ေနာင္တခ်ိန္ လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ၾကပါေစရန္ တရားပံုမ်ား၏ comment တြင္ တရားစာမ်ားပါ ထဲ့ေပးထားပါသည္။






သူေတာ္ေကာင္းတရားမ်ား လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ရန္ ဤအ၀ိုင္းေလးမ်ား အတြင္းမွာ တရားစာမ်ား တရားပံုမ်ားကို သြပ္သြင္းထားပါတယ္ သင္တို႔ စိတ္တိုင္းၾက ကူးယူျဖတ္ေတာက္ လြတ္လပ္စြာ အသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္။


Sunday, August 9, 2009

အဖန္ဖန္ ေအာက္ေမ့အပ္ေသာ အေၾကာင္း ငါးမ်ဳိး-သို႔-ေျခာက္မ်ဳိး...

အဖန္ဖန္ ေအာက္ေမ့အပ္ေသာ အေၾကာင္း ငါးမ်ဳိး-သို႔-ေျခာက္မ်ဳိး...


ဥဒါယီသုတ္

ျမတ္စြာဘုရားသည္ အသွ်င္ဥဒါယီကုိ ...

''ဥဒါယီ အဖန္ဖန္ ေအာက္ေမ့အပ္ေသာ အေၾကာင္းတုိ႔သည္ အဘယ္မွ် ရွိကုန္သနည္း'' ဟု ေမးေတာ္မူ၏။

ဤသုိ႔ ေမးေတာ္မူသည္ ရွိေသာ္ အသွ်င္ဥဒါယီသည္ ဆိတ္ဆိတ္ေန၏၊

ျမတ္စြာဘုရားသည္ ႏွစ္ႀကိမ္တုိင္ေအာင္လည္း ''ဥဒါယီ အဖန္ဖန္ ေအာက္ေမ့ အပ္ေသာ အေၾကာင္းတုိ႔သည္ အဘယ္မွ်ရွိကုန္သနည္း'' ဟု ေမးေတာ္မူ၏၊ ႏွစ္ႀကိမ္ တုိင္ေအာင္လည္း အသွ်င္ဥဒါယီသည္ ဆိတ္ဆိတ္ေန၏။

ျမတ္စြာဘုရားသည္ သံုးႀကိမ္ တုိင္ေအာင္လည္း ''ဥဒါယီ အဖန္ဖန္ ေအာက္ေမ့ အပ္ေသာ အေၾကာင္းတုိ႔သည္ အဘယ္မွ် ရွိကုန္သနည္း'' ဟု ေမးေတာ္မူ၏၊ သံုးႀကိမ္တုိင္ေအာင္လည္း အသွ်င္ ဥဒါယီသည္ ဆိတ္ဆိတ္ေန၏။

ထုိအခါ အသွ်င္အာနႏၵာသည္ အသွ်င္ဥဒါယီအား -
''ငါ့သွ်င္ ဥဒါယီ သင့္ကုိ ျမတ္စြာဘုရား ေမးျမန္းေတာ္မူ၏'' ဟု ဆုိ၏။

ငါ့သွ်င္အာနႏၵာ ငါသည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ စကားေတာ္ကုိ ၾကားပါ၏။
အသွ်င္ဘုရား ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ မ်ားျပားေသာ ေရွး၌ ျဖစ္ဖူးေသာ ဘဝကုိ အဖန္ဖန္ ေအာက္ေမ့၏။

ဤသည္ကား အဘယ္နည္း -

တစ္ဘဝကုိ လည္းေကာင္း၊ ႏွစ္ဘဝတုိ႔ကုိ လည္းေကာင္း။ပ။ ဤသုိ႔ အျခင္းအရာ (အျဖစ္သနစ္)ႏွင့္တကြ ၫႊန္ျပဖြယ္ (အမည္အႏြယ္) ႏွင့္တကြ မ်ားျပားေသာ ေရွး၌ ျဖစ္ဖူးေသာ ဘဝကုိ အဖန္ဖန္ေအာက္ေမ့၏၊ အသွ်င္ဘုရား ဤသည္ကား အဖန္ဖန္ ေအက္ေမ့အပ္ေသာ အေၾကာင္းပါတည္း ဟု(ေလွ်ာက္၏)။

ထုိအခါ ျမတ္စြာဘုရားသည္ အသွ်င္အာနႏၵာကုိ ''အာနႏၵာ (မဂ္ဖုိလ္မွ) အခ်ည္းႏွီး ျဖစ္ေသာ ဤဥဒါယီသည္ လြန္ျမတ္ေသာ (သမာဓိ, ဝိပႆနာႏွင့္ ယွဥ္ေသာ) စိတ္ကုိ အားထုတ္လ်က္ မေနသူ ဟု ငါသိ၏'' ဟူ၍ မိန္႔ေတာ္မူ၏။

အာနႏၵာ အဖန္ဖန္ ေအာက္ေမ့အပ္ေသာ အေၾကာင္းတုိ႔သည္ အဘယ္မွ် ရွိသနည္း ဟု (ေမးေတာ္မူ၏)။

အသွ်င္ဘုရား ...
အဖန္ဖန္ ေအာက္ေမ့အပ္ေသာ အေၾကာင္းတုိ႔သည္ ငါးမ်ဳိး ရွိပါကုန္၏။

အဘယ္ ငါးမ်ဳိး တုိ႔နည္း ဟူမူ...

၁...
အသွ်င္ဘုရား ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ ကာမဂုဏ္တုိ႔မွ ကင္းဆိတ္၍ သာလွ်င္။ပ။ တတိယစ်ာန္သုိ႔ ေရာက္၍ ေန၏၊ အသွ်င္ဘုရား ဤသည္ကား အဖန္ဖန္ ေအာက္ေမ့အပ္ေသာ အေၾကာင္းပါတည္း၊ ဤသုိ႔ ပြါးမ်ားအပ္ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ျပဳအပ္သည္ ရွိေသာ္ မ်က္ေမွာက္၌ ခ်မ္းသာစြာ ေနရန္ ျဖစ္ပါ၏။

၂...
အသွ်င္ဘုရား ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား ရဟန္းသည္ အာေလာကသညာ 'အလင္းေရာင္ ဟူေသာ အမွတ္' ကုိ ႏွလံုးသြင္း၏၊ ေန႔ဟူေသာ အမွတ္ကုိ ေဆာက္တည္၏၊ ေန႔အခါ ကဲ့သုိ႔ ညဥ့္အခါ၌ ျဖစ္၏၊ ညဥ့္အခါ ကဲ့သုိ႔ ေန႔အခါ၌ ျဖစ္၏၊ ဤသုိ႔ ဟင္းလင္းပြင့္၍ (နီဝရဏ) မေျမႇးယွက္ေသာ စိတ္ျဖင့္ အေရာင္အလင္းႏွင့္ တကြ စိတ္ကုိ ပြါး၏။
အသွ်င္ဘုရား ဤသည္ကား အဖန္ဖန္ ေအာက္ေမ့အပ္ေသာ အေၾကာင္းပါတည္း၊ ဤသုိ႔ ပြါးမ်ားအပ္ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ျပဳအပ္သည္ ရွိေသာ္ (ဒိဗၺစကၡဳ) ဉာဏ္အျမင္ကုိ ရရန္ ျဖစ္ပါ၏။

၃...
အသွ်င္ဘုရား ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား ရဟန္းသည္ ေျခဖဝါးမွ အထက္ ဆံပင္ဖ်ားမွ ေအာက္ ထက္ဝန္းက်င္ အေရပါးအဆံုး ရွိေသာ မစင္ၾကယ္သည့္ အရာအမ်ဳိးမ်ဳိး တုိ႔ျဖင့္ ျပည့္လ်က္ ရွိေသာ ဤကုိယ္ခႏၶာကုိပင္ စူးစုိက္ဆင္ျခင္၏။
''ဤကုိယ္ခႏၶာ၌ ဆံပင္၊ အေမြး၊ ေျခသည္း လက္သည္း၊ သြား၊ အေရ + အသား၊ အေၾကာ၊ အ႐ုိး၊ ႐ုိးတြင္းျခင္ဆီ၊ အညႇဳိ႕ + ႏွလံုး၊ အသည္း၊ အေျမႇး၊ အဖ်ဥ္း၊ အဆုပ္ + အူမ၊ အူသိမ္၊ အစာသစ္၊ အစာေဟာင္း၊ (ဦးေႏွာက္) + သည္းေျခ၊ သလိပ္၊ ျပည္၊ ေသြး၊ ေခြၽး၊ အဆီခဲ + မ်က္ရည္၊ ဆီၾကည္၊ တံေတြး၊ ႏွပ္၊ အေစး၊ က်င္ငယ္သည္ ရွိ၏'' ဟု (စူးစုိက္ဆင္ျခင္၏)။
အသွ်င္ဘုရား ဤသည္ကား အဖန္ဖန္ ေအက္ေမ့အပ္ေသာ အေၾကာင္းပါတည္း၊ ဤသုိ႔ ပြါးမ်ားအပ္ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ျပဳအပ္သည္ ရွိေသာ္ ကာမ၌ စြဲမက္မႈ 'ကာမရာဂ' ကုိ ပယ္ရန္ ျဖစ္ပါ၏။

၄...
အသွ်င္ဘုရား ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား ရဟန္းသည္ ေသ၍ တစ္ရက္ရွိေသာ သူေသေကာင္၊ ေသ၍ ႏွစ္ရက္ရွိေသာ သူေသေကာင္၊ ေသ၍ သံုးရက္ရွိေသာ သူေသေကာင္၊ ဖူးေရာင္ေနေသာ သူေသေကာင္၊ ႐ုပ္အဆင္းပ်က္လ်က္ ညဳိမဲေနေသာ သူေသေကာင္၊ ျပည္ကဲ့သုိ႔ စက္ဆုပ္ဖြယ္ အပုပ္ရည္ ယုိစီးေသာ သခၤ်ဳိင္း၌ စြန္႔ပစ္ထားေသာ သူေသေကာင္ကုိ ျမင္ရာသကဲ့သုိ႔၊ ထုိရဟန္းသည္ ဤကုိယ္ကုိပင္ ''ဤငါ၏ ကုိယ္သည္လည္း ဤသုိ႔ သေဘာရွိ၏၊ ဤသုိ႔ေသာ သေဘာျဖစ္လိမ့္မည္ သာတည္း၊ ဤသုိ႔ေသာ သေဘာကုိ မလြန္ဆန္ႏုိင္''ဟု ဤသုိ႔ ႏႈိင္းစာ၍ ႐ႈ၏။
ဥပမာ တစ္မ်ဳိးေသာ္ကား က်ီးတုိ႔ ခဲစားအပ္သည္မူလည္း ျဖစ္ေသာ စြန္ရဲတုိ႔ ခဲစားအပ္သည္မူလည္း ျဖစ္ေသာ လင္းတတုိ႔ ခဲစားအပ္သည္မူလည္း ျဖစ္ေသာ ေခြးတုိ႔ ခဲစားအပ္သည္မူလည္း ျဖစ္ေသာ ေျမေခြးတုိ႔ ခဲစားအပ္သည္မူလည္း ျဖစ္ေသာ ပုိးအမ်ဳိးမ်ဳိးတုိ႔ ခဲစားအပ္သည္မူလည္း ျဖစ္ေသာ သခၤ်ဳိင္း၌ စြန္႔ပစ္ထားေသာ သူေသေကာင္ကုိ ျမင္ရာသကဲ့သုိ႔၊ ထုိရဟန္းသည္ ဤကုိယ္ကုိပင္လွ်င္ ''ဤငါ၏ ကုိယ္သည္လည္း ဤသုိ႔ သေဘာရွိ၏၊ ဤသုိ႔ေသာ သေဘာျဖစ္လိမ့္မည္ သာတည္း၊ ဤသုိ႔ေသာ သေဘာကုိ မလြန္ဆန္ႏုိင္'' ဟု ဤသုိ႔ ႏႈိင္းစာ၍ ႐ႈ၏။
ဥပမာ တစ္မ်ဳိးေသာ္ကား ရဟန္းသည္ အသားအေသြး ရွိေသးေသာ အေၾကာတုိ႔ျဖင့္ ဖြဲ႔ထား၍ အ႐ုိးဆက္လ်က္ ရွိေသးေသာ သင္းခ်ဳိင္း၌ စြန္႔ပစ္ထားေသာ သူေသေကာင္ကုိ။ပ။ အသားကင္း၍ ေသြးတုိ႔ျဖင့္ေပက်ံလ်က္ အေၾကာတုိ႔ျဖင့္ ဖြဲ႔ထား၍ အ႐ုိးဆက္လ်က္ ရွိေသးေသာ သခၤ်ဳိင္း၌ စြန္႔ပစ္ထားေသာ သူေသေကာင္ကုိ။ပ။ အေသြးအသား ကင္းလ်က္ အေၾကာတုိ႔ျဖင့္ ဖြဲ႔ထား၍ အ႐ုိးဆက္လ်က္ ရွိေသးေသာ သခၤ်ဳိင္း၌ စြန္႔ပစ္ထားေသာ သူေသေကာင္ကုိ။ပ။ တစ္ေနရာ၌ လက္႐ုိး တစ္ေနရာ၌ ေျခ႐ုိး တစ္ေနရာ၌ ေျခဖမ်က္႐ုိး တစ္ေနရာ၌ ျမင္းေခါင္း႐ုိး တစ္ေနရာ၌ ေပါင္႐ုိး တစ္ေနရာ၌ ခါး႐ုိး တစ္ေနရာ၌ နံ႐ုိး တစ္ေနရာ၌ ေက်ာက္ကုန္း႐ုိး တစ္ေနရာ၌ ပခံုး႐ုိး တစ္ေနရာ၌ လည္ပင္း႐ုိး တစ္ေနရာ၌ ေမး႐ုိး တစ္ေနရာ၌ သြား႐ုိး တစ္ေနရာ၌ ဦးေခါင္းခြံအားျဖင့္ ဖြဲ႔ျခင္း ကင္းကုန္လ်က္ ထုိထုိအရပ္တုိ႔၌ ၾကဲျပန္႔ေနကုန္ေသာ အ႐ုိးတုိ႔ကုိ ျမင္ရာသကဲ့သုိ႔၊ ခ႐ုသင္း အဆင္းႏ်င့္အတူ ျဖဴေဖြးေနကုန္ေသာ အ႐ုိးတုိ႔ကုိ ျမင္ရာသကဲ့သုိ႔၊ ႏွစ္လြန္လ်က္ စုပံုေနေသာ အ႐ုိးတုိ႔ကုိ ျမင္ရာသကဲ့သုိ႔၊ ေဆြးျမည့္လ်က္ အမႈန္႔ ျဖစ္ကုန္ေသာ အ႐ုိးတုိ႔ကုိ ျမင္ရာသကဲ့သုိ႔ ထုိရဟန္းသည္ ဤကုိယ္ကုိ ပင္လွ်င္''ဤ ငါ၏ ကုိယ္သည္လည္း ဤသုိ႔ သေဘာရွိ၏၊

ဤသုိ႔ေသာ သေဘာ ျဖစ္လိမ့္မည္ သာတည္း၊
ဤသုိ႔ေသာ သေဘာကုိ မလြန္ဆန္ႏုိင္''ဟု ဤသုိ႔ ႏႈိင္းစာ၍ ႐ႈ၏။

အသွ်င္ဘုရား ဤသည္ကား အဖန္ဖန္ ေအာက္ေမ့အပ္ေသာ အေၾကာင္းပါတည္း၊ ဤသုိ႔ ပြါးမ်ားအပ္ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ျပဳအပ္သည္ ရွိေသာ္ ငါတကား ဟု ေထာင္လႊားေသာ မာနကုိ ပယ္ရန္ ျဖစ္ပါ၏။

အသွ်င္ဘုရား ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား ရဟန္းသည္ သုခေဝဒနာကုိလည္း ပယ္ျခင္းေၾကာင့္။ပ။ စတုတၴစ်ာန္သုိ႔ ေရာက္၍ ေန၏၊ အသွ်င္ဘုရား ဤသည္ကား အဖန္ဖန္ ေအာက္ေမ့အပ္ေသာ အေၾကာင္းပါတည္း၊ ဤသုိ႔ ပြါးမ်ားအပ္ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ျပဳအပ္သည္ရွိေသာ္ မ်ားစြာေသာ စိတ္တုိ႔ကုိ ထုိးထြင္း၍သိရန္ ျဖစ္ပါ၏၊ အသွ်င္ဘုရား ဤသည္တုိ႔ကား အဖန္ဖန္ ေအာက္ေမ့အပ္ေသာ အေၾကာင္းငါးမ်ဳိးတုိ႔ပါတည္း ဟု (ေလွ်ာက္၏)။


အာနႏၵာ ေကာင္းေပစြ၊ ေကာင္းေပစြ၊ အာနႏၵာ သုိ႔ျဖစ္လွ်င္ သင္သည္ ဤေျခာက္ခုေျမာက္ျဖစ္ေသာ အဖန္ဖန္ ေအာက္ေမ့အပ္ေသာ အေၾကာင္းကုိလည္း မွတ္ေလဦးေလာ့။

အာနႏၵာ ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ သတိ ရွိသည္ျဖစ္၍ သာလွ်င္ ေရွ႕သုိ႔ တက္၏၊ သတိရွိသည္ျဖစ္၍ သာလွ်င္ ေနာက္သုိ႔ ဆုတ္၏၊ သတိရွိသည္ ျဖစ္၍ သာလွ်င္ ရပ္၏၊ သတိ ရွိသည္ ျဖစ္၍သာလွ်င္ ထုိင္၏၊ သတိ ရွိသည္ျဖစ္၍ သာလွ်င္ အိပ္၏၊ သတိ ရွိသည္ျဖစ္၍ သာလွ်င္ အမႈကုိ ေဆာက္တည္၏၊ အာနႏၵာ ဤသည္ကား အဖန္ဖန္ ေအာက္ေမ့အပ္ေသာ အေၾကာင္းပင္တည္း၊ ဤသုိ႔ ပြါးမ်ားအပ္ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ျပဳအပ္သည္ ရွိေသာ္ သတိရွိရန္ အဆင္ျခင္ဉာဏ္ ရွိရန္ ျဖစ္၏ ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။ 29

၉ - ဥဒါယီသုတ္၊ အႏုတၱရိယဝဂ္၊ ဆကၠနိပါတ္၊ အဂၤုတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္။


ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ၌ သာဓုေခၚျခင္းသည္ ကုသိုလ္တခုျဖစ္ေပ၏။
သာဓု... သာဓု... သာဓု...။

No comments: