ေနာင္တခ်ိန္ လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ၾကပါေစရန္ တရားပံုမ်ား၏ comment တြင္ တရားစာမ်ားပါ ထဲ့ေပးထားပါသည္။






သူေတာ္ေကာင္းတရားမ်ား လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ရန္ ဤအ၀ိုင္းေလးမ်ား အတြင္းမွာ တရားစာမ်ား တရားပံုမ်ားကို သြပ္သြင္းထားပါတယ္ သင္တို႔ စိတ္တိုင္းၾက ကူးယူျဖတ္ေတာက္ လြတ္လပ္စြာ အသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္။


Saturday, September 6, 2008

ဂတိ ငါးမ်ဳိး (သြားရာအရပ္)

ဂတိ ငါးမ်ဳိး (သြားရာအရပ္)

သာရိပုၾတာ လားရာ {ဂတိ}တို႔သည္ ငါးပါးတို႔တည္း။

အဘယ္ ငါးပါးတို႔နည္းဟူမူ-
၁။ ငရဲဘံု၊
၂။ တိရစ ၦာန္ဘံု၊
၃။ ၿပိတၱာဘံု၊
၄။ လူ႕ဘံု၊
၅။ နတ္ဘံုတို႔တည္း။

သာရိပုၾတာ ငါသည္ ငရဲဘံုကုိ လည္းေကာင္း ငရဲဘံုသို႔ ေရာက္ေၾကာင္း လမ္းကုိ လည္းေကာင္း၊ ငရဲဘံုသို႔ ေရာက္ေၾကာင္း အက်င့္ကုိ လည္းေကာင္း ခြဲျခား၍ သိ၏၊ အၾကင္ အက်င့္ကုိ က်င့္ေသာသူသည္ ကုိယ္ခႏၶာ ပ်က္စီး၍ ေသၿပီးသည္မွ ေနာက္၌ ခ်မ္းသာ ကင္းေသာ မေကာင္းသူတို႔ လားရာပ်က္စီး၍ က်ေရာက္ရာ ငရဲသို႔ ေရာက္ရ၏၊ ထုိအက်င့္ကုိလည္း ခြဲျခား၍ သိ၏။

သာရိပုၾတာ ငါသည္ တိရစၦာန္ဘံုကုိ လည္းေကာင္း တိရစၦာန္ဘံုသို႔ ေရာက္ေၾကာင္း လမ္းကုိလည္းေကာင္း တိရစၦာန္ဘံုသို႔ ေရာက္ေၾကာင္း အက်င့္ကုိ လည္းေကာင္း ခြဲျခား၍ သိ၏၊ အၾကင္အက်င့္ကုိ က်င့္ေသာ သူသည္ ကုိယ္ခႏၶာ ပ်က္စီး၍ ေသၿပီးသည္မွ ေနာက္၌ တိရစၦာန္ဘံုသို႔ ေရာက္၏၊ ထုိအက်င့္ကုိလည္း ခြဲျခား၍ သိ၏။

သာရိပုၾတာ ငါသည္ ၿပိတၱာဘံုကုိ လည္းေကာင္း ၿပိတၱာဘံုသို႔ ေရာက္ေၾကာင္း လမ္းကုိ လည္းေကာင္း ၿပိတၱာဘံုသို႔ ေရာက္ေၾကာင္း အက်င့္ကုိ လည္းေကာင္း ခြဲျခား၍ သိ၏၊ အၾကင္ အက်င့္ကုိ က်င့္ေသာ သူသည္ ကုိယ္ခႏၶာ ပ်က္စီး၍ ေသၿပီးသည္မွ ေနာက္၌ ၿပိတၱာဘံုသို႔ ေရာက္၏၊ ထုိအက်င့္ကုိလည္း ခြဲျခား၍ သိ၏။

သာရိပုၾတာ ငါသည္ လူ႕ဘံုကုိ လည္းေကာင္း၊ လူ႕ဘံုသို႔ ေရာက္ေၾကာင္း လမ္းကုိ လည္းေကာင္း၊ လူ႕ဘံုသို႔ ေရာက္ေၾကာင္း အက်င့္ကုိ လည္းေကာင္း ခြဲျခား၍ သိ၏၊ အၾကင္ အက်င့္ကုိ က်င့္ေသာသူသည္ ကုိယ္ခႏၶာ ပ်က္စီး၍ ေသၿပီးသည္မွ ေနာက္၌ လူ႕ဘံု၌ ျဖစ္၏၊ ထုိအက်င့္ကုိလည္း ခြဲျခား၍သိ၏။

သာရိပုၾတာ ငါသည္ နတ္ဘံုကုိ လည္းေကာင္း၊ နတ္ဘံုသို႔ ေရာက္ေၾကာင္း လမ္းကုိ လည္းေကာင္း၊ နတ္ဘံုသို႔ ေရာက္ေၾကာင္း အက်င့္ကုိ လည္းေကာင္း ခြဲျခား၍ သိ၏၊ အၾကင္ အက်င့္ကုိ က်င့္ေသာသူသည္ ကုိယ္ခႏၶာ ပ်က္စီး၍ ေသၿပီး သည္မွ ေနာက္၌ ေကာင္းသူတို႔ လားရာ နတ္ဘံုသို႔ ေရာက္ရ၏၊ ထုိအက်င့္ကုိ လည္း ခြဲျခား၍ သိ၏။

သာရိပုၾတာ ငါသည္ နိဗၺာန္ကုိ လည္းေကာင္း၊ နိဗၺာန္သို႔ ေရာက္ေၾကာင္း လမ္းကုိ လည္းေကာင္း၊ နိဗၺာန္သို႔ ေရာက္ေၾကာင္း အက်င့္ကုိ လည္းေကာင္း ခြဲျခား၍ သိ၏၊

သိလိုေသးလွ်င္...

အၾကင္ အက်င့္ကုိ က်င့္ေသာသူသည္ အာသေ၀ါ တရားတို႔၏ ကုန္ျခင္းေၾကာင့္ အာသေ၀ါ ကင္းေသာ လြတ္ေျမာက္ေသာ (အရဟတၱဖုိလ္) စိတ္ႏွင့္ လြတ္ေျမာက္ ေသာ (အရဟတၱဖုိလ္) ပညာကုိ ယခုဘ၀၌ပင္ ကုိယ္တုိင္ ထူးေသာ ဉာဏ္ျဖင့္ မ်က္ေမွာက္ ျပဳလ်က္ ေရာက္၍ ေန၏၊ ထုိအက်င့္ကုိလည္း ခြဲျခား၍ သိ၏။

သာရိပုၾတာ ဤေလာက၌ ငါသည္ အခ်ဳိ႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္ကုိ {{ဤပုဂၢိဳလ္သည္ ခႏၶာ ကုိယ္ ပ်က္စီး၍ ေသၿပီးသည္မွေနာက္၌ ခ်မ္းသာကင္းေသာ မေကာင္းသူတို႔ လားရာ ပ်က္စီး၍ က်ေရာက္ရာ ငရဲသို႔ ေရာက္မည့္ အက်င့္အတုိင္း က်င့္၏၊ ထုိအတုိင္းလည္း အားထုတ္၏၊ ထုိလမ္းသို႔လည္း တက္၏}}ဟု စိတ္ျဖင့္ စိတ္ကုိ ပုိင္းျခား၍ သိ၏။ ေနာက္အခါ၌ ထုိသူကုိပင္ အထူးသျဖင့္ စင္ၾကယ္ေသာ လူတို႔၏
မ်က္စိထက္ သာလြန္ေသာ နတ္မ်က္စိႏွင့္တူေသာ {ဒိဗၺစကၡဳ}ဉာဏ္ျဖင့္ ကုိယ္ခႏၶာ ပ်က္စီး၍ ေသၿပီးသည္မွ ေနာက္၌ ခ်မ္းသာ ကင္းေသာ မေကာင္းသူတို႔ လားရာ ပ်က္စီး၍ က်ေရာက္ရာ ငရဲသို႔ေရာက္ကာ စင္စစ္ ဆင္းရဲလွစြာ ထက္ျမက္ ၾကမ္းတမ္းသည့္ ေ၀ဒနာကုိ ခံစားေနသည္ကုိ ျမင္ရ၏။

သာရိပုၾတာ ဥပမာအားျဖင့္ ေနပူတို႔ျဖင့္ ပူေလာင္ ႏွိပ္စက္ခံရ၍ အစာေရစာ ဆာေလာင္ မြတ္သိပ္သျဖင့္ ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္ေနေသာ ေယာက်္ားသည္ တစ္ ေၾကာင္းတည္းေသာ ခရီးျဖင့္ မီးက်ီးတို႔ျဖင့္ ျပည့္ေသာ တသူ (ငါးေတာင္) ထက္ ေက်ာ္လြန္သည့္ အခုိးအလွ်ံ ကင္းေသာ မီးက်ီးတြင္းသို႔ ရည္ၫႊန္း၍ လာရာ၏၊ ထုိသူကုိ မ်က္စိ အျမင္ရွိေသာ ေယာက္်ားသည္ ျမင္၍ {{ဤအသွ်င္ ေယာက်္ား သည္ ဤမီးက်ီးတြင္းသို႔ သာလွ်င္ ေရာက္လာမည့္ လမ္းအတုိင္း သြား၏၊ ထုိ အတုိင္းလည္း အားထုတ္၏၊ ထုိလမ္းသို႔လည္း တက္၏}} ဟု ေျပာဆုိရာ၏။ ေနာက္အခါ၌ ထုိသူကုိပင္ ထုိမီးက်ီးတြင္း၌က်လ်က္ စင္စစ္ ဆင္းရဲလွစြာ ထက္ျမက္ ၾကမ္းတမ္းသည့္ ေ၀ဒနာ ခံစား ေနရသည္ကုိ ျမင္ရာ၏။

