ေနာင္တခ်ိန္ လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ၾကပါေစရန္ တရားပံုမ်ား၏ comment တြင္ တရားစာမ်ားပါ ထဲ့ေပးထားပါသည္။






သူေတာ္ေကာင္းတရားမ်ား လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ရန္ ဤအ၀ိုင္းေလးမ်ား အတြင္းမွာ တရားစာမ်ား တရားပံုမ်ားကို သြပ္သြင္းထားပါတယ္ သင္တို႔ စိတ္တိုင္းၾက ကူးယူျဖတ္ေတာက္ လြတ္လပ္စြာ အသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္။


Friday, September 4, 2009

ေသာကေျငာင့္ကုိ ထုတ္ႏုတ္ေပးေတာ္မူပါ...

နာရဒသုတ္
မိဖုရား၏ အ႐ုိးျပာကုိ ေစတီ တည္ထားေလေလာ့...

အခါတစ္ပါး၌ အသွ်င္နာရဒမေထရ္သည္ ပါဋလိပုတ္ျပည္ ကုကၠဳဋာ႐ံုေက်ာင္း၌ ေနေတာ္မူ၏၊ ထုိအခါ မု႑မင္း၏ ခ်စ္အပ္ ျမတ္ႏုိးအပ္ေသာ မိဖုရားဘဒၵါသည္ ေသေလ၏၊ ထုိမု႑မင္းသည္ ခ်စ္အပ္ ျမတ္ႏုိးအပ္ေသာ မိဖုရားဘဒၵါ ေသဆံုးေသာေၾကာင့္ ေရလည္း မခ်ဳိး၊ နံ႔သာလည္း မလိမ္းက်ံ၊ ပြဲေတာ္လည္း မတည္၊ တုိင္းေရးျပည္မႈ ကိစၥကုိလည္း မစီရင္ မလုပ္ေဆာင္၊ ေန႔ေရာညဥ့္ပါ မိဖုရားဘဒၵါ၏အေလာင္း၌ လြန္စြာ တပ္မက္ေမာျခင္းျဖင့္ မိန္းေမာေတြေဝေန၏။

ထုိအခါ မု႑မင္းသည္ ေရႊတုိက္စုိး ပိယကကုိ (ေခၚ၍) အမိန္႔ေပး၏။
''အခ်င္းပိယက ထုိသုိ႔ ေသလြန္ေသာေၾကာင့္ မိဖုရားဘဒၵါ၏ အေလာင္းကုိ သံျဖင့္ ျပဳလုပ္ေသာ ဆီျပည့္ေသာ ေခါင္း၌ ထည့္စိမ္၍ သံေခါင္းတစ္ခုျဖင့္ ဖံုးအုပ္ ေလေလာ့၊ ယင္းသုိ႔ ထည့္ထားျခင္းျဖင့္ မိဖုရားဘဒၵါ၏ အေလာင္းကို ငါတုိ႔ ၾကာျမင့္စြာ ႐ႈျမင္ရကုန္အံ့'' ဟု (အမိန္႔ေပး၏)။

ေရႊတုိက္စုိးပိယကသည္ ''မင္းျမတ္ ေကာင္းပါၿပီ'' ဟု မု႑မင္း၏ စကားကုိ ဝန္ခံၿပီးလွ်င္ ဘဒၵါမိဖုရား၏ အေလာင္းကုိ သံျဖင့္ ျပဳလုပ္ထားေသာ ဆီျပည့္ေသာ ေခါင္း၌ ထည့္စိမ္၍ သံေခါင္းတစ္ခုျဖင့္ ဖံုးထား၏။ ထုိအခါ ေရႊတုိက္စုိးပိယကအား ဤသုိ႔ အၾကံျဖစ္၏ -

''ဤမု႑မင္း၏ ခ်စ္အပ္ ျမတ္ႏုိးအပ္ေသာ ဘဒၵါမိဖုရားသည္ ေသခဲ့၏၊ ထုိမင္းသည္ မိမိခ်စ္အပ္ ျမတ္ႏုိးအပ္ေသာ ဘဒၵါမိဖုရား ေသဆံုးေသာေၾကာင့္ ေရလည္း မခ်ဳိး၊ နံ႔သာလည္း မလိမ္းက်ံ၊ ပြဲေတာ္လည္း မတည္၊ တုိင္းေရးျပည္မႈကုိ လည္း မစီရင္ မလုပ္ေဆာင္၊ ေန႔ေရာညဥ့္ပါ မိဖုရားဘဒၵါ၏ ကုိယ္ေကာင္၌ လြန္စြာ တပ္မက္ျခင္းျဖင့္ မိန္းေမာေတြေဝေန၏၊ တရားကုိ ၾကားနာရေသာ္ ေသာက ေျငာင့္ကုိ ႏုတ္ပယ္ႏုိင္ေစသည့္ အဘယ္ သမဏျဗာဟၼဏသုိ႔ မု႑မင္းသည္ ခ်ဥ္းကပ္သင့္ပါသနည္း'' ဟု (အၾကံျဖစ္၏)။

ထုိ႔ေနာက္ ေရႊတုိက္စုိး ပိယကအား ဤသုိ႔ အၾကံျဖစ္ျပန္၏ -
''ဤအသွ်င္နာရဒမေထရ္သည္ ပါဋလိပုတ္ျပည္ ကုကၠဳဋာ႐ံုေက်ာင္း၌ သီတင္းသံုး ေနေတာ္မူ၏၊ ထုိအသွ်င္ နာရဒမေထရ္၏ ေကာင္းေသာ ေက်ာ္ေစာသံသည္ ဤသုိ႔ ပ်ံ႕ႏွံ႔၍ ထြက္၏ အသွ်င္နာရဒသည္ ပညာရွိ၏၊ ကြၽမ္းက်င္လိမၼာ၏၊ ထက္ျမက္ေသာ ဉာဏ္ရွိ၏၊ အၾကားအျမင္မ်ား၏၊ ဆန္းၾကယ္စြာ ေျပာဆုိတတ္၏၊ ေကာင္းေသာ ပဋိဘာန္ရွိ၏၊ အသက္ သိကၡာလည္း ႀကီး၏၊ရဟႏၲာလည္း ျဖစ္၏ ဟု (ပ်ံ႕ႏွံ႔၍ ထြက္၏)။

မု႑မင္းသည္ အကယ္၍ အသွ်င္နာရဒမေထရ္ကုိ ဆည္းကပ္ခဲ့လွ်င္ အသွ်င္ နာရဒမေထရ္၏ စကားကုိ ၾကားနာရ၍ ေသာကေျငာင့္ကုိ ႏုတ္ပယ္ႏုိင္ေကာင္း ႏုတ္ပယ္ႏုိင္ရာ၏'' ဟု (အၾကံျဖစ္၏)။

ထုိအခါ ေရႊတုိက္စုိးပိယကသည္ မု႑မင္းစံေနရာသုိ႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ မု႑မင္းအား ဤသုိ႔ သံေတာ္ဦး တင္၏ -
''မင္းျမတ္ ဤအသွ်င္နာရဒမေထရ္သည္ ပါဋလိပုတ္ျပည္ ကုကၠဳဋာ႐ံုေက်ာင္း၌ (သီတင္းသံုး) ေနေတာ္မူပါ၏၊ ထုိအသွ်င္နာရဒ၏ ေကာင္းေသာ ေက်ာ္ေစာသံ သည္လည္း ဤသုိ႔ ပ်ံ႕ႏွံ႔၍ ထြက္ပါ၏၊ အသွ်င္နာရဒသည္ ပညာရွိ၏၊ ကြၽမ္းက်င္လိမၼာ၏၊ ထက္ျမက္ေသာ ဉာဏ္ရွိ၏၊ အၾကားအျမင္ မ်ား၏၊ ဆန္းၾကယ္စြာ ေျပာဆုိတတ္၏၊ ေကာင္းေသာ ပဋိဘာန္ရွိ၏၊ အသက္သိကၡာလည္း ႀကီး၏၊ ရဟႏၲာလည္း ျဖစ္၏' ဟု (ပ်ံ႕ႏွံ႔၍ထြက္ပါ၏)။ အသွ်င္မင္းျမတ္သည္ အသွ်င္နာရဒမေထရ္ကုိ ဆည္းကပ္ခဲ့လွ်င္ အသွ်င္နာရဒမေထရ္၏ တရား စကားကုိ ၾကားနာရ၍ ေသာကေျငာင့္ကုိ ႏုတ္ပယ္ႏုိင္ရာပါ၏'' ဟု ေလွ်ာက္တင္ ေလ၏။

အခ်င္းပိယကသုိ႔ ျဖစ္လွ်င္ အသွ်င္နာရဒမေထရ္ကုိ ႀကဳိတင္ ေလွ်ာက္ၾကား သိေစပါေလာ့။ ''ငါကဲ့သုိ႔ေသာ မင္းသည္ ႏုိင္ငံေတာ္၌ ေနထုိင္ေသာ သမဏျဗာဟၼဏကုိ ေရွးဦးစြာ ႀကဳိတင္ မသိေစဘဲ ခ်ဥ္းကပ္သင့္သည္ ဟု အသုိ႔လွ်င္ မွတ္ယူႏုိင္အံ့နည္း'' ဟု (မိန္႔ဆုိေလ၏)။

''မင္းျမတ္ ေကာင္းပါၿပီ'' ဟူ၍ ေရႊတုိက္စုိးပိယကသည္ မု႑မင္း၏ စကားကုိ ဝန္ခံခဲ့၍ အသွ်င္ နာရဒမေထရ္ထံသုိ႔ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီးလွ်င္ ရွိခုိး၍ တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ထုိင္ေနလ်က္ အသွ်င္နာရဒမေထရ္ အား -

''အသွ်င္ဘုရား ဤမု႑မင္း၏ ခ်စ္ျမတ္ႏုိးအပ္ေသာ မိဖုရားဘဒၵါသည္ နတ္ရြာစံခဲ့ပါ၏၊ ထုိမင္းသည္ ခ်စ္အပ္ ျမတ္ႏုိးအပ္ေသာ မိဖုရား ဘဒၵါ ေသဆံုးေသာေၾကာင့္ ေရလည္း မခ်ဳိး၊ နံ႔သာလည္း မလိမ္းက်ံ၊ ပြဲေတာ္ကုိလည္း မတည္၊ တုိင္းေရး ျပည္မႈ ကိစၥတုိ႔ကုိလည္း မစီရင္ မလုပ္ေဆာင္၊ ေန႔ေရာ ညဥ့္ပါ ဘဒၵါမိဖုရား၏ အေလာင္း၌ လြန္စြာ တပ္မက္ေမာျခင္းျဖင့္ မိန္းေမာေတြေဝေနပါ၏။ အသွ်င္ဘုရား ေတာင္းပန္ပါ၏၊ အသွ်င္နာရဒ၏ တရားေတာ္ကုိ ၾကားနာရ၍ ေသာကေျငာင့္ကုိ မု႑မင္း ပယ္ႏုတ္ ႏုိင္ေလာက္ေသာ အျခင္းအရာအားျဖင့္ တရား ေဟာေတာ္မူပါေလာ့ ဟု ေလွ်ာက္ေလ၏''။

ပိယက ယခုအခါ၌ မု႑မင္းသည္ တရားနာရန္ အခ်ိန္ကုိ သိ၏ တရားနာရန္မွာ မု႑မင္း၏ အလုိအတုိင္းပင္ ျဖစ္၏ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။

ထုိအခါ ေရႊတုိက္စုိးပိယကသည္ ေနရာမွထ၍ အသွ်င္နာရဒကုိ ရွိခုိးၿပီးလွ်င္ အ႐ုိအေသျပဳလ်က္ မု႑မင္းထံသုိ႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ မု႑မင္းအား -

''မင္းျမတ္ အသွ်င္နာရဒမေထရ္ အခြင့္ျပဳအပ္ပါၿပီ၊ ယခုအခါ၌ သြားရန္အခ်ိန္ကုိ အသွ်င္မင္းျမတ္ သိပါ၏၊ သြားရန္မွာ အသွ်င္မင္းျမတ္၏ အလုိအတုိင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္'' ဟု ေလွ်ာက္တင္၏။ အခ်င္း ပိယကသုိ႔ျဖစ္လွ်င္ ေကာင္းကုန္ ေကာင္းကုန္ေသာ ယာဥ္ရထားတုိ႔ကုိ ျပင္ဆင္ေလာ့ဟု အမိန္႔ေပးေလ၏။

''မင္းျမတ္ ေကာင္းပါၿပီ'' ဟု ေရႊတုိက္စုိး ပိယကသည္ မု႑မင္း၏ စကားကုိ ဝန္ခံခဲ့၍ ေကာင္းကုန္ ေကာင္းကုန္ေသာ ယာဥ္ရထားတုိ႔ကုိ ျပင္ဆင္၍ မု႑မင္းအား- ''မင္းျမတ္ ေကာင္းကုန္ ေကာင္းကုန္ေသာ ယာဥ္ရထားတုိ႔ကုိ ျပင္ဆင္ၿပီးပါၿပီ၊ မင္းျမတ္သည္ ယခုအခါ၌ သြားရန္ အခ်ိန္ကုိ သိေတာ္မူပါ၏ သြားရန္မွာ အသွ်င္မင္းျမတ္၏ အလုိအတုိင္း ျဖစ္ပါသည္'' ဟု ေလွ်ာက္တင္၏။

ထုိအခါ မု႑မင္းသည္ ေကာင္းေသာ ယာဥ္ကုိ တက္စီး၍ ေကာင္းကုန္ ေကာင္းကုန္ေသာ ယာဥ္တုိ႔ျဖင့္ ကုကၠဳဋာ႐ံုေက်ာင္းတုိက္သုိ႔ အသွ်င္နာရဒ မေထရ္ကုိ ဖူးေျမာ္ရန္ ႀကီးစြာေသာ မင္း၏ က်က္သေရျဖင့္ ႂကြသြားေတာ္မူ၏။ ယာဥ္ျဖင့္ သြားႏုိင္ေသာ အရပ္တုိင္ေအာင္ ယာဥ္ျဖင့္ သြား၍ ယာဥ္မွ ဆင္းသက္ၿပီးေသာ္ ေျခက်င္သာလွ်င္ ေက်ာင္းတုိက္သုိ႔ ဝင္ေလ၏။ ထုိ႔ေနာက္ အသွ်င္နာရဒထံသုိ႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ ရွိခုိးလ်က္ တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ထုိင္ေနေသာ မု႑မင္းအား အသွ်င္နာရဒမေထရ္သည္ ဤစကားကုိ မိန္႔ေတာ္မူ၏ -

မင္းႀကီး သမဏျဖစ္ေစ ျဗာဟၼဏျဖစ္ေစ နတ္ျဖစ္ေစ မာရ္နတ္ျဖစ္ေစ ျဗဟၼာျဖစ္ေစ ေလာက၌ မည္သူမဆုိ ေတာင့္တ၍ မရေကာင္းေသာ အရာတုိ႔သည္ ဤငါးမ်ဳိး တုိ႔တည္း။

အဘယ္ ငါးမ်ဳိး တုိ႔နည္း ဟူမူ -

အုိတတ္ေသာ သေဘာတရားသည္ ''မအုိပါေစလင့္'' ဟူ၍ သမဏျဖစ္ေစ ျဗာဟၼဏျဖစ္ေစ နတ္ ျဖစ္ေစ မာရ္နတ္ျဖစ္ေစ ျဗဟၼာျဖစ္ေစ ေလာက၌ မည္သူမဆုိ ေတာင့္တ၍ မရေကာင္းေသာ အရာတည္း။
နာတတ္ေသာ သေဘာတရားသည္ ''မနာပါေစလင့္'' ဟူ၍။ပ။
ေသတတ္ေသာ သေဘာတရားသည္ ''မေသပါေစလင့္'' ဟူ၍။ပ။
ကုန္တတ္ေသာ သေဘာတရားသည္ ''မကုန္ဆံုးပါေစလင့္'' ဟူ၍။ပ။
ပ်က္စီးတတ္ေသာ သေဘာတရားသည္ ''မပ်က္စီးပါေစလင့္'' ဟူ၍ သမဏျဖစ္ေစ ျဗာဟၼဏျဖစ္ေစ နတ္ျဖစ္ေစ မာရ္နတ္ျဖစ္ေစ ျဗဟၼာျဖစ္ေစ ေလာက၌ မည္သူမဆုိ ေတာင့္တ၍ မရေကာင္းေသာ အရာတည္း။

မင္းႀကီး အၾကားအျမင္ မရွိေသာ ပုထုဇဥ္အား အုိတတ္ေသာ သေဘာတရားသည္ အုိခဲ့၏၊ အိုတတ္ေသာ သေဘာတရား အုိသည္ရွိေသာ္ ထုိပုထုဇဥ္သည္ ဤသုိ႔ မဆင္ျခင္ႏုိင္ -

''အုိတတ္ေသာ သေဘာတရားသည္ ငါတစ္ေယာက္တည္းအားသာ အုိသည္ မဟုတ္၊ စင္စစ္မူကား ဤဘံုဘဝသုိ႔ လာျခင္း၊ တစ္ပါးေသာဘံုဘဝသုိ႔ သြားျခင္း စုေတျခင္း ပဋိသေႏၶေနျခင္းရွိသည့္ သတၱဝါဟူသမွ် အားလံုးတုိ႔အား အုိတတ္ေသာ သေဘာတရားသည္ အုိ၏၊ အုိတတ္ေသာ သေဘာတရားသည္ အုိသည္ ရွိေသာ္ ငါသည္သာ ပူေဆြးခဲ့မူ ပင္ပန္းခဲ့မူ ငုိေႂကြးခဲ့မူ ရင္ဘတ္စည္တီး ျမည္တမ္းခဲ့မူ ေတြေဝ မိန္းေမာျခင္းသုိ႔ ေရာက္ခဲ့မူ ငါသည္ ထမင္းလည္း မစားလုိရာ၊ ခႏၶာကုိယ္သည္လည္း အဆင္းမလွျခင္းသုိ႔ ေရာက္ရာ၏၊ အလုပ္အကုိင္တုိ႔လည္း မျဖစ္ႏုိင္ကုန္ရာ၊ ရန္သူတုိ႔လည္း ဝမ္းေျမာက္ကုန္ရာ၏၊ မိတ္ေဆြတုိ႔လည္း ဝမ္းနည္းကုန္ရာ၏'' ဟု (မဆင္ျခင္ႏုိင္)။

အုိတတ္ေသာ သေဘာတရားသည္ အုိသည္ရွိေသာ္ ထုိပုထုဇဥ္သည္ ပူေဆြး၏၊ ပင္ပန္း၏၊ ငုိေႂကြး၏၊ ရင္ဘတ္စည္တီး ျမည္တမ္း၏၊ ေတြေဝျခင္းသုိ႔ ေရာက္၏။ မင္းႀကီး အၾကားအျမင္ နည္းပါးေသာ ဤပုထုဇဥ္ပုဂၢဳိလ္ကုိ အဆိပ္ရွိေသာ ေသာကေျငာင့္ စူးဝင္သည္ ျဖစ္၍ မိမိကုိယ္ကုိပင္လွ်င္ ပူပန္ေစတတ္သူ ဟူ၍ ဆိုအပ္၏။

မင္းႀကီး ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား အၾကားျမင္မရွိေသာ ပုထုဇဥ္အား နာတတ္ေသာ သေဘာတရားသည့္ နာခဲ့၏။ပ။ ေသတတ္ေသာ သေဘာတရားသည္ ေသခဲ့၏။ပ။ ကုန္တတ္ေသာ သေဘာတရားသည္ ကုန္ခဲ့၏။ပ။ ပ်က္တတ္ေသာ သေဘာ တရားသည္ ပ်က္ခဲ့၏၊ ပ်က္တတ္ေသာ သေဘာတရားသည္ ပ်က္သည္ ရွိေသာ္ ထုိပုထုဇဥ္သည္ ဤသုိ႔ မဆင္ျခင္ႏုိင္။

''ပ်က္တတ္ေသာ သေဘာတရားသည္ ငါတစ္ေယာက္တည္းအားသာ ပ်က္သည္ မဟုတ္၊ စင္စစ္မူကား (ဤဘံုဘဝသုိ႔)လာျခင္း (တစ္ပါးေသာဘံုဘဝသုိ႔) သြားျခင္း စုေတျခင္း ပဋိသေႏၶေနျခင္း ရွိသည့္ သတၱဝါဟူသမွ် အားလံုးတုိ႔အား ပ်က္တတ္ေသာ သေဘာတရားသည္ ပ်က္၏၊ ပ်က္တတ္ေသာ သေဘာ တရားသည္ ပ်က္စီးသည္ရွိေသာ္ ငါသည္သာ ပူေဆြးခဲ့မူ ပင္ပန္းခဲ့မူ ငုိေႂကြးခဲ့မူ ရင္ဘတ္စည္တီး ျမည္တမ္းခဲ့မူ ေတြေဝ မိန္းေမာျခင္းသုိ႔ ေရာက္ခဲ့မူ ငါသည္ ထမင္းလည္း မစားလုိရာ၊ ခႏၶာကုိယ္သည္လည္း အဆင္းမလွျခင္းသုိ႔ ေရာက္ေလရာ၏။ အလုပ္အကုိင္တုိ႔လည္း မျဖစ္ႏုိင္ကုန္ရာ၊ ရန္သူတုိ႔လည္း ဝမ္းေျမာက္ကုန္ရာ၏၊ မိတ္ေဆြတုိ႔လည္း ဝမ္းနည္းကုန္ရာ၏'' ဟု (မဆင္ျခင္ႏုိင္)။

ပ်က္တတ္ေသာ သေဘာတရားသည္ ပ်က္သည္ရွိေသာ္ ထုိပုထုဇဥ္သည္ ပူေဆြး၏၊ ပင္ပန္း၏၊ ငုိေႂကြး၏၊ ရင္ဘတ္စည္တီး ျမည္တမ္း၏၊ ေတြေဝျခင္းသုိ႔ ေရာက္၏။ မင္းႀကီး အၾကားအျမင္ နည္းပါးေသာ ဤပုထုဇဥ္ကုိ အဆိပ္ရွိေသာ ေသာကေျငာင့္ စူးဝင္သည္ ျဖစ္၍ မိမိကုိယ္ကုိပင္လွ်င္ ပူပန္ေစတတ္သူ ဟူ၍ ဆိုအပ္၏။

မင္းႀကီး အၾကားအျမင္ရွိေသာ အရိယာတပည့္အား အုိတတ္ေသာ သေဘာတရား သည္ အုိခဲ့၏၊ အုိတတ္ေသာ သေဘာတရားသည္ အုိသည္ရွိေသာ္ ထုိ အရိယာတပည့္သည္ ဤသုိ႔ ဆင္ျခင္ႏုိင္၏ -

''အုိတတ္ေသာ သေဘာတရားသည္ ငါတစ္ေယာက္တည္းအားသာ အုိသည္ မဟုတ္၊ စင္စစ္မူကား ဤဘံုဘဝသုိ႔လာျခင္း တစ္ပါးေသာဘံုဘဝသုိ႔ သြားျခင္း စုေတျခင္း ပဋိသေႏၶေနျခင္းရွိသည့္ သတၱဝါဟူသမွ် အားလံုးတုိ႔အား အုိတတ္ ေသာ သေဘာတရားသည္ အုိ၏၊ အုိတတ္ေသာ သေဘာတရားသည္ အုိသည္ရွိေသာ္ ငါသည္သာ ပူေဆြးခဲ့မူ ပင္ပန္းခဲ့မူ ငုိေႂကြးခဲ့မူ ရင္ဘတ္စည္တီး ျမည္တမ္းခဲ့မူ ေတြေဝ မိန္းေမာျခင္းသုိ႔ ေရာက္ခဲ့မူ ငါသည္ ထမင္းလည္း မစားလုိရာ၊ ခႏၶာကုိယ္သည္လည္း အဆင္းမလွျခင္းသုိ႔ ေရာက္ရာ၏။ အလုပ္အကုိင္တုိ႔လည္း မျဖစ္ႏုိင္ကုန္ရာ၊ ရန္သူတုိ႔လည္း ဝမ္းေျမာက္ကုန္ရာ၏၊ မိတ္ေဆြတုိ႔လည္း ဝမ္းနည္းကုန္ရာ၏'' ဟု (ဆင္ျခင္ႏိုင္၏)။

အုိတတ္ေသာ သေဘာတရား အုိသည္ရွိေသာ္ ထုိအရိယာတပည့္သည္ မပူေဆြး၊ မပင္ပန္း၊ မငုိေႂကြး ရင္ဘတ္စည္တီး မျမည္တမ္း၊ ေတြေဝျခင္းသုိ႔ မေရာက္။ မင္းႀကီး အၾကားအျမင္ ရွိေသာ ဤအရိယာတပည့္ကုိ အဆိပ္ရွိေသာ ေသာကေျငာင့္ကုိ ထုတ္ႏုတ္သူ ဟူ၍ ဆုိအပ္၏။ ယင္းေသာက ေျငာင့္စူးဝင္ေသာ အၾကားအျမင္ နည္းပါးေသာ ပုထုဇဥ္သည္ မိမိကုိယ္ကုိပင္လွ်င္ ပူေလာင္ေစ၏၊ ေသာကေျငာင့္ မစူးဝင္ေသာ အရိယာတပည့္သည္ မိမိကုိယ္ကုိပင္လွ်င္ ၿငိမ္းေအးေစ၏။

မင္းႀကီး ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား အၾကားအျမင္ရွိေသာ အရိယာတပည့္အား နာတတ္ ေသာ သေဘာတရားသည္ နာခဲ့၏။ပ။ ေသတတ္ေသာ သေဘာတရားသည္ ေသခဲ့၏။ပ။ကုန္တတ္ေသာ သေဘာတရားသည္ ကုန္ခဲ့၏။ပ။ပ်က္စီးတတ္ေသာ သေဘာတရားသည္ ပ်က္စီးခဲ့၏၊ ပ်က္စီးတတ္ေသာ သေဘာ တရားပ်က္သည္ ရွိေသာ္ ထုိအရိယာတပည့္သည္ ဤသုိ႔ ဆင္ျခင္ႏုိင္၏။

''ပ်က္တတ္ေသာ သေဘာတရားသည္ ငါတစ္ေယာက္တည္းအားသာ ပ်က္သည္ မဟုတ္၊ စင္စစ္မူကား ဤဘံုဘဝသုိ႔ လာျခင္း တစ္ပါးေသာဘံုဘဝသုိ႔ သြားျခင္း စုေတျခင္း ပဋိသေႏၶေနျခင္းရွိသည့္ သတၱဝါ ဟူသမွ် အားလံုးတုိ႔အား ပ်က္တတ္ေသာ သေဘာတရားသည္ ပ်က္၏၊ ပ်က္တတ္ေသာ သေဘာတရား ပ်က္သည္ရွိေသာ္ ငါသည္သာ ပူေဆြးခဲ့မူ ပင္ပန္းခဲ့မူ ငုိေေႂကြးခဲ့မူ ရင္ဘတ္ စည္တီး ျမည္တမ္းခဲ့မူ ေတြေဝျခင္းသုိ႔ ေရာက္ခဲ့မူ ငါသည္ ထမင္းလည္း မစားလုိရာ၊ ခႏၶာကုိယ္သည္လည္း အဆင္းမလွျခင္းသုိ႔ ေရာက္ရာ၏၊ အလုပ္ အကုိင္တုိ႔လည္း မျဖစ္ႏုိင္ကုန္ရာ၊ ရန္သူတုိ႔လည္း ဝမ္းေျမာက္ ကုန္ရာ၏၊ မိတ္ေဆြတုိ႔လည္း ဝမ္းနည္းကုန္ရာ၏'' ဟု ဆင္ျခင္ႏုိင္၏။

ပ်က္တတ္ေသာ သေဘာတရား ပ်က္သည္ရွိေသာ္ ထုိအရိယာတပည့္သည္ မပူေဆြး၊ မပင္ပန္း၊ မငုိေေႂကြး၊ ရင္ဘတ္စည္တီး မငုိညည္း မျမည္တမ္း၊ ေတြေဝျခင္းသုိ႔ မေရာက္။

မင္းႀကီး အၾကားအျမင္ရွိေသာ ဤအရိယာတပည့္ကုိ အဆိပ္ရွိေသာ ေသာကေျငာင့္ကုိ ထုတ္ႏုတ္ေသာသူ ဟူ၍ ဆုိအပ္၏၊ ယင္းေသာကေျငာင့္ စူးဝင္ေသာ အၾကားအျမင္ နည္းပါးေသာ ပုထုဇဥ္သည္ မိမိကုိယ္ကုိပင္လွ်င္ ပူေလာင္ေစ၏၊ ေသာကေျငာင့္ မစူးဝင္ေသာ အရိယာတပည့္သည္ မိမိကုိယ္ကုိ ပင္လွ်င္ ၿငိမ္းေအးေစ၏။

မင္းႀကီး သမဏျဖစ္ေစ ျဗာဟၼဏျဖစ္ေစ နတ္ျဖစ္ေစ မာရ္နတ္ျဖစ္ေစ ျဗဟၼာျဖစ္ေစ ေလာက၌ မည္သူမဆုိ ေတာင့္တ၍ မရေကာင္းေသာ အရာတုိ႔သည္ ဤငါးမ်ဳိးတုိ႔ပင္တည္း ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။

ဤေလာက၌ ပူေဆြးျခင္း ငုိေေႂကြးျခင္းျဖင့္ အက်ဳိး အနည္းငယ္မွ်ကုိလည္း စင္စစ္ မရႏုိင္၊ ပူေဆြးဆင္းရဲေသာ ထုိသူကုိ ရန္သူတုိ႔ သိ၍ ဝမ္းေျမာက္ကုန္၏။ အၾကင္အခါ၌ကား အေၾကာင္းကုိ ဆံုးျဖတ္ျခင္း၌ သိေသာ ပညာရွိသည္ ေဘးရန္တုိ႔ေၾကာင့္ မတုန္မလႈပ္၊ (ထုိအခါ၌ ) ရန္သူတုိ႔သည္ ထုိပညာရွိ ပုဂၢဳိလ္၏ ေရွးမူ အတုိင္း မေဖာက္ျပန္ေသာ မ်က္ႏွာကုိ ေတြ႕ျမင္၍ ဆင္းရဲကုန္၏။ ဂုဏ္ေက်းဇူးကုိ ခ်ီးမြမ္းသျဖင့္ ျဖစ္ေစ တန္ခုိးရွိေသာ မႏၲာန္ကုိ ရြတ္အံသရဇၩာယ္ သျဖင့္ ျဖစ္ေစ ေကာင္းမြန္ေသာ စကားကုိ ေျပာဆုိ၍ ျဖစ္ေစ တံစုိး လက္ေဆာင္ေပးသျဖင့္ ျဖစ္ေစ မ်ဳိး႐ုိးစဥ္ဆက္ကုိ ျပသျဖင့္ ျဖစ္ေစ အက်ဳိးရႏုိင္ သမွ် အရာ၌ အားထုတ္ရာ၏။ ငါေသာ္ လည္းေကာင္း၊ အျခားသူေသာ္ လည္းေကာင္း မအုိျခင္းစေသာ ထုိအက်ဳိးကုိ မရအပ္ဟူ၍အကယ္၍ သိခဲ့မူ ငါသည္ ဝဋ္၌ တည္ေနေစေသာ ကံကုိ ျမဲျမံစြာ အားထုတ္အပ္ၿပီးခဲ့ၿပီ၊ ယခုအခါ၌ အဘယ္သုိ႔လွ်င္ ျပဳေတာ့အံ့နည္း ဟု ဆင္ျခင္၍ ပူေဆြးျခင္း မရွိဘဲ သည္းခံရာ၏။


ဤသုိ႔ ေဟာၾကားေတာ္မူသည္ ရွိေသာ္ မု႑မင္းသည္ အရွင္နာရဒအား ''အသွ်င္ဘုရား ဤတရားေဒသနာသည္ အဘယ္အမည္ ရွိပါသနည္း'' ဟု ေလွ်ာက္၏။

မင္းႀကီး ဤတရားေဒသနာသည္
ေသာကေျငာင့္ကုိ ထုတ္ႏုတ္ေၾကာင္း ျဖစ္၍
'ေသာကသလႅဟရဏ' မည္၏ ဟု မိန္႔ဆုိ၏။

အသွ်င္ဘုရား ေသာကေျငာင့္ကုိ ထုတ္ေဆာင္တတ္သည္ စင္စစ္ မွန္ပါေပ၏၊ အသွ်င္ဘုရား အကြၽႏု္ပ္သည္ ဤတရားေတာ္ကုိ ၾကားနာရ၍ ေသာကေျငာင့္ကုိ ႏုတ္ပယ္ၿပီးပါၿပီ ဟု (ေလွ်ာက္၏)။

ထုိ႔ေနာက္ မု႑မင္းသည္ ေရႊတုိက္စုိးပိယကကုိ ေခၚ၍ -
''အခ်င္းပိယက ထုိသုိ႔ ေသာက ကင္းၿပီးျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မိဖုရားဘဒၵါ၏ အေလာင္းကုိ မီးသၿဂႋဳဟ္ေလာ့၊ ထုိမိဖုရား၏ အ႐ုိးျပာကုိ ေစတီ နတ္ကြန္း တည္ထားေလေလာ့၊ ယေန႔မွ စ၍ ငါတုိ႔သည္ ေရလည္း ခ်ဳိးကုန္အံ့၊ နံ႔သာလည္း လိမ္းက်ံကုန္အံ့၊ ပြဲေတာ္ကုိလည္း တည္ကုန္အံ့၊ တုိင္းေရးျပည္မႈ တို႔ကုိလည္း စီရင္လုပ္ေဆာင္ၾကကုန္အံ့'' ဟု မိန္႔ဆုိေလသတည္း။ 50

၁ဝ - နာရဒသုတ္၊ မု႑ရာဇဝဂ္၊ ပဥၥကနိပါတ္၊ အဂၤုတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္။

ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ၌ သာဓုေခၚျခင္းသည္ ကုသိုလ္တခုျဖစ္ေပ၏။
သာဓု... သာဓု... သာဓု...။

No comments: