ပုဏၰိယသုတ္
ထိုအခါ အသွ်င္ပုဏၰိယသည္ ျမတ္စြာဘုရားထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ ျမတ္စြာဘုရားကုိ ရွိခိုးၿပီးလွ်င္ တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ထိုင္ၿပီးေနာက္ ျမတ္စြာဘုရားအား -
အသွ်င္ဘုရား ''ျမတ္စြာဘုရား၏ တရားေဒသနာေတာ္သည္ တစ္ခါတစ္ရံ ထင္လာ ပါ၏၊ တစ္ခါတစ္ရံ မထင္လာပါ၊ အေၾကာင္းကား အဘယ္ပါနည္း၊ အေထာက္အပံ့ ကား အဘယ္ပါနည္း'' ဟု ေလွ်ာက္၏။
ပုဏၰိယ ရဟန္းသည္ သဒၶါတရားရွိ၏၊
ျမတ္စြာဘုရားသို႔ကား မခ်ဥ္းကပ္တတ္၊
(ဤသို႔ျဖစ္လွ်င္) ျမတ္စြာဘုရား၏ တရား ေဒသနာသည္ မထင္လာ။
ပုဏၰိယ အၾကင္အခါ၌ ရဟန္းသည္ သဒၶါတရားလည္း ရွိ၏၊
ခ်ဥ္းကပ္လည္း ခ်ဥ္းကပ္၏၊
ဤသို႔ေသာ အခါ၌ ျမတ္စြာဘုရား၏ တရားေဒသနာသည္ ထင္လာ၏။
ပုဏၰိယ ရဟန္းသည္ သဒၶါတရားလည္း ရွိ၏၊
ခ်ဥ္းကပ္လည္း ခ်ဥ္းကပ္၏၊
ဆည္းကပ္ကား မဆည္းကပ္။ ပ ။
ပုဏၰိယ ရဟန္းသည္ သဒၶါတရားလည္း ရွိ၏၊
ခ်ဥ္းကပ္လည္း ခ်ဥ္းကပ္၏၊
ဆည္းကပ္လည္း ဆည္းကပ္၏၊
ေမးကား မေမး။ ပ ။
ပုဏၰိယ ရဟန္းသည္ သဒၶါတရားလည္း ရွိ၏၊
ခ်ဥ္းကပ္လည္း ခ်ဥ္းကပ္၏၊
ဆည္းကပ္လည္း ဆည္းကပ္၏၊
ေမးလည္း ေမး၏၊
နားစိုက္၍ကား တရားကုိမနာ။ ပ ။
ပုဏၰိယ ရဟန္းသည္ သဒၶါတရားလည္း ရွိ၏၊
ခ်ဥ္းကပ္လည္း ခ်ဥ္းကပ္၏၊
ဆည္းကပ္လည္း ဆည္းကပ္၏၊
ေမးလည္း ေမး၏၊
နားစိုက္၍လည္း တရားကုိနာ၏၊
နာၿပီး၍ကား တရားကုိ မေဆာင္။ ပ ။
ပုဏၰိယ ရဟန္းသည္ သဒၶါတရားလည္း ရွိ၏၊
ခ်ဥ္းကပ္လည္း ခ်ဥ္းကပ္၏၊
ဆည္းကပ္လည္း ဆည္းကပ္၏၊
ေမးလည္း ေမး၏၊
နားစိုက္၍လည္း တရားကုိနာ၏၊
နာၿပီး၍လည္း တရားကိုေဆာင္၏၊
ေဆာင္အပ္ၿပီးေသာ တရားတို႔၏ အနက္ကုိကား မဆင္ျခင္။ ပ ။
ပုဏၰိယ ရဟန္းသည္ သဒၶါတရားလည္း ရွိ၏၊
ခ်ဥ္းကပ္လည္း ခ်ဥ္းကပ္၏၊
ဆည္းကပ္လည္း ဆည္းကပ္၏၊
ေမးလည္း ေမး၏၊
နားစိုက္၍လည္း တရားကုိနာ၏၊
နာၿပီး၍လည္း တရားကိုေဆာင္၏၊
ေဆာင္အပ္ၿပီးေသာ တရားတို႔၏ အနက္ကုိလည္း ဆင္ျခင္၏၊
အနက္ပါဠိကုိ သိ၍ တရားအားေလ်ာ္ေသာ အက်င့္ကုိကား မက်င့္၊ ဤသို႔ျဖစ္လွ်င္ ျမတ္စြာဘုရား၏ တရား ေဒသနာေတာ္သည္ မထင္လာသည္ သာတည္း။
ပုဏၰိယ အၾကင္အခါ၌ကား ရဟန္းသည္ သဒၶါတရားရွိ၏၊ ခ်ဥ္းကပ္လည္း ခ်ဥ္းကပ္ ၏၊ ဆည္းကပ္လည္း ဆည္းကပ္၏၊ ေမးလည္း ေမး၏၊ နားစိုက္၍လည္း တရားကုိ နာ၏၊ နာၿပီး၍လည္း တရားကိုေဆာင္၏၊ ေဆာင္အပ္ၿပီးေသာ တရားတို႔၏ အနက္ ကုိလည္း ဆင္ျခင္၏၊ အနက္ပါဠိကုိသိ၍ တရားအားေလ်ာ္ေသာ အက်င့္ကုိလည္း က်င့္၏၊ (ဤသို႔ျဖစ္လွ်င္) ျမတ္စြာဘုရား၏ တရားေဒသနာေတာ္သည္ ထင္လာ၏။
ပုဏၰိယ ဤတရားရွစ္မ်ဳိးတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုသူအား ျမတ္စြာဘုရား၏ တရားေဒသနာ ေတာ္သည္ စင္စစ္ ထင္လာ၏ ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။
၂ - ပုဏၰိယသုတ္၊ သတိ၀ဂ္၊ အ႒ကနိပါတ္၊ အဂၤုတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္။
ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ၌ သာဓုေခၚျခင္းသည္ ကုသိုလ္တခုျဖစ္ေပ၏။
သာဓု... သာဓု... သာဓု...။
ထိုအခါ အသွ်င္ပုဏၰိယသည္ ျမတ္စြာဘုရားထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ ျမတ္စြာဘုရားကုိ ရွိခိုးၿပီးလွ်င္ တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ထိုင္ၿပီးေနာက္ ျမတ္စြာဘုရားအား -
အသွ်င္ဘုရား ''ျမတ္စြာဘုရား၏ တရားေဒသနာေတာ္သည္ တစ္ခါတစ္ရံ ထင္လာ ပါ၏၊ တစ္ခါတစ္ရံ မထင္လာပါ၊ အေၾကာင္းကား အဘယ္ပါနည္း၊ အေထာက္အပံ့ ကား အဘယ္ပါနည္း'' ဟု ေလွ်ာက္၏။
ပုဏၰိယ ရဟန္းသည္ သဒၶါတရားရွိ၏၊
ျမတ္စြာဘုရားသို႔ကား မခ်ဥ္းကပ္တတ္၊
(ဤသို႔ျဖစ္လွ်င္) ျမတ္စြာဘုရား၏ တရား ေဒသနာသည္ မထင္လာ။
ပုဏၰိယ အၾကင္အခါ၌ ရဟန္းသည္ သဒၶါတရားလည္း ရွိ၏၊
ခ်ဥ္းကပ္လည္း ခ်ဥ္းကပ္၏၊
ဤသို႔ေသာ အခါ၌ ျမတ္စြာဘုရား၏ တရားေဒသနာသည္ ထင္လာ၏။
ပုဏၰိယ ရဟန္းသည္ သဒၶါတရားလည္း ရွိ၏၊
ခ်ဥ္းကပ္လည္း ခ်ဥ္းကပ္၏၊
ဆည္းကပ္ကား မဆည္းကပ္။ ပ ။
ပုဏၰိယ ရဟန္းသည္ သဒၶါတရားလည္း ရွိ၏၊
ခ်ဥ္းကပ္လည္း ခ်ဥ္းကပ္၏၊
ဆည္းကပ္လည္း ဆည္းကပ္၏၊
ေမးကား မေမး။ ပ ။
ပုဏၰိယ ရဟန္းသည္ သဒၶါတရားလည္း ရွိ၏၊
ခ်ဥ္းကပ္လည္း ခ်ဥ္းကပ္၏၊
ဆည္းကပ္လည္း ဆည္းကပ္၏၊
ေမးလည္း ေမး၏၊
နားစိုက္၍ကား တရားကုိမနာ။ ပ ။
ပုဏၰိယ ရဟန္းသည္ သဒၶါတရားလည္း ရွိ၏၊
ခ်ဥ္းကပ္လည္း ခ်ဥ္းကပ္၏၊
ဆည္းကပ္လည္း ဆည္းကပ္၏၊
ေမးလည္း ေမး၏၊
နားစိုက္၍လည္း တရားကုိနာ၏၊
နာၿပီး၍ကား တရားကုိ မေဆာင္။ ပ ။
ပုဏၰိယ ရဟန္းသည္ သဒၶါတရားလည္း ရွိ၏၊
ခ်ဥ္းကပ္လည္း ခ်ဥ္းကပ္၏၊
ဆည္းကပ္လည္း ဆည္းကပ္၏၊
ေမးလည္း ေမး၏၊
နားစိုက္၍လည္း တရားကုိနာ၏၊
နာၿပီး၍လည္း တရားကိုေဆာင္၏၊
ေဆာင္အပ္ၿပီးေသာ တရားတို႔၏ အနက္ကုိကား မဆင္ျခင္။ ပ ။
ပုဏၰိယ ရဟန္းသည္ သဒၶါတရားလည္း ရွိ၏၊
ခ်ဥ္းကပ္လည္း ခ်ဥ္းကပ္၏၊
ဆည္းကပ္လည္း ဆည္းကပ္၏၊
ေမးလည္း ေမး၏၊
နားစိုက္၍လည္း တရားကုိနာ၏၊
နာၿပီး၍လည္း တရားကိုေဆာင္၏၊
ေဆာင္အပ္ၿပီးေသာ တရားတို႔၏ အနက္ကုိလည္း ဆင္ျခင္၏၊
အနက္ပါဠိကုိ သိ၍ တရားအားေလ်ာ္ေသာ အက်င့္ကုိကား မက်င့္၊ ဤသို႔ျဖစ္လွ်င္ ျမတ္စြာဘုရား၏ တရား ေဒသနာေတာ္သည္ မထင္လာသည္ သာတည္း။
ပုဏၰိယ အၾကင္အခါ၌ကား ရဟန္းသည္ သဒၶါတရားရွိ၏၊ ခ်ဥ္းကပ္လည္း ခ်ဥ္းကပ္ ၏၊ ဆည္းကပ္လည္း ဆည္းကပ္၏၊ ေမးလည္း ေမး၏၊ နားစိုက္၍လည္း တရားကုိ နာ၏၊ နာၿပီး၍လည္း တရားကိုေဆာင္၏၊ ေဆာင္အပ္ၿပီးေသာ တရားတို႔၏ အနက္ ကုိလည္း ဆင္ျခင္၏၊ အနက္ပါဠိကုိသိ၍ တရားအားေလ်ာ္ေသာ အက်င့္ကုိလည္း က်င့္၏၊ (ဤသို႔ျဖစ္လွ်င္) ျမတ္စြာဘုရား၏ တရားေဒသနာေတာ္သည္ ထင္လာ၏။
ပုဏၰိယ ဤတရားရွစ္မ်ဳိးတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုသူအား ျမတ္စြာဘုရား၏ တရားေဒသနာ ေတာ္သည္ စင္စစ္ ထင္လာ၏ ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။
၂ - ပုဏၰိယသုတ္၊ သတိ၀ဂ္၊ အ႒ကနိပါတ္၊ အဂၤုတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္။
သာဓု... သာဓု... သာဓု...။