စတုကၠပုဂၢလပညတ္...
ႂကြက္ႏွင့္တူေသာ ပုဂၢိဳလ္ေလးေယာက္...
၁။ တြင္းတူးလ်က္ မေအာင္းေသာႂကြက္၊
၂။ ေအာင္းလ်က္ တြင္းမတူးေသာႂကြက္္၊
၃။ တြင္းလည္းတူး ေအာင္းလည္းေအာင္းေသာႂကြက္၊
၄။ တြင္းလည္းမတူး ေအာင္းလည္း မေအာင္းေသာ ႂကြက္တို႔သည္
ေလးမ်ဳိးရွိကုန္၏၊
ဤအတူပင္လွ်င္ ...
ႂကြက္ႏွင့္တူေသာ ပုဂၢိဳလ္ေလးေယာက္တို႔သည္ ေလာက၌ ထင္ရွား ရွိကုန္၏၊
ေလးေယာက္တို႔ဟူသည္ အဘယ္တို႔နည္း၊
၁။ တြင္းတူးလ်က္ မေအာင္းေသာ ႂကြက္ႏွင့္တူေသာ ပုဂၢိဳလ္၊
၂။ ေအာင္းလ်က္ တြင္းမတူးေသာ ႂကြက္ႏွင့္တူေသာ ပုဂၢိဳလ္၊
၃။ တြင္းလည္းတူး ေအာင္းလည္းေအာင္းေသာ ႂကြက္ႏွင့္တူေသာ ပုဂၢိဳလ္၊
၄။ တြင္းလည္းမတူး ေအာင္းလည္း မေအာင္းေသာ ႂကြက္ႏွင့္တူေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔
တည္း။
အဘယ္သို႔လွ်င္ ...
ပုဂၢိဳလ္သည္ တြင္းသာတူး၍ မေအာင္းေသာ ႂကြက္ႏွင့္ တူသနည္း၊
၁...
ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ သုတၱ, ေဂယ်, ေဝယ်ာကရဏ, ဂါထာ, ဥဒါန္း, ဣတိဝုတ္, ဇာတ္, အဗၻဳတဓမၼ, ေဝဒလႅတည္းဟူေသာ တရား ပိဋကတ္ ေတာ္ကို သင္ယူ၏၊ ထုိပိဋကတ္တတ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ ''ဤေလာဘၾကဥ္ေသာ ခႏၶာငါးပါးသည္ကား ဆင္းရဲတည္း'' ဟူ၍ ဟုတ္မွန္ေသာအတုိင္း မသိ၊ ''ဤ ေလာဘသည္ကား ဆင္းရဲျဖစ္ေၾကာင္းတည္း'' ဟူ၍ ဟုတ္မွန္ေသာအတုိင္း မသိ၊ ''ဤနိဗၺာန္သည္ကား ဆင္းရဲခ်ဳပ္ရာတည္း'' ဟူ၍ ဟုတ္မွန္ေသာအတုိင္း မသိ၊ ''ဤမဂၢင္ရွစ္ပါးသည္ကား ဆင္းရဲခ်ဳပ္ရာ (နိဗၺာန္)သို႔ ေရာက္ေၾကာင္း အက်င့္ တည္း'' ဟူ၍ ဟုတ္မွန္ေသာအတုိင္း မသိ၊ ဤသို႔ ပုဂၢိဳလ္သည္ တြင္းသာ တူးလ်က္ မေအာင္းေသာ ႂကြက္ႏွင့္ တူ၏၊ ထုိ ႂကြက္သည္ တြင္းတူးလ်က္ မေအာင္းသကဲ့သို႔ ဤသို႔ ပိဋကတ္သာတတ္လ်က္ အမွန္တရားကို မသိေသာ ပုဂၢိဳလ္ကို ထုိ ႂကြက္ႏွင့္ တူ၏ဟူ၍ မွတ္အပ္၏။
၂...
အဘယ္သို႔လွ်င္ ပုဂၢိဳလ္သည္ ေအာင္းလ်က္ တြင္းမတူးေသာ ႂကြက္ႏွင့္တူသနည္း၊
ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ သုတၱ, ေဂယ်, ေဝယ်ာကရဏ, ဂါထာ, ဥဒါန္း, ဣတိဝုတ္, ဇာတ္, အဗၻဳတဓမၼ, ေဝဒလႅတည္းဟူေသာ တရား (ပိဋ ကတ္ေတာ္) ကို မသင္ယူ၊ ထုိပိဋကတ္ မတတ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ ''ဤေလာဘ ၾကဥ္ေသာ ခႏၶာငါးပါးသည္ကား ဆင္းရဲတည္း'' ဟူ၍ ဟုတ္မွန္ေသာအတုိင္း သိ၏။ပ။
ဤသို႔ ပုဂၢိဳလ္သည္ ေအာင္းလ်က္ တြင္းမတူးေသာ ႂကြက္ႏွင့္တူသည္ မည္၏၊ ထို ႂကြက္သည္ ေအာင္းလ်က္ တြင္းမတူးသကဲ့သို႔၊ ဤသို႔ ပိဋကတ္မတတ္ဘဲ အမွန္တရားကို သိေသာ ပုဂၢိဳလ္ကို ထုိ ႂကြက္ႏွင့္တူ၏ ဟူ၍ မွတ္အပ္၏။
၃...
အဘယ္သို႔လွ်င္ ပုဂၢိဳလ္သည္ တြင္းလည္းတူး ေအာင္းလည္း ေအာင္းေသာ ႂကြက္ႏွင့္တူသနည္း၊ ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ သုတၱ, ေဂယ်, ေဝယ်ာကရဏ, ဂါထာ, ဥဒါန္း, ဣတိဝုတ္,ဇာတ္, အဗၻဳတဓမၼ, ေဝဒလႅ တည္းဟူေသာ တရား (ပိဋကတ္ေတာ္)ကို သင္ယူ၏၊ ထုိပိဋကတ္တတ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ ''ဤေလာဘၾကဥ္ေသာ ခႏၶာငါးပါးသည္ကား ဆင္းရဲတည္း'' ဟူ၍ ဟုတ္မွန္ေသာ အတုိင္းသိ၏။ပ။
ဤသို႔ပုဂၢိဳလ္သည္ တြင္းလည္းတူး ေအာင္းလည္း ေအာင္းေသာ ႂကြက္ႏွင့္တူသည္ မည္၏၊ ထို ႂကြက္သည္ တြင္းလည္းတူး ေအာင္းလည္း ေအာင္းသကဲ့သို႔၊ ဤသို႔ ပိဋကတ္လည္းတတ္ အမွန္တရား ကိုလည္း သိေသာ ပုဂၢိဳလ္ကို ထုိႂကြက္ႏွင့္ တူ၏ဟူ၍ မွတ္အပ္၏။
၄...
အဘယ္သို႔လွ်င္ ပုဂၢိဳလ္သည္ တြင္းလည္းမတူး ေအာင္းလည္း မေအာင္းေသာ ႂကြက္ႏွင့္တူသနည္း၊ ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ သုတၱ, ေဂယ်, ေဝယ်ာကရဏ, ဂါထာ, ဥဒါန္း, ဣတိဝုတ္,ဇာတ္, အဗၻဳတဓမၼ, ေဝဒလႅတည္း ဟူေသာ တရား (ပိဋကတ္ေတာ္)ကို မသင္ယူ၊ ထုိပိဋကတ္မတတ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ သည္ ''ဤေလာဘၾကဥ္ေသာ ခႏၶာငါးပါးသည္ကား ဆင္းရဲတည္း'' ဟူ၍ ဟုတ္ မွန္ေသာ အတုိင္းမသိ။ပ။
ဤသို႔ ပုဂၢိဳလ္သည္ တြင္းလည္းမတူး ေအာင္းလည္း မေအာင္းေသာ ႂကြက္ ႏွင့္တူ၏၊ ထို ႂကြက္သည္ တြင္းလည္းမတူး ေအာင္းလည္း မေအာင္းသကဲ့သို႔ ဤသို႔ ပိဋကတ္လည္း မတတ္,အမွန္တရားကိုလည္း မသိေသာ ပုဂၢိဳလ္ကို ထုိ ႂကြက္ႏွင့္ တူ၏ဟူ၍ မွတ္အပ္၏။
ေလာက၌ ထင္ရွားရွိေသာ ႂကြက္ႏွင့္တူေသာ ပုဂၢိဳလ္ေလးေယာက္တို႔သည္ ဤသည္တို႔ေပတည္း။158
၄ - စတုကၠပုဂၢလပညတ္၊ နိေဒၵသ၊ ပုဂၢလပညတ္ပါဠိေတာ္၊ အဘိဓမၼာပိဋက။
၁။ တြင္းတူးလ်က္ မေအာင္းေသာႂကြက္၊
၂။ ေအာင္းလ်က္ တြင္းမတူးေသာႂကြက္္၊
၃။ တြင္းလည္းတူး ေအာင္းလည္းေအာင္းေသာႂကြက္၊
၄။ တြင္းလည္းမတူး ေအာင္းလည္း မေအာင္းေသာ ႂကြက္တို႔သည္
ေလးမ်ဳိးရွိကုန္၏၊
ဤအတူပင္လွ်င္ ...
ႂကြက္ႏွင့္တူေသာ ပုဂၢိဳလ္ေလးေယာက္တို႔သည္ ေလာက၌ ထင္ရွား ရွိကုန္၏၊
ေလးေယာက္တို႔ဟူသည္ အဘယ္တို႔နည္း၊
၁။ တြင္းတူးလ်က္ မေအာင္းေသာ ႂကြက္ႏွင့္တူေသာ ပုဂၢိဳလ္၊
၂။ ေအာင္းလ်က္ တြင္းမတူးေသာ ႂကြက္ႏွင့္တူေသာ ပုဂၢိဳလ္၊
၃။ တြင္းလည္းတူး ေအာင္းလည္းေအာင္းေသာ ႂကြက္ႏွင့္တူေသာ ပုဂၢိဳလ္၊
၄။ တြင္းလည္းမတူး ေအာင္းလည္း မေအာင္းေသာ ႂကြက္ႏွင့္တူေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔
တည္း။
အဘယ္သို႔လွ်င္ ...
ပုဂၢိဳလ္သည္ တြင္းသာတူး၍ မေအာင္းေသာ ႂကြက္ႏွင့္ တူသနည္း၊
၁...
ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ သုတၱ, ေဂယ်, ေဝယ်ာကရဏ, ဂါထာ, ဥဒါန္း, ဣတိဝုတ္, ဇာတ္, အဗၻဳတဓမၼ, ေဝဒလႅတည္းဟူေသာ တရား ပိဋကတ္ ေတာ္ကို သင္ယူ၏၊ ထုိပိဋကတ္တတ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ ''ဤေလာဘၾကဥ္ေသာ ခႏၶာငါးပါးသည္ကား ဆင္းရဲတည္း'' ဟူ၍ ဟုတ္မွန္ေသာအတုိင္း မသိ၊ ''ဤ ေလာဘသည္ကား ဆင္းရဲျဖစ္ေၾကာင္းတည္း'' ဟူ၍ ဟုတ္မွန္ေသာအတုိင္း မသိ၊ ''ဤနိဗၺာန္သည္ကား ဆင္းရဲခ်ဳပ္ရာတည္း'' ဟူ၍ ဟုတ္မွန္ေသာအတုိင္း မသိ၊ ''ဤမဂၢင္ရွစ္ပါးသည္ကား ဆင္းရဲခ်ဳပ္ရာ (နိဗၺာန္)သို႔ ေရာက္ေၾကာင္း အက်င့္ တည္း'' ဟူ၍ ဟုတ္မွန္ေသာအတုိင္း မသိ၊ ဤသို႔ ပုဂၢိဳလ္သည္ တြင္းသာ တူးလ်က္ မေအာင္းေသာ ႂကြက္ႏွင့္ တူ၏၊ ထုိ ႂကြက္သည္ တြင္းတူးလ်က္ မေအာင္းသကဲ့သို႔ ဤသို႔ ပိဋကတ္သာတတ္လ်က္ အမွန္တရားကို မသိေသာ ပုဂၢိဳလ္ကို ထုိ ႂကြက္ႏွင့္ တူ၏ဟူ၍ မွတ္အပ္၏။
၂...
အဘယ္သို႔လွ်င္ ပုဂၢိဳလ္သည္ ေအာင္းလ်က္ တြင္းမတူးေသာ ႂကြက္ႏွင့္တူသနည္း၊
ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ သုတၱ, ေဂယ်, ေဝယ်ာကရဏ, ဂါထာ, ဥဒါန္း, ဣတိဝုတ္, ဇာတ္, အဗၻဳတဓမၼ, ေဝဒလႅတည္းဟူေသာ တရား (ပိဋ ကတ္ေတာ္) ကို မသင္ယူ၊ ထုိပိဋကတ္ မတတ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ ''ဤေလာဘ ၾကဥ္ေသာ ခႏၶာငါးပါးသည္ကား ဆင္းရဲတည္း'' ဟူ၍ ဟုတ္မွန္ေသာအတုိင္း သိ၏။ပ။
ဤသို႔ ပုဂၢိဳလ္သည္ ေအာင္းလ်က္ တြင္းမတူးေသာ ႂကြက္ႏွင့္တူသည္ မည္၏၊ ထို ႂကြက္သည္ ေအာင္းလ်က္ တြင္းမတူးသကဲ့သို႔၊ ဤသို႔ ပိဋကတ္မတတ္ဘဲ အမွန္တရားကို သိေသာ ပုဂၢိဳလ္ကို ထုိ ႂကြက္ႏွင့္တူ၏ ဟူ၍ မွတ္အပ္၏။
၃...
အဘယ္သို႔လွ်င္ ပုဂၢိဳလ္သည္ တြင္းလည္းတူး ေအာင္းလည္း ေအာင္းေသာ ႂကြက္ႏွင့္တူသနည္း၊ ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ သုတၱ, ေဂယ်, ေဝယ်ာကရဏ, ဂါထာ, ဥဒါန္း, ဣတိဝုတ္,ဇာတ္, အဗၻဳတဓမၼ, ေဝဒလႅ တည္းဟူေသာ တရား (ပိဋကတ္ေတာ္)ကို သင္ယူ၏၊ ထုိပိဋကတ္တတ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ ''ဤေလာဘၾကဥ္ေသာ ခႏၶာငါးပါးသည္ကား ဆင္းရဲတည္း'' ဟူ၍ ဟုတ္မွန္ေသာ အတုိင္းသိ၏။ပ။
ဤသို႔ပုဂၢိဳလ္သည္ တြင္းလည္းတူး ေအာင္းလည္း ေအာင္းေသာ ႂကြက္ႏွင့္တူသည္ မည္၏၊ ထို ႂကြက္သည္ တြင္းလည္းတူး ေအာင္းလည္း ေအာင္းသကဲ့သို႔၊ ဤသို႔ ပိဋကတ္လည္းတတ္ အမွန္တရား ကိုလည္း သိေသာ ပုဂၢိဳလ္ကို ထုိႂကြက္ႏွင့္ တူ၏ဟူ၍ မွတ္အပ္၏။
၄...
အဘယ္သို႔လွ်င္ ပုဂၢိဳလ္သည္ တြင္းလည္းမတူး ေအာင္းလည္း မေအာင္းေသာ ႂကြက္ႏွင့္တူသနည္း၊ ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ သုတၱ, ေဂယ်, ေဝယ်ာကရဏ, ဂါထာ, ဥဒါန္း, ဣတိဝုတ္,ဇာတ္, အဗၻဳတဓမၼ, ေဝဒလႅတည္း ဟူေသာ တရား (ပိဋကတ္ေတာ္)ကို မသင္ယူ၊ ထုိပိဋကတ္မတတ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ သည္ ''ဤေလာဘၾကဥ္ေသာ ခႏၶာငါးပါးသည္ကား ဆင္းရဲတည္း'' ဟူ၍ ဟုတ္ မွန္ေသာ အတုိင္းမသိ။ပ။
ဤသို႔ ပုဂၢိဳလ္သည္ တြင္းလည္းမတူး ေအာင္းလည္း မေအာင္းေသာ ႂကြက္ ႏွင့္တူ၏၊ ထို ႂကြက္သည္ တြင္းလည္းမတူး ေအာင္းလည္း မေအာင္းသကဲ့သို႔ ဤသို႔ ပိဋကတ္လည္း မတတ္,အမွန္တရားကိုလည္း မသိေသာ ပုဂၢိဳလ္ကို ထုိ ႂကြက္ႏွင့္ တူ၏ဟူ၍ မွတ္အပ္၏။
ေလာက၌ ထင္ရွားရွိေသာ ႂကြက္ႏွင့္တူေသာ ပုဂၢိဳလ္ေလးေယာက္တို႔သည္ ဤသည္တို႔ေပတည္း။158
၄ - စတုကၠပုဂၢလပညတ္၊ နိေဒၵသ၊ ပုဂၢလပညတ္ပါဠိေတာ္၊ အဘိဓမၼာပိဋက။
ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ၌ သာဓုေခၚျခင္းသည္ ကုသိုလ္တခုျဖစ္ေပ၏။
သာဓု... သာဓု... သာဓု...။
သာဓု... သာဓု... သာဓု...။
No comments:
Post a Comment