ေနာင္တခ်ိန္ လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ၾကပါေစရန္ တရားပံုမ်ား၏ comment တြင္ တရားစာမ်ားပါ ထဲ့ေပးထားပါသည္။






သူေတာ္ေကာင္းတရားမ်ား လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ရန္ ဤအ၀ိုင္းေလးမ်ား အတြင္းမွာ တရားစာမ်ား တရားပံုမ်ားကို သြပ္သြင္းထားပါတယ္ သင္တို႔ စိတ္တိုင္းၾက ကူးယူျဖတ္ေတာက္ လြတ္လပ္စြာ အသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္။


Thursday, May 21, 2009

ႏွစ္သက္အပ္ ျမတ္ႏိုးအပ္ ခဲယဥ္းသျဖင့္ ရအပ္ေသာ...

ပတၱကမၼသုတ္

ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားအထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ ရွိခိုးၿပီးလွ်င္ တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ထိုင္ေနေသာအနာထပိဏ္သူေဌးအား ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဤစကားကို မိန္႔ေတာ္ မူ၏-

ဒါယကာ ေလာက၌ အလိုရွိအပ္ ႏွစ္သက္အပ္ ျမတ္ႏိုးအပ္ ခဲယဥ္းသျဖင့္ ရအပ္ ေသာ တရားတို႔သည္ ဤေလးမ်ဳိး တို႔တည္း။
အဘယ္ ေလးမ်ဳိးတို႔နည္း ဟူမူ-

၁...
ငါ့အားတရားႏွင့္အညီ စည္းစိမ္တို႔သည္ ျဖစ္ေစကုန္ သတည္း။ ဤသည္ကား ေလာက၌ အလိုရွိအပ္ ႏွစ္သက္အပ္ ျမတ္ႏိုးအပ္ ခဲယဥ္းသျဖင့္ ရအပ္ေသာ ပဌမတရားတည္း။

၂...
တရားႏွင့္အညီ စည္းစိမ္တို႔ကို ရ၍ အေဆြအမ်ဳိးတို႔ႏွင့္ တကြ အေဆြခင္ပြန္းတို႔ႏွင့္ တကြ ငါ့အား အၿခံအရံသည္ ေရာက္လာေစသတည္း။ ဤသည္ကား ေလာက၌ အလိုရွိအပ္ ႏွစ္သက္အပ္ ျမတ္ႏိုးအပ္ ခဲယဥ္းသျဖင့္ ရအပ္ေသာ ဒုတိယ တရား တည္း။

၃...
တရားႏွင့္အညီ စည္းစိမ္တို႔ကို ရ၍ အေဆြအမ်ဳိးတို႔ႏွင့္တကြ အေဆြခင္ပြန္းတို႔ႏွင့္ တကြ အၿခံအရံကို ရ၍ ၾကာျမင့္စြာ အသက္ရွည္လို၏၊ ရွည္ေသာ အသက္ကို ေစာင့္ေရွာက္လို၏။ ဤသည္ကား ေလာက၌ အလိုရွိအပ္ ႏွစ္သက္အပ္ ျမတ္ႏိုး အပ္ ခဲယဥ္းသျဖင့္ ရအပ္ေသာ တတိယတရားတည္း။

၄...
တရားႏွင့္အညီ စည္းစိမ္တို႔ကို ရ၍ အေဆြအမ်ဳိးတို႔ႏွင့္တကြ အေဆြခင္ပြန္းတို႔ ႏွင့္တကြ အၿခံအရံကို ရ၍ ၾကာျမင့္စြာ အသက္ရွည္၍ ရွည္ေသာ အသက္ကို ေစာင့္ေရွာက္၍ ခႏၶာကိုယ္ပ်က္စီး၍ ေသၿပီးသည္မွ ေနာက္၌ ေကာင္းေသာ လားရာျဖစ္ေသာ နတ္ျပည္၌ ျဖစ္ရလို၏။ ဤသည္ကား ေလာက၌ အလိုရွိအပ္ ႏွစ္သက္အပ္ ျမတ္ႏိုးအပ္ ခဲယဥ္းသျဖင့္ ရအပ္ေသာ စတုတၴတရားတည္း။

ဒါယကာ
ေလာက၌ အလိုရွိအပ္ ႏွစ္သက္အပ္ ျမတ္ႏိုးအပ္ ခဲယဥ္းသျဖင့္ ရအပ္ေသာ တရားတို႔သည္ ဤေလးမ်ဳိးတို႔တည္း။

ဒါယကာ ေလာက၌ အလိုရွိအပ္ ႏွစ္သက္အပ္ ျမတ္ႏိုးအပ္ ခဲယဥ္းသျဖင့္ ရအပ္ ေသာ ဤ(အက်ဳိး) တရား ေလးမ်ဳိး တို႔ကို ရရန္ အေၾကာင္းတရား ေလးမ်ဳိးတို႔ ရွိကုန္၏၊

အဘယ္ ေလးမ်ဳိး တို႔နည္း ဟူမူ-

သဒၶါတရားႏွင့္ ျပည့္စံုျခင္း၊
သီလႏွင့္ ျပည့္စံုျခင္း၊
စြန္႔ၾကဲမႈ 'စာဂ'ႏွင့္ ျပည့္စံုျခင္း၊
ပညာႏွင့္ ျပည့္စံုျခင္းတို႔တည္း။

သဒၶါတရားႏွင့္ ျပည့္စံုျခင္းဟူသည္ အဘယ္နည္း...
ဒါယကာ ဤသာသနာေတာ္၌ အရိယာ တပည့္သည္ သဒၶါတရားႏွင့္ ျပည့္စံု၏ ''ထို ျမတ္စြာဘုရားသည္ အရဟံအစ ဘဂဝါအဆံုး ဂုဏ္ေတာ္အေပါင္းႏွင့္ ျပည့္စံု၏'' ဟု ျမတ္စြာဘုရား၏ 'အရဟတၱမဂ္ဉာဏ္ သဗၺညဳတဉာဏ္' ကို ယံုၾကည္၏။ ဒါယကာ ဤသည္ကို သဒၶါတရားႏွင့္ ျပည့္စံုျခင္းဟု ဆိုအပ္၏။

သီလႏွင့္ ျပည့္စံုျခင္း ဟူသည္ အဘယ္နည္း...
ဒါယကာ ဤသာသနာေတာ္၌ အရိယာတပည့္သည္ သူ႕အသက္သတ္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္၏။ပ။ ေသအရက္ကို ေသာက္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္၏။
ဒါယကာ ဤသည္ကို သီလႏွင့္ ျပည့္စံုျခင္း ဟု ဆိုအပ္၏။

စြန္႔ႀကဲျခင္း 'စာဂ'ႏွင့္ ျပည့္စံုျခင္းဟူသည္ အဘယ္နည္း...
ဒါယကာ ဤသာသနာေတာ္၌ အရိယာတပည့္သည္ ဝန္တိုျခင္းအညစ္အေၾကး ကင္းေသာ စိတ္ျဖင့္ အိမ္၌ ေန၏၊ လြတ္လြတ္ စြန္႔ႀကဲ၏၊ ေဆးေၾကာ အပ္ေသာ လက္ရွိ၏၊ စြန္႔ၾကဲမႈ၌ ေမြ႕ေလ်ာ္၏၊ အေတာင္းခံရန္ အသင့္ျဖစ္၏၊ ေပးကမ္းမႈ ခဲြေဝမႈ၌ ေမြ႕ေလ်ာ္၏။ ဒါယကာ ဤသည္ကို စြန္႔ႀကဲျခင္းႏွင့္ ျပည့္စံုျခင္းဟု ဆိုအပ္၏။

ပညာႏွင့္ ျပည့္စံုျခင္း ဟူသည္ အဘယ္နည္း...
ဒါယကာ မက္ေမာျခင္း 'အဘိဇၩာ' တည္းဟူေသာ ဝိသမေလာဘ ႏွိပ္စက္ေသာ စိတ္ျဖင့္ ေနသူသည္ မျပဳသင့္ေသာ အမႈကို ျပဳ၏၊ ျပဳသင့္ေသာ အမႈကို ခြၽတ္ယြင္း ေစ၏၊ မျပဳသင့္ေသာ အမႈကိုျပဳ၍ ျပဳသင့္ေသာ အမႈကို ခြၽတ္ယြင္း ေစေသာ ေၾကာင့္ အၿခံအရံမွလည္းေကာင္း၊ ခ်မ္းသာမွလည္းေကာင္း ဆုတ္ယုတ္ ပ်က္စီး၏၊

ဒါယကာ ပ်က္စီးေစလိုျခင္း 'ဗ်ာပါဒ' ႏွိပ္စက္ေသာ စိတ္ျဖင့္ ေနသူသည္ မျပဳသင့္ေသာ အမႈကို ျပဳ၏၊ ျပဳသင့္ေသာ အမႈကို ခြၽတ္ယြင္းေစ၏၊ မျပဳသင့္ေသာ အမႈကို ျပဳ၍ ျပဳသင့္ေသာ အမႈကို ခြၽတ္ယြင္း ေစေသာေၾကာင့္ အၿခံအရံမွ လည္းေကာင္း၊ ခ်မ္းသာမွလည္းေကာင္း ဆုတ္ယုတ္ ပ်က္စီး၏။

ဒါယကာ ေလးလံထိုင္းမႈိင္းျခင္း 'ထိနမိဒၶ' ႏွိပ္စက္ေသာ စိတ္ျဖင့္ ေနသူသည္ မျပဳသင့္ေသာ အမႈကို ျပဳ၏၊ ျပဳသင့္ေသာ အမႈကို ခြၽတ္ယြင္းေစ၏၊ မျပဳသင့္ေသာ အမႈကို ျပဳ၍ ျပဳသင့္ေသာ အမႈကို ခြၽတ္ယြင္းေစေသာေၾကာင့္ အၿခံအရံမွ လည္း ေကာင္း၊ ခ်မ္းသာမွလည္းေကာင္း ဆုတ္ယုတ္ပ်က္စီး၏။

ဒါယကာ ပ်ံ႕လြင့္ျခင္း 'ဥဒၶစၥ' ေနာင္တ ပူပန္ျခင္း 'ကုကၠဳစၥ' ႏွိပ္စက္ေသာ စိတ္ျဖင့္ ေနသူသည္ မျပဳသင့္ေသာ အမႈကို ျပဳ၏၊ ျပဳသင့္ေသာ အမႈကို ခြၽတ္ယြင္းေစ၏၊ မျပဳသင့္ေသာ အမႈကို ျပဳ၍ ျပဳသင့္ေသာ အမႈကို ခြၽတ္ယြင္း ေစေသာေၾကာင့္ အၿခံအရံမွ လည္းေကာင္း၊ ခ်မ္းသာမွ လည္းေကာင္း ဆုတ္ယုတ္ ပ်က္စီး၏။

ဒါယကာ မေဝခဲြႏိုင္ျခင္း 'ဝိစိကိစၧာ' ႏွိပ္စက္ေသာ စိတ္ျဖင့္ ေနသူသည္ မျပဳသင့္ ေသာ အမႈကို ျပဳ၏၊ ျပဳသင့္ေသာ အမႈကို ခြၽတ္ယြင္းေစ၏၊ မျပဳသင့္ေသာ အမႈကို ျပဳ၍ ျပဳသင့္ေသာ အမႈကို ခြၽတ္ယြင္း ေစေသာေၾကာင့္ အၿခံအရံမွ လည္းေကာင္း၊ ခ်မ္းသာမွ လည္းေကာင္း ဆုတ္ယုတ္ ပ်က္စီး၏။

ဒါယကာ ထို အရိယာတပည့္သည္ ''မက္ေမာျခင္း 'အဘိဇၩာ' ဟူေသာ ဝိသမ ေလာဘသည္ စိတ္၏ ညစ္ညဴးေၾကာင္းတည္း'' ဟု သိ၍ စိတ္၏ ညစ္ညဴးေၾကာင္း ျဖစ္ေသာ မက္ေမာျခင္း 'အဘိဇၩာ' ဟူေသာ ဝိသမေလာဘကို ပယ္စြန္႔၏၊ ''ပ်က္စီးေစလိုျခင္း 'ဗ်ာပါဒ'သည္ စိတ္၏ ညစ္ညဴးေၾကာင္းတည္း''ဟု သိ၍ စိတ္၏ ညစ္ညဴးေၾကာင္းျဖစ္ေသာ ဗ်ာပါဒကို ပယ္စြန္႔၏၊

''ေလးလံထိုင္းမႈိင္းျခင္း ထိနမိဒၶသည္ စိတ္၏ ညစ္ညဴးေၾကာင္းတည္း'' ဟု သိ၍ စိတ္၏ ညစ္ညဴးေၾကာင္းျဖစ္ေသာ ေလးလံထိုင္းမႈိင္းျခင္း 'ထိနမိဒၶ'ကို ပယ္စြန္႔၏၊

''ပ်ံ႕လြင့္ျခင္း 'ဥဒၶစၥ' ေနာင္တ ပူပန္ျခင္း 'ကုကၠဳစၥ'သည္ စိတ္၏ ညစ္ညဴး ေၾကာင္းတည္း'' ဟု သိ၍ စိတ္၏ ညစ္ညဴးေၾကာင္း ျဖစ္ေသာ ပ်ံ႕လြင့္ျခင္း 'ဥဒၶစၥ' ေနာင္တပူပန္ျခင္း 'ကုကၠဳစၥ'ကို ပယ္စြန္႔၏၊

''မေဝခဲြႏိုင္ျခင္း 'ဝိစိကိစၧာ' သည္ စိတ္၏ ညစ္ညဴးေၾကာင္းတည္း''ဟု သိ၍ စိတ္၏ ညစ္ညဴးေၾကာင္းျဖစ္ေသာ မေဝခဲြႏိုင္ျခင္း 'ဝိစိကိစၧာ' ကို ပယ္စြန္႔၏။

ဒါယကာ အၾကင္ အခါ၌ အရိယာ တပည့္သည္ ''မက္ေမာျခင္း 'အဘိဇၩာ'ဟူေသာ ဝိသမေလာဘသည္ စိတ္၏ ညစ္ညဴးေၾကာင္း တည္း'' ဟု သိ၍ စိတ္၏ ညစ္ညဴးေၾကာင္း ျဖစ္ေသာ အဘိဇၩာ ဟူေသာ ဝိသမေလာဘကို ပယ္စြန္႔ၿပီး ျဖစ္၏၊ ''ပ်က္စီးေစလိုျခင္း 'ဗ်ာပါဒ' သည္ စိတ္၏ ညစ္ညဴးေၾကာင္းတည္း''ဟု သိ၍ စိတ္၏ ညစ္ညဴးေၾကာင္း ျဖစ္ေသာပ်က္စီး ေစလိုျခင္း 'ဗ်ာပါဒ' ကို ပယ္ၿပီး ျဖစ္၏၊ ''ေလးလံထိုင္းမႈိင္းျခင္း ထိနမိဒၶသည္ စိတ္၏ ညစ္ညဴးေၾကာင္းတည္း'' ဟု သိ၍ စိတ္၏ ညစ္ညဴးေၾကာင္း ျဖစ္ေသာ ေလးလံ ထိုင္းမႈိင္းျခင္း 'ထိနမိဒၶ' ကို ပယ္ၿပီး ျဖစ္၏၊ ''ပ်ံ႕လြင့္ျခင္း 'ဥဒၶစၥ' ေနာင္တပူပန္ျခင္း 'ကုကၠဳစၥ'သည္ စိတ္၏ ညစ္ညဴးေၾကာင္း တည္း''ဟု သိ၍ စိတ္၏ ညစ္ညဴးေၾကာင္းျဖစ္ေသာ ပ်ံ႕လြင့္ျခင္း 'ဥဒၶစၥ' ေနာင္တပူပန္ျခင္း 'ကုကၠဳစၥ' ကို ပယ္ၿပီးျဖစ္၏၊ ''မဆံုးျဖတ္ ႏိုင္ျခင္း 'ဝိစိကိစၧာ'သည္ စိတ္၏ ညစ္ညဴးေၾကာင္းတည္း''ဟု သိ၍ စိတ္၏ ညစ္ညဴး ေၾကာင္း ျဖစ္ေသာ မဆံုးျဖတ္ႏိုင္ျခင္း 'ဝိစိကိစၧာ'ကို ပယ္ၿပီး ျဖစ္၏။

ဒါယကာ ထိုအခါ ဤသို႔ေသာ အရိယာတပည့္ကို ႀကီးေသာ ပညာရွိသူ ျပန္႔ေျပာ ေသာ ပညာရွိသူ ထင္ရွားစြာ ျမင္တတ္ေသာ ပညာႏွင့္ ျပည့္စံုသူဟူ၍ ဆိုအပ္၏။ ဒါယကာ ဤသည္ကို ပညာႏွင့္ ျပည့္စံုျခင္းဟူ၍ ဆိုအပ္၏။

ဒါယကာ ေလာက၌ အလိုရွိအပ္ ႏွစ္သက္အပ္ ျမတ္ႏိုးအပ္ ခဲယဥ္းသျဖင့္ ရအပ္ေသာ ဤ(အက်ဳိး) တရားေလးမ်ဳိး တို႔ကို ရရန္ ဤ(အေၾကာင္း)တရား ေလးမ်ဳိးတို႔သည္ ရွိကုန္၏။

ဒါယကာ ထို အရိယာတပည့္သည္ လက္႐ံုးအားကိုး ဆည္းပူး၍ ေခြၽးဒီးဒီးက် ျဖစ္ေစအပ္ကုန္ေသာ တရားႏွင့္ ယွဥ္ကုန္ေသာ တရားသျဖင့္ ရအပ္ကုန္ေသာ ထႂကြလုံ႔လျဖင့္ ရအပ္ကုန္ေသာ စည္းစိမ္တို႔ျဖင့္ ေလ်ာက္ပတ္ေသာ အမႈ ေလးမ်ဳိးတို႔ကို ျပဳတတ္၏။

