ေနာင္တခ်ိန္ လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ၾကပါေစရန္ တရားပံုမ်ား၏ comment တြင္ တရားစာမ်ားပါ ထဲ့ေပးထားပါသည္။






သူေတာ္ေကာင္းတရားမ်ား လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ရန္ ဤအ၀ိုင္းေလးမ်ား အတြင္းမွာ တရားစာမ်ား တရားပံုမ်ားကို သြပ္သြင္းထားပါတယ္ သင္တို႔ စိတ္တိုင္းၾက ကူးယူျဖတ္ေတာက္ လြတ္လပ္စြာ အသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္။


Sunday, August 16, 2009

ေစာင့္စည္း စြန္႔ပယ္ ပြါးမ်ား ေစာင့္ေရွာက္သူ၏ အားထုတ္ျခင္း...

သံဝရသုတ္ - (ေစာင့္စည္းျခင္း၊ ေစာင့္ေရွာက္ျခင္း)

ရဟန္းတို႔ အားထုတ္ျခင္း တို႔သည္ ဤေလးမ်ဳိး တို႔တည္း။

အဘယ္ ေလးမ်ဳိးတို႔နည္း ဟူမူ-

၁... (စကၡဳေႁႏၵစသည္ကို) ေစာင့္စည္းသူ၏ အားထုတ္ျခင္း၊
၂... (ကာမဝိတက္စသည္တို႔ကို) စြန္႔ပယ္သူ၏ အားထုတ္ျခင္း၊
၃... (ေဗာဇၩင္ကို) ပြါးမ်ားေသာသူ၏ အားထုတ္ျခင္း၊
၄... (သမာဓိနိမိတ္ကို) ေစာင့္ေရွာက္သူ၏ အားထုတ္ျခင္းတို႔တည္း။

၁...
ရဟန္းတို႔ ေစာင့္စည္းသူ၏ အားထုတ္ျခင္းဟူသည္ အဘယ္နည္း။

ရဟန္းတို႔...
ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ မ်က္စိျဖင့္ ႐ူပါ႐ံုကို ျမင္ေသာ္ (ေယာက်္ား မိန္းမဟူေသာ) သဏၭာန္ နိမိတ္ကို စဲြယူေလ့မရွိ၊ (လက္ေျခစေသာ အဂၤါ ၿပဳံးဟန္ ရယ္ဟန္ စေသာ အမူအရာ) အမွတ္ လကၡဏာကို စဲြယူေလ့မရွိ၊ (အကယ္၍) စကၡဳေႁႏၵကို မေစာင့္စည္းဘဲ ေနလွ်င္ စကၡဳေႁႏၵကို မေစာင့္စည္းျခင္း ဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ မက္ေမာျခင္း 'အဘိဇၩာ'၊ ႏွလံုးမသာျခင္း 'ေဒါမနႆ' ဟူေသာ ယုတ္ညံ့ေသာ အကုသိုလ္တရားတို႔သည္ ထို (မေစာင့္စည္း) သူကို လိုက္၍ ႏွိပ္စက္ကုန္ရာ၏၊ (ထို႔ေၾကာင့္ ရဟန္းသည္) ထို စကၡဳေႁႏၵကို ေစာင့္စည္းျခင္းငွါ က်င့္၏၊ စကၡဳေႁႏၵကို ေစာင့္စည္း၏၊ စကၡဳေႁႏၵ၌ ေစာင့္စည္းျခင္းသို႔ ေရာက္၏။

နားျဖင့္ သဒၵါ႐ံုကို ၾကားေသာ္။ ပ ။
ႏွာေခါင္းျဖင့္ ဂႏၶာ႐ံုကို နမ္းေသာ္။ ပ ။
လွ်ာျဖင့္ ရသာ႐ံုကို လ်က္ေသာ္။ ပ ။
ကိုယ္ျဖင့္ ေဖာ႒ဗၺာ႐ံုကို ေတြ႕ထိေသာ္။ စိတ္ျဖင့္ ဓမၼာ႐ံုကို သိေသာ္ (ေယာက်္ားမိန္းမဟူေသာ) သဏၭာန္နိမိတ္ကို စဲြယူေလ့မရွိ။ (လက္ေျခ စေသာ အဂၤါ ၿပဳံးဟန္ ရယ္ဟန္စေသာ အမူအရာ) အမွတ္လကၡဏာကို စဲြယူေလ့ မရွိ၊ (အကယ္၍) မနိေႁႏၵကို မေစာင့္စည္းဘဲေနလွ်င္ မနိေႁႏၵကို မေစာင့္စည္းျခင္း ဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ မက္ေမာျခင္း 'အဘိဇၩာ'၊ ႏွလံုးမသာျခင္း 'ေဒါမနႆ' ဟူေသာ ယုတ္ညံ့ေသာ အကုသိုလ္တရားတို႔သည္ ထို (မေစာင့္စည္း) သူကို လိုက္၍ ႏွိပ္စက္ကုန္ရာ၏၊ (ထို႔ေၾကာင့္ ရဟန္းသည္) မနိေႁႏၵကိုို ေစာင့္စည္းျခင္းငွါ က်င့္၏၊ မနိေႁႏၵကို ေစာင့္စည္း၏၊ မနိေႁႏၵ၌ ေစာင့္စည္းျခင္းသို႔ ေရာက္၏။ ရဟန္းတို႔ ဤသည္ကို ေစာင့္စည္းသူ၏ အားထုတ္ျခင္းဟု ဆိုအပ္၏။

၂...
ရဟန္းတို႔ စြန္႔ပယ္သူ၏ အားထုတ္ျခင္း ဟူသည္ အဘယ္နည္း၊

ရဟန္းတို႔...
ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ ျဖစ္ေပၚလာေသာ ကာမဂုဏ္ကို ၾကံျခင္း 'ကာမဝိတက္' ကို လက္မခံ၊ ပယ္စြန္႔၏၊ ပယ္ေဖ်ာက္၏၊ ကင္းျပတ္သည္ကို ျပဳ၏၊ မရွိျခင္းသို႔ ေရာက္ေစ၏။ ျဖစ္ေပၚလာေသာ ပ်က္စီးေစရန္ ၾကံျခင္း 'ဗ်ာပါဒဝိတက္' ကို။ပ။ ျဖစ္ေပၚလာေသာ ညႇဥ္းဆဲရန္ ၾကံျခင္း 'ဝိဟႎ သာဝိတက္' ကို။ပ။ ျဖစ္တိုင္း ျဖစ္တိုင္းကုန္ေသာ အကုသိုလ္တရား ယုတ္တို႔ကို လက္မခံ၊ ပယ္စြန္႔၏၊ ပယ္ေဖ်ာက္၏၊ ကင္းျပတ္သည္ကို ျပဳ၏၊ မရွိျခင္းသို႔ ေရာက္ေစ၏၊ ဤသည္ကို စြန္႔ပယ္သူ၏ အားထုတ္ျခင္းဟု ဆိုအပ္၏။

၃...
ရဟန္းတို႔ ပြါးမ်ားေသာသူ၏ အားထုတ္ျခင္း ဟူသည္ အဘယ္နည္း၊

ရဟန္းတို႔ ...
ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ ဆိတ္ၿငိမ္ျခင္း၌ မွီေသာ, စဲြမက္မႈကင္းျခင္း၌ မွီေသာ, ခ်ဳပ္ျခင္း၌ မွီေသာ, (ကိေလသာ) ပယ္စြန္႔မႈ 'ပရိစၥာဂ ေဝါသဂၢ', နိဗၺာန္သို႔ ေျပးဝင္မႈ 'ပကၡႏၵန ေဝါသဂၢ'ကို ရင့္က်က္ေစတတ္ေသာ သစၥာေလးပါးကို သိေၾကာင္း (ေအာက္ေမ့မႈ) သတိသေမၺာဇၩင္ကို ပြါးမ်ား၏။ ဓမၼဝိစယ သေမၺာဇၩင္ကို ပြါးမ်ား၏။ ဝီရိယသေမၺာဇၩင္ကို ပြါးမ်ား၏။ ပီတိသေမၺာဇၩင္ကို ပြါးမ်ား၏။ ပႆဒၶိ သေမၺာဇၩင္ကို ပြါးမ်ား၏။ သမာဓိသေမၺာဇၩင္ကို ပြါးမ်ား၏။ ဆိတ္ၿငိမ္ျခင္း၌ မွီေသာ, စဲြမက္မႈကင္းျခင္း၌ မွီေသာ, ခ်ဳပ္ျခင္း၌ မွီေသာ, (ကိေလသာ) ပယ္စြန္႔မႈ 'ပရိစၥာဂေဝါသဂၢ', နိဗၺာန္သို႔ ေျပးဝင္မႈ 'ပကၡႏၵနေဝါသဂၢ' ကို ရင့္က်က္ေစတတ္ေသာ သစၥာေလးပါးကို သိေၾကာင္း (လ်စ္လ်ဴ႐ႈမႈ) ဥေပကၡာ သေမၺာဇၩင္ကို ပြါးမ်ား၏။ ရဟန္းတို႔ ဤသည္ကို ပြါးမ်ားေသာ သူ၏ အားထုတ္ျခင္း ဟု ဆိုအပ္၏။

၄...
ရဟန္းတို႔ ေစာင့္ေရွာက္သူ၏ အားထုတ္ျခင္း ဟူသည္ အဘယ္နည္း၊

ရဟန္းတို႔ ...
ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ ျဖစ္ေပၚေသာ အ႒ိကသညာ ပုဠဳဝကသညာ ဝိနီလကသညာ ဝိစၧိဒၵကသညာ ဥဒၶဳမာတကသညာ ဟူေသာ ေကာင္းျမတ္ေသာ သမာဓိနိမိတ္ကို ေစာင့္ေရွာက္၏။ ရဟန္းတို႔ ဤသည္ကို ေစာင့္ေရွာက္သူ၏ အားထုတ္ျခင္းဟု ဆိုအပ္၏။ ရဟန္းတို႔ အားထုတ္ျခင္းတို႔သည္ ဤေလးမ်ဳိး တို႔တည္း ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။

(စကၡဳစေသာဣေႁႏၵကို) ေစာင့္စည္းျခင္း၊
(ကာမဝိတက္စသည္ကို) ပယ္ျခင္း၊
(ေဗာဇၩင္တရားကို) ပြါးမ်ားျခင္း၊
(သမာဓိနိမိတ္ကို) ေစာင့္ေရွာက္ျခင္း
ဤ အားထုတ္ျခင္းေလးမ်ဳိးတို႔ကို ေနမင္း၏အေဆြ ျဖစ္ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား သည္ ေဟာၾကားေတာ္မူအပ္ကုန္၏၊

ဤ သာသနာေတာ္၌ ကိေလသာကို (ကင္းကြာရန္) ျပင္းစြာ အားထုတ္ေသာ ရဟန္းသည္ ယင္းအားထုတ္ျခင္းတို႔ျဖင့္ ဒုကၡကုန္ရာ နိဗၺာန္သို႔ ေရာက္ႏိုင္ေပ သတည္း။ 14

၄ - သံဝရသုတ္၊ စရဝဂ္၊ စတုကၠနိပါတ္၊ အဂုၤတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္။

ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ၌ သာဓုေခၚျခင္းသည္ ကုသိုလ္တခုျဖစ္ေပ၏။
သာဓု... သာဓု... သာဓု...။

No comments: