ေဝရသုတ္- (ေ၀ရ= ရန္ျပဳျခင္း)
ရဟန္းတို႔ အၾကင္အခါ၌ အရိယာတပည့္အား ေဘးရန္ငါးမ်ဳိးတို႔သည္ ၿငိမ္းေအးကုန္၏၊ ေသာတာပတၱိ အဂၤါေလးမ်ဳိးတို႔ႏွင့္လည္း ျပည့္စံု၏။ ထိုအခါ ထိုအရိယာတပည့္သည္ ေျပာဆိုျခင္းငွါ အလုိရွိခဲ့မူ ငါသည္ ''ငရဲ ကုန္ၿပီးသူ၊ တိရစၧာန္ဘဝ ကုန္ၿပီးသူ၊ ၿပိတၱာဘဝ ကုန္ၿပီးသူ၊ ဖ႐ိုဖရဲက်ရာ အပါယ္ ဒုဂၢတိကုန္ၿပီးသူ ျဖစ္၏၊ ငါသည္ ေသာတာပန္ ျဖစ္၏၊ ဖ႐ိုဖရဲက်ျခင္း သေဘာမရွိ၊ ျမဲ၏၊ သေမၺာဓိ အထက္မဂ္ ဉာဏ္လွ်င္ လဲေလ်ာင္းရာရွိ၏'' ဟု မိမိသည္ပင္ မိမိကုိယ္ကုိ ေျပာဆိုႏိုင္၏။
အဘယ္ ေဘးရန္ငါးမ်ဳိးတို႔ ၿငိမ္းေအးကုန္သနည္းဟူမူ -
ရဟန္းတို႔ သူ႔အသက္သတ္သူသည္ သူ႔အသက္သတ္ျခင္း ဟူေသာ အေၾကာင္း ေၾကာင့္ မ်က္ေမွာက္ဘဝ၌ ျဖစ္ေသာ ေဘးရန္လည္း ပြါး၏၊ တမလြန္ဘဝ၌ ျဖစ္ေသာ ေဘးရန္လည္း ပြါး၏၊ စိတ္၌ ျဖစ္ေသာ ဆင္းရဲျခင္း ႏွလံုးမသာျခင္းကုိလည္း ခံစားရ၏။ သူ႕အသက္ သတ္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္သူအား။ပ။ ဤသို႔လွ်င္ ထိုေဘးရန္သည္ ၿငိမ္းေအး၏။
ရဟန္းတို႔ အရွင္ မေပးအပ္ေသာ ဥစၥာကုိ ယူသူသည္။ပ။
ယစ္မူးေမ့ေလ်ာ့ေၾကာင္း ျဖစ္ေသာ ေသအရက္ကုိ ေသာက္သူသည္ ယစ္မူးေမ့ေလ်ာ့ ေၾကာင္း ျဖစ္ေသာ ေသအရက္ကုိ ေသာက္ျခင္း ဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ မ်က္ေမွာက္ဘဝ၌ ျဖစ္ေသာ ေဘးရန္လည္း ပြါး၏၊ တမလြန္ဘဝ၌ ျဖစ္ေသာ ေဘးရန္လည္း ပြါး၏၊ စိတ္၌ ျဖစ္ေသာ ဆင္းရဲျခင္း ႏွလံုးမသာျခင္းကုိလည္း ခံစားရ၏။ ယစ္မူးေမ့ေလ်ာ့ေၾကာင္း ျဖစ္ေသာ ေသအရက္မွ ေရွာင္ၾကဥ္သူအား မ်က္ေမွာက္ဘဝ၌ ျဖစ္ေသာ ေဘးရန္လည္း မပြါး၊ တမလြန္ဘဝ၌ ျဖစ္ေသာ ေဘးရန္ လည္း မပြါး၊ စိတ္၌ ျဖစ္ေသာ ဆင္းရဲျခင္း ႏွလံုးမသာျခင္းကုိလည္း မခံစားရ။ ယစ္မူးေမ့ေလ်ာ့ေၾကာင္း ျဖစ္ေသာ ေသအရက္မွ ေရွာင္ၾကဥ္သူအား ဤသို႔လွ်င္ ထိုေဘးရန္သည္ ၿငိမ္းေအး၏။ ဤေဘးရန္ ငါးမ်ဳိးတို႔သည္ ၿငိမ္းေအးကုန္၏။
အဘယ္ ေသာတာပတၱိ အဂၤါေလးမ်ဳိးတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုသနည္းဟူမူ -
ရဟန္းတို႔ ဤသာသနာေတာ္၌ အရိယာတပည့္သည္ ''ထိုျမတ္စြာဘုရားသည္ ။ပ။ နတ္လူတို႔၏ ဆရာ ျဖစ္ေတာ္မူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း သတၴာေဒဝမႏုႆာနံ မည္ေတာ္မူ၏၊ သစၥာေလးပါးတရားတို႔ကုိ သိေစေတာ္မူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း ဗုဒၶ မည္ေတာ္မူ၏၊ ဘုန္းတန္ခိုး ႀကီးေတာ္မူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း ဘဂဝါ မည္ေတာ္မူ၏'' ဟု ျမတ္စြာဘုရား၌ သက္ဝင္ယံုၾကည္မႈႏွင့္ ျပည့္စံု၏။ တရား၌။ပ။ သံဃာ၌။ပ။ မက်ဳိး မေပါက္ မေျပာက္ မက်ားကုန္ေသာ၊ တဏွာ ကြၽန္အျဖစ္မွ လြတ္ေျမာက္ကုန္ေသာ၊ ပညာရွိတို႔ ခ်ီးမြမ္း အပ္ကုန္ေသာ၊ မွားေသာအားျဖင့္ မသံုးသပ္အပ္ကုန္ေသာ၊ တည္ၾကည္မႈ 'သမာဓိ' ကုိ ျဖစ္ေစတတ္ကုန္ေသာ၊ အရိယာတို႔ ႏွစ္သက္ အပ္ကုန္ေသာ သီလတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံု၏၊ ဤေသာတာပတၱိ အဂၤါေလးမ်ဳိးတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံု၏။
ရဟန္း အၾကင္အခါ၌ အရိယာတပည့္အား ဤေဘးရန္ငါးမ်ဳိးတို႔သည္ ၿငိမ္းေအးကုန္၏၊ ဤေသာတာပတၱိအဂၤါ ေလးမ်ဳိးတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံု၏။ ထိုအခါ ထိုအရိယာတပည့္သည္ ေျပာဆိုျခင္းငွါ အလုိရွိခဲ့မူ ငါသည္ ''ငရဲကုန္ၿပီးသူ၊ တိရစၧာန္ဘဝ ကုန္ၿပီးသူ၊ ၿပိတၱာဘဝ ကုန္ၿပီးသူ၊ ဖ႐ိုဖရဲက်ရာ အပါယ္ ဒုဂၢတိကုန္ၿပီးသူ ျဖစ္၏၊ ငါသည္ ေသာတာပန္ ျဖစ္၏၊ ဖ႐ိုဖရဲက်ျခင္း သေဘာ မရွိ၊ ျမဲ၏၊ သေမၺာဓိ အထက္မဂ္ ဉာဏ္လွ်င္ လဲေလ်ာင္းရာ ရွိ၏'' ဟု မိမိသည္ပင္ မိမိကုိယ္ကုိ ေျပာဆိုႏိုင္၏ ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။ 28
၈ - ဒုတိယ ေဝရသုတ္၊ သတၱာ၀ါသသုတ္၊ န၀ကနိပါတ္၊ အဂၤုတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္။
ရဟန္းတို႔ အၾကင္အခါ၌ အရိယာတပည့္အား ေဘးရန္ငါးမ်ဳိးတို႔သည္ ၿငိမ္းေအးကုန္၏၊ ေသာတာပတၱိ အဂၤါေလးမ်ဳိးတို႔ႏွင့္လည္း ျပည့္စံု၏။ ထိုအခါ ထိုအရိယာတပည့္သည္ ေျပာဆိုျခင္းငွါ အလုိရွိခဲ့မူ ငါသည္ ''ငရဲ ကုန္ၿပီးသူ၊ တိရစၧာန္ဘဝ ကုန္ၿပီးသူ၊ ၿပိတၱာဘဝ ကုန္ၿပီးသူ၊ ဖ႐ိုဖရဲက်ရာ အပါယ္ ဒုဂၢတိကုန္ၿပီးသူ ျဖစ္၏၊ ငါသည္ ေသာတာပန္ ျဖစ္၏၊ ဖ႐ိုဖရဲက်ျခင္း သေဘာမရွိ၊ ျမဲ၏၊ သေမၺာဓိ အထက္မဂ္ ဉာဏ္လွ်င္ လဲေလ်ာင္းရာရွိ၏'' ဟု မိမိသည္ပင္ မိမိကုိယ္ကုိ ေျပာဆိုႏိုင္၏။
အဘယ္ ေဘးရန္ငါးမ်ဳိးတို႔ ၿငိမ္းေအးကုန္သနည္းဟူမူ -
ရဟန္းတို႔ သူ႔အသက္သတ္သူသည္ သူ႔အသက္သတ္ျခင္း ဟူေသာ အေၾကာင္း ေၾကာင့္ မ်က္ေမွာက္ဘဝ၌ ျဖစ္ေသာ ေဘးရန္လည္း ပြါး၏၊ တမလြန္ဘဝ၌ ျဖစ္ေသာ ေဘးရန္လည္း ပြါး၏၊ စိတ္၌ ျဖစ္ေသာ ဆင္းရဲျခင္း ႏွလံုးမသာျခင္းကုိလည္း ခံစားရ၏။ သူ႕အသက္ သတ္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္သူအား။ပ။ ဤသို႔လွ်င္ ထိုေဘးရန္သည္ ၿငိမ္းေအး၏။
ရဟန္းတို႔ အရွင္ မေပးအပ္ေသာ ဥစၥာကုိ ယူသူသည္။ပ။
ယစ္မူးေမ့ေလ်ာ့ေၾကာင္း ျဖစ္ေသာ ေသအရက္ကုိ ေသာက္သူသည္ ယစ္မူးေမ့ေလ်ာ့ ေၾကာင္း ျဖစ္ေသာ ေသအရက္ကုိ ေသာက္ျခင္း ဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ မ်က္ေမွာက္ဘဝ၌ ျဖစ္ေသာ ေဘးရန္လည္း ပြါး၏၊ တမလြန္ဘဝ၌ ျဖစ္ေသာ ေဘးရန္လည္း ပြါး၏၊ စိတ္၌ ျဖစ္ေသာ ဆင္းရဲျခင္း ႏွလံုးမသာျခင္းကုိလည္း ခံစားရ၏။ ယစ္မူးေမ့ေလ်ာ့ေၾကာင္း ျဖစ္ေသာ ေသအရက္မွ ေရွာင္ၾကဥ္သူအား မ်က္ေမွာက္ဘဝ၌ ျဖစ္ေသာ ေဘးရန္လည္း မပြါး၊ တမလြန္ဘဝ၌ ျဖစ္ေသာ ေဘးရန္ လည္း မပြါး၊ စိတ္၌ ျဖစ္ေသာ ဆင္းရဲျခင္း ႏွလံုးမသာျခင္းကုိလည္း မခံစားရ။ ယစ္မူးေမ့ေလ်ာ့ေၾကာင္း ျဖစ္ေသာ ေသအရက္မွ ေရွာင္ၾကဥ္သူအား ဤသို႔လွ်င္ ထိုေဘးရန္သည္ ၿငိမ္းေအး၏။ ဤေဘးရန္ ငါးမ်ဳိးတို႔သည္ ၿငိမ္းေအးကုန္၏။
အဘယ္ ေသာတာပတၱိ အဂၤါေလးမ်ဳိးတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုသနည္းဟူမူ -
ရဟန္းတို႔ ဤသာသနာေတာ္၌ အရိယာတပည့္သည္ ''ထိုျမတ္စြာဘုရားသည္ ။ပ။ နတ္လူတို႔၏ ဆရာ ျဖစ္ေတာ္မူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း သတၴာေဒဝမႏုႆာနံ မည္ေတာ္မူ၏၊ သစၥာေလးပါးတရားတို႔ကုိ သိေစေတာ္မူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း ဗုဒၶ မည္ေတာ္မူ၏၊ ဘုန္းတန္ခိုး ႀကီးေတာ္မူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း ဘဂဝါ မည္ေတာ္မူ၏'' ဟု ျမတ္စြာဘုရား၌ သက္ဝင္ယံုၾကည္မႈႏွင့္ ျပည့္စံု၏။ တရား၌။ပ။ သံဃာ၌။ပ။ မက်ဳိး မေပါက္ မေျပာက္ မက်ားကုန္ေသာ၊ တဏွာ ကြၽန္အျဖစ္မွ လြတ္ေျမာက္ကုန္ေသာ၊ ပညာရွိတို႔ ခ်ီးမြမ္း အပ္ကုန္ေသာ၊ မွားေသာအားျဖင့္ မသံုးသပ္အပ္ကုန္ေသာ၊ တည္ၾကည္မႈ 'သမာဓိ' ကုိ ျဖစ္ေစတတ္ကုန္ေသာ၊ အရိယာတို႔ ႏွစ္သက္ အပ္ကုန္ေသာ သီလတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံု၏၊ ဤေသာတာပတၱိ အဂၤါေလးမ်ဳိးတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံု၏။
ရဟန္း အၾကင္အခါ၌ အရိယာတပည့္အား ဤေဘးရန္ငါးမ်ဳိးတို႔သည္ ၿငိမ္းေအးကုန္၏၊ ဤေသာတာပတၱိအဂၤါ ေလးမ်ဳိးတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံု၏။ ထိုအခါ ထိုအရိယာတပည့္သည္ ေျပာဆိုျခင္းငွါ အလုိရွိခဲ့မူ ငါသည္ ''ငရဲကုန္ၿပီးသူ၊ တိရစၧာန္ဘဝ ကုန္ၿပီးသူ၊ ၿပိတၱာဘဝ ကုန္ၿပီးသူ၊ ဖ႐ိုဖရဲက်ရာ အပါယ္ ဒုဂၢတိကုန္ၿပီးသူ ျဖစ္၏၊ ငါသည္ ေသာတာပန္ ျဖစ္၏၊ ဖ႐ိုဖရဲက်ျခင္း သေဘာ မရွိ၊ ျမဲ၏၊ သေမၺာဓိ အထက္မဂ္ ဉာဏ္လွ်င္ လဲေလ်ာင္းရာ ရွိ၏'' ဟု မိမိသည္ပင္ မိမိကုိယ္ကုိ ေျပာဆိုႏိုင္၏ ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။ 28
၈ - ဒုတိယ ေဝရသုတ္၊ သတၱာ၀ါသသုတ္၊ န၀ကနိပါတ္၊ အဂၤုတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္။
သာဓု... သာဓု... သာဓု...။
No comments:
Post a Comment