ဒုကပုဂၢလပညတ္၊ နိေဒၵသ မွ...၇၇
ဣေႁႏၵတို႔၌ လံုျခံဳေသာ တံခါးရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္-
ထုိစကား၌ ဣေႁႏၵတို႔၌ လံုျခံဳေသာ တံခါးရွိျခင္း
ဣေႁႏၵတို႔၌ လံုျခံဳေသာ တံခါးရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္-
ထုိစကား၌ ဣေႁႏၵတို႔၌ လံုျခံဳေသာ တံခါးရွိျခင္း
{ဣႁႏၵိေယသု ဂုတၱဒြါရတာ} ဟူ သည္ အဘယ္နည္း။
ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာပုဂၢိဳလ္သည္ မ်က္စိျဖင့္ အဆင္း {႐ူပါ႐ံု} ကုိ ျမင္လတ္ ေသာ္ (ေယာက္်ား မိန္းမစေသာ) အမွတ္နိမိတ္ကုိ စြဲယူေလ့မရွိ၊ (လက္ေျခစေသာ) အမွတ္လကၡဏာငယ္ကုိ စြဲယူေလ့မရွိ၊ အၾကင္ အေၾကာင္းေၾကာင့္ စကၡဳေႁႏၵကုိ မေစာင့္စည္းမူ၍ ေနေသာ ပုဂၢိဳလ္ကုိ မက္ေမာျခင္း {အဘိဇၩာ}၊ ႏွလံုးမသာျခင္း {ေဒါမနႆ}ဟု ဆုိအပ္ကုန္ေသာ ယုတ္ညံ့ေသာ အကုသုိလ္တရားတို႔သည္ အစဥ္လုိက္၍ ႏွိပ္စက္ကုန္ရာ၏၊ ထုိစကၡဳေႁႏၵကုိ ေစာင့္စည္းျခင္းငွါ က်င့္၏၊ စကၡဳေႁႏၵကုိ ေစာင့္ေရွာက္၏၊ စကၡဳေႁႏၵ၌ ေစာင့္စည္းျခင္းသို႔ ေရာက္၏။
နားျဖင့္ အသံ {သဒၵါ႐ံု} ကုိ ၾကားလတ္ေသာ္။ပ။
ႏွာေခါင္းျဖင့္အနံ႔ {ဂႏၶာ႐ံု} ကုိ နံလတ္ေသာ္။ပ။
လွ်ာျဖင့္ အရသာ {ရသာ႐ံု} ကုိ လ်က္လတ္ေသာ္။ပ။
ကုိယ္ျဖင့္အေတြ႕ အထိ ]ေဖာ႒ဗၺာ႐ံု} ကုိ ေတြ႕ထိလတ္ေသာ္။ပ။
စိတ္ျဖင့္ သေဘာတရား {ဓမၼာ႐ံု} ကုိ သိလတ္ေသာ္ (ေယာက္်ား မိန္းမစေသာ) အမွတ္နိမိတ္ကုိ စြဲယူေလ့ မရွိ၊ (လက္ေျခစေသာ) အမွတ္လကၡဏာငယ္ကုိ စြဲယူ ေလ့ မရွိ၊ အၾကင္ အေၾကာင္းေၾကာင့္ မနိေႁႏၵကုိ မေစာင့္စည္းမူ၍ ေနေသာ ပုဂၢိဳလ္ ကုိ မက္ေမာျခင္း {အဘိဇၩာ}၊ ႏွလံုးမသာျခင္း {ေဒါမနႆ} ဟု ဆုိအပ္ကုန္ေသာ ယုတ္ညံ့ေသာ အကုသုိလ္တရားတို႔သည္ အစဥ္လုိက္၍ ႏွိပ္စက္ကုန္ရာ၏၊ ထုိ မနိေႁႏၵကုိ ေစာင့္စည္းျခင္းငွါ က်င့္၏၊ မနိေႁႏၵကုိ ေစာင့္ေရွာက္၏၊ မနိေႁႏၵ၌ ေစာင့္ စည္းျခင္းသို႔ ေရာက္၏၊ ဤေျခာက္ပါးေသာ ဣေႁႏၵတို႔ကုိ အၾကင္ လံုျခံဳျခင္း၊ လံုျခံဳ ေစျခင္း၊ ေစာင့္ေရွာက္ျခင္း၊ ေစာင့္စည္းျခင္းသည္ ရွိ၏၊ ဤသေဘာစု ကုိဣေႁႏၵ တို႔၌ လံုျခံဳေသာ တံခါးရွိျခင္း {ဣႁႏၵိေယသုဂုတၱဒြါရတာ} ဟူ၍ ဆုိအပ္၏၊
ဤ ဣေႁႏၵတို႔၌ လံုျခံဳေသာ တံခါးရွိျခင္းႏွင့္ ျပည့္စံုေသာပုဂၢိဳလ္ကုိ
ဣေႁႏၵတို႔၌ လံုျခံဳေသာ တံခါးရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္ဟူ၍ ဆုိအပ္၏။
ဒုကနိေဒၵသ၊ ပုဂၢလပညတ္ပါဠိေတာ္၊ အဘိဓမၼာပိဋကတ္။
ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာပုဂၢိဳလ္သည္ မ်က္စိျဖင့္ အဆင္း {႐ူပါ႐ံု} ကုိ ျမင္လတ္ ေသာ္ (ေယာက္်ား မိန္းမစေသာ) အမွတ္နိမိတ္ကုိ စြဲယူေလ့မရွိ၊ (လက္ေျခစေသာ) အမွတ္လကၡဏာငယ္ကုိ စြဲယူေလ့မရွိ၊ အၾကင္ အေၾကာင္းေၾကာင့္ စကၡဳေႁႏၵကုိ မေစာင့္စည္းမူ၍ ေနေသာ ပုဂၢိဳလ္ကုိ မက္ေမာျခင္း {အဘိဇၩာ}၊ ႏွလံုးမသာျခင္း {ေဒါမနႆ}ဟု ဆုိအပ္ကုန္ေသာ ယုတ္ညံ့ေသာ အကုသုိလ္တရားတို႔သည္ အစဥ္လုိက္၍ ႏွိပ္စက္ကုန္ရာ၏၊ ထုိစကၡဳေႁႏၵကုိ ေစာင့္စည္းျခင္းငွါ က်င့္၏၊ စကၡဳေႁႏၵကုိ ေစာင့္ေရွာက္၏၊ စကၡဳေႁႏၵ၌ ေစာင့္စည္းျခင္းသို႔ ေရာက္၏။
နားျဖင့္ အသံ {သဒၵါ႐ံု} ကုိ ၾကားလတ္ေသာ္။ပ။
ႏွာေခါင္းျဖင့္အနံ႔ {ဂႏၶာ႐ံု} ကုိ နံလတ္ေသာ္။ပ။
လွ်ာျဖင့္ အရသာ {ရသာ႐ံု} ကုိ လ်က္လတ္ေသာ္။ပ။
ကုိယ္ျဖင့္အေတြ႕ အထိ ]ေဖာ႒ဗၺာ႐ံု} ကုိ ေတြ႕ထိလတ္ေသာ္။ပ။
စိတ္ျဖင့္ သေဘာတရား {ဓမၼာ႐ံု} ကုိ သိလတ္ေသာ္ (ေယာက္်ား မိန္းမစေသာ) အမွတ္နိမိတ္ကုိ စြဲယူေလ့ မရွိ၊ (လက္ေျခစေသာ) အမွတ္လကၡဏာငယ္ကုိ စြဲယူ ေလ့ မရွိ၊ အၾကင္ အေၾကာင္းေၾကာင့္ မနိေႁႏၵကုိ မေစာင့္စည္းမူ၍ ေနေသာ ပုဂၢိဳလ္ ကုိ မက္ေမာျခင္း {အဘိဇၩာ}၊ ႏွလံုးမသာျခင္း {ေဒါမနႆ} ဟု ဆုိအပ္ကုန္ေသာ ယုတ္ညံ့ေသာ အကုသုိလ္တရားတို႔သည္ အစဥ္လုိက္၍ ႏွိပ္စက္ကုန္ရာ၏၊ ထုိ မနိေႁႏၵကုိ ေစာင့္စည္းျခင္းငွါ က်င့္၏၊ မနိေႁႏၵကုိ ေစာင့္ေရွာက္၏၊ မနိေႁႏၵ၌ ေစာင့္ စည္းျခင္းသို႔ ေရာက္၏၊ ဤေျခာက္ပါးေသာ ဣေႁႏၵတို႔ကုိ အၾကင္ လံုျခံဳျခင္း၊ လံုျခံဳ ေစျခင္း၊ ေစာင့္ေရွာက္ျခင္း၊ ေစာင့္စည္းျခင္းသည္ ရွိ၏၊ ဤသေဘာစု ကုိဣေႁႏၵ တို႔၌ လံုျခံဳေသာ တံခါးရွိျခင္း {ဣႁႏၵိေယသုဂုတၱဒြါရတာ} ဟူ၍ ဆုိအပ္၏၊
ဤ ဣေႁႏၵတို႔၌ လံုျခံဳေသာ တံခါးရွိျခင္းႏွင့္ ျပည့္စံုေသာပုဂၢိဳလ္ကုိ
ဣေႁႏၵတို႔၌ လံုျခံဳေသာ တံခါးရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္ဟူ၍ ဆုိအပ္၏။
ဒုကနိေဒၵသ၊ ပုဂၢလပညတ္ပါဠိေတာ္၊ အဘိဓမၼာပိဋကတ္။