ေနာင္တခ်ိန္ လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ၾကပါေစရန္ တရားပံုမ်ား၏ comment တြင္ တရားစာမ်ားပါ ထဲ့ေပးထားပါသည္။






သူေတာ္ေကာင္းတရားမ်ား လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ရန္ ဤအ၀ိုင္းေလးမ်ား အတြင္းမွာ တရားစာမ်ား တရားပံုမ်ားကို သြပ္သြင္းထားပါတယ္ သင္တို႔ စိတ္တိုင္းၾက ကူးယူျဖတ္ေတာက္ လြတ္လပ္စြာ အသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္။


Saturday, March 6, 2010

ျဖတ္ထားၿပီးေသာ စိတ္၏ အေႏွာင္အဖဲြ႕ ငါးမ်ိဳး...

ေစေတာခိလသုတ္- (စိတ္ခိုင္မာျခင္း)

ရဟန္းတို႔ စိတ္၏ ဆူးေျငာင့္ ခလုတ္ ငါးမ်ိဳးတို႔ကုိ ပယ္ထားၿပီးေသာ, စိတ္၏ အေႏွာင္အဖဲြ႕ငါးမ်ိဳးတို႔ကုိ ျဖတ္ထားၿပီးေသာ မည္သည့္ ရဟန္းမဆုိ ဤသာသနာေတာ္၌ ႀကီးပြါး စည္ပင္ ျပန္႔ေျပာျခင္းသို႔ ေရာက္ႏုိင္ရာေသာ အေၾကာင္းသည္ ရွိ၏။ ထုိရဟန္း ပယ္ထားၿပီးေသာ စိတ္၏ ဆူးေျငာင့္ခလုတ္ ငါးမ်ိဳးတို႔ ဟူသည္ အဘယ္နည္း။

၁...
ရဟန္းတို႔ ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ ျမတ္စြာဘုရား၌ မယံုမွား၊ မေတြးေတာ၊ ဆံုးျဖတ္ႏုိင္၏၊ စိတ္ရွင္းလင္း၏။ ရဟန္းတို႔ ျမတ္စြာဘုရား၌ မယံုမွားေသာ မေတြးေတာေသာ ဆံုးျဖတ္ႏုိင္ေသာ ရွင္းလင္းေသာ ရဟန္း၏ စိတ္သည္ စ၍ အားထုတ္ျခင္း အႀကိမ္ႀကိမ္ အားထုတ္ျခင္း မျပတ္ အားထုတ္ျခင္း လြန္စြာ အားထုတ္ျခင္းငွါ ၫြတ္၏။ ဤသို႔ ျဖစ္ျခင္းသည္ ထုိရဟန္း ပယ္ထားၿပီးေသာ ေရွးဦးစြာေသာ စိတ္၏ ဆူးေျငာင့္ ခလုတ္ ျဖစ္၏။

၂...
ရဟန္းတို႔ တစ္ဖန္ ထို႔ျပင္လည္း ရဟန္းသည္ တရား၌ မယံုမွား၊ မေတြးေတာ၊ ဆံုးျဖတ္ႏုိင္၏၊ စိတ္ရွင္းလင္း၏။ပ။ ဤသို႔ ျဖစ္ျခင္းသည္ ထုိရဟန္း ပယ္ထားၿပီးေသာ ႏွစ္ခုေျမာက္ ျဖစ္ေသာ စိတ္၏ဆူးေျငာင့္ ခလုတ္ ျဖစ္၏။

၃...
ရဟန္းတို႔ တစ္ဖန္ ထို႔ျပင္လည္း ရဟန္းသည္ သံဃာ၌ မယံုမွား၊ မေတြးေတာ၊ ဆံုးျဖတ္ႏုိင္၏၊ စိတ္ရွင္းလင္း၏။ပ။ ဤသို႔ ျဖစ္ျခင္းသည္ ထုိရဟန္း ပယ္ထားၿပီးေသာ သံုးခုေျမာက္ ျဖစ္ေသာ စိတ္၏ ဆူးေျငာင့္ ခလုတ္ ျဖစ္၏။

၄...
ရဟန္းတို႔ တစ္ဖန္ ထို႔ျပင္လည္း ရဟန္းသည္ အက်င့္ သိကၡာ၌ မယံုမွား၊ မေတြးေတာ၊ ဆံုးျဖတ္ႏုိင္၏၊ စိတ္ရွင္းလင္း၏။ပ။ ဤသို႔ ျဖစ္ျခင္းသည္ ထုိရဟန္း ပယ္ထားၿပီးေသာ ေလးခုေျမာက္ ျဖစ္ေသာစိတ္၏ ဆူးေျငာင့္ခလုတ္ ျဖစ္၏။

၅...
ရဟန္းတို႔ ထုိမွတစ္ပါးလည္း ရဟန္းသည္ သီတင္း သံုးေဖာ္တို႔၌ အမ်က္မထြက္၊ ႏွစ္သက္၏၊ စိတ္မနာတတ္၊ ဆူးေျငာင့္ ခလုတ္သဖြယ္ မျဖစ္။ ရဟန္းတို႔ သီတင္း သံုးေဖာ္တို႔၌ အမ်က္ မထြက္ေသာ ႏွစ္သက္ေသာ စိတ္ မနာတတ္ေသာ ဆူးေျငာင့္ ခလုတ္သဖြယ္ မျဖစ္ေသာ ရဟန္း၏ စိတ္သည္ စ၍ အားထုတ္ျခင္း အႀကိမ္ႀကိမ္ အားထုတ္ျခင္း မျပတ္ အားထုတ္ျခင္း လြန္စြာ အားထုတ္ျခင္းငွါ ၫြတ္၏။

ဤသို႔ ျဖစ္ျခင္းသည္ ထုိရဟန္း ပယ္ထားၿပီးေသာ ငါးခုေျမာက္ ျဖစ္ေသာ စိတ္၏ ဆူးေျငာင့္ ခလုတ္ျဖစ္၏။ ဤသည္တို႔ကား ထုိရဟန္း ပယ္ထားၿပီးေသာ စိတ္၏ ဆူးေျငာင့္ခလုတ္ ငါးမ်ိဳးတို႔ေပတည္း။ 187


ထုိရဟန္း ျဖတ္ထားၿပီးေသာ စိတ္၏ အေႏွာင္အဖြဲ႕ ငါးမ်ိဳးတို႔ ဟူသည္ အဘယ္နည္း။

ရဟန္းတို႔ ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ ကာမ၌ တပ္စြန္းျခင္း 'ရာဂ' ကင္း၏၊ အလုိဆႏၵ ကင္း၏၊ ခ်စ္ျခင္း ကင္း၏၊ မြတ္သိပ္ျခင္း ကင္း၏၊ ပူေလာင္ျခင္း ကင္း၏၊ တပ္မက္ျခင္း 'တဏွာ' ကင္း၏၊ ရဟန္းတို႔ ကာမ၌ တပ္စြန္းျခင္း 'ရာဂ' ကင္းေသာ အလုိဆႏၵ ကင္းေသာ ခ်စ္ျခင္း ကင္းေသာ မြတ္သိပ္ျခင္း ကင္းေသာ ပူေလာင္ျခင္း ကင္းေသာ တပ္မက္ျခင္း 'တဏွာ' ကင္းေသာ ရဟန္း၏ စိတ္သည္ စ၍ အားထုတ္ျခင္း အႀကိမ္ႀကိမ္ အားထုတ္ျခင္း မျပတ္ အားထုတ္ျခင္း လြန္စြာ အားထုတ္ျခင္းငွါ ၫြတ္၏။ ဤသို႔ ျဖစ္ျခင္းသည္ ထုိရဟန္း ျဖတ္ထားၿပီးေသာ ေရွးဦးစြာေသာ စိတ္၏ အေႏွာင္အဖဲြ႕
ျဖစ္၏။

ရဟန္းတို႔ တစ္ဖန္ ထို႔ျပင္လည္း ရဟန္းသည္ (မိမိ) ကုိယ္၌ တပ္စြန္းျခင္း 'ရာဂ' ကင္း၏။ပ။႐ုပ္၌ တပ္စြန္းျခင္း 'ရာဂ' ကင္း၏။ပ။ အလုိရွိတုိင္း ဝမ္းျပည့္ေအာင္ စား၍ အေလ်ာင္း ခ်မ္းသာ အေစာင္း ခ်မ္းသာ အအိပ္ ခ်မ္းသာကုိ အားထုတ္လ်က္ မေန။ ရဟန္းတို႔ အလုိရွိတုိင္း ဝမ္းျပည့္ေအာင္ စား၍ အေလ်ာင္း ခ်မ္းသာ, အေစာင္း ခ်မ္းသာ, အအိပ္ ခ်မ္းသာကုိ အားထုတ္လ်က္ မေနေသာ ရဟန္း၏ စိတ္သည္ စ၍ အားထုတ္ျခင္း အႀကိမ္ႀကိမ္ အားထုတ္ျခင္း မျပတ္ အားထုတ္ျခင္း လြန္စြာ အားထုတ္ျခင္းငွါ ၫြတ္၏။ ဤသို႔ ျဖစ္ျခင္းသည္ ထုိရဟန္း ျဖတ္ထားၿပီးေသာ ေလးခုေျမာက္ ျဖစ္ေသာ စိတ္၏ အေႏွာင္အဖဲြ႕ ျဖစ္၏။

ရဟန္းတို႔ တစ္ဖန္ ထို႔ျပင္လည္း ရဟန္းသည္ ''ဤအက်င့္ သီလျဖင့္ ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ဤက်င့္ဝတ္ျဖင့္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ဤအားထုတ္မႈျဖင့္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ဤေမထုန္မွ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္းျဖင့္ေသာ္ လည္းေကာင္း ငါသည္ နတ္ ေသာ္လည္း ျဖစ္ရအံ့၊ နတ္မ်ိဳးတြင္ အပါအဝင္ ေသာ္လည္းျဖစ္ရအံ့'' ဟု နတ္ အမ်ဳိးအစား တစ္ပါးပါးကုိ ေတာင့္တ၍ ျမတ္ေသာ အက်င့္ကုိ မက်င့္။ ရဟန္းတို႔ ''ဤအက်င့္ သီလျဖင့္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဤက်င့္ဝတ္ျဖင့္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဤအားထုတ္မႈျဖင့္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ဤေမထုန္မွ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္းျဖင့္ ေသာ္လည္းေကာင္း ငါသည္ နတ္ ေသာ္လည္း ျဖစ္ရအံ့၊ နတ္မ်ိဳးတြင္ အပါအဝင္ ေသာ္လည္း ျဖစ္ရအံ့'' ဟု နတ္ အမ်ဳိးအစား တစ္ပါးပါးကုိ ေတာင့္တ၍ ျမတ္ေသာ အက်င့္ကုိ မက်င့္ေသာ ရဟန္း၏ စိတ္သည္ စ၍ အားထုတ္ျခင္း အႀကိမ္ႀကိမ္ အားထုတ္ျခင္း မျပတ္ အားထုတ္ျခင္း လြန္စြာ အားထုတ္ျခင္းငွါ ၫြတ္၏။ ဤသို႔ ျဖစ္ျခင္းသည္ ထုိရဟန္း ျဖတ္ထားၿပီးေသာ ငါးခုေျမာက္ ျဖစ္ေသာ စိတ္၏ အေႏွာင္အဖဲြ႕ ျဖစ္၏။

ဤသည္တို႔ကား ထုိရဟန္း ျဖတ္ထားၿပီးေသာ စိတ္၏ အေႏွာင္အဖဲြ႕ ငါးမ်ိဳးတို႔ေပတည္း။
ရဟန္းတို႔ ဤစိတ္၏ ဆူးေျငာင့္ခလုတ္ ငါးမ်ိဳးတို႔ကုိ ပယ္ထားၿပီးေသာ ဤစိတ္၏ အေႏွာင္အဖဲြ႕ ငါးမ်ိဳးတို႔ကုိ ျဖတ္ထားၿပီးေသာ ရဟန္းသည္ ဤသာသနာေတာ္၌ ႀကီးပြား စည္ပင္ ျပန္႔ေျပာျခင္းသို႔ ေရာက္ႏုိင္ရာေသာ အေၾကာင္းသည္ ရွိ၏။ 188

၆ - ေစေတာခိလသုတ္၊ မွ၊ သီဟနာဒ၀ဂ္၊ မူလပဏၰာသပါဠိေတာ္။


ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ၌ သာဓုေခၚျခင္းသည္ ကုသိုလ္တခုျဖစ္ေပ၏။
သာဓု... သာဓု... သာဓု...။

No comments: