ေနာင္တခ်ိန္ လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ၾကပါေစရန္ တရားပံုမ်ား၏ comment တြင္ တရားစာမ်ားပါ ထဲ့ေပးထားပါသည္။






သူေတာ္ေကာင္းတရားမ်ား လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ရန္ ဤအ၀ိုင္းေလးမ်ား အတြင္းမွာ တရားစာမ်ား တရားပံုမ်ားကို သြပ္သြင္းထားပါတယ္ သင္တို႔ စိတ္တိုင္းၾက ကူးယူျဖတ္ေတာက္ လြတ္လပ္စြာ အသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္။


Sunday, July 26, 2009

အသွ်င္ဒဗၺသည္ အကြၽႏု္ပ္ကို ဖ်က္ဆီးပါ၏...

သတိဝိနည္း


ဘုန္းေတာ္ႀကီးေသာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ရာဇၿဂိဳဟ္ျပည္ ရွဥ့္နက္တို႔အား အစာေကြၽးရာ ျဖစ္ေသာ ေဝဠဳဝန္ေက်ာင္း၌ သီတင္းသံုး ေနေတာ္မူေသာအခါ မလႅမင္း၏ သားျဖစ္ေသာ ဖြားျမင္သည္မွ ခုနစ္ႏွစ္မွ်သာ ရွိေသးေသာ အသွ်င္ဒဗၺသည္ အရဟတၱဖိုလ္ကို မ်က္ေမွာက္ ျပဳခဲ့ၿပီ၊ ထိုအသွ်င္ဒဗၺသည္ အရိယာ သာဝကတို႔ ေရာက္သင့္ ေရာက္ထိုက္ေသာ အလံုးစံုေသာ တရားသို႔ အစဥ္ ေရာက္ခဲ့ၿပီ၊ ထိုအသွ်င္ဒဗၺအား တစ္စံုတစ္ရာေသာ ရဟန္းကိစၥ ေနာက္ထပ္ ျပဳဖြယ္ မရွိေတာ့ၿပီ၊ ျပဳအပ္ၿပီးေသာ တရားကိုလည္း ထပ္၍ ပြါးမ်ားဖြယ္ မရွိေတာ့ၿပီ။

ထိုအခါ ဆိတ္ၿငိမ္ရာသို႔ ကပ္၍ (တစ္ပါးတည္း) ကိန္းေအာင္းေနစဥ္ အသွ်င္ ဒဗၺအား ''ဖြားျမင္သည္မွ ခုနစ္ႏွစ္မွ်သာ ရွိေသးေသာ ငါသည္ အရဟတၱဖိုလ္ကို မ်က္ေမွာက္ ျပဳခဲ့ၿပီ၊ (ငါသည္) တပည့္သာဝကတို႔ ေရာက္သင့္ ေရာက္ထိုက္ေသာ အလံုးစံုေသာ တရားသို႔ အစဥ္ ေရာက္ခဲ့ၿပီ၊ ငါ့အား တစ္စံုတစ္ရာေသာ ရဟန္းကိစၥ ေနာက္ထပ္ ျပဳဖြယ္ မရွိေတာ့ၿပီ၊ ျပဳအပ္ၿပီးေသာ တရားကိုလည္း ထပ္၍ ပြါးမ်ားဖြယ္ မရွိေတာ့ၿပီ၊ ငါသည္ သံဃာေတာ္၏ အဘယ္မည္ေသာ အမႈႀကီး ငယ္ကို ျပဳရပါအံ့နည္း'' ဟု စိတ္အၾကံ ျဖစ္ေပၚ၏။

ထိုအခါ မလႅမင္း၏သား အသွ်င္ဒဗၺအား ''ငါသည္ သံဃာေတာ္၏ အိပ္ရာ ေနရာကိုလည္း ခင္းရမူ ဆြမ္းတို႔ကိုလည္း ၫႊန္းရမူ ေကာင္းေလစြ'' ဟု အၾကံ ျဖစ္၏၊ ထိုအခါ မလႅမင္း၏သား အသွ်င္ဒဗၺသည္ ညခ်မ္းအခါ၌ (တစ္ပါးတည္း) ကိန္းေအာင္းရာမွ ထ၍ ျမတ္စြာဘုရားထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီးလွ်င္ ျမတ္စြာဘုရားကို ရွိခိုး၍ တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ထိုင္ေန၏၊ တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ထိုင္ၿပီးေသာ မလႅမင္း၏သား အသွ်င္ဒဗၺသည္ ျမတ္စြာဘုရားအား-

''အသွ်င္ဘုရား ဆိတ္ၿငိမ္ရာသို႔ ကပ္၍ (တစ္ပါးတည္း) ကိန္းေအာင္းေနစဥ္ အကြၽႏု္ပ္အား ဖြားျမင္သည္မွ ခုႏွစ္ႏွစ္မွ်သာ ရွိေသးေသာ ငါသည္ကား အရဟတၱဖိုလ္ကို မ်က္ေမွာက္ ျပဳခဲ့ၿပီ၊ ငါသည္ တပည့္သာဝကတို႔ ေရာက္သင့္ ေရာက္ထိုက္ေသာ အလံုးစံုေသာ တရားသို႔ အစဥ္ ေရာက္ခဲ့ၿပီ၊ ငါ့အား တစ္စံု တစ္ရာေသာ ရဟန္းကိစၥ ေနာက္ထပ္ ျပဳဖြယ္ မရွိေတာ့ၿပီ၊ ျပဳအပ္ၿပီး (ေသာ တရား) ကိုလည္း ထပ္၍ ပြါးမ်ားဖြယ္ မရွိေတာ့ၿပီ၊ ငါသည္ သံဃာေတာ္၏ အဘယ္မည္ေသာ အမႈႀကီးငယ္ကို ျပဳရပါအံ့နည္း'' ဟု စိတ္အၾကံ ျဖစ္ေပၚပါသည္။

''အသွ်င္ဘုရား ထိုအကြၽႏု္ပ္အား 'ငါသည္ သံဃာေတာ္၏ အိပ္ရာေနရာကိုလည္း ခင္းရမူ ဆြမ္းတို႔ကိုလည္း ၫႊန္းရမူ ေကာင္းေလစြ' ဟု အၾကံအစည္ ျဖစ္ပါသည္၊ အသွ်င္ဘုရား အကြၽႏု္ပ္သည္ သံဃာေတာ္၏ အိပ္ရာ ေနရာကိုလည္း ခင္းျခင္းငွါ ဆြမ္းတို႔ကိုလည္း ၫႊန္းျခင္းငွါ အလိုရွိ ပါသည္'' ဟု ေလွ်ာက္၏။

ဒဗၺ ေကာင္းစြ ေကာင္းစြ၊
ဒဗၺ သို႔ျဖစ္လွ်င္ သင္သည္ သံဃာ၏ အိပ္ရာေနရာကိုလည္း ခင္းေလာ့၊
ဆြမ္းတို႔ကိုလည္း ၫႊန္းေလာ့ဟု ခြင့္ျပဳေတာ္မူ၏။

''ေကာင္းပါၿပီ အသွ်င္ဘုရား'' ဟု
မလႅမင္း၏သား အသွ်င္ဒဗၺသည္ ျမတ္စြာဘုရားအား ျပန္ၾကား ေလွ်ာက္ထား၏။

ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဤအေၾကာင္း အရာေၾကာင့္ ရဟန္း သံဃာတို႔ကို စည္းေဝးေစၿပီးလွ်င္ တရား စကားကို ေဟာၾကားေတာ္မူ၍ ရဟန္းတို႔ကို-

ရဟန္းတို႔ သို႔ျဖစ္လွ်င္ သံဃာသည္ မလႅမင္း၏သားဒဗၺကို အိပ္ရာ ေနရာခင္းသူ ဟု လည္းေကာင္း၊ ဆြမ္းၫႊန္းသူ ဟု လည္းေကာင္း သမုတ္ေလာ့။ ရဟန္းတို႔ ဤသို႔လွ်င္ သမုတ္ ရမည္၊ ေရွးဦးစြာ မလႅမင္း၏သား ဒဗၺကို ေတာင္းပန္ရမည္၊ ေတာင္းပန္ၿပီးေနာက္ ကြၽမ္းက်င္ လိမၼာ၍ စြမ္းရည္ရွိေသာ ရဟန္းသည္ သံဃာကို သိေစရမည္- 189

''အသွ်င္ဘုရားတုို႔ သံဃာသည္ အကြၽႏု္ပ္၏ (စကားကို) နာေတာ္မူေလာ့၊ သံဃာအား ေလ်ာက္ပတ္ေသာ အခါရွိေသာ ကံသည္ အကယ္၍ ျဖစ္ျငားအံ့၊ သံဃာသည္ မလႅမင္း၏သား အသွ်င္ဒဗၺကုိ အိပ္ရာေနရာခင္းသူဟု လည္း ေကာင္း၊ ဆြမ္းၫႊန္းသူဟု လည္းေကာင္း သမုတ္ရာ၏၊ ဤကား သိေစျခင္း တည္း။ အသွ်င္ဘုရားတုို႔ သံဃာသည္ အကြၽႏု္ပ္၏ (စကားကို) နာေတာ္မူေလာ့၊

သံဃာသည္ မလႅမင္း၏သား အသွ်င္ဒဗၺကုိ အိပ္ရာေနရာခင္းသူဟု လည္း ေကာင္း၊ ဆြမ္းၫႊန္းသူဟု လည္းေကာင္း သမုတ္၏၊ မလႅမင္း၏သား အသွ်င္ဒဗၺကုိ အိပ္ရာေနရာခင္းသူဟု လည္းေကာင္း၊ ဆြမ္းၫႊန္းသူဟု လည္းေကာင္း သမုတ္ ျခင္းကို အၾကင္ အသွ်င္အား ႏွစ္သက္ျခင္း ရွိ၏၊

ထိုအသွ်င္သည္ ဆိတ္ဆိတ္ ေနရာ၏၊

အၾကင္ အသွ်င္အား ႏွစ္သက္ျခင္း မရွိ၊ ထိုအသွ်င္သည္ ေျပာဆိုရာ၏။

သံဃာသည္ မလႅမင္း၏သား အသွ်င္ဒဗၺကုိ အိပ္ရာေနရာခင္းသူဟု လည္း ေကာင္း၊ ဆြမ္းၫႊန္းသူဟု လည္းေကာင္း သမုတ္အပ္ၿပီ၊ သံဃာအား ႏွစ္သက္ျခင္း ရွိ၏၊ ထိုေၾကာင့္္ ဆိတ္ဆိတ္ ေန၏၊ ဤသို႔ ဆိတ္ဆိတ္ေနသျဖင့္ ဤႏွစ္သက္သည့္ အျဖစ္ကို သိမွတ္ ရပါသည္ဟု (သိေစရမည္ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏)။ 190

၁၉၁။
သမၼဳတိရၿပီးေသာ မလႅမင္း၏သား အသွ်င္ဒဗၺသည္ သေဘာတူ ရဟန္းတို႔အား တစ္ေပါင္းတည္း အိပ္ရာေနရာကို ခင္းေပး၏၊ အၾကင္ရဟန္းတို႔သည္ သုတၱန္ကို ေဆာင္ကုန္၏၊

''ထိုရဟန္းတို႔သည္ အခ်င္းခ်င္း သုတၱန္ကို အညီအၫြတ္ ရြတ္ၾကလိမ့္မည္'' ဟု ထိုရဟန္းတို႔အား တစ္ေပါင္းတည္း အိပ္ရာ ေနရာကို ခင္းေပး၏။

အၾကင္ ရဟန္းတို႔သည္ ဝိနည္းကို ေဆာင္ကုန္၏၊ ''ထိုရဟန္းတို႔သည္ အခ်င္းခ်င္း ဝိနည္းကို ဆံုးျဖတ္ၾကလိမ့္မည္'' ဟု ထိုရဟန္းတို႔အား တစ္ေပါင္းတည္း အိပ္ရာ ေနရာကို ခင္းေပး၏။

အၾကင္ ရဟန္းတို႔သည္ တရားေဟာ ဓမၼကထိက (ျဖစ္ၾကကုန္၏)၊ ''ထိုရဟန္းတို႔ သည္ အခ်င္းခ်င္း တရားကို ေဆြးေႏြးၾကလိမ့္မည္'' ဟု ထိုရဟန္းတို႔အား တစ္ေပါင္းတည္း အိပ္ရာ ေနရာကို ခင္းေပး၏။

အၾကင္ ရဟန္းတို႔သည္ စ်ာန္ ဝင္စားေလ့ ရွိကုန္၏၊ ''ထိုရဟန္းတို႔သည္ အခ်င္း ခ်င္း ေႏွာင့္ယွက္ျခင္းမွ ကင္းကုန္ လတၱံ႕'' ဟု ထိုရဟန္းတို႔အား တစ္ေပါင္းတည္း အိပ္ရာေ နရာကို ခင္းေပး၏။

အၾကင္ ရဟန္းတို႔သည္ (မဂ္ဖိုလ္မွ) ဖီလာျဖစ္ေသာ စကားကို ေျပာေလ့ ရွိကုန္၏၊ ကိုယ္ (ခႏၶာ) ၏ ခိုင္ျမဲမႈ အေလ့အက်င့္ မ်ားကုန္သည္ ျဖစ္၍ ေနကုန္၏၊ ''ဤအသွ်င္တို႔သည္ ဤေမြ႕ေလ်ာ္ျခင္းျဖင့္လည္း အသွ်င္တို႔သည္ ေနကုန္ လတၱံ႕'' ဟု ထိုရဟန္းတို႔အားလည္း တစ္ေပါင္းတည္း အိပ္ရာ ေနရာကို ခင္းေပး၏။

အၾကင္ ရဟန္းတို႔သည္ အခါမဲ့ လာၾကကုန္၏၊ ထိုရဟန္းတို႔အားလည္း ေတေဇာ ကသိုဏ္းလွ်င္ အာ႐ုံရွိေသာ စ်ာန္ကို ဝင္စား၍ ထိုအေရာင္ (အလင္း) ျဖင့္ပင္ အိပ္ရာ ေနရာကို ခင္းေပး၏။

စင္စစ္အားျဖင့္ ရဟန္းတို႔သည္ ''မလႅမင္း၏သား အသွ်င္ဒဗၺ၏ တန္ခိုးျပာဋိဟာကို ငါတို႔ ၾကည့္ကုန္အံ့'' ဟု တမင္သက္သက္ အခါမဲ့၌လည္း လာကုန္၏၊ ထို (ရဟန္း)တို႔သည္ မလႅမင္း၏သား အသွ်င္ဒဗၺသို႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ ''ငါ့သွ်င္ဒဗၺ ငါတို႔အား အိပ္ရာ ေနရာကို ခင္းေပးေလာ့'' ဟု ဆိုကုန္၏။

ထိုရဟန္းတို႔ကုိ မလႅမင္း၏သား အသွ်င္ဒဗၺသည္ ''အသွ်င္တို႔သည္ အဘယ္ အရပ္၌ အလိုရွိကုန္သနည္း အဘယ္အရပ္၌ ခင္းေပးရမည္နည္း'' ဟု ဆို၏၊ ထိုရဟန္းတို႔သည္ တမင္သက္သက္ အေဝး၌ ၫႊန္းကုန္၏၊ ''ငါ့သွ်င္ဒဗၺ ငါတို႔အား ဂိဇၩကုဋ္ေတာင္၌ အိပ္ရာ ေနရာကို ခင္းေပးေလာ့၊ ငါ့သွ်င္ ငါတို႔အား ခိုးသူ ပစ္ခ်ရာ 'ေစာရပပါတ' ေခ်ာက္၌ အိပ္ရာ ေနရာကို ခင္းေပးေလာ့၊ ငါ့သွ်င္ ငါတို႔အား ဣသိဂိလိ ေတာင္နံပါး ေက်ာက္နက္ (ဂူ)၌ အိပ္ရာ ေနရာကို ခင္းေပးေလာ့၊ ငါ့သွ်င္ ငါတို႔အား ေဝဘာရေတာင္နံပါး စရည္းပင္ (ဂူ)၌ အိပ္ရာ ေနရာကို ခင္းေပးေလာ့၊ ငါ့သွ်င္ ငါတို႔အား ယင္းတိုက္ေတာ သပၸေသာ႑ိက ခ်ဳိင့္ဝွမ္း၌ အိပ္ရာ ေနရာကို ခင္းေပးေလာ့၊ ငါ့သွ်င္ ငါတို႔အား ေဂါတမေခ်ာက္၌ အိပ္ရာ ေနရာကို ခင္းေပးေလာ့၊ ငါ့သွ်င္ ငါတို႔အား တည္ပင္ေရာက္ေသာ ေခ်ာက္၌ အိပ္ရာ ေနရာကို ခင္းေပးေလာ့၊ ငါ့သွ်င္ ငါတို႔အား ကေပါတ ေခ်ာက္၌ အိပ္ရာ ေနရာကို ခင္းေပးေလာ့၊ ငါ့သွ်င္ ငါတို႔အား တေပါဒါ အရံ၌ အိပ္ရာ ေနရာကို ခင္းေပးေလာ့၊ ငါ့သွ်င္ ငါတို႔အား ဇီဝက၏ သရက္ဥယ်ာဥ္၌ အိပ္ရာ ေနရာကို ခင္းေပးေလာ့၊ ငါ့သွ်င္ ငါတို႔အား မဒၵကုစၧိေတာ၌ အိပ္ရာ ေနရာကို ခင္းေပးေလာ့'' ဟု (အေဝး၌ ၫႊန္းကုန္၏)။

ထိုရဟန္းတို႔အား အသွ်င္ဒဗၺသည္ ေတေဇာကသိုဏ္းလွ်င္ အာ႐ုံရွိေသာ စ်ာန္ကို ဝင္စား၍ ေတာက္ပေသာ လက္ၫိႇဳးျဖင့္ ေရွးမွ ေရွးမွ သြား၏။ ထိုရဟန္းတို႔ သည္လည္း ထိုအေရာင္အလင္းျဖင့္သာလွ်င္ မလႅမင္း၏သား အသွ်င္ဒဗၺ၏ ေနာက္မွ ေနာက္မွ လိုက္ကုန္၏။ ထိုရဟန္းတို႔အား မလႅမင္း၏သား အသွ်င္ဒဗၺ သည္ ''ဤကား ေညာင္ေစာင္း 'ခုတင္' တည္း၊ ဤကား အင္းပ်ဥ္ 'ခံုရွည္' တည္း၊ ဤကား ဘံုလွ်ဳိ 'ဖံု' တည္း၊ ဤကား ေခါင္းအံုးတည္း၊ ဤကား က်င္ႀကီး (စြန္႔ရာ) ဌာနတည္း၊ ဤကား က်င္ငယ္ (စြန္႔ရာ) ဌာနတည္း၊ ဤကား ေသာက္ေရတည္း၊ ဤကား သံုးေဆာင္ေရတည္း၊ ဤကား ေတာင္ေဝွးတည္း၊ ဤကား ဤအခ်ိန္၌ ဝင္ရမည္၊ ဤအခ်ိန္၌ ထြက္ရမည္ စသည္ျဖင့္ ထားအပ္ေသာ သံဃာ၏ ကတိကဝတ္တည္း'' ဟု ေျပာဆို၍ အိပ္ရာ ေနရာကို ခင္းေပး၏။

မလႅမင္း၏သား အသွ်င္ဒဗၺသည္ ထို (ရဟန္း) တို႔အား အိပ္ရာ ေနရာကို ခင္းေပးၿပီးေသာ္ ေဝဠဳဝန္ ေက်ာင္းေတာ္သို႔ သာလွ်င္ တစ္ဖန္ ျပန္ႂကြ၏။ 191

ထိုအခါ ေမတၱိယဘူမဇကရဟန္းတို႔သည္ အငယ္လည္း ျဖစ္ကုန္၏၊ ဘုန္းကံ လည္း နည္းပါးကုန္၏၊ သံဃာ၏ ယုတ္ညံ့ေသာ အိပ္ရာ ေနရာတို႔သည္ လည္းေကာင္း၊ ယုတ္ညံ့ေသာ ဆြမ္းတို႔သည္ လည္းေကာင္း ထိုရဟန္းတို႔အား ေရာက္ကုန္၏။

ထိုအခါ ရာဇၿဂိဳဟ္ျပည္၌ လူတုိ႔သည္ မေထရ္ျဖစ္ေသာ ရဟန္းတို႔အား အထူး ျပဳျပင္ (စီရင္)အပ္ေသာ ဆြမ္းကို လည္းေကာင္း၊ ေထာပတ္ကို လည္းေကာင္း၊ ဆီကို လည္းေကာင္း၊ လက္သုပ္ဟင္းလ်ာကို လည္းေကာင္း (လွဴျခင္းငွါ အလို ရွိကုန္၏)။ ေမတၱိယ ဘူမဇကရဟန္းတို႔အား ပကတိ အတိုင္းျဖစ္ေသာ ခ်က္ထား တိုင္းေသာ ပအံုးရည္ 'ပံုးရည္' လွ်င္ ႏွစ္ခုေျမာက္ ျဖစ္ေသာ ဆန္ကြဲထမင္းကို လွဴကုန္၏။

ထို(ေမတၱိယဘူမဇက) ရဟန္းတို႔သည္ ဆြမ္းစားၿပီးေနာက္ ဆြမ္းစား ဇရပ္မွ ဖဲသြားကုန္ၿပီးလတ္ေသာ္ မေထရ္ျဖစ္ကုန္ေသာ ရဟန္းတို႔ကို ''ငါ့သွ်င္တို႔ သင္တို႔အား ဆြမ္းစား ဇရပ္၌ အဘယ္အရာသည္ ျဖစ္သနည္း၊ ငါ့သွ်င္တို႔ သင္တို႔အား ဆြမ္းစား ဇရပ္၌ အဘယ္အရာသည္ ျဖစ္သနည္း'' ဟု ေမးကုန္၏။ အခ်ဳိ႕ မေထရ္တို႔သည္ ''ငါ့သွ်င္တို႔ ငါတို႔အား ေထာပတ္သည္ ျဖစ္၏၊ ဆီသည္ ျဖစ္၏၊ လက္သုပ္ ဟင္းလ်ာသည္ ျဖစ္၏'' ဟု ေျပာကုန္၏။ ေမတၱိယ ဘူမဇက ရဟန္းတို႔သည္ကား ''ငါ့သွ်င္တို႔ ငါတို႔အား တစ္စံုတစ္ခု (အထူး) မျဖစ္ၿပီ၊ ပကတိ အတိုင္းျဖစ္ေသာ ခ်က္ထားတိုင္းေသာ ပအံုးရည္လွ်င္ ႏွစ္ခုေျမာက္ ရွိေသာ ဆန္ကြဲ ထမင္းသည္ ျဖစ္၏'' ဟု ေျပာကုန္၏။

ထိုအခါ ကလ်ာဏဘတၱိက ဒါယကာသည္ သံဃာအား စတုကၠဘတ္ကို နိစၥဘတ္ လွဴ၏၊ ထို ဒါယကာသည္ ဆြမ္းစား ဇရပ္၌ သားမယားႏွင့္တကြ အနီး၌ ရပ္တည္၍ လုပ္ေကြၽး၏၊ အခ်ဳိ႕ ရဟန္းတို႔ကို ဆြမ္းျဖင့္ ေမးကုန္၏၊ အခ်ဳိ႕ ရဟန္းတို႔ကို ဟင္းလ်ာျဖင့္ ေမးကုန္၏၊ အခ်ဳိ႕ ရဟန္းတို႔ကို ဆီျဖင့္ ေမးကုန္၏၊ အခ်ဳိ႕ ရဟန္း တို႔ကို လက္သုပ္ဟင္းလ်ာျဖင့္ ေမးကုန္၏။

ထိုအခါ ကလ်ာဏဘတၱိက ဒါယကာ၏ ဆြမ္းကို နက္ျဖန္ (သံုးေဆာင္ရန္) အလို႔ငွါ ေမတၱိယဘူမ ဇကရဟန္းတို႔အား ၫႊန္းအပ္၏၊ ထိုအခါ ကလ်ာဏဘတၱိက သူႂကြယ္သည္ တစ္စံု တစ္ခုျပဳဖြယ္ျဖင့္ အရံသို႔ သြား၏၊ ထိုဒါယကာသည္ မလႅမင္း၏သား အသွ်င္ဒဗၺထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ မလႅမင္း၏သား အသွ်င္ဒဗၺကို ရွိခိုးၿပီးလွ်င္ တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ထိုင္ၿပီးေသာ ကလ်ာဏဘတၱိက ဒါယကာကို မလႅမင္း၏သား အသွ်င္ဒဗၺက တရားစကားျဖင့္ (အက်ဳိးစီပြားကို) သိျမင္ေစလ်က္ (တရားကို) ေဆာက္တည္ေစကာ (တရားက်င့္သံုးရန္)ထက္သန္ေစ၍ ရႊင္လန္းေစၿပီး ျဖစ္ရကား (ကလ်ာဏဘတၱိက သူႂကြယ္သည္) မလႅမင္း၏သား အသွ်င္ဒဗၺအား-

''အသွ်င္ဘုရား အကြၽႏု္ပ္တို႔၏ အိမ္၌ နက္ျဖန္ (သံုးေဆာင္ရန္) အလို႔ငွါ အဘယ္ (ရဟန္း)အား ဆြမ္းကို ၫႊန္းအပ္ပါ သနည္း'' ဟု ေလွ်ာက္၏။

''ဒါယကာ သင္တို႔၏ အိမ္၌ နက္ျဖန္ (သံုးေဆာင္ရန္) အလို႔ငွါ ေမတၱိယ ဘူမဇက ရဟန္းတို႔အား ဆြမ္းကို ၫႊန္းအပ္ၿပီ'' ဟု (ေျပာ၏)။

ထိုိုအခါ ကလ်ာဏဘတၱိကသူႂကြယ္သည္ ႏွလံုးမသာ ျဖစ္ေလ၏၊ ''အဘယ့္ ေၾကာင့္ ရဟန္းယုတ္ တို႔သည္ ငါတို႔၏ အိမ္၌ သံုးေဆာင္ကုန္ လတၱံ႔နည္း'' ဟု အိမ္သို႔ သြား၍ ''ဟယ္ ကြၽန္မ နက္ျဖန္ ဆြမ္းစားလာေသာ ရဟန္းတို႔ကုိ တံခါးမုခ္၌ ေနရာကို ခင္း၍ ပအံုးရည္လွ်င္ ႏွစ္ခုေျမာက္ေသာ ဆန္ကြဲ ထမင္းျဖင့္ လုပ္ေကြၽး ေလာ့'' ဟု ေစခိုင္း၏၊ ''ေကာင္းပါၿပီ အရွင္'' ဟု ထိုကြၽန္မသည္ ကလ်ာဏဘတၱိက
သူႂကြယ္အား ျပန္ၾကားေျပာဆို၏။

ထိုိုအခါ ေမတၱိယဘူမဇကရဟန္းတို႔သည္ ''ငါ့သွ်င္တို႔ ယမန္ေန႔က ငါတို႔အား ကလ်ာဏဘတၱိက ဒါယကာ၏ ဆြမ္းကို ၫႊန္းအပ္ၿပီ၊ နက္ျဖန္ ငါတို႔ကို ကလ်ာဏ ဘတၱိက ဒါယကာသည္ သားမယားႏွင့္တကြ အနီး၌ ကပ္၍ လုပ္ေကြၽး လတၱံ႕၊ အခ်ဳိ႕ ရဟန္းတို႔ကို ဆြမ္းျဖင့္ ေမးကုန္ လတၱံ႕၊ အခ်ဳိ႕ ရဟန္းတို႔ကို ဟင္းလ်ာျဖင့္ ေမးကုန္ လတၱံ႕၊ အခ်ဳိ႕ ရဟန္းတို႔ကို ဆီျဖင့္ ေမးကုန္ လတၱံ႕၊ အခ်ဳိ႕ ရဟန္းတို႔ကို လက္သုပ္ ဟင္းလ်ာျဖင့္ ေမးကုန္ လတၱံ႕'' ဟု ထိုေမတၱိယဘူမဇကရဟန္းတို႔သည္
ထိုဝမ္းေျမာက္ျခင္းျဖင့္ သာလွ်င္ ညဥ့္၌ စိတ္ အလိုရွိတိုင္း မအိပ္ (ႏိုင္ၾက) ကုန္။ ထိုေနာက္ ေမတၱိယ ဘူမဇကရဟန္းတို႔သည္ နံနက္အခ်ိန္၌ သကၤန္းကို ျပင္ဝတ္၍ သပိတ္ သကၤန္းကို ယူေဆာင္ကာ ကလ်ာဏဘတၱိက ဒါယကာ၏ အိမ္သို႔ ခ်ဥ္းကပ္ကုန္၏။

ထိုကြၽန္မသည္ အေဝးမွလာေသာ ေမတၱိယဘူမဇကရဟန္းတို႔ကို ျမင္၏၊ ျမင္ၿပီး ေနာက္ တံခါးမုခ္၌ ေနရာကို ခင္းေပး၍ ေမတၱိယဘူမဇကရဟန္းတို႔ကို ''အသွ်င္ ဘုရားတို႔ ထိုင္ကုန္ေလာ့''ဟု ေလွ်ာက္၏။

ထိုိုအခါ ေမတၱိယဘူမဇကရဟန္းတို႔အား ''မုခ် ဧကန္ ဆြမ္းသည္ မၿပီးေသးသည္ ျဖစ္၍ ငါတို႔သည္ တံခါးမုခ္၌ ေနထိုင္ရကုန္၏'' ဟု ေအာက္ေမ့ျခင္း ျဖစ္၏။

ထိုိုအခါ ထိုကြၽန္မသည္ ပအံုးရည္လွ်င္ ႏွစ္ခုေျမာက္ေသာ ဆန္ကြဲ ထမင္းျဖင့္ ''အသွ်င္ဘုရားတို႔ ဘုဥ္းေပး (သံုးေဆာင္) ကုန္ေလာ့'' ဟု (ကပ္ေလ၏)။ ''ႏွမ ငါတို႔ကား နိစၥဘတ္ ရွိသူမ်ားတည္း''ဟု (ေျပာ၏)။ အသွ်င္ဘုရားတို႔ နိစၥဘတ္ ရွိသူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္ဟု သိပါသည္၊ သို႔ရာတြင္ ယမန္ေန႔ကပင္ ''ဟယ္ကြၽန္မ နက္ျဖန္ ဆြမ္းစားလာေသာ ရဟန္းတို႔ကုိ တံခါးမုခ္၌ ေနရာကို ခင္း၍ ပအံုးရည္ လွ်င္ ႏွစ္ခုေျမာက္ေသာ ဆန္ကြဲ ထမင္းျဖင့္ လုပ္ေကြၽးေလာ့'' ဟု အကြၽႏု္ပ္ကို ေစခိုင္း အပ္ပါသည္။ အသွ်င္ဘုရားတို႔ ဘုဥ္းေပး (သံုးေဆာင္) ကုန္ေလာ့'' ဟု (ေလွ်ာက္၏)။

ထိုိုအခါ ေမတၱိယဘူမဇကရဟန္းတို႔သည္ ''ငါ့သွ်င္တို႔ ယမန္ေန႔က ကလ်ာဏ ဘတၱိက ဒါယကာသည္ အရံတြင္းရွိ မလႅမင္း၏သား ဒဗၺထံသို႔ လာ၏၊ ငါတို႔ကို မလႅမင္း၏သား ဒဗၺသည္ ဒါယကာ၏ အထံ၌ မုခ် ဧကန္ ဖ်က္ဆီး အပ္ကုန္ၿပီ'' ဟု ထိုိေမတၱိယဘူမဇကရဟန္းတို႔သည္ ထိုႏွလံုး မသာျခင္းျဖင့္ သာလွ်င္ စိတ္ အလိုရွိတိုင္း 'စိတ္တိုင္းက်' မသံုးေဆာင္ၾကကုန္။ ထိုိုအခါ ေမတၱိယ ဘူမဇက ရဟန္းတို႔သည္ ဆြမ္းစားၿပီးေနာက္ ဆြမ္းစား ဇရပ္မွ ဖဲကုန္လတ္ေသာ္ အရံသို႔ သြား၍ သပိတ္ သကၤန္းကို သိုမွီးသိမ္း ဆည္းၿပီးလွ်င္ အရံအပ တံခါးမုခ္၌ ဒုကုဋ္ အာေယာဂပတ္ ဖြဲ႕လ်က္ ဆိတ္ဆိတ္ ေနကုန္၍ မ်က္ႏွာ မလွကုန္သည္ ျဖစ္၍ ခ်ေသာ ပခံုး ရွိကုန္သည္ ျဖစ္၍ ေအာက္သို႔ မ်က္ႏွာ ခ်ကုန္သည္ ျဖစ္၍ ၾကံမိႈင္ ကုန္သည္ ျဖစ္၍ စကား မဆိုကုန္သည္ ျဖစ္၍ ေနထိုင္ကုန္၏။

ထိုအခါ ေမတၱိယာဘိကၡဳနီမသည္ ေမတၱိယဘူမဇကရဟန္းတို႔ထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီး ေနာက္ ေမတၱိယ ဘူမဇကရဟန္းတို႔ကို ''အသွ်င္တို႔ ရွိခိုးပါ၏'' ဟု ဆို၏။ ဤသို႔ ဆိုလတ္ေသာ္ ေမတၱိယဘူမဇက ရဟန္းတို႔သည္ စကား မေျပာၾကကုန္။
ႏွစ္ႀကိမ္ေျမာက္လည္း။ပ။
သံုးႀကိမ္ေျမာက္လည္း ေမတၱိယာဘိကၡဳနီမသည္ ေမတၱိယ ဘူမဇကရဟန္း တို႔ကို ''အသွ်င္တို႔ ရွိခိုးပါ၏'' ဟု ဆို၏။ သံုးႀကိမ္ေျမာက္လည္း ေမတၱိယဘူမဇကရဟန္း တို႔သည္ စကား မေျပာၾကကုန္။

အကြၽႏု္ပ္သည္ အသွ်င္တို႔အား အဘယ္သို႔ ျပစ္မွားမိပါသနည္း၊
အဘယ့္ေၾကာင့္ အကြၽႏု္ပ္ကို အသွ်င္တို႔သည္ စကားမေျပာကုန္သနည္းဟုေမး၏။

ႏွမ ငါတို႔ ျဖစ္တိုင္းဆိုအံ့၊ သင္သည္ ငါတို႔ကို မလႅမင္း၏သား ဒဗၺသည္ ညႇဥ္းဆဲ အပ္သည္ျဖစ္လ်က္ သင္သည္ လ်စ္လ်ဴ႐ႈဘိ၏ဟု (ဆိုၾကကုန္၏)။
အသွ်င္တို႔ အကြၽႏု္ပ္သည္ အဘယ္ကို ျပဳရပါမည္နည္းဟု (ေမး၏)။
ႏွမ သင္သည္ အကယ္၍ အလိုရွိပါမူ ယေန႔ပင္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ မလႅမင္း၏ သား ဒဗၺကို ဖ်က္ဆီးရာ၏ဟု (ဆိုၾကကုန္၏)။

အသွ်င္တို႔ အကြၽႏု္ပ္သည္ အဘယ္ကို ျပဳရပါမည္နည္း၊ အကြၽႏု္ပ္သည္ အဘယ္ကို ျပဳျခင္းငွါ တတ္ႏိုင္ပါသနည္းဟု (ေမး၏)။

ႏွမ လာေလာ့၊ သင္သည္ ျမတ္စြာဘုရား အထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီးေနာက္ ျမတ္စြာ ဘုရားကို ''အသွ်င္ဘုရား ဤအမႈသည္ မေလ်ာက္ပတ္ပါ၊ မသင့္တင့္ပါ၊ အသွ်င္ဘုရား အၾကင္ အရပ္မ်က္ႏွာသည္ ေဘး မရွိခဲ့ပါ၊ ရန္ မရွိခဲ့ပါ၊ ႏိွပ္စက္မႈ မရွိခဲ့ပါ၊ ထိုအရပ္ မ်က္ႏွာသည္ (ယခု) ေဘး ရွိပါသည္၊ ရန္ရွိပါသည္၊ ႏိွပ္စက္မႈ ရွိပါသည္၊ အၾကင္အရပ္မွ ေလ (တိုက္ခတ္ျခင္း) မရွိခဲ့ပါ၊ ယခု ထိုအရပ္မွ ေလ (တိုက္ခတ္ျခင္း) ရွိခဲ့ပါသည္၊ ေရသည္ အလွ်ံေျပာင္ေျပာင္ ေတာက္ေလာင္၍ ေနေယာင္တကား၊ မလႅမင္း၏သား အသွ်င္ဒဗၺသည္ အကြၽႏု္ပ္ကို ဖ်က္ဆီး အပ္ပါ၏'' ဟု ေလွ်ာက္ေလာ့ဟု (ဆိုၾကကုန္၏)။

''အသွ်င္ဘုရားတို႔ ေကာင္းပါၿပီ'' ဟု ေမတၱိယာ ဘိကၡဳနီမသည္ ေမတၱိယ ဘူမဇက ရဟန္းတို႔အား စကားကို ဝန္ခံခဲ့၍ ျမတ္စြာဘုရား အထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီးေနာက္ ျမတ္စြာဘုရားကို ရွိခိုး၍ တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ရပ္တည္၏၊ တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ရပ္တည္ၿပီးေသာ ေမတၱိယာ ဘိကၡဳနီမသည္ ျမတ္စြာဘုရားကို-


''အသွ်င္ဘုရား ဤအမႈသည္ မေလ်ာက္ပတ္ပါ၊ မသင့္တင့္ပါ၊ အသွ်င္ဘုရား အၾကင္ အရပ္မ်က္ႏွာသည္ ေဘး မရွိခဲ့ပါ၊ ရန္ မရွိခဲ့ပါ၊ ႏိွပ္စက္မႈ မရွိခဲ့ပါ၊ ထိုအရပ္ မ်က္ႏွာသည္ (ယခု) ေဘး ရွိပါသည္၊ ရန္ရွိပါသည္၊ ႏိွပ္စက္မႈ ရွိပါသည္၊ အၾကင္အရပ္မွ ေလ (တိုက္ခတ္ျခင္း) မရွိခဲ့ပါ၊ (ယခု) ထိုအရပ္မွ ေလ (တိုက္ခတ္ျခင္း) ရွိခဲ့ပါသည္၊ ေရသည္ အလွ်ံ ေျပာင္ေျပာင္ ေတာက္ေလာင္၍ ေနေယာင္ တကား၊ မလႅမင္း၏သား အသွ်င္ဒဗၺသည္ အကြၽႏု္ပ္ကို ဖ်က္ဆီးပါ၏'' ဟု ေလွ်ာက္၏။ 192

ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဤအေၾကာင္း အရာေၾကာင့္ ရဟန္းသံဃာကို စည္းေဝးေစၿပီးလွ်င္ မလႅမင္း၏သား အသွ်င္ဒဗၺကို''ဒဗၺ သင္သည္ ဤဘိကၡဳနီမ ေျပာသကဲ့သို႔ ဤသို႔ သေဘာရွိေသာ ဖ်က္ဆီးမႈကို ျပဳမိသည္ဟု အမွတ္ရ၏ ေလာ''ဟု စိစစ္ ေမးျမန္းေတာ္မူ၏။

အသွ်င္ဘုရား အကြၽႏု္ပ္သည္ ျမတ္စြာဘုရား သိေတာ္မူသည့္ အတိုင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္ ဘုရားဟု (ေလွ်ာက္၏)။
ႏွစ္ႀကိမ္ေျမာက္လည္း။ပ။ သံုးႀကိမ္ေျမာက္လည္း မလႅမင္း၏သား အသွ်င္ဒဗၺကို ''ဒဗၺ သင္သည္ ဤဘိကၡဳနီမ ေျပာသကဲ့သို႔ ဤသို႔ သေဘာရွိေသာ ဖ်က္ဆီးမႈကို ျပဳမိသည္ဟူ၍ အမွတ္ ရ၏ေလာ'' ဟု ေမးေတာ္မူ၏။

အသွ်င္ဘုရား အကြၽႏု္ပ္သည္ ျမတ္စြာဘုရား သိေတာ္မူသည့္ အတိုင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္ ဘုရားဟု (ေလွ်ာက္၏)။

''ဒဗၺ ပညာရွိတို႔သည္ ဤသို႔ မေျဖရွင္းၾကကုန္၊ အကယ္၍ သင္သည္ ျပဳအပ္သည္ ျဖစ္အံ့၊ ျပဳအပ္ပါ၏ဟု ေလွ်ာက္ဆိုေလာ့၊ အကယ္၍ သင္သည္ မျပဳအပ္သည္ ျဖစ္အံ့၊ မျပဳအပ္ပါဟု ေလွ်ာက္ဆိုေလာ့'' ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။

အသွ်င္ဘုရား အကြၽႏ္ု္ပ္သည္ ေမြးသည့္ အခါမွစ၍ အိပ္မက္မွ်ျဖင့္လည္း ေမထုန္ အက်င့္ကို ျပဳက်င့္ မွီဝဲမိသည္ဟု မသိပါ၊ ႏုိးေသာ တပည့္ေတာ္သည္ အဘယ္ ဆိုဖြယ္ရာ ရွိပါေတာ့ အံ့နည္းဟု (ေလွ်ာက္၏)။

ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ရဟန္းတို႔ကို 'ရဟန္းတို႔ သို႔ျဖစ္လွ်င္ ေမတၱိယာ ဘိကၡဳနီမအား (အသြင္ကို) ဖ်က္ဆီး ၾကကုန္ေလာ့၊ ဤ(ခိုင္းေသာ) ရဟန္းတို႔ကို လည္း ေမးျမန္း စိစစ္ ကုန္ေလာ့' ဟု မိန္႔ေတာ္ မူ၏။

ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဤစကားကို မိန္႔ေတာ္မူၿပီးလွ်င္ ေနရာမွ ထ၍ ေက်ာင္းသို႔ ဝင္ေတာ္မူ၏။

ထိုအခါ ထိုရဟန္းတို႔သည္ ေမတၱိယာဘိကၡဳနီမအားအသြင္ကို ဖ်က္ဆီးၾကကုန္၏။
ထိုအခါ ေမတၱိယဘူမဇကရဟန္းတို႔သည္ ထိုရဟန္းတို႔အား-

''ငါ့သွ်င္တို႔ ေမတၱိယာဘိကၡဳနီမကို မဖ်က္ဆီးၾကပါ ကုန္လင့္၊ ထိုဘိကၡဳနီမသည္ တစ္စံုတစ္ခု ျပစ္မွားသည္ မဟုတ္ပါ၊ အမ်က္ထြက္ကုန္ေသာ ႏွလံုး မသာကုန္ ေသာ (သာသနာေတာ္မွ) ေရြ႕ေလ်ာေစလိုကုန္ေသာ ငါတို႔သည္သာ ထိုဘိကၡဳနီမ ကို တိုက္တြန္း ၾကကုန္၏''ဟု ေျပာဆိုၾကကုန္၏။

ငါ့သွ်င္တို႔ သင္တို႔သည္ မလႅမင္း၏သား အသွ်င္ဒဗၺကို အေျခအျမစ္ မရွိေသာ ပါရာဇိက အာပတ္ျဖင့္ စြပ္စြဲ ဖ်က္ဆီးၾကကုန္ သေလာ ဟု (ေမးၾကကုန္၏)။
ငါ့သွ်င္တို႔ မွန္ေပသည္ဟု (ျပန္ေျပာၾကကုန္၏)။

အလိုနည္းေသာ ရဟန္းတို႔သည္ ''ေမတၱိယဘူမဇကရဟန္းတို႔သည္ မလႅမင္း၏ သား အသွ်င္ဒဗၺကို အေျခအျမစ္ မရွိေသာ ပါရာဇိက အာပတ္ျဖင့္ အဘယ့္ေၾကာင့္ စြပ္စြဲ ဖ်က္ဆီးၾကကုန္ဘိ သနည္း'' ဟု ကဲ့ရဲ႕ကုန္၏၊ ႐ႈတ္ခ် ကုန္၏၊ အျပစ္ျပ ေျပာဆိုၾကကုန္၏။ ထိုအခါ ထိုရဟန္းတို႔သည္ ျမတ္စြာဘုရားအား ဤအေၾကာင္း ကို ေလွ်ာက္ၾကကုန္၏။

''ရဟန္းတို႔ ေမတၱိယဘူမဇကရဟန္းတို႔သည္ မလႅမင္း၏သား ဒဗၺကို အေျခအျမစ္ မရွိေသာ ပါရာဇိကအာပတ္ျဖင့္ စြပ္စြဲ ဖ်က္ဆီးၾကကုန္၏ ဟူသည္ မွန္သေလာ'' ဟု စိစစ္ ေမးျမန္းေတာ္မူ၏။
မွန္ပါသည္ ျမတ္စြာဘုရား ဟု (ေလွ်ာက္ၾကကုန္၏)။ပ။ ကဲ့ရဲ႕ေတာ္မူ၍။ပ။

တရားစကားကို ေဟာေတာ္မူၿပီးလွ်င္ ရဟန္းတို႔ကိုရဟန္းတို႔ သို႔ျဖစ္လွ်င္ သံဃာ သည္ သတိ ျပန္႔ေျပာျခင္းသို႔ ေရာက္ေသာ မလႅမင္း၏သား ဒဗၺအား သတိဝိနည္း ကို ေပးေလာ့။ ရဟန္းတို႔ ဤသို႔ ေပးရမည္။

ရဟန္းတို႔ မလႅမင္း၏သား ထိုဒဗၺသည္ သံဃာသို႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ လက္ဝဲတစ္ဖက္ ပခံုးထက္၌ ဧကသီကို စမၸယ္တင္၍ မေထရ္ႀကီးရဟန္းတို႔၏ ေျခတို႔ကို ရွိခိုး၍ ေဆာင့္ေၾကာင့္ ထိုင္လ်က္ လက္အုပ္ ခ်ီၿပီးလွ်င္-

''အသွ်င္ဘုရားတို႔ အကြၽႏု္ပ္ကို ဤေမတၱိယ ဘူမဇကရဟန္းတို႔သည္ အေျခအျမစ္ မရွိေသာ သီလ ပ်က္စီးျခင္းျဖင့္ စြပ္စြဲ ဖ်က္ဆီးကုန္၏၊ အသွ်င္ဘုရားတို႔ သတိ ျပန္႔ေျပာျခင္းသို႔ ေရာက္ေသာ ထိုအကြၽႏု္ပ္သည္ သံဃာအား သတိ ဝိနည္းကို ေတာင္းပါ၏'' ဟု ဆိုရမည္။ ႏွစ္ႀကိမ္ေျမာက္လည္း ေတာင္းရမည္၊
သံုးႀကိမ္ေျမာက္လည္း ေတာင္းရမည္။

''အသွ်င္ဘုရားတို႔ အကြၽႏု္ပ္ကို ဤေမတၱိယဘူမဇကရဟန္းတို႔သည္ အေျခအျမစ္ မရွိေသာ သီလပ်က္စီးျခင္းျဖင့္ စြပ္စြဲ ဖ်က္ဆီးကုန္၏၊ အသွ်င္ဘုရားတို႔ သတိ ျပန္႔ေျပာျခင္းသို႔ ေရာက္ေသာ ထိုအကြၽႏု္ပ္သည္ သံဃာအား သတိ ဝိနည္းကို ေတာင္းပါ၏'' ဟု ဆိုရမည္။ ကြၽမ္းက်င္ လိမၼာ၍ စြမ္းရည္ ရွိေသာ ရဟန္းသည္ သံဃာကို သိေစရမည္- 193

''အသွ်င္ဘုရားတို႔ သံဃာသည္ အကြၽႏု္ပ္၏ (စကားကို) နာေတာ္မူေလာ့၊ ဤေမတၱိယ ဘူမဇကရဟန္းတို႔သည္ မလႅမင္း၏သား အသွ်င္ဒဗၺကို အေျခအျမစ္ မရွိေသာ သီလ ပ်က္စီးျခင္းျဖင့္ စြပ္စြဲ ဖ်က္ဆီးကုန္၏၊ သတိ ျပန္႔ေျပာျခင္းသို႔ ေရာက္ေသာ မလႅမင္း၏သား အသွ်င္ဒဗၺသည္ သံဃာအား သတိ ဝိနည္းကို ေတာင္း၏၊ သံဃာအား ေလ်ာက္ပတ္ေသာ အခါရွိေသာ ကံသည္ အကယ္၍ ျဖစ္ျငားအံ့၊ သံဃာသည္ သတိ ျပန္႔ေျပာျခင္းသို႔ ေရာက္ေသာ မလႅမင္း၏သား အသွ်င္ဒဗၺအား သတိ ဝိနည္းကို ေပးရာ၏၊ ဤကား သိေစျခင္းတည္း။

အသွ်င္ဘုရားတို႔ သံဃာသည္ အကြၽႏု္ပ္၏ (စကားကို) နာေတာ္မူေလာ့၊ ဤေမတၱိယဘူမဇက ရဟန္းတို႔သည္ မလႅမင္း၏သား အသွ်င္ဒဗၺကို အေျခအျမစ္ မရွိေသာ သီလ ပ်က္စီးျခင္းျဖင့္ စြပ္စြဲ ဖ်က္ဆီးကုန္၏၊ သတိ ျပန္႔ေျပာျခင္းသို႔ ေရာက္ေသာ မလႅမင္း၏သား အသွ်င္ဒဗၺသည္ သံဃာအား သတိ ဝိနည္းကို ေတာင္း၏၊ သံဃာသည္ သတိ ျပန္႔ေျပာျခင္းသို႔ ေရာက္ေသာ မလႅမင္း၏သား အသွ်င္ဒဗၺအား သတိ ဝိနည္းကို ေပး၏၊ သတိ ျပန္႔ေျပာျခင္းသို႔ ေရာက္ေသာ မလႅမင္း၏ သား အသွ်င္ဒဗၺအား သတိ ဝိနည္းေပးျခင္းကို အၾကင္ အသွ်င္အား ႏွစ္သက္ျခင္း ရွိ၏၊ ထိုအသွ်င္သည္ ဆိတ္ဆိတ္ ေနရာ၏၊ အၾကင္ အသွ်င္အား ႏွစ္သက္ျခင္း မရွိ၊ ထိုအသွ်င္သည္ ေျပာဆိုရာ၏။ ႏွစ္ႀကိမ္ေျမာက္လည္း ဤ အေၾကာင္းကို ေျပာၾကားပါ၏။ပ။ သံုးႀကိမ္ေျမာက္လည္း ဤအေၾကာင္းကို ေျပာၾကားပါ၏။

အသွ်င္ဘုရားတို႔ သံဃာသည္ အကြၽႏု္ပ္၏ (စကားကို) နာေတာ္မူေလာ့၊ ဤေမတၱိယ ဘူမဇကရဟန္းတို႔သည္ မလႅမင္း၏သား အသွ်င္ဒဗၺကို အေျခအျမစ္ မရွိေသာ သီလ ပ်က္စီးျခင္းျဖင့္ စြပ္စြဲ ဖ်က္ဆီးကုန္၏၊ သတိ ျပန္႔ေျပာျခင္းသို႔ ေရာက္ေသာ မလႅမင္း၏သား အသွ်င္ဒဗၺသည္ သံဃာအား သတိ ဝိနည္းကို ေတာင္း၏၊ သံဃာသည္ သတိ ျပန္႔ေျပာျခင္းသို႔ ေရာက္ေသာ မလႅမင္း၏သား အသွ်င္ဒဗၺအား သတိ ဝိနည္းကို ေပး၏၊ သတိ ျပန္႔ေျပာျခင္းသို႔ ေရာက္ေသာ မလႅမင္း၏သား အသွ်င္ဒဗၺအား သတိ ဝိနည္းေပးျခင္းကို အၾကင္ အသွ်င္အား ႏွစ္သက္ျခင္း ရွိ၏၊ ထိုအသွ်င္သည္ ဆိတ္ဆိတ္ ေနရာ၏၊ အၾကင္ အသွ်င္အား ႏွစ္သက္ျခင္း မရွိ၊ ထိုအသွ်င္သည္ ေျပာဆိုရာ၏။

သံဃာသည္ သတိ ျပန္႔ေျပာျခင္းသို႔ ေရာက္ေသာ မလႅမင္း၏သား အသွ်င္ဒဗၺအား သတိ ဝိနည္းကို ေပးအပ္ၿပီ၊ သံဃာအား ႏွစ္သက္ျခင္း ရွိ၏၊ ထို႔ေၾကာင့္္ ဆိတ္ဆိတ္ ေန၏၊ ဤသို႔ ဆိတ္ဆိတ္ ေနသျဖင့္ ဤႏွစ္သက္သည့္ အျဖစ္ကို သိမွတ္ရပါသည္ဟု (သိေစရမည္ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏)။ 19

ရဟန္းတို႔ တရားႏွင့္ ေလ်ာ္ေသာ သတိဝိနည္းေပးျခင္းတို႔သည္ ဤငါးပါးတို႔တည္း။
ရဟန္းသည္ စင္ၾကယ္၏၊ အာပတ္မသင့္။
ထုိရဟန္းကုိ စြပ္လည္း စြပ္စြဲကုန္၏။
ေတာင္းလည္း ေတာင္း၏။
ထုိရဟန္းအား သံဃာသည္ သတိ ဝိနည္းကုိ ေပး၏။
ဟုတ္မွန္ေသာ သေဘာျဖင့္ ညီၫြတ္သျဖင့္ သတိ ဝိနည္းကုိ ေပး၏။
ရဟန္းတို႔ တရားႏွင့္ ေလ်ာ္ေသာ သတိ ဝိနည္း ေပးျခင္းတို႔သည္ ဤငါးပါးတို႔ တည္းဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။ 195

၂ - သတိဝိနည္း၊ သမထကၡႏၶက၊ စူဠဝဂ္ပါဠိေတာ္။ ဝိနည္း။




ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ၌ သာဓုေခၚျခင္းသည္ ကုသိုလ္တခုျဖစ္ေပ၏။
သာဓု... သာဓု... သာဓု...။

No comments: