ေနာင္တခ်ိန္ လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ၾကပါေစရန္ တရားပံုမ်ား၏ comment တြင္ တရားစာမ်ားပါ ထဲ့ေပးထားပါသည္။






သူေတာ္ေကာင္းတရားမ်ား လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ရန္ ဤအ၀ိုင္းေလးမ်ား အတြင္းမွာ တရားစာမ်ား တရားပံုမ်ားကို သြပ္သြင္းထားပါတယ္ သင္တို႔ စိတ္တိုင္းၾက ကူးယူျဖတ္ေတာက္ လြတ္လပ္စြာ အသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္။


Sunday, January 18, 2009

ခ႐ုသင္းမႈတ္ေသာ ေယာက္်ား ဥပမာ

ပါယာသိသုတ္ (အပိုင္း-၁၁)

ခ႐ုသင္းမႈတ္ေသာ ေယာက္်ား ဥပမာ

ၿမဳိ႕စား သို႔ျဖစ္လွ်င္ ဥပမာျပဳ၍ သင့္အား ေျပာအံ့၊
ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ပညာရွိ ေယာက္်ားတို႔သည္ ဥပမာျဖင့္ ဆုိအပ္ေသာ စကား၏ အဓိပၸါယ္ကုိ သိကုန္၏။ ၿမဳိ႕စား ေရွး၌ျဖစ္ဖူးသည္ကား ခ႐ုသင္းမႈတ္ေသာ ေယာက္်ားတစ္ေယာက္သည္ ခ႐ုသင္းကုိယူ၍ တုိင္းစြန္ျပည္ဖ်ား ေက်းလက္တခု သို႔ သြားေလ၏၊ ထုိသူသည္ ရြာတစ္ရြာသို႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ ရြာ၏ အလယ္၌ ရပ္လ်က္ ခ႐ုသင္းကုိ သံုးႀကိမ္မႈတ္ၿပီးလွ်င္ ခ႐ုသင္းကုိ ေျမ၌ ခ်ထား၍ သင့္ေလ်ာ္ေသာ အရပ္၌ ထုိင္ေန၏၊ ၿမဳိ႕စား ထုိအခါ တုိင္းစြန္ျပည္ဖ်ား ေက်းလက္သားတို႔အား ဤသို႔ေသာ အၾကံသည္ ျဖစ္၏-

''အခ်င္းတို႔ ဤသို႔ တပ္မက္ဖြယ္ျဖစ္ေသာ ဤသို႔ ႏွစ္သက္ဖြယ္ျဖစ္ေသာ ဤသို႔ ယစ္မူးဖြယ္ျဖစ္ေသာ ဤသို႔ ၿငိတြယ္ဖြယ္ျဖစ္ေသာ ဤသို႔ မိန္းေမာဖြယ္ျဖစ္ေသာ ဤအသံသည္ အဘယ္အရာ၏ အသံပါနည္း'' ဟု (အၾကံျဖစ္၏)။

ဤသို႔ ၾကံၿပီးေသာ္ အညီအၫြတ္ စည္းေဝး၍ ထုိခ႐ုသင္းမႈတ္ေသာ ေယာက္်ားကုိ ဤသို႔ ေမးျမန္းကုန္၏-

''အခ်င္း ဤသို႔ တပ္မက္ဖြယ္ျဖစ္ေသာ ဤသို႔ ႏွစ္သက္ဖြယ္ျဖစ္ေသာ ဤသို႔ ယစ္မူးဖြယ္ျဖစ္ေသာ ဤသို႔ ၿငိတြယ္ဖြယ္ျဖစ္ေသာ ဤသို႔ မိန္းေမာဖြယ္ျဖစ္ေသာ ဤအသံသည္ အဘယ္အရာ၏ အသံပါနည္း'' ဟု (ေမးျမန္းကုန္၏)။

အခ်င္းတို႔ ဤအရာသည္ ခ႐ုသင္းမည္၏၊ ဤသို႔ တပ္မက္ဖြယ္ျဖစ္ေသာ ဤသို႔ ႏွစ္သက္ဖြယ္ျဖစ္ေသာ ဤသို႔ ယစ္မူးဖြယ္ျဖစ္ေသာ ဤသို႔ ၿငိတြယ္ဖြယ္ျဖစ္ေသာ ဤသို႔ မိန္းေမာဖြယ္ ျဖစ္ေသာ ဤအသံသည္ ယင္း ခ႐ုသင္း၏ အသံတည္းဟု (ဆုိ၏)။

ထုိ ေက်းလက္သားတို႔သည္ ထုိခ႐ုသင္းကုိ ပက္လက္ ခ်ထားကုန္၏၊ (ပက္လက္ ထားကုန္၍) ''ခ႐ုသင္းျမည္ေလာ့၊ ခ႐ုသင္း ျမည္ေလာ့'' ဟု ဆုိၾကကုန္၏။ ထုိ ခ႐ုသင္းသည္ အသံမျမည္သည္သာတည္း။ ထုိ (ေက်းလက္သား) တို႔သည္ ထုိ ခ႐ုသင္းကုိ ေမွာက္ခံု ခ်ထားကုန္၏၊ တစ္ဖက္သို႔ေစာင္း၍ ခ်ထားကုန္၏၊ အျခား တစ္ဖက္သို႔ ေစာင္း၍ ခ်ထားကုန္၏၊ မတ္ရပ္ေထာင္၍ ခ်ထားကုန္၏၊ ဦးေစာက္ ေျပာင္းျပန္ ထားကုန္၏၊ လက္ျဖင့္ပုတ္ကုန္၏၊ ခဲျဖင့္ထုကုန္၏၊ တုတ္ျဖင့္႐ုိက္ ကုန္၏၊ ဓားျဖင့္ခုတ္ကုန္၏၊ ဤမွာဘက္မွ (ပုတ္ျခင္း ထုျခင္း စသည္ကုိ)ျပဳကုန္၏၊ ထုိမွာဘက္မွ (ပုတ္ျခင္း ထုျခင္း စသည္ကုိ) ျပဳကုန္၏၊ ဤဘက္ ထုိဘက္ အျပန္ျပန္ အလွန္လွန္ (ပုတ္ျခင္း ထုျခင္းစသည္ကုိ) ျပဳကုန္၏၊ ''ခ႐ုသင္းျမည္ ေလာ့၊ ခ႐ုသင္းျမည္ေလာ့'' ဟု ဆုိၾကကုန္၏။ ထုိခ႐ုသင္းသည္ အသံ မျမည္သည္ သာတည္း။

ၿမဳိ႕စား ...
ထုိအခါ ထုိခ႐ုသင္း မႈတ္ေသာ ေယာက္်ားအား ဤသို႔ေသာ အၾကံသည္ ျဖစ္၏-

''ဤ တုိင္းစြန္ျပည္ဖ်ား ေက်းလက္သားတို႔သည္ ဤမွ်ေလာက္ မုိက္ၾကကုန္စြ တကား၊ ခ႐ုသင္းသံကုိ အဆင္အျခင္ ကင္းမဲ့စြာ အဘယ့္ေၾကာင့္ ရွာကုန္ဘိ သနည္း'' ဟု (အၾကံျဖစ္၏)။ ထုိ (ေက်းလက္သား) တို႔ ၾကည့္ေနစဥ္ ထုိခ႐ုသင္း မႈတ္ေသာ သူသည္ ခ႐ုသင္းကုိ ကုိင္၍ သံုးႀကိမ္ မႈတ္ၿပီးလွ်င္ ခ႐ုသင္းကုိ ယူ၍ ဖဲသြားေလ၏။

ၿမဳိ႕စား ...
ထုိတုိင္းစြန္ျပည္ဖ်ား ေက်းလက္သားတို႔အား ဤသို႔ေသာ အၾကံသည္ ျဖစ္၏-

''အခ်င္းတို႔ ဤခ႐ုသင္းမည္သည္ကား (မႈတ္ေသာ) ေယာက္်ား + (မႈတ္ျခင္း) လံု႕လ + (မႈတ္အပ္ေသာ) ေလႏွင့္ ေပါင္းဆံုမိေသာအခါ အသံျမည္၏၊ အခ်င္းတို႔ ဤခ႐ုသင္း မည္သည္ကား (မႈတ္ေသာ) ေယာက္်ား + (မႈတ္ျခင္း) လံု႕လ + (မႈတ္အပ္ေသာ) ေလတို႔ႏွင့္ ကင္းကြာေသာ အခါ အသံ မျမည္ ဟု (အၾကံျဖစ္၏)။

ၿမဳိ႕စား ဤအတူ ဤကုိယ္သည္ အသက္ + ကုိယ္ေငြ႕ + ဝိညာဏ္တို႔ႏွင့္ ေပါင္းဆံု မိေသာ အခါ ေရွ႕သို႔လည္း တက္၏၊ ေနာက္သို႔လည္း ဆုတ္၏၊ ရပ္လည္း ရပ္၏၊ ထုိင္လည္း ထုိင္၏၊ အိပ္လည္း အိပ္၏၊ မ်က္စိျဖင့္လည္း ႐ူပါ႐ံုကုိ ျမင္၏၊ နားျဖင့္လည္း သဒၵါ႐ံုကုိ ၾကား၏၊ ႏွာေခါင္းျဖင့္လည္း ဂႏၶာ႐ံုကုိ နမ္း၏၊ လွ်ာျဖင့္လည္း ရသာ႐ံုကုိ လ်က္၏၊ ကုိယ္ျဖင့္လည္း ေဖာ႒ဗၺာ႐ံုကုိ ေတြ႕ထိ၏၊ စိတ္ျဖင့္လည္း ဓမၼာ႐ံုကုိ သိ၏၊ ဤကုိယ္သည္ အသက္, ကုိယ္ေငြ႕, ဝိညာဥ္တို႔ႏွင့္ ကင္းကြာေသာအခါ ေရွ႕သို႔လည္း မတက္သည္သာတည္း၊ ေနာက္သို႔လည္း မဆုတ္သည္သာတည္း၊ မရပ္သည္သာတည္း၊ မထုိင္သည္သာတည္း၊ မအိပ္သည္ သာတည္း၊ မ်က္စိျဖင့္လည္း ႐ူပါ႐ံုကုိ မျမင္သည္သာတည္း၊ နားျဖင့္လည္း သဒၵါ ႐ံုကုိ မၾကားသည္သာတည္း၊ ႏွာေခါင္းျဖင့္လည္း ဂႏၶာ႐ံုကုိ မနံသည္သာတည္း၊ လွ်ာျဖင့္လည္း ရသာ႐ံုကုိ မလ်က္သည္သာတည္း၊ ကုိယ္ျဖင့္လည္း ေဖာ႒ဗၺာ႐ံုကုိ မေတြ႕ထိသည္သာတည္း၊ စိတ္ျဖင့္လည္း ဓမၼာ႐ံုကုိ မသိသည္သာတည္း။ ၿမဳိ႕စား ဤအေၾကာင္းျဖင့္လည္း သင္၏ အယူသည္ ဤသို႔ျဖစ္ပါေလာ့-

''ဤအေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း တစ္ပါးေသာ ေလာကသည္ ရွိ၏၊ (ေသ၍) တစ္ဖန္ ျဖစ္ေပၚေသာ သတၱဝါတို႔သည္ ရွိကုန္၏၊ ေကာင္းမႈကံ မေကာင္းမႈကံတို႔၏ အက်ဳိး ဝိပါက္သည္ ရွိ၏''ဟု (ျဖစ္ပါေလာ့ဟု မိန္႔ဆုိ၏)။

အသွ်င္ကႆပသည္ ဤသို႔ဆုိေသာ္လည္း
ဤအရာ၌ အကြၽႏု္ပ္၏ အယူသည္ ဤသို႔ပင္ ျဖစ္ပါ၏-

''ဤအေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း တစ္ပါးေသာ ေလာကသည္ မရွိ၊ (ေသ၍) တစ္ဖန္ ျဖစ္ေပၚေသာ သတၱဝါတို႔သည္ မရွိကုန္။ ေကာင္းမႈကံ, မေကာင္းမႈကံတို႔၏ အက်ဳိး ဝိပါက္သည္ မရွိ'' ဟု (ျဖစ္ပါ၏ ဟု ေလွ်ာက္၏)။

ၿမဳိ႕စား သင္၏ အယူျဖစ္ျခင္း၏ အေၾကာင္းသည္ ရွိေသးသေလာ။ပ။
အသွ်င္ကႆပ အကြၽႏု္ပ္၏ အယူျဖစ္ျခင္း၏ အေၾကာင္းသည္ ရွိပါေသး၏။ပ။
ၿမဳိ႕စား (ထုိအေၾကာင္းကား) အဘယ္နည္းဟု (ေမး၏)။

အသွ်င္ကႆပ ဤေလာက၌ အကြၽႏု္ပ္၏ မင္းခ်င္းေယာက္်ားတို႔သည္ အျပစ္ကုိ က်ဴးလြန္ေသာ ခုိးသူကုိ ဖမ္း၍ ျပပါကုန္၏-

''အရွင္ ဤသူကား အျပစ္ကုိ က်ဴးလြန္ေသာ အရွင္၏ (စုိးအုပ္ရာ နယ္ေျမမွ) ခုိးသူပါတည္း၊ ဤ(ခုိးသူ)အား ေပးလုိရာ အျပစ္ဒဏ္ကုိ ေပးေတာ္မူပါေလာ့'' ဟု (ျပပါကုန္၏)။

ထုိမင္းခ်င္းေယာက္်ားတို႔ကုိ အကြၽႏု္ပ္သည္ ဤသို႔ ဆုိပါ၏-
''အခ်င္းတို႔ သို႔ျဖစ္လွ်င္ ဤ (ခုိးသူ) ေယာက္်ားကုိ အေရပါးကုိ ခြါကုန္ေလာ့၊ ထုိ (ခုိးသူ) ၏ အသက္ကုိ ျမင္ရေကာင္း ျမင္ရတန္ရာ၏'' ဟု (ဆုိပါ၏)။
ထုိ (မင္းခ်င္းေယာက္်ား) တို႔သည္ ထုိ (ခုိးသူ) ေယာက္်ား၏ အေရပါးကုိ ခြါပါ ကုန္၏၊ အကြၽႏု္ပ္တို႔သည္ ထုိ (ခုိးသူ) ေယာက္်ား၏ အသက္ကုိ မျမင္ရပါကုန္၊

ထုိ (မင္းခ်င္းေယာက္်ား) တို႔ကုိ အကြၽႏု္ပ္သည္ ဤသို႔ ဆုိပါ၏-
''အခ်င္းတို႔ သို႔ျဖစ္လွ်င္ ဤ (ခုိးသူ) ေယာက္်ားကုိ အေရထူကုိ ခြါၾကကုန္ေလာ့၊ အသားကုိ လွီးၾကကုန္ေလာ့၊ အေၾကာကုိ ျဖတ္ၾကကုန္ေလာ့၊ အ႐ုိးကုိ ပုိင္းၾက ကုန္ေလာ့၊ ႐ုိးတြင္းခ်ဥ္ဆီကုိ ထုတ္ၾကကုန္ေလာ့၊ ထုိ (ခုိးသူ) ၏ အသက္ကုိ ျမင္ရ ေကာင္း ျမင္ရတန္ရာ၏'' ဟု (ဆုိပါ၏)။
ထို (မင္းခ်င္းေယာက္်ား) တို႔သည္ ထုိ (ခုိးသူ) ေယာက္်ား၏ ႐ုိးတြင္းခ်ဥ္ဆီကုိ ထုတ္ၾကပါကုန္၏။ အကြၽႏု္ပ္တို႔သည္ ထုိ (ခုိးသူ) ၏ အသက္ကုိ မျမင္ၾကရပါကုန္။ အသွ်င္ကႆပ ယင္း (ဆုိခဲ့သည့္ပံုသက္ေသ) အေၾကာင္းအားျဖင့္ အကြၽႏု္ပ္၏ အယူသည္ ဤသို႔ပင္ ျဖစ္ပါ၏-

''ဤအေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း တစ္ပါးေသာ ေလာကသည္ မရွိ၊ (ေသ၍) တစ္ဖန္ ျဖစ္ေပၚေသာ သတၱဝါတို႔သည္ မရွိကုန္၊ ေကာင္းမႈကံ, မေကာင္းမႈကံတို႔၏ အက်ဳိး ဝိပါက္သည္ မရွိ'' ဟု (ျဖစ္ပါ၏)။

ဤ (ဆုိခဲ့သည့္ ပံုသက္ေသ) သည္လည္း
(အကြၽႏု္ပ္၏ အယူျဖစ္ျခင္း၏) အေၾကာင္းပါတည္း ဟု (ေလွ်ာက္၏)

ပါယာသိသုတ္၊ မဟာ၀ဂ္ပါဠိေတာ္၊ ဒီဃနိကာယ္။

ဆက္မည္- မီးကုိလုပ္ေကြၽးေသာ ရေသ့ဥပမာ --->