တရား ႏွစ္ပါးစု၊ သဂႌတိသုတ္၊
၃၀၄။ ငါ့သွ်င္တို႔ (အလံုးစံုေသာတရားတို႔ကို) သိေတာ္မူ ျမင္ေတာ္မူ၍ ပူေဇာ္ အထူးကို ခံေတာ္မူ့ထုိက္ေသာ (အလံုးစံုေသာတရားတို႔ကို) ကိုယ္တုိင္ မွန္စြာ သိေတာ္မူေသာ ထုိျမတ္စြာဘုရားသည္ ေကာင္းစြာ ေဟာေတာ္မူအပ္ေသာ ႏွစ္ပါး ေသာ တရားတို႔သည္ ရွိကုန္၏၊ ထုိႏွစ္ပါးေသာ တရားတို႔၌ အလံုးစံုေသာ သင္တို႔ သည္ အညီအၫြတ္ ရြတ္ဆိုအပ္၏။ပ။
နတ္လူတို႔၏ အက်ဳိးစီးပြါး ခ်မ္းသာအလို႔ငွါ ျဖစ္ရာ၏။
အဘယ္တရား ႏွစ္ပါးတို႔နည္း ဟူမူ -
၁။ နာမ္တရား လည္းေကာင္း၊
၂။ ႐ုပ္တရား လည္းေကာင္း တည္း။ (၁)
၁။ ဖံုးကြယ္တတ္ေသာ {အ၀ိဇၨာ}တရား လည္းေကာင္း၊
၂။ ဘ၀၌တပ္မက္ေသာ {ဘ၀တဏွာ} လည္းေကာင္း တည္း။ (၂)
၁။ ဘ၀ျမဲ၏ ဟူေသာ မိစၧာအယူ လည္းေကာင္း၊
၂။ ေသလွ်င္ဘ၀ျပတ္၏ ဟူေသာ မိစၧာအယူ လည္းေကာင္း တည္း။ (၃)
၁။ မရွက္ျခင္း လည္းေကာင္း၊
၂။ မေၾကာက္ျခင္း လည္းေကာင္း တည္း။ (၄)
၁။ ရွက္ျခင္း လည္းေကာင္း၊
၂။ ေၾကာက္ျခင္း လည္းေကာင္း တည္း။ (၅)
၁။ ဆံုးမခက္ျခင္း လည္းေကာင္း၊
၂။ မေကာင္းေသာ အေဆြခင္ပြန္းရွိျခင္း လည္းေကာင္း တည္း။ (၆)
၁။ ဆံုးမလြယ္ျခင္း လည္းေကာင္း၊
၂။ ေကာင္းေသာ အေဆြခင္ပြန္းရွိျခင္း လည္းေကာင္း တည္း။ (၇)
၁။ အာပတ္၌ လိမၼာျခင္း လည္းေကာင္း၊
၂။ အာပတ္မွ ထျခင္း၌ လိမၼာျခင္း လည္းေကာင္း တည္း။ (၈)
၁။ သမာပတ္၌ လိမၼာျခင္း လည္းေကာင္း၊
၂။ သမာပတ္မွ ထျခင္း၌ လိမၼာျခင္း လည္းေကာင္း တည္း။ (၉)
၁။ ဓာတ္၌ လိမၼာျခင္း လည္းေကာင္း၊
၂။ ႏွလံုးသြင္းျခင္း၌ လိမၼာျခင္း လည္းေကာင္း တည္း။ (၁၀)
၁။ အာယတန၌ လိမၼာျခင္း လည္းေကာင္း၊
၂။ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္၌ လိမၼာျခင္း လည္းေကာင္း တည္း။ (၁၁)
၁။ အေၾကာင္းဟုတ္သည္၌ လိမၼာျခင္း လည္းေကာင္း၊
၂။ အေၾကာင္းမဟုတ္သည္၌ လိမၼာျခင္း လည္းေကာင္း တည္း။ (၁၂)
၁။ ေျဖာင့္မတ္ျခင္း လည္းေကာင္း၊
၂။ ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕ျခင္း လည္းေကာင္း တည္း။ (၁၃)
၁။ သည္းခံျခင္း လည္းေကာင္း၊
၂။ တရား၌ ေမြ႕ေလ်ာ္ျခင္း လည္းေကာင္း တည္း။ (၁၄)
၁။ သိမ္ေမြ႕ေျပျပစ္ျခင္း လည္းေကာင္း၊
၂။ ေစ့စပ္ျခင္း လည္းေကာင္း တည္း။ (၁၅)
၁။ မညႇဥ္းဆဲျခင္း လည္းေကာင္း၊
၂။ စင္ၾကယ္ျခင္း လည္းေကာင္း တည္း။ (၁၆)
၁။ လြတ္ေသာ သတိရွိျခင္း လည္းေကာင္း၊
၂။ ပညာအဆင္အျခင္ မရွိျခင္း လည္းေကာင္း တည္း။ (၁၇)
၁။ သတိရွိျခင္း လည္းေကာင္း၊
၂။ ပညာအဆင္အျခင္ ရွိျခင္း လည္းေကာင္း တည္း။ (၁၈)
၁။ ဣေႁႏၵတို႔၌ မလံုေသာ တံခါး ရွိျခင္း လည္းေကာင္း၊
၂။ အစားအစာ၌ အတုိင္းအရွည္ မသိျခင္း လည္းေကာင္း တည္း။ (၁၉)
၁။ ဣေႁႏၵတို႔၌ လံုေသာ တံခါး ရွိျခင္း လည္းေကာင္း၊
၂။ အစားအစာ၌ အတုိင္းအရွည္ သိျခင္း လည္းေကာင္း တည္း။ (၂၀)
၁။ ဆင္ျခင္ျခင္းအား လည္းေကာင္း၊
၂။ ပြားမ်ားျခင္းအား လည္းေကာင္း တည္း။ (၂၁)
၁။ သတိအား လည္းေကာင္း၊
၂။သမာဓိအား လည္းေကာင္း တည္း။ (၂၂)
၁။ သမထတရား လည္းေကာင္း၊
၂။ ၀ိပႆနာတရား လည္းေကာင္း တည္း။ (၂၃)
၁။ သမထအာ႐ံု လည္းေကာင္း၊
၂။ ၀ီရိယအာရံု လည္းေကာင္း တည္း။ (၂၄)
၁။ ၀ီရိယတရား လည္းေကာင္း၊
၂။ မပ်ံ႕လြင့္ျခင္း လည္းေကာင္း တည္း။ (၂၅)
၁။ သီလပ်က္ျခင္း လည္းေကာင္း၊
၂။ အယူပ်က္ျခင္း လည္းေကာင္း တည္း။ (၂၆)
၁။ သီလႏွင့္ျပည့္စံုျခင္း လည္းေကာင္း၊
၂။ အယူႏွင့္ျပည့္စံုျခင္း လည္းေကာင္း တည္း။ (၂၇)
၁။ သီလစင္ၾကယ္ျခင္း လည္းေကာင္း၊
၂။ အယူစင္ၾကယ္ျခင္း လည္းေကာင္း တည္း။ (၂၈)
၁။ စင္ၾကယ္ေသာ ဉာဏ္အျမင္ လည္းေကာင္း၊
၂။ ဉာဏ္အျမင္ အားေလ်ာ္ေသာ ၀ီရိယ လည္းေကာင္း တည္း။ (၂၉)
၁။ ထိတ္လန္႔သင့္ေသာ အရာတို႔၌ ထိတ္လန္႔ျခင္း လည္းေကာင္း၊
၂။ ထိတ္လန္႔ေသာ ပုဂၢိဳလ္၏ ဉာဏ္ႏွင့္ယွဥ္ေသာ ၀ီရိယ လည္းေကာင္း တည္း။၃၀
၁။ ကုသုိလ္တရားတို႔၌ မေရာင့္ရဲျခင္း လည္းေကာင္း၊
၂။ ကမၼ႒ာန္း၌ မဆုတ္မနစ္ျခင္း လည္းေကာင္း တည္း။ (၃၁)
၁။ ၀ိဇၨာတရား လည္းေကာင္း၊
၂။ ကိေလသာမွ လြတ္ျခင္း လည္းေကာင္း တည္း။ (၃၂)
၁။ ကိေလသာကုန္ရာ အရဟတၱမဂ္ဉာဏ္ လည္းေကာင္း၊
၂။ အရဟတၱဖိုလ္ဉာဏ္ လည္းေကာင္း တည္း။ (၃၃)
ငါ့သွ်င္တို႔ (အလံုးစံုေသာတရားတို႔ကို) သိေတာ္မူ ျမင္ေတာ္မူ၍ ပူေဇာ္အထူးကို ခံေတာ္မူထုိက္ေသာ (အလံုးစံုေသာ တရားတို႔ကို) ကိုယ္တုိင္ မွန္စြာ သိေတာ္မူ ေသာ ထုိျမတ္စြာဘုရားသည္ ဤႏွစ္ပါးေသာ တရားတို႔ကို ေကာင္းစြာ ေဟာေတာ္ မူအပ္ကုန္၏။ ထုိတရားႏွစ္ပါးတို႔၌ အလံုးစံုေသာ သင္တို႔သည္ အညီအၫြတ္ ရြတ္ဆိုအပ္၏၊ မျငင္းခုံအပ္၊ ယင္းသို႔ ရြတ္ဆိုအပ္ေသာ္ ဤသာသနာေတာ္သည္ အရွည္ခံ့သည္ ၾကာျမင့္စြာ တည္သည္ ျဖစ္ရာ၏၊ ထုိသို႔ျဖစ္ျခင္းသည္ လူအမ်ား၏ စီးပြါးခ်မ္းသာအလို႔ငွါ ေလာကကို ေစာင့္ေရွာက္ရန္အလို႔ငွါ နတ္လူတို႔၏ အက်ဳိး စီးပြါး ခ်မ္းသာအလို႔ငွါ ျဖစ္ရာ၏။
ဒုက - တရား ႏွစ္ပါးစု၊ သဂႌတိသုတ္၊ ပါထိက၀ဂ္၊ ဒီဃနိကာယ္။
ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ၌ သာဓုေခၚျခင္းသည္ ေကာင္းလွေပ၏။
သာဓု... သာဓု... သာဓု...။
၃၀၄။ ငါ့သွ်င္တို႔ (အလံုးစံုေသာတရားတို႔ကို) သိေတာ္မူ ျမင္ေတာ္မူ၍ ပူေဇာ္ အထူးကို ခံေတာ္မူ့ထုိက္ေသာ (အလံုးစံုေသာတရားတို႔ကို) ကိုယ္တုိင္ မွန္စြာ သိေတာ္မူေသာ ထုိျမတ္စြာဘုရားသည္ ေကာင္းစြာ ေဟာေတာ္မူအပ္ေသာ ႏွစ္ပါး ေသာ တရားတို႔သည္ ရွိကုန္၏၊ ထုိႏွစ္ပါးေသာ တရားတို႔၌ အလံုးစံုေသာ သင္တို႔ သည္ အညီအၫြတ္ ရြတ္ဆိုအပ္၏။ပ။
နတ္လူတို႔၏ အက်ဳိးစီးပြါး ခ်မ္းသာအလို႔ငွါ ျဖစ္ရာ၏။
အဘယ္တရား ႏွစ္ပါးတို႔နည္း ဟူမူ -
၁။ နာမ္တရား လည္းေကာင္း၊
၂။ ႐ုပ္တရား လည္းေကာင္း တည္း။ (၁)
၁။ ဖံုးကြယ္တတ္ေသာ {အ၀ိဇၨာ}တရား လည္းေကာင္း၊
၂။ ဘ၀၌တပ္မက္ေသာ {ဘ၀တဏွာ} လည္းေကာင္း တည္း။ (၂)
၁။ ဘ၀ျမဲ၏ ဟူေသာ မိစၧာအယူ လည္းေကာင္း၊
၂။ ေသလွ်င္ဘ၀ျပတ္၏ ဟူေသာ မိစၧာအယူ လည္းေကာင္း တည္း။ (၃)
၁။ မရွက္ျခင္း လည္းေကာင္း၊
၂။ မေၾကာက္ျခင္း လည္းေကာင္း တည္း။ (၄)
၁။ ရွက္ျခင္း လည္းေကာင္း၊
၂။ ေၾကာက္ျခင္း လည္းေကာင္း တည္း။ (၅)
၁။ ဆံုးမခက္ျခင္း လည္းေကာင္း၊
၂။ မေကာင္းေသာ အေဆြခင္ပြန္းရွိျခင္း လည္းေကာင္း တည္း။ (၆)
၁။ ဆံုးမလြယ္ျခင္း လည္းေကာင္း၊
၂။ ေကာင္းေသာ အေဆြခင္ပြန္းရွိျခင္း လည္းေကာင္း တည္း။ (၇)
၁။ အာပတ္၌ လိမၼာျခင္း လည္းေကာင္း၊
၂။ အာပတ္မွ ထျခင္း၌ လိမၼာျခင္း လည္းေကာင္း တည္း။ (၈)
၁။ သမာပတ္၌ လိမၼာျခင္း လည္းေကာင္း၊
၂။ သမာပတ္မွ ထျခင္း၌ လိမၼာျခင္း လည္းေကာင္း တည္း။ (၉)
၁။ ဓာတ္၌ လိမၼာျခင္း လည္းေကာင္း၊
၂။ ႏွလံုးသြင္းျခင္း၌ လိမၼာျခင္း လည္းေကာင္း တည္း။ (၁၀)
၁။ အာယတန၌ လိမၼာျခင္း လည္းေကာင္း၊
၂။ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္၌ လိမၼာျခင္း လည္းေကာင္း တည္း။ (၁၁)
၁။ အေၾကာင္းဟုတ္သည္၌ လိမၼာျခင္း လည္းေကာင္း၊
၂။ အေၾကာင္းမဟုတ္သည္၌ လိမၼာျခင္း လည္းေကာင္း တည္း။ (၁၂)
၁။ ေျဖာင့္မတ္ျခင္း လည္းေကာင္း၊
၂။ ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕ျခင္း လည္းေကာင္း တည္း။ (၁၃)
၁။ သည္းခံျခင္း လည္းေကာင္း၊
၂။ တရား၌ ေမြ႕ေလ်ာ္ျခင္း လည္းေကာင္း တည္း။ (၁၄)
၁။ သိမ္ေမြ႕ေျပျပစ္ျခင္း လည္းေကာင္း၊
၂။ ေစ့စပ္ျခင္း လည္းေကာင္း တည္း။ (၁၅)
၁။ မညႇဥ္းဆဲျခင္း လည္းေကာင္း၊
၂။ စင္ၾကယ္ျခင္း လည္းေကာင္း တည္း။ (၁၆)
၁။ လြတ္ေသာ သတိရွိျခင္း လည္းေကာင္း၊
၂။ ပညာအဆင္အျခင္ မရွိျခင္း လည္းေကာင္း တည္း။ (၁၇)
၁။ သတိရွိျခင္း လည္းေကာင္း၊
၂။ ပညာအဆင္အျခင္ ရွိျခင္း လည္းေကာင္း တည္း။ (၁၈)
၁။ ဣေႁႏၵတို႔၌ မလံုေသာ တံခါး ရွိျခင္း လည္းေကာင္း၊
၂။ အစားအစာ၌ အတုိင္းအရွည္ မသိျခင္း လည္းေကာင္း တည္း။ (၁၉)
၁။ ဣေႁႏၵတို႔၌ လံုေသာ တံခါး ရွိျခင္း လည္းေကာင္း၊
၂။ အစားအစာ၌ အတုိင္းအရွည္ သိျခင္း လည္းေကာင္း တည္း။ (၂၀)
၁။ ဆင္ျခင္ျခင္းအား လည္းေကာင္း၊
၂။ ပြားမ်ားျခင္းအား လည္းေကာင္း တည္း။ (၂၁)
၁။ သတိအား လည္းေကာင္း၊
၂။သမာဓိအား လည္းေကာင္း တည္း။ (၂၂)
၁။ သမထတရား လည္းေကာင္း၊
၂။ ၀ိပႆနာတရား လည္းေကာင္း တည္း။ (၂၃)
၁။ သမထအာ႐ံု လည္းေကာင္း၊
၂။ ၀ီရိယအာရံု လည္းေကာင္း တည္း။ (၂၄)
၁။ ၀ီရိယတရား လည္းေကာင္း၊
၂။ မပ်ံ႕လြင့္ျခင္း လည္းေကာင္း တည္း။ (၂၅)
၁။ သီလပ်က္ျခင္း လည္းေကာင္း၊
၂။ အယူပ်က္ျခင္း လည္းေကာင္း တည္း။ (၂၆)
၁။ သီလႏွင့္ျပည့္စံုျခင္း လည္းေကာင္း၊
၂။ အယူႏွင့္ျပည့္စံုျခင္း လည္းေကာင္း တည္း။ (၂၇)
၁။ သီလစင္ၾကယ္ျခင္း လည္းေကာင္း၊
၂။ အယူစင္ၾကယ္ျခင္း လည္းေကာင္း တည္း။ (၂၈)
၁။ စင္ၾကယ္ေသာ ဉာဏ္အျမင္ လည္းေကာင္း၊
၂။ ဉာဏ္အျမင္ အားေလ်ာ္ေသာ ၀ီရိယ လည္းေကာင္း တည္း။ (၂၉)
၁။ ထိတ္လန္႔သင့္ေသာ အရာတို႔၌ ထိတ္လန္႔ျခင္း လည္းေကာင္း၊
၂။ ထိတ္လန္႔ေသာ ပုဂၢိဳလ္၏ ဉာဏ္ႏွင့္ယွဥ္ေသာ ၀ီရိယ လည္းေကာင္း တည္း။၃၀
၁။ ကုသုိလ္တရားတို႔၌ မေရာင့္ရဲျခင္း လည္းေကာင္း၊
၂။ ကမၼ႒ာန္း၌ မဆုတ္မနစ္ျခင္း လည္းေကာင္း တည္း။ (၃၁)
၁။ ၀ိဇၨာတရား လည္းေကာင္း၊
၂။ ကိေလသာမွ လြတ္ျခင္း လည္းေကာင္း တည္း။ (၃၂)
၁။ ကိေလသာကုန္ရာ အရဟတၱမဂ္ဉာဏ္ လည္းေကာင္း၊
၂။ အရဟတၱဖိုလ္ဉာဏ္ လည္းေကာင္း တည္း။ (၃၃)
ငါ့သွ်င္တို႔ (အလံုးစံုေသာတရားတို႔ကို) သိေတာ္မူ ျမင္ေတာ္မူ၍ ပူေဇာ္အထူးကို ခံေတာ္မူထုိက္ေသာ (အလံုးစံုေသာ တရားတို႔ကို) ကိုယ္တုိင္ မွန္စြာ သိေတာ္မူ ေသာ ထုိျမတ္စြာဘုရားသည္ ဤႏွစ္ပါးေသာ တရားတို႔ကို ေကာင္းစြာ ေဟာေတာ္ မူအပ္ကုန္၏။ ထုိတရားႏွစ္ပါးတို႔၌ အလံုးစံုေသာ သင္တို႔သည္ အညီအၫြတ္ ရြတ္ဆိုအပ္၏၊ မျငင္းခုံအပ္၊ ယင္းသို႔ ရြတ္ဆိုအပ္ေသာ္ ဤသာသနာေတာ္သည္ အရွည္ခံ့သည္ ၾကာျမင့္စြာ တည္သည္ ျဖစ္ရာ၏၊ ထုိသို႔ျဖစ္ျခင္းသည္ လူအမ်ား၏ စီးပြါးခ်မ္းသာအလို႔ငွါ ေလာကကို ေစာင့္ေရွာက္ရန္အလို႔ငွါ နတ္လူတို႔၏ အက်ဳိး စီးပြါး ခ်မ္းသာအလို႔ငွါ ျဖစ္ရာ၏။
ဒုက - တရား ႏွစ္ပါးစု၊ သဂႌတိသုတ္၊ ပါထိက၀ဂ္၊ ဒီဃနိကာယ္။
သာဓု... သာဓု... သာဓု...။