ေနာင္တခ်ိန္ လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ၾကပါေစရန္ တရားပံုမ်ား၏ comment တြင္ တရားစာမ်ားပါ ထဲ့ေပးထားပါသည္။






သူေတာ္ေကာင္းတရားမ်ား လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ရန္ ဤအ၀ိုင္းေလးမ်ား အတြင္းမွာ တရားစာမ်ား တရားပံုမ်ားကို သြပ္သြင္းထားပါတယ္ သင္တို႔ စိတ္တိုင္းၾက ကူးယူျဖတ္ေတာက္ လြတ္လပ္စြာ အသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္။


Wednesday, February 3, 2010

စြဲလမ္းမႈရွိတိုင္း အပါယ္သို႔ ေရာက္ရမည္ေလာ...

သဥပါဒိေသသသုတ္ - (ဥပါဒါန္တရား အႂကြင္းရွိေသးသည္)


စြဲလမ္းမႈရွိတိုင္း အပါယ္သို႔ ေရာက္ရမည္ေလာ...

အခါတစ္ပါး၌ ျမတ္စြာဘုရားသည္ သာဝတၴိျပည္ အနာထပိဏ္သူေဌး၏ အရံျဖစ္ေသာ ေဇတဝန္ေက်ာင္း၌ (သီတင္းသံုး) ေနေတာ္မူ၏။ ထုိအခါ အသွ်င္သာရိပုၾတာသည္ နံနက္အခ်ိန္၌ သကၤန္းကုိ ျပင္ဝတ္၍ သပိတ္ သကၤန္းကုိ ေဆာင္ယူကာ သာဝတၴိျပည္သို႔ ဆြမ္းအလို႔ငွါ ဝင္ေတာ္မူ၏။

ထုိအခါ အသွ်င္သာရိပုၾတာအား ''သာဝတၴိျပည္သို႔ ဆြမ္းခံ လွည့္လည္ရန္ အလြန္ေစာေသး၏၊ ငါသည္ သာသနာ့ျပင္ပ အယူရွိၾကသည့္ ပရိဗုိဇ္တို႔၏ အရံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ရမူ ေကာင္းေလစြ'' ဟု ဤအၾကံသည္ ျဖစ္၏။ ထို႔ေနာက္ အသွ်င္သာရိပုၾတာသည္ သာသနာ့ျပင္ပ အယူရွိၾကသည့္ ပရိဗုိဇ္တို႔၏ အရံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ သာသနာ့ျပင္ပ အယူရွိၾကသည့္ ပရိဗုိဇ္တို႔ႏွင့္အတူ ဝမ္းေျမာက္ ဝမ္းသာ ႏႈတ္ဆက္ ေျပာဆုိ၏၊ ဝမ္းေျမာက္ဖြယ္ အမွတ္ရဖြယ္ စကားကုိ ေျပာဆုိ ၿပီးဆံုးေစၿပီးလွ်င္ တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ထုိင္ေန၏။

ထုိအခါ အညီအၫြတ္ စည္းေဝး ထုိင္ေနၾကေသာ သာသနာ့ျပင္ပ အယူရွိၾကသည့္ ထုိပရိဗိုဇ္တို႔အား ''ငါ့သွ်င္တို႔ မည္သူမဆုိ စြဲလမ္းမႈ အၾကြင္းအက်န္ရွိလ်က္ ေသရသူ အားလံုးသည္ ငရဲမွ မလြတ္၊ တိရစၧာန္ဘဝမွ မလြတ္၊ ၿပိတၱာဘံုမွ မလြတ္၊ ဖ႐ုိဖရဲက်ရာ အပါယ္ဒုဂၢတိမွ မလြတ္'' ဟူေသာ ဤအၾကားစကားသည္ ထင္ရွား ျဖစ္၏။ ထုိအခါ အသွ်င္သာရိပုၾတာသည္ သာသနာ့ျပင္ပ အယူရွိၾကသည့္ ထုိပရိဗုိဇ္တို႔၏ ေျပာဆုိစကားကုိ မႏွစ္ၿခဳိက္ခဲ့ေပ၊ မတားျမစ္ခဲ့ေပ၊ မႏွစ္ၿခဳိက္ မတားျမစ္ခဲ့ဘဲ ''ျမတ္စြာဘုရား၏ အထံေတာ္၌ ဤေျပာဆုိေသာ စကား၏ အနက္ အဓိပၸါယ္ကုိ သိရေတာ့မည္'' ဟု ႏွလံုးသြင္း၍ ေနရာမွ ထကာ ဖဲခဲ့၏။

ထုိအခါ အသွ်င္သာရိပုၾတာသည္ သာဝတၴိျပည္၌ ဆြမ္းအလို႔ငွါ လွည့္လည္၍ ဆြမ္းစားၿပီးေနာက္ ဆြမ္းခံရြာမွ ဖဲခဲ့ၿပီးေသာ္ ျမတ္စြာဘုရား အထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ ရွိခုိးၿပီးလွ်င္ တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ထုိင္လ်က္ ျမတ္စြာဘုရားအား-

အသွ်င္ဘုရား အကြၽႏု္ပ္သည္ နံနက္အခါ၌။ ပ ။ျမတ္စြာဘုရား၏ အထံေတာ္၌ ဤေျပာဆုိအပ္ေသာ စကား၏ အနက္ အဓိပၸါယ္ကုိ သိရေတာ့မည္'' ဟု ေနရာမွ ထကာ ဖဲခဲ့ပါ၏ ဟုေလွ်ာက္၏။

သာရိပုၾတာ အယူတစ္မ်ဳိးရွိေသာ မုိက္ကုန္ မလိမၼာကုန္ေသာ သာသနာ့ျပင္ပ အယူရွိၾကသည့္ ပရိဗုိဇ္တို႔သည္ကား အဘယ္သူတို႔နည္း၊ အဘယ္သူတို႔သည္ စြဲလမ္းမႈ အႂကြင္းအက်န္ရွိသည္ကုိ ''စြဲလမ္းမႈ အႂကြင္းအက်န္ရွိ၏'' ဟု သိကုန္လိမ့္မည္နည္း၊ စြဲလမ္းမႈ အႂကြင္းအက်န္ မရွိသည္ကုိလည္း ''စြဲလမ္းမႈ အႂကြင္းအက်န္ မရွိ'' ဟု သိကုန္လိမ့္မည္နည္း။

သာရိပုၾတာ ဤပုဂၢဳိလ္ကုိးမ်ဳိးတို႔သည္ စြဲလမ္းမႈ အႂကြင္းအက်န္ႏွင့္တကြ ေသကုန္လ်က္ ငရဲမွ လြတ္ကုန္၏၊ တိရစၧာန္ဘဝမွ လြတ္ကုန္၏၊ ၿပိတၱာဘံုမွ လြတ္ကုန္၏၊ ဖ႐ုိဖရဲက်ရာ အပါယ္ဒုဂၢတိမွ လြတ္ကုန္၏။

အဘယ္ပုဂၢဳိလ္ကုိးမ်ဳိးတို႔နည္းဟူမူ -

၁...
သာရိပုၾတာ ဤသာသနာေတာ္၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ပုဂၢဳိလ္သည္ သီလတို႔၌ အျပည့္အစံု က်င့္ေလ့ရွိ၏၊ သမာဓိ၌ အျပည့္အစံု က်င့္ေလ့ရွိ၏၊ ပညာ၌ အနည္းငယ္ ျပဳက်င့္ေလ့ရွိ၏ (ပညာမျပည့္စံုေသး)၊ ထုိပုဂၢဳိလ္သည္ ေအာက္ပုိင္းသံေယာဇဥ္ ငါးမ်ဳိးတို႔၏ ကုန္ျခင္းေၾကာင့္ သက္တမ္း၏ အလယ္ၾကား ကာလ၌ ပရိနိဗၺာန္ျပဳသူ (အႏၲရာပယိနိဗၺာယီအနာဂါမ္) ျဖစ္၏။ သာရိပုၾတာ ဤသည္ကား စြဲလမ္းမႈ အႂကြင္းအက်န္ႏွင့္တကြ ေသလ်က္ ငရဲမွ လြတ္ေသာ၊ တိရစၧာန္ဘဝ မွ လြတ္ေသာ၊ ၿပိတၱာဘံုမွ လြတ္ေသာ၊ ဖ႐ုိဖရဲ က်ရာ အပါယ္ဒုဂၢတိမွ လြတ္ေသာ ပဌမပုဂၢဳိလ္တည္း။

၂...၃...၄...၅...
သာရိပုၾတာ ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား ဤသာသနာေတာ္၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ပုဂၢဳိလ္သည္ သီလတို႔၌ အျပည့္အစံု က်င့္ေလ့ရွိ၏၊ သမာဓိ၌ အျပည့္အစံု က်င့္ေလ့ရွိ၏၊ ပညာ၌ အနည္းငယ္ ျပဳက်င့္ေလ့ရွိ၏ (ပညာ မျပည့္စံုေသး)၊ ထုိပုဂၢဳိလ္သည္ ေအာက္ပုိင္း သံေယာဇဥ္ငါးမ်ဳိးတို႔၏ ကုန္ျခင္းေၾကာင့္ သက္တမ္း၏ အလယ္ၾကား ကာလကုိ လြန္၍ ပရိနိဗၺာန္ျပဳသူ (ဥပဟစၥပရိနိဗၺာယီအနာဂါမ္) ျဖစ္၏။ပ။ အားထုတ္မႈ မရွိဘဲ ပရိနိဗၺာန္ျပဳသူ (အသခၤါရပရိနိဗၺာယီအနာဂါမ္) ျဖစ္၏။ပ။ အားထုတ္မႈႏွင့္တကြ ပရိနိဗၺာန္ျပဳသူ (သသခၤါရပရိနိဗၺာယီအနာဂါမ္) ျဖစ္၏။ပ။ အထက္၌ မဂ္အလ်ဥ္ရွိေသာ အကနိ႒ဘံုသို႔ ေရာက္ေသာ (ဥဒၶံေသာတအကနိ႒ဂါမီ) အနာဂါမ္ ျဖစ္၏။ သာရိပုၾတာ ဤသည္ကား စြဲလမ္းမႈ အႂကြင္းအက်န္ႏွင့္ တကြ ေသလ်က္ ငရဲမွ လြတ္ေသာ၊ တိရစၧာန္ဘဝမွ လြတ္ေသာ၊ ၿပိတၱာဘံုမွ လြတ္ေသာ၊ ဖ႐ုိဖရဲက်ရာ
အပါယ္ဒုဂၢတိမွ လြတ္ေသာ ပၪၥမပုဂၢဳိလ္တည္း။

၆...
သာရိပုၾတာ ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား ဤသာသနာေတာ္၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ပုဂၢဳိလ္သည္ သီလတို႔၌ အျပည့္အစံု က်င့္ေလ့ရွိ၏၊ သမာဓိ၌ အနည္းငယ္ ျပဳက်င့္ေလ့ရွိ၏၊ ပညာ၌ အနည္းငယ္ ျပဳက်င့္ေလ့ရွိ၏ ပညာမျပည့္စံုေသး၊ ထုိပုဂၢဳိလ္သည္ သံေယာဇဥ္သံုးပါးတို႔၏ ကုန္ျခင္းေၾကာင့္ ရာဂ ေဒါသ ေမာဟတို႔၏ ေခါင္းပါးျခင္းေၾကာင့္ သကဒါဂါမ္ ျဖစ္၏၊ ဤကာမဘံုသို႔ တစ္ႀကိမ္သာ လာ၍ ဒုကၡ၏ အဆံုးကုိ ျပဳသူ ျဖစ္၏။ သာရိပုၾတာ ဤသည္ကား စြဲလမ္းမႈ အၾကြင္းအက်န္ႏွင့္တကြ ေသလ်က္ ငရဲမွလြတ္ေသာ။ပ။ ဖ႐ုိဖရဲက်ရာ အပါယ္ဒုဂၢတိမွ လြတ္ေသာ ဆ႒ပုဂၢဳိလ္တည္း။

၇...
သာရိပုၾတာ ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား ဤသာသနာေတာ္၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ပုဂၢဳိလ္သည္ သီလတို႔၌ အျပည့္အစံု က်င့္ေလ့ရွိ၏၊ သမာဓိ၌ အနည္းငယ္ ျပဳက်င့္ေလ့ရွိ၏၊ ပညာ၌ အနည္းငယ္ ျပဳက်င့္ေလ့ရွိ၏ (ပညာမျပည့္စံုေသး)၊ ထုိပုဂၢဳိလ္သည္ သံေယာဇဥ္သံုးပါးတို႔၏ ကုန္ျခင္းေၾကာင့္ တစ္ႀကိမ္သာ ပဋိသေႏၶ မ်ဳိးေစ့ရွိသူ (ဧကဗီဇီေသာတာပန္) ျဖစ္၏၊ လူ႕ဘဝ၌ တစ္ဘဝကုိသာ ျဖစ္ေစ၍ ဒုကၡ၏ အဆံုးကုိ ျပဳသူ ျဖစ္၏။ သာရိပုၾတာ ဤသည္ကား စြဲလမ္းမႈ အၾကြင္းအက်န္ႏွင့္တကြ ေသလ်က္ ငရဲမွ လြတ္ေသာ။ပ။ ဖ႐ုိဖရဲက်ရာ အပါယ္ဒုဂၢတိမွ လြတ္ေသာ သတၱမပုဂၢဳိလ္တည္း။

၈...
သာရိပုၾတာ ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား ဤသာသနာေတာ္၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ပုဂၢဳိလ္သည္ သီလတို႔၌ အျပည့္အစံု က်င့္ေလ့ရွိ၏၊ သမာဓိ၌ အနည္းငယ္ ျပဳက်င့္ေလ့ရွိ၏၊ ပညာ၌ အနည္းငယ္ ျပဳက်င့္ေလ့ရွိ၏ (ပညာမျပည့္စံုေသး)၊ ထုိပုဂၢဳိလ္သည္ သံေယာဇဥ္သံုးပါးတို႔၏ ကုန္ျခင္းေၾကာင့္ တစ္ဘဝမွ တစ္ဘဝသို႔ (ျမင့္ျမတ္ေသာ အမ်ဳိးတစ္မ်ဳိးမွ ျမင့္ျမတ္ေသာ အမ်ဳိးတစ္မ်ဳိးသို႔) ကူးသူ (ေကာလံေကာလ ေသာတာပန္) ျဖစ္၏၊ ႏွစ္ဘဝမွ သံုးဘဝတို႔ကုိ ကူးေျပာင္း၍ က်င္လည္ၿပီးေနာက္ ဒုကၡ၏ အဆံုးကုိ ျပဳသူ ျဖစ္၏။ သာရိပုၾတာ ဤသည္ကား စြဲလမ္းမႈ အၾကြင္းအက်န္ႏွင့္တကြ ေသလ်က္ ငရဲမွ လြတ္ေသာ။ပ။ ဖ႐ုိဖရဲက်ရာ အပါယ္ဒုဂၢတိမွ လြတ္ေသာ အ႒မပုဂၢဳိလ္တည္း။

၉...
သာရိပုၾတာ ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား ဤသာသနာေတာ္၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ပုဂၢဳိလ္သည္ သီလတို႔၌ အျပည့္အစံု က်င့္ေလ့ရွိ၏၊ သမာဓိ၌ အနည္းငယ္ ျပဳက်င့္ေလ့ရွိ၏၊ ပညာ၌ အနည္းငယ္ ျပဳက်င့္ေလ့ရွိ၏ (ပညာမျပည့္စံုေသး)၊ ထုိပုဂၢဳိလ္သည္ သံေယာဇဥ္သံုးပါးတို႔၏ ကုန္ျခင္းေၾကာင့္ ခုနစ္ႀကိမ္ ပဋိသေႏၶယူျခင္း အတုိင္းအရွည္ရွိသူ (သတၱကၡတၱဳပရမေသာတာပန္) ျဖစ္၏၊ ခုနစ္ႀကိမ္ အတုိင္းအရွည္ နတ္ျပည္ လူ႕ျပည္တို႔၌ ကူးေျပာင္း၍ က်င္လည္ၿပီးေနာက္ ဒုကၡ၏ အဆံုးကုိ ျပဳသူျဖစ္၏။ သာရိပုၾတာ ဤသည္ကား စြဲလမ္းမႈ အၾကြင္းအက်န္ႏွင့္တကြ ေသလ်က္ ငရဲမွ လြတ္ေသာ၊ တိရစၧာန္ဘဝမွ လြတ္ေသာ၊ ၿပိတၱာဘံုမွ လြတ္ေသာ၊ ဖ႐ုိဖရဲက်ရာ အပါယ္ဒုဂၢတိမွ လြတ္ေသာ နဝမပုဂၢဳိလ္တည္း။

သာရိပုၾတာ မုိက္ကုန္ေသာ မလိမၼာကုန္ေသာ သာသနာ့ျပင္ပ အယူရွိၾကသည့္ ပရိဗုိဇ္တို႔သည္ကား အဘယ္သူတို႔နည္း၊ အဘယ္သူတို႔သည္ စြဲလမ္းမႈ အၾကြင္းအက်န္ ရွိသည္ကုိလည္း ''စြဲလမ္းမႈ အၾကြင္းအက်န္ ရွိ၏'' ဟု သိကုန္လိမ့္မည္နည္း၊ စြဲလမ္းမႈ အၾကြင္းအက်န္ မရွိသည္ကုိလည္း ''စြဲလမ္းမႈ အၾကြင္းအက်န္ မရွိ'' ဟု သိကုန္လိမ့္မည္နည္း။ သာရိပုၾတာ ဤသည္တို႔ကား စြဲလမ္းမႈ အၾကြင္းအက်န္ႏွင့္တကြ ေသလ်က္ ငရဲမွ လြတ္ကုန္ေသာ၊ တိရစၧာန္ဘဝမွ လြတ္ကုန္ေသာ၊ ၿပိတၱာဘံုမွ လြတ္ကုန္ေသာ၊ ဖ႐ုိဖရဲက်ရာ အပါယ္ဒုဂၢတိမွ လြတ္ကုန္ေသာ ပုဂၢဳိလ္ကုိးမ်ဳိးတို႔တည္း။

သာရိပုၾတာ ဤတရား ေဒသနာေတာ္ကုိ ရဟန္း ရဟန္းမိန္းမ ဥပါသကာ ဥပါသိကာမတို႔အား ငါမေဟာခဲ့ေပ။ ထုိသို႔ မေဟာခဲ့ျခင္းသည္ အဘယ့္ေၾကာင့္နည္း၊ ''ဤတရား ေဒသနာေတာ္ကုိ ၾကားနာရ၍ ေမ့ေလ်ာ့ျခင္းကုိ မေဆာင္လာၾကပါေစလင့္'' ဟု ႏွလံုးျပဳေသာေၾကာင့္တည္း။ သာရိပုၾတာ စင္စစ္ေသာ္ကား ငါသည္ ဤတရား ေဒသနာေတာ္ကုိ သင္၏ ျပႆနာအလိုိအားျဖင့္ ေဟာအပ္၏ ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။ 12

၂ - သဥပါဒိေသသသုတ္၊ သီဟနာဒ၀ဂ္၊ န၀ကနိပါတ္၊ အဂၤုတၱိဳရ္။



ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ၌ သာဓုေခၚျခင္းသည္ ကုသိုလ္တခုျဖစ္ေပ၏။
သာဓု... သာဓု... သာဓု...။

No comments: