ေနာင္တခ်ိန္ လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ၾကပါေစရန္ တရားပံုမ်ား၏ comment တြင္ တရားစာမ်ားပါ ထဲ့ေပးထားပါသည္။






သူေတာ္ေကာင္းတရားမ်ား လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ရန္ ဤအ၀ိုင္းေလးမ်ား အတြင္းမွာ တရားစာမ်ား တရားပံုမ်ားကို သြပ္သြင္းထားပါတယ္ သင္တို႔ စိတ္တိုင္းၾက ကူးယူျဖတ္ေတာက္ လြတ္လပ္စြာ အသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္။


Thursday, September 25, 2008

ပါပဏိကသုတ္- (အိမ္ေစ်းသည္)

ၾကီးပြါးလိုသူမ်ား ဤတရား ၃-ပါးႏွင့္ ျပည့္စံုရမည္။

၁။ ေစ်းသည္သည္ မ်က္စိအျမင္ ရွိ၏၊
၂။ ေစ်းသည္သည္ ဉာဏ္ႏွင့္ယွဥ္ေသာ ၀ီရိယထူး ရွိ၏၊
၃။ ေစ်းသည္သည္ အမွီေကာင္းႏွင့္ ျပည့္စံု၏၊


ဒုတိယ ပါပဏိကသုတ္- (အိမ္ေစ်းသည္)

ရဟန္းတို႔ အဂၤါသံုးမ်ဳိးတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ေစ်းသည္သည္ မၾကာမီပင္လွ်င္ စည္းစိမ္တို႔၌ မ်ားျခင္း ျပန္႔ေျပာျခင္းသို႔ ေရာက္၏။

အဘယ္သံုးမ်ဳိးတို႔နည္းဟူမူ-
၁...
ရဟန္းတို႔ ဤေလာက၌ ေစ်းသည္သည္ မ်က္စိအျမင္ ရွိ၏၊
ဉာဏ္ႏွင့္ယွဥ္ေသာ ၀ီရိယထူး ရွိ၏၊ အမွီေကာင္းႏွင့္ ျပည့္စံု၏။ ရဟန္းတို႔ အဘယ္ သို႔လွ်င္ ေစ်းသည္သည္ မ်က္စိအျမင္ရွိသနည္း၊ ရဟန္းတို႔ ဤေလာက၌ ေစ်းသည္သည္ {{ဤကုန္ပစၥည္းကို ဤသို႔၀ယ္၍ ဤသို႔ေရာင္းေသာ္ အရင္းအႏွီး ကား ဤမွ်ေလာက္ ျဖစ္လတၱံ႕၊ အျမတ္ အစြန္းကား ဤမွ်ေလာက္ ျဖစ္လတၱံ႕}} ဟု ဤသို႔ ေရာင္းကုန္ ပစၥည္းကို သိ၏။
ရဟန္းတို႔ ဤသို႔လွ်င္ ေစ်းသည္သည္ မ်က္စိအျမင္ရွိ၏။

၂...
ရဟန္းတို႔ ဤေလာက၌ ေစ်းသည္သည္ ဉာဏ္ႏွင့္ယွဥ္ေသာ ၀ီရိယထူး ရွိ၏၊
ရဟန္းတို႔ ဤေလာက၌ ေစ်းသည္သည္ ကုန္ပစၥည္းကို ၀ယ္ျခင္းငွါလည္းေကာင္း၊ ေရာင္းျခင္းငွါ လည္းေကာင္း ကြၽမ္းက်င္၏။ ရဟန္းတို႔ ဤသို႔လွ်င္ ေစ်းသည္သည္ ထူးေသာ ဉာဏ္ႏွင့္ယွဥ္ေသာ ၀ီရိယထူးရွိ၏။

၃...
ရဟန္းတို႔ ဤေလာက၌ ေစ်းသည္သည္ အမွီေကာင္းႏွင့္ ျပည့္စံု၏၊
ရဟန္းတို႔ ဤေလာက၌ ေစ်းသည္ကို ႂကြယ္၀ကုန္ မ်ားေသာဥစၥာရွိကုန္ မ်ားေသာ အသံုးအေဆာင္ ရွိကုန္ေသာ သူႂကြယ္တို႔သည္လည္းေကာင္း၊ သူႂကြယ္သားတို႔ သည္လည္းေကာင္း {{ဤေစ်းသည္ကား မ်က္စိအျမင္လည္းရွိ၏၊ ဉာဏ္ႏွင့္ယွဥ္ ေသာ ၀ီရိယထူးလည္း ရွိ၏၊ သားသမီးတို႔ကို လုပ္ေကြၽးျခင္းငွါ လည္းေကာင္း၊ ငါတို႔ အား ရံခါရံခါ အတိုးေပးဆပ္ျခင္းငွါလည္းေကာင္း စြမ္းႏိုင္၏}} ဟု သိကုန္၏။ ထိုသူႂကြယ္ သူႂကြယ္သားတို႔သည္ ထို ေစ်းသည္ကို {{အခ်င္းေစ်းသည္ ငါ၏အထံမွ ဤကုန္စည္ပစၥည္းတို႔ကို ယူ၍ သားမယားကိုလည္း လုပ္ေကြၽးေလာ့၊ ငါတို႔အားလည္း ရံခါရံခါ အတိုးေပးဆပ္ပါေလာ့}}ဟု ကုန္ပစၥည္းျဖင့္ ဖိတ္ၾကား ကုန္၏။
ရဟန္းတို႔ ဤသို႔လွ်င္ ေစ်းသည္သည္ အမွီေကာင္းႏွင့္ ျပည့္စံု၏။

ရဟန္းတို႔ ဤအဂၤါသံုးမ်ဳိး တို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ေစ်းသည္သည္ မၾကာမီပင္လွ်င္ စည္းစိမ္တို႔၏ မ်ားျခင္း ျပန္႔ေျပာျခင္းသို႔ ေရာက္၏။


ရဟန္းတို႔ ဤအတူသာလွ်င္ တရားသံုးမ်ဳိးတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ရဟန္းသည္ မၾကာမီပင္လွ်င္ ကုသိုလ္တရားတို႔၌ မ်ားျမတ္ျခင္း ျပန္႔ေျပာျခင္းသို႔ ေရာက္၏။

အဘယ္သံုးမ်ဳိးတို႔နည္းဟူမူ-

ရဟန္းတို႔ ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္
၁။ ပညာ မ်က္စိ အျမင္ရွိ၏၊
၂။ ဉာဏ္ႏွင့္ယွဥ္ေသာ ၀ီရိယထူးရွိ၏၊
၃။ အမွီေကာင္းႏွင့္ ျပည့္စံု၏။

၁...
ရဟန္းတို႔ အဘယ္သို႔လွ်င္ ရဟန္းသည္ (ပညာ) မ်က္စိ အျမင္ရွိသနည္း၊
ရဟန္းတို႔ ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္
{{ဤကား ဆင္းရဲတည္း}} ဟု ဟုတ္မွန္ေသာ အတိုင္း သိ၏၊
{{ဤကား ဆင္းရဲ ျဖစ္ေၾကာင္းတည္း}} ဟု ဟုတ္မွန္ေသာ အတိုင္း သိ၏၊
{{ဤကား ဆင္းရဲခ်ဳပ္ရာ{နိဗၺာန္}တည္း}} ဟု ဟုတ္မွန္ေသာ အတိုင္း သိ၏၊
{{ဤကား ဆင္းရဲခ်ဳပ္ရာ {နိဗၺာန္}သို႔ေရာက္ေၾကာင္း အက်င့္တည္း}} ဟု
ဟုတ္မွန္ေသာ အတိုင္း သိ၏။
ရဟန္းတို႔ ဤသို႔လွ်င္ ရဟန္းသည္ (ပညာ) မ်က္စိအျမင္ရွိ၏။

၂...
ရဟန္းတို႔ အဘယ္သို႔လွ်င္ ရဟန္းသည္ ဉာဏ္ႏွင့္ ယွဥ္ေသာ ၀ီရိယထူးရွိသနည္း၊
ရဟန္းတို႔ ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ အကုသိုလ္တရားတို႔ကို ပယ္ျခင္း ကုသိုလ္တရားတို႔ကို ျဖစ္ေစျခင္းငွါ ထက္သန္ေသာ လုံ႔လရွိသည္ ျဖစ္၍ ေန၏၊ အားအစြမ္းႏွင့္ ျပည့္စံု၏၊ ျမဲျမံေသာ လုံ႔လ ရွိ၏၊ ကုသိုလ္တရားတို႔၌ တာ၀န္ကို ပစ္ခ်မထား။
ရဟန္းတို႔ ဤသို႔လွ်င္ ရဟန္းသည္ ဉာဏ္ႏွင့္ယွဥ္ေသာ ၀ီရိယထူးရွိ၏။

၃...
ရဟန္းတို႔ အဘယ္သို႔လွ်င္ ရဟန္းသည္ အမွီေကာင္းႏွင့္ ျပည့္စံုသနည္း၊
ရဟန္းတို႔ ဤသာသနာေတာ္၌ အၾကားအျမင္မ်ားကုန္ ပါဠိေတာ္ကို ႏႈတ္တက္ ေဆာင္ကုန္ သုတၱန္ကို ေဆာင္ကုန္ ၀ိနည္းကို ေဆာင္ကုန္ ပါတိေမာက္ကို ေဆာင္ကုန္ေသာ ရဟန္းတို႔သို႔ ရံဖန္ ရံခါ ခ်ဥ္းကပ္၍ {{အသွ်င္ဘုရား ဤပါဠိကား အဘယ္သို႔ပါနည္း၊ ဤပါဠိ၏ အနက္ကား အဘယ္သို႔ပါနည္း}} ဟု ေမးျမန္း၏၊ စိစစ္၏၊ ထို(ဗဟုသုတရွိၾကေသာ) အသွ်င္တို႔သည္ ထိုရဟန္းအား မဖြင့္အပ္ေသး သည္ကိုလည္း ဖြင့္ျပကုန္၏၊ မေပၚလြင္ေသးသည္တို႔ကိုလည္း ေပၚလြင္ေစကုန္၏၊ မ်ားျပားကုန္ေသာ ယံုမွားျခင္း၏ အေၾကာင္းတရားတို႔၌ ယံုမွားမႈကို ပယ္ေဖ်ာက္ ကုန္၏။
ရဟန္းတို႔ ဤသို႔လွ်င္ ရဟန္းသည္ အမွီေကာင္းႏွင့္ ျပည့္စံု၏။

ရဟန္းတို႔ ဤတရားသံုးမ်ဳိးတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ရဟန္းသည္ မၾကာမီပင္လွ်င္ ကုသိုလ္တရားတို႔၌ မ်ားျမတ္ ျခင္း ျပန္႔ေျပာျခင္းသို႔ ေရာက္၏ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။


၁၀ - ဒုတိယ ပါပဏိကသုတ္၊ ရထာကာရ၀ဂ္၊ အဂၤုတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္။