ေနာင္တခ်ိန္ လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ၾကပါေစရန္ တရားပံုမ်ား၏ comment တြင္ တရားစာမ်ားပါ ထဲ့ေပးထားပါသည္။






သူေတာ္ေကာင္းတရားမ်ား လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ရန္ ဤအ၀ိုင္းေလးမ်ား အတြင္းမွာ တရားစာမ်ား တရားပံုမ်ားကို သြပ္သြင္းထားပါတယ္ သင္တို႔ စိတ္တိုင္းၾက ကူးယူျဖတ္ေတာက္ လြတ္လပ္စြာ အသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္။


Saturday, January 17, 2009

ရဲရဲညိေသာ သံေတြခဲ ဥပမာ-

ပါယာသိသုတ္ (အပိုင္း-၁၀)

ရဲရဲညိေသာ သံေတြခဲ ဥပမာ-

ၿမဳိ႕စား သို႔ျဖစ္လွ်င္ ဥပမာျပဳ၍ သင့္အား ေျပာအံ့၊ ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ပညာရွိ ေယာက္်ားတို႔သည္ ဥပမာျဖင့္ လုိအပ္ေသာ စကားတို႔၏ အဓိပၸါယ္ကုိ သိကုန္၏။

ၿမဳိ႕စား ဥပမာအားျဖင့္ ေယာက္်ားတစ္ေယာက္သည္ တစ္ေန႔ပတ္လံုး ပူေလာင္ ေသာ ရဲရဲညိေသာ ေျပာင္ေျပာင္ေတာက္ေသာ အလွ်ံႏွင့္တကြျဖစ္ေသာ သံေတြခဲ ကုိ စဥ္းခ်ိန္ျဖင့္ ခ်ိန္စက္ရာ၏။ ေနာင္အခါ ေအးၿပီးေသာ အခုိး ၿငိမ္းၿပီးေသာ ထုိသံေတြခဲကုိ စဥ္းခ်ိန္ျဖင့္ တစ္ဖန္ ခ်ိန္စက္ျပန္ရာ၏။ အဘယ္အခါမွာ ထုိ သံေတြခဲသည္ ပုိမုိ၍ ေပါ့လည္း ေပါ့သနည္း၊ ပုိမုိ၍ ေပ်ာ့ေပ်ာင္းလည္း ေပ်ာ့ေပ်ာင္း သနည္း၊ ပုိမုိ၍အျပဳအျပင္လည္း ခံသနည္း၊ ရဲရဲညိေသာ ေျပာင္ေျပာင္ ေတာက္ေသာ အလွ်ံႏွင့္ တကြျဖစ္ေသာ အခါေလာ၊ (သို႔မဟုတ္) ေအးၿပီးေသာ အခုိး ၿငိမ္းၿပီးေသာ အခါေလာ ဟု (ေမး၏)။

အသွ်င္ကႆပ ထုိသံေတြခဲသည္ အပူဓာတ္ ေလဓာတ္ႏွင့္ ေပါင္းဆံုမိ၍ ရဲရဲညိ ေသာ ေျပာင္ေျပာင္ေတာက္ေသာ အလွ်ံႏွင့္တကြျဖစ္ေသာအခါ ပုိမုိ၍ ေပါ့လည္း ေပါ့၏၊ ပုိမုိ၍ ေပ်ာ့ေပ်ာင္းလည္း ေပ်ာ့ေပ်ာင္း၏၊ ပုိမုိ၍ အျပဳအျပင္လည္း ခံ၏၊ ထုိသံေတြခဲသည္ အပူဓာတ္ ေလဓာတ္ ကင္းကြာ၍ ေအးေသာ အခုိး ၿငိမ္းေသာ အခါ၌ကား ပုိမုိ၍ ေလးလည္းေလး၏၊ ပုိမုိ၍ ခက္မာလည္း ခက္မာ၏၊ ပုိမုိ၍ အျပဳ အျပင္လည္း မခံပါဟု (ေလွ်ာက္၏)။

ၿမဳိ႕စား ဤအတူပင္ ဤကုိယ္သည္ အသက္ + ကုိယ္ေငြ႕ + ဝိညာဥ္တို႔ႏွင့္ ေပါင္း ဆံုမိေသာအခါ ပုိမုိ၍ ေပါ့လည္ေပါ့၏၊ ပုိမုိ၍ ေပ်ာ့ေပ်ာင္းလည္း ေပ်ာ့ေပ်ာင္း၏၊ ပုိမုိ၍ အျပဳအျပင္လည္း ခံ၏၊ ဤကုိယ္သည္ အသက္, ကုိယ္ေငြ႕, ဝိညာဥ္တို႔ႏွင့္ ကင္းကြာေသာ အခါ၌ကား ပုိမုိ၍ ေလးလည္း ေလး၏၊ ပုိမုိ၍ ခက္မာလည္း ခက္မာ၏၊ ပုိမုိ၍ အျပဳအျပင္လည္း မခံ။

ၿမဳိ႕စား ဤအေၾကာင္းျဖင့္လည္း သင္၏ အယူသည္ ဤသို႔ ျဖစ္ပါေလာ့-

''ဤအေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း တစ္ပါးေသာ ေလာကသည္ ရွိ၏၊ (ေသ၍) တစ္ဖန္ ျဖစ္ေပၚေသာ သတၱဝါတို႔သည္ ရွိကုန္၏၊ ေကာင္းမႈကံ, မေကာင္းမႈကံတို႔၏ အက်ဳိး ဝိပါက္သည္ ရွိ၏''ဟု (ျဖစ္ပါေလာ့ဟု မိန္႔ဆုိ၏)။

အသွ်င္ကႆပသည္ ဤသုို႔ဆုိေသာ္လည္း
ဤအရာ၌ အကြၽႏု္ပ္၏ အယူသည္ ဤသို႔ပင္ ျဖစ္ပါ၏-

''ဤအေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း တစ္ပါးေသာ ေလာကသည္ မရွိ၊ (ေသ၍) တစ္ဖန္ ျဖစ္ေပၚေသာ သတၱဝါတို႔သည္ မရွိကုန္၊ ေကာင္းမႈကံ, မေကာင္းမႈကံတို႔၏ အက်ဳိးဝိပါက္သည္ မရွိ'' ဟု (ျဖစ္ပါ၏ ဟု ေလွ်ာက္၏)။

ၿမဳိ႕စား သင္၏ အယူျဖစ္ျခင္း၏ အေၾကာင္းသည္ ရွိေသးသေလာ။ပ။
အသွ်င္ကႆပ အကြၽႏု္ပ္၏ အယူျဖစ္ျခင္း၏ အေၾကာင္းသည္ ရွိပါေသး၏။ပ။
ၿမဳိ႕စား (ထုိအေၾကာင္းကား) အဘယ္နည္းဟု (ေမး၏)။

အသွ်င္ကႆပ ဤေလာက၌ အကြၽႏု္ပ္၏ မင္းခ်င္းေယာက္်ားတို႔သည္ အျပစ္ က်ဴးလြန္ေသာ ခုိးသူကုိ ဖမ္း၍ ျပပါကုန္၏- ''အရွင္ ဤသူသည္ အျပစ္ကုိ က်ဴးလြန္ေသာ အရွင္၏ (စုိးအုပ္ရာနယ္ေျမမွ) ခုိးသူပါတည္း၊ ဤ (ခုိးသူ) အား ေပးလုိရာ အျပစ္ဒဏ္ကုိ ေပးေတာ္မူပါေလာ့'' ဟု (ျပပါကုန္၏)။

ထုိမင္းခ်င္းေယာက္်ားတို႔ကုိ အကြၽႏု္ပ္သည္ ဤသို႔ ဆုိပါ၏-
''အခ်င္းတို႔ သို႔ျဖစ္လွ်င္ ဤေယာက္်ားကုိ အေရပါး အေရထူ အသား အေၾကာ အ႐ုိး ႐ုိးတြင္း ခ်ဥ္ဆီကုိ မပ်က္စီးေစမူ၍ ဇီဝိတိေႁႏၵမွ ခ်ကုန္ေလာ့၊ ထုိသူ၏ အသက္ထြက္သည္ကုိ ျမင္ေကာင္း ျမင္ရာ၏'' ဟု (ဆုိပါ၏)။

ထုိသူတို႔သည္ ''ေကာင္းပါၿပီ'' ဟု အကြၽႏု္ပ္အား ဝန္ခံ၍ ထို (ခုိးသူ) ေယာက္်ားကုိ အေရပါးကုိ မပ်က္စီးေစမူ၍။ပ။ ဇီဝိတိေႁႏၵမွ ခ်ပါကုန္၏။ ထုိခုိးသူသည္ ေသေတာ့ မည့္ ဆဲဆဲျဖစ္ေသာအခါ မင္းခ်င္းေယာက္်ားတို႔ကုိ အကြၽႏု္ပ္သည္ ဤသို႔ဆုိပါ၏- ''အခ်င္းတို႔ သို႔ျဖစ္လွ်င္ ဤ (ခုိးသူ) ေယာက္်ားကုိ ပက္လက္ခ်ထားၾက ကုန္ေလာ့၊ ထုိသူ၏ အသက္ထြက္သည္ကုိ ျမင္ေကာင္း ျမင္ရာ၏'' ဟု (ဆုိပါ၏)။

ထို (မင္းခ်င္းေယာက္်ား) တို႔သည္ ထုိေယာက္်ားကုိ ပက္လက္ ခ်ထားၾကပါ ကုန္၏။ အကြၽႏု္ပ္တို႔သည္ ထုိသူ၏ အသက္ထြက္သည္ကုိ မျမင္ၾကရပါကုန္၊ (ထုိအခါ) အကြၽႏု္ပ္သည္ ထုိ (မင္းခ်င္းေယာက္်ား) တို႔အား ဤသို႔ဆုိပါ၏-

''အခ်င္းတို႔ သို႔ျဖစ္လွ်င္ ဤ (ခုိးသူ) ေယာက္်ားကုိ ေမွာက္ခံုခ်ထားကုန္ေလာ့၊ တစ္ဖက္သို႔ ေစာင္း၍ခ်ထား ကုန္ေလာ့၊ အျခားတစ္ဖက္သို႔ ေစာင္း၍ ခ်ထားကုန္ ေလာ့၊ မတ္ရပ္ေထာင္၍ ထားကုန္ေလာ့၊ ဦးေစာက္ေျပာင္းျပန္ ထားကုန္ေလာ့၊ လက္ျဖင့္ ပုတ္ကုန္ေလာ့၊ ခဲျဖင့္ ထုကုန္ေလာ့၊ တုတ္ျဖင့္ ႐ုိက္ကုန္ေလာ့၊ ဓားျဖင့္ ခုတ္ကုန္ေလာ့၊ ဤမွာဘက္မွ (ပုတ္ျခင္း ထုျခင္းစသည္ကုိ) ျပဳကုန္ေလာ့၊ ထုိမွာ ဘက္မွ (ပုတ္ျခင္း ထုျခင္း စသည္ကုိ) ျပဳကုန္ေလာ့၊ ဤဘက္ ထုိဘက္ အျပန္ျပန္ အလွန္လွန္ (ပုတ္ျခင္း ထုျခင္းစသည္ကုိ) ျပဳကုန္ေလာ့၊ ငါတို႔သည္ ထုိသူ၏ အသက္ထြက္သည္ကုိ ျမင္ရေကာင္း ျမင္ရကုန္ရာ၏'' ဟု (ဆုိပါ၏)။

ထုိ (မင္းခ်င္းေယာက္်ား) တို႔သည္ ထုိ (ခုိးသူ) ေယာက္်ားကုိ ဤမွာဘက္မွ (ပုတ္ျခင္း ထုျခင္း စသည္ကုိ) ျပဳပါကုန္၏၊ ထုိမွာဘက္မွ (ပုတ္ျခင္း ထုျခင္းစသည္ ကုိ) ျပဳပါကုန္၏၊ ဤဘက္ ထုိဘက္ အျပန္ျပန္ အလွန္လွန္ (ပုတ္ျခင္း ထုျခင္းစ သည္ကုိ) ျပဳပါကုန္၏၊ အကြၽႏု္ပ္တို႔သည္ ထုိသူ၏ အသက္ထြက္သည္ကုိ မျမင္ ၾကရပါကုန္၊ ထုိသူအား ထုိမ်က္စိ ထုိ႐ူပါ႐ုံတို႔ပင္ ရွိလ်က္ ျဖစ္ပါကုန္၏၊

သို႔ရာတြင္ ထုိမ်က္စိျဖင့္႐ူပါ႐ံုကုိ မခံစားပါ။
ထုိနား ထုိသဒၵါ႐ံုတို႔ပင္ ရွိလ်က္ ျဖစ္ပါကုန္၏၊
သို႔ရာတြင္ ထုိနားျဖင့္ သဒၵါ႐ံုကုိ မခံစားပါ။
ထုိႏွာေခါင္း ထုိဂႏၶာ႐ံုတို႔ပင္ ရွိလ်က္ ျဖစ္ပါကုန္၏၊
သို႔ရာတြင္ ထုိႏွာေခါင္းျဖင့္ ဂႏၶာ႐ံုကုိ မခံစားပါ။
ထုိလွ်ာ ထုိရသာ႐ံုတို႔ပင္ ရွိလ်က္ ျဖစ္ပါကုန္၏၊
သို႔ရာတြင္ ထုိလွ်ာျဖင့္ ရသာ႐ံုကုိ မခံစားပါ။
ထုိကုိယ္ ထုိေဖာ႒ဗၺာ႐ံုတို႔ပင္ ရွိလ်က္ ျဖစ္ပါကုန္၏။
သို႔ရာတြင္ ထုိကုိယ္ျဖင့္ ေဖာ႒ဗၺာ႐ံုကုိ မခံစားပါ။
အသွ်င္ကႆပ ယင္း (ဆုိခဲ့သည့္ ပံုသက္ေသ) အေၾကာင္းအားျဖင့္ အကြၽႏု္ပ္၏ အယူသည္ ဤသို႔ ျဖစ္ပါ၏-

''ဤအေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း တစ္ပါးေသာ ေလာကသည္ မရွိ၊ (ေသ၍) တစ္ဖန္ ျဖစ္ေပၚေသာ သတၱဝါတို႔သည္ မရွိကုန္၊ ေကာင္းမႈကံ, မေကာင္းမႈကံတို႔၏ အက်ဳိး ဝိပါက္သည္ မရွိ'' ဟု (ျဖစ္ပါ၏)။

ဤ (ဆုိခဲ့သည့္ ပံုသက္ေသ) သည္လည္း
(အကြၽႏု္ပ္၏ အယူျဖစ္ျခင္း) အေၾကာင္းပါတည္း ဟု (ေလွ်ာက္၏)။

ပါယာသိသုတ္၊ မဟာ၀ဂ္ပါဠိေတာ္၊ ဒီဃနိကာယ္။

ဆက္မည္- ခ႐ုသင္းမႈတ္ေသာ ေယာက္်ား ဥပမာ --->