ေနာင္တခ်ိန္ လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ၾကပါေစရန္ တရားပံုမ်ား၏ comment တြင္ တရားစာမ်ားပါ ထဲ့ေပးထားပါသည္။






သူေတာ္ေကာင္းတရားမ်ား လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ရန္ ဤအ၀ိုင္းေလးမ်ား အတြင္းမွာ တရားစာမ်ား တရားပံုမ်ားကို သြပ္သြင္းထားပါတယ္ သင္တို႔ စိတ္တိုင္းၾက ကူးယူျဖတ္ေတာက္ လြတ္လပ္စြာ အသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္။


Thursday, July 23, 2009

မီး ၇-မ်ဳိး...

ရဟန္းတုိ႔ မီးတုိ႔သည္ ဤခုနစ္မ်ဳိးတုိ႔တည္း...

အဘယ္ ခုနစ္မ်ဳိးတုိ႔နည္း ဟူမူ -

ရာဂမီး၊
ေဒါသမီး၊
ေမာဟမီး၊
အပူေဇာ္ခံ 'အမိအဖ' မီး၊
အိမ္ရွင္မီး၊
အလွဴခံ 'ရဟန္း' မီး၊
ထင္းမီးတုိ႔တည္း။

ရဟန္းတုိ႔ မီးတုိ႔သည္ ဤခုနစ္မ်ဳိး တုိ႔တည္း ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။46

ထုိအခါ၌ ဥဂၢတသရီရပုဏၰားသည္ ယဇ္ပူေဇာ္ပြဲႀကီးကုိ စီရင္ထား၏၊ ႏြားလားငါးရာ ႏြားငယ္ငါးရာ ႏြားမငယ္ငါးရာ ဆိတ္ငါးရာ သုိးငါးရာ ယဇ္ပူေဇာ္ရန္ ယဇ္တုိင္သုိ႔ ေဆာင္ထား၏။ ထုိအခါ ဥဂၢတသရီရမည္ေသာ ပုဏၰားသည္ ျမတ္စြာဘုရားထံသုိ႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ ျမတ္စြာဘုရားႏွင့္အတူ ဝမ္းေျမာက္ ဝမ္းသာ ႏႈတ္ဆက္ ေျပာဆုိ၏၊ ဝမ္းေျမာက္ဖြယ္ အမွတ္ရဖြယ္ စကားကုိ ေျပာဆုိၿပီးဆံုး ေစၿပီးလွ်င္ တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ထုိင္ေနလ်က္ ျမတ္စြာဘုရားအား- အသွ်င္ေဂါတမ (မဂၤလာ) မီးကုိ ယူျခင္း ယဇ္တုိင္ကုိ စုိက္ထူျခင္းသည္ အက်ဳိးအာနိသင္ ႀကီးမား၏ဟု အကြၽႏု္ပ္ ၾကားဖူးပါသည္ဟု ေလွ်ာက္၏။

ပုဏၰား ငါသည္လည္း (မဂၤလာ) မီးကုိ ယူျခင္း ယဇ္တုိင္ကုိ စုိက္ထူျခင္းသည္ အက်ဳိး အာနိသင္ႀကီးမား၏ ဟု ၾကားဖူး၏ ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။

ႏွစ္ႀကိမ္ေျမာက္လည္း ဥဂၢတသရီရမည္ေသာ ပုဏၰားသည္။ပ။
သံုးႀကိမ္ေျမာက္လည္း ဥဂၢတသရီရမည္ေသာ ပုဏၰားသည္ ျမတ္စြာဘုရားအား -

''အသွ်င္ေဂါတမ (မဂၤလာ) မီးကုိ ယူျခင္း ယဇ္တုိင္ကုိ စုိက္ထူျခင္းသည္ အက်ဳိးအာနိသင္ ႀကီးမား၏'' ဟု အကြၽႏု္ပ္ ၾကားဖူးပါသည္ ဟု ေလွ်ာက္၏။

ပုဏၰား ငါသည္လည္း ''(မဂၤလာ) မီးကုိ ယူျခင္း ယဇ္တုိင္ကုိ စုိက္ထူျခင္းသည္ အက်ဳိး အာနိသင္ ႀကီးမား၏'' ဟု ၾကားဖူး၏ ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။

အသွ်င္ေဂါတမ အသွ်င္ေဂါတမ၏ လည္းေကာင္း၊ အကြၽႏု္ပ္တုိ႔၏ လည္းေကာင္း ၾကားဖူးေသာ အရာသည္ အခ်င္းခပ္သိမ္း တူညီလွပါ၏ ဟု (ေလွ်ာက္၏)။

ဤသုိ႔ ေလွ်ာက္သည္ရွိေသာ္ အသွ်င္အာနႏၵာသည္ ဥဂၢတသရီရမည္ေသာ ပုဏၰားအား ''ပုဏၰားျမတ္စြာဘုရားတုိ႔ကုိ အသွ်င္ေဂါတမ (မဂၤလာ) မီးကုိ ယူျခင္း ယဇ္တုိင္ကုိ စုိက္ထူျခင္းသည္ အက်ဳိးအာနိသင္ ႀကီးမား၏ ဟု အကြၽႏု္ပ္ ၾကားဖူးပါသည္'' ဟု ဤသုိ႔ မေမးအပ္ကုန္။

ပုဏၰား ဤသုိ႔မူကား ျမတ္စြာဘုရားတုိ႔ကုိ ေမးေလွ်ာက္အပ္ကုန္၏ -

''အသွ်င္ဘုရား အကြၽႏု္ပ္သည္ (မဂၤလာ) မီးကုိ ယူလုိပါသည္၊ ယဇ္တုိင္ကုိ စုိက္ထူလုိပါသည္၊ အသွ်င္ဘုရား ျမတ္စြာဘုရားသည္ ရွည္ျမင့္စြာေသာ ကာလ ပတ္လံုး အစီးအပြါးရွိရန္ ခ်မ္းသာရန္ ျဖစ္ႏုိင္ရာေသာ သြန္သင္ဆံုးမျခင္းျဖင့္ အကြၽႏု္ပ္ကုိ သြန္သင္ေတာ္မူပါ၊ အသွ်င္ ဘုရား ျမတ္စြာဘုရားသည္ အကြၽႏု္ပ္ကုိ ဆံုးမေတာ္မူပါ'' ဟု ဤသုိ႔မူကား ေမးေလွ်ာက္အပ္ကုန္၏ ဟု (မိန္႔ဆုိ၏)။

ထုိအခါ ဥဂၢတသရီရပုဏၰားသည္ ျမတ္စြာဘုရားအား -

''အသွ်င္ေဂါတမ အကြၽႏု္ပ္သည္ (မဂၤလာ) မီးကုိ ယူလုိပါသည္၊ ယဇ္တုိင္ကုိ စုိက္ထူလုိပါသည္၊ အသွ်င္ေဂါတမသည္ ရွည္ျမင့္စြာေသာ ကာလပတ္လံုး အစီးအပြါးရွိရန္ ခ်မ္းသာရန္ ျဖစ္ႏုိင္ရာေသာ သြန္သင္ ဆံုးမျခင္းျဖင့္ အကြၽႏု္ပ္ကုိ သြန္သင္ေတာ္မူပါ၊ အသွ်င္ေဂါတမသည္ အကြၽႏု္ပ္ကုိ ဆံုးမေတာ္မူပါ'' ဟု ေလွ်ာက္၏။ ပုဏၰား မဂၤလာမီးကုိ ယူလုိေသာ ယဇ္တုိင္ကုိ စုိက္ထူလုိေသာ ပုဂၢဳိလ္ သည္ ယဇ္မပူေဇာ္မီကပင္ အကုသိုလ္ ျဖစ္ကုန္ေသာ ဆင္းရဲကုိ ပြါးေစတတ္ ကုန္ေသာ ဆင္းရဲက်ဳိး ရွိကုန္ေသာ လက္နက္သံုးမ်ဳိးတုိ႔ကုိ စုိက္ထူသည္ မည္၏။

အဘယ္ သံုးမ်ဳိးတုိ႔နည္း ဟူမူကာယကံလက္နက္၊ ဝစီကံလက္နက္၊ မေနာကံ လက္နက္တုိ႔တည္း။ ပုဏၰား မဂၤလာမီးကုိ ယူလုိေသာ ယဇ္တုိင္ကုိ စုိက္ထူ လုိေသာ ပုဂၢဳိလ္သည္ ယဇ္မပူေဇာ္မီကပင္ ဤသုိ႔ စိတ္ကုိ ျဖစ္ေစ၏ -

''ယဇ္ပူေဇာ္ရန္ ဤမွ်ေလာက္ကုန္ေသာ ႏြားလားတုိ႔ကုိ သတ္အပ္သည္ ျဖစ္ေစကုန္၊ ယဇ္ ပူေဇာ္ရန္ ဤမွ်ေလာက္ကုန္ေသာ ႏြားငယ္တုိ႔ကုိ သတ္အပ္ သည္ ျဖစ္ေစကုန္၊ ယဇ္ပူေဇာ္ရန္ ဤမွ်ေလာက္ကုန္ေသာ ႏြားမငယ္တုိ႔ကုိ သတ္အပ္သည္ ျဖစ္ေစကုန္၊ ယဇ္ပူေဇာ္ရန္ ဤမွ် ေလာက္ကုန္ေသာ ဆိတ္တုိ႔ကုိ သတ္အပ္သည္ ျဖစ္ေစကုန္၊ ယဇ္ပူေဇာ္ရန္ ဤမွ်ေလာက္ ကုန္ေသာ သုိးတုိ႔ကုိ သတ္အပ္သည္ ျဖစ္ေစကုန္'' ဟု (စိတ္ကုိျဖစ္ေစ၏)။

ထုိပုဂၢဳိလ္သည္ ''ေကာင္းမႈကုိ ျပဳအံ့''ဟူ၍ မေကာင္းမႈကုိ ျပဳ၏၊ ''ကုသုိလ္ကုိ ျပဳအံ့'' ဟူ၍ အကုသုိလ္ကုိ ျပဳ၏၊ ''ေကာင္းေသာ လားရာ 'သုဂတိ' ဘံု၏ လမ္းခရီးကုိ ရွာအံ့'' ဟူ၍ မေကာင္းေသာလားရာ 'ဒုဂၢတိ' ဘံု၏ လမ္းခရီးကုိ ရွာမွီး၏၊ ပုဏၰား မဂၤလာမီးကုိ ယူလုိ ယဇ္တုိင္ကုိ စုိက္ထူလုိေသာပုဂၢဳိလ္သည္ ယဇ္မပူေဇာ္မီကပင္ အကုသုိလ္ျဖစ္ေသာ ဆင္းရဲကုိ ပြါးေစတတ္ေသာ ဆင္းရဲက်ဳိးရွိေသာ ဤပဌမ မေနာကံ လက္နက္ကုိ စုိက္ထူ၏။

ပုဏၰား ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား မဂၤလာမီးကုိ ယူလုိ ယဇ္တုိင္ကုိ စုိက္ထူလုိေသာ ပုဂၢဳိလ္သည္ ယဇ္ မပူေဇာ္မီကပင္ ယဇ္ပူေဇာ္ရန္ ဤမွ်ေလာက္ကုန္ေသာ ႏြားလားတုိ႔ကုိ သတ္ၾကကုန္ေလာ့၊ ယဇ္ပူေဇာ္ရန္ ဤမွ်ေလာက္ကုန္ေသာ ႏြားငယ္တုိ႔ကုိ သတ္ၾကကုန္ေလာ့၊ ယဇ္ပူေဇာ္ရန္ ဤမွ် ေလာက္ကုန္ေသာ ႏြားမငယ္တုိ႔ကုိ သတ္ၾကကုန္ေလာ့၊ ယဇ္ပူေဇာ္ရန္ ဤမွ်ေလာက္ကုန္ေသာ ဆိတ္တုိ႔ကုိ သတ္ၾက ကုန္ေလာ့၊ ယဇ္ပူေဇာ္ရန္ ဤမွ်ေလာက္ကုန္ေသာ သုိးတုိ႔ကုိ သတ္ၾကကုန္ ေလာ့'' ဟု ဤသုိ႔ေသာ စကားကုိ ေျပာဆုိ၏။

ထုိပုဂၢဳိလ္သည္ ''ေကာင္းမႈကုိ ျပဳအံ့''ဟူ၍ မေကာင္းမႈကုိ ျပဳ၏၊ ''ကုသုိလ္ကုိ ျပဳအံ့'' ဟူ၍အကုသုိလ္ကုိ ျပဳ၏၊ ''ေကာင္းေသာ လားရာ 'သုဂတိ' ဘံု၏ လမ္းခရီးကုိ ရွာမွီးအံ့'' ဟူ၍ မေကာင္းေသာ လားရာ 'ဒုဂၢတိ' ဘံု၏ လမ္းခရီးကုိ ရွာမွီး၏။

ပုဏၰား မဂၤလာမီးကုိ ယူလုိေသာ ယဇ္တုိင္ကုိ စုိက္ထူလုိေသာ ပုဂၢဳိလ္သည္ ယဇ္မပူေဇာ္မီကပင္ အကုသုိလ္ျဖစ္ေသာ ဆင္းရဲကုိ ပြါးေစတတ္ေသာ ဆင္းရဲက်ဳိးရွိေသာ ဤဒုတိယ ဝစီကံ လက္နက္ကုိ စုိက္ထူ၏။

ပုဏၰား ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား မဂၤလာမီးကုိ ယူလုိေသာ ယဇ္တုိင္ကုိ စုိက္ထူလုိေသာ ပုဂၢဳိလ္သည္ ယဇ္မပူေဇာ္မီကပင္ ယဇ္အလုိ႔ငွါ ႏြားလားတုိ႔ကုိ သတ္ရန္ ကုိယ္တုိင္ ေရွးဦးစြာ အားထုတ္၏၊ ယဇ္အလုိ႔ငွါ ႏြားငယ္တုိ႔ကုိ သတ္ရန္ ကုိယ္တုိင္ ေရွးဦးစြာ အားထုတ္၏၊ ယဇ္အလုိ႔ငွါ ႏြားမငယ္တုိ႔ကုိ သတ္ရန္ ကုိယ္တုိင္ ေရွးဦးစြာ အားထုတ္၏၊ ယဇ္အလုိ႔ငွါ ဆိတ္တုိ႔ကုိ သတ္ရန္ ကုိယ္တုိင္ ေရွးဦးစြာ အားထုတ္၏၊ ယဇ္အလုိ႔ငွါ သုိးတုိ႔ကုိ သတ္ရန္ ကုိယ္တုိင္ ေရွးဦးစြာ အားထုတ္၏။ ထုိပုဂၢဳိလ္သည္ ''ေကာင္းမႈကုိ ျပဳအံ့'' ဟူ၍ မေကာင္းမႈကုိ ျပဳ၏၊ ''ကုသုိလ္ကုိ ျပဳအံ့'' ဟူ၍ အကုသုိလ္ကုိ ျပဳ၏၊ ''ေကာင္းေသာလားရာ 'သုဂတိ' ဘံု၏ လမ္းခရီးကုိ ရွာမွီးအံ့'' ဟူ၍ မေကာင္းေသာလားရာ 'ဒုဂၢတိ' ဘံု၏ လမ္းခရီးကုိ ရွာမွီး၏။ ပုဏၰား မဂၤလာမီးကုိ ယူလုိေသာ ယဇ္တုိင္ကုိ စုိက္ထူလုိေသာ ပုဂၢဳိလ္ သည္ ယဇ္မပူေဇာ္မီ ကပင္ အကုသုိလ္ျဖစ္ေသာ ဆင္းရဲကုိ ပြါးေစတတ္ေသာ ဆင္းရဲက်ဳိးရွိေသာ ဤတတိယကာယကံ လက္နက္ကုိ စုိက္ထူ၏။

ပုဏၰား မဂၤလာမီးကုိ ယူလုိေသာ ယဇ္တုိင္ကုိ စုိက္ထူလုိေသာ ပုဂၢဳိလ္သည္ ယဇ္မပူေဇာ္မီကပင္ အကုသုိလ္ ျဖစ္ကုန္ေသာ ဆင္းရဲကုိ ပြါးေစတတ္ကုန္ေသာ ဆင္းရဲက်ဳိး ရွိကုန္ေသာ ဤလက္နက္သံုးမ်ဳိးတုိ႔ကုိ စုိက္ထူ၏။

ပုဏၰား ဤမီး သံုးမ်ဳိးတုိ႔ကုိ ပယ္အပ္ကုန္၏၊ ေရွာင္ၾကဥ္အပ္ကုန္၏၊ မမွီဝဲအပ္ကုန္။

အဘယ္ သံုးမ်ဳိး တုိ႔နည္း ဟူမူ -

၁... စြဲမက္မႈ 'ရာဂ' မီး၊
၂... အမ်က္ထြက္မႈ 'ေဒါသ' မီး၊
၃... ေတြေဝမႈ 'ေမာဟ' မီးတုိ႔တည္း။

ပုဏၰား အဘယ့္ေၾကာင့္ ဤစြဲမက္မႈ 'ရာဂ' မီးကုိ ပယ္အပ္သနည္း၊ ေရွာင္ၾကဥ္အပ္ သနည္း၊ မမွီဝဲအပ္ သနည္း။
ပုဏၰား စြဲမက္သူသည္ စြဲမက္မႈ 'ရာဂ'ႏွိပ္စက္အပ္ သိမ္းယူအပ္ေသာ စိတ္ရွိသည္ ျဖစ္၍ ကာယဒုစ႐ုိက္ကုိ ျပဳ၏၊ ဝစီဒုစ႐ုိက္ကုိ ျပဳ၏၊ မေနာဒုစ႐ုိက္ကုိ ျပဳ၏၊ ထုိသူသည္ ကာယဒုစ႐ုိက္ကုိျပဳ၍ ဝစီဒုစ႐ုိက္ကုိျပဳ၍ မေနာဒုစ႐ုိက္ကုိ ျပဳ၍ ခႏၶာကုိယ္ပ်က္စီး၍ ေသၿပီးသည္မွ ေနာက္၌ ခ်မ္းသာ ကင္းေသာ မေကာင္းေသာ လားရာ ပ်က္စီး၍ က်ေရာက္ရာ ငရဲသုိ႔ ေရာက္၏၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဤစြဲမက္မႈ 'ရာဂ' မီးကုိ ပယ္အပ္၏၊ ေရွာင္ၾကဥ္အပ္၏၊ မမွီဝဲအပ္။

ပုဏၰား အဘယ့္ေၾကာင့္ ဤအမ်က္ထြက္မႈ 'ေဒါသ' မီးကုိ ပယ္အပ္သနည္း၊ ေရွာင္ၾကဥ္အပ္သနည္း၊ မမွီဝဲအပ္သနည္း။
ပုဏၰား အမ်က္ထြက္သူသည္ အမ်က္ထြက္မႈ 'ေဒါသ' ႏွိပ္စက္အပ္ သိမ္းယူ အပ္ေသာ စိတ္ရွိသည္ျဖစ္၍ ကာယဒုစ႐ုိက္ကုိ ျပဳ၏။ပ။ မေနာဒုစ႐ုိက္ကုိ ျပဳ၏၊ ထုိသူသည္ ကာယဒုစ႐ုိက္ကုိ ျပဳ၍ ဝစီဒုစ႐ုိက္ကုိျပဳ၍ မေနာဒုစ႐ုိက္ကုိ ျပဳ၍ ခႏၶာကုိယ္ ပ်က္စီး၍ ေသၿပီးသည္မွ ေနာက္၌ ခ်မ္းသာကင္းေသာ မေကာင္းေသာ လားရာ ပ်က္စီး၍ က်ေရာက္ရာ ငရဲသုိ႔ ေရာက္၏၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဤအမ်က္ထြက္မႈ 'ေဒါသ' မီးကုိ ပယ္အပ္၏၊ ေရွာင္ၾကဥ္အပ္၏၊ မမွီဝဲအပ္။


ပုဏၰား အဘယ့္ေၾကာင့္ ဤေတြေဝမႈ 'ေမာဟ' မီးကုိ
ပယ္အပ္သနည္း၊ ေရွာင္ၾကဥ္အပ္ သနည္း၊ မမွီဝဲအပ္ သနည္း။

ပုဏၰား ေတြေဝသူသည္ ေတြေဝမႈ 'ေမာဟ' ႏွိပ္စက္အပ္ သိမ္းယူအပ္ေသာ စိတ္ရွိသည္ ျဖစ္၍ ကာယဒုစ႐ုိက္ကုိ ျပဳ၏၊ ဝစီဒုစ႐ုိက္ကုိ ျပဳ၏၊ မေနာဒုစ႐ုိက္ကုိ ျပဳ၏၊ ထုိသူသည္ ကာယ ဒုစ႐ုိက္ကုိ ျပဳ၍ ဝစီဒုစ႐ုိက္ကုိ ျပဳ၍ မေနာဒုစ႐ုိက္ကုိ ျပဳ၍ ခႏၶာကုိယ္ ပ်က္စီး၍ ေသၿပီးသည္မွ ေနာက္၌ ခ်မ္းသာကင္းေသာ မေကာင္းေသာ လားရာ ပ်က္စီး၍ က်ေရာက္ရာ ငရဲသုိ႔ ေရာက္၏၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဤေတြေဝမႈ 'ေမာဟ' မီးကုိ ပယ္အပ္၏၊ ေရွာင္ၾကဥ္အပ္၏၊ မမွီဝဲအပ္။ ဤမီးသံုးမ်ဳိးတုိ႔ကုိ ပယ္အပ္ကုန္၏၊ ေရွာင္ၾကဥ္အပ္ကုန္၏၊ မမွီဝဲအပ္ကုန္။

ပုဏၰား မီးသံုးမ်ဳိးတုိ႔ကုိ အ႐ုိအေသ အေလးအျမတ္ျပဳ၍ ျမတ္ႏုိးပူေဇာ္ကာ အသင့္အားျဖင့္ ခ်မ္းသာစြာ ေဆာင္အပ္ကုန္၏။

အဘယ္သံုးမ်ဳိးတုိ႔နည္းဟူမူ-

၁... အပူေဇာ္ခံမီး၊
၂... အိမ္ရွင္မီး၊
၃... အလွဴခံမီးတုိ႔တည္း။

ပုဏၰား အပူေဇာ္ခံမီး ဟူသည္ အဘယ္နည္း။
ပုဏၰား ဤေလာက၌ အမိအဖကုိ သားသမီး၏ အပူေဇာ္ခံမီး ဟု ဆိုအပ္၏။ ထုိသုိ႔ ဆုိျခင္းသည္ အဘယ့္ေၾကာင့္နည္း။ ပုဏၰား ဤအမိအဖမွ ဤသားသမီးသည္ ျဖစ္လာ၏၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဤအမိအဖကုိ အပူေဇာ္ခံမီး ဟူ၍ ဆိုအပ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဤအပူေဇာ္ခံမီးကုိ အ႐ုိအေသ အေလးအျမတ္ျပဳ၍ ျမတ္ႏုိးပူေဇာ္ကာ အသင့္ အားျဖင့္ ခ်မ္းသာစြာ ေဆာင္အပ္၏။

ပုဏၰား အိမ္ရွင္မီး ဟူသည္ အဘယ္နည္း။
ပုဏၰား ဤေလာက၌ (အိမ့္ရွင္) ေယာက္်ားကုိ သား သမီး မယား ကြၽန္ အေစခံ အမႈလုပ္ အေပါင္း၏ အိမ္ရွင္မီး ဟူ၍ ဆုိအပ္၏၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဤအိမ္ရွင္မီးကုိ အ႐ုိအေသ အေလးအျမတ္ ျပဳ၍ ျမတ္ႏုိးပူေဇာ္ကာ အသင့္အားျဖင့္ ခ်မ္းသာစြာ ေဆာင္အပ္၏။

ပုဏၰား အလွဴခံမီးဟူသည္ အဘယ္နည္း။
ပုဏၰား ဤေလာက၌ (မိစၧာဒိ႒ိတည္း ဟူေသာ) သူတစ္ပါးအယူမွ ေရွာင္ၾကဥ္ ကုန္ေသာ၊ သည္းခံျခင္း ေကာင္းမႈဝယ္ ေမြ႕ေလ်ာ္ျခင္း၌ တည္ကုန္ေသာ သမဏျဗာဟၼဏတုိ႔သည္ တစ္ခုတည္းေသာ စိတ္ကုိ ဆံုးမကုန္၏၊ တစ္ခုတည္း ေသာ စိတ္ကုိ (ရာဂစသည္တုိ႔မွ) ၿငိမ္းေစကုန္၏၊ တစ္ခုတည္းေသာ စိတ္ကုိ (ရာဂစသည္မွ) ၿငိမ္းခ်မ္းေစကုန္၏၊ ပုဏၰား ဤသမဏျဗာဟၼဏကုိ အလွဴခံမီးဟူ၍ ဆုိအပ္၏။

ထုိ႔ေၾကာင့္ အလွဴခံမီးကုိ အ႐ုိအေသ အေလးအျမတ္ျပဳ၍ ျမတ္ႏုိးပူေဇာ္ကာ အသင့္အားျဖင့္ ခ်မ္းသာစြာ ေဆာင္အပ္၏။ ပုဏၰား ဤမီးသံုးမ်ဳိးတုိ႔ကုိ အ႐ုိအေသ အေလးအျမတ္ျပဳ၍ ျမတ္ႏုိးပူေဇာ္ကာ အသင့္အားျဖင့္ ခ်မ္းသာစြာ ေဆာင္အပ္ ကုန္၏။


ပုဏၰား ဤထင္းမီးကုိမူကား ရံဖန္ရံခါ ေတာက္ေစအပ္၏၊ ရံဖန္ရံခါ လ်စ္လ်ဴ႐ႈအပ္၏၊ ရံဖန္ရံခါ ၿငိမ္းေစအပ္၏၊ ရံဖန္ရံခါ (မၿငိမ္းေစဘဲ) ထားအပ္၏ ဟု (ေဟာေတာ္မူ၏)။

ဤသုိ႔ ေဟာေတာ္မူသည္ ရွိေသာ္ ဥဂၢတသရီရ အမည္ရွိေသာ ပုဏၰားသည္ ျမတ္စြာဘုရားအား ဤစကားကုိ ေလွ်ာက္၏၊ ''အသွ်င္ေဂါတမ တရားေတာ္သည္ အလြန္ ႏွစ္သက္ဖြယ္ ရွိပါ၏၊

အသွ်င္ေဂါတမ တရားေတာ္သည္ အလြန္ ႏွစ္သက္ဖြယ္ ရွိပါ၏။

အသွ်င္ေဂါတမသည္ အကြၽႏု္ပ္ကုိ ယေန႔မွစ၍ အသက္ထက္ဆံုး ရတနာသံုးပါးကုိ ကုိးကြယ္ဆည္းကပ္သူ 'ဥပါသကာ' ဟု မွတ္ေတာ္မူပါ''ဟု ေလွ်ာက္၏။

အသွ်င္ေဂါတမ အကြၽႏု္ပ္သည္ ႏြားလားငါးရာ ႏြားငယ္ငါးရာ ႏြားမငယ္ငါးရာ ဆိတ္ငါးရာ သုိးငါးရာတုိ႔ကုိ လႊတ္ပါ၏၊ အသက္ကုိ ေပးလွဴပါ၏၊ စိမ္းေသာ ျမက္တုိ႔ကုိလည္း စားၾကပါေစ၊ ေအးျမေသာ ေရတုိ႔ကုိလည္း ေသာက္ၾကပါေစ၊ ေအးခ်မ္းစြာ တုိက္ခတ္ေသာ ေလသည္လည္း ထုိႏြားတုိ႔အား တုိက္ခတ္ပါေစ သတည္း ဟု ေလွ်ာက္၏။ 47

၄ - ဒုတိယ အဂၢိသုတ္၊ မဟာဝဂ္၊ သတၱကနိပါတ္၊ အဂၤုတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္။

အဂၢိသုတ္- (မီး) မီး ၃-မ်ဳိး


အဂၢိကၡေႏၶာပမသုတ္-မွ...
ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ၌ သာဓုေခၚျခင္းသည္ ကုသိုလ္တခုျဖစ္ေပ၏။
သာဓု... သာဓု... သာဓု...။

No comments: