သုခပတၳနာသုတ္ ... (သုခ=ခ်မ္းသာျခင္း၊ ပတၳနာ=ေတာင့္တျခင္း)
ဤေဒသနာကို ဘုန္းေတာ္ႀကီးေသာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေဟာေတာ္မူ၏၊ ပူေဇာ္ အထူးကို ခံေတာ္မူထုိက္ေသာ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မူ၏ဟု အကြၽႏု္ပ္ ၾကား နာခဲ့ရပါသည္-
ရဟန္းတို႔ ...
ဤခ်မ္းသာသံုးပါးကို ေတာင့္တေသာ ပညာရွိသည္ သီလကို ေစာင့္ေရွာက္ရာ၏၊
အဘယ္သံုးပါးတို႔နည္း-
၁...
ေက်ာ္ေစာသတင္း ခ်ီးမြမ္းျခင္းသည္ ငါ့ထံသို႔ ေရာက္ပါေစဟု အလိုရွိသူ ပညာရွိ သည္ သီလကို ေစာင့္ေရွာက္ရာ၏၊
၂...
စည္းစိမ္ခ်မ္းသာတို႔သည္ ငါ့အား ျဖစ္ေပၚပါေစကုန္သတည္းဟု အလိုရွိသူ ပညာရွိ သည္ သီလကို ေစာင့္ေရွာက္ရာ၏၊
၃...
ခႏၶာကိုယ္ပ်က္စီး၍ ေသသည္မွ ေနာက္၌ နတ္ျပည္ ေလာက၌ ျဖစ္ရလိမ့္မည္ဟု အလိုရွိသူ ပညာရွိသည္ သီလကို ေစာင့္ေရွာက္ရာ၏၊
ရဟန္းတို႔...
ဤခ်မ္းသာသံုးပါးတို႔ကို ေတာင့္တေသာ ပညာရွိသည္ သီလကိုေစာင့္ေရွာက္ရာ၏၊ ဤအနက္ သေဘာကို ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မူ၏၊
ထုိသုတ္၌ ဤအနက္သေဘာကို -
ခ်ီးမြမ္းျခင္းကို လည္းေကာင္း၊ စည္းစိမ္ဥစၥာရျခင္းကို လည္းေကာင္း၊ တမလြန္ဘဝ ဝယ္ နတ္ျပည္၌ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ လားေရာက္ရျခင္းကိုလည္းေကာင္း ဤခ်မ္း သာ သံုးပါးတို႔ကို ေတာင့္တေသာ ပညာရွိသည္ သီလကို ေစာင့္ေရွာက္ရာ၏။
မေကာင္းမႈကို (မိမိ)မျပဳေသာ္လည္း မေကာင္းမႈျပဳသူကို မွီဝဲဆည္းကပ္မူ
မေကာင္းမႈ၌ ျပဳေလသေလာ မျပဳေလသေလာဟု ေတြးေတာယံုမွားခံရ၏၊
မေကာင္းသတင္း ေက်ာ္ေစာျခင္းသည္လည္း ထုိသူ႕အေပၚသို႔ ေရာက္၏။
အၾကင္သူသည္ အၾကင္ ေကာင္းမေကာင္း သေဘာရွိေသာ သူကို အေဆြခင္ပြန္း ျပဳ၍ မွီဝဲဆည္းကပ္၏၊ ထုိသူသည္ ထုိေကာင္းမေကာင္း ရွိသူသာ ျဖစ္၏၊ မွန္၏၊ အတူတကြ ေပါင္းေဖာ္ ေနထုိင္သူသည္ ထုိအတူတကြ ေနထုိင္သူႏွင့္ တူေသာ သေဘာရွိသည္သာ ျဖစ္၏။
အဆိပ္လူးျမားသည္ အဆိပ္ မလိမ္းက်ံေသးေသာ ျမားစည္းကို မိမိအဆိပ္ျဖင့္ လိမ္းက်ံ ကူးစက္သကဲ့သို႔ မွီဝဲဆည္းကပ္ခံရသူ သူယုတ္မာသည္ မိမိသို႔ မွီဝဲဆည္း ကပ္လာသူ သူေတာ္ေကာင္းကို မိမိ၏ ယုတ္မာမႈျဖင့္ လိမ္းက်ံ ကူးစက္၏၊
အတူတကြ ေပါင္းသင္း ဆက္ဆံ လက္ခံသူ သူယုတ္မာသည္ မိမိသို႔ ေပါင္းသင္း ဆက္ဆံလာသူ သူေတာ္ေကာင္းကို မိမိယုတ္မာမႈျဖင့္ လိမ္းက်ံ ကူးစက္၏၊ ပညာ ရွိသည္ ဤသို႔ ယုတ္မာမႈျဖင့္ လိမ္းက်ံ ကူးစက္ျခင္းမွ ေၾကာက္ေသာေၾကာင့္ ယုတ္မာေသာ အေဆြခင္ပြန္း ရွိသူမျဖစ္ရာ။
အၾကင္သူသည္ ...
ငါးပုပ္ကို သမန္းျမက္ျဖင့္ ထုပ္၏၊ ထုိသူ၏ သမန္းျမက္တို႔သည္လည္း အပုပ္နံ႔ လႈိင္ ကုန္သကဲ့သို႔ သူမိုက္ကို မွီဝဲသူတို႔သည္ ဤအတူ အပုပ္နံ႔ လႈိင္ကုန္၏၊
အၾကင္သူသည္ ..
ေပါက္ရြက္ျဖင့္ ေတာင္ဇလပ္ပန္းကို ထုပ္၏၊ ထုိသူ၏ ေပါက္ရြက္တို႔သည္လည္း အေမႊးနံ႔ လႈိင္ကုန္သကဲ့သို႔ ပညာရွိကို မွီဝဲသူတို႔သည္ ဤအတူ အေမႊးနံ႔ လႈိင္ကုန္ ၏။
ထို႔ေၾကာင့္ ဖက္ရြက္ထုပ္ကဲ့သို႔ မိမိေကာင္းက်ဳိး မေကာင္းက်ဳိးကို သိ၍ ပညာရွိ သည္ သူယုတ္မာတို႔ကို မမွီဝဲရာ၊ သူေတာ္ေကာင္းတို႔ကိုသာ မွီဝဲရာ၏၊
သူယုတ္မာတို႔သည္ ငရဲသို႔ ေဆာင္တတ္ကုန္၏၊
သူေတာ္ေကာင္းတို႔သည္ နတ္ျပည္သို႔ ေရာက္ေစတတ္ကုန္၏၊
ဟု ဤဂါထာျဖင့္ ဆိုအပ္၏။
ဤအနက္သေဘာကိုလည္း ျမတ္စြာဘုရား ေဟာအပ္၏ဟု အကြၽႏု္ပ္ ၾကားနာ ခဲ့ရပါသည္။ ၇၆
၇ - သုခပတၴနာသုတ္၊ တတိယ၀ဂ္၊ ဣတိ၀ုတ္ပါဠိေတာ္။
ဤေဒသနာကို ဘုန္းေတာ္ႀကီးေသာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေဟာေတာ္မူ၏၊ ပူေဇာ္ အထူးကို ခံေတာ္မူထုိက္ေသာ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မူ၏ဟု အကြၽႏု္ပ္ ၾကား နာခဲ့ရပါသည္-
ရဟန္းတို႔ ...
ဤခ်မ္းသာသံုးပါးကို ေတာင့္တေသာ ပညာရွိသည္ သီလကို ေစာင့္ေရွာက္ရာ၏၊
အဘယ္သံုးပါးတို႔နည္း-
၁...
ေက်ာ္ေစာသတင္း ခ်ီးမြမ္းျခင္းသည္ ငါ့ထံသို႔ ေရာက္ပါေစဟု အလိုရွိသူ ပညာရွိ သည္ သီလကို ေစာင့္ေရွာက္ရာ၏၊
၂...
စည္းစိမ္ခ်မ္းသာတို႔သည္ ငါ့အား ျဖစ္ေပၚပါေစကုန္သတည္းဟု အလိုရွိသူ ပညာရွိ သည္ သီလကို ေစာင့္ေရွာက္ရာ၏၊
၃...
ခႏၶာကိုယ္ပ်က္စီး၍ ေသသည္မွ ေနာက္၌ နတ္ျပည္ ေလာက၌ ျဖစ္ရလိမ့္မည္ဟု အလိုရွိသူ ပညာရွိသည္ သီလကို ေစာင့္ေရွာက္ရာ၏၊
ရဟန္းတို႔...
ဤခ်မ္းသာသံုးပါးတို႔ကို ေတာင့္တေသာ ပညာရွိသည္ သီလကိုေစာင့္ေရွာက္ရာ၏၊ ဤအနက္ သေဘာကို ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မူ၏၊
ထုိသုတ္၌ ဤအနက္သေဘာကို -
ခ်ီးမြမ္းျခင္းကို လည္းေကာင္း၊ စည္းစိမ္ဥစၥာရျခင္းကို လည္းေကာင္း၊ တမလြန္ဘဝ ဝယ္ နတ္ျပည္၌ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ လားေရာက္ရျခင္းကိုလည္းေကာင္း ဤခ်မ္း သာ သံုးပါးတို႔ကို ေတာင့္တေသာ ပညာရွိသည္ သီလကို ေစာင့္ေရွာက္ရာ၏။
မေကာင္းမႈကို (မိမိ)မျပဳေသာ္လည္း မေကာင္းမႈျပဳသူကို မွီဝဲဆည္းကပ္မူ
မေကာင္းမႈ၌ ျပဳေလသေလာ မျပဳေလသေလာဟု ေတြးေတာယံုမွားခံရ၏၊
မေကာင္းသတင္း ေက်ာ္ေစာျခင္းသည္လည္း ထုိသူ႕အေပၚသို႔ ေရာက္၏။
အၾကင္သူသည္ အၾကင္ ေကာင္းမေကာင္း သေဘာရွိေသာ သူကို အေဆြခင္ပြန္း ျပဳ၍ မွီဝဲဆည္းကပ္၏၊ ထုိသူသည္ ထုိေကာင္းမေကာင္း ရွိသူသာ ျဖစ္၏၊ မွန္၏၊ အတူတကြ ေပါင္းေဖာ္ ေနထုိင္သူသည္ ထုိအတူတကြ ေနထုိင္သူႏွင့္ တူေသာ သေဘာရွိသည္သာ ျဖစ္၏။
အဆိပ္လူးျမားသည္ အဆိပ္ မလိမ္းက်ံေသးေသာ ျမားစည္းကို မိမိအဆိပ္ျဖင့္ လိမ္းက်ံ ကူးစက္သကဲ့သို႔ မွီဝဲဆည္းကပ္ခံရသူ သူယုတ္မာသည္ မိမိသို႔ မွီဝဲဆည္း ကပ္လာသူ သူေတာ္ေကာင္းကို မိမိ၏ ယုတ္မာမႈျဖင့္ လိမ္းက်ံ ကူးစက္၏၊
အတူတကြ ေပါင္းသင္း ဆက္ဆံ လက္ခံသူ သူယုတ္မာသည္ မိမိသို႔ ေပါင္းသင္း ဆက္ဆံလာသူ သူေတာ္ေကာင္းကို မိမိယုတ္မာမႈျဖင့္ လိမ္းက်ံ ကူးစက္၏၊ ပညာ ရွိသည္ ဤသို႔ ယုတ္မာမႈျဖင့္ လိမ္းက်ံ ကူးစက္ျခင္းမွ ေၾကာက္ေသာေၾကာင့္ ယုတ္မာေသာ အေဆြခင္ပြန္း ရွိသူမျဖစ္ရာ။
အၾကင္သူသည္ ...
ငါးပုပ္ကို သမန္းျမက္ျဖင့္ ထုပ္၏၊ ထုိသူ၏ သမန္းျမက္တို႔သည္လည္း အပုပ္နံ႔ လႈိင္ ကုန္သကဲ့သို႔ သူမိုက္ကို မွီဝဲသူတို႔သည္ ဤအတူ အပုပ္နံ႔ လႈိင္ကုန္၏၊
အၾကင္သူသည္ ..
ေပါက္ရြက္ျဖင့္ ေတာင္ဇလပ္ပန္းကို ထုပ္၏၊ ထုိသူ၏ ေပါက္ရြက္တို႔သည္လည္း အေမႊးနံ႔ လႈိင္ကုန္သကဲ့သို႔ ပညာရွိကို မွီဝဲသူတို႔သည္ ဤအတူ အေမႊးနံ႔ လႈိင္ကုန္ ၏။
ထို႔ေၾကာင့္ ဖက္ရြက္ထုပ္ကဲ့သို႔ မိမိေကာင္းက်ဳိး မေကာင္းက်ဳိးကို သိ၍ ပညာရွိ သည္ သူယုတ္မာတို႔ကို မမွီဝဲရာ၊ သူေတာ္ေကာင္းတို႔ကိုသာ မွီဝဲရာ၏၊
သူယုတ္မာတို႔သည္ ငရဲသို႔ ေဆာင္တတ္ကုန္၏၊
သူေတာ္ေကာင္းတို႔သည္ နတ္ျပည္သို႔ ေရာက္ေစတတ္ကုန္၏၊
ဟု ဤဂါထာျဖင့္ ဆိုအပ္၏။
ဤအနက္သေဘာကိုလည္း ျမတ္စြာဘုရား ေဟာအပ္၏ဟု အကြၽႏု္ပ္ ၾကားနာ ခဲ့ရပါသည္။ ၇၆
၇ - သုခပတၴနာသုတ္၊ တတိယ၀ဂ္၊ ဣတိ၀ုတ္ပါဠိေတာ္။
ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ၌ သာဓုေခၚျခင္းသည္ ကုသိုလ္တခုျဖစ္ေပ၏။
သာဓု... သာဓု... သာဓု...။
သာဓု... သာဓု... သာဓု...။