သာရိပုၾတာ ဤဥပမာအတူပင္ ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ပုဂၢိဳလ္ကုိ {{ဤပုဂၢိဳလ္သည္ ကုိယ္ခႏၶာ ပ်က္စီး၍ ေသၿပီးသည္မွ ေနာက္၌ ခ်မ္းသာ ကင္းေသာ မေကာင္းသူတို႔ လားရာ ပ်က္စီး၍ က်ေရာက္ရာ ငရဲသို႔ေရာက္မည့္ အက်င့္အတုိင္း က်င့္၏၊ ထုိအတုိင္းလည္း အားထုတ္၏၊ ထုိလမ္းသို႔လည္း တက္၏}}ဟု စိတ္ျဖင့္ စိတ္ကုိ ပုိင္းျခား၍ သိ၏။ ေနာက္အခါ၌ ထုိသူကုိပင္ အထူးသျဖင့္ စင္ၾကယ္ေသာ လူတို႔၏ မ်က္စိထက္ သာလြန္ေသာ နတ္မ်က္စိႏွင့္တူေသာ {ဒိဗၺစကၡဳ}ဉာဏ္ျဖင့္ ကုိယ္ခႏၶာ ပ်က္စီး၍ ေသၿပီးသည္မွ ေနာက္၌ ခ်မ္းသာ ကင္းေသာ မေကာင္းသူတို႔ လားရာ ပ်က္စီး၍ က်ေရာက္ရာ ငရဲသို႔ေရာက္ကာ စင္စစ္ ဆင္းရဲလွစြာ ထက္ျမက္ ၾကမ္းတမ္းသည့္ ေ၀ဒနာကုိ ခံစားေနသည္ကုိ ျမင္ရ၏။ (၁)

သာရိပုၾတာ ဤေလာက၌ ငါသည္ အခ်ိဳ႕ေသာပုဂၢိဳလ္ကုိ{{ဤပုဂၢိဳလ္သည္ ကုိယ္ ခႏၶာ ပ်က္စီး၍ ေသၿပီးသည္မွေနာက္၌ တိရစၦာန္ဘံုသို႔ ေရာက္မည့္ အက်င့္အတုိင္း က်င့္၏၊ ထုိအတုိင္းလည္း အားထုတ္၏၊ ထုိလမ္းသို႔လည္း တက္၏}} ဟု စိတ္ျဖင့္ စိတ္ကုိ ပုိင္းျခား၍ သိ၏။ ေနာက္အခါ၌ ထုိသူကုိပင္ အထူးသျဖင့္ စင္ၾကယ္ေသာ လူတို႔၏ မ်က္စိထက္ သာလြန္ေသာ နတ္မ်က္စိႏွင့္ တူေသာ {ဒိဗၺစကၡဳ}ဉာဏ္ျဖင့္ ကုိယ္ခႏၶာ ပ်က္စီး၍ ေသၿပီးသည္မွ ေနာက္၌ တိရစၦာန္ဘံုသို႔ ေရာက္ကာ ဆင္းရဲ လွစြာ ထက္ျမက္ ၾကမ္းတမ္းသည့္ ေ၀ဒနာကုိ ခံစားေနသည္ကုိ ျမင္ရ၏။

သာရိပုၾတာ ဥပမာအားျဖင့္ ေႏြ ေနပူတို႔ျဖင့္ ပူေလာင္ ႏွိပ္စက္ခံရ၍ အစာေရစာ ဆာေလာင္သျဖင့္ ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္ ေနေသာ ေယာက်္ားသည္ တစ္ေၾကာင္းတည္း ေသာ လမ္းခရီးျဖင့္ မစင္ျဖင့္ ျပည့္ေသာ တသူ (ငါးေတာင္) ထက္ ေက်ာ္လြန္သည့္ မစင္တြင္းကုိသာလွ်င္ ရည္ၫႊန္း၍ လာရာ၏၊ ထုိသူကုိ မ်က္စိအျမင္ရွိေသာ ေယာက်္ားသည္ ျမင္၍ {{ဤအသွ်င္ ေယာက်္ားသည္ မစင္တြင္းသို႔သာလွ်င္ ေရာက္မည့္ လမ္းအတုိင္း သြား၏၊ ထုိအတုိင္းလည္း အားထုတ္၏၊ ထုိလမ္းသို႔ လည္း တက္၏}} ဟု ေျပာဆုိရာ၏။ ေနာက္အခါ၌ ထုိသူကုိပင္ ထုိမစင္တြင္း၌ က်လ်က္ ဆင္းရဲလွစြာ ထက္ျမက္ ၾကမ္းတမ္းသည့္ ေ၀ဒနာ ခံစားေနရသည္ကုိ ျမင္ရ၏။

သာရိပုၾတာ ဤဥပမာ အတူပင္ ငါသည္ ဤေလာက၌ အခ်ိဳ႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္ကုိ {{ဤပုဂၢိဳလ္သည္ ကုိယ္ခႏၶာ ပ်က္စီး၍ ေသၿပီးသည္မွ ေနာက္၌ တိရစၦာန္ဘံုသို႔ ေရာက္မည့္ အက်င့္အတုိင္း က်င့္၏၊ ထုိအတုိင္းလည္း အားထုတ္၏၊ ထုိလမ္းသို႔ လည္း တက္၏}} ဟု စိတ္ျဖင့္ စိတ္ကုိ ပုိင္းျခား၍ သိ၏။ ေနာက္အခါ၌ ထုိသူကုိပင္ အထူးသျဖင့္ စင္ၾကယ္ေသာ လူတို႔၏ မ်က္စိထက္ သာလြန္ေသာ နတ္မ်က္စိႏွင့္ တူေသာ {ဒိဗၺစကၡဳ} ဉာဏ္ျဖင့္ ကုိယ္ခႏၶာ ပ်က္စီး၍ ေသၿပီးသည္မွ ေနာက္၌ တိရစၦာန္ဘံုသို႔ ေရာက္ကာ ဆင္းရဲလွစြာ ထက္ျမက္ ၾကမ္းတမ္းသည့္ ေ၀ဒနာကုိ ခံစားေနသည္ကုိ ျမင္ရ၏။ (၂)

သာရိပုၾတာ ငါသည္ အခ်ဳိ႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္ကုိ {{ဤပုဂၢိဳလ္သည္ ကုိယ္ခႏၶာ ပ်က္စီး၍ ေသၿပီးသည္မွ ေနာက္၌ ၿပိတၱာဘံုသို႔ ေရာက္မည့္ အက်င့္အတုိင္း က်င့္၏၊ ထုိအတုိင္းလည္း အားထုတ္၏၊ ထုိလမ္းသို႔လည္း တက္၏}} ဟု စိတ္ျဖင့္ စိတ္ကုိ ပုိင္းျခား၍ သိ၏။ ေနာက္အခါ၌ ထုိသူကုိပင္ အထူးသျဖင့္ စင္ၾကယ္ေသာ လူတို႔၏ မ်က္စိထက္ သာလြန္ေသာ နတ္မ်က္စိႏွင့္တူေသာ {ဒိဗၺစကၡဳ}ဉာဏ္ျဖင့္ ကုိယ္ခႏၶာ ပ်က္စီး၍ ေသၿပီးသည္မွ ေနာက္၌ ၿပိတၱာဘံုသို႔ ေရာက္ကာ ဆင္းရဲမ်ားသည့္ ေ၀ဒနာကုိ ခံစားေနသည္ကုိ ျမင္ရ၏။

သာရိပုၾတာ ဥပမာအားျဖင့္ ေႏြ ေနပူတို႔ျဖင့္ ပူေလာင္ ႏွိပ္စက္ခံရ၍ အစာေရစာ ဆာေလာင္သျဖင့္ ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္ ေနေသာ ေယာက်္ားသည္ တစ္ေၾကာင္းတည္း ေသာ လမ္းခရီးျဖင့္ မညီမၫြတ္ေသာ ေျမအဖို႔၌ အခက္အရြက္ နည္းပါးသျဖင့္ အရိပ္က်ဲေသာ သစ္ပင္ကုိ သာလွ်င္ ရည္ၫႊန္း၍ လာရာ၏။ ထုိသူကုိ မ်က္စိ အျမင္ရွိေသာ ေယက်္ားသည္ ျမင္၍ {{ဤအသွ်င္ ေယာက်္ားသည္ ဤသစ္ပင္သို႔ သာလွ်င္ ေရာက္လာမည့္ လမ္းအတုိင္း သြား၏၊ ထုိအတုိင္းလည္း အားထုတ္၏၊ ထုိလမ္းသို႔လည္း တက္၏}} ဟု ေျပာဆုိရာ၏။ ေနာက္အခါ၌ ထုိသူကုိပင္ ထုိသစ္ပင္၏ အရိပ္၌ထုိင္လ်က္ လည္းေကာင္း အိပ္လ်က္ လည္းေကာင္း ဆင္းရဲမ်ားသည့္ ေ၀ဒနာကုိ ခံစားေနသည္ကုိ ျမင္ရာ၏။

သာရိပုၾတာ ဤဥပမာ အတူပင္ ငါသည္ ဤ ေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္ကုိ ဤပုဂၢိဳလ္သည္ ကုိယ္ခႏၶာပ်က္စီး၍ ေသၿပီးသည္မွေနာက္၌ ၿပိတၱာဘံုသို႔ေရာက္ မည့္ အက်င့္အတုိင္း က်င့္၏၊ ထုိအတုိင္းလည္း အားထုတ္၏၊ ထုိလမ္းသို႔လည္း တက္၏}}ဟု စိတ္ျဖင့္ စိတ္ကုိ ပုိင္းျခား၍ သိ၏။ ေနာက္အခါ၌ ထုိသူကုိပင္ အထူး သျဖင့္ စင္ၾကယ္ေသာ လူတို႔၏ မ်က္စိထက္သာလြန္ေသာ နတ္မ်က္စိႏွင့္ တူေသာ {ဒိဗၺစကၡဳ} ဉာဏ္ျဖင့္ ကုိယ္ခႏၶာ ပ်က္စီး၍ ေသၿပီးသည္မွ ေနာက္၌ ၿပိတၱာဘံုသို႔ ေရာက္ကာ ဆင္းရဲမ်ားသည့္ ေ၀ဒနာကုိ ခံစားေနသည္ကုိ ျမင္ရ၏။ (၃)

သာရိပုၾတာ ဤေလာက၌ ငါသည္ အခ်ဳိ႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္ကုိ {{ဤပုဂၢိဳလ္သည္ ကုိယ္ခႏၶာ ပ်က္စီး၍ ေသၿပီးသည္မွ ေနာက္၌ လူတို႔ဘံု၌ ျဖစ္မည့္ အက်င့္အတုိင္း က်င့္၏၊ ထုိအတုိင္းလည္း အားထုတ္၏၊ ထုိလမ္းသို႔လည္း တက္၏}} ဟု စိတ္ျဖင့္ စိတ္ကုိ ပုိင္းျခား၍ သိ၏။ ေနာက္အခါ၌ ထုိသူကုိပင္ အထူးသျဖင့္ စင္ၾကယ္ေသာ လူတို႔၏ မ်က္စိထက္ သာလြန္ေသာ နတ္မ်က္စိႏွင့္ တူေသာ {ဒိဗၺစကၡဳ}ဉာဏ္ျဖင့္ ကုိယ္ခႏၶာ ပ်က္စီး၍ ေသၿပီးသည္မွ ေနာက္၌ လူတို႔ဘံု၌ ျဖစ္ကာ ခ်မ္းသာမ်ား သည့္ ေ၀ဒနာ ခံစားေနသည္ကို ျမင္ရ၏။

သာရိပုၾတာ ဥပမာအားျဖင့္ ေႏြ ေနပူတို႔ျဖင့္ ပူေလာင္ ႏွိပ္စက္ခံရ၍ အစာေရစာ ဆာေလာင္သျဖင့္ ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္ေနေသာ ေယာက်္ားသည္ တစ္ေၾကာင္းတည္း ေသာ လမ္းခရီးျဖင့္ ညီၫြတ္ေသာ ေျမအဖို႔၌ ေပါက္သည့္ အရြက္စိပ္သျဖင့္ အရိပ္ ေကာင္းေသာ သစ္ပင္ကုိသာလွ်င္ ရည္ၫႊန္း၍ လာရာ၏။ ထုိသူကုိ မ်က္စိအျမင္ ရွိေသာ ေယာက်္ားသည္ ျမင္၍ {{ဤအသွ်င္ ေယာက်္ားသည္ ဤသစ္ပင္သို႔သာ လွ်င္ ေရာက္မည့္ လမ္းအတုိင္း သြား၏၊ ထုိအတုိင္းလည္း အားထုတ္၏၊ ထုိလမ္း သို႔လည္း တက္၏}} ဟု ေျပာဆုိရာ၏။ ေနာက္အခါ၌ ထုိသူကုိပင္ ထုိသစ္ပင္၏ အရိပ္၌ထုိင္လ်က္ လည္းေကာင္း၊ အိပ္လ်က္ လည္းေကာင္း ခ်မ္းသာမ်ားသည့္ ေ၀ဒနာကုိ ခံစား ေနရသည္ကုိ ျမင္ရာ၏။

သာရိပုၾတာ ဤဥပမာ အတူပင္ ငါသည္ ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္ကုိ ဤပုဂၢိဳလ္သည္ ကုိယ္ခႏၶာ ပ်က္စီး၍ ေသၿပီးသည္မွ ေနာက္၌ လူတို႔ဘံု၌ ျဖစ္မည့္ အက်င့္အတုိင္း က်င့္၏၊ ထုိအတုိင္းလည္း အားထုတ္၏၊ ထုိလမ္းသို႔လည္း တက္၏}}ဟု စိတ္ျဖင့္ စိတ္ကုိ ပုိင္းျခား၍ သိ၏။ ေနာက္အခါ၌ ထုိသူကုိပင္ အထူး သျဖင့္ စင္ၾကယ္ေသာ လူတို႔၏မ်က္စိထက္ သာလြန္ေသာ နတ္မ်က္စိႏွင့္ တူေသာ{ဒိဗၺစကၡဳ}ဉာဏ္ျဖင့္ ကုိယ္ခႏၶာ ပ်က္စီး၍ ေသၿပီးသည္မွ ေနာက္၌ လူတို႔ဘံု၌ ျဖစ္ကာ ခ်မ္းသာမ်ားသည့္ ေ၀ဒနာ ခံစားေနသည္ကုိ ျမင္ရ၏။ (၄)

သာရိပုၾတာ ဤေလာက၌ ငါသည္ အခ်ဳိ႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္ကုိ {{ဤပုဂၢိဳလ္သည္ ကုိယ္ ခႏၶာ ပ်က္စီး၍ ေသၿပီးသည္မွ ေနာက္၌ ေကာင္းသူတို႔ လားရာ နတ္ဘံုသို႔ ေရာက္မည့္ အက်င့္အတုိင္း က်င့္၏၊ ထုိအတုိင္းလည္း အားထုတ္၏၊ ထုိလမ္းသို႔ လည္း တက္၏}} ဟု စိတ္ျဖင့္ စိတ္ကုိ ပုိင္းျခား၍ သိ၏။ ေနာက္အခါ၌ ထုိသူကုိပင္ အထူးသျဖင့္ စင္ၾကယ္ေသာ လူတို႔၏ မ်က္စိထက္ သာလြန္ေသာ နတ္ မ်က္စိႏွင့္ တူေသာ {ဒိဗၺစကၡဳ}ဉာဏ္ျဖင့္ ကုိယ္ခႏၶာ ပ်က္စီး၍ ေသၿပီးသည္မွ ေနာက္၌ ေကာင္းသူတို႔လားရာ နတ္ဘံုသို႔ ေရာက္ကာ စင္စစ္ ခ်မ္းသာသည့္ သုခ ေ၀ဒနာ ကုိ ခံစားေနသည္ကုိ ျမင္ရ၏။

သာရိပုၾတာ ဥပမာအားျဖင့္ ျပာသာဒ္တစ္ခု ရွိရာ၏၊ ထုိျပာသာဒ္၌ အတြင္းအျပင္ ေဆးသုတ္ထားၿပီးလွ်င္ ေလမိုး လံုၿခံဳလ်က္ တံခါးမ ေလသာ ျပတင္းတို႔ကုိ ပိတ္ထားအပ္သည့္ အထြတ္တပ္ေသာ ခန္းမေဆာင္ ရွိရာ၏၊ ထုိခန္းမေဆာင္၌ ေမြးရွည္ ေကာ္ေဇာႀကီး၊ ဆန္းၾကယ္ေသာ သားေမြးအခင္း၊ ျဖဴေသာ သားေမြး အခင္း၊ ပန္းေျပာက္ျခယ္ထားေသာ သားေမြးအခင္း၊ ေကာင္းမြန္ေသာ ၀ံပုိင့္ေရ အခင္း၊ မ်က္ႏွာၾကက္ႏွင့္တကြ နီျမန္းေသာ ေျခအံုး၊ ေခါင္းအံုးတို႔ျဖင့္ ခင္းက်င္း ထားအပ္သည့္ ပလႅင္လည္း ရွိရာ၏၊ ထုိအခါ ေႏြေနပူတို႔ျဖင့္ ပူေလာင္ ႏွိပ္စက္ ခံရ၍ အစာေရစာ ဆာေလာင္မြတ္သိပ္သျဖင့္ ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္ ေနေသာ ေယာက်္ားသည္ တစ္ေၾကာင္းတည္းေသာ ခရီးျဖင့္ ပလႅင္ႏွင့္တကြ ခန္းမေဆာင္ ရွိေနေသာ ထုိျပာသာဒ္ကုိ သာလွ်င္ ရည္ၫႊန္း၍ လာရာ၏၊ ထုိသူကုိ မ်က္စိ အျမင္ရွိေသာေယာက်္ားသည္ ျမင္၍{{ဤအသွ်င္ ေယာက်္ားသည္ ဤျပာသာဒ္သို႔ သာလွ်င္ ေရာက္လာမည့္ လမ္းအတုိင္း သြား၏၊ ထုိအတုိင္းလည္း အားထုတ္၏၊ ထုိလမ္းသို႔လည္း တက္၏}} ဟု ေျပာဆုိရာ၏။ ေနာက္အခါ၌ ထုိသူကုိပင္ ထုိ ျပာသာဒ္ ထုိအထြတ္တပ္ေသာ ခန္းမေဆာင္ ထုိပလႅင္၌ ထုိင္လ်က္လည္းေကာင္း၊ အိပ္လ်က္ လည္းေကာင္း စင္စစ္ ခ်မ္းသာသည့္ သုခ ေ၀ဒနာကုိ ခံစားေနရသည္ ကုိ ျမင္ရာ၏။

သာရိပုၾတာ ဤဥပမာ အတူပင္ ငါသည္ ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္ကုိ {{ဤပုဂၢိဳလ္သည္ ကုိယ္ခႏၶာ ပ်က္စီး၍ ေသၿပီးသည္မွ ေနာက္၌ ေကာင္းသူတို႔ လားေရာက္ရာ နတ္ဘံုသို႔ ေရာက္မည့္ အက်င့္အတုိင္း က်င့္၏၊ ထုိအတုိင္းလည္း အားထုတ္၏၊ ထုိလမ္းသို႔လည္း တက္၏}} ဟု စိတ္ျဖင့္ စိတ္ကုိ ပုိင္းျခား၍ သိ၏။ ေနာက္အခါ၌ ထုိသူကုိပင္ အထူးသျဖင့္ စင္ၾကယ္ေသာ လူတို႔၏ မ်က္စိထက္ သာလြန္ေသာ နတ္မ်က္စိႏွင့္ တူေသာ {ဒိဗၺစကၡဳ} ဉာဏ္ျဖင့္ ကုိယ္ခႏၶာ ပ်က္စီး၍ ေသၿပီးသည္မွ ေနာက္၌ ေကာင္းသူတို႔ လားရာ နတ္ဘံုသို႔ ေရာက္ကာ စင္စစ္ ခ်မ္းသာသည့္ သုခ ေ၀ဒနာကုိ ခံစားေနသည္ကို ျမင္ရ၏။ (၅)

သာရိပုၾတာ ဤေလာက၌ ငါသည္ အခ်ဳိ႕ေသာပုဂၢိဳလ္ကုိ{{ဤပုဂၢိဳလ္သည္ အာသ ေ၀ါ တရားတို႔၏ ကုန္ျခင္းေၾကာင့္ အာသေ၀ါ ကင္းေသာ လြတ္ေျမာက္ေသာ (အရဟတၱဖုိလ္) စိတ္ႏွင့္ လြတ္ေျမာက္ေသာ (အရဟတၱဖုိလ္) ပညာကုိ ယခုဘ၀၌ ပင္လွ်င္ ထူးေသာ ဉာဏ္ျဖင့္ ကုိယ္တုိင္ မ်က္ေမွာက္ ျပဳလ်က္ေရာက္၍ ေနမည့္ အက်င့္အတုိင္း က်င့္၏၊ ထုိအတုိင္းလည္း အားထုတ္၏၊ ထုိလမ္းသို႔လည္း တက္၏}}ဟု စိတ္ျဖင့္ စိတ္ကုိ ပုိင္းျခား၍ သိ၏။ ေနာက္အခါ၌ အာသေ၀ါ တရား တို႔၏ ကုန္ျခင္းေၾကာင့္ အာသေ၀ါ ကင္းေသာ လြတ္ေျမာက္ေသာ (အရဟတၱဖုိလ္) စိတ္ႏွင့္ လြတ္ေျမာက္ေသာ (အရဟတၱဖုိလ္)ပညာကုိ ယခုဘ၀၌ပင္လွ်င္ ထူးေသာ ဉာဏ္ျဖင့္ ကုိယ္တုိင္ မ်က္ေမွာက္ ျပဳလ်က္ ေရာက္၍ေနကာ စင္စစ္ ခ်မ္းသာသည့္ သုခ ေ၀ဒနာကုိ ခံစားေနသည္ကုိ ျမင္ရ၏။

သာရိပုၾတာ ဥပမာအားျဖင့္ ၾကည္လင္ ခ်ဳိေအး ျဖဴေဖြးေသာ ေရႏွင့္ ေကာင္းေသာ ေရဆိပ္ ရွိသျဖင့္ ေမြ႕ေလ်ာ္ဖြယ္ျဖစ္ေသာ ေရကန္သည္ရွိရာ၏၊ ထုိေရကန္၏ အနီး ၌လည္း ႀကီးမားသည့္ ေတာအုပ္ရွိရာ၏၊ ထုိအခါ ေႏြ ေနပူတို႔ျဖင့္ ပူေလာင္ ႏွိပ္စက္ခံရ၍ အစာေရစာ ဆာေလာင္ မြတ္သိပ္သျဖင့္ ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္ ေနေသာ ေယာက်္ားသည္ တစ္ေၾကာင္းတည္းေသာ လမ္းခရီးျဖင့္ ထုိေရကန္သို႔သာလွ်င္ ရည္ၫႊန္း၍ လာရာ၏၊ ထုိသူကုိ မ်က္စိ အျမင္ရွိေသာ ေယာက်္ားသည္ ျမင္၍ {{ဤအသွ်င္ေယာက်္ားသည္ ဤေရကန္သို႔သာ ေရာက္မည့္ လမ္းအတုိင္း သြား၏၊ ထုိအတုိင္းလည္း အားထုတ္၏၊ ထုိလမ္းသို႔လည္းတက္၏}}ဟု ေျပာဆုိရာ ၏။ ေနာက္အခါ၌ ထုိသူကုိပင္ ထိုေရကန္သို႔ ဆင္းသက္ ခ်ဳိးေသာက္၍ ပူေလာင္ ျခင္း ပင္ပန္းျခင္း အုိက္စပ္ျခင္း အားလံုးကုိ ၿငိမ္းေအးေစၿပီးလွ်င္ ျပန္တက္၍ ထုိ ေတာအုပ္၌ ထုိင္လ်က္ လည္းေကာင္း၊ အိပ္လ်က္ လည္းေကာင္း စင္စစ္ ခ်မ္းသာ ေသာ သုခ ေ၀ဒနာကုိ ခံစား ေနရသည္ကုိ ျမင္ရာ၏။

သာရိပုၾတာ ဤဥပမာ အတူပင္ ငါသည္ ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္ကုိ {{ဤပုဂၢိဳလ္သည္ အာသေ၀ါ တရားတို႔၏ ကုန္ျခင္းေၾကာင့္ အာသေ၀ါ ကင္းေသာ လြတ္ေျမာက္ေသာ (အရဟတၱဖုိလ္)စိတ္ႏွင့္ လြတ္ေျမာက္ေသာ (အရဟတၱဖုိလ္) ပညာကုိ ယခုဘ၀၌ ပင္လွ်င္ ထူးေသာ ဉာဏ္ျဖင့္ ကုိယ္တုိင္ မ်က္ေမွာက္ ျပဳလ်က္ ေရာက္၍ေနမည့္ အက်င့္အတုိင္း က်င့္၏၊ ထုိအတုိင္းလည္း အားထုတ္၏၊ ထုိလမ္း သို႔လည္း တက္၏}} ဟု စိတ္ျဖင့္ စိတ္ကုိ ပုိင္းျခား၍ သိ၏။ ေနာက္အခါ၌ ထုိသူကုိပင္ အာသေ၀ါ တရားတို႔၏ ကုန္ျခင္းေၾကာင့္ အာသေ၀ါ ကင္းေသာ လြတ္ ေျမာက္ေသာ (အရဟတၱဖုိလ္)စိတ္ႏွင့္ လြတ္ေျမာက္ေသာ (အရဟတၱဖုိလ္) ပညာ ကုိ ယခုဘ၀၌ပင္လွ်င္ ထူးေသာဉာဏ္ျဖင့္ ကုိယ္တုိင္မ်က္ေမွာက္ျပဳလ်က္ ေရာက္ ၍ ေနကာ စင္စစ္ ခ်မ္းသာေသာ သုခ ေ၀ဒနာကုိ ခံစားေနသည္ကုိ ျမင္ရ၏။ သာရိပုၾတာ လားေရာက္ရာ ဂတိတို႔သည္ ဤငါးပါးတို႔ပင္တည္း။

သာရိပုၾတာ ဤသို႔ သိျမင္ေသာ ငါ့ကုိ {{ရဟန္း ေဂါတမအား လူတို႔၏ (ကုသုိလ္ ကမၼပထ) တရားထက္ သာလြန္ေသာ အရိယာ ျဖစ္ရန္ စြမ္းႏုိင္ေသာဉာဏ္ အျမင္ ထူး မရွိ၊ ရဟန္း ေဂါတမသည္ ၾကံစည္ ယူဆလ်က္ စူးစမ္း ေလ့လာကာ အလုိလုိ ထင္ျမင္လာေသာ တရားကုိ ေဟာၾကား၏}} ဟု ေျပာဆုိေသာ သူသည္ ထုိစကား ကုိ မပယ္ေသာ္ ထုိစိတ္ထားကုိ မပယ္ေသာ္ ထုိအယူကုိ မစြန္႔ေသာ္ ေဆာင္ယူ လာေသာ ၀န္ထုပ္ကုိ ပစ္ခ်လုိက္ သကဲ့သို႔ ငရဲ၌ အခ်ခံရ လတၱံ႕။

သာရိပုၾတာ ဥပမာအားျဖင့္ သီလ သမာဓိ ပညာႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ (အရဟတၱမဂၢ႒) ရဟန္းသည္ ယခုဘ၀၌ပင္ အရဟတၱဖုိလ္သို႔ ေရာက္ရာ သကဲ့သို႔၊ ဤအတူပင္ ထုိစကားကုိ မပယ္ေသာ္ ထုိစိတ္ထားကုိ မပယ္ေသာ္ ထုိအယူကုိ မစြန္႔ေသာ္ ေဆာင္ယူလာေသာ ၀န္ထုပ္ကုိ ပစ္ခ်လုိက္သကဲ့သို႔ ငရဲ၌ အခ်ခံရလတၱံ႕ ဟူေသာ ဤဥပမာကုိ ငါေဟာ၏။

မဟာသီဟနာဒသုတ္-မွ၊ သီဟနာဒ၀ဂ္၊ မူလပဏၰာသ။