ေနာင္တခ်ိန္ လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ၾကပါေစရန္ တရားပံုမ်ား၏ comment တြင္ တရားစာမ်ားပါ ထဲ့ေပးထားပါသည္။






သူေတာ္ေကာင္းတရားမ်ား လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ရန္ ဤအ၀ိုင္းေလးမ်ား အတြင္းမွာ တရားစာမ်ား တရားပံုမ်ားကို သြပ္သြင္းထားပါတယ္ သင္တို႔ စိတ္တိုင္းၾက ကူးယူျဖတ္ေတာက္ လြတ္လပ္စြာ အသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္။


Friday, January 16, 2009

အိပ္မက္ ဥပမာ

ပါယာသိသုတ္ (အပိုင္း-၉)

အိပ္မက္ ဥပမာ

ၿမဳိ႕စား သို႔ျဖစ္လွ်င္ ဤအရာ၌ သင့္ကုိပင္ ျပန္၍ ေမးအံ့၊ သင္ႏွစ္သက္သည့္ အတုိင္း ထုိအေမးကုိ ေျဖေလာ့။ ၿမဳိ႕စား သင္ ေန႔အခ်ိန္ အပန္းေျဖ အိပ္စက္စဥ္ အခါ အရံ၏ ေမြ႕ေလ်ာ္ဖြယ္ ဥယ်ာဥ္၏ ေမြ႕ေလ်ာ္ဖြယ္ ေျမ၏ေမြ႕ေလ်ာ္ဖြယ္ ေရကန္၏ေမြ႕ေလ်ာ္ဖြယ္တို႔ကုိ အိပ္မက္၌ ျမင္မက္ဖူးသည္ကုိ မွတ္မိပါသေလာ ဟု (ေမး၏)။

အသွ်င္ကႆပ အကြၽႏု္ပ္သည္ ေန႔အခ်ိန္ အပန္းေျဖအိပ္စက္ေနစဥ္အခါ အရံ၏ ေမြ႔ေလ်ာ္ဖြယ္ဥယ်ာဥ္၏ ေမြ႕ေလ်ာ္ဖြယ္ေျမ၏ ေမြ႔ေလ်ာ္ဖြယ္ေရကန္၏ ေမြ႔ေလ်ာ္ ဖြယ္တို႔ကုိ အိပ္မက္၌ ျမင္မက္ဖူးသည္ကုိ မွတ္မိပါ၏ ဟု (ေလွ်ာက္၏)။

ၿမဳိ႕စား ထုိအိပ္မက္စဥ္အခါ အမ်ဳိးညံ့သည္လည္း ျဖစ္ကုန္ေသာ အမ်ဳိးျမတ္သည္ လည္း ျဖစ္ကုန္ေသာ ကေလးအရြယ္လည္း ျဖစ္ကုန္ေသာ အပ်ဳိအရြယ္လည္း ျဖစ္ကုန္ေသာ ေမာင္းမတို႔သည္ သင့္ကုိ ေစာင့္ေနကုန္ သေလာဟု (ေမး၏)။

အသွ်င္ကႆပ ထို (အိပ္မက္မက္စဥ္) အခါ အမ်ဳိးညံ့ သည္လည္း ျဖစ္ကုန္ေသာ အမ်ဳိးျမတ္သည္လည္း ျဖစ္ကုန္ေသာ ကေလးအရြယ္လည္း ျဖစ္ကုန္ေသာ အပ်ဳိ အရြယ္လည္း ျဖစ္ကုန္ေသာ ေမာင္းမတို႔သည္ အကြၽႏု္ပ္ကုိ ေစာင့္ေနၾကပါကုန္၏ ဟု (ေလွ်ာက္၏)။

ၿမဳိ႕စား ထုိေမာင္းမတို႔သည္ သင္၏ အသက္ဝင္သည္ကုိလည္းေကာင္း ထြက္သည္ ကုိ လည္းေကာင္း ျမင္ၾကကုန္သေလာ ဟု (ေမး၏)။

အသွ်င္ကႆပ မျမင္ၾကပါကုန္ ဟု (ေလွ်ာက္၏)။

ၿမဳိ႕စား အသက္ရွင္လ်က္ ရွိကုန္ေသာ ထုိေမာင္းမတို႔သည္ အသက္ရွင္လ်က္ ရွိေသာ သင္၏ အသက္ဝင္သည္ကုိ လည္းေကာင္း ထြက္သည္ကုိ လည္းေကာင္း မျမင္ရမူ သင္သည္ ေသေသာသူ၏ အသက္ဝင္သည္ကုိ လည္းေကာင္း ထြက္ သည္ကုိ လည္းေကာင္း အဘယ္မွာ ျမင္ပါအံ့နည္း။

ၿမဳိ႕စား ဤအေၾကာင္းျဖင့္လည္း သင္၏ အယူသည္ ဤသို႔ျဖစ္ပါေလာ့-

''ဤအေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း တစ္ပါးေသာ ေလာကသည္ ရွိ၏၊ (ေသ၍) တစ္ဖန္ ျဖစ္ေပၚေသာ သတၱဝါတို႔သည္ ရွိကုန္၏၊ ေကာင္းမႈကံ, မေကာင္းမႈကံတို႔၏ အက်ဳိးဝိပါက္သည္ ရွိ၏''ဟု (ျဖစ္ပါေလာ့ဟု မိန္႔ဆုိ၏)။

အသွ်င္ကႆပသည္ ဤသို႔ဆုိေသာ္လည္း
ဤအရာ၌ အကြၽႏု္ပ္၏ အယူသည္ ဤသို႔ပင္ျဖစ္ပါ၏-

''ဤအေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း တစ္ပါးေသာ ေလာကသည္ မရွိ၊ (ေသ၍) တစ္ဖန္ ျဖစ္ေပၚေသာ သတၱဝါတို႔သည္ မရွိကုန္၊ ေကာင္းမႈကံ, မေကာင္းမႈကံတို႔၏ အက်ဳိး ဝိပါက္သည္ မရွိ'' ဟု (ျဖစ္ပါ၏ဟု ေလွ်ာက္၏)။

ၿမဳိ႕စား သင္၏ အယူျဖစ္ျခင္း၏ အေၾကာင္းသည္ ရွိေသးသေလာ။ပ။
အသွ်င္ကႆပ အကြၽႏု္ပ္၏ အယူျဖစ္ျခင္း၏ အေၾကာင္းသည္ ရွိပါေသး၏။ပ။
ၿမဳိ႕စား (ထုိအေၾကာင္းကား) အဘယ္နည္း ဟု (ေမး၏)။

အသွ်င္ကႆပ ဤေလာက၌ အကြၽႏု္ပ္၏ မင္းခ်င္းေယာက္်ားတို႔သည္ အျပစ္ က်ဴးလြန္ေသာ ခုိးသူကုိ ဖမ္း၍ ျပပါကုန္၏-

''အရွင္ ဤသူသည္ အျပစ္ကုိ က်ဴးလြန္ေသာ အရွင္၏ (စုိးအုပ္ရာနယ္ေျမမွ) ခုိးသူပါတည္း၊ ဤ (ခုိးသူ) အားေပးလုိရာ အျပစ္ဒဏ္ကုိ ေပးေတာ္မူပါေလာ့'' ဟု (ျပပါကုန္၏)။

ထုိမင္းခ်င္းေယာက္်ားတို႔ကုိ အကြၽႏု္ပ္သည္ ဤသို႔ ဆုိပါ၏-
''အခ်င္းတို႔ သို႔ျဖစ္လွ်င္ ဤေယာက္်ားကုိ အသက္ရွင္စဥ္ပင္ စဥ္းခ်ိန္ျဖင့္ ခ်ိန္စက္ လ်က္ ထြက္သက္ မရွိေအာင္ ေလးႀကိဳးျဖင့္ လည္၌ ညႇစ္၍ သတ္ၿပီးလွ်င္ တစ္ဖန္ စဥ္းခ်ိန္ျဖင့္ ခ်ိန္စက္ကုန္ေလာ့'' ဟု (ဆုိပါ၏)။

ထုိ (မင္းခ်င္းေယာက္်ား) တို႔သည္ ''ေကာင္းပါၿပီ'' ဟု အကြၽႏု္ပ္အား ဝန္ခံၿပီးလွ်င္ ထို (ခုိးသူ) ေယာက္်ားကုိ အသက္ရွင္စဥ္ပင္ စဥ္းခ်ိန္ျဖင့္ ခ်ိန္စက္လ်က္ ထြက္ သက္မရွိေအာင္ ေလးႀကိဳးျဖင့္ လည္၌ ညႇစ္၍ သတ္ၿပီးလွ်င္ တစ္ဖန္ စဥ္းခ်ိန္ျဖင့္ ခ်ိန္စက္ကုန္၏။ ထုိေယာက္်ားသည္ အသက္ရွင္ေနစဥ္ အခါ၌ပုိမုိ၍ ေပါ့လည္း ေပါ့၏၊ ပုိမုိ၍ ေပ်ာ့ေပ်ာင္းလည္း ေပ်ာ့ေပ်ာင္း၏၊ ပုိမုိ၍ အျပဳအျပင္လည္း ခံ၏၊ ထုိ ခုိးသူေယာက္်ားသည္ ေသသည့္အခါ၌ ပုိမုိ၍ ေလးလည္း ေလး၏၊ ပုိမုိ၍ ခက္မာ လည္း ခက္မာ၏၊ ပုိမုိ၍ အျပဳအျပင္လည္း မခံ၊ ယင္း (ဆုိခဲ့ၿပီးသည့္ ပံုသက္ေသ) အေၾကာင္းအားျဖင့္ အကြၽႏု္ပ္၏ အယူသည္ ဤသို႔ပင္ ျဖစ္ပါ၏-

''ဤအေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း တစ္ပါးေသာ ေလာကသည္ မရွိ၊
ေသ၍ တစ္ဖန္ ျဖစ္ေပၚေသာ သတၱဝါတို႔သည္ မရွိကုန္၊
ေကာင္းမႈကံ, မေကာင္းမႈကံတို႔၏ အက်ဳိးဝိပါက္သည္ မရွိ'' ဟု ျဖစ္ပါ၏။

ဤ ဆုိခဲ့သည္ပံုသက္ေသ သည္လည္း
(အကြၽႏု္ပ္၏ အယူျဖစ္ျခင္း၏) အေၾကာင္းပါတည္း ဟု (ေလွ်ာက္၏)။

ပါယာသိသုတ္၊ မဟာ၀ဂ္ပါဠိေတာ္၊ ဒီဃနိကာယ္။

ဆက္မည္- ရဲရဲညိေသာ သံေတြခဲ ဥပမာ --->