အဘယ္ေလးမ်ဳိးတို႔နည္းဟူမူ-
ဒါယကာ ဤေလာက၌ အရိယာတပည့္သည္ လက္႐ံုးအားကိုး ဆည္းပူး၍ ေခြၽးဒီးဒီးက် ျဖစ္ေစအပ္ကုန္ေသာ တရားႏွင့္ ယွဥ္ကုန္ေသာ တရားသျဖင့္ ရအပ္ကုန္ေသာ ထႂကြလုံ႔လျဖင့္ ရအပ္ကုန္ေသာ စည္းစိမ္တို႔ျဖင့္ မိမိကိုယ္ကို ခ်မ္းသာေစ၏၊ ႏွစ္သက္ေစ၏၊ ခ်မ္းသာကို ေကာင္းစြာ ေဆာင္၏၊ အမိ အဖတို႔ကို ခ်မ္းသာေစ၏၊ ႏွစ္သက္ေစ၏၊ ခ်မ္းသာကို ေကာင္းစြာ ေဆာင္၏၊ သားမယား ကြၽန္အမႈလုပ္ ေယာက်္ားတို႔ကို ခ်မ္းသာ ေစ၏၊ ႏွစ္သက္ေစ၏၊ ခ်မ္းသာကို ေကာင္းစြာ ေဆာင္၏၊ ေဆြ မ်ဳိးခင္ပြန္းတို႔ကို ခ်မ္းသာေစ၏၊ ႏွစ္သက္ေစ၏၊ ခ်မ္းသာကို ေကာင္းစြာ ေဆာင္၏။ ဤသည္ကား ထို အရိယာတပည့္၏ ပဌမ သင့္ေသာ အေၾကာင္းသို႔ ေရာက္ေသာ၊ သင့္ေသာ အရာသို႔ ေရာက္ေသာ၊ သင့္ေသာ အေၾကာင္းအားျဖင့္ သံုးေဆာင္ အပ္ေသာ စည္းစိမ္ျဖစ္၏။

ဒါယကာ ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား အရိယာတပည့္သည္ လက္႐ံုးအားကိုး ဆည္းပူး၍ ေခြၽးဒီးဒီးက် ျဖစ္ေစအပ္ ကုန္ေသာ တရားႏွင့္ ယွဥ္ကုန္ေသာ တရားသျဖင့္ ရအပ္ကုန္ေသာ ထႂကြလုံ႔လျဖင့္ ရအပ္ကုန္ေသာ စည္းစိမ္ဥစၥာတို႔ျဖင့္ မီးေၾကာင့္ လည္းေကာင္း၊ ေရေၾကာင့္ လည္းေကာင္း၊ မင္းေၾကာင့္ လည္းေကာင္း၊ ခိုးသူေၾကာင့္ လည္းေကာင္း၊ မခ်စ္မႏွစ္သက္အပ္သူ အေမြခံဆိုးတို႔ေၾကာင့္ လည္းေကာင္း ျဖစ္ကုန္ေသာ ထိုသို႔ သေဘာရွိကုန္ေသာ ေဘးရန္တို႔၌ ထက္ဝန္းက်င္မွ ပိတ္ဆို႔၍ ျဖစ္၏၊ မိမိကိုယ္ကို ခ်မ္းသာေအာင္ ျပဳ၏။ ဤ သည္ကား ထို အရိယာတပည့္၏ ဒုတိယသင့္ေသာ အေၾကာင္းသို႔ ေရာက္ေသာ၊ သင့္ေသာ အရာသို႔ ေရာက္ေသာ၊ သင့္ေသာ အေၾကာင္းအားျဖင့္ သံုးေဆာင္ အပ္ေသာ စည္းစိမ္ျဖစ္၏။

ဒါယကာ ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား အရိယာတပည့္သည္ လက္႐ံုးအားကိုး ဆည္းပူး၍ ေခြၽးဒီးဒီးက် ျဖစ္ေစအပ္ကုန္ေသာ တရားႏွင့္ ယွဥ္ကုန္ေသာ တရားသျဖင့္ ရအပ္ ကုန္ေသာ ထႂကြလုံ႔လျဖင့္ ရအပ္ကုန္ေသာ စည္းစိမ္တို႔ျဖင့္ အေဆြ အမ်ဳိးအား ျပဳအပ္ေသာ ပူေဇာ္ျခင္းကိုလည္းေကာင္း၊ ဧည့္သည္တို႔အား ျပဳအပ္ေသာ ပူေဇာ္ျခင္းကိုလည္းေကာင္း၊ ေရွး၌ ေသၿပီးေသာ အေဆြအမ်ဳိးတို႔အား ျပဳအပ္ေသာ ပူေဇာ္ျခင္းကို လည္းေကာင္း၊ မင္းအား ျပဳအပ္ေသာ ပူေဇာ္ျခင္းကိုလည္းေကာင္း နတ္အား ျပဳအပ္ေသာ ပူေဇာ္ျခင္းကို လည္းေကာင္း ဤသို႔ ပူေဇာ္ျခင္း (ဗလိ) ငါးမ်ဳိးကို ျပဳတတ္၏။ ဤသည္ကား ထို အရိယာ တပည့္၏ တတိယသင့္ေသာ အေၾကာင္းသို႔ ေရာက္ေသာ၊ သင့္ေသာ အရာသို႔ ေရာက္ေသာ၊ သင့္ေသာ အေၾကာင္းအားျဖင့္ သံုးေဆာင္အပ္ေသာ စည္းစိမ္ျဖစ္၏။

ဒါယကာ ေနာက္ တစ္မ်ဳိးကား အရိယာတပည့္သည္ လက္႐ံုးအားကိုး ဆည္းပူး၍ ေခြၽးဒီးဒီးက် ျဖစ္ေစအပ္ ကုန္ေသာ တရားႏွင့္ ယွဥ္ကုန္ေသာ တရားသျဖင့္ ရအပ္ကုန္ေသာ ထႂကြလုံ႔လျဖင့္ ရအပ္ကုန္ေသာ စည္းစိမ္တို႔ျဖင့္ မာန္ယစ္ျခင္း ေမ့ေလ်ာ့ျခင္းမွ ၾကဥ္ကုန္ေသာ၊ သည္းခံျခင္း, ေကာင္းေသာ အမႈ၌ ေမြ႕ေလ်ာ္ ျခင္း၌ တည္ကုန္ေသာ၊ တစ္ေယာက္တည္းေသာ မိမိကိုယ္ကို ဆံုးမ ကုန္ေသာ၊ တစ္ခုတည္းေသာ မိမိစိတ္ကို (ကိေလသာမွ) ၿငိမ္းေစကုန္ေသာ၊ တစ္ခုတည္း ေသာ မိမိစိတ္ကို (ကိေလသ ပရိနိဗၺာန္အားျဖင့္) ၿငိမ္းေအးေစကုန္ေသာ သေဘာရွိသည့္ သမဏျဗာဟၼဏတို႔၌ အထက္ အထက္ဘံု တို႔သို႔ သြားေၾကာင္း ျဖစ္ေသာ၊ နတ္ျပည္၏ အစီးအပြါး ျဖစ္ေသာ၊ ခ်မ္းသာက်ဳိးရွိေသာ၊ ေကာင္းျမတ္ ေသာ အာ႐ံုကို ျဖစ္ေစ တတ္ေသာ ျမတ္ေသာ အလွဴကို ျဖစ္ေစ၏။ ဤသည္ကား ထို အရိယာတပည့္၏ စတုတၴသင့္ေသာ အေၾကာင္းသို႔ ေရာက္ေသာ၊ သင့္ေသာ အရာသို႔ ေရာက္ေသာ၊ သင့္ေသာ အေၾကာင္းအားျဖင့္ သံုးေဆာင္ အပ္ေသာ စည္းစိမ္ ျဖစ္၏။

