ေနာင္တခ်ိန္ လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ၾကပါေစရန္ တရားပံုမ်ား၏ comment တြင္ တရားစာမ်ားပါ ထဲ့ေပးထားပါသည္။






သူေတာ္ေကာင္းတရားမ်ား လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ရန္ ဤအ၀ိုင္းေလးမ်ား အတြင္းမွာ တရားစာမ်ား တရားပံုမ်ားကို သြပ္သြင္းထားပါတယ္ သင္တို႔ စိတ္တိုင္းၾက ကူးယူျဖတ္ေတာက္ လြတ္လပ္စြာ အသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္။


Tuesday, January 13, 2009

မစင္တြင္း၌ နစ္ျမဳပ္ေသာ ေယာက္်ား ဥပမာ

ပါယာသိသုတ္ (အပိုင္း-၅)

မစင္တြင္း၌ နစ္ျမဳပ္ေသာ ေယာက္်ား ဥပမာ

ၿမိဳ႕စား သို႔ျဖစ္လွ်င္ ဥပမာျပဳ၍ သင့္အား ေျပာအံ့၊ ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ပညာရွိတို႔သည္ ဥပမာျဖင့္ ေျပာဆိုေသာ စကား၏ အဓိပၸါယ္ကို သိကုန္၏။

ၿမဳိ႕စား ဥပမာေသာ္ကား ေယာက္်ား တစ္ေယာက္သည္ မစင္တြင္း၌ ဦးေခါင္းႏွင့္ တကြ နစ္ျမဳပ္လ်က္ ရွိရာ၏၊ ထိုအခါ သင္သည္ မင္းခ်င္း ေယာက္်ားတို႔ကို ဤသို႔ လည္း ေစခိုင္းရာ၏-

''အခ်င္းတို႔ ထိုေယာက္်ားကို ထိုမစင္တြင္းမွ ထုတ္ယူကုန္ေလာ့'' ဟု (ေစခိုင္းရာ၏)။ ထိုသူ တို႔သည္ ''ေကာင္းပါၿပီ'' ဟု ဝန္ခံ၍ ထိုေယာက္်ားကို ထိုမစင္တြင္းမွ ထုတ္ယူကုန္ရာ၏။

ထိုသူတို႔ကို သင္သည္ ဤသို႔ ဆိုျပန္ရာ၏။
''အခ်င္းတို႔ ထိုေယာက္်ား၏ ကိုယ္၌ ေပက်ံေနေသာ မစင္ကို ဝါးျခမ္းစိတ္တို႔ျဖင့္ ေကာင္းစြာသုတ္သင္ ကုန္ေလာ့''ဟု (ဆိုျပန္ရာ၏)။ ထိုသူတို႔သည္ ''ေကာင္းပါၿပီ'' ဟု ဝန္ခံ၍ ထိုေယာက္်ား၏။ ကိုယ္မွ မစင္ကို ဝါးျခမ္းစိတ္တို႔ျဖင့္ ေကာင္းစြာ သုတ္သင္ကုန္ရာ၏။

ထိုသူတို႔ကို သင္သည္ ဤသို႔ ဆိုျပန္ရာ၏။
''အခ်င္းတို႔ ထိုေယာက္်ား၏ ကိုယ္ကို ေျမျဖဴျဖင့္ သံုးႀကိမ္တိုင္ေအာင္ ေကာင္းစြာ ပြတ္တိုက္ျခင္းျဖင့္ ပြတ္တိုက္ ကုန္ေလာ့'' ဟု (ဆိုျပန္ရာ၏)။ ထိုသူတို႔သည္ ထိုေယာက္်ား၏ ကိုယ္ကို ေျမျဖဴျဖင့္ သံုးႀကိမ္တိုင္ေအာင္ ေကာင္းစြာ ပြတ္တိုက္ ျခင္းျဖင့္ ပြတ္တိုက္ကုန္ရာ၏။

ထိုသူတို႔ကို သင္သည္ ဤသို႔ ဆိုျပန္ရာ၏။
''အခ်င္းတို႔ ထိုေယာက္်ားကို ဆီျဖင့္သုတ္ျပန္၍ ႏူးညံ့ေသာ ကသယ္မႈန္႔ျဖင့္ သံုးႀကိမ္ ေကာင္းစြာ ေဆးေၾကာျခင္းကို ျပဳကုန္ေလာ့'' ဟု (ဆိုျပန္ရာ၏)။ ထိုသူ တို႔သည္ ထိုေယာက္်ားကို ဆီျဖင့္သုတ္၍ ႏူးညံ့ေသာ ကသယ္မႈန္႔ျဖင့္ သံုးႀကိမ္ ေဆးေၾကာျခင္းကို ျပဳကုန္ရာ၏။

ထိုသူတို႔ကို သင္သည္ ဤသို႔ ဆိုျပန္ရာ၏။
''အခ်င္းတို႔ ထိုေယာက္်ား၏ ဆံမုတ္ဆိတ္ကို ျပဳျပင္ကုန္ေလာ့'' ဟု (ဆိုျပန္ရာ၏)။ ထိုသူတို႔သည္ ထိုေယာက္်ား၏ ဆံမုတ္ဆိတ္ကို ျပဳျပင္ကုန္ရာ၏။

ထုိသူတို႔ကုိ သင္သည္ ဤသို႔ ဆုိျပန္ရာ၏-
''အခ်င္းတို႔ ထုိေယာက်္ားအား အဖုိးထုိက္ေသာ ပန္းကံုးကုိ လည္းေကာင္း အဖုိးထုိက္ေသာ နံ႕သာေပ်ာင္းကုိ လည္းေကာင္း အဖုိးထုိက္ေသာ အဝတ္တို႔ကုိ လည္းေကာင္း ေဆာက္ႏွင္း ကုန္ေလာ့''ဟု (ဆုိျပန္ရာ၏)။ ထုိသူတို႔သည္ ထုိေယာက်္ားအား အဖုိးထုိက္ေသာ ပန္းကံုးကုိ လည္းေကာင္း အဖုိးထုိက္ေသာ နံ႕သာေပ်ာင္းကုိ လည္းေကာင္း အဖုိးထုိက္ေသာ အဝတ္တို႔ကုိ လည္းေကာင္း ေဆာက္ႏွင္းကုန္ရာ၏။

ထုိသူတို႔ကုိ သင္သည္ ဤသို႔ ဆုိျပန္ရာ၏-
''အခ်င္းတို႔ ထုိေယာက္်ားကုိ ျပာသာဒ္ထက္သို႔ တင္၍ ကာမဂုဏ္ငါးပါးတို႔ကုိ (အဆင္သင့္ရရွိရန္) ထားကုန္ေလာ့''ဟု (ဆုိျပန္ရာ၏)။ ထုိသူတို႔သည္ ထုိ ေယာက်္ားကုိ ျပာသာဒ္ထက္သို႔ တင္၍ ကာမဂုဏ္ငါးပါးတို႔ကုိ (အဆင္သင့္ရရွိရန္) ထားကုန္ရာ၏။

ၿမဳိ႕စား ထို (ေမးလတၱံ႕ေသာ) စကားကုိ အဘယ္သို႔ မွတ္ထင္သနည္း၊
ေကာင္းစြာ ေရခ်ဳိးၿပီးေသာ၊
ေကာင္းစြာ အေမႊးနံ႕သာ လိမ္းက်ံၿပီးေသာ၊
ေကာင္းစြာ ဆံမုတ္ဆိတ္ ျပဳျပင္ၿပီးေသာ ပန္းကံုးစြပ္ၿပီးေသာ၊
ေကာင္းစြာ တန္ဆာဆင္ၿပီးေသာ ျဖဴစင္ေသာ၊
အဝတ္ဝတ္ၿပီးေသာ ျမတ္ေသာ ျပာသာဒ္ထက္၌ေရာက္လ်က္ ကာမဂုဏ္ ငါးပါးတို႔ျဖင့္ ကံုလံုျပည့္စံုစြာ ခံစား၍ေနရေသာ ထုိေယာက္်ားအား ထုိမစင္တြင္း၌ တစ္ဖန္ နစ္ျမဳပ္လုိေသာ ဆႏၵ ျဖစ္ရာေသး သေလာ ဟု (ေမး၏)။

အသွ်င္ကႆပ ထုိသို႔ မျဖစ္ရာပါ။
အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ အသွ်င္ကႆပ မသုတ္သင္ေသာ မစင္တြင္းသည္ ညစ္ညမ္းသည္လည္း ျဖစ္၏၊ ညစ္ညမ္းေသာ သေဘာသို႔လည္း ေရာက္၏၊ နံေစာ္သည္လည္း ျဖစ္၏၊ နံေစာ္ေသာ မေကာင္းေသာ သေဘာသို႔လည္း ေရာက္၏၊ စက္ဆုပ္ဖြယ္လည္း ျဖစ္၏၊ စက္ဆုပ္ဖြယ္ သေဘာသို႔လည္း ေရာက္၏၊ ရြံရွာဖြယ္လည္း ျဖစ္၏၊ ရြံရွာဖြယ္သေဘာသို႔လည္း ေရာက္၏ဟု (ေလွ်ာက္၏)။

ၿမဳိ႕စား ဤအတူသာလွ်င္ လူတို႔သည္ နတ္တို႔၏ (အေျခအေန၌) ညစ္ညမ္းသည္ လည္း ျဖစ္၏၊ ညစ္ညမ္းေသာ သေဘာသို႔လည္း ေရာက္၏၊ နံေစာ္သည္လည္း ျဖစ္၏၊ နံေစာ္ေသာ သေဘာသို႔လည္းေရာက္၏၊ စက္ဆုပ္ဖြယ္လည္း ျဖစ္၏၊ စက္ဆုပ္ဖြယ္သေဘာသို႔လည္း ေရာက္၏၊ ရြံရွာဖြယ္လည္းျဖစ္၏၊ ရြံရွာဖြယ္ သေဘာသို႔လည္း ေရာက္၏၊ ၿမဳိ႕စား ယူဇနာတစ္ရာကပင္ လူတို႔၏ အနံ႕သည္ နတ္တို႔ကုိ ႏွိပ္စက္ႏုိင္၏။

ယင္းသို႔ ျဖစ္၍ ...
အသက္ကုိ သတ္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ကုန္ေသာ၊
မေပးေသာဥစၥာကုိ ခုိးယူျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ကုန္ေသာ၊
ကာမဂုဏ္တို႔၌ မွားယြင္းစြာက်င့္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ကုန္ေသာ၊
မဟုတ္မမွန္ေသာ စကားကုိ ေျပာျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ကုန္ေသာ၊
ကုန္းေခ်ာစကားကုိေျပာျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ကုန္ေသာ၊
ၾကမ္းတမ္းေသာ စကားကုိ ေျပာျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ကုန္ေသာ၊
ၿပိန္ဖ်င္းေသာ စကားကုိ ေျပာျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ကုန္ေသာ၊
တပ္မက္ေမာျခင္းမမ်ားကုန္ေသာ၊
ပ်က္စီးေစလုိေသာ စိတ္မရွိကုန္ေသာ၊
မွန္ေသာ အယူ ရွိကုန္ေသာ
သင္၏အေဆြခင္ပြန္းသားခ်င္းေပါက္ေဖာ္တို႔သည္ ခႏၶာကုိယ္ ပ်က္စီး၍ ေသၿပီး သည္မွ ေနာက္၌ ေကာင္းေသာ လားရာ နတ္ျပည္သို႔ ေရာက္ကုန္သည္ရွိေသာ္...

''ဤအေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း တစ္ပါးေသာ ေလာကသည္ ရွိ၏၊ (ေသ၍) တစ္ဖန္ ျဖစ္ေပၚလာေသာ သတၱဝါတို႔သည္ ရွိကုန္၏၊ ေကာင္းမႈကံ, မေကာင္းမႈကံတို႔၏ အက်ဳိးဝိပါက္သည္ ရွိ၏'' ဟု အဘယ္မွာလာ၍ ေျပာၾကားကုန္အံ့နည္း။

ၿမဳိ႕စား ဤအေၾကာင္းျဖင့္လည္း သင္၏ အယူသည္ ဤသို႔ျဖစ္ပါေလာ့-

''ဤအေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း တစ္ပါးေသာ ေလာကသည္ ရွိ၏၊ (ေသ၍) တစ္ဖန္ ျဖစ္ေပၚေသာ သတၱဝါတို႔သည္ ရွိကုန္၏၊ ေကာင္းမႈကံ, မေကာင္းမႈကံတို႔၏ အက်ဳိးဝိပါက္သည္ ရွိ၏'' ဟု (ျဖစ္ပါေလာ့ဟု မိန္႔ဆုိ၏)။

အသွ်င္ကႆပသည္ ဤသို႔ဆုိေသာ္လည္း ဤအရာ၌ အကြၽႏ္ုပ္၏အယူသည္ ဤသို႔ပင္ျဖစ္ပါ၏-

''ဤအေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း တစ္ပါးေသာ ေလာကသည္ မရွိ၊ (ေသ၍) တစ္ဖန္ ျဖစ္ေပၚေသာ သတၱဝါတို႔သည္ မရွိကုန္၊ ေကာင္းမႈကံ မေကာင္းမႈကံတို႔၏ အက်ဳိးဝိပါက္သည္ မရွိ'' ဟု (ျဖစ္ပါ၏ ဟု ေလွ်ာက္၏)။

ၿမဳိ႕စား သင္၏ အယူျဖစ္ျခင္း၏ အေၾကာင္းသည္ ရွိေသးသေလာ။ပ။
အသွ်င္ကႆပ အကြၽႏု္ပ္၏ အယူျဖစ္ျခင္း၏ အေၾကာင္းသည္ ရွိပါေသး၏။ပ။
ၿမဳိ႕စား (ထုိအေၾကာင္းကား) အဘယ္နည္းဟု (ေမး၏)။

အသွ်င္ကႆပ ဤေလာက၌ အကြၽႏ္ုပ္၏ အေဆြခင္ပြန္း သားခ်င္းေပါက္ေဖာ္ တို႔သည္ အသက္ကုိ သတ္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ကုန္၏၊ မေပးေသာဥစၥာကုိ ယူျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ကုန္၏၊ ကာမဂုဏ္တို႔၌ မွားယြင္းစြာ က်င့္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ကုန္၏၊ မဟုတ္မမွန္ေသာ စကားကုိ ေျပာျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ကုန္၏၊ ယစ္မူးေမ့ေလ်ာ့ျခင္း၏ အေၾကာင္းျဖစ္ေသာ ေသအရက္ ေသာက္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ကုန္၏၊ ထုိသူတို႔သည္
ေနာင္အခါ၌ ေရာဂါႏွိပ္စက္ အပ္ကုန္၏၊ ဆင္းရဲျခင္းသို႔ ေရာက္ကုန္၏၊ ျပင္းထန္စြာ နာမက်န္းရွိကုန္၏၊

''ဤသူတို႔ သည္ ဤေရာဂါမွ မထကုန္လတၱံ႕'' ဟု သိေသာအခါ
အကြၽႏ္ုပ္သည္ ထုိသူတို႔ထံ ခ်ဥ္းကပ္၍ ဤသို႔ ေျပာဆုိပါ၏-

''အခ်င္းတို႔ အခ်ဳိ႕ေသာ သမဏျဗာဟၼဏတို႔သည္ ဤသို႔ဆုိေလ့ရွိကုန္၏၊
ဤသို႔ ယူေလ့ရွိကုန္၏-

အၾကင္သူတို႔သည္ ...

အသက္ကုိ သတ္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ကုန္၏၊
မေပးေသာ ဥစၥာကုို ယူျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ကုန္၏၊
ကာမဂုဏ္တို႔၌ မွားယြင္းစြာ က်င့္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ကုန္၏၊
မဟုတ္မမွန္ေသာ စကားကုိ ေျပာျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ကုန္၏၊
ေသအရက္ကုိ ေသာက္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ကုန္၏၊
ထုိသူတို႔သည္ ခႏၶာကုိယ္ပ်က္စီး၍ ေသၿပီးသည္မွ ေနာက္၌ ေကာင္းေသာ လားရာ နတ္ျပည္ဝယ္ တာဝတႎသာနတ္တို႔၏ အေပါင္းအသင္းအျဖစ္သို႔ ေရာက္ကုန္၏' ဟု ဆုိေလ့ယူေလ့ ရွိကုန္၏။

အခ်င္းတို႔သည္ကား အသက္သတ္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ကုန္၏၊ ပ။
ထုိအသွ်င္ သမဏျဗာဟၼဏတို႔၏ စကားသည္ အကယ္၍ မွန္ခဲ့လွ်င္ အခ်င္း တို႔သည္ ခႏၶာကုိယ္ပ်က္စီး၍ ေသၿပီးသည္မွ ေနာက္၌ ေကာင္းေသာ လားရာ နတ္ျပည္ဝယ္ တာဝတႎသာနတ္တို႔၏ အေပါင္းအသင္း အျဖစ္သို႔ ေရာက္ကုန္ လတၱံ႕။

အခ်င္းတို႔ ခႏၶာကုိယ္ပ်က္စီး၍ ေသၿပီးသည္မွ ေနာက္၌ ေကာင္းေသာလားရာ နတ္ျပည္ဝယ္ တာဝတႎသာနတ္တို႔၏ အေပါင္းအသင္း အျဖစ္သို႔ အကယ္၍ ေရာက္ကုန္ေသာ္ ငါ့ထံလာ၍ ေျပာၾကား ပါကုန္ေလာ့။

'ဤအေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း တစ္ပါးေသာ ေလာကသည္ ရွိ၏၊ (ေသ၍) တစ္ဖန္ ျဖစ္ေပၚေသာ သတၱဝါတို႔သည္ ရွိကုန္၏၊ ေကာင္းမႈကံ, မေကာင္းမႈကံတို႔၏ အက်ဳိးဝိပါက္သည္ ရွိ၏'ဟု (လာ၍ေျပာၾကားၾက ပါကုန္ေလာ့)။ အခ်င္းတို႔သည္ ငါ၏ ယံုၾကည္ကုိးစားထုိက္သူတို႔ ျဖစ္ၾကပါကုန္၏၊ အခ်င္းတို႔ သိျမင္ေသာ အရာသည္ ငါကုိယ္တုိင္ သိျမင္ေသာ အရာကဲ့သို႔ ျဖစ္ပါလတၱံ႕''ဟု (ေျပာဆုိပါ၏)။

ထုိသူတို႔သည္ ''ေကာင္းပါၿပီ''ဟု အကြၽႏု္ပ္အား ဝန္ခံၿပီးလွ်င္ လာ၍လည္း မေျပာ ၾကားၾကပါကုန္၊ တမန္ကုိလည္း မေစလႊတ္ၾကပါကုန္။ အသွ်င္ကႆပ ယင္း (ဆုိခဲ့ၿပီးသည့္ ပံုသက္ေသ) အေၾကာင္းအားျဖင့္ အကြၽႏု္ပ္၏ အယူသည္ ဤသို႔ ျဖစ္ပါ၏-

''ဤအေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း တစ္ပါးေသာေလာကသည္ မရွိ၊ (ေသ၍) တစ္ဖန္ ျဖစ္ေပၚလာေသာ သတၱဝါတို႔သည္ မရွိကုန္၊ ေကာင္းမႈကံ မေကာင္းမႈကံတို႔၏ အက်ဳိးဝိပါက္သည္ မရွိ'' ဟု (ျဖစ္ပါ၏)။ ဤ (ဆုိခဲ့သည့္ ပံုသက္ေသ)သည္လည္း (အကြၽႏု္ပ္၏ အယူျဖစ္ျခင္း၏) အေၾကာင္းပါတည္း ဟု (ေလွ်ာက္၏)။

ပါယာသိသုတ္၊ မဟာ၀ဂ္ပါဠိေတာ္၊ ဒီဃနိကာယ္။

ဆက္မည္- တာဝတႎသာနတ္ ဥပမာ --->