ေနာင္တခ်ိန္ လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ၾကပါေစရန္ တရားပံုမ်ား၏ comment တြင္ တရားစာမ်ားပါ ထဲ့ေပးထားပါသည္။






သူေတာ္ေကာင္းတရားမ်ား လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ရန္ ဤအ၀ိုင္းေလးမ်ား အတြင္းမွာ တရားစာမ်ား တရားပံုမ်ားကို သြပ္သြင္းထားပါတယ္ သင္တို႔ စိတ္တိုင္းၾက ကူးယူျဖတ္ေတာက္ လြတ္လပ္စြာ အသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္။


Friday, July 3, 2009

သူေတာ္ေကာင္းတို႔၏ ေနျခင္း...

ဒုတိယ အရိယာဝါသသုတ္

အခါတစ္ပါး၌ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ကု႐ုတုိင္း ကမၼာသဓမၼမည္ေသာ
ကု႐ုတုိင္းသူ တို႔၏ နိဂုံး၌ သီတင္းသုံး ေနေတာ္မူ၏။
ထုိအခါ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ရဟန္းတို႔ကုိ မိန္႔ေတာ္မူ၏။ပ။

ရဟန္းတို႔ အရိယာတို႔၏ ေနျခင္းတို႔သည္ ဤဆယ္မ်ဳိးတို႔တည္း
ယင္းအရိယာ တို႔၏ေနျခင္း ဆယ္မ်ဳိးတို႔ကုိ အရိယာတို႔သည္

ေရွးကလည္းမွီ၍ ေနၾကကုန္ၿပီ၊
ယခုလည္းမွီ၍ ေနၾကကုန္ဆဲ၊
ေနာင္လည္းမွီ၍ ေနၾကကုန္လတၱံ႔။


အဘယ္ဆယ္မ်ဳိးတို႔နည္းဟူမူ -

ရဟန္းတို႔ ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္

၁… အဂၤါငါးမ်ဳိးကုိ ပယ္ၿပီးျဖစ္၏၊
၂… အဂၤါေျခာက္မ်ဳိးႏွင့္ ျပည့္စုံ၏၊
၃… အေစာင့္အေရွာက္ တစ္ခုရွိ၏၊
၄… မွီရာေလးခုရွိ၏၊
၅… ပယ္ႏုတ္ၿပီး သီးျခားသစၥာ ရွိ၏၊
၆… ရွာမွီးျခင္း အားလုံးကုိ ေကာင္းစြာစြန္႔ၿပီး ျဖစ္၏၊
၇… မေနာက္က်ဳေသာ အၾကံရွိ၏၊
၈… ကုိယ္ကုိ ျပဳျပင္မႈ 'ကာယသခၤါရ' ၿငိမ္းၿပီး ျဖစ္၏၊
၉… ေကာင္းစြာ လြတ္ေျမာက္ၿပီးေသာ စိတ္ရွိ၏၊
၁၀… ေကာင္းစြာ လြတ္ေျမာက္ၿပီးေသာ ပညာရွိ၏။

၁…
ရဟန္းတို႔ ရဟန္းသည္ အဘယ္သို႔လွ်င္ အဂၤါငါးမ်ဳိးကုိ ပယ္ၿပီးျဖစ္သနည္း၊
ရဟန္းတို႔ ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ ကာမတို႔၌ လုိခ်င္မႈ 'ကာမစၧႏၵ'ကုိ ပယ္ၿပီးျဖစ္၏၊ ပ်က္စီးေစလုိမႈ 'ဗ်ာပါဒ'ကုိ ပယ္ၿပီး ျဖစ္၏၊ ထုိင္းမႈိင္းမႈ 'ထိနမိဒၶ'ကုိ ပယ္ၿပီးျဖစ္၏၊ ပ်ံ႕လြင့္မႈေနာင္တတဖန္ ပူပန္မႈ 'ဥဒၶစၥကုကၠဳစၥ'ကုိ ပယ္ၿပီး ျဖစ္၏၊ ယုံမွားမႈ 'ဝိစိကိစၧာ'ကုိ ပယ္ၿပီးျဖစ္၏။ ရဟန္းတို႔ဤသို႔လွ်င္ ရဟန္းသည္ အဂၤါငါးမ်ဳိးကုိ ပယ္ၿပီး ျဖစ္၏။

၂…
ရဟန္းတို႔ ရဟန္းသည္ အဘယ္သို႔လွ်င္ အဂၤါေျခာက္မ်ဳိးႏွင့္ ျပည့္စုံသနည္း၊
ရဟန္းတို႔ ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ မ်က္စိျဖင့္ အဆင္းကုိ ျမင္ေသာ္ ဝမ္းလည္းမသာ ဝမ္းလည္းမနည္း သတိ, သမၸဇဥ္ႏွင့္ ျပည့္စုံသည္ျဖစ္၍ လ်စ္လ်ဴ႐ႈ လ်က္ ေန၏။ နားျဖင့္ အသံကုိ ၾကားေသာ္။ပ။ ႏွာေခါင္းျဖင့္ အနံ႔ကုိ နံေသာ္။ လွ်ာျဖင့္ အရသာကုိ လ်က္ေသာ္။ ကုိယ္ျဖင့္ အေတြ႕အထိကုိ ေတြ႕ထိေသာ္။ စိတ္ျဖင့္ သေဘာတရားကုိ သိေသာ္ ဝမ္းလည္းမသာ ဝမ္းလည္းမနည္း သတိ,သမၸဇဥ္ႏွင့္ ျပည့္စုံသည္ ျဖစ္၍ လ်စ္လ်ဴ႐ႈလ်က္ ေန၏။ ရဟန္းတို႔ ဤသို႔လွ်င္ ရဟန္းသည္ အဂၤါေျခာက္မ်ဳိးႏွင့္ ျပည့္စုံ၏။

၃…
ရဟန္းတို႔ ရဟန္းသည္ အဘယ္သို႔လွ်င္ အေစာင့္အေရွာက္ တစ္ခုရွိသနည္း၊
ရဟန္းတို႔ ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ သတိတည္း ဟူေသာ အေစာင့္ အေရွာက္ရွိေသာ စိတ္ႏွင့္ ျပည့္စုံ၏။ ရဟန္းတို႔ ဤသို႔လွ်င္ ရဟန္းသည္ အေစာင့္ အေရွာက္တစ္ခု ရွိ၏။


၄…
ရဟန္းတို႔ ရဟန္းသည္ အဘယ္သို႔လွ်င္ မွီရာ ေလးခုရွိသနည္း၊
ရဟန္းတို႔ ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ ဆင္ျခင္၍ အခ်ဳိ႕ကုိ မွီဝဲ၏၊ ဆင္ျခင္၍ အခ်ဳိ႕ကုိ သည္းခံ၏၊ ဆင္ျခင္၍ အခ်ဳိ႕ကုိ ေရွာင္ၾကဥ္၏၊ ဆင္ျခင္၍ အခ်ဳိ႕ကုိ ပယ္ေဖ်ာက္၏။ ရဟန္းတို႔ ဤသို႔လွ်င္ ရဟန္းသည္ မွီရာ ေလးခုရွိ၏။

၅…
ရဟန္းတို႔ ရဟန္းသည္ အဘယ္သို႔လွ်င္ ပယ္ႏုတ္ၿပီး သီးျခားသစၥာ ရွိသနည္း၊
ရဟန္းတို႔ ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ မ်ားစြာေသာ သမဏျဗာဟၼဏတို႔၏ သီးျခားသစၥာ မ်ားစြာ ရွိကုန္၏။ ဤသည္တို႔ကား အဘယ္တို႔နည္း၊ ''ေလာကသည္ ျမဲ၏'' ဟု လည္းေကာင္း၊ ''ေလာကသည္ မျမဲ'' ဟု လည္းေကာင္း၊ ''ေလာကသည္ အဆုံးရွိ၏'' ဟု လည္းေကာင္း၊ ''ေလာကသည္ အဆုံးမရွိ'' ဟု လည္းေကာင္း၊ ''ထုိအသက္သည္ ထုိကုိယ္ျဖစ္၏'' ဟု လည္းေကာင္း၊ ''အသက္တျခား ကုိယ္တျခား'' ဟု လည္းေကာင္း၊ ''သတၱဝါသည္ ေသၿပီးေနာက္ရွိ၏'' ဟု လည္းေကာင္း၊ ''သတၱဝါသည္ ေသၿပီးေနာက္ မရွိ'' ဟု လည္းေကာင္း၊ ''သတၱဝါသည္ ေသၿပီးေနာက္ ရွိလည္းရွိ မရွိလည္းမရွိ'' ဟု လည္းေကာင္း၊ ''သတၱဝါသည္ ေသၿပီးေနာက္ ရွိသည္လည္း မဟုတ္ မရွိသည္လည္းမဟုတ္'' ဟု လည္းေကာင္း ဤသည္တို႔တည္း။ ထုိအလုံးစုံေသာ သစၥာတို႔ကုိ ႏုတ္အပ္ကုန္၏၊ ပယ္ႏုတ္အပ္ကုန္၏၊ စြန္႔အပ္ကုန္၏၊ ေထြးအန္အပ္ကုန္၏၊ လႊတ္အပ္ကုန္၏၊ ပယ္အပ္ကုန္၏၊ တစ္ဖန္စြန္႔အပ္ကုန္၏။ ရဟန္းတို႔ ဤသို႔လွ်င္ ရဟန္းသည္ ပယ္ႏုတ္ၿပီး သီးျခားသစၥာရွိ၏။

၆…
ရဟန္းတို႔ ရဟန္းသည္ အဘယ္သို႔လွ်င္ ရွာမွီးျခင္း အားလုံးကုိ ေကာင္းစြာ စြန္႔အပ္သနည္း၊ ရဟန္းတို႔ ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ ကာမဂုဏ္တို႔၌ ရွာမွီးျခင္းကုိ ပယ္အပ္ၿပီး ျဖစ္၏၊ ဘဝ၌ ရွာမွီးျခင္းကုိ ပယ္အပ္ၿပီး ျဖစ္၏၊ ျမတ္ေသာအက်င့္၌ ရွာမွီးျခင္းသည္ ၿငိမ္း၏။ ရဟန္းတို႔ ဤသို႔လွ်င္ ရဟန္းသည္ ရွာမွီးျခင္း အားလုံးကုိ ေကာင္းစြာ စြန္႔အပ္၏။

၇…
ရဟန္းတို႔ ရဟန္းသည္ အဘယ္သို႔လွ်င္ မေနာက္က်ဳေသာ အၾကံရွိသနည္း၊
ရဟန္းတို႔ ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ ကာမဂုဏ္၌ ၾကံစည္မႈကုိ ပယ္အပ္ၿပီး ျဖစ္၏၊ ပ်က္စီးေစလုိျခင္း ဟူေသာ ၾကံစည္မႈကုိ ပယ္အပ္ၿပီး ျဖစ္၏၊ ညႇဥ္းဆဲလုိျခင္း ဟူေသာ ၾကံစည္မႈကုိ ပယ္အပ္ၿပီး ျဖစ္၏။ ရဟန္းတို႔ ဤသို႔လွ်င္ ရဟန္းသည္ မေနာက္က်ဳေသာ အၾကံရွိ၏။

၈…
ရဟန္းသည္ အဘယ္သို႔လွ်င္ ကုိယ္ကုိျပဳျပင္မႈ 'ကာယသခၤါရ'ၿငိမ္းၿပီး ျဖစ္သနည္း၊
ရဟန္းတို႔ ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ ခ်မ္းသာဆင္းရဲကုိ ပယ္ျခင္းေၾကာင့္ လည္းေကာင္း၊ ေရွးဦးကပင္လွ်င္ ဝမ္းသာျခင္း ႏွလုံးမသာျခင္းတို႔၏ ခ်ဳပ္ႏွင့္ ျခင္းေၾကာင့္ လည္းေကာင္း ဆင္းရဲခ်မ္းသာ မရွိေသာ လ်စ္လ်ဴ႐ႈမႈ 'ဥေပကၡာ' ေၾကာင့္ျဖစ္သည့္ သတိ၏ စင္ၾကယ္ျခင္း ရွိေသာ စတုတၳစ်ာန္သို႔ေရာက္၍ ေန၏၊ ရဟန္းတို႔ ဤသို႔လွ်င္ ရဟန္းသည္ ကုိယ္ကုိ ျပဳျပင္မႈ 'ကာယသခၤါရ' ၿငိမ္းၿပီး ျဖစ္၏။

၉…
ရဟန္းတို႔ ရဟန္းသည္ အဘယ္သို႔လွ်င္ ေကာင္းစြာ လြတ္ေျမာက္ၿပီးေသာ စိတ္ရွိသနည္း၊ ရဟန္းတို႔ ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ တပ္စြန္းမႈ 'ရာဂ'မွ စိတ္သည္ လြတ္ေျမာက္၏၊ အမ်က္ထြက္မႈ 'ေဒါသ'မွ စိတ္သည္ လြတ္ေျမာက္၏၊ ေတြေဝမႈ 'ေမာဟ'မွ စိတ္သည္ လြတ္ေျမာက္၏။ ရဟန္းတို႔ ဤသို႔လွ်င္ ရဟန္းသည္ ေကာင္းစြာ လြတ္ေျမာက္ၿပီးေသာ စိတ္႐ိွ၏။

၁၀…
ရဟန္းသည္ အဘယ္သို႔လွ်င္ ေကာင္းစြာ လြတ္ေျမာက္ၿပီးေသာ ပညာရွိသနည္း၊
ရဟန္းတို႔ ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ ''ငါသည္ တပ္စြန္းမႈ 'ရာဂ'ကုိ ပယ္အပ္ၿပီ၊ အျမစ္ရင္းကုိ အၾကြင္းမဲ့ ျဖတ္အပ္ၿပီ ႏုတ္ၿပီးေသာ ထန္းပင္ရာကဲ့ဲ့သို႔ ျပဳအပ္ၿပီ၊ တစ္ဖန္ မျဖစ္ျခင္းကုိ ျပဳအပ္ၿပီ၊ ေနာင္အခါ၌ ျဖစ္ျခင္းသေဘာ မရွိၿပီ'' ဟု သိ၏။ ''ငါသည္ အမ်က္ထြက္မႈ 'ေဒါသ'ကုိ ပယ္အပ္ၿပီ။ပ။ ငါသည္ ေတြေဝမႈ 'ေမာဟ'ကုိ ပယ္အပ္ၿပီ၊ အျမစ္ရင္းကုိ အၾကြင္းမဲ့ ျဖတ္အပ္ၿပီ၊ ႏုတ္ၿပီးေသာ ထန္းပင္ရာ ကဲ့ဲ့သို႔ ျပဳအပ္ၿပီ၊ တစ္ဖန္ မျဖစ္ျခင္းကုိ ျပဳအပ္ၿပီ၊ ေနာင္အခါ၌ မျဖစ္ျခင္း သေဘာ မရွိၿပီ''ဟု သိ၏။ ရဟန္းတို႔ ဤသို႔လွ်င္ ရဟန္းသည္ ေကာင္းစြာ လြတ္ေျမာက္ၿပီးေသာ ပညာရွိ၏။

ရဟန္းတို႔ လြန္ခဲ့ၿပီး အဓြန္႔ကာလ၌ အရိယာအားလုံးတို႔သည္ အရိယာတို႔၏ ဤေနျခင္း ဆယ္မ်ဳိးတို႔ကုိသာလွ်င္ မွီ၍ ေနခဲ့ၾကကုန္ၿပီ။ ရဟန္းတို႔ လာလတၱံ႔ အဓြန္႔ကာလ၌ အရိယာတို႔သည္ အရိယာတို႔၏ ဤေနျခင္း ဆယ္မ်ဳိးတို႔ကုိ သာလွ်င္ မွီ၍ ေနၾကကုန္လတၱံ႔။ ရဟန္းတို႔ ယခုအခါ၌လည္း အရိယာအားလုံးတို႔ သည္ အရိယာတို႔၏ ေနျခင္းဆယ္မ်ဳိးတို႔ကုိ သာလွ်င္ မွီ၍ ေနကုန္၏၊ ရဟန္းတို႔ ဤသည္တို႔ကား အရိယာတို႔၏ ေနျခင္းဆယ္မ်ဳိးတို႔ ေပတည္း၊ ယင္းဆယ္မ်ဳိးတို႔ကုိ အရိယာတို႔သည္ ေရွးကလည္းမွီ၍ ေနၾကကုန္ၿပီ၊ ယခုလည္းမွီ၍ ေနၾကကုန္ဆဲ၊ ေနာင္လည္း မွီ၍ ေနၾကကုန္လတၱံ႕ ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။ 20

၁ဝ - ဒုတိယ အရိယာဝါသသုတ္၊ နာထ၀ဂ္၊ ဒသကနိပါတ္၊ အဂုၤတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္။


ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ၌ သာဓုေခၚျခင္းသည္ ကုသိုလ္တခုျဖစ္ေပ၏။
သာဓု... သာဓု... သာဓု...။