ေနာင္တခ်ိန္ လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ၾကပါေစရန္ တရားပံုမ်ား၏ comment တြင္ တရားစာမ်ားပါ ထဲ့ေပးထားပါသည္။






သူေတာ္ေကာင္းတရားမ်ား လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ရန္ ဤအ၀ိုင္းေလးမ်ား အတြင္းမွာ တရားစာမ်ား တရားပံုမ်ားကို သြပ္သြင္းထားပါတယ္ သင္တို႔ စိတ္တိုင္းၾက ကူးယူျဖတ္ေတာက္ လြတ္လပ္စြာ အသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္။


Saturday, January 24, 2009

ဘဒၵိယသုတ္- သူတစ္ပါး ေျပာသံၾကားကာမွ်ျဖင့္...

ဘဒၵိယသုတ္-

အခါတစ္ပါး၌ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေဝသာလီျပည္ မဟာဝုန္ေတာ ျပာသာဒ္ေဆာင္ ေပါက္ေသာ ေက်ာင္း၌ (သီတင္းသံုး) ေနေတာ္မူ၏။ ထိုအခါ ဘဒၵိယ လိစၧဝီမင္း သည္ ျမတ္စြာဘုရားထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ ျမတ္စြာဘုရားကို ရွိခိုးၿပီးလွ်င္ တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ထိုင္လ်က္ ျမတ္စြာဘုရားအား ဤစကားကို ေလွ်ာက္ထား၏-

''အသွ်င္ဘုရား 'ရဟန္းေဂါတမသည္ (သူတစ္ပါးတို႔ကို) လွည့္ပတ္တတ္၏၊ (မိမိ ဖက္သို႔) လည္ေစတတ္ေသာ 'အာဝ႗နိမာယာ' အတတ္ကို သိ၏၊ ယင္းအာဝ႗နိ မာယာျဖင့္ အယူတစ္ပါး ရွိကုန္ေသာ တိတၳိတို႔၏ တပည့္တို႔ကို လွည့္ပတ္၏' ဟု ဆိုေသာ ဤစကားကို တပည့္ေတာ္ ၾကားဖူးပါသည္၊ အသွ်င္ဘုရား အသို႔ပါနည္း၊ 'ရဟန္းေဂါတမသည္ (သူတစ္ပါးတို႔ကို) လွည့္ပတ္တတ္၏၊ အာဝ႗နိမာယာကို သိ၏၊ ယင္း အာဝ႗နိမာယာျဖင့္ အယူတစ္ပါးရွိကုန္ေသာ တိတၳိတို႔၏ တပည့္တို႔ကို လွည့္ပတ္၏'' ဟု ဆိုကုန္ေသာ သူတို႔သည္ ...

ျမတ္စြာဘုရား ဆိုသည့္အတိုင္းပင္ ဆိုၾကသည္ ဟုတ္ပါ၏ေလာ၊
ျမတ္စြာဘုရားကို မဟုတ္မမွန္ စြပ္စဲြရာ မေရာက္ဘဲ ရွိပါကုန္၏ေလာ၊
ျမတ္စြာဘုရား၏ တရားကိုပင္ တစ္ဆင့္ေဟာၾကာ ၾကသည္ ဟုတ္ပါ၏ေလာ၊
ျမတ္စြာဘုရား၏ မူလရင္းစကားႏွင့္ (ထိုသူတို႔၏) တစ္ဆင့္ေျပာေသာ စကားသည္
ကဲ့ရဲ႕ဖြယ္ အေၾကာင္း လံုးဝကင္းပါ၏ေလာ၊ အသွ်င္ဘုရား တပည့္ေတာ္တို႔သည္ ကား ျမတ္စြာဘုရားကို စြပ္စြဲရန္ အလိုမရွိၾကပါကုန္'' ဟု ေလွ်ာက္၏။

ဘဒၵိယ လာၾကကုန္...

သင္တို႔သည္...
သူတစ္ပါး ေျပာသံၾကားကာမွ်ျဖင့္ (ဟုတ္ၿပီ မွန္ၿပီဟု အတည္) မယူကုန္လင့္ဦး၊

အစဥ္အဆက္ စကားမွ်ျဖင့္လည္း (ဟုတ္ၿပီ မွန္ၿပီဟု အတည္) မယူကုန္လင့္ဦး၊

ဤသို႔ ျဖစ္ဖူးသတတ္ ဟူေသာ စကားမွ်ျဖင့္လည္း
(ဟုတ္ၿပီ မွန္ၿပီဟု အတည္) မယူကုန္လင့္ဦး၊

ပိဋကတ္ (မိမိတို႔ ေရွးေဟာင္းက်မ္းဂန္) စာေပႏွင့္ ညီၫြတ္ေပသည္ ဟူ၍လည္း
(ဟုတ္ၿပီ မွန္ၿပီဟု အတည္) မယူကုန္လင့္ဦး၊

ၾကံဆေတြးေတာ၍ ယူျခင္းမွ် ျဖင့္လည္း
(ဟုတ္ၿပီ မွန္ၿပီဟု အတည္) မယူကုန္လင့္ဦး၊

နည္းမွီးယူျခင္းမွ်ျဖင့္လည္း (ဟုတ္ၿပီ မွန္ၿပီဟု အတည္) မယူကုန္လင့္ဦး၊

အျခင္းအရာကို ၾကံစည္ေသာအားျဖင့္လည္း
(ဟုတ္ၿပီ မွန္ၿပီဟု အတည္) မယူကုန္လင့္ဦး၊

(ငါတို႔) ၾကံစည္ႏွစ္သက္၍ ယူထားေသာ အယူႏွင့္ တူညီေပသည္ ဟူ၍လည္း (ဟုတ္ၿပီ မွန္ၿပီဟု အတည္) မယူကုန္လင့္ဦး၊

မွတ္ယူထိုက္ေသာ သေဘာမွ်ျဖင့္လည္း
(ဟုတ္ၿပီ မွန္ၿပီဟု အတည္) မယူကုန္လင့္ဦး၊

ငါတို႔ ေလးစား ထိုက္ေသာ ရဟန္း၏ စကား ဟူ၍လည္း (ဟုတ္ၿပီ မွန္ၿပီဟု အတည္) မယူကုန္လင့္ဦး။

ဘဒၵိယ ...
''ဤတရားတို႔ကား အကုသိုလ္တရားတို႔တည္း၊
ဤတရားတို႔ကား အျပစ္ရွိေသာ တရားတို႔တည္း၊
ဤတရားတို႔ကား ပညာရွိတို႔ ကဲ့ရဲ႕အပ္ေသာ တရားတို႔တည္း၊
ဤတရားတို႔ကို ျပည့္စံုေစအပ္ ေဆာက္တည္အပ္သည္ရွိေသာ္ အစီးအပြါးမဲ့ျခင္းငွါ ဆင္းရဲျခင္းငွါ ျဖစ္ကုန္၏'' ဟု သင္တို႔သည္ မိမိတို႔ ကိုယ္တိုင္ပင္ သိေသာအခါ ပယ္စြန္႔ကုန္ရာ၏။

ဘဒၵိယ ...
ထိုအရာကို အဘယ္သို႔ မွတ္ထင္သနည္း၊ တပ္မက္ျခင္း 'ေလာဘ'သည္ သတၱဝါ၏ အတြင္း 'အဇၩတၱ' သႏၲာန္၌ ျဖစ္ေပၚလာေသာ္ အစီးအပြါးရွိျခင္းငွါ ျဖစ္သေလာ၊ အစီးအပြါးမဲ့ျခင္းငွါ ျဖစ္သေလာဟု (ေမးေတာ္မူ၏)။

အစီးအပြါးမဲ့ျခင္းငွါ ျဖစ္ပါသည္ အသွ်င္ဘုရား။

ဘဒၵိယ ...
တပ္မက္ေသာ ပုဂၢဳိလ္သည္ တပ္မက္ျခင္း 'ေလာဘ' ႏွိပ္စက္အပ္ သိမ္းယူ အပ္ေသာ စိတ္ရွိသည္ျဖစ္၍ သူ႕အသက္ကိုလည္း သတ္၏၊ မေပးသည္ကိုလည္း ခိုးယူ၏၊ သူ႕မယားကိုလည္း သြားလာ၏၊ မဟုတ္မမွန္ေသာ စကားကိုလည္း ေျပာဆို၏၊ သူတစ္ပါးကိုလည္း ထိုအတိုင္းျပဳရန္ ေဆာက္တည္ေစ၏၊ ယင္း သူ႔ အသက္ သတ္ျခင္းစသည္သည္ ထိုသူအား ၾကာျမင့္စြာေသာ ကာလပတ္လံုး အစီးအပြါးမဲ့ျခင္းငွါ ဆင္းရဲျခင္းငွါ ျဖစ္ႏိုင္သည္ မဟုတ္ေလာ ဟု (ေမးေတာ္မူ၏)။

ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္ အသွ်င္ဘုရား။

ဘဒၵိယ ...
ထို အရာကို အဘယ္သို႔ မွတ္ထင္သနည္း၊ အမ်က္ထြက္ျခင္း 'ေဒါသ' သည္ သတၱဝါ၏။ပ။ ေတြေဝျခင္း 'ေမာဟ'သည္ သတၱဝါ၏။ပ။ ျခဳတ္ျခယ္ျခင္း 'သာရမၻ' သည္ အတြင္း 'အဇၩတၱ' သႏၲာန္၌ ျဖစ္ေပၚလာေသာ္ အစီးအပြါးရွိျခင္းငွါ ျဖစ္သေလာ၊ အစီးအပြါးမဲ့ျခင္းငွါ ျဖစ္သေလာဟု (ေမးေတာ္မူ၏)။

အစီးအပြါးမဲ့ျခင္းငွါ ျဖစ္ပါသည္ အသွ်င္ဘုရား။

ဘဒၵိယ ...
ျခဳတ္ျခယ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ ျခဳတ္ျခယ္ျခင္း 'သာရမၻ' ႏွိပ္စက္အပ္ သိမ္းယူအပ္ ေသာ စိတ္ရွိသည္ျဖစ္၍ သူ႕အသက္ကိုလည္း သတ္၏၊ မေပးသည္ကိုလည္း ခိုးယူ၏၊ သူ႕သားမယားကိုလည္း သြားလာ၏၊ မဟုတ္မမွန္ေသာ စကားကိုလည္း ေျပာဆို၏၊ သူတစ္ပါးကိုလည္း ထို အတိုင္းျပဳရန္ ေဆာက္တည္ေစ၏၊ ယင္း သူ႕အသက္ သတ္ျခင္းစသည္သည္ ထိုသူအား ၾကာျမင့္စြာေသာ ကာလပတ္လံုး အစီးအပြါးမဲ့ျခင္းငွါ ဆင္းရဲျခင္းငွါ မျဖစ္ႏိုင္သည္ မဟုတ္ေလာ ဟု (ေမးေတာ္မူ၏)။

ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္ အသွ်င္ဘုရား။

ဘဒၵိယ ထို အရာကို အဘယ္သို႔ မွတ္ထင္သနည္း...

ဤတရားတို႔သည္ ကုသိုလ္တရားတို႔ေလာ၊
အကုသိုလ္တရားတို႔ေလာဟု (ေမးေတာ္မူ၏)။

အသွ်င္ဘုရား အကုသိုလ္တရားတို႔ ျဖစ္ပါသည္ အသွ်င္ဘုရား။

အျပစ္ရွိေသာ တရားတို႔ေလာ၊
သို႔မဟုတ္ အျပစ္မဲ့ေသာ တရားတို႔ေလာဟု (ေမးေတာ္မူ၏)။

အျပစ္ရွိေသာ တရားတို႔ျဖစ္ပါသည္ အသွ်င္ဘုရား။

ပညာရွိတို႔ ကဲ့ရဲ႕အပ္ေသာ တရားတို႔ေလာ၊
(သို႔မဟုတ္) ပညာရွိတို႔ ခ်ီးမြမ္းအပ္ေသာ တရားတို႔ေလာဟု (ေမးေတာ္မူ၏)။

ပညာရွိတို႔ ကဲ့ရဲ႕အပ္ေသာ တရားတို႔ ျဖစ္ပါသည္ အသွ်င္ဘုရား။

(ဤတရားတို႔ကို) ျပည့္စံုေစအပ္ ေကာင္းစြာ ေဆာက္တည္ အပ္ကုန္ေသာ္ အစီး အပြါးမဲ့ျခင္းငွါ ဆင္းရဲျခင္းငွါ ျဖစ္ကုန္သေလာ၊ သို႔မဟုတ္ မျဖစ္ကုန္သေလာ၊ ဤအရာ၌ (သင္တို႔စိတ္) အဘယ္သို႔ ရွိသနည္းဟု (ေမးေတာ္မူ၏)။

(ဤတရားတို႔ကို) ျပည့္စံုေစအပ္ ေကာင္းစြာ ေဆာက္တည္အပ္ကုန္ေသာ္ အစီး အပြါးမဲ့ျခင္းငွါ ဆင္းရဲျခင္းငွါ ျဖစ္ပါကုန္၏၊ ဤေနရာ၌ (တပည့္ေတာ္တို႔စိတ္) ဤသို႔ ႐ိွပါသည္ အသွ်င္ဘုရားဟု (ေလွ်ာက္၏)။

''ဘဒၵိယ လာၾကကုန္ေလာ့၊
သင္တို႔သည္ သူတစ္ပါးေျပာသံ ၾကားကာမွ်ျဖင့္ (ဟုတ္ၿပီ မွန္ၿပီဟု အတည္) မယူကုန္လင့္ဦး၊ အစဥ္အဆက္ စကားမွ်ျဖင့္လည္း မယူကုန္လင့္ဦး၊ ဤသို႔ ျဖစ္ဖူး သတတ္ဟူေသာ စကားမွ်ျဖင့္လည္း မယူကုန္လင့္ဦး၊ (မိမိတို႔ ေရွးေဟာင္း က်မ္းဂန္) စာေပႏွင့္ ညီၫြတ္ေပသည္ဟူ၍လည္း မယူကုန္လင့္ဦး၊ ၾကံဆ ေတြးေတာ၍ ယူျခင္းမွ်ျဖင့္လည္း မယူကုန္လင့္ဦး၊ နည္းမွီး ယူျခင္းမွ်ျဖင့္လည္း မယူကုန္လင့္ဦး၊ အျခင္းအရာကို ၾကံစည္ေသာအားျဖင့္လည္း မယူကုန္လင့္ဦး၊ (ငါတို႔) ၾကံစည္ႏွစ္သက္၍ ယူထားေသာ အယူႏွင့္ တူညီေပသည္ဟူ၍လည္း မယူကုန္လင့္ဦး၊ မွတ္ယူထိုက္ေသာ သေဘာမွ်ျဖင့္လည္း မယူကုန္လင့္ဦး၊ ငါတို႔ ေလးစားထိုက္ေသာ ရဟန္း၏ စကားဟူ၍လည္း မယူကုန္ လင့္ဦး။

ဘဒၵိယ ...
''ဤတရားတို႔ကား အကုသိုလ္တရားတို႔တည္း၊ ဤတရားတို႔ကား အျပစ္ရွိေသာ တရားတို႔တည္း၊ ဤတရားတို႔ကား ပညာရွိတို႔ ကဲ့ရဲ႕အပ္ေသာ တရားတို႔တည္း၊ ဤတရားတို႔ကို ျပည့္စံုေစအပ္ ေဆာက္တည္အပ္ ကုန္သည္ရွိေသာ္ အစီး အပြါးမဲ့ျခင္းငွါ ဆင္းရဲျခင္းငွါ ျဖစ္ကုန္၏'' ဟု သင္တို႔သည္ မိမိတို႔ ကိုယ္တိုင္ပင္ သိေသာအခါ ပယ္စြန္႔ကုန္ရာ၏ဟု ငါဆိုခဲ့ေသာ စကားသည္ ဤသည္ကိုစဲြ၍ ဆိုခဲ့ေသာ စကားျဖစ္၏။

ဘဒၵိယ ...
သင္တို႔သည္ သူတစ္ပါးေျပာသံ ၾကားကာမွ်ျဖင့္ (ဟုတ္ၿပီ မွန္ၿပီဟု အတည္) မယူ ကုန္လင့္ဦး၊ အစဥ္အဆက္ စကားမွ်ျဖင့္လည္း မယူကုန္လင့္ဦး၊ ဤသို႔ ျဖစ္ဖူး သတတ္ဟူေသာ စကားမွ်ျဖင့္လည္း မယူကုန္လင့္ဦး၊ ပိဋကတ္ (မိမိတို႔ ေရွး ေဟာင္းက်မ္းဂန္) စာေပႏွင့္ ညီၫြတ္ေပသည္ဟူ၍လည္း မယူကုန္ လင့္ဦး၊ ၾကံဆေတြးေတာ၍ ယူျခင္းမွ်ျဖင့္လည္း မယူကုန္လင့္ဦး၊ နည္းမွီးယူျခင္းမွ် ျဖင့္လည္း မယူကုန္လင့္ဦး၊ အျခင္းအရာကို ၾကံစည္ေသာအားျဖင့္လည္း မယူကုန္ လင့္ဦး၊ (ငါတို႔) ၾကံစည္ ႏွစ္သက္၍ ယူထားေသာ အယူႏွင့္ တူညီေပသည္ ဟူ၍လည္း မယူကုန္လင့္ဦး၊ မွတ္ယူထိုက္ေသာ သေဘာမွ် ျဖင့္လည္း မယူ ကုန္လင့္ဦး၊ ငါတို႔ ေလးစားထိုက္ေသာ ရဟန္း၏ စကားဟူ၍လည္း မယူကုန္ လင့္ဦး။

ဘဒၵိယ ...
''ဤတရားတို႔ကား ကုသိုလ္တရားတို႔တည္း၊ ဤတရားတို႔ကား အျပစ္မဲ့ေသာ တရားတို႔တည္း၊ ဤတရားတို႔ကား ပညာရွိတို႔ ခ်ီးမြမ္းအပ္ေသာ တရားတို႔တည္း၊ ဤတရားတို႔ကို ျပည့္စံုေစအပ္ ေဆာက္တည္အပ္ကုန္သည္ရွိေသာ္ အစီး အပြါးရွိျခင္းငွါ ခ်မ္းသာျခင္းငွါ ျဖစ္ကုန္၏'' ဟု သင္တို႔သည္ မိမိတို႔ ကိုယ္တိုင္ပင္ သိေသာအခါ ျပည့္စံုေစ၍ ေနကုန္ရာ၏။

ဘဒၵိယ ..
ထိုအရာကို အဘယ္သို႔ မွတ္ထင္ကုန္သနည္း၊ မတပ္မက္ျခင္း 'အေလာဘ' သည္ သတၱဝါ၏ အတြင္း 'အဇၩတၱ' သႏၲာန္၌ ျဖစ္ေပၚလာေသာ္ အစီးအပြါးရွိျခင္းငွါ ျဖစ္သေလာ၊ အစီးအပြါးမဲ့ျခင္းငွါ ျဖစ္သေလာ ဟု (ေမးေတာ္မူ၏)။

အစီးအပြါးရွိျခင္းငွါ ျဖစ္ပါသည္ အသွ်င္ဘုရား။

ဘဒၵိယ ...
မတပ္မက္ေသာ ပုဂၢဳိလ္သည္ တပ္မက္ျခင္း 'ေလာဘ' မႏွိပ္စက္အပ္ မသိမ္းယူ အပ္ေသာ စိတ္ရွိသည္ျဖစ္၍ သူ႕အသက္ကိုလည္း မသတ္၊ မေပးသည္ကိုလည္း မယူ၊ သူ႕သားမယားကိုလည္း မသြားလာ၊ မဟုတ္မမွန္ေသာ စကားကိုလည္း မဆို၊ သူတစ္ပါးကိုလည္း ထို အတိုင္းျပဳရန္ မေဆာက္တည္ေစ၊ ယင္း သူ႕အသက္ မသတ္ျခင္းစသည္သည္ ထိုသူအား ၾကာျမင့္စြာေသာ ကာလပတ္လံုး အစီးအပြါးရွိျခင္းငွါ ခ်မ္းသာျခင္းငွါ ျဖစ္ႏိုင္သည္ မဟုတ္ေလာဟု (ေမးေတာ္မူ၏)။ ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္ အသွ်င္ဘုရား။

ဘဒၵိယ ...
ထို အရာကို အဘယ္သို႔ မွတ္ထင္ကုန္ သနည္း၊ အမ်က္ မထြက္ျခင္း 'အေဒါသ' သည္ သတၱဝါ၏။ပ။ မေတြေဝျခင္း 'အေမာဟ'သည္ သတၱဝါ၏။ပ။ မျခဳတ္ျခယ္ ျခင္း 'အသာရမၻ'သည္ သတၱဝါ၏ အတြင္း 'အဇြၽတၱ' သႏၲာန္၌ ျဖစ္ေပၚလာေသာ္ အစီးအပြါးရွိျခင္းငွါ ျဖစ္သေလာ၊ အစီးအပြါး မဲ့ျခင္းငွါ ျဖစ္သေလာ ဟု (ေမးေတာ္ မူ၏)။

အစီးအပြါးရွိျခင္းငွါ ျဖစ္ပါသည္ အသွ်င္ဘုရား။

ဘဒၵိယ ...
မျခဳတ္ျခယ္ေသာ ပုဂၢဳိလ္သည္ ျခဳတ္ျခယ္ျခင္း 'သာရမၻ' မႏွိပ္စက္အပ္ မသိမ္း ယူအပ္ေသာ စိတ္ရွိသည္ျဖစ္၍ သူ႕အသက္ကို မသတ္၊ မေပးသည္ကို မယူ၊ သူ႕သားမယားကို မသြားလာ၊ မဟုတ္မမွန္ေသာ စကားကို မေျပာ၊ သူတစ္ပါး ကိုလည္း ထို အတိုင္းျပဳရန္ မေဆာက္တည္ေစ။ ယင္း သူ႕အသက္ မသတ္ျခင္း စသည္သည္ ထိုသူအား ၾကာျမင့္စြာေသာ ကာလပတ္လံုး အစီးအပြါးရွိျခင္းငွါ ခ်မ္းသာျခင္းငွါ ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္ အသွ်င္ဘုရား။

ဘဒၵိယ ...
ထို အရာကို အဘယ္သို႔ မွတ္ထင္ကုန္သနည္း၊
ဤတရားတို႔သည္ ကုသိုလ္တရား တို႔ေလာ၊
အကုသိုလ္တရားတို႔ေလာဟု (ေမးေတာ္မူ၏)။

ကုသိုလ္တရားတို႔ ျဖစ္ပါသည္ အသွ်င္ဘုရား။

အျပစ္ရွိေသာ တရားတို႔ေလာ၊
အျပစ္မဲ့ေသာ တရားတို႔ေလာဟု (ေမးေတာ္မူ၏)။

အျပစ္မဲ့ေသာ တရားတို႔ ျဖစ္ပါသည္ အသွ်င္ဘုရား။

ပညာရွိတို႔ ကဲ့ရဲ႕အပ္ေသာ တရားတို႔ေလာ၊
ပညာရွိတို႔ ခ်ီးမြမ္းအပ္ေသာ တရားတို႔ေလာဟု (ေမးေတာ္မူ၏)။

ပညာရွိတို႔ ခ်ီးမြမ္းအပ္ေသာ တရားတို႔ ျဖစ္ပါသည္ အသွ်င္ဘုရား။

(ဤတရားတို႔ကို) ျပည့္စံုေစအပ္ ေကာင္းစြာေဆာက္ တည္အပ္ကုန္ေသာ္ အစီး အပြါးရွိျခင္းငွါ ခ်မ္းသာျခင္းငွါ ျဖစ္ကုန္သေလာ၊ (သို႔မဟုတ္) မျဖစ္ကုန္သေလာ၊ ဤအရာ၌ (သင္တို႔စိတ္) အဘယ္သို႔ ရွိသနည္းဟု (ေမးေတာ္မူ၏)။

အသွ်င္ဘုရား (ဤတရားတို႔ကို) ျပည့္စံုေစအပ္ ေကာင္းစြာ ေဆာက္တည္ အပ္ကုန္ေသာ္ အစီးအပြါးရွိျခင္းငွါ ခ်မ္းသာျခင္းငွါ ျဖစ္ပါကုန္၏၊

ဤအရာ၌ (တပည့္ေတာ္တို႔စိတ္) ဤသို႔ ႐ိွပါသည္ အသွ်င္ဘုရားဟု ေလွ်ာက္၏။

''ဘဒၵိယ လာၾကကုန္ေလာ့၊ သင္တို႔သည္ သူတစ္ပါးေျပာသံ ၾကားကာမွ်ျဖင့္ (ဟုတ္ၿပီ မွန္ၿပီဟုအတည္) မယူကုန္လင့္ဦး၊ အစဥ္အဆက္ စကားမွ်ျဖင့္လည္း မယူကုန္လင့္ဦး၊ ဤသို႔ ျဖစ္ဖူးသတတ္ ဟူေသာ စကားမွ်ျဖင့္လည္း မယူကုန္ လင့္ဦး၊ ပိဋကတ္ (မိမိတို႔ ေရွးေဟာင္းက်မ္းဂန္) စာေပႏွင့္ ညီၫြတ္ေပသည္ ဟူ၍လည္း မယူကုန္လင့္ဦး၊ ၾကံဆေတြးေတာ၍ ယူျခင္းမွ်ျဖင့္လည္း မယူကုန္ လင့္ဦး၊ နည္းမွီးယူျခင္းမွ်ျဖင့္လည္း မယူကုန္လင့္ဦး၊ အျခင္းအရာကို ၾကံစည္ေသာ အားျဖင့္လည္း မယူကုန္လင့္ဦး၊ (ငါတို႔) ၾကံစည္ႏွစ္သက္၍ ယူထားေသာ အယူႏွင့္ တူညီေပသည္ဟူ၍လည္း မယူကုန္လင့္ဦး၊ မွတ္ယူထိုက္ေသာ သေဘာမွ်ျဖင့္ လည္း မယူကုန္လင့္ဦး၊ ငါတို႔ ေလးစားထိုက္ေသာ ရဟန္း၏ စကားဟူ၍လည္း မယူကုန္ လင့္ဦး''။

ဘဒၵိယ ...
''ဤတရားတို႔ကား ကုသိုလ္တရားတို႔တည္း၊ ဤတရားတို႔ကား အျပစ္မရွိေသာ တရားတို႔တည္း၊ ဤတရားတို႔ကား ပညာရွိတို႔ ခ်ီးမြမ္းအပ္ေသာ တရားတို႔တည္း၊ (ဤတရားတို႔ကို) ျပည့္စံုေစအပ္ ေဆာက္တည္အပ္ ကုန္ေသာ္ အစီးအပြါးရွိျခင္းငွါ ခ်မ္းသာျခင္းငွါ ျဖစ္ကုန္၏'' ဟု သင္တို႔သည္ မိမိတို႔ကိုယ္တိုင္ပင္ သိေသာအခါ အစီးအပြါးရွိေသာ တရားတို႔ကို ျပည့္စံုေစ၍ ေနကုန္ရာ၏ ဟု ငါဆိုခဲ့ေသာ စကားသည္ ဤသည္ကို စဲြ၍ ဆိုခဲ့ေသာ စကားျဖစ္၏။

ဘဒၵိယ ...
ေလာက၌ (ကိေလသာမွ) ၿငိမ္းကုန္ၿပီးေသာ သူေတာ္ေကာင္းတို႔သည္
မိမိ၏ တပည့္တို႔ကို

အို- ေယာက်္ား လာေလာ့၊ သင္သည္

ေလာဘကို ပယ္ေဖ်ာက္၍ ေနေလာ့၊ ေလာဘကို ပယ္ေဖ်ာက္၍ေနမူ ကိုယ္ ႏႈတ္ စိတ္ျဖင့္ ေလာဘေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာ (အကုသိုလ္) ကံကို သင္ ျပဳေတာ့မည္ မဟုတ္။

ေဒါသကို ပယ္ေဖ်ာက္၍ ေနေလာ့၊ ေဒါသကို ပယ္ေဖ်ာက္၍ေနမူ ကိုယ္ ႏႈတ္ စိတ္ျဖင့္ ေဒါသေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာ (အကုသိုလ္) ကံကို သင္ ျပဳေတာ့မည္ မဟုတ္။

ေမာဟကို ပယ္ေဖ်ာက္၍ ေနေလာ့၊ ေမာဟကိုပယ္ေဖ်ာက္၍ေနမူ ကိုယ္ ႏႈတ္ စိတ္ျဖင့္ ေမာဟေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာ (အကုသိုလ္) ကံကို သင္ျပဳေတာ့မည္ မဟုတ္။

ခ်ဳပ္ခ်ယ္ျခင္းကို ပယ္ေဖ်ာက္၍ ေနေလာ့၊ ခ်ဳပ္ခ်ယ္ျခင္းကို ပယ္ေဖ်ာက္၍ေနမူ ကိုယ္ ႏႈတ္ စိတ္ျဖင့္ ျခဳတ္ခ်ယ္ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာ (အကုသိုလ္) ကံကို သင္ ျပဳေတာ့မည္ မဟုတ္ဟု ေဆာက္တည္ ေစကုန္၏။

ဤသို႔ မိန္႔ေတာ္မူသည္ရွိေသာ္ ဘဒၵိယလိစၧဝီမင္းသည္ ျမတ္စြာဘုရားအား ''အသွ်င္ဘုရား (တရားေတာ္သည္) အလြန္ႏွစ္သက္ဖြယ္ ရွိပါေပစြ။ပ။

အသွ်င္ဘုရား ျမတ္စြာဘုရားသည္ အကြၽႏ္ုပ္ကို ယေန႔မွစ၍ အသက္ထက္ဆံုး (ရတနာသုံးပါးကို) ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္သူ ဥပါသကာ ဟူ၍ မွတ္ေတာ္မူပါ ဟု ေလွ်ာက္၏။ ဘဒၵိယ ငါသည္ သင့္အား ''ဘဒၵိယ လာေလာ့၊ သင္သည္ ငါ၏တပည့္ ျဖစ္ဘိေလာ့၊ ငါသည္ ဆရာ ျဖစ္အံ့'' ဟု ဤသို႔ ဆိုပါသေလာဟု (ေမးေတာ္မူ၏)။

အသွ်င္ဘုရား ဤသို႔ မဆိုပါ။

ဘဒၵိယ ...
ဤသို႔ အယူရွိေသာ ဤသို႔ ေဟာၾကားေလ့ရွိေသာ ငါ့ကို ထင္ရွားမရွိေသာ အခ်ည္း ႏွီးေသာ ခြၽတ္ယြင္းေသာ မဟုတ္မမွန္ေသာ စကားျဖင့္ ''ရဟန္းေဂါတမသည္ (သူတစ္ပါးတို႔ကို) လွည့္ပတ္တတ္၏၊ (မိမိဖက္သို႔) လည္ေစတတ္ေသာ 'အာဝ႗ နိမာယာ' ကို သိ၏၊ ယင္းအာဝ႗နိမာယာျဖင့္ အယူတစ္ပါး ရွိကုန္ေသာ တိတၳိတို႔၏ တပည့္တို႔ကို လွည့္ပတ္၏'' ဟု အခ်ဳိ႕ေသာ သမဏျဗာဟၼဏတို႔သည္ စြပ္စဲြကုန္ ဘိ၏ ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။

အသွ်င္ဘုရား အာဝ႗နိမာယာသည္ သင့္ေလ်ာ္ပါေပသည္၊
အသွ်င္ဘုရား အာဝ႗နိမာယာသည္ ေကာင္းျမတ္ပါေပသည္၊
အသွ်င္ဘုရား အကြၽႏု္ပ္၏ ခ်စ္ခင္အပ္ကုန္ေသာ ေဆြမ်ဳိးသားခ်င္းတို႔သည္ ဤ အာဝ႗နိမာယာျဖင့္ လွည့္ပတ္မိပါကုန္မူကား အကြၽႏ္ုပ္၏ ခ်စ္ခင္အပ္ကုန္ေသာ ေဆြမ်ဳိးသားခ်င္းတို႔အား ရွည္ျမင့္စြာေသာ ကာလပတ္လံုး အစီးအပြါးရွိျခင္းငွါ ခ်မ္းသာျခင္းငွါ ျဖစ္ရာပါ၏။

အသွ်င္ဘုရား အလံုးစံုေသာ မင္းမ်ဳိးတို႔သည္လည္း ဤအာဝ႗နိမာယာျဖင့္ လွည့္ပတ္မိပါကုန္မူကား အလံုးစံုေသာ မင္းမ်ဳိးတို႔အား ရွည္ျမင့္စြာေသာ ကာလ ပတ္လံုး အစီးအပြါးရွိျခင္းငွါ ခ်မ္းသာျခင္းငွါ ျဖစ္ရာပါ၏။

အသွ်င္ဘုရား အလံုးစံုေသာ ပုဏၰားမ်ဳိး တို႔သည္။ ကုန္သည္မ်ဳိး တို႔သည္။ သူ ဆင္းရဲမ်ဳိးတို႔သည္ ဤအာဝ႗နိမာယာျဖင့္ လွည့္ပတ္မိပါကုန္မူကား အလံုးစံုေသာ သူဆင္းရဲမ်ဳိးတို႔အား ရွည္ျမင့္စြာေသာ ကာလပတ္လံုး အစီးအပြါး ရွိျခင္းငွါ ခ်မ္းသာ ျခင္းငွါ ျဖစ္ရာပါ၏ ဟု (ေလွ်ာက္၏)။

ဘဒၵိယ ဤစကားသည္ ဤအတိုင္း မွန္၏၊ ဘဒၵိယ ဤစကားသည္ ဤအတိုင္း မွန္၏၊ ဘဒၵိယ အလံုးစံုေသာ မင္းမ်ဳိးတို႔သည္ အကုသိုလ္တရားတို႔ကို ပယ္ျခင္းငွါ ကုသိုလ္တရားတို႔ကို ျပည့္စံုေစျခင္းငွါ ဤအာဝ႗နိမာယာျဖင့္ လွည့္ပတ္မိပါကုန္မူ ကား အလံုးစံုေသာ မင္းမ်ဳိးတို႔အားလည္း ရွည္ျမင့္စြာေသာ ကာလပတ္လံုး အစီး အပြါးရွိျခင္းငွါ ခ်မ္းသာျခင္းငွါ ျဖစ္ရာ၏။ ဘဒၵိယ အလံုးစံုေသာ ပုဏၰားမ်ဳိးတို႔သည္။ ကုန္သည္မ်ဳိးတို႔သည္။ သူဆင္းရဲမ်ဳိးတို႔သည္ အကုသိုလ္တရားကို ပယ္ျခင္းငွါ ကုသိုလ္တရားကို ျပည့္စံုေစျခင္းငွါ ဤအာဝ႗နိမာယာျဖင့္ လွည့္ပတ္မိပါကုန္မူ ကား အလံုးစံုေသာ သူဆင္းရဲမ်ဳိးတို႔အားလည္း ရွည္ျမင့္စြာေသာ ကာလပတ္လံုး အစီးအပြါးရွိျခင္းငွါ ခ်မ္းသာျခင္းငွါ ျဖစ္ရာ၏။

ဘဒၵိယ နတ္ မာရ္နတ္ျဗဟၼာႏွင့္တကြေသာ နတ္ေလာကႏွင့္ သမဏျဗာဟၼဏ မင္းမ်ား လူမ်ားႏွင့္တကြေသာ လူေလာကသည္ အကုသိုလ္ကို ပယ္ျခင္းငွါ ကုသိုလ္တရားကို ျပည့္စံုေစျခင္းငွါ အာဝ႗နိမာယာျဖင့္ လွည့္ပတ္မိပါကုန္မူကား နတ္ မာရ္နတ္ ျဗဟၼာႏွင့္ တကြေသာ နတ္ေလာကႏွင့္ သမဏျဗာဟၼဏ မင္းမ်ား လူမ်ားႏွင့္တကြေသာ လူေလာကအား ရွည္ျမင့္စြာေသာ ကာလပတ္လံုး အစီး အပြါးရွိျခင္းငွါ ခ်မ္းသာျခင္းငွါ ျဖစ္ရာ၏။ ဘဒၵိယ ဤအင္ႀကီးပင္ႀကီးတို႔ေသာ္လည္း အကုသိုလ္တရားကို ပယ္ရွားျခင္းငွါ ကုသိုလ္တရားကို ျပည့္စံုေစျခင္းငွါ ဤ အာဝ႗နိမာယာျဖင့္ လွည့္ပတ္မိပါကုန္မူကား ဤအင္ႀကီးပင္ႀကီးတို႔အားလည္း ၾကာျမင့္စြာေသာ ကာလပတ္လံုး အစီးအပြါးရွိျခင္းငွါ ခ်မ္းသာျခင္းငွါ ျဖစ္ကုန္ရာ၏၊

လူျဖစ္သူအားမူကား အဘယ္ဆိုဖြယ္ရာ ရွိေတာ့အံ့နည္း ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။

၃ - ဘဒၵိယသုတ္၊ စတုကၠနိပါတ္၊ မဟာဝဂ္၊ အဂၤုတၱိဳရ္။

ကာလာမသုတ္သည္လည္း ေလ့လာသင့္ေပသည္ ...