အႏုတၱရိယသုတ္- (အျမတ္ဆံုးတရား)
ရဟန္းတုိ႔ အျမတ္ဆံုး တရားတုိ႔သည္ ဤေျခာက္မ်ဳိးတုိ႔တည္း။
အဘယ္ေျခာက္မ်ဳိးတုိ႔နည္းဟူမူ -
၁။ အျမတ္ဆံုး အျမင္။ ?
၂။ အျမတ္ဆံုး အၾကား။ ?
၃။ အျမတ္ဆံုး လာဘ္။ ?
၄။ အျမတ္ဆံုး သိကၡာ။ ?
၅။ အျမတ္ဆံုး လုပ္ေကြၽးမႈ။ ?
၆။ အျမတ္ဆံုး ေအာက္ေမ့မႈတုိ႔တည္း။ ?
၁...
ရဟန္းတုိ႔ အျမတ္ဆံုး အျမင္မ်ဳိးဟူသည္ အဘယ္သုိ႔ ျဖစ္သနည္း -
ရဟန္းတုိ႔ ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ သူသည္ ဆင္ရတနာကုိလည္း ၾကည့္႐ႈရန္ သြား၏၊ ျမင္းရတနာကုိလည္း ၾကည့္႐ႈရန္ သြား၏၊ ပတၱျမားရတနာကုိလည္း ၾကည့္႐ႈရန္ သြား၏၊ အျမတ္ အယုတ္ကုိမူလည္း ၾကည့္႐ႈရန္ သြား၏၊ မွားေသာ အယူ မွားေသာ အက်င့္ရွိေသာ သမဏကုိျဖစ္ေစ ျဗာဟၼဏကုိျဖစ္ေစ ၾကည့္႐ႈရန္ သြား၏၊
ရဟန္းတုိ႔ ဤအျမင္သည္ ရွိ၏၊ ဤအျမင္မ်ဳိးကုိ မရွိ ဟူ၍ ငါမဆုိ။
ရဟန္းတုိ႔ ထုိ ဆင္ရတနာစသည္ကုိ ျမင္ရျခင္းသည္ ယုတ္ေသာ အျမင္ပင္တည္း၊ ရြာေနသူတုိ႔၏ အျမင္ပင္တည္း၊ ပုထုဇဥ္တုိ႔၏ အျမင္ပင္တည္း၊ အရိယာ မဟုတ္သူ တုိ႔၏ အျမင္ပင္တည္း၊ အက်ဳိးစီးပြါးႏွင့္ မစပ္၊ (၀ဋ္ဒုကၡ၌ ) ၿငီးေငြ႕ရန္ မျဖစ္၊ ရာဂ ကင္းရန္ မျဖစ္၊ ရာဂစသည္ ခ်ဳပ္ရန္ မျဖစ္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းရန္ မျဖစ္၊ ထူးေသာ ဉာဏ္ျဖင့္ သိရန္ မျဖစ္၊ (သစၥာေလးပါး တရားကုိ) ထုိးထြင္း၍ သိရန္မျဖစ္၊ နိဗၺာန္ အက်ဳိးငွါ မျဖစ္။
ရဟန္းတုိ႔ အၾကင္သူသည္ကား သက္၀င္ေသာ သဒၶါ သက္၀င္ေသာ ခ်စ္ျခင္းရွိ သည္ ျဖစ္၍ စင္စစ္ မတုန္မလႈပ္ျခင္းသုိ႔ေရာက္ကာ အလြန္ၾကည္ညိဳလ်က္ ျမတ္စြာ ဘုရားကုိျဖစ္ေစ ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သာ၀ကကုိ ျဖစ္ေစ ဖူးေျမာ္ရန္ သြား၏။ (ထုိသူ၏) ဤဖူးေျမာ္ရျခင္းမ်ဳိးသည္ သတၱ၀ါတုိ႔၏ ကိေလသာမွ စင္ၾကယ္ရန္၊ ပူေဆြးမႈ ငုိေႂကြးမႈတုိ႔ကုိ လြန္ေျမာက္ရန္၊ ဆင္းရဲျခင္း ႏွလံုးမသာျခင္းတုိ႔၏ ခ်ဳပ္ရန္၊ မဂ္ဉာဏ္ကုိရရန္၊ နိဗၺာန္ကုိ မ်က္ေမွာက္ျပဳရန္ အျမတ္ဆံုး အျမင္ျဖစ္၏။
ရဟန္းတုိ႔ ဤအျမင္ကို အျမတ္ဆံုး အျမင္ဟူ၍ ဆိုအပ္၏၊
ဤသည္ကား အျမတ္ဆံုး အျမင္တည္း။
၂...
အျမတ္ဆံုး အၾကားမ်ဳိးဟူသည္ အဘယ္သုိ႔ ျဖစ္သနည္း -
ရဟန္းတုိ႔ ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ သူသည္ စည္တီးသံကိုလည္း ၾကားရန္ သြား၏၊ ေစာင္းသံကိုလည္း ၾကားရန္ သြား၏၊ သီခ်င္း ဆိုသံကိုလည္း ၾကားရန္ သြား၏၊ ျမတ္ေသာအသံ ယုတ္ေသာအသံတုိ႔ကိုလည္း ၾကားရန္ သြား၏၊ မွားေသာ အယူ မွားေသာ အက်င့္ရွိေသာ သမဏ၏ လည္းေကာင္း၊ ျဗာဟၼဏ၏ လည္း ေကာင္း တရားကိုလည္း ၾကားရန္ သြား၏၊
ရဟန္းတုိ႔ ဤၾကားျခင္းမ်ဳိးသည္ ရွိ၏၊ ဤသုိ႔ ၾကားျခင္းမ်ဳိးကို မရွိဟူ၍ ငါ မဆို၊
ရဟန္းတုိ႔ ထုိသုိ႔ေသာ ၾကားျခင္းမ်ဳိးသည္ ယုတ္ေသာ အၾကားတည္း၊ ရြာေနသူတုိ႔ ၏ အၾကားပင္တည္း၊ ပုထုဇဥ္တုိ႔၏ အၾကားပင္တည္း၊ အရိယာမဟုတ္ သူတုိ႔၏ အၾကားပင္တည္း၊ အက်ဳိးစီးပြါးႏွင့္ မစပ္၊ ၀ဋ္ဒုကၡ၌ ၿငီးေငြ႕ရန္မျဖစ္၊ ရာဂကင္းရန္ မျဖစ္၊ ရာဂ စသည္ ခ်ဳပ္ရန္ မျဖစ္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းရန္ မျဖစ္၊ ထူးေသာ ဉာဏ္ျဖင့္ သိရန္ မျဖစ္၊ (သစၥာေလးပါး တရားကို) ထုိးထြင္း၍ သိရန္ မျဖစ္၊ နိဗၺာန္ အက်ဳိးငွါ မျဖစ္။
ရဟန္းတုိ႔ အၾကင္သူသည္ကား သက္၀င္ေသာ ယုံၾကည္မႈ {သဒၶါ} သက္၀င္ေသာ ခ်စ္ျခင္းရွိသည္ ျဖစ္၍ စင္စစ္ မတုန္မလႈပ္ျခင္းသုိ႔ ေရာက္ကာ အလြန္ ၾကည္ညဳိ လ်က္ ျမတ္စြာဘုရား၏ လည္းေကာင္း၊ ျမတ္စြာဘုရား တပည့္သာ၀က၏ လည္း ေကာင္း တရားေတာ္ကို ၾကားနာရန္ သြား၏။ ရဟန္းတုိ႔ သက္၀င္ေသာ ယံုၾကည္မႈ {သဒၶါ}သက္၀င္ေသာ ခ်စ္ျခင္းရွိသည္ျဖစ္၍ စင္စစ္ မတုန္မလႈပ္ျခင္းသုိ႔ေရာက္ကာ အလြန္ ၾကည္ညဳိလ်က္ ျမတ္စြာဘုရား၏ လည္းေကာင္း၊ ျမတ္စြာဘုရား တပည့္ သာ၀က၏ လည္းေကာင္း တရားေတာ္ကို အၾကင္ ၾကားနာရန္ သြား၏၊ (ထုိသူ၏) ဤအၾကားမ်ဳိးသည္ သတၱ၀ါတုိ႔၏ ကိေလသာမွ စင္ၾကယ္ရန္၊ ပူေဆြးမႈ ငိုေႂကြးမႈ တုိ႔ကို လြန္ေျမာက္ရန္၊ ဆင္းရဲျခင္း ႏွလံုး မသာျခင္းတုိ႔၏ ခ်ဳပ္ရန္၊ မဂ္ဉာဏ္ကို ရရန္၊ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳရန္ အျမတ္ဆံုး အၾကားျဖစ္၏။
ရဟန္းတုိ႔ ဤအၾကားကို အျမတ္ဆံုး အၾကားဟူ၍ ဆိုအပ္၏၊
ဤသည္ကား အျမတ္ဆံုး အျမင္ အျမတ္ဆံုး အၾကားေပတည္း။
၃...
အျမတ္ဆံုး လာဘ္ ဟူသည္ အဘယ္သုိ႔ ျဖစ္သနည္း -
ရဟန္းတုိ႔ ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာသူသည္ သား လာဘ္ကိုလည္း ရ၏၊ မယား လာဘ္ကိုလည္း ရ၏၊ ဥစၥာ လာဘ္ကိုလည္း ရ၏၊ ျမတ္ေသာလာဘ္ ယုတ္ေသာ လာဘ္ကိုလည္း ရ၏၊ မွားေသာ အယူ မွားေသာ အက်င့္ရွိေသာ သမဏ၌ ျဖစ္ေစ ျဗာဟၼဏ၌ ျဖစ္ေစ ယံုၾကည္မႈ {သဒၶါ}ကို ရ၏၊ ရဟန္းတုိ႔ ဤလာဘ္မ်ဳိးသည္ ရွိ၏၊ ဤလာဘ္မ်ဳိးကို မရွိဟူ၍ ငါ မဆို၊ ရဟန္းတုိ႔ ဤလာဘ္မ်ဳိးသည္ ယုတ္ေသာ လာဘ္တည္း၊ ရြာေနသူတုိ႔၏ လာဘ္ပင္တည္း၊ ပုထုဇဥ္တုိ႔၏ လာဘ္ပင္တည္း၊ အရိယာမဟုတ္သူတုိ႔၏ လာဘ္ပင္တည္း၊ အက်ဳိးစီးပြါးႏွင့္ မစပ္၊ (၀ဋ္ဒုကၡ၌ ) ၿငီးေငြ႕ရန္ မျဖစ္၊ ရာဂ ကင္းရန္ မျဖစ္၊ ရာဂစသည္ ခ်ဳပ္ရန္ မျဖစ္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းရန္ မျဖစ္၊ ထူးေသာဉာဏ္ျဖင့္ သိရန္ မျဖစ္၊ (သစၥာေလးပါး တရားကို) ထုိးထြင္း၍ သိရန္ မျဖစ္၊ နိဗၺာန္အက်ဳိးငွါ မျဖစ္။
ရဟန္းတုိ႔ အၾကင္သူသည္ကား သက္၀င္ေသာ ယံုၾကည္မႈ {သဒၶါ} သက္၀င္ေသာ ခ်စ္ျခင္းရွိသည္ျဖစ္၍ စင္စစ္ မတုန္မလႈပ္ျခင္းသုိ႔ ေရာက္ကာ အလြန္ ၾကည္ညိဳ လ်က္ ျမတ္စြာဘုရား၌ ျဖစ္ေစ ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သာ၀က၌ ျဖစ္ေစ ယံုၾကည္မႈ {သဒၶါ} တရားကို ရ၏။ ရဟန္းတုိ႔ သက္၀င္ေသာ ယံုၾကည္မႈ {သဒၶါ} သက္၀င္ေသာ ခ်စ္ျခင္းရွိသည္ ျဖစ္၍ စင္စစ္ မတုန္မလႈပ္ျခင္းသုိ႔ ေရာက္ကာ အလြန္ ၾကည္ညိဳလ်က္ ျမတ္စြာဘုရား၌ျဖစ္ေစ ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သာ၀က၌ ျဖစ္ေစ အၾကင္ ယံုၾကည္မႈ {သဒၶါ} တရားကို ရ၏။ (ထုိသူ၏) ဤလာဘ္မ်ဳိးသည္ သတၱ၀ါတုိ႔၏ ကိေလသာမွ စင္ၾကယ္ရန္၊ ပူေဆြးမႈ ငိုေႂကြးမႈတုိ႔ကို လြန္ေျမာက္ရန္၊ ဆင္းရဲျခင္း ႏွလံုးမသာျခင္းတုိ႔၏ ခ်ဳပ္ရန္၊ မဂ္ဉာဏ္ကို ရရန္၊ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ ျပဳရန္ အျမတ္ဆံုး လာဘ္ျဖစ္၏။
ရဟန္းတုိ႔ ဤလာဘ္ကို အျမတ္ဆံုး လာဘ္ ဟူ၍ ဆိုအပ္၏။
ဤသည္ကား အျမတ္ဆံုးအျမင္ အျမတ္ဆံုးအၾကား အျမတ္ဆံုးလာဘ္ေပတည္း။
၄...
အျမတ္ဆံုး သိကၡာဟူသည္ အဘယ္သုိ႔ ျဖစ္သနည္း -
ရဟန္းတုိ႔ ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာသူသည္ ဆင္စီးအတတ္ကိုလည္း သင္ယူ၏၊ ျမင္းစီးအတတ္ကိုလည္း သင္ယူ၏၊ ရထားစီးအတတ္ကိုလည္း သင္ယူ၏၊ ေလးပစ္ အတတ္ကိုလည္း သင္ယူ၏၊ ျမတ္ေသာ အတတ္ ယုတ္ေသာ အတတ္ကိုလည္း သင္ယူ၏၊ မွားေသာအယူ မွားေသာအက်င့္ရွိေသာ သမဏ၏ လည္းေကာင္း၊ ျဗာဟၼဏ၏ လည္းေကာင္း မွားေသာ အက်င့္ကို သင္ယူ၏။
ရဟန္းတုိ႔ ဤသင္ယူမႈမ်ဳိးသည္ ရွိ၏၊ ဤသင္ယူမႈမ်ဳိးကို္ မရွိဟူ၍ ငါမဆို။
ရဟန္းတုိ႔ ဤသုိ႔ သေဘာရွိေသာ သင္ယူမႈမ်ဳိးသည္ ယုတ္ေသာ သင္ယူမႈပင္ တည္း၊ ရြာသူတုိ႔၏ သင္ယူမႈပင္တည္း၊ ပုထုဇဥ္တုိ႔၏ သင္ယူမႈပင္တည္း၊ အရိယာ မဟုတ္ သူတုိ႔၏ သင္ယူမႈပင္တည္း၊ အက်ဳိးစီးပြါးႏွင့္ မစပ္၊ (၀ဋ္ဒုကၡ၌ ) ၿငီးေငြ႕ရန္ မျဖစ္၊ ရာဂကင္းရန္ မျဖစ္၊ ရာဂစသည္ ခ်ဳပ္ရန္ မျဖစ္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းရန္ မျဖစ္၊ ထူးေသာ ဉာဏ္ျဖင့္ သိရန္ မျဖစ္၊ (သစၥာေလးပါး တရားကို) ထုိးထြင္း၍ သိရန္မျဖစ္၊ နိဗၺာန္ အက်ဳိးငွါ မျဖစ္။
ရဟန္းတုိ႔ အၾကင္သူသည္ကား သက္၀င္ေသာ ယံုၾကည္မႈ {သဒၶါ} သက္၀င္ေသာ ခ်စ္ျခင္းရွိသည္ျဖစ္၍ စင္စစ္ မတုန္မလႈပ္ျခင္းသုိ႔ ေရာက္ကာ အလြန္ ၾကည္ညိဳ လ်က္ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားေတာ္ မူအပ္ေသာ ဓမၼ၀ိနယ {သာသနာ}၌ လြန္ကဲေသာ သီလကိုလည္း သင္ယူ၏၊ လြန္ကဲေသာ သမာဓိကိုလည္း သင္ယူ၏၊ လြန္ကဲေသာ ပညာကိုလည္း သင္ယူ၏။ ရဟန္းတုိ႔ သက္၀င္ေသာ ယံုၾကည္မႈ {သဒၶါ} သက္၀င္ေသာ ခ်စ္ျခင္းရွိသည္ ျဖစ္၍ စင္စစ္ မတုန္မလႈပ္ျခင္းသုိ႔ ေရာက္ကာ အလြန္ ၾကည္ညိဳလ်က္ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားေတာ္ မူအပ္ေသာ ဓမၼ၀ိနယ {သာသနာ} ၌ လြန္ကဲေသာ သီလကိုလည္း အၾကင္သင္ယူ၏၊ လြန္ကဲေသာ သမာဓိကိုလည္း အၾကင္ သင္ယူ၏၊ လြန္ကဲေသာ ပညာကိုလည္း အၾကင္ သင္ယူ၏၊ (ထုိသူ၏) ဤသင္ယူမႈမ်ဳိးသည္ သတၱ၀ါတုိ႔၏ ကိေလသာမွ စင္ၾကယ္ရန္၊ ပူေဆြးမႈ ငိုေႂကြးမႈတုိ႔ကို လြန္ေျမာက္ရန္၊ ဆင္းရဲျခင္း ႏွလံုးမသာျခင္း တုိ႔၏ ခ်ဳပ္ရန္၊ မဂဉာဏ္ကို ရရန္၊ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳရန္ အျမတ္ဆံုး သင္ယူ မႈျဖစ္၏။
ရဟန္းတုိ႔ ဤသင္ယူမႈကို အျမတ္ဆံုးသိကၡာဟူ၍ ဆိုအပ္၏။
ဤသည္ကား အျမတ္ဆံုးအျမင္ အျမတ္ဆံုးအၾကား အျမတ္ဆံုးလာဘ္ အျမတ္ဆံုး သိကၡာပင္တည္း။
၅...
အျမတ္ဆံုး လုပ္ေကြၽးမႈမ်ဳိးသည္ အဘယ္သုိ႔ ျဖစ္သနည္း -
ရဟန္းတုိ႔ ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာသူသည္ မင္းကိုလည္း လုပ္ေကြၽး၏၊ ပုဏၰား ကိုလည္း လုပ္ေကြၽး၏၊ သူေဌး သူႂကြယ္ကိုလည္း လုပ္ေကြၽး၏၊ ျမတ္ေသာသူ ယုတ္ေသာ သူကိုလည္း လုပ္ေကြၽး၏၊ မွားေသာအယူ မွားေသာအက်င့္ရွိေသာ သမဏကိုျဖစ္ေစ ျဗာဟၼဏကိုျဖစ္ေစ လုပ္ေကြၽး၏၊
ရဟန္းတုိ႔ ဤလုပ္ေကြၽးမႈမ်ဳိးသည္ ရွိ၏၊ ဤလုပ္ေကြၽးမႈမ်ဳိးကို မရွိဟူ၍ ငါမဆို။
ရဟန္းတုိ႔ ဤသုိ႔ သေဘာရွိေသာ လုပ္ေကြၽးမႈသည္ ယုတ္ညံ့ေသာ လုပ္ေကြၽးမႈပင္ တည္း၊ ရြာသူတုိ႔၏ လုပ္ေကြၽးမႈပင္တည္း၊ ပုထုဇဥ္တုိ႔၏ လုပ္ေကြၽးမႈပင္တည္း၊ အရိယာ မဟုတ္သူတုိ႔၏ လုပ္ေကြၽးမႈပင္တည္း၊ အက်ဳိးစီးပြါးႏွင့္ မစပ္၊ (၀ဋ္ဒုကၡ၌ ) ၿငီးေငြ႕ရန္ မျဖစ္။ပ။ နိဗၺာန္ အက်ဳိးငွါ မျဖစ္။
ရဟန္းတုိ႔ အၾကင္သူသည္ကား သက္၀င္ေသာ ယံုၾကည္မႈ {သဒၶါ} သက္၀င္ေသာ ခ်စ္ျခင္းရွိသည္ျဖစ္၍ စင္စစ္ မတုန္မလႈပ္ျခင္းသုိ႔ ေရာက္ကာ အလြန္ ၾကည္ညိဳ လ်က္ ျမတ္စြာဘုရားကို ျဖစ္ေစ ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သာ၀ကကို ျဖစ္ေစ လုပ္ေကြၽး၏။ ရဟန္းတုိ႔ သက္၀င္ေသာ ယံုၾကည္မႈ{သဒၶါ} သက္၀င္ေသာ ခ်စ္ျခင္း ရွိသည္ ျဖစ္၍ စင္စစ္ မတုန္မလႈပ္ျခင္းသုိ႔ ေရာက္ကာ အလြန္ ၾကည္ညိဳလ်က္ ျမတ္စြာဘုရားကိုျဖစ္ေစ ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သာ၀ကကို ျဖစ္ေစ အၾကင္ လုပ္ေကြၽး၏။ ထုိသူ၏ ဤလုပ္ေကြၽးမႈမ်ဳိးသည္ သတၱ၀ါတုိ႔၏ ကိေလသာမွ စင္ၾကယ္ရန္၊ ပူေဆြးမႈ ငိုေႂကြးမႈတုိ႔ကို လြန္ေျမာက္ရန္၊ ဆင္းရဲျခင္း ႏွလံုးမသာ ျခင္းတုိ႔၏ ခ်ဳပ္ရန္၊ မဂ္ဉာဏ္ကို ရရန္၊ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳရန္ အျမတ္ဆံုး လုပ္ေကြၽးမႈျဖစ္၏။
ရဟန္းတုိ႔ ဤလုပ္ေကြၽးမႈကို အျမတ္ဆံုး လုပ္ေကြၽးမႈ ဟူ၍ ဆိုအပ္၏။
ဤသည္ကား အျမတ္ဆံုးအျမင္ အျမတ္ဆံုးအၾကား အျမတ္ဆံုးလာဘ္ အျမတ္ဆံုး သိကၡာ အျမတ္ဆံုးလုပ္ေကြၽးမႈ ပင္တည္း။
၆...
အျမတ္ဆံုး ေအာက္ေမ့မႈသည္ အဘယ္သုိ႔ ျဖစ္သနည္း -
ရဟန္းတုိ႔ ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာသူသည္ သားသမီးရမႈကိုလည္း အဖန္ဖန္ ေအာက္ေမ့၏၊ မယားရမႈကိုလည္း အဖန္ဖန္ ေအာက္ေမ့၏၊ ဥစၥာရမႈကိုလည္း အဖန္ဖန္ ေအာက္ေမ့၏၊ ျမတ္ေသာလာဘ္ ယုတ္ေသာ လာဘ္ကိုလည္း အဖန္ဖန္ ေအာက္ေမ့၏၊ မွားေသာအယူ မွားေသာအက်င့္ရွိေသာ သမဏကိုျဖစ္ေစ ျဗာဟၼဏကိုျဖစ္ေစ အဖန္ဖန္ ေအာက္ေမ့၏။
ရဟန္းတုိ႔ ဤသုိ႔ေသာ အဖန္ဖန္ ေအာက္ေမ့မႈ မ်ဳိးသည္ ရွိ၏၊
ဤေအာက္ေမ့မႈမ်ဳိးကို မရွိဟူ၍ ငါမဆို။
ရဟန္းတုိ႔ ဤသုိ႔ သေဘာရွိေသာ ေအာက္ေမ့မႈမ်ဳိးသည္ ယုတ္ေသာ ေအာက္ေမ့ မႈပင္တည္း၊ ရြာသူတုိ႔၏ ေအာက္ေမ့မႈပင္တည္း၊ ပုထုဇဥ္တုိ႔၏ ေအာက္ေမ့မႈပင္ တည္း၊ အရိယာ မဟုတ္သူတုိ႔၏ ေအာက္ေမ့မႈပင္တည္း၊ အက်ဳိးစီးပြါးႏွင့္ မစပ္၊ (၀ဋ္ဒုကၡ၌ ) ၿငီးေငြ႕ရန္ မျဖစ္၊ ရာဂ ကင္းရန္ မျဖစ္၊ ရာဂစသည္ ခ်ဳပ္ရန္ မျဖစ္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းရန္ မျဖစ္၊ ထူးေသာ ဉာဏ္ျဖင့္ သိရန္ မျဖစ္၊ (သစၥာေလးပါးတရားကို) ထုိးထြင္း၍ သိရန္ မျဖစ္၊ နိဗၺာန္အက်ဳိးငွါ မျဖစ္။
ရဟန္းတုိ႔ အၾကင္သူသည္ကား သက္၀င္ေသာ ယံုၾကည္မႈ {သဒၶါ} သက္၀င္ေသာ ခ်စ္ျခင္းရွိသည္ျဖစ္၍ စင္စစ္ မတုန္မလႈပ္ျခင္းသုိ႔ ေရာက္ကာ အလြန္ ၾကည္ညိဳ လ်က္ ျမတ္စြာဘုရားကို ျဖစ္ေစ ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သာ၀ကကို ျဖစ္ေစ အဖန္ဖန္ ေအာက္ေမ့၏။ ရဟန္းတုိ႔ သက္၀င္ေသာ ယံုၾကည္မႈ {သဒၶါ} သက္၀င္ ေသာ ခ်စ္ျခင္းရွိသည္ ျဖစ္၍ စင္စစ္မတုန္မလႈပ္ျခင္းသုိ႔ ေရာက္ကာ အလြန္ ၾကည္ညိဳလ်က္ ျမတ္စြာဘုရားကို ျဖစ္ေစ ျမတ္စြာဘုရား၏တပည့္သာ၀ကကို ျဖစ္ေစ အၾကင္ အဖန္တလဲလဲ ေအာက္ေမ့၏၊ (ထုိသူ၏) ဤေအာက္ေမ့မႈမ်ဳိး သည္သတၱ၀ါတုိ႔၏ ကိေလသာမွ စင္ၾကယ္ရန္၊ ပူေဆြးမႈ ငိုေႂကြးမႈတုိ႔ကို လြန္ေျမာက္ရန္၊ ဆင္းရဲျခင္းႏွလံုးမသာျခင္းတုိ႔၏ ခ်ဳပ္ရန္၊ မဂ္ဉာဏ္ကို ရရန္၊ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳရန္ အျမတ္ဆံုး ေအာက္ေမ့မႈျဖစ္၏။
ရဟန္းတုိ႔ ဤေအာက္ေမ့မႈကို အျမတ္ဆံုး ေအာက္ေမ့မႈ ဟူ၍ ဆိုအပ္၏။
ရဟန္းတုိ႔ ...
ဤသည္တုိ႔ကား အျမတ္ဆံုး တရားေျခာက္မ်ဳိးတုိ႔တည္း ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။
အၾကင္သူတုိ႔သည္ အျမတ္ဆံုးအျမင္ အျမတ္ဆံုးအၾကား အျမတ္ဆံုးလာဘ္ကို ရသည္ ျဖစ္၍ အျမတ္ဆံုး သင္ယူမႈ၌ ေမြ႕ေလ်ာ္ၿပီးလွ်င္ အျမတ္ဆံုး လုပ္ေကြၽးမႈ၌ တည္လ်က္ ဆိတ္ၿငိမ္ျခင္း {၀ိေ၀က}ႏွင့္ ယွဥ္ေသာ ေဘးကင္း၍ မေသရာ (နိဗၺာန္)သုိ႔ ေရာက္ေစတတ္သည့္ အျမတ္ဆံုး ေအာက္ေမ့မႈကို ပြါးမ်ားကုန္၏။ ထုိသူတုိ႔သည္ မေမ့မေလ်ာ့မႈ၌ ၀မ္းေျမာက္ကုန္ ရင့္က်က္ေသာ ပညာရွိကုန္ သီလ ကို ေစာင့္ေရွာက္ကုန္သည္ ျဖစ္၍ စင္စစ္ ဆင္းရဲဒုကၡ ခ်ဳပ္ရာ နိဗၺာန္ကို ေလ်ာက္ ပတ္ေသာ အခါ၌ သိၾကေလကုန္သတည္း။
၁၀ - အႏုတၱရိယသုတ္၊ အႏုတၱရိယ၀ဂ္၊ ဆကၠနိပါတ္၊ အဂၤုတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္။
ရဟန္းတုိ႔ အျမတ္ဆံုး တရားတုိ႔သည္ ဤေျခာက္မ်ဳိးတုိ႔တည္း။
အဘယ္ေျခာက္မ်ဳိးတုိ႔နည္းဟူမူ -
၁။ အျမတ္ဆံုး အျမင္။ ?
၂။ အျမတ္ဆံုး အၾကား။ ?
၃။ အျမတ္ဆံုး လာဘ္။ ?
၄။ အျမတ္ဆံုး သိကၡာ။ ?
၅။ အျမတ္ဆံုး လုပ္ေကြၽးမႈ။ ?
၆။ အျမတ္ဆံုး ေအာက္ေမ့မႈတုိ႔တည္း။ ?
၁...
ရဟန္းတုိ႔ အျမတ္ဆံုး အျမင္မ်ဳိးဟူသည္ အဘယ္သုိ႔ ျဖစ္သနည္း -
ရဟန္းတုိ႔ ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ သူသည္ ဆင္ရတနာကုိလည္း ၾကည့္႐ႈရန္ သြား၏၊ ျမင္းရတနာကုိလည္း ၾကည့္႐ႈရန္ သြား၏၊ ပတၱျမားရတနာကုိလည္း ၾကည့္႐ႈရန္ သြား၏၊ အျမတ္ အယုတ္ကုိမူလည္း ၾကည့္႐ႈရန္ သြား၏၊ မွားေသာ အယူ မွားေသာ အက်င့္ရွိေသာ သမဏကုိျဖစ္ေစ ျဗာဟၼဏကုိျဖစ္ေစ ၾကည့္႐ႈရန္ သြား၏၊
ရဟန္းတုိ႔ ဤအျမင္သည္ ရွိ၏၊ ဤအျမင္မ်ဳိးကုိ မရွိ ဟူ၍ ငါမဆုိ။
ရဟန္းတုိ႔ ထုိ ဆင္ရတနာစသည္ကုိ ျမင္ရျခင္းသည္ ယုတ္ေသာ အျမင္ပင္တည္း၊ ရြာေနသူတုိ႔၏ အျမင္ပင္တည္း၊ ပုထုဇဥ္တုိ႔၏ အျမင္ပင္တည္း၊ အရိယာ မဟုတ္သူ တုိ႔၏ အျမင္ပင္တည္း၊ အက်ဳိးစီးပြါးႏွင့္ မစပ္၊ (၀ဋ္ဒုကၡ၌ ) ၿငီးေငြ႕ရန္ မျဖစ္၊ ရာဂ ကင္းရန္ မျဖစ္၊ ရာဂစသည္ ခ်ဳပ္ရန္ မျဖစ္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းရန္ မျဖစ္၊ ထူးေသာ ဉာဏ္ျဖင့္ သိရန္ မျဖစ္၊ (သစၥာေလးပါး တရားကုိ) ထုိးထြင္း၍ သိရန္မျဖစ္၊ နိဗၺာန္ အက်ဳိးငွါ မျဖစ္။
ရဟန္းတုိ႔ အၾကင္သူသည္ကား သက္၀င္ေသာ သဒၶါ သက္၀င္ေသာ ခ်စ္ျခင္းရွိ သည္ ျဖစ္၍ စင္စစ္ မတုန္မလႈပ္ျခင္းသုိ႔ေရာက္ကာ အလြန္ၾကည္ညိဳလ်က္ ျမတ္စြာ ဘုရားကုိျဖစ္ေစ ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သာ၀ကကုိ ျဖစ္ေစ ဖူးေျမာ္ရန္ သြား၏။ (ထုိသူ၏) ဤဖူးေျမာ္ရျခင္းမ်ဳိးသည္ သတၱ၀ါတုိ႔၏ ကိေလသာမွ စင္ၾကယ္ရန္၊ ပူေဆြးမႈ ငုိေႂကြးမႈတုိ႔ကုိ လြန္ေျမာက္ရန္၊ ဆင္းရဲျခင္း ႏွလံုးမသာျခင္းတုိ႔၏ ခ်ဳပ္ရန္၊ မဂ္ဉာဏ္ကုိရရန္၊ နိဗၺာန္ကုိ မ်က္ေမွာက္ျပဳရန္ အျမတ္ဆံုး အျမင္ျဖစ္၏။
ရဟန္းတုိ႔ ဤအျမင္ကို အျမတ္ဆံုး အျမင္ဟူ၍ ဆိုအပ္၏၊
ဤသည္ကား အျမတ္ဆံုး အျမင္တည္း။
၂...
အျမတ္ဆံုး အၾကားမ်ဳိးဟူသည္ အဘယ္သုိ႔ ျဖစ္သနည္း -
ရဟန္းတုိ႔ ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ သူသည္ စည္တီးသံကိုလည္း ၾကားရန္ သြား၏၊ ေစာင္းသံကိုလည္း ၾကားရန္ သြား၏၊ သီခ်င္း ဆိုသံကိုလည္း ၾကားရန္ သြား၏၊ ျမတ္ေသာအသံ ယုတ္ေသာအသံတုိ႔ကိုလည္း ၾကားရန္ သြား၏၊ မွားေသာ အယူ မွားေသာ အက်င့္ရွိေသာ သမဏ၏ လည္းေကာင္း၊ ျဗာဟၼဏ၏ လည္း ေကာင္း တရားကိုလည္း ၾကားရန္ သြား၏၊
ရဟန္းတုိ႔ ဤၾကားျခင္းမ်ဳိးသည္ ရွိ၏၊ ဤသုိ႔ ၾကားျခင္းမ်ဳိးကို မရွိဟူ၍ ငါ မဆို၊
ရဟန္းတုိ႔ ထုိသုိ႔ေသာ ၾကားျခင္းမ်ဳိးသည္ ယုတ္ေသာ အၾကားတည္း၊ ရြာေနသူတုိ႔ ၏ အၾကားပင္တည္း၊ ပုထုဇဥ္တုိ႔၏ အၾကားပင္တည္း၊ အရိယာမဟုတ္ သူတုိ႔၏ အၾကားပင္တည္း၊ အက်ဳိးစီးပြါးႏွင့္ မစပ္၊ ၀ဋ္ဒုကၡ၌ ၿငီးေငြ႕ရန္မျဖစ္၊ ရာဂကင္းရန္ မျဖစ္၊ ရာဂ စသည္ ခ်ဳပ္ရန္ မျဖစ္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းရန္ မျဖစ္၊ ထူးေသာ ဉာဏ္ျဖင့္ သိရန္ မျဖစ္၊ (သစၥာေလးပါး တရားကို) ထုိးထြင္း၍ သိရန္ မျဖစ္၊ နိဗၺာန္ အက်ဳိးငွါ မျဖစ္။
ရဟန္းတုိ႔ အၾကင္သူသည္ကား သက္၀င္ေသာ ယုံၾကည္မႈ {သဒၶါ} သက္၀င္ေသာ ခ်စ္ျခင္းရွိသည္ ျဖစ္၍ စင္စစ္ မတုန္မလႈပ္ျခင္းသုိ႔ ေရာက္ကာ အလြန္ ၾကည္ညဳိ လ်က္ ျမတ္စြာဘုရား၏ လည္းေကာင္း၊ ျမတ္စြာဘုရား တပည့္သာ၀က၏ လည္း ေကာင္း တရားေတာ္ကို ၾကားနာရန္ သြား၏။ ရဟန္းတုိ႔ သက္၀င္ေသာ ယံုၾကည္မႈ {သဒၶါ}သက္၀င္ေသာ ခ်စ္ျခင္းရွိသည္ျဖစ္၍ စင္စစ္ မတုန္မလႈပ္ျခင္းသုိ႔ေရာက္ကာ အလြန္ ၾကည္ညဳိလ်က္ ျမတ္စြာဘုရား၏ လည္းေကာင္း၊ ျမတ္စြာဘုရား တပည့္ သာ၀က၏ လည္းေကာင္း တရားေတာ္ကို အၾကင္ ၾကားနာရန္ သြား၏၊ (ထုိသူ၏) ဤအၾကားမ်ဳိးသည္ သတၱ၀ါတုိ႔၏ ကိေလသာမွ စင္ၾကယ္ရန္၊ ပူေဆြးမႈ ငိုေႂကြးမႈ တုိ႔ကို လြန္ေျမာက္ရန္၊ ဆင္းရဲျခင္း ႏွလံုး မသာျခင္းတုိ႔၏ ခ်ဳပ္ရန္၊ မဂ္ဉာဏ္ကို ရရန္၊ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳရန္ အျမတ္ဆံုး အၾကားျဖစ္၏။
ရဟန္းတုိ႔ ဤအၾကားကို အျမတ္ဆံုး အၾကားဟူ၍ ဆိုအပ္၏၊
ဤသည္ကား အျမတ္ဆံုး အျမင္ အျမတ္ဆံုး အၾကားေပတည္း။
၃...
အျမတ္ဆံုး လာဘ္ ဟူသည္ အဘယ္သုိ႔ ျဖစ္သနည္း -
ရဟန္းတုိ႔ ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာသူသည္ သား လာဘ္ကိုလည္း ရ၏၊ မယား လာဘ္ကိုလည္း ရ၏၊ ဥစၥာ လာဘ္ကိုလည္း ရ၏၊ ျမတ္ေသာလာဘ္ ယုတ္ေသာ လာဘ္ကိုလည္း ရ၏၊ မွားေသာ အယူ မွားေသာ အက်င့္ရွိေသာ သမဏ၌ ျဖစ္ေစ ျဗာဟၼဏ၌ ျဖစ္ေစ ယံုၾကည္မႈ {သဒၶါ}ကို ရ၏၊ ရဟန္းတုိ႔ ဤလာဘ္မ်ဳိးသည္ ရွိ၏၊ ဤလာဘ္မ်ဳိးကို မရွိဟူ၍ ငါ မဆို၊ ရဟန္းတုိ႔ ဤလာဘ္မ်ဳိးသည္ ယုတ္ေသာ လာဘ္တည္း၊ ရြာေနသူတုိ႔၏ လာဘ္ပင္တည္း၊ ပုထုဇဥ္တုိ႔၏ လာဘ္ပင္တည္း၊ အရိယာမဟုတ္သူတုိ႔၏ လာဘ္ပင္တည္း၊ အက်ဳိးစီးပြါးႏွင့္ မစပ္၊ (၀ဋ္ဒုကၡ၌ ) ၿငီးေငြ႕ရန္ မျဖစ္၊ ရာဂ ကင္းရန္ မျဖစ္၊ ရာဂစသည္ ခ်ဳပ္ရန္ မျဖစ္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းရန္ မျဖစ္၊ ထူးေသာဉာဏ္ျဖင့္ သိရန္ မျဖစ္၊ (သစၥာေလးပါး တရားကို) ထုိးထြင္း၍ သိရန္ မျဖစ္၊ နိဗၺာန္အက်ဳိးငွါ မျဖစ္။
ရဟန္းတုိ႔ အၾကင္သူသည္ကား သက္၀င္ေသာ ယံုၾကည္မႈ {သဒၶါ} သက္၀င္ေသာ ခ်စ္ျခင္းရွိသည္ျဖစ္၍ စင္စစ္ မတုန္မလႈပ္ျခင္းသုိ႔ ေရာက္ကာ အလြန္ ၾကည္ညိဳ လ်က္ ျမတ္စြာဘုရား၌ ျဖစ္ေစ ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သာ၀က၌ ျဖစ္ေစ ယံုၾကည္မႈ {သဒၶါ} တရားကို ရ၏။ ရဟန္းတုိ႔ သက္၀င္ေသာ ယံုၾကည္မႈ {သဒၶါ} သက္၀င္ေသာ ခ်စ္ျခင္းရွိသည္ ျဖစ္၍ စင္စစ္ မတုန္မလႈပ္ျခင္းသုိ႔ ေရာက္ကာ အလြန္ ၾကည္ညိဳလ်က္ ျမတ္စြာဘုရား၌ျဖစ္ေစ ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သာ၀က၌ ျဖစ္ေစ အၾကင္ ယံုၾကည္မႈ {သဒၶါ} တရားကို ရ၏။ (ထုိသူ၏) ဤလာဘ္မ်ဳိးသည္ သတၱ၀ါတုိ႔၏ ကိေလသာမွ စင္ၾကယ္ရန္၊ ပူေဆြးမႈ ငိုေႂကြးမႈတုိ႔ကို လြန္ေျမာက္ရန္၊ ဆင္းရဲျခင္း ႏွလံုးမသာျခင္းတုိ႔၏ ခ်ဳပ္ရန္၊ မဂ္ဉာဏ္ကို ရရန္၊ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ ျပဳရန္ အျမတ္ဆံုး လာဘ္ျဖစ္၏။
ရဟန္းတုိ႔ ဤလာဘ္ကို အျမတ္ဆံုး လာဘ္ ဟူ၍ ဆိုအပ္၏။
ဤသည္ကား အျမတ္ဆံုးအျမင္ အျမတ္ဆံုးအၾကား အျမတ္ဆံုးလာဘ္ေပတည္း။
၄...
အျမတ္ဆံုး သိကၡာဟူသည္ အဘယ္သုိ႔ ျဖစ္သနည္း -
ရဟန္းတုိ႔ ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာသူသည္ ဆင္စီးအတတ္ကိုလည္း သင္ယူ၏၊ ျမင္းစီးအတတ္ကိုလည္း သင္ယူ၏၊ ရထားစီးအတတ္ကိုလည္း သင္ယူ၏၊ ေလးပစ္ အတတ္ကိုလည္း သင္ယူ၏၊ ျမတ္ေသာ အတတ္ ယုတ္ေသာ အတတ္ကိုလည္း သင္ယူ၏၊ မွားေသာအယူ မွားေသာအက်င့္ရွိေသာ သမဏ၏ လည္းေကာင္း၊ ျဗာဟၼဏ၏ လည္းေကာင္း မွားေသာ အက်င့္ကို သင္ယူ၏။
ရဟန္းတုိ႔ ဤသင္ယူမႈမ်ဳိးသည္ ရွိ၏၊ ဤသင္ယူမႈမ်ဳိးကို္ မရွိဟူ၍ ငါမဆို။
ရဟန္းတုိ႔ ဤသုိ႔ သေဘာရွိေသာ သင္ယူမႈမ်ဳိးသည္ ယုတ္ေသာ သင္ယူမႈပင္ တည္း၊ ရြာသူတုိ႔၏ သင္ယူမႈပင္တည္း၊ ပုထုဇဥ္တုိ႔၏ သင္ယူမႈပင္တည္း၊ အရိယာ မဟုတ္ သူတုိ႔၏ သင္ယူမႈပင္တည္း၊ အက်ဳိးစီးပြါးႏွင့္ မစပ္၊ (၀ဋ္ဒုကၡ၌ ) ၿငီးေငြ႕ရန္ မျဖစ္၊ ရာဂကင္းရန္ မျဖစ္၊ ရာဂစသည္ ခ်ဳပ္ရန္ မျဖစ္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းရန္ မျဖစ္၊ ထူးေသာ ဉာဏ္ျဖင့္ သိရန္ မျဖစ္၊ (သစၥာေလးပါး တရားကို) ထုိးထြင္း၍ သိရန္မျဖစ္၊ နိဗၺာန္ အက်ဳိးငွါ မျဖစ္။
ရဟန္းတုိ႔ အၾကင္သူသည္ကား သက္၀င္ေသာ ယံုၾကည္မႈ {သဒၶါ} သက္၀င္ေသာ ခ်စ္ျခင္းရွိသည္ျဖစ္၍ စင္စစ္ မတုန္မလႈပ္ျခင္းသုိ႔ ေရာက္ကာ အလြန္ ၾကည္ညိဳ လ်က္ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားေတာ္ မူအပ္ေသာ ဓမၼ၀ိနယ {သာသနာ}၌ လြန္ကဲေသာ သီလကိုလည္း သင္ယူ၏၊ လြန္ကဲေသာ သမာဓိကိုလည္း သင္ယူ၏၊ လြန္ကဲေသာ ပညာကိုလည္း သင္ယူ၏။ ရဟန္းတုိ႔ သက္၀င္ေသာ ယံုၾကည္မႈ {သဒၶါ} သက္၀င္ေသာ ခ်စ္ျခင္းရွိသည္ ျဖစ္၍ စင္စစ္ မတုန္မလႈပ္ျခင္းသုိ႔ ေရာက္ကာ အလြန္ ၾကည္ညိဳလ်က္ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားေတာ္ မူအပ္ေသာ ဓမၼ၀ိနယ {သာသနာ} ၌ လြန္ကဲေသာ သီလကိုလည္း အၾကင္သင္ယူ၏၊ လြန္ကဲေသာ သမာဓိကိုလည္း အၾကင္ သင္ယူ၏၊ လြန္ကဲေသာ ပညာကိုလည္း အၾကင္ သင္ယူ၏၊ (ထုိသူ၏) ဤသင္ယူမႈမ်ဳိးသည္ သတၱ၀ါတုိ႔၏ ကိေလသာမွ စင္ၾကယ္ရန္၊ ပူေဆြးမႈ ငိုေႂကြးမႈတုိ႔ကို လြန္ေျမာက္ရန္၊ ဆင္းရဲျခင္း ႏွလံုးမသာျခင္း တုိ႔၏ ခ်ဳပ္ရန္၊ မဂဉာဏ္ကို ရရန္၊ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳရန္ အျမတ္ဆံုး သင္ယူ မႈျဖစ္၏။
ရဟန္းတုိ႔ ဤသင္ယူမႈကို အျမတ္ဆံုးသိကၡာဟူ၍ ဆိုအပ္၏။
ဤသည္ကား အျမတ္ဆံုးအျမင္ အျမတ္ဆံုးအၾကား အျမတ္ဆံုးလာဘ္ အျမတ္ဆံုး သိကၡာပင္တည္း။
၅...
အျမတ္ဆံုး လုပ္ေကြၽးမႈမ်ဳိးသည္ အဘယ္သုိ႔ ျဖစ္သနည္း -
ရဟန္းတုိ႔ ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာသူသည္ မင္းကိုလည္း လုပ္ေကြၽး၏၊ ပုဏၰား ကိုလည္း လုပ္ေကြၽး၏၊ သူေဌး သူႂကြယ္ကိုလည္း လုပ္ေကြၽး၏၊ ျမတ္ေသာသူ ယုတ္ေသာ သူကိုလည္း လုပ္ေကြၽး၏၊ မွားေသာအယူ မွားေသာအက်င့္ရွိေသာ သမဏကိုျဖစ္ေစ ျဗာဟၼဏကိုျဖစ္ေစ လုပ္ေကြၽး၏၊
ရဟန္းတုိ႔ ဤလုပ္ေကြၽးမႈမ်ဳိးသည္ ရွိ၏၊ ဤလုပ္ေကြၽးမႈမ်ဳိးကို မရွိဟူ၍ ငါမဆို။
ရဟန္းတုိ႔ ဤသုိ႔ သေဘာရွိေသာ လုပ္ေကြၽးမႈသည္ ယုတ္ညံ့ေသာ လုပ္ေကြၽးမႈပင္ တည္း၊ ရြာသူတုိ႔၏ လုပ္ေကြၽးမႈပင္တည္း၊ ပုထုဇဥ္တုိ႔၏ လုပ္ေကြၽးမႈပင္တည္း၊ အရိယာ မဟုတ္သူတုိ႔၏ လုပ္ေကြၽးမႈပင္တည္း၊ အက်ဳိးစီးပြါးႏွင့္ မစပ္၊ (၀ဋ္ဒုကၡ၌ ) ၿငီးေငြ႕ရန္ မျဖစ္။ပ။ နိဗၺာန္ အက်ဳိးငွါ မျဖစ္။
ရဟန္းတုိ႔ အၾကင္သူသည္ကား သက္၀င္ေသာ ယံုၾကည္မႈ {သဒၶါ} သက္၀င္ေသာ ခ်စ္ျခင္းရွိသည္ျဖစ္၍ စင္စစ္ မတုန္မလႈပ္ျခင္းသုိ႔ ေရာက္ကာ အလြန္ ၾကည္ညိဳ လ်က္ ျမတ္စြာဘုရားကို ျဖစ္ေစ ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သာ၀ကကို ျဖစ္ေစ လုပ္ေကြၽး၏။ ရဟန္းတုိ႔ သက္၀င္ေသာ ယံုၾကည္မႈ{သဒၶါ} သက္၀င္ေသာ ခ်စ္ျခင္း ရွိသည္ ျဖစ္၍ စင္စစ္ မတုန္မလႈပ္ျခင္းသုိ႔ ေရာက္ကာ အလြန္ ၾကည္ညိဳလ်က္ ျမတ္စြာဘုရားကိုျဖစ္ေစ ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သာ၀ကကို ျဖစ္ေစ အၾကင္ လုပ္ေကြၽး၏။ ထုိသူ၏ ဤလုပ္ေကြၽးမႈမ်ဳိးသည္ သတၱ၀ါတုိ႔၏ ကိေလသာမွ စင္ၾကယ္ရန္၊ ပူေဆြးမႈ ငိုေႂကြးမႈတုိ႔ကို လြန္ေျမာက္ရန္၊ ဆင္းရဲျခင္း ႏွလံုးမသာ ျခင္းတုိ႔၏ ခ်ဳပ္ရန္၊ မဂ္ဉာဏ္ကို ရရန္၊ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳရန္ အျမတ္ဆံုး လုပ္ေကြၽးမႈျဖစ္၏။
ရဟန္းတုိ႔ ဤလုပ္ေကြၽးမႈကို အျမတ္ဆံုး လုပ္ေကြၽးမႈ ဟူ၍ ဆိုအပ္၏။
ဤသည္ကား အျမတ္ဆံုးအျမင္ အျမတ္ဆံုးအၾကား အျမတ္ဆံုးလာဘ္ အျမတ္ဆံုး သိကၡာ အျမတ္ဆံုးလုပ္ေကြၽးမႈ ပင္တည္း။
၆...
အျမတ္ဆံုး ေအာက္ေမ့မႈသည္ အဘယ္သုိ႔ ျဖစ္သနည္း -
ရဟန္းတုိ႔ ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာသူသည္ သားသမီးရမႈကိုလည္း အဖန္ဖန္ ေအာက္ေမ့၏၊ မယားရမႈကိုလည္း အဖန္ဖန္ ေအာက္ေမ့၏၊ ဥစၥာရမႈကိုလည္း အဖန္ဖန္ ေအာက္ေမ့၏၊ ျမတ္ေသာလာဘ္ ယုတ္ေသာ လာဘ္ကိုလည္း အဖန္ဖန္ ေအာက္ေမ့၏၊ မွားေသာအယူ မွားေသာအက်င့္ရွိေသာ သမဏကိုျဖစ္ေစ ျဗာဟၼဏကိုျဖစ္ေစ အဖန္ဖန္ ေအာက္ေမ့၏။
ရဟန္းတုိ႔ ဤသုိ႔ေသာ အဖန္ဖန္ ေအာက္ေမ့မႈ မ်ဳိးသည္ ရွိ၏၊
ဤေအာက္ေမ့မႈမ်ဳိးကို မရွိဟူ၍ ငါမဆို။
ရဟန္းတုိ႔ ဤသုိ႔ သေဘာရွိေသာ ေအာက္ေမ့မႈမ်ဳိးသည္ ယုတ္ေသာ ေအာက္ေမ့ မႈပင္တည္း၊ ရြာသူတုိ႔၏ ေအာက္ေမ့မႈပင္တည္း၊ ပုထုဇဥ္တုိ႔၏ ေအာက္ေမ့မႈပင္ တည္း၊ အရိယာ မဟုတ္သူတုိ႔၏ ေအာက္ေမ့မႈပင္တည္း၊ အက်ဳိးစီးပြါးႏွင့္ မစပ္၊ (၀ဋ္ဒုကၡ၌ ) ၿငီးေငြ႕ရန္ မျဖစ္၊ ရာဂ ကင္းရန္ မျဖစ္၊ ရာဂစသည္ ခ်ဳပ္ရန္ မျဖစ္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းရန္ မျဖစ္၊ ထူးေသာ ဉာဏ္ျဖင့္ သိရန္ မျဖစ္၊ (သစၥာေလးပါးတရားကို) ထုိးထြင္း၍ သိရန္ မျဖစ္၊ နိဗၺာန္အက်ဳိးငွါ မျဖစ္။
ရဟန္းတုိ႔ အၾကင္သူသည္ကား သက္၀င္ေသာ ယံုၾကည္မႈ {သဒၶါ} သက္၀င္ေသာ ခ်စ္ျခင္းရွိသည္ျဖစ္၍ စင္စစ္ မတုန္မလႈပ္ျခင္းသုိ႔ ေရာက္ကာ အလြန္ ၾကည္ညိဳ လ်က္ ျမတ္စြာဘုရားကို ျဖစ္ေစ ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သာ၀ကကို ျဖစ္ေစ အဖန္ဖန္ ေအာက္ေမ့၏။ ရဟန္းတုိ႔ သက္၀င္ေသာ ယံုၾကည္မႈ {သဒၶါ} သက္၀င္ ေသာ ခ်စ္ျခင္းရွိသည္ ျဖစ္၍ စင္စစ္မတုန္မလႈပ္ျခင္းသုိ႔ ေရာက္ကာ အလြန္ ၾကည္ညိဳလ်က္ ျမတ္စြာဘုရားကို ျဖစ္ေစ ျမတ္စြာဘုရား၏တပည့္သာ၀ကကို ျဖစ္ေစ အၾကင္ အဖန္တလဲလဲ ေအာက္ေမ့၏၊ (ထုိသူ၏) ဤေအာက္ေမ့မႈမ်ဳိး သည္သတၱ၀ါတုိ႔၏ ကိေလသာမွ စင္ၾကယ္ရန္၊ ပူေဆြးမႈ ငိုေႂကြးမႈတုိ႔ကို လြန္ေျမာက္ရန္၊ ဆင္းရဲျခင္းႏွလံုးမသာျခင္းတုိ႔၏ ခ်ဳပ္ရန္၊ မဂ္ဉာဏ္ကို ရရန္၊ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳရန္ အျမတ္ဆံုး ေအာက္ေမ့မႈျဖစ္၏။
ရဟန္းတုိ႔ ဤေအာက္ေမ့မႈကို အျမတ္ဆံုး ေအာက္ေမ့မႈ ဟူ၍ ဆိုအပ္၏။
ရဟန္းတုိ႔ ...
ဤသည္တုိ႔ကား အျမတ္ဆံုး တရားေျခာက္မ်ဳိးတုိ႔တည္း ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။
အၾကင္သူတုိ႔သည္ အျမတ္ဆံုးအျမင္ အျမတ္ဆံုးအၾကား အျမတ္ဆံုးလာဘ္ကို ရသည္ ျဖစ္၍ အျမတ္ဆံုး သင္ယူမႈ၌ ေမြ႕ေလ်ာ္ၿပီးလွ်င္ အျမတ္ဆံုး လုပ္ေကြၽးမႈ၌ တည္လ်က္ ဆိတ္ၿငိမ္ျခင္း {၀ိေ၀က}ႏွင့္ ယွဥ္ေသာ ေဘးကင္း၍ မေသရာ (နိဗၺာန္)သုိ႔ ေရာက္ေစတတ္သည့္ အျမတ္ဆံုး ေအာက္ေမ့မႈကို ပြါးမ်ားကုန္၏။ ထုိသူတုိ႔သည္ မေမ့မေလ်ာ့မႈ၌ ၀မ္းေျမာက္ကုန္ ရင့္က်က္ေသာ ပညာရွိကုန္ သီလ ကို ေစာင့္ေရွာက္ကုန္သည္ ျဖစ္၍ စင္စစ္ ဆင္းရဲဒုကၡ ခ်ဳပ္ရာ နိဗၺာန္ကို ေလ်ာက္ ပတ္ေသာ အခါ၌ သိၾကေလကုန္သတည္း။
၁၀ - အႏုတၱရိယသုတ္၊ အႏုတၱရိယ၀ဂ္၊ ဆကၠနိပါတ္၊ အဂၤုတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္။