတ္ တတ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ကုိ ငါမခ်စ္ မႏွစ္သက္၊ ငါလည္း စဥ္းလဲျငားအံ့၊ လွည့္ပတ္ ျငားအံ့၊ ငါ့ကုိလည္း သူတစ္ပါးတို႔ ခ်စ္ႏွစ္သက္မည္ မဟုတ္'' ဟု ႏိႈင္းယွဥ္ ရမည္။ ငါ့သွ်င္တို႔ ဤသို႔ သိေသာ ရဟန္းသည္ ''ငါသည္ မစဥ္းလဲသူ ျဖစ္အံ့၊ မလွည့္ပတ္သူ ျဖစ္အံ့'' ဟု စိတ္ကုိ ျဖစ္ေစရမည္။

''ခက္ထန္ေသာ အလြန္ ေမာက္မာေသာ ပုဂၢိဳလ္ကုိ ငါ မခ်စ္ မႏွစ္သက္၊ ငါလည္း ခက္ထန္ ျငားအံ့၊ အလြန္ ေမာက္မာ ျငားအံ့၊ ငါ့ကုိလည္း သူတစ္ပါးတို႔ ခ်စ္ႏွစ္သက္မည္ မဟုတ္'' ဟု ႏိႈင္းယွဥ္ ရမည္။ ငါ့သွ်င္တို႔ ဤသို႔ သိေသာ ရဟန္းသည္ ''ငါသည္ မခက္ထန္သူ ျဖစ္အံ့၊ အလြန္ မေမာက္မာသူ ျဖစ္အံ႔'' ဟု စိတ္ကုိ ျဖစ္ေစရမည္။

''မိမိအယူကုိ စြဲလမ္းတတ္ေသာ ျမဲၿမံစြာ ယူတတ္ေသာ မစြန္႔လႊတ္ ႏုိင္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ကုိ ငါ မခ်စ္ မႏွစ္သက္၊ ငါလည္း မိမိအယူကုိ စြဲလမ္း ျငားအံ့၊ ျမဲၿမံစြာ ယူျငားအံ့၊ မစြန္႔လႊတ္ ႏုိင္ျငားအံ့၊ ငါ့ကုိလည္း သူတစ္ပါးတို႔ ခ်စ္ႏွစ္သက္မည္ မဟုတ္'' ဟု ႏိႈင္းယွဥ္ ရမည္။ ငါ့သွ်င္တို႔ ဤသို႔ သိေသာ ရဟန္းသည္ ''ငါသည္ မိမိအယူကုိ မစြဲလမ္းသူ ျမဲၿမံစြာ မယူသူ စြန္႔လႊတ္ႏုိင္သူ ျဖစ္အံ့'' ဟု စိတ္ကုိ ျဖစ္ေစရမည္။ 183

၅ - အႏုမာနသုတ္ -မွ- သီဟနာဒဝဂ္၊ မူလပဏၰာသပါဠိေတာ္။





ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ၌ သာဓုေခၚျခင္းသည္ ကုသိုလ္တစ္ခုျဖစ္ေပ၏။
သာဓု... သာဓု... သာဓု...။

Thursday, July 28, 2011

အေျပာအဆုိ ခက္ေၾကာင္း တရားမ်ား…


အႏုမာနသုတ္မွ-

အေျပာအဆုိ ခက္ေၾကာင္း တရားမ်ား…

ငါ့သွ်င္တို႔ ဤ သာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ အလုိဆုိး ရွိ၏၊ အလုိဆုိးတို႔၏ အလုိသို႔ လုိက္တတ္၏၊ ငါ့သွ်င္တို႔ ရဟန္း၏ ဤအလုိဆုိး ရွိျခင္း အလုိဆုိးတို႔၏ အလုိသို႔ လုိက္ျခင္း သေဘာသည္လည္း အေျပာအဆုိ ခက္ေၾကာင္းတည္း။

ငါ့သွ်င္တို႔ တစ္ဖန္ ထို႔ျပင္လည္း ရဟန္းသည္ မိမိကုိယ္ကုိ ျမႇင့္တင္တတ္၏၊ သူတစ္ပါးကုိ ႐ႈတ္ခ်တတ္၏၊ ငါ့သွ်င္တို႔ ရဟန္း၏ ဤမိမိကုိယ္ကုိ ျမႇင့္တင္ျခင္း သူတစ္ပါးကုိ ႐ႈတ္ခ်ျခင္း သေဘာသည္လည္း အေျပာအဆုိ ခက္ေၾကာင္းတည္း။

ငါ့သွ်င္တို႔ တစ္ဖန္ ထို႔ျပင္လည္း ရဟန္းသည္ အမ်က္ ထြက္တတ္၏၊ အမ်က္ လႊမ္းမုိး ခံရ၏၊ ငါ့သွ်င္တို႔ ရဟန္း၏ ဤအမ်က္ထြက္ျခင္း အမ်က္ လႊမ္းမုိးခံရျခင္း သေဘာသည္လည္း အေျပာအဆုိခက္ေၾကာင္းတည္း။

ငါ့သွ်င္တို႔ တစ္ဖန္ ထို႔ျပင္လည္း ရဟန္းသည္ အမ်က္ ထြက္တတ္၏၊ အမ်က္ ထြက္ျခင္း အေၾကာင္းေၾကာင့္ ရန္ၿငိဳး ဖြဲ႕တတ္၏၊ ငါ့သွ်င္တို႔ ရဟန္း၏ ဤအမ်က္ ထြက္ျခင္း အမ်က္ ထြက္ျခင္း အေၾကာင္းေၾကာင့္ ရန္ၿငိဳး ဖြဲ႕ျခင္း သေဘာသည္လည္း အေျပာအဆုိ ခက္ေၾကာင္းတည္း။

ငါ့သွ်င္တို႔ တစ္ဖန္ ထို႔ျပင္လည္း ရဟန္းသည္ အမ်က္ ထြက္တတ္၏၊ အမ်က္ ထြက္ျခင္းအေၾကာင္းေၾကာင့္ အစြဲႀကီး၏၊ ငါ့သွ်င္တို႔ ရဟန္း၏ ဤအမ်က္ထြက္ျခင္း အမ်က္ထြက္ျခင္း အေၾကာင္းေၾကာင့္ အစြဲႀကီးျခင္း သေဘာသည္လည္း အေျပာအဆုိ ခက္ေၾကာင္းတည္း။

ငါ့သွ်င္တို႔ တစ္ဖန္ ထို႔ျပင္လည္း ရဟန္းသည္ အမ်က္ ထြက္တတ္၏၊ အမ်က္ႏွင့္ နီးစပ္ေသာ စကားကုိ ျမြက္ဆုိ တတ္၏။ ငါ့သွ်င္တို႔ ရဟန္း၏ ဤအမ်က္ ထြက္ျခင္း အမ်က္ႏွင့္ နီးစပ္ေသာ စကားကုိ ျမြက္ဆုိျခင္း သေဘာသည္လည္း အေျပာအဆုိ ခက္ေၾကာင္းတည္း။

ငါ့သွ်င္တို႔ တစ္ဖန္ ထို႔ျပင္လည္း ရဟန္းသည္ ေစာဒကက ေစာဒနာေသာ္ ေစာဒကကုိ ဆန္႔က်င္ဘက္ျပဳ၏။ ငါ့သွ်င္တို႔ ရဟန္း၏ ဤေစာဒကက ေစာဒနာေသာ္ ေစာဒကကုိ ဆန္႔က်င္ဘက္ ျပဳျခင္းသေဘာသည္လည္း အေျပာအဆုိ ခက္ေၾကာင္းတည္း။

ငါ့သွ်င္တို႔ တစ္ဖန္ ထို႔ျပင္လည္း ရဟန္းသည္ ေစာဒကက ေစာဒနာေသာ္ ေစာဒကကုိ ႀကိမ္းေမာင္း၏။ ငါ့သွ်င္တို႔ ရဟန္း၏ ဤေစာဒကက ေစာဒနာေသာ္ ေစာဒကကုိ ႀကိမ္းေမာင္းျခင္း သေဘာသည္လည္း အေျပာ အဆုိ ခက္ေၾကာင္းတည္း။

ငါ့သွ်င္တို႔ တစ္ဖန္ ထို႔ျပင္လည္း ရဟန္းသည္ ေစာဒကက ေစာဒနာေသာ္ ေစာဒကကုိ အျပစ္ျပန္တင္၏။ ငါ့သွ်င္တို႔ ရဟန္း၏ ဤေစာဒကက ေစာဒနာေသာ္ ေစာဒကကုိ အျပစ္ ျပန္တင္ျခင္း သေဘာသည္လည္း အေျပာအဆုိ ခက္ေၾကာင္းတည္း။

