အဘိသႏၵသုတ္ - (အယဥ္၊ အက်ဳိး)
ကုသိုလ္အယဥ္ ရွစ္မ်ဳိးတို႔သည္ ခ်မ္းသာျခင္းငွါ ျဖစ္ကုန္၏...
ရဟန္းတို႔ ခ်မ္းသာကုိ ေဆာင္တတ္ကုန္ေသာ၊ နတ္ျပည္အက်ဳိးငွါ ျဖစ္ကုန္ေသာ၊ ခ်မ္းသာေသာ အက်ဳိးကုိ ေပးတတ္ကုန္ေသာ၊ နတ္ျပည္၌ ပဋိသေႏၶကုိ ျဖစ္ေစတတ္ကုန္ေသာ ဤေကာင္းမႈအထု ကုသိုလ္အယဥ္ ရွစ္မ်ဳိးတို႔သည္ အလုိရွိျခင္းငွါ ႏွစ္သက္ျခင္းငွါ ႏွလံုးကုိ ပြါးေစျခင္းငွါ အစီးအပြါး အလို႔ငွါ ခ်မ္းသာျခင္းငွါ ျဖစ္ကုန္၏။
အဘယ္ရွစ္မ်ဳိးတို႔နည္းဟူမူ...
၁...
ရဟန္းတို႔ ဤသာသနာေတာ္၌ အရိယာတပည့္သည္ ျမတ္စြာဘုရားကုိ ကုိးကြယ္ရာ ဟူ၍ ဆည္းကပ္၏၊ ရဟန္းတို႔ ခ်မ္းသာကုိ ေဆာင္တတ္ေသာ၊ နတ္ျပည္ အက်ဳိးငွါ ျဖစ္ေသာ၊ ခ်မ္းသာေသာ အက်ဳိးကုိ ေပးတတ္ေသာ၊ နတ္ျပည္၌ ပဋိသေႏၶကုိ ျဖစ္ေစတတ္ေသာ၊ ေရွးဦးစြာေသာ ဤေကာင္းမႈအထု ကုသိုလ္အယဥ္သည္ အလုိရွိျခင္းငွါ ႏွစ္သက္ျခင္းငွါ ႏွလံုးကုိ ပြါးေစျခင္းငွါ အစီးအပြါး အလို႔ငွါ ခ်မ္းသာျခင္းငွါ ျဖစ္၏။
၂...
ရဟန္းတို႔ ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား ဤသာသနာေတာ္၌ အရိယာတပည့္သည္ တရားေတာ္ကုိ ကုိးကြယ္ရာ ဟူ၍ဆည္းကပ္၏၊ ရဟန္းတို႔ ႏွစ္ခုေျမာက္ျဖစ္ေသာ ဤေကာင္းမႈအထု ကုသိုလ္အယဥ္သည္။ပ။ ျဖစ္၏။
၃...
ရဟန္းတို႔ ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား ဤသာသနာေတာ္၌ အရိယာတပည့္သည္ သံဃာေတာ္ကုိ ကုိးကြယ္ရာဟူ၍ ဆည္းကပ္၏၊ ရဟန္းတို႔ ခ်မ္းသာကုိ ေဆာင္တတ္ေသာ၊ နတ္ျပည္ အက်ဳိးငွါ ျဖစ္ေသာ၊ ခ်မ္းသာေသာ အက်ဳိးကုိ ေပးတတ္ေသာ၊ နတ္ျပည္၌ ပဋိသေႏၶကုိ ျဖစ္ေစတတ္ေသာ၊ သံုးခုေျမာက္ျဖစ္ေသာ ဤေကာင္းမႈအထု ကုသိုလ္အယဥ္သည္ အလုိရွိျခင္းငွါ ႏွစ္သက္ျခင္းငွါ ႏွလံုးကုိ ပြါးေစျခင္းငွါ အစီးအပြါး အလို႔ငွါ ခ်မ္းသာျခင္းငွါ ျဖစ္၏။
ရဟန္းတို႔ အျမတ္ဟု သိအပ္ကုန္ေသာ၊ ရွည္ျမင့္စြာေသာ ကာလပတ္လံုး ျဖစ္၏ ဟု သိအပ္ကုန္ေသာ၊ သူေတာ္ေကာင္း အဆက္အႏြယ္ ဟု သိအပ္ကုန္ေသာ၊ ေရွးသူေတာ္ေကာင္းတို႔၏ အေလ့အက်င့္ ဟု သိအပ္ကုန္ေသာ၊ မပယ္အပ္ကုန္ ေသာ၊ ေရွးကလည္း မပယ္ဖူးကုန္ေသာ၊ ယခုလည္း မပယ္ကုန္ေသာ၊ ေနာင္လည္း ပယ္လတၱံ႕ မဟုတ္ကုန္ေသာ၊ ပညာရွိ သမဏျဗာဟၼဏတို႔ မပစ္ပယ္အပ္သည့္ ျမတ္ေသာ ဒါန ဟု ဆိုအပ္ကုန္ေသာ အလွဴတို႔သည္ ဤငါးမ်ဳိးတို႔တည္း။
ျမတ္ေသာ ဒါနငါးမ်ဳိး
ငါးပါးသီလကိုေခၚသည္
အဘယ္ငါးမ်ဳိးတို႔နည္းဟူမူ...၁...
ရဟန္းတို႔ ဤသာသနာေတာ္၌ အရိယာတပည့္သည္ သူ႕အသက္ကုိ သတ္ျခင္းကုိ ပယ္၍ သူ႕အသက္သတ္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္၏၊ ရဟန္းတို႔ သူ႕အသက္ကုိ သတ္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ေသာ အရိယာတပည့္သည္ အတိုင္းအရွည္ မရွိကုန္ေသာ သတၱဝါတို႔အား ေဘးမရွိျခင္းကုိ ေပးလွဴသည္ မည္၏၊ ရန္မရွိျခင္းကုိ ေပးလွဴသည္ မည္၏၊ ဆင္းရဲ မရွိျခင္းကုိ ေပးလွဴသည္ မည္၏၊ အတိုင္းအရွည္ မရွိေသာ သတၱဝါတို႔အား ေဘးမရွိျခင္း ရန္မရွိျခင္း ဆင္းရဲ မရွိျခင္းကုိ ေပးလွဴေသာေၾကာင့္ အတိုင္းအရွည္ မရွိေသာ ေဘးမရွိျခင္း ရန္မရွိျခင္း ဆင္းရဲ မရွိျခင္း၏ အဖို႔ရွိ၏။ ရဟန္းတို႔ ဤသည္ကား အျမတ္ဟု သိအပ္ေသာ၊ ရွည္ျမင့္စြာေသာ ကာလပတ္လံုး ျဖစ္၏ ဟု သိအပ္ေသာ၊ သူေတာ္ေကာင္း အဆက္အႏြယ္ ဟု သိအပ္ေသာ၊ ေရွးသူေဟာင္း တို႔၏ အေလ့အက်င့္ ဟု သိအပ္ေသာ၊ မပယ္အပ္ေသာ၊ ေရွးကလည္း မပယ္ဖူးေသာ၊ ယခုလည္း မပယ္ေသာ၊ ေနာင္လည္း ပယ္လတၱံ႕ မဟုတ္ေသာ၊ ပညာရွိ သမဏျဗာဟၼဏတို႔ မပစ္ပယ္အပ္သည့္ ျမတ္ေသာ အလွဴ ဟု ဆိုအပ္ေသာ ပဌမျဖစ္ေသာ အလွဴတည္း။
ရဟန္းတို႔ ခ်မ္းသာကုိ ေဆာင္တတ္ေသာ၊ နတ္ျပည္ အက်ဳိးငွါ ျဖစ္ေသာ၊ ခ်မ္းသာေသာ အက်ဳိးကုိ ေပးတတ္ေသာ၊ နတ္ျပည္၌ ပဋိသေႏၶကုိ ျဖစ္ေစတတ္ ေသာ၊ စတုတၴေျမာက္ ျဖစ္ေသာ ဤေကာင္းမႈအထု ကုသိုလ္အယဥ္သည္ အလုိရွိျခင္းငွါ ႏွစ္သက္ျခင္းငွါ ႏွလံုးကုိ ပြါးေစျခင္းငွါ အစီးအပြါး အလို႔ငွါ ခ်မ္းသာျခင္းငွါ ျဖစ္၏။
၂...
ရဟန္းတို႔ ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား ဤသာသနာေတာ္၌ အရိယာ တပည့္သည္ ပိုင္ရွင္ မေပးေသာ သူတစ္ပါးဥစၥာကုိ ခိုးယူျခင္းကုိ ပယ္၍ ပိုင္ရွင္ မေပးေသာ သူတစ္ပါး ဥစၥာကုိ ခိုးယူျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္၏။ပ။
၃...
ကာမဂုဏ္တို႔၌ မွားယြင္းေသာအားျဖင့္ က်င့္ျခင္းကုိ ပယ္၍ ကာမဂုဏ္တို႔၌ မွားယြင္းေသာအားျဖင့္ က်င့္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္၏။ပ။
၄...
မဟုတ္မမွန္ ေျပာဆိုျခင္းကုိ ပယ္၍ မဟုတ္မမွန္ ေျပာဆိုျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္၏။ပ။
၅...
ယစ္မူးေမ့ေလ်ာ့ျခင္း၏ အေၾကာင္းျဖစ္ေသာ ေသအရက္ ေသာက္စားျခင္းကုိ ပယ္၍ ယစ္မူး ေမ့ေလ်ာ့ျခင္း၏ အေၾကာင္းျဖစ္ေသာ ေသအရက္ ေသာက္စားျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္၏။ ရဟန္းတို႔ ယစ္မူးေမ့ေလ်ာ့ျခင္း၏ အေၾကာင္းျဖစ္ေသာ ေသအရက္ကုိ ေသာက္စားျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ေသာ အရိယာတပည့္သည္ အတိုင္းအရွည္ မရွိေသာ သတၱဝါတို႔အား ေဘး မရွိျခင္းကုိ ေပးလွဴသည္ မည္၏၊ ရန္မရွိျခင္းကုိ ေပးလွဴသည္ မည္၏၊ ဆင္းရဲ မရွိျခင္းကုိ ေပးလွဴသည္ မည္၏၊ အတိုင္းအရွည္ မရွိေသာ သတၱဝါတို႔အား ေဘးမရွိျခင္း ရန္မရွိျခင္း ဆင္းရဲ မရွိျခင္းကုိ ေပးလွဴေသာေၾကာင့္ အတိုင္းအရွည္ မရွိေသာ ေဘးမရွိျခင္း ရန္မရွိျခင္း ဆင္းရဲ မရွိျခင္း၏ အဖို႔ရွိ၏။ ရဟန္းတို႔ ဤသည္ကား အျမတ္ ဟု သိအပ္ေသာ၊ ရွည္ျမင့္စြာေသာ ကာလပတ္လံုး ျဖစ္၏ ဟု သိအပ္ေသာ၊ သူေတာ္ေကာင္းတို႔၏ အဆက္အႏြယ္ ဟု သိအပ္ေသာ၊ ေရွးသူေတာ္ေကာင္းတို႔၏ အေလ့အက်င့္ ဟု သိအပ္ေသာ၊ မပယ္အပ္ေသာ၊ ေရွးကလည္း မပယ္ဖူးေသာ၊ ယခုလည္း မပယ္ေသာ၊ ေနာင္လည္း ပယ္လတၱံ႕ မဟုတ္ေသာ၊ ပညာရွိ သမဏျဗာဟၼဏတို႔ မပစ္ပယ္အပ္သည့္ ျမတ္ေသာ အလွဴ ဟု ဆိုအပ္ေသာ ပၪၥမျဖစ္ေသာ အလွဴတည္း။
ရဟန္းတို႔ ခ်မ္းသာကုိ ေဆာင္တတ္ေသာ နတ္ျပည္ အက်ဳိးငွါ ျဖစ္ေသာ ခ်မ္းသာေသာ အက်ဳိးကုိ ေပးတတ္ေသာ နတ္ျပည္၌ ပဋိသေႏၶကုိ ျဖစ္ေစတတ္ေသာ အ႒မျဖစ္ေသာ ဤေကာင္းမႈအထု ကုသိုလ္အယဥ္သည္ အလုိရွိျခင္းငွါ ႏွစ္သက္ျခင္းငွါ ႏွလံုးကုိ ပြါးေစျခင္းငွါ အစီးအပြါး အလို႔ငွါ ခ်မ္းသာျခင္းငွါ ျဖစ္၏။ ရဟန္းတို႔ ခ်မ္းသာကုိ ေဆာင္တတ္ေသာ၊ နတ္ျပည္ အက်ဳိးငွါ ျဖစ္ေသာ၊ ခ်မ္းသာေသာ အက်ဳိးကုိ ေပးတတ္ေသာ၊ နတ္ျပည္၌ ပဋိသေႏၶကုိ ျဖစ္ေစတတ္ေသာ၊ ရွစ္မ်ဳိးေသာ ဤေကာင္းမႈအထု ကုသိုလ္ အယဥ္တို႔သည္ အလုိရွိျခင္းငွါ ႏွစ္သက္ျခင္းငွါ ႏွလံုးကုိ ပြါးေစျခင္းငွါ အစီးအပြါး အလို႔ငွါ ခ်မ္းသာျခင္းငွါ ျဖစ္ကုန္၏ ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။ 39
၉ - အဘိသႏၵသုတ္၊ ဒါနဝဂ္၊ အ႒ကနိပါတ္၊ အဂၤုတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္။
သာဓု... သာဓု... သာဓု...။
No comments:
Post a Comment