ဝိဝါဒသုတ္ - (ျငင္းခံုျခင္း၊ ရန္ျဖစ္ျခင္း)
ရဟန္းေတာ္မ်ား ျငင္းခံုမႈ…
အသွ်င္ဥပါလိသည္ ျမတ္စြာဘုရားထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ ျမတ္စြာဘုရားကို ရွိခုိးၿပီးလွ်င္ တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ထိုင္ေနလ်က္ ျမတ္စြာဘုရားအား ''အသွ်င္ဘုရား သံဃာ၌ ျငင္းခံုမႈ ခုိက္ရန္ျဖစ္မႈ အယူကဲြျပားမႈ စကားမ်ားမႈတို႔ ျဖစ္ပါကုန္၏၊ ရဟန္းတို႔ သည္လည္း ခ်မ္းသာစြာ မေနၾကရပါ၊ ယင္း ျငင္းခံုမႈ ခုိက္ရန္ျဖစ္မႈ အယူကဲြျပားမႈ စကားမ်ားမႈ၏ အေၾကာင္းကား အဘယ္ပါနည္း၊ အေထာက္အပံ့ကား အဘယ္ပါ နည္း'' ဟု ေလွ်ာက္၏။
ဥပါလိ ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းတို႔သည္…
တရား မဟုတ္သည္ကုိ ''တရားဟုတ္၏'' ဟု ျပကုန္၏၊
တရား ဟုတ္သည္ကုိ ''တရားမဟုတ္'' ဟု ျပကုန္၏၊
ဝိနည္း မဟုတ္သည္ကုိ ''ဝိနည္းဟုတ္၏'' ဟု ျပကုန္၏၊
ဝိနည္း ဟုတ္သည္ကုိ ''ဝိနည္းမဟုတ္'' ဟု ျပကုန္၏၊
ျမတ္စြာဘုရား မေဟာအပ္ မမိန္႔ဆိုအပ္သည္ကုိ ''ျမတ္စြာဘုရား ေဟာအပ္ မိန္႔ဆုိအပ္၏'' ဟု ျပကုန္၏၊
ျမတ္စြာဘုရား ေဟာအပ္ မိန္႔ဆိုအပ္သည္ကုိ ''ျမတ္စြာဘုရား မေဟာအပ္ မမိန္႔ဆုိအပ္'' ဟု ျပကုန္၏၊
ျမတ္စြာဘုရား မေလ့က်က္အပ္သည္ကုိ ''ျမတ္စြာဘုရား ေလ့က်က္အပ္၏'' ဟု ျပကုန္၏၊
ျမတ္စြာဘုရားေလ့က်က္အပ္သည္ကုိ ''ျမတ္စြာဘုရား မေလ့က်က္အပ္'' ဟု ျပကုန္၏၊
ျမတ္စြာဘုရား မပညတ္အပ္သည္ကုိ ''ျမတ္စြာဘုရား ပညတ္အပ္၏'' ဟု ျပကုန္၏၊
ျမတ္စြာဘုရား ပညတ္အပ္သည္ကုိ ''ျမတ္စြာဘုရား မပညတ္အပ္'' ဟု ျပကုန္၏။
ဥပါလိ သံဃာ၌ ျငင္းခံုမႈ ခုိက္ရန္ျဖစ္မႈ အယူကဲြျပားမႈ စကားမ်ားမႈ ျဖစ္ၾကေသာ ေၾကာင့္ ရဟန္းတို႔သည္လည္း ခ်မ္းသာစြာ မေနၾကရကုန္၊ ယင္းျငင္းခံုမႈ ခုိက္ရန္ ျဖစ္မႈ အယူကဲြျပားမႈ စကားမ်ားမႈ၏ အေၾကာင္းကား ဤသည္ပင္တည္း။
အေထာက္အပံ့ကား ဤသည္ပင္တည္း ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။
၁ - ဝိဝါဒသုတ္၊ အေကၠာသဝဂ္၊ ဒသကနိပါတ္၊ အဂုၤတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္။
ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ၌ သာဓုေခၚျခင္းသည္ ကုသိုလ္တခုျဖစ္ေပ၏။
သာဓု... သာဓု... သာဓု...။
ရဟန္းေတာ္မ်ား ျငင္းခံုမႈ…
အသွ်င္ဥပါလိသည္ ျမတ္စြာဘုရားထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ ျမတ္စြာဘုရားကို ရွိခုိးၿပီးလွ်င္ တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ထိုင္ေနလ်က္ ျမတ္စြာဘုရားအား ''အသွ်င္ဘုရား သံဃာ၌ ျငင္းခံုမႈ ခုိက္ရန္ျဖစ္မႈ အယူကဲြျပားမႈ စကားမ်ားမႈတို႔ ျဖစ္ပါကုန္၏၊ ရဟန္းတို႔ သည္လည္း ခ်မ္းသာစြာ မေနၾကရပါ၊ ယင္း ျငင္းခံုမႈ ခုိက္ရန္ျဖစ္မႈ အယူကဲြျပားမႈ စကားမ်ားမႈ၏ အေၾကာင္းကား အဘယ္ပါနည္း၊ အေထာက္အပံ့ကား အဘယ္ပါ နည္း'' ဟု ေလွ်ာက္၏။
ဥပါလိ ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းတို႔သည္…
တရား မဟုတ္သည္ကုိ ''တရားဟုတ္၏'' ဟု ျပကုန္၏၊
တရား ဟုတ္သည္ကုိ ''တရားမဟုတ္'' ဟု ျပကုန္၏၊
ဝိနည္း မဟုတ္သည္ကုိ ''ဝိနည္းဟုတ္၏'' ဟု ျပကုန္၏၊
ဝိနည္း ဟုတ္သည္ကုိ ''ဝိနည္းမဟုတ္'' ဟု ျပကုန္၏၊
ျမတ္စြာဘုရား မေဟာအပ္ မမိန္႔ဆိုအပ္သည္ကုိ ''ျမတ္စြာဘုရား ေဟာအပ္ မိန္႔ဆုိအပ္၏'' ဟု ျပကုန္၏၊
ျမတ္စြာဘုရား ေဟာအပ္ မိန္႔ဆိုအပ္သည္ကုိ ''ျမတ္စြာဘုရား မေဟာအပ္ မမိန္႔ဆုိအပ္'' ဟု ျပကုန္၏၊
ျမတ္စြာဘုရား မေလ့က်က္အပ္သည္ကုိ ''ျမတ္စြာဘုရား ေလ့က်က္အပ္၏'' ဟု ျပကုန္၏၊
ျမတ္စြာဘုရားေလ့က်က္အပ္သည္ကုိ ''ျမတ္စြာဘုရား မေလ့က်က္အပ္'' ဟု ျပကုန္၏၊
ျမတ္စြာဘုရား မပညတ္အပ္သည္ကုိ ''ျမတ္စြာဘုရား ပညတ္အပ္၏'' ဟု ျပကုန္၏၊
ျမတ္စြာဘုရား ပညတ္အပ္သည္ကုိ ''ျမတ္စြာဘုရား မပညတ္အပ္'' ဟု ျပကုန္၏။
ဥပါလိ သံဃာ၌ ျငင္းခံုမႈ ခုိက္ရန္ျဖစ္မႈ အယူကဲြျပားမႈ စကားမ်ားမႈ ျဖစ္ၾကေသာ ေၾကာင့္ ရဟန္းတို႔သည္လည္း ခ်မ္းသာစြာ မေနၾကရကုန္၊ ယင္းျငင္းခံုမႈ ခုိက္ရန္ ျဖစ္မႈ အယူကဲြျပားမႈ စကားမ်ားမႈ၏ အေၾကာင္းကား ဤသည္ပင္တည္း။
အေထာက္အပံ့ကား ဤသည္ပင္တည္း ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။
၁ - ဝိဝါဒသုတ္၊ အေကၠာသဝဂ္၊ ဒသကနိပါတ္၊ အဂုၤတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္။
သာဓု... သာဓု... သာဓု...။
No comments:
Post a Comment