ေနာင္တခ်ိန္ လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ၾကပါေစရန္ တရားပံုမ်ား၏ comment တြင္ တရားစာမ်ားပါ ထဲ့ေပးထားပါသည္။






သူေတာ္ေကာင္းတရားမ်ား လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ရန္ ဤအ၀ိုင္းေလးမ်ား အတြင္းမွာ တရားစာမ်ား တရားပံုမ်ားကို သြပ္သြင္းထားပါတယ္ သင္တို႔ စိတ္တိုင္းၾက ကူးယူျဖတ္ေတာက္ လြတ္လပ္စြာ အသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္။


Friday, November 28, 2008

အက်ဳိးရွိျခင္းႏွင့္ အက်ဳိးမဲ့ျခင္း-

တတိယ၀ဂ္၊ ဧကဓမၼပါဠိ၊

အက်ဳိးရွိျခင္းႏွင့္ အက်ဳိးမဲ့ျခင္း...

၃၀၈။ ရဟန္းတို႔ တစ္ေယာက္ေသာ ပုဂၢဳိလ္သည္ ေလာက၌ ျဖစ္ေပၚလာေသာ္ လူအမ်ား၏ အစီးအပြါးမဲ့ျခင္းငွါ လူအမ်ား၏ ခ်မ္းသာမဲ့ျခင္းငွါ လူအမ်ား၏ အက်ဳိး မဲ့ျခင္းငွါ နတ္လူတို႔၏ အစီးအပြါးမဲ့ျခင္းငွါ ဆင္းရဲျခင္းငွါ ျဖစ္ေပၚလာ၏။ ထို တစ္ေယာက္ေသာ ပုဂၢဳိလ္ဟူသည္ အဘယ္နည္းဟူမူ ေဖာက္ျပန္ေသာအားျဖင့္ ျမင္တတ္ေသာ မိစၧာဒိ႒ိ အယူရွိေသာ ပုဂၢဳိလ္တည္း၊ ထို ပုဂၢဳိလ္သည္ လူအမ်ားကို သူေတာ္ေကာင္းတရားမွ ကင္းကြာေစ၍ မသူေတာ္တရား၌ တည္ေစ၏။

ရဟန္းတို႔ မိစၧာဒိ႒ိအယူရွိေသာ ဤပုဂၢဳိလ္တစ္ေယာက္ ေလာက၌ ျဖစ္ေပၚလာ ေသာ္ လူအမ်ား၏ အစီးအပြါးမဲ့ျခင္းငွါ လူအမ်ား၏ ခ်မ္းသာမဲ့ျခင္းငွါ လူအမ်ား၏ အက်ဳိးမဲ့ျခင္းငွါ နတ္လူတို႔၏ အစီးအပြါးမဲ့ျခင္းငွါ ဆင္းရဲျခင္းငွါ ျဖစ္၏ဟု (မိန္႔ေတာ္ မူ၏)။

၃၀၉။ ရဟန္းတို႔ တစ္ေယာက္ေသာ ပုဂၢဳိလ္သည္ ေလာက၌ ျဖစ္ေပၚလာေသာ္ လူအမ်ား၏ အစီးအပြါးရွိျခင္းငွါ လူအမ်ား၏ ခ်မ္းသာျခင္းငွါ လူအမ်ား၏ အက်ဳိး ရွိျခင္းငွါ နတ္လူတို႔၏ အစီးအပြါး ရွိျခင္းငွါ ခ်မ္းသာျခင္းငွါ ျဖစ္ေပၚလာ၏။ ထို တစ္ေယာက္ေသာ ပုဂၢဳိလ္ဟူသည္ အဘယ္နည္းဟူမူ မေဖာက္ျပန္ေသာအားျဖင့္ ျမင္တတ္ေသာ သမၼာဒိ႒ိအယူရွိေသာ ပုဂၢဳိလ္တည္း၊ ထို ပုဂၢဳိလ္သည္ လူအမ်ားကို မသူေတာ္တရားမွ ကင္းကြာေစ၍ သူေတာ္ေကာင္းတရား၌ တည္ေစ၏။

ရဟန္းတို႔ သမၼာဒိ႒ိ အယူရွိေသာ ဤပုဂၢဳိလ္တစ္ေယာက္ ေလာက၌ ျဖစ္ေပၚလာ ေသာ္ လူအမ်ား၏ အစီးအပြါး ရွိျခင္းငွါ လူအမ်ား၏ ခ်မ္းသာျခင္းငွါ လူအမ်ား၏ အက်ဳိး ရွိျခင္းငွါ နတ္လူတို႔၏ အစီးအပြါးရွိျခင္းငွါ ခ်မ္းသာျခင္းငွါ ျဖစ္၏ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။


၃၁၀။ ရဟန္းတို႔ ဤမွားေသာျမင္ျခင္း {မိစၧာဒိ႒ိ}သည္ ႀကီးေလးေသာ အျပစ္ ရွိသကဲ့သို႔၊ ဤအတူ ႀကီးေလးေသာ အျပစ္ရွိေသာ အျခားတစ္ခုေသာ တရားကို မွ်လည္း ငါမျမင္။ ရဟန္းတို႔ ႀကီးေလးေသာ အျပစ္ရွိေသာ အကုသိုလ္ကံတို႔သည္ မိစၦာဒိ႒ိသာလွ်င္ လြန္ကဲျခင္းရွိကုန္၏ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။

၃၁၁။ ရဟန္းတို႔ ဤ(မဂ္ဖိုလ္မွ) အခ်ည္းႏွီးေသာ ေယာက္်ားျဖစ္ေသာ မကၡလိ ေဂါသာလသည္ လူအမ်ား၏ အစီးအပြါးမဲ့ျခင္းငွါ လူအမ်ား၏ ခ်မ္းသာမဲ့ျခင္းငွါ လူအမ်ား၏ အက်ဳိးမဲ့ျခင္းငွါ နတ္လူတို႔၏ အစီးအပြါးမဲ့ျခင္းငွါ ဆင္းရဲျခင္းငွါ က်င့္သကဲ့သို႔၊ ဤအတူ က်င့္ေသာ အျခား တစ္စံုတစ္ေယာက္ေသာ ပုဂၢဳိလ္ကိုမွ် လည္း ငါမျမင္။ ရဟန္းတို႔ မ်ားစြာေသာ ငါးတို႔၏ အစီးအပြါးမဲ့ျခင္းငွါ ဆင္းရဲျခင္းငွါ အက်ဳိးမဲ့ျခင္းငွါ ပ်က္စီးျခင္းငွါ ျမစ္ဆံုျမစ္၀၌ ျမံႇဳးကို ဖြဲ႕ေႏွာင္၍ ထားသကဲ့သို႔၊ ဤအတူသာလွ်င္ မ်ားစြာေသာ သတၱ၀ါတို႔၏ အစီးအပြါးမဲ့ျခင္းငွါ ဆင္းရဲျခင္းငွါ အက်ဳိးမဲ့ျခင္းငွါ ပ်က္စီးျခင္းငွါ (မဂ္ဖိုလ္မွ)အခ်ည္းႏွီးေသာ မကၡလိေဂါသာလသည္ ေလာက၌ ျဖစ္ေပၚလာ၏ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။

၃၁၂။ ရဟန္းတို႔ မေကာင္းသျဖင့္ ေဟာအပ္ေသာ သာသနာ၌ အၾကင္ ဆရာ ျဖစ္သူသည္လည္း ေဆာက္တည္ေစ၏၊ အၾကင္ တပည့္ျဖစ္သူကိုလည္း ေဆာက္ တည္ေစ၏၊ ေဆာက္တည္ေစအပ္ေသာ အၾကင္ တပည့္သည္လည္း ထို အဆံုး အမအတိုင္း ျဖစ္ျခင္းငွါ က်င့္၏၊ ထို အလံုးစံုေသာ ဆရာ တပည့္တို႔သည္ မ်ားစြာ ေသာ မေကာင္းမႈကို ျဖစ္ပြါးေစကုန္၏။ ထိုသို႔ျဖစ္ျခင္းသည္ အဘယ့္ေၾကာင့္နည္း ဟူမူ- ရဟန္းတို႔ တရားကို မေကာင္းသျဖင့္ ေဟာအပ္သည္၏ အျဖစ္ေၾကာင့္ တည္းဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။

၃၁၃။ ရဟန္းတို႔ ေကာင္းစြာ ေဟာအပ္ေသာ သာသနာ၌ အၾကင္ ဆရာျဖစ္သူ သည္လည္း ေဆာက္တည္ေစ၏၊ အၾကင္ တပည့္ျဖစ္သူကိုလည္း ေဆာက္တည္ ေစ၏၊ ေဆာက္တည္ေစအပ္ေသာ အၾကင္တပည့္သည္လည္း ထို အဆံုးအမ အတိုင္း ျဖစ္ျခင္းငွါ က်င့္၏၊ ထို အလံုးစံုေသာ ဆရာတပည့္တို႔သည္ မ်ားစြာေသာ ေကာင္းမႈကို ျဖစ္ပြါးေစကုန္၏။ ထိုသို႔ျဖစ္ျခင္းသည္ အဘယ့္ေၾကာင့္နည္းဟူမူ- ရဟန္းတို႔ တရားကို ေကာင္းစြာ ေဟာအပ္သည္၏ အျဖစ္ေၾကာင့္တည္းဟု (မိန္႔ ေတာ္မူ၏)။

၃၁၄။ ရဟန္းတို႔ မေကာင္းသျဖင့္ ေဟာအပ္ေသာ သာသနာ၌ အလွဴေပးပုဂၢဳိလ္ သည္ အတိုင္းအရွည္ကို သိရမည္၊ အလွဴခံပုဂၢဳိလ္သည္ အတိုင္းအရွည္ကို သိရန္ မလိုေပ။ ထိုသို႔ျဖစ္ျခင္းသည္ အဘယ့္ေၾကာင့္နည္း ဟူမူ- ရဟန္းတို႔ တရားကို မေကာင္းသျဖင့္ ေဟာအပ္သည္၏ အျဖစ္ေၾကာင့္တည္းဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။

၃၁၅။ ရဟန္းတို႔ ေကာင္းစြာ ေဟာအပ္ေသာ သာသနာ၌ အလွဴခံပုဂၢဳိလ္သည္ အတိုင္းအရွည္ကို သိရမည္၊ အလွဴေပးပုဂၢဳိလ္သည္ အတိုင္းအရွည္ကို သိရန္ မလိုေပ။ ထိုသို႔ျဖစ္ျခင္းသည္ အဘယ့္ေၾကာင့္နည္း ဟူမူ- ရဟန္းတို႔ တရားကို ေကာင္းစြာ ေဟာအပ္သည္၏ အျဖစ္ေၾကာင့္တည္းဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။

၃၁၆။ ရဟန္းတို႔ မေကာင္းသျဖင့္ ေဟာအပ္ေသာ သာသနာ၌ အၾကင္သူသည္ ထက္သန္ေသာ လုံ႔လရွိ၏၊ ထိုသူသည္ ဆင္းရဲစြာ ေနရ၏။ ထိုသို႔ျဖစ္ျခင္းသည္ အဘယ့္ေၾကာင့္နည္း ဟူမူ- ရဟန္းတို႔ တရားကို မေကာင္းသျဖင့္ ေဟာအပ္သည္ ၏ အျဖစ္ေၾကာင့္တည္းဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။

၃၁၇။ ရဟန္းတို႔ ေကာင္းစြာ ေဟာအပ္ေသာ သာသနာ၌ အၾကင္သူသည္ ပ်င္းရိ ၏၊ ထိုသူသည္ ဆင္းရဲစြာ ေနရ၏။ ထိုသို႔ျဖစ္ျခင္းသည္ အဘယ့္ေၾကာင့္နည္း ဟူမူ- ရဟန္းတို႔ တရားကို ေကာင္းစြာ ေဟာအပ္သည္၏ အျဖစ္ေၾကာင့္တည္းဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။

၃၁၈။ ရဟန္းတို႔ မေကာင္းသျဖင့္ ေဟာအပ္ေသာ သာသနာ၌ အၾကင္သူသည္ ပ်င္းရိ၏၊ ထိုသူသည္ ခ်မ္းသာစြာ ေနရ၏။ ထိုသို႔ျဖစ္ျခင္းသည္ အဘယ့္ေၾကာင့္ နည္း ဟူမူ- ရဟန္းတို႔ တရားကို မေကာင္းသျဖင့္ ေဟာအပ္သည္၏ အျဖစ္ေၾကာင့္ တည္းဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။

၃၁၉။ ရဟန္းတို႔ ေကာင္းစြာ ေဟာအပ္ေသာ သာသနာ၌ အၾကင္သူသည္ ထက္သန္ေသာ လုံ႔လရွိ၏၊ ထိုသူသည္ ခ်မ္းသာစြာ ေနရ၏။ ထိုသို႔ျဖစ္ျခင္းသည္ အဘယ့္ေၾကာင့္နည္း ဟူမူ- ရဟန္းတို႔ တရားကို ေကာင္းစြာ ေဟာအပ္သည္၏ အျဖစ္ေၾကာင့္တည္းဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။

၃၂၀။ ရဟန္းတို႔ အနည္းငယ္မွ်ေသာ မစင္သည္လည္း မေကာင္းေသာ အနံ႔ရွိ သကဲ့သို႔၊ ရဟန္းတို႔ ဤအတူပင္ ငါသည္ အနည္းငယ္မွ်ေသာ ဘ၀ကိုလည္း ခ်ီးမြမ္းေတာ္မမူ၊ အယုတ္ဆံုးအားျဖင့္ လက္ဖ်စ္တစ္တီး ကာလမွ်ေသာ ဘ၀ကို လည္း ခ်ီးမြမ္းေတာ္မမူဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။

၃၂၁။ ရဟန္းတို႔ အနည္းငယ္မွ်ေသာ က်င္ငယ္သည္လည္း မေကာင္းေသာ အနံ႔ရွိ သကဲ့သို႔။ အနည္းငယ္မွ်ေသာ တံေတြးသည္လည္း မေကာင္းေသာ အနံ႔ရွိသကဲ့ သို႔။ အနည္းငယ္မွ်ေသာ ျပည္သည္လည္း မေကာင္းေသာ အနံ႔ရွိသကဲ့သို႔။ အနည္းငယ္မွ်ေသာ ေသြးသည္လည္း မေကာင္းေသာ အနံ႔ရွိသကဲ့သို႔၊ ရဟန္းတို႔ ဤအတူပင္လွ်င္ ငါသည္ အနည္းငယ္မွ်ေသာ ဘ၀ကိုလည္း ခ်ီးမြမ္းေတာ္မမူ၊ အယုတ္ဆံုးအားျဖင့္ လက္ဖ်စ္တစ္တီး ကာလမွ်ေသာ ဘ၀ကိုလည္း ခ်ီးမြမ္းေတာ္ မမူဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။

၃ - တတိယ၀ဂ္၊ ဧကဓမၼပါဠိ၊ ဧကကနိပါတ္၊ အဂၤုတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္။