ဒုကပုဂၢလပညတ္၊ နိေဒၵသ မွ...၈၀
ပညာအဆင္အျခင္ရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္-
ထုိစကား၌ ပညာအဆင္ျခင္ {သမၸဇဥ္} ဟူသည္ အဘယ္နည္း၊
အၾကင္ သိျခင္း၊ အျပားအားျဖင့္သိျခင္း၊ အထူးသျဖင့္ ဆင္ျခင္ျခင္း၊ အျပားအားျဖင့္ ဆင္ျခင္ျခင္း၊ တရားကုိ ဆင္ျခင္ျခင္း၊ ေကာင္းစြာမွတ္ျခင္း၊ ကပ္၍မွတ္ျခင္း၊ ေရွး႐ႈ မွတ္ျခင္း၊ ပညာရွိေသာအျဖစ္၊ ကြၽမ္းက်င္လိမၼာေသာအျဖစ္၊ သိမ္ေမြ႕ျဖဴစင္ေသာ အျဖစ္၊ စိတ္ျဖာ ခြဲျခမ္းေသာ အျဖစ္၊ ၾကံျခင္း၊ စူးစမ္းျခင္း၊ ေျမႀကီးအထုႏွင့္ တူေသာ ပညာ၊ ၀ရဇိန္လက္နက္ႏွင့္တူေသာ ပညာ၊ ပညာတည္းဟူေသာ အႀကီးအမွဴး အနိစၥ စေသာ လကၡဏာေရးကုိ႐ႈျခင္း၊ အျပားအားျဖင့္ ေကာင္းစြာဆင္ျခင္ျခင္း၊ သဘာ၀ ပညာတည္းဟူေသာ လွံတံ၊ အျပားအားျဖင့္ သိျခင္း၊ ပညာတည္းဟူေသာ ဣေႁႏၵ၊ ပညာဗုိလ္၊ ပညာလက္နက္၊ ပညာျပာသာဒ္၊ ပညာအလင္း၊ ပညာအေရာင္၊ ပညာ ဆီမီး တန္ေဆာင္၊ ပညာရတနာ၊ မေတြမေ၀သိျခင္း၊ တရားကုိ အထူး ဆင္ျခင္ျခင္း၊ ေကာင္းစြာ သိျမင္ျခင္းသည္ ရွိ၏။
ဤသေဘာစုကုိ ပညာအဆင္ျခင္ {သမၸဇည} ဟူ၍ ဆုိအပ္၏၊
ဤပညာအဆင္ျခင္ {သမၸဇဥ္} ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ပုဂၢိဳလ္ကုိ
ပညာ အဆင္အျခင္ ရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္ဟူ၍ ဆုိအပ္၏။
ဒုကနိေဒၵသ၊ ပုဂၢလပညတ္ပါဠိေတာ္၊ အဘိဓမၼာပိဋကတ္။
ပညာအဆင္အျခင္ရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္-
ထုိစကား၌ ပညာအဆင္ျခင္ {သမၸဇဥ္} ဟူသည္ အဘယ္နည္း၊
အၾကင္ သိျခင္း၊ အျပားအားျဖင့္သိျခင္း၊ အထူးသျဖင့္ ဆင္ျခင္ျခင္း၊ အျပားအားျဖင့္ ဆင္ျခင္ျခင္း၊ တရားကုိ ဆင္ျခင္ျခင္း၊ ေကာင္းစြာမွတ္ျခင္း၊ ကပ္၍မွတ္ျခင္း၊ ေရွး႐ႈ မွတ္ျခင္း၊ ပညာရွိေသာအျဖစ္၊ ကြၽမ္းက်င္လိမၼာေသာအျဖစ္၊ သိမ္ေမြ႕ျဖဴစင္ေသာ အျဖစ္၊ စိတ္ျဖာ ခြဲျခမ္းေသာ အျဖစ္၊ ၾကံျခင္း၊ စူးစမ္းျခင္း၊ ေျမႀကီးအထုႏွင့္ တူေသာ ပညာ၊ ၀ရဇိန္လက္နက္ႏွင့္တူေသာ ပညာ၊ ပညာတည္းဟူေသာ အႀကီးအမွဴး အနိစၥ စေသာ လကၡဏာေရးကုိ႐ႈျခင္း၊ အျပားအားျဖင့္ ေကာင္းစြာဆင္ျခင္ျခင္း၊ သဘာ၀ ပညာတည္းဟူေသာ လွံတံ၊ အျပားအားျဖင့္ သိျခင္း၊ ပညာတည္းဟူေသာ ဣေႁႏၵ၊ ပညာဗုိလ္၊ ပညာလက္နက္၊ ပညာျပာသာဒ္၊ ပညာအလင္း၊ ပညာအေရာင္၊ ပညာ ဆီမီး တန္ေဆာင္၊ ပညာရတနာ၊ မေတြမေ၀သိျခင္း၊ တရားကုိ အထူး ဆင္ျခင္ျခင္း၊ ေကာင္းစြာ သိျမင္ျခင္းသည္ ရွိ၏။
ဤသေဘာစုကုိ ပညာအဆင္ျခင္ {သမၸဇည} ဟူ၍ ဆုိအပ္၏၊
ဤပညာအဆင္ျခင္ {သမၸဇဥ္} ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ပုဂၢိဳလ္ကုိ
ပညာ အဆင္အျခင္ ရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္ဟူ၍ ဆုိအပ္၏။
ဒုကနိေဒၵသ၊ ပုဂၢလပညတ္ပါဠိေတာ္၊ အဘိဓမၼာပိဋကတ္။