ဒါယကာ အရိယာတပည့္သည္ လက္႐ံုးအားကိုး ဆည္းပူး၍ ေခြၽးဒီးဒီးက် ျဖစ္ေစ အပ္ကုန္ေသာ တရားႏွင့္ ယွဥ္ကုန္ေသာ တရားသျဖင့္ ရအပ္ကုန္ေသာ ထႂကြ လုံ႔လျဖင့္ ရအပ္ကုန္ေသာ စည္းစိမ္တို႔ျဖင့္ ဤေလးမ်ဳိးကုန္ေသာ ေလ်ာက္ပတ္ ကုန္ေသာ အမႈတို႔ကို ျပဳတတ္၏။ ဒါယကာ မည္သည့္ပုဂၢဳိလ္အားမဆို ဤေလ်ာက္ပတ္ေသာ အမႈေလးမ်ဳိးတို႔ကို ပယ္ထား၍ စည္းစိမ္တို႔သည္ ကုန္ခန္း ျခင္းသို႔ ေရာက္ကုန္အံ့၊ ဒါယကာ ဤစည္းစိမ္တို႔ကို မသင့္ေသာ အေၾကာင္းသို႔ ေရာက္ေသာ၊ မေလ်ာ္ေသာ အရာသို႔ ေရာက္ေသာ၊ မသင့္ေသာ အေၾကာင္း အားျဖင့္ သံုးေဆာင္အပ္ေသာ စည္းစိမ္တို႔ဟူ၍ ဆိုအပ္ကုန္၏။

ဒါယကာ မည္သည့္ ပုဂၢဳိလ္အားမဆို ဤေလ်ာက္ပတ္ေသာ အမႈေလးမ်ဳိးတို႔ျဖင့္ စည္းစိမ္တို႔သည္ ကုန္ခန္းျခင္းသို႔ ေရာက္ကုန္အံ့၊ ဒါယကာ ဤစည္းစိမ္တို႔ကို သင့္ေသာ အေၾကာင္းသို႔ ေရာက္ေသာ၊ သင့္ေသာ အရာသို႔ ေရာက္ေသာ၊ သင့္ေသာ အေၾကာင္းအားျဖင့္ သံုးေဆာင္အပ္ေသာ စည္းစိမ္တို႔ဟူ၍ ဆိုအပ္ ကုန္၏ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။

ငါသည္ စည္းစိမ္တို႔ကို သံုးေဆာင္ခဲ့ၿပီ၊ (မိဘတို႔ကို) လုပ္ေကြၽးခဲ့ၿပီ၊ (သား မယားတို႔ကို) ေမြးျမဴခဲ့ၿပီ၊ ေဘးရန္တို႔ကို လြန္ေျမာက္ခဲ့ၿပီ၊ အထက္နတ္ျပည္၌ ျဖစ္ေစတတ္ေသာ အလွဴကို ေပးလွဴခဲ့ၿပီ၊ ထို႔ျပင္ ငါးမ်ဳိးေသာ ပူေဇာ္မႈကိုလည္း ျပဳခဲ့ၿပီ၊ သီလရွိကုန္ (ကိုယ္ ႏႈတ္ ႏွလံုးကို) ေစာင့္သံုးကုန္ေသာ ျမတ္ေသာ အက်င့္ကို က်င့္သံုးသူတို႔အား လုပ္ေကြၽးခဲ့ၿပီ။

အိမ္၌ေနေသာ ပညာရွိသူသည္ အၾကင္ အက်ဳိးငွါ စည္းစိမ္တို႔ကို အလိုရွိရာ၏၊ ထို အက်ဳိးသည္ ငါ့အား အစဥ္ေရာက္ၿပီ၊ ေနာင္တစ္ဖန္ မပူပန္ေစတတ္ေသာ အမႈကို ငါသည္ ျပဳခဲ့ၿပီ။ ထို အျခင္းအရာ ကို အဖန္ဖန္ ေအာက္ေမ့ေသာ လူသတၱဝါသည္ အရိယာတို႔၏တရား၌ တည္၏၊ အရိယာတို႔၏တရား၌ တည္ေသာ သူကို ဤဘဝ၌ပင္လွ်င္ ခ်ီးမြမ္းအပ္ကုန္၏၊ တမလြန္ဘဝဝယ္ နတ္ျပည္၌ ေမြ႕ေလ်ာ္ရ ေလသတည္း။ 61



ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ၌ သာဓုေခၚျခင္းသည္ ကုသိုလ္တခုျဖစ္ေပ၏။
သာဓု... သာဓု... သာဓု...။

No comments: