ဘုရားမဟုတ္သူ ေဟာအပ္ေသာ သာသနာ...
စုႏၵ မေကာင္းသျဖင့္ ေဟာအပ္ေသာ မေကာင္းသျဖင့္ သိေစအပ္ေသာ ဝဋ္မွ ထြက္ေျမာက္ေၾကာင္း မဟုတ္ေသာ ကိေလသာၿငိမ္းမႈကို မျဖစ္ေစတတ္ေသာ ဘုရားမဟုတ္သူ ေဟာအပ္ေသာ ေထာက္တည္ရာမရွိေသာ မွီခိုရာမရွိေသာ သာသနာ၌ ဤသို႔ ၿငီးေငြ႕ျခင္း စသည္ ျဖစ္ျမဲေပတည္း။
စုႏၵ ဤေလာက၌ ဆရာသည္လည္း အလံုးစံုေသာ တရားကို ကိုယ္တိုင္ မွန္စြာ သိသူ မဟုတ္၊ တရားသည္လည္း မေကာင္းသျဖင့္ ေဟာအပ္ေသာတရား ျဖစ္၏၊ မေကာင္းသျဖင့္ သိေစအပ္ေသာ တရား ျဖစ္၏၊ မဂ္ဖိုလ္ဆိုက္ေရာက္ေၾကာင္း တရားမဟုတ္၊ ကိေလသာၿငိမ္းမႈကို ျဖစ္ေစတတ္ေသာ တရားမဟုတ္၊ ဘုရား မဟုတ္သူ ေဟာအပ္ေသာ တရား ျဖစ္၏။
သို႔ေသာ္... တပည့္သည္ကား ထိုသာသနာ၌ ထိုဆရာေဟာအပ္ေသာ ဝိမုတၱိဓမၼ အားေလ်ာ္ေသာ အက်င့္ကို က်င့္၍ မေန၊ ႐ိုေသစြာ က်င့္၍ မေန၊ ထိုဆရာ၏ တရားႏွင့္အညီ က်င့္၍ မေန၊ ထိုတရားမွ ေရွာင္ဖယ္၍ ေရွာင္ဖယ္၍ က်င့္၏။
ထိုတပည့္ကို ဤသို႔ဆိုအပ္၏၊ ''ငါ့သွ်င္ သင္သည္ အရေတာ္ေလစြ၊ သင္သည္ ေကာင္းစြာရေလစြ၊ သင္၏ ဆရာသည္လည္း အလံုးစံုေသာတရားကို ကိုယ္တိုင္ မွန္စြာ သိသူ မဟုတ္၊ တရားသည္လည္း မေကာင္းသျဖင့္ ေဟာအပ္ေသာတရား ျဖစ္၏၊ မေကာင္းသျဖင့္ သိေစအပ္ေသာတရား ျဖစ္၏၊ မဂ္ဖိုလ္ဆိုက္ ေရာက္ ေၾကာင္းတရား မဟုတ္၊ ကိေလသာၿငိမ္းမႈကို ျဖစ္ေစတတ္ေသာတရား မဟုတ္၊ ဘုရားမဟုတ္သူ ေဟာအပ္ေသာတရား ျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ သင္သည္ကား ထို သာသနာ၌ ထိုဆရာေဟာအပ္ေသာ ဝိမုတၱိဓမၼအား ေလ်ာ္ေသာ အက်င့္ကို က်င့္၍ မေန၊ ႐ိုေသစြာ က်င့္၍ မေန၊ ထိုဆရာ၏ တရားႏွင့္အညီ က်င့္၍ မေန၊ ထိုတရားမွ ေရွာင္ဖယ္၍ ေရွာင္ဖယ္၍ က်င့္၏'' ဟု (ဆိုအပ္၏)။
စုႏၵ စင္စစ္ ဤဆိုခဲ့ၿပီးသည့္အတိုင္း ထိုသာသနာ၌ ဆရာကိုလည္း ကဲ့ရဲ႕အပ္၏၊ ထိုသာသနာ၌ တရားကိုလည္း ကဲ့ရဲ႕အပ္၏၊ သို႔ေသာ္ ထိုသာသနာ၌ တပည့္ကို ကား ဤဆိုခဲ့သည့္အတိုင္း ခ်ီးမြမ္းအပ္၏။
စုႏၵ အၾကင္ဆရာသည္ ဤသို႔သေဘာရွိေသာ တပည့္ကို ဤသို႔ ဆိုရာ၏၊ ''ငါ့သွ်င္ လာေလာ့၊ အၾကင္အျခင္း အရာျဖင့္ သင္၏ ဆရာသည္ တရားကို ေဟာအပ္၏၊ ပညတ္အပ္၏၊ ထိုအျခင္းအရာျဖင့္ က်င့္ေလာ့'' ဟု (ဆိုရာ၏)။ အၾကင္ဆရာသည္ ေဆာက္တည္ေစ၏၊ အၾကင္တပည့္ကို ေဆာက္တည္ေစ၏၊ ေဆာက္တည္ေစအပ္ ေသာ အၾကင္တပည့္သည္ ထိုဆရာ ေဆာက္တည္ေစ အပ္သည့္အတိုင္း ျဖစ္ျခင္း ငွါ က်င့္၏၊ အလံုးစံုေသာ ထိုဆရာတပည့္တို႔သည္ မ်ားစြာေသာ မေကာင္းမႈကို ျဖစ္ပြါးေစကုန္၏။
စုႏၵ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ မေကာင္းသျဖင့္ ေဟာအပ္ေသာ မေကာင္းသျဖင့္ သိေစအပ္ေသာ မဂ္ဖိုလ္ ဆိုက္ေရာက္ေၾကာင္း မဟုတ္ေသာ ကိေလသာၿငိမ္းမႈကို မျဖစ္ေစတတ္ေသာ ဘုရားမဟုတ္သူ ေဟာအပ္ေသာ သာသနာ၌ ဤသို႔လွ်င္ မေကာင္းမႈ ျဖစ္ပြါးတတ္ေသာေၾကာင့္တည္း။ ၁၆၆
စုႏၵ ထို႔ျပင္ ဤေလာက၌ ဆရာသည္လည္း အလံုးစံုေသာ တရားကို ကိုယ္တိုင္ မွန္စြာသိသူမဟုတ္၊ တရားသည္လည္း မေကာင္းသျဖင့္ ေဟာအပ္ေသာတရား ျဖစ္၏၊ မေကာင္းသျဖင့္ သိေစအပ္ေသာ တရားျဖစ္၏၊ မဂ္ဖိုလ္ဆိုက္ေရာက္ ေၾကာင္း တရား မဟုတ္၊ ကိေလသာၿငိမ္းမႈကို ျဖစ္ေစတတ္ေသာ တရားမဟုတ္၊ ဘုရားမဟုတ္သူ ေဟာအပ္ေသာတရား ျဖစ္၏။
တပည့္သည္လည္း ထိုသာသနာ၌ ထိုဆရာေဟာအပ္သည့္ ဝိမုတၱိဓမၼအားေလ်ာ္ ေသာ အက်င့္ကိုက်င့္၍ ေန၏၊ ႐ိုေသစြာက်င့္၍ ေန၏၊ ထိုဆရာ၏ တရားႏွင့္အညီ က်င့္၍ ေန၏၊ ထိုတရားကို ေဆာက္တည္၍ က်င့္၏။
ထိုတပည့္ကို ဤသို႔ ဆိုအပ္၏၊ ''ငါ့သွ်င္ သင္သည္ အရမေတာ္ေလစြ၊ သင္သည္ မေကာင္းသျဖင့္ ရအပ္ေလစြ၊ သင္၏ ဆရာသည္လည္း အလံုးစံုေသာတရားကို ကိုယ္တိုင္ မွန္စြာသိသူ မဟုတ္၊ တရားသည္လည္း မေကာင္းသျဖင့္ ေဟာအပ္ ေသာတရား ျဖစ္၏၊ မေကာင္းသျဖင့္ သိေစအပ္ေသာ တရား ျဖစ္၏၊ မဂ္ဖိုလ္ ဆိုက္ေရာက္ေၾကာင္းတရား မဟုတ္၊ ကိေလသာၿငိမ္းမႈကို ျဖစ္ေစတတ္ေသာ တရား မဟုတ္၊ ဘုရားမဟုတ္သူ ေဟာအပ္ေသာ တရားျဖစ္၏။ သင္သည္လည္း ထိုသာသနာ၌ ထိုဆရာ ေဟာအပ္ေသာ ဝိမုတၱိဓမၼအားေလ်ာ္စြာ က်င့္၍ ေန၏၊ ႐ိုေသစြာ က်င့္၍ ေန၏၊ ထိုဆရာ၏ တရားႏွင့္အညီ က်င့္၍ ေန၏၊ ထိုတရားကို ေဆာက္တည္၍ က်င့္၏'' ဟု (ဆိုအပ္၏)။
စုႏၵ စင္စစ္ ဤဆိုခဲ့သည့္အတိုင္း ထိုသာသနာ၌ ဆရာကိုလည္း ကဲ့ရဲ႕အပ္၏၊ ထိုသာသနာ၌ တရားကိုလည္း ကဲ့ရဲ႕အပ္၏၊ ထိုသာသနာ၌ တပည့္ကိုလည္း ဤဆိုခဲ့သည့္အတိုင္း ကဲ့ရဲ႕အပ္၏။
စုႏၵ အၾကင္ဆရာသည္ ဤသို႔ သေဘာရွိေသာ တပည့္ကို ဤသို႔ ဆိုရာ၏- ''အသွ်င္သည္ ဝိမုတၱိဓမၼသို႔ ေရာက္ေၾကာင္း အသိဉာဏ္အက်ဳိးငွါ က်င့္၍ ေန၏၊ စင္စစ္ ဝိမုတၱိဓမၼသို႔ ေရာက္ေၾကာင္း အသိဉာဏ္သည္ ၿပီးဆံုးျခင္းသို႔ ေရာက္ေစ လတၱံ႕'' ဟု (ဆိုရာ၏)။
အၾကင္ ဆရာသည္လည္း ခ်ီးမြမ္း၏၊ အၾကင္ တပည့္ကိုလည္း ခ်ီးမြမ္း၏၊ အၾကင္ တပည့္သည္လည္း ခ်ီးမြမ္းအပ္သည္ျဖစ္၍ အတိုင္းထက္အလြန္ လံု႔လကို အား ထုတ္၏၊ အလံုးစံုကုန္ေသာ ထိုသူတို႔သည္ မ်ားစြာေသာ မေကာင္းမႈကို ျဖစ္ပြါး ေစကုန္၏။
စုႏၵ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ မေကာင္းသျဖင့္ ေဟာအပ္ေသာ မေကာင္းသျဖင့္ သိေစအပ္ေသာ မဂ္ဖိုလ္ ဆိုက္ေရာက္ေၾကာင္း မဟုတ္ေသာ ကိေလသာၿငိမ္းမႈကို မျဖစ္ေစတတ္ေသာ ဘုရားမဟုတ္သူ ေဟာအပ္ေသာ သာသနာ၌ ဤသို႔ မေကာင္းမႈ ျဖစ္ပြါးေစတတ္ေသာေၾကာင့္တည္း။ ၁၆၇
ဘုရားမဟုတ္သူ ေဟာအပ္ေသာ သာသနာ၊
ပါသာဒိကသုတ္၊ ပါထက၀ဂ္ပါဠိေတာ္။ ဒီဃနိကာယ္။
ဘုရားအစစ္ ေဟာအပ္ေသာ သာသနာသို႔...
စုႏၵ မေကာင္းသျဖင့္ ေဟာအပ္ေသာ မေကာင္းသျဖင့္ သိေစအပ္ေသာ ဝဋ္မွ ထြက္ေျမာက္ေၾကာင္း မဟုတ္ေသာ ကိေလသာၿငိမ္းမႈကို မျဖစ္ေစတတ္ေသာ ဘုရားမဟုတ္သူ ေဟာအပ္ေသာ ေထာက္တည္ရာမရွိေသာ မွီခိုရာမရွိေသာ သာသနာ၌ ဤသို႔ ၿငီးေငြ႕ျခင္း စသည္ ျဖစ္ျမဲေပတည္း။
စုႏၵ ဤေလာက၌ ဆရာသည္လည္း အလံုးစံုေသာ တရားကို ကိုယ္တိုင္ မွန္စြာ သိသူ မဟုတ္၊ တရားသည္လည္း မေကာင္းသျဖင့္ ေဟာအပ္ေသာတရား ျဖစ္၏၊ မေကာင္းသျဖင့္ သိေစအပ္ေသာ တရား ျဖစ္၏၊ မဂ္ဖိုလ္ဆိုက္ေရာက္ေၾကာင္း တရားမဟုတ္၊ ကိေလသာၿငိမ္းမႈကို ျဖစ္ေစတတ္ေသာ တရားမဟုတ္၊ ဘုရား မဟုတ္သူ ေဟာအပ္ေသာ တရား ျဖစ္၏။
သို႔ေသာ္... တပည့္သည္ကား ထိုသာသနာ၌ ထိုဆရာေဟာအပ္ေသာ ဝိမုတၱိဓမၼ အားေလ်ာ္ေသာ အက်င့္ကို က်င့္၍ မေန၊ ႐ိုေသစြာ က်င့္၍ မေန၊ ထိုဆရာ၏ တရားႏွင့္အညီ က်င့္၍ မေန၊ ထိုတရားမွ ေရွာင္ဖယ္၍ ေရွာင္ဖယ္၍ က်င့္၏။
ထိုတပည့္ကို ဤသို႔ဆိုအပ္၏၊ ''ငါ့သွ်င္ သင္သည္ အရေတာ္ေလစြ၊ သင္သည္ ေကာင္းစြာရေလစြ၊ သင္၏ ဆရာသည္လည္း အလံုးစံုေသာတရားကို ကိုယ္တိုင္ မွန္စြာ သိသူ မဟုတ္၊ တရားသည္လည္း မေကာင္းသျဖင့္ ေဟာအပ္ေသာတရား ျဖစ္၏၊ မေကာင္းသျဖင့္ သိေစအပ္ေသာတရား ျဖစ္၏၊ မဂ္ဖိုလ္ဆိုက္ ေရာက္ ေၾကာင္းတရား မဟုတ္၊ ကိေလသာၿငိမ္းမႈကို ျဖစ္ေစတတ္ေသာတရား မဟုတ္၊ ဘုရားမဟုတ္သူ ေဟာအပ္ေသာတရား ျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ သင္သည္ကား ထို သာသနာ၌ ထိုဆရာေဟာအပ္ေသာ ဝိမုတၱိဓမၼအား ေလ်ာ္ေသာ အက်င့္ကို က်င့္၍ မေန၊ ႐ိုေသစြာ က်င့္၍ မေန၊ ထိုဆရာ၏ တရားႏွင့္အညီ က်င့္၍ မေန၊ ထိုတရားမွ ေရွာင္ဖယ္၍ ေရွာင္ဖယ္၍ က်င့္၏'' ဟု (ဆိုအပ္၏)။
စုႏၵ စင္စစ္ ဤဆိုခဲ့ၿပီးသည့္အတိုင္း ထိုသာသနာ၌ ဆရာကိုလည္း ကဲ့ရဲ႕အပ္၏၊ ထိုသာသနာ၌ တရားကိုလည္း ကဲ့ရဲ႕အပ္၏၊ သို႔ေသာ္ ထိုသာသနာ၌ တပည့္ကို ကား ဤဆိုခဲ့သည့္အတိုင္း ခ်ီးမြမ္းအပ္၏။
စုႏၵ အၾကင္ဆရာသည္ ဤသို႔သေဘာရွိေသာ တပည့္ကို ဤသို႔ ဆိုရာ၏၊ ''ငါ့သွ်င္ လာေလာ့၊ အၾကင္အျခင္း အရာျဖင့္ သင္၏ ဆရာသည္ တရားကို ေဟာအပ္၏၊ ပညတ္အပ္၏၊ ထိုအျခင္းအရာျဖင့္ က်င့္ေလာ့'' ဟု (ဆိုရာ၏)။ အၾကင္ဆရာသည္ ေဆာက္တည္ေစ၏၊ အၾကင္တပည့္ကို ေဆာက္တည္ေစ၏၊ ေဆာက္တည္ေစအပ္ ေသာ အၾကင္တပည့္သည္ ထိုဆရာ ေဆာက္တည္ေစ အပ္သည့္အတိုင္း ျဖစ္ျခင္း ငွါ က်င့္၏၊ အလံုးစံုေသာ ထိုဆရာတပည့္တို႔သည္ မ်ားစြာေသာ မေကာင္းမႈကို ျဖစ္ပြါးေစကုန္၏။
စုႏၵ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ မေကာင္းသျဖင့္ ေဟာအပ္ေသာ မေကာင္းသျဖင့္ သိေစအပ္ေသာ မဂ္ဖိုလ္ ဆိုက္ေရာက္ေၾကာင္း မဟုတ္ေသာ ကိေလသာၿငိမ္းမႈကို မျဖစ္ေစတတ္ေသာ ဘုရားမဟုတ္သူ ေဟာအပ္ေသာ သာသနာ၌ ဤသို႔လွ်င္ မေကာင္းမႈ ျဖစ္ပြါးတတ္ေသာေၾကာင့္တည္း။ ၁၆၆
စုႏၵ ထို႔ျပင္ ဤေလာက၌ ဆရာသည္လည္း အလံုးစံုေသာ တရားကို ကိုယ္တိုင္ မွန္စြာသိသူမဟုတ္၊ တရားသည္လည္း မေကာင္းသျဖင့္ ေဟာအပ္ေသာတရား ျဖစ္၏၊ မေကာင္းသျဖင့္ သိေစအပ္ေသာ တရားျဖစ္၏၊ မဂ္ဖိုလ္ဆိုက္ေရာက္ ေၾကာင္း တရား မဟုတ္၊ ကိေလသာၿငိမ္းမႈကို ျဖစ္ေစတတ္ေသာ တရားမဟုတ္၊ ဘုရားမဟုတ္သူ ေဟာအပ္ေသာတရား ျဖစ္၏။
တပည့္သည္လည္း ထိုသာသနာ၌ ထိုဆရာေဟာအပ္သည့္ ဝိမုတၱိဓမၼအားေလ်ာ္ ေသာ အက်င့္ကိုက်င့္၍ ေန၏၊ ႐ိုေသစြာက်င့္၍ ေန၏၊ ထိုဆရာ၏ တရားႏွင့္အညီ က်င့္၍ ေန၏၊ ထိုတရားကို ေဆာက္တည္၍ က်င့္၏။
ထိုတပည့္ကို ဤသို႔ ဆိုအပ္၏၊ ''ငါ့သွ်င္ သင္သည္ အရမေတာ္ေလစြ၊ သင္သည္ မေကာင္းသျဖင့္ ရအပ္ေလစြ၊ သင္၏ ဆရာသည္လည္း အလံုးစံုေသာတရားကို ကိုယ္တိုင္ မွန္စြာသိသူ မဟုတ္၊ တရားသည္လည္း မေကာင္းသျဖင့္ ေဟာအပ္ ေသာတရား ျဖစ္၏၊ မေကာင္းသျဖင့္ သိေစအပ္ေသာ တရား ျဖစ္၏၊ မဂ္ဖိုလ္ ဆိုက္ေရာက္ေၾကာင္းတရား မဟုတ္၊ ကိေလသာၿငိမ္းမႈကို ျဖစ္ေစတတ္ေသာ တရား မဟုတ္၊ ဘုရားမဟုတ္သူ ေဟာအပ္ေသာ တရားျဖစ္၏။ သင္သည္လည္း ထိုသာသနာ၌ ထိုဆရာ ေဟာအပ္ေသာ ဝိမုတၱိဓမၼအားေလ်ာ္စြာ က်င့္၍ ေန၏၊ ႐ိုေသစြာ က်င့္၍ ေန၏၊ ထိုဆရာ၏ တရားႏွင့္အညီ က်င့္၍ ေန၏၊ ထိုတရားကို ေဆာက္တည္၍ က်င့္၏'' ဟု (ဆိုအပ္၏)။
စုႏၵ စင္စစ္ ဤဆိုခဲ့သည့္အတိုင္း ထိုသာသနာ၌ ဆရာကိုလည္း ကဲ့ရဲ႕အပ္၏၊ ထိုသာသနာ၌ တရားကိုလည္း ကဲ့ရဲ႕အပ္၏၊ ထိုသာသနာ၌ တပည့္ကိုလည္း ဤဆိုခဲ့သည့္အတိုင္း ကဲ့ရဲ႕အပ္၏။
စုႏၵ အၾကင္ဆရာသည္ ဤသို႔ သေဘာရွိေသာ တပည့္ကို ဤသို႔ ဆိုရာ၏- ''အသွ်င္သည္ ဝိမုတၱိဓမၼသို႔ ေရာက္ေၾကာင္း အသိဉာဏ္အက်ဳိးငွါ က်င့္၍ ေန၏၊ စင္စစ္ ဝိမုတၱိဓမၼသို႔ ေရာက္ေၾကာင္း အသိဉာဏ္သည္ ၿပီးဆံုးျခင္းသို႔ ေရာက္ေစ လတၱံ႕'' ဟု (ဆိုရာ၏)။
အၾကင္ ဆရာသည္လည္း ခ်ီးမြမ္း၏၊ အၾကင္ တပည့္ကိုလည္း ခ်ီးမြမ္း၏၊ အၾကင္ တပည့္သည္လည္း ခ်ီးမြမ္းအပ္သည္ျဖစ္၍ အတိုင္းထက္အလြန္ လံု႔လကို အား ထုတ္၏၊ အလံုးစံုကုန္ေသာ ထိုသူတို႔သည္ မ်ားစြာေသာ မေကာင္းမႈကို ျဖစ္ပြါး ေစကုန္၏။
စုႏၵ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ မေကာင္းသျဖင့္ ေဟာအပ္ေသာ မေကာင္းသျဖင့္ သိေစအပ္ေသာ မဂ္ဖိုလ္ ဆိုက္ေရာက္ေၾကာင္း မဟုတ္ေသာ ကိေလသာၿငိမ္းမႈကို မျဖစ္ေစတတ္ေသာ ဘုရားမဟုတ္သူ ေဟာအပ္ေသာ သာသနာ၌ ဤသို႔ မေကာင္းမႈ ျဖစ္ပြါးေစတတ္ေသာေၾကာင့္တည္း။ ၁၆၇
ဘုရားမဟုတ္သူ ေဟာအပ္ေသာ သာသနာ၊
ပါသာဒိကသုတ္၊ ပါထက၀ဂ္ပါဠိေတာ္။ ဒီဃနိကာယ္။
ဘုရားအစစ္ ေဟာအပ္ေသာ သာသနာသို႔...
ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ၌ သာဓုေခၚျခင္းသည္ ကုသိုလ္တခုျဖစ္ေပ၏။
သာဓု... သာဓု... သာဓု...။
သာဓု... သာဓု... သာဓု...။