ေနာင္တခ်ိန္ လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ၾကပါေစရန္ တရားပံုမ်ား၏ comment တြင္ တရားစာမ်ားပါ ထဲ့ေပးထားပါသည္။






သူေတာ္ေကာင္းတရားမ်ား လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ရန္ ဤအ၀ိုင္းေလးမ်ား အတြင္းမွာ တရားစာမ်ား တရားပံုမ်ားကို သြပ္သြင္းထားပါတယ္ သင္တို႔ စိတ္တိုင္းၾက ကူးယူျဖတ္ေတာက္ လြတ္လပ္စြာ အသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္။


Monday, August 25, 2008

အ၀ကုဇၨသုတ္- (ေမွာက္၍ထားေသာ)


အ၀ကုဇၨသုတ္- (ေမွာက္၍ထားေသာ)

ရဟန္းတို႔ ဤပုဂၢိဳလ္သံုးမ်ဳိးတို႔သည္ ေလာက၌ ထင္ရွားရွိကုန္၏။
အဘယ္ သံုးမ်ဳိး တို႔နည္းဟူမူ-

၁။ ေမွာက္ထားေသာ အိုးႏွင့္တူေသာ ပညာရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္လည္းေကာင္း၊
၂။ ခါးပိုက္ႏွင့္တူေသာ ပညာရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္ လည္းေကာင္း၊
၃။ ႀကီးက်ယ္ေသာ ပညာရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္ လည္းေကာင္း တို႔တည္း။

၁...
ရဟန္းတို႔ ေမွာက္ထားေသာ အိုးႏွင့္တူေသာ ပညာရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္ ဟူသည္ အဘယ္နည္း။ ရဟန္းတို႔ ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ ရဟန္းတ႔ိုထံံ၌ တရားနာရန္ ေက်ာင္းသို႔ မျပတ္သြား၏၊ ထိုပုဂၢိဳလ္အား ရဟန္းတို႔သည္ အစ၏ ေကာင္းျခင္း အလယ္၏ေကာင္းျခင္း အဆံုး၏ေကာင္းျခင္းရွိေသာ အနက္ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ သဒၵါႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ တရားကို ေဟာကုန္၏၊ အလံုးစံုျပည့္စံုေသာ စင္ၾကယ္ေသာ ျမတ္ေသာ အက်င့္ကို ျပကုန္၏၊ ထိုပုဂၢိဳလ္သည္ ထိုတရားနာရာ ေနရာ၌ ေနလ်က္ ထိုတရားစကား၏ အစကိုလည္း ႏွလံုးမသြင္း၊ အလယ္ကို လည္း ႏွလံုးမသြင္း၊ အဆံုးကိုလည္း ႏွလံုးမသြင္း၊ ထို ေနရာမွ ထေသာ္လည္း ထိုတရားစကား၏ အစ အလယ္ အဆံုးကို ႏွလံုးမသြင္း။
ရဟန္းတို႔ ေမွာက္ထားေသာ အိုး၌ ေလာင္းထည့္ အပ္ေသာ ေရသည္ (ေဘးသို႔ သာ) ေလွ်ာက်၍ (အိုးထဲ၌) မတည္ သကဲ့သို႔၊ ရဟန္းတို႔ ဤအတူသာလွ်င္ ေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာပုဂၢိဳလ္သည္ ရဟန္းတို႔ထံ၌ တရားနာရန္ ေက်ာင္းသို႔ မျပတ္ သြား၏။ ထိုပုဂၢိဳလ္အား ရဟန္းတို႔သည္ အစ၏ေကာင္းျခင္း အလယ္၏ေကာင္းျခင္း အဆံုး၏ေကာင္းျခင္းရွိေသာ အနက္ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ သဒၵါႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ တရား ကို ေဟာကုန္၏၊ အလံုးစံုျပည့္စံုေသာ စင္ၾကယ္ေသာ ျမတ္ေသာ အက်င့္ကို ျပကုန္၏။ ထိုပုဂၢိဳလ္သည္ ထိုတရားနာရာ ေနရာ၌ ေနလ်က္ ထိုတရားစကား၏ အစကိုလည္း ႏွလံုးမသြင္း၊ အလယ္ကိုလည္း ႏွလံုးမသြင္း၊ အဆံုးကိုလည္း ႏွလံုးမသြင္း၊ ထို ေနရာမွ ထေသာ္လည္း ထိုတရားစကား၏ အစ အလယ္ အဆံုး ကို ႏွလံုးမသြင္း။
ရဟန္းတို႔ ဤပုဂၢိဳလ္ကို ေမွာက္ထားေသာအိုးႏွင့္ တူသည့္ ပညာရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္ဟု ဆိုအပ္၏။

၂...
ရဟန္းတို႔ ခါးပိုက္ႏွင့္တူေသာ ပညာရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္ဟူသည္ အဘယ္နည္း။
ရဟန္းတို႔ ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ ရဟန္းတို႔ထံ၌တရားနာရန္ ေက်ာင္းသို႔ မျပတ္သြား၏၊ ထိုပုဂၢိဳလ္အား ရဟန္းတို႔သည္ အစ၏ေကာင္းျခင္း အလယ္၏ေကာင္းျခင္း အဆံုး၏ေကာင္းျခင္းရွိေသာ အနက္ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ သဒၵါႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ တရားကို ေဟာကုန္၏၊ အလံုးစံု ျပည့္စံုေသာ စင္ၾကယ္ေသာ
ျမတ္ေသာ အက်င့္ကို ျပကုန္၏။ ထိုပုဂၢိဳလ္သည္ ထိုတရားနာရာ ေနရာ၌ ေနလ်က္ ထိုတရားစကား၏ အစကိုလည္း ႏွလံုးသြင္း၏၊ အလယ္ကိုလည္း ႏွလံုးသြင္း၏၊ အဆံုးကိုလည္း ႏွလံုးသြင္း၏၊ ထိုတရားနာရာေနရာမွ ထေသာ္ကား ထိုတရား စကား၏ အစ အလယ္ အဆံုးကို ႏွလံုးမသြင္းမိ။
ရဟန္းတို႔ ေယာက်္ား၏ (ပုဆိုး)ခါးပိုက္အတြင္း၌ ႏွမ္း ဆန္ ကတြတ္မုန္႔ ဆီးသီး စေသာ အထူးထူးေသာ ခဲဖြယ္မ်ား ေရာႁပြမ္းလ်က္ ရွိကုန္၏။ ထိုသူသည္ ထို ေနရာမွ ထေသာ္ သတိေမ့ေလ်ာ့ျခင္းေၾကာင့္ (ထိုခဲဖြယ္အားလံုးတို႔ကို) ဖ႐ိုဖရဲ ျဖန္႔က်ဲလိုက္မိ သကဲ့သို႔၊ ရဟန္းတို႔ ဤအတူသာလွ်င္ ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ ရဟန္းတို႔ထံ၌ တရားနာရန္ ေက်ာင္းသို႔ မျပတ္သြား၏၊
ထိုပုဂၢိဳလ္အား ရဟန္းတို႔သည္ အစ၏ေကာင္းျခင္း အလယ္၏ ေကာင္းျခင္း အဆံုး၏ေကာင္းျခင္းရွိေသာ အနက္ႏွင့္ျပည့္စံုေသာ သဒၵါႏွင့္ျပည့္စံုေသာ တရား ကို ေဟာကုန္၏၊ အလံုးစံု ျပည့္စံုေသာ စင္ၾကယ္ေသာ ျမတ္ေသာ အက်င့္ကို ျပကုန္၏။ ထိုပုဂၢိဳလ္သည္ ထိုတရားနာရာ ေနရာ၌ ေနလ်က္ တရားစကား၏ အစ ကိုလည္း ႏွလံုးသြင္း၏၊ အလယ္ကိုလည္း ႏွလံုးသြင္း၏၊ အဆံုးကိုလည္း ႏွလံုး သြင္း၏၊ ထို ေနရာမွ ထေသာ္ကား ထိုတရားစကား၏ အစ အလယ္ အဆံုးကို ႏွလံုးမသြင္းမိ။
ရဟန္းတို႔ ဤပုဂၢိဳလ္ကို ခါးပိုက္ႏွင့္တူသည့္ ပညာရွိေသာပုဂၢိဳလ္ဟု ဆိုအပ္၏။

၃...
ရဟန္းတို႔ ႀကီးက်ယ္သည့္ ပညာရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္ ဟူသည္ အဘယ္နည္း။
ရဟန္းတို႔ ဤေလာက၌အခ်ဳိ႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ ရဟန္းတို႔ထံ၌ တရားနာရန္ ေက်ာင္းသို႔ မျပတ္သြား၏၊ ထိုပုဂၢိဳလ္အား ရဟန္းတို႔သည္ အစ၏ေကာင္းျခင္း အလယ္၏ေကာင္းျခင္း အဆံုး၏ေကာင္းျခင္းရွိေသာ အနက္ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ သဒၵါႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ တရားကို ေဟာကုန္၏၊ အလံုးစံု ျပည့္စံုေသာ စင္ၾကယ္ေသာ
ျမတ္ေသာ အက်င့္ကို ျပကုန္၏၊ ထိုပုဂၢိဳလ္သည္ ထိုတရားနာရာ ေနရာ၌ ေနလ်က္ ထိုတရားစကား၏ အစကိုလည္း ႏွလံုးသြင္း၏၊ အလယ္ကိုလည္း ႏွလံုးသြင္း၏၊ အဆံုးကိုလည္း ႏွလံုးသြင္း၏၊ ထို ေနရာမွ ထေသာ္လည္း ထိုတရား စကား၏ အစ အလယ္ အဆံုးကို ႏွလံုးသြင္းမိ၏။
ရဟန္းတို႔ လွန္ထားေသာအိုး၌ ေလာင္းထည့္ေသာ ေရသည္ တည္ေန၍ မေလွ်ာ က်သကဲ့သို႔၊ ရဟန္းတို႔ ဤအတူသာလွ်င္ ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ ရဟန္းတို႔ထံ၌တရားနာရန္ ေက်ာင္းသို႔ မျပတ္သြား၏၊ ထိုပုဂၢိဳလ္အား ရဟန္းတို႔ သည္ အစ၏ ေကာင္းျခင္း အလယ္၏ေကာင္းျခင္း အဆံုး၏ေကာင္းျခင္းရွိေသာ အနက္ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ သဒၵါႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ တရားကို ေဟာကုန္၏၊ အလံုးစံု ျပည့္စံုေသာ စင္ၾကယ္ေသာ ျမတ္ေသာ အက်င့္ကို ျပကုန္၏၊ ထိုပုဂၢိဳလ္သည္ ထိုတရားနာရာေနရာ၌ ေနလ်က္ ထိုတရား စကား၏ အစကိုလည္း ႏွလံုးသြင္း၏၊ အလယ္ကိုလည္း ႏွလံုးသြင္း၏၊ အဆံုးကိုလည္း ႏွလံုးသြင္း၏၊ ထို ေနရာမွ ထေသာ္လည္း ထိုတရား စကား၏ အစ အလယ္ အဆံုးကို ႏွလံုးသြင္းမိ၏။
ရဟန္းတို႔ ဤပုဂၢိဳလ္ကို ႀကီးက်ယ္သည့္ ပညာရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္ဟု ဆိုအပ္၏။

ရဟန္းတို႔ ဤပုဂၢိဳလ္သံုးမ်ဳိးတို႔သည္ ေလာက၌ထင္ရွားရွိကုန္၏ဟု(မိန္႔ေတာ္မူ၏)။

ပညာကင္းမဲ့၍ ဆင္ျခင္ဉာဏ္မရွိေသာ ေမွာက္ထားေသာ အိုးႏွင့္ တူေသာ ပညာရွိ ေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ ရဟန္းတို႔ထံသို႔ အကယ္၍ မျပတ္သြားေရာက္ေစကာမူ ထိုသို႔ ေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ တရားစကား၏ အစကို လည္းေကာင္း၊ အလယ္ကိုလည္း ေကာင္း၊ အဆံုးကိုလည္းေကာင္း မွတ္ယူရန္ မစြမ္းႏိုင္၊ ထိုပုဂၢိဳလ္အား ပညာဉာဏ္ မရွိသည္သာတည္း။ ခါးပိုက္ႏွင့္တူေသာ ပညာရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္ကို ထိုေမွာက္ထား ေသာ အိုးႏွင့္ တူသည့္ ပညာရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္ထက္ ျမတ္၏ဟု ဆိုအပ္၏၊

(ထိုပုဂၢိဳလ္သည္) ရဟန္းတို႔ထံသို႔ မျပတ္ သြားေရာက္ ေစကာမူ ထိုသို႔ေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ ထိုတရားနာရာ ေနရာ၌ ေနလ်က္တရားစကား၏ အစကို လည္ းေကာင္း၊ အလယ္ကို လည္းေကာင္း၊ အဆံုးကိုလည္းေကာင္း မွတ္ယူၿပီး၍ ေနရာ မွထေသာ္ကား သဒၵါ ပုဒ္ ဗ်ည္းကို အျပားအားျဖင့္ မသိ၊ ထိုပုဂၢိဳလ္သည္ နာယူၿပီး တရားကိုလည္း ေမ့ေလ်ာ့၏။ ႀကီးက်ယ္ေသာ ပညာရွိသည့္ ပုဂၢိဳလ္ကို ထို ဆိုၿပီး ပုဂၢိဳလ္တို႔ထက္ ျမတ္၏ဟု ဆိုအပ္၏၊

ထို ဂုဏ္ႏွင့္ျပည့္စံုေသာ သူသည္ ရဟန္းတို႔ထံသို႔ မျပတ္သြားေရာက္သည္ ျဖစ္အံ့။
တရားစကား၏ အစကိုလည္းေကာင္း၊ အလယ္ကို လည္းေကာင္း၊ အဆံုးကိုလည္း ေကာင္း ထို ေနရာ၌ ေနလ်က္ မွတ္ယူၿပီး၍ (ေနရာမွ ထေသာ္လည္း) သဒၵါ ပုဒ္ ဗ်ည္းကို ေဆာင္ႏိုင္၏၊ ျမတ္ေသာ အၾကံအစည္ရွိေသာ ယံုမွားကင္းေသာ စိတ္ရွိ ေသာ ထိုပုဂၢိဳလ္သည္ ေလာကုတၱရာ တရားအား ေလ်ာ္ေသာ အက်င့္ကို က်င့္သည္ ျဖစ္၍ ၀ဋ္ဆင္းရဲ၏ အဆံုးကို ျပဳႏိုင္ရာ၏။

၁၀ - အ၀ကုဇၨသုတ္၊ ပုဂၢလ၀ဂ္၊ အဂၤုတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္။