ပုဂၢိဳလ္ငါးမ်ဳိးတို႔အား ေျပာအပ္ေသာ စကားသည္
ပုဂၢိဳလ္ အစားစားကုိ လုိက္၍ ေကာင္းေသာ စကား ျဖစ္၏။
အဘယ္ငါးမ်ဳိးတို႔နည္းဟူမူ-
ရဟန္းတို႔
သဒၶါတရားရွိသူအား ...
သဒၶါတရားႏွင့္စပ္ေသာ စကားသည္ ေကာင္းေသာ စကားျဖစ္၏။
သီလရွိသူအား ...
သီလႏွင့္စပ္ေသာ စကားသည္ ေကာင္းေသာ စကားျဖစ္၏။
အၾကားအျမင္ မ်ားသူအား...
အၾကားအျမင္ မ်ားမႈႏွင့္ စပ္ေသာ စကားသည္ ေကာင္းေသာ စကား ျဖစ္၏။
စြန္႔ၾကဲမႈ ရွိသူအား...
စြန္႔ၾကဲမႈႏွင့္ စပ္ေသာ စကားသည္ ေကာင္းေသာ စကားျဖစ္၏။
ပညာ ရွိသူအား ...
ပညာႏွင့္ စပ္ေသာ စကားသည္ ေကာင္းေသာ စကားျဖစ္၏။
ရဟန္းတုိ႔ အဘယ္ေၾကာင့္ သဒၶါတရား ရွိသူအား
သဒၶါတရားႏွင့္ စပ္ေသာ စကားသည္ ေကာင္းေသာ စကား ျဖစ္သနည္း။
ရဟန္းတို႔ သဒၶါတရားႏွင့္ စပ္ေသာ စကားကုိ ေျပာဆိုအပ္သည္ ရွိေသာ္ သဒၶါတရား ရွိသူသည္ စိတ္ႏွလံုး၌ မၿငိ၊ အမ်က္မထြက္၊ မေဖာက္ျပန္၊ အမ်က္မထား၊ အမ်က္ထြက္ျခင္းကုိ လည္းေကာင္း၊ စိတ္ဆိုးျခင္းကုိ လည္းေကာင္း၊ မႏွစ္သက္ျခင္းကုိ လည္းေကာင္း ထင္ရွားမျပဳ။ ထိုသို႔ မျပဳျခင္းသည္ အဘယ္အေၾကာင္းေၾကာင့္နည္း။ ရဟန္းတုိ႔ ထုိုသူသည္ ထိုသဒၶါတရားႏွင့္ ျပည့္စံုျခင္းကုိ မိမိ၌ ေကာင္းစြာ ျမင္၏၊ ထိုသဒၶါတရားလွ်င္ အေၾကာင္းရွိေသာ ႏွစ္သက္ ဝမ္းေျမာက္မႈကုိ ရ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ သဒၶါတရား ရွိသူအား သဒၶါတရားႏွင့္စပ္ေသာ စကားသည္ ေကာင္းေသာ စကားျဖစ္၏။
ရဟန္းတုိ႔ အဘယ့္ေၾကာင့္ သီလရွိသူအား
သီလႏွင့္စပ္ေသာ စကားသည္ ေကာင္းေသာ စကားျဖစ္သနည္း။
ရဟန္းတို႔ သီလႏွင့္စပ္ေသာ စကားကုိ ေျပာဆိုအပ္သည္ ရွိေသာ္ သီလ ရွိသူသည္ စိတ္ႏွလံုး၌ မၿငိ၊ အမ်က္မထြက္၊ မေဖာက္ျပန္၊ အမ်က္မထား၊ အမ်က္ထြက္ျခင္းကုိ လည္းေကာင္း၊ စိတ္ဆိုးျခင္းကုိ လည္းေကာင္း၊ မႏွစ္သက္ျခင္းကုိ လည္းေကာင္း ထင္ရွားမျပဳ။ ထိုသို႔ မျပဳျခင္းသည္ အဘယ္အေၾကာင္းေၾကာင့္နည္း။ ရဟန္းတုိ႔ ထုိုသူသည္ ထိုသီလႏွင့္ ျပည့္စံုမႈကုိ မိမိ၌ ေကာင္းစြာ ျမင္၏၊ ထိုသီလလွ်င္ အေၾကာင္းရွိေသာ ႏွစ္သက္ ဝမ္းေျမာက္မႈကုိ ရ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ သီလ ရွိသူအား သီလႏွင့္ စပ္ေသာ စကားသည္ ေကာင္းေသာ စကားျဖစ္၏။
ရဟန္းတို႔ အဘယ့္ေၾကာင့္ အၾကားအျမင္ မ်ားသူအား
အၾကားအျမင္ မ်ားမႈႏွင့္ စပ္ေသာ စကားသည္ ေကာင္းေသာ စကား ျဖစ္သနည္း။
ရဟန္းတို႔ အၾကားအျမင္ မ်ားမႈႏွင့္စပ္ေသာ စကားကုိ ေျပာဆိုအပ္သည္ ရွိေသာ္ အၾကားအျမင္ မ်ားသူသည္ စိတ္ႏွလံုး၌ မၿငိ၊ အမ်က္မထြက္၊ မေဖာက္ျပန္၊ အမ်က္မထား၊ အမ်က္ထြက္ျခင္းကုိ လည္းေကာင္း၊ စိတ္ဆိုးျခင္းကုိ လည္းေကာင္း၊ မႏွစ္သက္ျခင္းကုိ လည္းေကာင္း ထင္ရွားမျပဳ။ ထိုသို႔ မျပဳျခင္းသည္ အဘယ္အေၾကာင္းေၾကာင့္နည္း။ ရဟန္းတုိ႔ ထုိုသူသည္ ထိုအၾကားအျမင္ မ်ားမႈႏွင့္ ျပည့္စံုျခင္းကုိ မိမိ၌ ေကာင္းစြာ ျမင္၏၊ ထိုအၾကားအျမင္ မ်ားမႈလွ်င္ အေၾကာင္းရွိေသာ ႏွစ္သက္ ဝမ္းေျမာက္မႈကုိ ရ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ အၾကားအျမင္ မ်ားသူအား အၾကားအျမင္ မ်ားမႈႏွင့္စပ္ေသာ စကားသည္ ေကာင္းေသာ စကားျဖစ္၏။
ရဟန္းတုိ႔ အဘယ့္ေၾကာင့္ စြန္႔ၾကဲမႈရွိသူအား
စြန္႔ၾကဲမႈႏွင့္စပ္ေသာ စကားသည္ ေကာင္းေသာစကား ျဖစ္သနည္း။
ရဟန္းတို႔ စြန္႔ၾကဲမႈႏွင့္စပ္ေသာ စကားကုိ ေျပာဆိုအပ္သည္ ရွိေသာ္ စြန႔ၾ္ကဲမႈ ရွိေသာ သူသည္ စိတ္ႏွလံုး၌ မၿငိ၊ အမ်က္မထြက္၊ မေဖာက္ျပန္၊ အမ်က္မထား၊ အမ်က္ထြက္ျခင္းကုိ လည္းေကာင္း၊ စိတ္ဆိုးျခင္းကုိ လည္းေကာင္း၊ မႏွစ္သက္ျခင္းကုိ လည္းေကာင္း ထင္ရွားမျပဳ။ ထိုသို႔ မျပဳျခင္းသည္ အဘယ္ အေၾကာင္းေၾကာင့္နည္း။ ရဟန္းတုိ႔ ထုိုသူသည္ ထိုစြန္႔ၾကဲမႈႏွင့္ ျပည့္စံုျခင္းကုိ မိမိ၌ ေကာင္းစြာ ျမင္၏၊ ထိုစြန္႔ၾကဲမႈလွ်င္ အေၾကာင္းရွိေသာ ႏွစ္သက္ ဝမ္းေျမာက္မႈကုိ ရ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ စြန္႔ၾကဲမႈ ရွိသူအား စြန္႔ၾကဲမႈႏွင့္ စပ္ေသာ စကားသည္ ေကာင္းေသာ စကားျဖစ္၏။
ရဟန္းတုိ႔ အဘယ္ေၾကာင့္ ပညာရွိသူအား
ပညာႏွင့္စပ္ေသာ စကားသည္ ေကာင္းေသာ စကား ျဖစ္သနည္း။
ရဟန္းတို႔ ပညာႏွင့္စပ္ေသာ စကားကုိ ေျပာဆိုအပ္သည္ ရွိေသာ္ ပညာ ရွိသူသည္ စိတ္ႏွလံုး၌ မၿငိ၊ အမ်က္မထြက္၊ မေဖာက္ျပန္၊ အမ်က္မထား၊ အမ်က္ထြက္ျခင္းကုိ လည္းေကာင္း၊ စိတ္ဆိုးျခင္းကုိ လည္းေကာင္း၊ မႏွစ္သက္ျခင္းကုိ လည္းေကာင္း ထင္ရွားမျပဳ။ ထိုသို႔ မျပဳျခင္းသည္ အဘယ္အေၾကာင္းေၾကာင့္နည္း။ ရဟန္းတုိ႔ ထုိုသူသည္ ပညာႏွင့္ ျပည့္စံုမႈကုိ မိမိ၌ ေကာင္းစြာ ျမင္၏၊ ထိုပညာလွ်င္ အေၾကာင္း ရွိေသာ ႏွစ္သက္ ဝမ္းေျမာက္မႈကုိ ရ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ပညာရွိသူအား ပညာႏွင့္စပ္ေသာ စကားသည္ ေကာင္းေသာ စကားျဖစ္၏။
ရဟန္းတုိ႔ ဤပုဂၢိဳလ္ ငါးမ်ဳိးတို႔အား ေျပာအပ္ေသာ စကားသည္ ပုဂၢိဳလ္ အစားစားကုိ လုိက္၍ ေကာင္းေသာ စကား ျဖစ္၏ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။
၇ - ဒုကၠထာသုတ္၊ မွ၊ သဒၶမၼ၀ဂ္၊ ပဥၥကနိပါတ္၊ အဂၤုတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္။ 157
သာဓု... သာဓု... သာဓု...။
No comments:
Post a Comment