သာမညဝဂ္
ရဟန္းတို႔ အဂၤါ တစ္ဆယ့္တစ္မ်ဳိးတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ႏြားေက်ာင္းသားသည္ ႏြားအေပါင္းကုိ ထိန္းေက်ာင္းေစာင့္ေရွာက္ရန္ တုိးပြါးေအာင္ ျပဳရန္ မထုိက္။
အဘယ္ တစ္ဆယ့္တစ္မ်ဳိးတို႔နည္း ဟူမူ-
ရဟန္းတို႔ ဤေလာက၌ ႏြားေက်ာင္းသားသည္-
၁… ႐ုပ္ပံုသဏၭာန္ကုိ မသိ၊
၂… လကၡဏာ၌ မလိမၼာ၊
၃… ယင္ေခ်းဥကုိ မခြါတတ္၊
၄… အနာကုိ မဖံုးလႊမ္းတတ္၊
၅… မီးခုိး မတုိက္တတ္၊
၆… ဆိပ္ကမ္းကုိ မသိ၊
၇… ေရေသာက္ၿပီး မေသာက္ရေသးကုိ မသိ၊
၈… လမ္းခရီးကုိ မသိ၊
၉… စားက်က္၌ မလိမၼာ၊
၁၀… အႂကြင္းမဲ့ ႏို႔ညႇစ္ေလ့ရွိ၏၊
၁၁… ႏြားတို႔၏မိဘ ႏြားတို႔၏ေရွ႕ေဆာင္ ႏြားလားတို႔ကုိ ပုိလြန္ေသာ ပူေဇာ္ျခင္းျဖင့္ မပူေဇာ္တတ္။
ရဟန္းတို႔ ဤအဂၤါတစ္ဆယ့္တစ္မ်ဳိးတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ႏြားေက်ာင္းသားသည္ ႏြားအေပါင္းကုိ ထိန္းေက်ာင္းေစာင့္ေရွာက္ရန္ တုိးပြါးေအာင္ျပဳရန္ မထုိက္။
ရဟန္းတို႔ အဂၤါ တစ္ဆယ့္တစ္မ်ဳိးတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ႏြားေက်ာင္းသားသည္ ႏြားအေပါင္းကုိ ထိန္းေက်ာင္းေစာင့္ေရွာက္ရန္ တုိးပြါးေအာင္ ျပဳရန္ မထုိက္။
အဘယ္ တစ္ဆယ့္တစ္မ်ဳိးတို႔နည္း ဟူမူ-
ရဟန္းတို႔ ဤေလာက၌ ႏြားေက်ာင္းသားသည္-
၁… ႐ုပ္ပံုသဏၭာန္ကုိ မသိ၊
၂… လကၡဏာ၌ မလိမၼာ၊
၃… ယင္ေခ်းဥကုိ မခြါတတ္၊
၄… အနာကုိ မဖံုးလႊမ္းတတ္၊
၅… မီးခုိး မတုိက္တတ္၊
၆… ဆိပ္ကမ္းကုိ မသိ၊
၇… ေရေသာက္ၿပီး မေသာက္ရေသးကုိ မသိ၊
၈… လမ္းခရီးကုိ မသိ၊
၉… စားက်က္၌ မလိမၼာ၊
၁၀… အႂကြင္းမဲ့ ႏို႔ညႇစ္ေလ့ရွိ၏၊
၁၁… ႏြားတို႔၏မိဘ ႏြားတို႔၏ေရွ႕ေဆာင္ ႏြားလားတို႔ကုိ ပုိလြန္ေသာ ပူေဇာ္ျခင္းျဖင့္ မပူေဇာ္တတ္။
ရဟန္းတို႔ ဤအဂၤါတစ္ဆယ့္တစ္မ်ဳိးတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ႏြားေက်ာင္းသားသည္ ႏြားအေပါင္းကုိ ထိန္းေက်ာင္းေစာင့္ေရွာက္ရန္ တုိးပြါးေအာင္ျပဳရန္ မထုိက္။
ရဟန္းတို႔ ဤအတူပင္ တရားတစ္ဆယ့္တစ္မ်ဳိးတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ရဟန္းသည္ မ်က္စိ၌ မျမဲဟု ႐ႈေလ့ရွိသည္ ျဖစ္၍ ေနရန္ မထုိက္။ပ။ မ်က္စိ၌ ဆင္းရဲဟု ႐ႈေလ့ရွိသည္ ျဖစ္၍ ေနရန္ မထုိက္၊ မ်က္စိ၌ အစုိးမရ 'အနတၱ' ဟု ႐ႈေလ့ရွိသည္ ျဖစ္၍ ေနရန္ မထုိက္၊ မ်က္စိ၌ ကုန္ျခင္းကုိ ႐ႈေလ့ရွိသည္ ျဖစ္၍ေနရန္ မထုိက္၊ မ်က္စိ၌ပ်က္ျခင္းကုိ ႐ႈေလ့ရွိသည္ ျဖစ္၍ ေနရန္မထုိက္၊ မ်က္စိ၌ ကင္းျပတ္ျခင္းကုိ ႐ႈေလ့ရွိသည္ ျဖစ္၍ ေနရန္ မထုိက္၊ မ်က္စိ၌ ခ်ဳပ္ျခင္းကုိ ႐ႈေလ့ရွိသည္ ျဖစ္၍ ေနရန္ မထုိက္၊ မ်က္စိ၌ တဖန္စြန္႔လႊတ္ျခင္းကုိ ႐ႈေလ့ရွိသည္ ျဖစ္၍ ေနရန္ မထုိက္။ (၁-၈) 22-29
နား၌။ ႏွာေခါင္း၌။ လွ်ာ၌။ ကုိယ္၌။ စိတ္၌။ ပ။ (၉-၄၈) 30-69
အဆင္း '႐ူပါ႐ံု'တို႔၌။ အသံ 'သဒၵါ႐ံု'တို႔၌။ အနံ႔ 'ဂႏၶာ႐ံု'တို႔၌။ အရသာ 'ရသာ႐ံု'တို႔၌။
အေတြ႕ 'ေဖာ႒ဗၺာ႐ံု'တို႔၌။ သေဘာ 'ဓမၼာ႐ံု'တို႔၌။ ပ။ (၄၉-၉၆) 70-117
စကၡဳဝိညာဏ္၌။ ေသာတဝိညာဏ္၌။ ဃာနဝိညာဏ္၌။ ဇိဝွါဝိညာဏ္၌။ ကာယ ဝိညာဏ္၌။ မေနာဝိညာဏ္၌။ ပ။ (၉၇-၁၄၄) 118-165
မ်က္စိအေတြ႕၌။ နားအေတြ႕၌။ ႏွာေခါင္းအေတြ႕၌။ လွ်ာအေတြ႕၌။ ကုိယ္အေတြ႕၌။ စိတ္ အေတြ႕၌။ (၁၄၅-၁၉၂) 166-213
မ်က္စိအေတြ႕ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ခံစားမႈ 'ေဝဒနာ' ၌။ နားအေတြ႕ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ခံစားမႈ 'ေဝဒနာ'၌။ ႏွာေခါင္းအေတြ႕ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ခံစားမႈ 'ေဝဒနာ'၌။ လွ်ာ အေတြ႕ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ခံစားမႈ 'ေဝဒနာ'၌။ ကုိယ္အေတြ႕ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ခံစားမႈ 'ေဝဒနာ' ၌။ စိတ္အေတြ႕ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ခံစားမႈ 'ေဝဒနာ' ၌။ (၁၉၃-၂၄ဝ) 214-261
အဆင္း '႐ူပါ႐ံု' အမွတ္၌။ အသံ 'သဒၵါ႐ံု' အမွတ္၌။ အနံ႔ 'ဂႏၶာ႐ံု' အမွတ္၌။ အရသာ 'ရသာ႐ံု' အမွတ္၌။ အေတြ႕ 'ေဖာ႒ဗၺာ႐ံု' အမွတ္၌။ သေဘာ 'ဓမၼာ႐ံု' အမွတ္၌။ (၂၄၁-၂၈၈) 262-309
အဆင္း '႐ူပါ႐ံု'ေစ့ေဆာ္မႈ 'ေစတနာ' ၌။ အသံ 'သဒၵါ႐ံု'ေစ့ေဆာ္မႈ 'ေစတနာ' ၌။ အနံ႔'ဂႏၶာ႐ံု'ေစ့ေဆာ္မႈ 'ေစတနာ' ၌။ အရသာ 'ရသာ႐ံု'ေစ့ေဆာ္မႈ 'ေစတနာ' ၌။ အေတြ႔'ေဖာ႒ဗၺာ႐ံု'ေစ့ေဆာ္မႈ 'ေစတနာ' ၌။ သေဘာ 'ဓမၼာ႐ံု'ေစ့ေဆာ္မႈ 'ေစတနာ' ၌။ (၂၈၉-၃၃၆) 310-357
အဆင္း '႐ူပါ႐ံု' တပ္မက္မႈ 'တဏွာ' ၌။ အသံ 'သဒၵါ႐ံု' တပ္မက္မႈ 'တဏွာ' ၌။ အနံ႔
'ဂႏၶာ႐ံု' တပ္မက္မႈ 'တဏွာ' ၌။ အရသာ 'ရသာ႐ံု' တပ္မက္မႈ 'တဏွာ' ၌။ အေတြ႔ 'ေဖာ႒ဗၺာ႐ံု' တပ္မက္မႈ 'တဏွာ' ၌။ သေဘာ'ဓမၼာ႐ံု' တပ္မက္မႈ 'တဏွာ' ၌။ (၃၃၇-၃၈၄) 358-405
အဆင္း '႐ူပါ႐ံု' ၾကံစည္မႈ 'ဝိတက္' ၌။ အသံ 'သဒၵါ႐ံု' ၾကံစည္မႈ 'ဝိတက္' ၌။ အနံ႔ 'ဂႏၶာ႐ံု' ၾကံစည္မႈ 'ဝိတက္' ၌။ အရသာ 'ရသာ႐ံု' ၾကံစည္မႈ 'ဝိတက္' ၌။ အေတြ႕ 'ေဖာ႒ဗၺာ႐ံု' ၾကံစည္မႈ 'ဝိတက္' ၌။ သေဘာ 'ဓမၼာ႐ံု' ၾကံစည္မႈ 'ဝိတက္' ၌။ (၃၈၅-၄၃၂) 406- 453
အဆင္း '႐ူပါ႐ံု' သံုးသပ္မႈ 'ဝိစာရ' ၌။ အသံ 'သဒၵါ႐ံု' သံုးသပ္မႈ 'ဝိစာရ' ၌။ အနံ႔'ဂႏၶာ႐ံု' သံုးသပ္မႈ 'ဝိစာရ' ၌။ အရသာ 'ရသာ႐ံု' သံုးသပ္မႈ 'ဝိစာရ' ၌။ အေတြ႕ 'ေဖာ႒ဗၺာ႐ံု' သံုးသပ္မႈ 'ဝိစာရ' ၌။ သေဘာ 'ဓမၼာ႐ံု' သံုးသပ္မႈ 'ဝိစာရ' ၌ မျမဲဟု ႐ႈေလ့ရွိသည္ျဖစ္၍ ေနရန္၊ ဆင္းရဲဟု ႐ႈေလ့ရွိသည္ျဖစ္၍ ေနရန္၊ အစုိးမရ 'အနတၱ'ဟု ႐ႈေလ့ရွိသည္ျဖစ္၍ ေနရန္၊ ကုန္ျခင္းကုိ ႐ႈေလ့ရွိသည္ျဖစ္၍ ေနရန္၊ ပ်က္ျခင္းကုိ ႐ႈေလ့ရွိသည္ ျဖစ္၍ ေနရန္၊ ကင္းျပတ္ျခင္းကုိ ႐ႈေလ့ရွိသည္ျဖစ္၍ ေနရန္၊ ခ်ဳပ္ျခင္းကုိ ႐ႈေလ့ရွိသည္ျဖစ္၍ ေနရန္၊ တဖန္ စြန္႔လႊတ္ျခင္းကုိ ႐ႈေလ့ရွိသည္ျဖစ္၍ ေနရန္မထုိက္။ပ။ (၄၃၃-၄၈ဝ) 454-501
သာမညဝဂ္၊ ဧကာဒသကနိပါတ္၊ အဂၤုတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္။
နား၌။ ႏွာေခါင္း၌။ လွ်ာ၌။ ကုိယ္၌။ စိတ္၌။ ပ။ (၉-၄၈) 30-69
အဆင္း '႐ူပါ႐ံု'တို႔၌။ အသံ 'သဒၵါ႐ံု'တို႔၌။ အနံ႔ 'ဂႏၶာ႐ံု'တို႔၌။ အရသာ 'ရသာ႐ံု'တို႔၌။
အေတြ႕ 'ေဖာ႒ဗၺာ႐ံု'တို႔၌။ သေဘာ 'ဓမၼာ႐ံု'တို႔၌။ ပ။ (၄၉-၉၆) 70-117
စကၡဳဝိညာဏ္၌။ ေသာတဝိညာဏ္၌။ ဃာနဝိညာဏ္၌။ ဇိဝွါဝိညာဏ္၌။ ကာယ ဝိညာဏ္၌။ မေနာဝိညာဏ္၌။ ပ။ (၉၇-၁၄၄) 118-165
မ်က္စိအေတြ႕၌။ နားအေတြ႕၌။ ႏွာေခါင္းအေတြ႕၌။ လွ်ာအေတြ႕၌။ ကုိယ္အေတြ႕၌။ စိတ္ အေတြ႕၌။ (၁၄၅-၁၉၂) 166-213
မ်က္စိအေတြ႕ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ခံစားမႈ 'ေဝဒနာ' ၌။ နားအေတြ႕ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ခံစားမႈ 'ေဝဒနာ'၌။ ႏွာေခါင္းအေတြ႕ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ခံစားမႈ 'ေဝဒနာ'၌။ လွ်ာ အေတြ႕ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ခံစားမႈ 'ေဝဒနာ'၌။ ကုိယ္အေတြ႕ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ခံစားမႈ 'ေဝဒနာ' ၌။ စိတ္အေတြ႕ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ခံစားမႈ 'ေဝဒနာ' ၌။ (၁၉၃-၂၄ဝ) 214-261
အဆင္း '႐ူပါ႐ံု' အမွတ္၌။ အသံ 'သဒၵါ႐ံု' အမွတ္၌။ အနံ႔ 'ဂႏၶာ႐ံု' အမွတ္၌။ အရသာ 'ရသာ႐ံု' အမွတ္၌။ အေတြ႕ 'ေဖာ႒ဗၺာ႐ံု' အမွတ္၌။ သေဘာ 'ဓမၼာ႐ံု' အမွတ္၌။ (၂၄၁-၂၈၈) 262-309
အဆင္း '႐ူပါ႐ံု'ေစ့ေဆာ္မႈ 'ေစတနာ' ၌။ အသံ 'သဒၵါ႐ံု'ေစ့ေဆာ္မႈ 'ေစတနာ' ၌။ အနံ႔'ဂႏၶာ႐ံု'ေစ့ေဆာ္မႈ 'ေစတနာ' ၌။ အရသာ 'ရသာ႐ံု'ေစ့ေဆာ္မႈ 'ေစတနာ' ၌။ အေတြ႔'ေဖာ႒ဗၺာ႐ံု'ေစ့ေဆာ္မႈ 'ေစတနာ' ၌။ သေဘာ 'ဓမၼာ႐ံု'ေစ့ေဆာ္မႈ 'ေစတနာ' ၌။ (၂၈၉-၃၃၆) 310-357
အဆင္း '႐ူပါ႐ံု' တပ္မက္မႈ 'တဏွာ' ၌။ အသံ 'သဒၵါ႐ံု' တပ္မက္မႈ 'တဏွာ' ၌။ အနံ႔
'ဂႏၶာ႐ံု' တပ္မက္မႈ 'တဏွာ' ၌။ အရသာ 'ရသာ႐ံု' တပ္မက္မႈ 'တဏွာ' ၌။ အေတြ႔ 'ေဖာ႒ဗၺာ႐ံု' တပ္မက္မႈ 'တဏွာ' ၌။ သေဘာ'ဓမၼာ႐ံု' တပ္မက္မႈ 'တဏွာ' ၌။ (၃၃၇-၃၈၄) 358-405
အဆင္း '႐ူပါ႐ံု' ၾကံစည္မႈ 'ဝိတက္' ၌။ အသံ 'သဒၵါ႐ံု' ၾကံစည္မႈ 'ဝိတက္' ၌။ အနံ႔ 'ဂႏၶာ႐ံု' ၾကံစည္မႈ 'ဝိတက္' ၌။ အရသာ 'ရသာ႐ံု' ၾကံစည္မႈ 'ဝိတက္' ၌။ အေတြ႕ 'ေဖာ႒ဗၺာ႐ံု' ၾကံစည္မႈ 'ဝိတက္' ၌။ သေဘာ 'ဓမၼာ႐ံု' ၾကံစည္မႈ 'ဝိတက္' ၌။ (၃၈၅-၄၃၂) 406- 453
အဆင္း '႐ူပါ႐ံု' သံုးသပ္မႈ 'ဝိစာရ' ၌။ အသံ 'သဒၵါ႐ံု' သံုးသပ္မႈ 'ဝိစာရ' ၌။ အနံ႔'ဂႏၶာ႐ံု' သံုးသပ္မႈ 'ဝိစာရ' ၌။ အရသာ 'ရသာ႐ံု' သံုးသပ္မႈ 'ဝိစာရ' ၌။ အေတြ႕ 'ေဖာ႒ဗၺာ႐ံု' သံုးသပ္မႈ 'ဝိစာရ' ၌။ သေဘာ 'ဓမၼာ႐ံု' သံုးသပ္မႈ 'ဝိစာရ' ၌ မျမဲဟု ႐ႈေလ့ရွိသည္ျဖစ္၍ ေနရန္၊ ဆင္းရဲဟု ႐ႈေလ့ရွိသည္ျဖစ္၍ ေနရန္၊ အစုိးမရ 'အနတၱ'ဟု ႐ႈေလ့ရွိသည္ျဖစ္၍ ေနရန္၊ ကုန္ျခင္းကုိ ႐ႈေလ့ရွိသည္ျဖစ္၍ ေနရန္၊ ပ်က္ျခင္းကုိ ႐ႈေလ့ရွိသည္ ျဖစ္၍ ေနရန္၊ ကင္းျပတ္ျခင္းကုိ ႐ႈေလ့ရွိသည္ျဖစ္၍ ေနရန္၊ ခ်ဳပ္ျခင္းကုိ ႐ႈေလ့ရွိသည္ျဖစ္၍ ေနရန္၊ တဖန္ စြန္႔လႊတ္ျခင္းကုိ ႐ႈေလ့ရွိသည္ျဖစ္၍ ေနရန္မထုိက္။ပ။ (၄၃၃-၄၈ဝ) 454-501
သာမညဝဂ္၊ ဧကာဒသကနိပါတ္၊ အဂၤုတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္။
ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ၌ သာဓုေခၚျခင္းသည္ ကုသိုလ္တခုျဖစ္ေပ၏။
သာဓု... သာဓု... သာဓု...။
သာဓု... သာဓု... သာဓု...။
No comments:
Post a Comment