ငါ့သွ်င္တို႔ တစ္ဖန္ ထို႔ျပင္လည္း ရဟန္းသည္ ေစာဒကက ေစာဒနာေသာ္ ေစာဒကကုိ စကားတစ္မ်ိဳးျဖင့္ စကား တစ္မ်ိဳးကုိ ဖံုးလႊမ္း၏၊ စကားကုိ အပသို႔ လႊဲဖယ္၏၊ အမ်က္ထြက္ျခင္း ျပစ္မွားျခင္း စိတ္ဆုိးျခင္းကုိ ထင္ရွား ျပဳ၏။ ငါ့သွ်င္တို႔ ရဟန္း၏ ဤေစာဒကက ေစာဒနာေသာ္ ေစာဒကကုိ စကား တစ္မ်ိဳးျဖင့္ စကား တစ္မ်ိဳးကုိ ဖံုးလႊမ္းျခင္း စကားကုိ အပသို႔ လႊဲဖယ္ျခင္း အမ်က္ထြက္ျခင္း ျပစ္မွားျခင္း စိတ္ဆုိးျခင္းကုိ ထင္ရွား ျပဳျခင္း သေဘာသည္လည္း အေျပာအဆုိ ခက္ေၾကာင္းတည္း။

ငါ့သွ်င္တို႔ တစ္ဖန္ ထို႔ျပင္လည္း ရဟန္းသည္ ေစာဒကက ေစာဒနာေသာ္ ေစာဒကအား ျဖစ္စဥ္ အတၴဳပၸတၱိကုိ ေျပလည္ေအာင္ မေျဖဆုိႏုိင္။ ငါ့သွ်င္တို႔ ရဟန္း၏ ဤေစာဒကက ေစာဒနာေသာ္ ေစာဒကကုိ မိမိ၏ ျဖစ္စဥ္ အတၴဳပၸတၱိကုိ ေျပလည္ေအာင္ မေျဖဆုိႏုိင္ျခင္း သေဘာသည္လည္း အေျပာအဆုိ ခက္ေၾကာင္းတည္း။

ငါ့သွ်င္တို႔ တစ္ဖန္ ထို႔ျပင္လည္း ရဟန္းသည္ ဂုဏ္ေက်းဇူးကုိ ေခ်ဖ်က္ တတ္၏။ ဂုဏ္ၿပိဳင္တတ္၏။ ငါ့သွ်င္တို႔ ရဟန္း၏ ဤဂုဏ္ေက်းဇူးကုိ ေခ်ဖ်က္ျခင္း ဂုဏ္ၿပိဳင္ျခင္း သေဘာသည္လည္း အေျပာအဆုိ ခက္ေၾကာင္းတည္း။

ငါ့သွ်င္တို႔ တစ္ဖန္ ထို႔ျပင္လည္း ရဟန္းသည္ မနာလုိတတ္၊ ဝန္တုိ တတ္၏။ ငါ့သွ်င္တို႔ ရဟန္း၏ ဤမနာလုိျခင္း ဝန္တိုျခင္း သေဘာသည္လည္း အေျပာအဆုိ ခက္ေၾကာင္းတည္း။

ငါ့သွ်င္တို႔ တစ္ဖန္ ထို႔ျပင္လည္း ရဟန္းသည္ စဥ္းလဲ တတ္၏၊ လွည့္ပတ္ တတ္၏။ ငါ့သွ်င္တို႔ ရဟန္း၏ ဤစဥ္းလဲျခင္း လွည့္ပတ္ျခင္း သေဘာသည္လည္း အေျပာအဆုိ ခက္ေၾကာင္းတည္း။

ငါ့သွ်င္တို႔ တစ္ဖန္ ထို႔ျပင္လည္း ရဟန္းသည္ ခက္ထန္၏၊ အလြန္ ေမာက္မာ၏။ ငါ့သွ်င္တို႔ ရဟန္း၏ ဤခက္ထန္ျခင္း အလြန္ ေမာက္မာျခင္း သေဘာသည္လည္း အေျပာအဆုိ ခက္ေၾကာင္းတည္း။

ငါ့သွ်င္တို႔ တစ္ဖန္ ထို႔ျပင္လည္း ရဟန္းသည္ မိမိအယူကုိ စြဲလန္း တတ္၏၊ ျမဲၿမံစြာ ယူတတ္၏၊ စြန္႔ႏုိင္ခဲ၏။ ငါ့သွ်င္တို႔ ရဟန္း၏ ဤမိမိအယူကုိ စြဲလန္းျခင္း ျမဲၿမံစြာ ယူျခင္း စြန္႔ႏုိင္ခဲျခင္း သေဘာသည္လည္း အေျပာအဆုိ ခက္ေၾကာင္းတည္း။

ငါ့သွ်င္တို႔ ဤသေဘာတို႔ကုိ အေျပာအဆုိ ခက္ေၾကာင္းတို႔ဟူ၍ ဆုိရ၏။

၅ - အႏုမာနသုတ္ -မွ- သီဟနာဒဝဂ္၊ မူလပဏၰာသပါဠိေတာ္။


ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ၌ သာဓုေခၚျခင္းသည္ ကုသိုလ္တစ္ခုျဖစ္ေပ၏။
သာဓု... သာဓု... သာဓု...။

Wednesday, July 27, 2011

အဆင္း-အသံ-ေခါင္းပါးမႈ-သီလ တစ္မ်ဳိးစီကို ၾကည္ညဳိတတ္သူေလးမ်ဳိး...



႐ူပသုတ္

ရဟန္းတို႔ ေလာက၌ ဤပုဂၢဳိလ္ေလးမ်ဳိးတို႔သည္ ထင္ရွားရွိကုန္၏။

အဘယ္ေလးမ်ဳိးတို႔နည္းဟူမူ-

အဆင္းသဏၭာန္ကို ပမာဏျပဳ၍ အဆင္းသဏၭာန္၌ ၾကည္ညဳိေသာ ပုဂၢိဳလ္၊
အသံကို ပမာဏျပဳ၍ အသံ၌ ၾကည္ညဳိေသာ ပုဂၢိဳလ္၊
ေခါင္းပါးမႈကို ပမာဏျပဳ၍ ေခါင္းပါးမႈ၌ ၾကည္ညဳိေသာ ပုဂၢိဳလ္၊
သီလဂုဏ္ သမာဓိ ဂုဏ္စေသာ တရားကို ပမာဏျပဳ၍တရား၌ ၾကည္ညဳိေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔တည္း။

ရဟန္းတို႔ ေလာက၌ ဤပုဂၢဳိလ္ေလးမ်ဳိးတို႔သည္ ထင္ရွားရွိကုန္၏ ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။

အၾကင္သူတို႔သည္ အဆင္းသဏၭာန္၌ ပမာဏျပဳကုန္၏၊ အၾကင္သူတို႔သည္ကား အသံသို႔ အစဥ္လိုက္ ကုန္၏၊ ထိုသူတို႔သည္ အလို 'ဆႏၵ'၏ လည္းေကာင္း၊ တပ္မက္ျခင္း 'ရာဂ'၏ လည္းေကာင္း အလိုသို႔ လိုက္ပါကုန္သည္ျဖစ္၍ ဂုဏ္ ေက်းဇူးကို မသိႏိုင္ၾကကုန္။

ထက္ဝန္းက်င္မွ ပိတ္ပင္ခံရေသာ သူမိုက္သည္
ဘုရားစသည္တို႔၏ အဇၩတၱ သႏၲာန္၌ ရွိေသာ ဂုဏ္ကိုလည္း မသိ၊
ဗဟိဒၶသႏၲာန္၌ ျဖစ္ေသာ ဂုဏ္ကိုလည္း မျမင္၊
ထိုသူသည္ စင္စစ္ ခ်ီးမြမ္းသံျဖင့္ ေမ်ာရေလေတာ့၏။

အၾကင္သူသည္ ဘုရားစသည္တို႔၏ အဇၩတၱသႏၲာန္၌ ရွိေသာ ဂုဏ္ကို မသိ၊
ဗဟိဒၶသႏၲာန္၌ ျဖစ္ေသာ ဂုဏ္ကိုသာ ႐ႈျမင္၏၊
အပသႏၲာန္၌ အက်ဳိးကို ႐ႈေလ့ရွိ၏၊
ထို ပုဂၢဳိလ္သည္လည္း ခ်ီးမြမ္းသံျဖင့္ ေမ်ာရေလ၏။

အၾကင္သူသည္ ဘုရားစသည္တို႔၏ အဇၩတၱသႏၲာန္၌ ျဖစ္ေသာ ဂုဏ္ကိုလည္း သိ၏၊
ဗဟိဒၶ သႏၲာန္၌ ျဖစ္ေသာ ဂုဏ္ကိုလည္း ႐ႈျမင္၏၊
အပိတ္အပင္ ကင္းရာ နိဗၺာန္ကို ႐ႈေလ့ရွိ၏၊
ထိုသူသည္ကား အသံျဖင့္ မေမ်ာႏိုင္ေတာ့ေခ်။ 65

၅ - ႐ူပသုတ္၊ (၇) ၂- ပတၱကမၼဝဂ္၊ စတုကၠနိပါတ္၊ အဂုၤတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္။





ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ၌ သာဓုေခၚျခင္းသည္ ကုသိုလ္တစ္ခုျဖစ္ေပ၏။
သာဓု... သာဓု... သာဓု...။

Thursday, July 21, 2011

အျမတ္ဆံုးတရား ေလးပါး…

အဂၢပသာဒသုတ္

ရဟန္းတို႔ အျမတ္ဆုံးတို႔၌ ၾကည္ညဳိျခင္းတို႔သည္ ဤေလးမ်ဳိးတို႔တည္း၊

အဘယ္ေလးမ်ဳိးတို႔နည္း ဟူမူ-

၁… ျမတ္စြာဘုရား

၂… မဂၢင္ရွစ္ပါး

၃… တဏွာကုန္ရာ ျမတ္နိဗၺာန္

၄…အရိယာသံဃာ


အစအဆံုးဖတ္လိုပါလွ်င္

Tuesday, July 12, 2011

ေမ့ေလ်ာ့မႈ 'ပမာဒ'ကို ပယ္ရန္...









ရာဂေပယ်ာလ

ျပစ္မွားမႈ 'ေဒါသ' ကို။
ေတြေဝမႈ 'ေမာဟ' ကို။
အမ်က္ထြက္မႈ 'ေကာဓ' ကို။
ရန္ၿငဳိးဖြဲ႕မႈ 'ဥပနာဟ' ကို။
ေက်းဇူးကို ေခ်ဖ်က္မႈ 'မကၡ' ကို။
အၿပိဳင္ျပဳမႈ 'ပဠာသ' ကို။
ျငဴစူမႈ 'ဣႆာ' ကို။
ဝန္တုိမႈ 'မစၧရိယ' ကုိ။
လွည့္ပတ္မႈ 'မာယာ' ကို။
စဥ္းလဲမႈ 'သာေဌယ်' ကို။
ခက္ထန္မႈ 'ထမၻ' ကို။
ျခဳတ္ျခယ္မႈ 'သာရမၻ' ကို။
ေထာင္လႊားမႈ 'မာန' ကို။
အလြန္ေထာင္လႊားမႈ 'အတိမာန' ကို။
ယစ္မူးမႈ 'မဒ' ကို။
ေမ့ေလ်ာ့မႈ 'ပမာဒ'ကို
ထူးေသာဉာဏ္ျဖင့္ သိရန္။ ပိုင္းျခား၍သိရန္။ ထက္ဝန္းက်င္ ကုန္ရန္။ ပယ္ရန္။ ကုန္ခန္းရန္။ ပ်က္စီးရန္။ ကင္းရန္။ ခ်ဳပ္ရန္။ စြန္႔ရန္။ တစ္ဖန္စြန္႔ရန္။

ဤတရား တစ္မ်ဳိးကို ပြါးမ်ားအပ္ကုန္၏။

ဤတရား ႏွစ္မ်ဳိးတို႔ကို ပြါးမ်ား အပ္ကုန္၏။

ဤတရား သံုးမ်ဳိးတို႔ကို ပြါးမ်ား အပ္ကုန္၏။

ဤတရား ေလးမ်ဳိးတို႔ကို ပြါးမ်ားအပ္ကုန္၏။

ဤတရား ငါးမ်ဳိးတုိ႔ကုိ ပြါးမ်ားအပ္ကုန္၏။

ဤတရား ေျခာက္မ်ဳိးတို႔ကုိ ပြါးမ်ားအပ္ကုန္၏။

ဤတရား ခုနစ္မ်ဳိးတုိ႔ကို ပြါးမ်ားအပ္ကုန္၏။

ဤတရား ရွစ္မ်ဳိးတို႔ကို ပြါးမ်ားအပ္ကုန္၏။

ဤတရား ကိုးမ်ဳိးတို႔ကုိ ပြါးမ်ားအပ္ကုန္၏။

ဤတရား ဆယ္မ်ဳိးတို႔ကို ပြါးမ်ားအပ္ကုန္၏။

ဤတရား တစ္ဆယ့္တစ္မ်ဳိးတို႔ကုိ ပြါးမ်ားအပ္ကုန္၏။

ရာဂေပယ်ာလ၊ အဂၤုတၱိဳရ္ ၁-၁၁။










ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ၌ သာဓုေခၚျခင္းသည္ ကုသိုလ္တစ္ခုျဖစ္ေပ၏။
သာဓု... သာဓု... သာဓု...။