ေနာင္တခ်ိန္ လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ၾကပါေစရန္ တရားပံုမ်ား၏ comment တြင္ တရားစာမ်ားပါ ထဲ့ေပးထားပါသည္။






သူေတာ္ေကာင္းတရားမ်ား လြယ္ကူစြာ ေလ့လာႏိုင္ရန္ ဤအ၀ိုင္းေလးမ်ား အတြင္းမွာ တရားစာမ်ား တရားပံုမ်ားကို သြပ္သြင္းထားပါတယ္ သင္တို႔ စိတ္တိုင္းၾက ကူးယူျဖတ္ေတာက္ လြတ္လပ္စြာ အသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္။


Thursday, February 12, 2009

ပဌမ မိဂဇာလသုတ္- အေဖၚႏွင့္ေနသူ- မေနသူ...

ပဌမ မိဂဇာလသုတ္

သာဝတၳိနိဒါန္း...
ထိုအခါ အသွ်င္မိဂဇာလသည္ ျမတ္စြာဘုရားထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္လ်က္။ပ။
တစ္ခုေသာေနရာ၌ ထိုင္ေနၿပီးေသာ္ ျမတ္စြာဘုရားအား ဤစကားကို ေလွ်ာက္၏-
''အသွ်င္ဘုရား တစ္ေယာက္တည္း ေနသူ တစ္ေယာက္တည္း ေနသူ'' ဟု ဆိုအပ္ ၏၊ အဘယ္သို႔ေနျခင္းျဖင့္ တစ္ေယာက္တည္းေနသူ ျဖစ္ႏိုင္ပါသနည္း၊ အဘယ္သို႔ ေနျခင္းျဖင့္ကား အေဖာ္ႏွင့္အတူေနသူ ျဖစ္ပါသနည္းဟု ေလွ်ာက္၏။

မိဂဇာလ အလိုရွိအပ္ကုန္ ႏွစ္သက္အပ္ကုန္ေသာ စိတ္ႏွလံုးကို ပြါးေစတတ္ကုန္ ေသာ ခ်စ္ခင္ဖြယ္သေဘာ ရွိကုန္ေသာ ကာမႏွင့္ စပ္ကုန္ေသာ စြဲမက္အပ္ကုန္ ေသာ စကၡဳဝိညာဏ္ျဖင့္ သိအပ္ကုန္ေသာ အဆင္းတို႔သည္ ရွိကုန္၏၊ ထိုအဆင္း ကို ရဟန္းသည္ အကယ္၍ အလြန္ႏွစ္သက္အ့၊ံ အလြန္ေျပာဆိုအံ့၊ လႊမ္းမိုး၍ တည္အံ့၊ ထိုအဆင္းကို အလြန္ႏွစ္သက္ အလြန္ေျပာဆို လႊမ္းမိုး၍ တည္ေသာ ထိုရဟန္းအား ႏွစ္သက္မႈ ျဖစ္၏၊ ႏွစ္သက္မႈရွိေသာ္ ျပင္းစြာစြဲမက္မႈ ျဖစ္၏၊ ျပင္းစြာစြဲမက္မႈ ရွိေသာ္ စပ္ယွဥ္ 'ေႏွာင္ဖြဲ႕' မႈျဖစ္၏၊

မိဂဇာလ ႏွစ္သက္မႈ သံေယာဇဥ္ႀကိဳး အခ်ည္ခံရေသာ ရဟန္းကို
''အေဖၚႏွင့္ အတူေနသူ'' ဟု ဆိုအပ္၏ ။ပ။

မိဂဇာလ ဇိဝွါဝိညာဏ္ျဖင့္ သိအပ္ေသာ အရသာတို႔သည္ ရွိကုန္၏။ပ။ မိဂဇာလ အလိုရွိအပ္ကုန္ႏွစ္သက္အပ္ကုန္ စိတ္ႏွလံုးကို ပြါးေစတတ္ကုန္ ခ်စ္ခင္ဖြယ္ သေဘာရွိကုန္ေသာ ကာမႏွင့္စပ္ကုန္ေသာ စြဲမက္အပ္ကုန္ေသာ မေနာဝိညာဏ္ ျဖင့္ သိအပ္ကုန္ေသာ သေဘာတရားတို႔သည္ ရွိကုန္၏၊ ထိုသေဘာတရားကို ရဟန္းသည္ အကယ္၍ အလြန္ ႏွစ္သက္အံ့၊ အလြန္ေျပာဆိုအံ့၊ လႊမ္းမိုး၍ တည္အံ့၊ ထိုသေဘာတရားကို အလြန္ႏွစ္သက္ အလြန္ေျပာဆို လႊမ္းမိုး၍ တည္ေသာ ထိုရဟန္းအား ႏွစ္သက္မႈ ျဖစ္၏၊ ႏွစ္သက္မႈ ရွိေသာ္ ျပင္းစြာစြဲမက္မႈ ျဖစ္၏၊ ျပင္းစြာစြဲမက္မႈရွိေသာ္ စပ္ယွဥ္ 'ေႏွာင္ဖြဲ႕' မႈ ျဖစ္၏၊

မိဂဇာလ ႏွစ္သက္မႈ သံေယာဇဥ္ႀကိဳး အခ်ည္ခံရေသာ ရဟန္းကို
''အေဖာ္ႏွင့္ အတူေနသူ'' ဟု ဆိုအပ္၏။

မိဂဇာလ ဤသို႔ ေနေသာ ရဟန္းသည္ လူသံ မရွိကုန္ေသာ က်ယ္ေလာင္ေသာ အသံ မရွိကုန္ေသာ လူနံ႕ မရွိကုန္ေသာ လူတို႔ လ်ဳိ႕ဝွက္မႈကို ျပဳရန္ ထိုက္ကုန္ ေသာ ကိန္းေအာင္းျခင္းငွါ ေလ်ာက္ပတ္ကုန္ေသာ အလြန္ေဝးကုန္ေသာ ေတာ, ေတာအုပ္ ျဖစ္ကုန္ေသာ ေက်ာင္းတို႔ကို အကယ္၍ မွီဝဲေနေစကာမူ ထိုရဟန္းကို ''အေဖာ္ႏွင့္ အတူေနသူ'' ဟုပင္ ဆိုအပ္၏။ ထိုသို႔ ဆိုျခင္းသည္ အဘယ့္ေၾကာင့္ နည္း၊ တဏွာသည္ထို ရဟန္း၏ အေဖာ္မည္၏။ ထိုအေဖာ္တဏွာကို ထိုရဟန္း သည္ မပယ္အပ္ေသး၊ ထို႔ေၾကာင့္ ''အေဖာ္ႏွင့္ အတူေနသူ'' ဟု ဆိုအပ္၏။

မိဂဇာလ အလိုရွိအပ္ကုန္ ႏွစ္သက္အပ္ကုန္ေသာ စိတ္ႏွလံုးကို ပြါးေစတတ္ကုန္ ေသာ ခ်စ္ခင္ဖြယ္ သေဘာရွိကုန္ေသာ ကာမႏွင့္ စပ္ကုန္ေသာ စြဲမက္အပ္ကုန္ ေသာ စကၡဳဝိညာဏ္ျဖင့္ သိအပ္ကုန္ေသာ အဆင္းတို႔သည္ ရွိကုန္၏၊ ထိုအဆင္း ကို ရဟန္းသည္ အကယ္၍ အလြန္ မႏွစ္သက္အံ့၊ အလြန္ မေျပာဆိုအံ့၊ လႊမ္းမိုး၍ မတည္အံ့၊ ထိုိုအဆင္းကို အလြန္မႏွစ္သက္ အလြန္မေျပာဆို လႊမ္းမိုး၍ မတည္ ေသာ ထိုရဟန္းအား ႏွစ္သက္မႈသည္ ခ်ဳပ္ၿငိမ္း၏၊ ႏွစ္သက္မႈ မရွိေသာ္ ျပင္းစြာ တပ္မက္မႈ မျဖစ္ႏိုင္၊ ျပင္းစြာတပ္မက္မႈ မရွိေသာ္ စပ္ယွဥ္ 'ေႏွာင္ဖြဲ႕' မႈ မျဖစ္၊

မိဂဇာလ ႏွစ္သက္မႈ သံေယာဇဥ္ႀကိဳး အခ်ည္မခံရေသာ ရဟန္းကို
''တစ္ေယာက္တည္းေနသူ'' ဟု ဆိုအပ္၏ ။ပ။

မိဂဇာလ ဇိဝွါဝိညာဏ္ျဖင့္ သိအပ္ကုန္ေသာ အရသာတို႔သည္ ရွိကုန္၏။ပ။ မိဂဇာလ အလိုရွိအပ္ ကုန္ႏွစ္သက္အပ္ ကုန္ေသာ စိတ္ႏွလံုးကို ပြါးေစတတ္ကုန္ ေသာ ခ်စ္ခင္ဖြယ္သေဘာ ရွိကုန္ေသာ ကာမႏွင့္စပ္ကုန္ေသာ စြဲမက္အပ္ကုန္ ေသာ မေနာဝိညာဏ္ျဖင့္ သိအပ္ကုန္ေသာ သေဘာတရားတို႔သည္ ရွိကုန္၏၊ ထိုသေဘာတရားကို ရဟန္းသည္ အကယ္၍ အလြန္မႏွစ္သက္အံ့၊ အလြန္မေျပာ ဆိုအံ့၊ လႊမ္းမိုး၍ မတည္အံ့၊ ထိုသေဘာတရားကို မႏွစ္သက္ မေျပာဆို လႊမ္းမိုး၍ မတည္ေသာ ထိုရဟန္းအား ႏွစ္သက္မႈ ခ်ဳပ္ၿငိမ္း၏၊ ႏွစ္သက္မႈ မရွိေသာ္ ျပင္းစြာတပ္မက္မႈ မျဖစ္ႏိုင္၊ ျပင္းစြာ တပ္မက္မႈ မရွိေသာ္ စပ္ယွဥ္ 'ေႏွာင္ဖြဲ႕' မႈ မျဖစ္၊ မိဂဇာလ ႏွစ္သက္မႈ သံေယာဇဥ္ႀကိဳး အခ်ည္မခံရေသာ ရဟန္းကို ''တစ္ေယာက္ တည္းေနသူ'' ဟု ဆိုအပ္၏။

မိဂဇာလ ဤသို႔ေနေသာ ရဟန္းသည္ ရဟန္းေယာက်္ား, ရဟန္းမိန္းမ, ဥပါ သကာေယာက်္ား, ဥပါသိကာမိန္းမ, မင္း, မင္းအမတ္ႀကီး, တိတၳိ, တိတၳိတပည့္ တို႔ႏွင့္ ေရာကာ ရြာနီးေက်ာင္း၌ အကယ္၍ ေနေစကာမူ ''တစ္ေယာက္တည္း ေနသူ'' ဟုပင္ ဆိုအပ္၏။ ထိုသို႔ ဆိုရျခင္းသည္ အဘယ့္ေၾကာင့္နည္း၊ တဏွာ သည္ ထိုရဟန္း၏ အေဖာ္မည္၏၊ ထိုအေဖာ္ တဏွာကို ထိုရဟန္းသည္ ပယ္အပ္ ၏၊ ထို႔ေၾကာင့္ ''တစ္ေယာက္တည္း ေနသူ'' ဟု ဆိုအပ္၏ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။

၁ - ပဌမ မိဂဇာလသုတ္၊ မိဂဇာလ၀ဂ္၊ သဠာယတန၀ဂၢသံယုတ္ပါဠိေတာ္။


ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ၌ သာဓုေခၚျခင္းသည္ ေကာင္းလွေပ၏။
သာဓု... သာဓု... သာဓု...။