ဝဇိရာသုတ္- (စိန္ရတနာ၊ ၀ရဇိန္လက္နက္)
သာဝတၳိနိဒါန္း...
ဝဇိရာဘိကၡဳနီမသည္ နံနက္အခါ၌ သကၤန္းကုိ ျပင္ဝတ္၍ သပိတ္သကၤန္းကုိ ေဆာင္ယူၿပီးလွ်င္ သာဝတၳိျပည္သို႔ ဆြမ္းခံဝင္ေလ၏၊ သာဝတၳိျပည္၌ ဆြမ္းခံ လွည့္လည္၍ ဆြမ္းစားၿပီးေနာက္ ဆြမ္းခံရာမွ ဖဲခဲ့ၿပီးလွ်င္ အႏၶဝန္ေတာသို႔ ေန႔သန္႔စင္ျခင္းငွါ ခ်ဥ္းကပ္၍ တစ္ခုေသာ သစ္ပင္ရင္း၌ ထုိင္ေန၏၊
ထုိအခါ ယုတ္မာေသာ မာရ္နတ္သည္ ဝဇိရာဘိကၡဳနီမအား ေၾကာက္ျခင္း၊ ထိတ္လန္႔ျခင္း၊ ၾကက္သီးေမြးညင္းထျခင္းကုိ ျဖစ္ေစလုိ၍လည္းေကာင္း၊ တည္ ၾကည္ျခင္းသမာဓိမွ ေရြ႕ေလ်ာေစလုိ၍လည္းေကာင္း ဝဇိရာဘိကၡဳနီမထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီးလွ်င္ ဂါထာျဖင့္ ရြတ္ဆုိ၏ -
အဘယ္သူသည္ ဤသတၱဝါကုိ ျဖစ္ေစသနည္း၊
သတၱဝါကုိ ျပဳတတ္သူကား အဘယ္သူနည္း၊
အဘယ့္ေၾကာင့္ ဤသတၱဝါ ျဖစ္ေပၚလာသနည္း၊
အဘယ့္ေၾကာင့္ သတၱဝါ ခ်ဳပ္သနည္း ဟု ရြတ္ဆုိ၏။
ထုိအခါ၌ ဝဇိရာဘိကၡဳနီမအား ''ဂါထာကုိ ရြတ္ဆုိေသာ ဤသူသည္ အဘယ္သူ နည္း၊ လူေလေလာ နတ္ေလေလာ''ဟု စဥ္းစားၿပီးလွ်င္ ''ဤသူကား ယုတ္မာ ေသာ မာရ္နတ္တည္း၊ ငါ့အား ေၾကာက္ျခင္း၊ ထိတ္လန္႔ျခင္း၊ ၾကက္သီးေမြးညင္း ထျခင္းကုိ ျဖစ္ေစလုိ၍လည္းေကာင္း၊ တည္ၾကည္ျခင္းသမာဓိမွ ေရြ႔ေလ်ာ ေစလုိ၍ လည္းေကာင္း ဂါထာကုိ ရြတ္ဆုိ၏ ဟု အၾကံ ျဖစ္၏၊
ထုိအခါ ဝဇိရာဘိကၡဳနီမသည္ ''ဤသူကား ယုတ္မာေသာ မာရ္နတ္တည္း'' ဟု သိ၍ ယုတ္မာေသာ မာရ္နတ္ကုိ ဂါထာတို႔ျဖင့္ ျပန္ေျပာ၏-
မာရ္နတ္ သင္သည္ အဘယ္ကုိ သတၱဝါဟူ၍ ယုံၾကည္ဘိသနည္း၊
သင့္အား မေကာင္းေသာ အျမင္သည္ အစဥ္လုိက္၏၊
ဤသတၱဝါဟူသည္ သခၤါရအစု သက္သက္သာတည္း၊
ဤသခၤါရအစု၌ သေဘာအားျဖင့္ သတၱဝါဟူသည္ကုိ မရအပ္။
လွည္းသန္, ဝင္႐ုိးစေသာ အဂၤါအစိတ္အပုိင္းတို႔ ေပါင္းစုမိေသာေၾကာင့္ 'ရထား' ဟူ၍ ေခၚေဝၚ ေျပာဆုိေသာ အသံ (သဒၵါေဝါဟာရ)သည္ ျဖစ္သကဲ့သို႔ ထို႔အတူ ခႏၶာငါးပါးတို႔ ထင္ရွား ကုန္လတ္ေသာ္ 'သတၱဝါ'ဟူ၍ သမုတ္ျခင္း ျဖစ္၏။
ထုိစကား မွန္၏၊ (ခႏၶာငါးပါးဟူေသာ) ဒုကၡသည္သာလွ်င္ ျဖစ္၏၊ ဒုကၡသည္ တည္လည္း တည္၏၊ ပ်က္လည္း ပ်က္၏၊ (ခႏၶာငါးပါးဟူေသာ) ဒုကၡကုိ ဖယ္ ထား၍ ခႏၶာငါးပါးဟူေသာ ဒုကၡမွတစ္ပါး အျခားေသာ တရားသည္ မျဖစ္၊ ဒုကၡကုိ ဖယ္ထား၍ ခႏၶာငါးပါးဟူေသာ ဒုကၡမွတစ္ပါး အျခားေသာ တရားသည္ မခ်ဳပ္'' ဟု ျပန္ေျပာ၏။
ထုိအခါ ယုတ္မာေသာ မာရ္နတ္သည္ ''ဝဇိရာဘိကၡဳနီမသည္ ငါ့ကုိ သိ၏'' ဟု ဆင္းရဲျခင္း ႏွလုံးမသာျခင္း ရွိသည္ ျဖစ္၍ ထုိအရပ္၌ပင္လွ်င္ ကြယ္ေပ်ာက္ေလ၏။
၁ဝ - ဝဇိရာသုတ္၊ ဘိကၡဳနီသံယုတ္၊ သဂါထာ၀ဂၢသံယုတ္ပါဠိေတာ္၊
ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ၌ သာဓုေခၚျခင္းသည္ ေကာင္းလွေပ၏။
သာဓု... သာဓု... သာဓု...။
သာဝတၳိနိဒါန္း...
ဝဇိရာဘိကၡဳနီမသည္ နံနက္အခါ၌ သကၤန္းကုိ ျပင္ဝတ္၍ သပိတ္သကၤန္းကုိ ေဆာင္ယူၿပီးလွ်င္ သာဝတၳိျပည္သို႔ ဆြမ္းခံဝင္ေလ၏၊ သာဝတၳိျပည္၌ ဆြမ္းခံ လွည့္လည္၍ ဆြမ္းစားၿပီးေနာက္ ဆြမ္းခံရာမွ ဖဲခဲ့ၿပီးလွ်င္ အႏၶဝန္ေတာသို႔ ေန႔သန္႔စင္ျခင္းငွါ ခ်ဥ္းကပ္၍ တစ္ခုေသာ သစ္ပင္ရင္း၌ ထုိင္ေန၏၊
ထုိအခါ ယုတ္မာေသာ မာရ္နတ္သည္ ဝဇိရာဘိကၡဳနီမအား ေၾကာက္ျခင္း၊ ထိတ္လန္႔ျခင္း၊ ၾကက္သီးေမြးညင္းထျခင္းကုိ ျဖစ္ေစလုိ၍လည္းေကာင္း၊ တည္ ၾကည္ျခင္းသမာဓိမွ ေရြ႕ေလ်ာေစလုိ၍လည္းေကာင္း ဝဇိရာဘိကၡဳနီမထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီးလွ်င္ ဂါထာျဖင့္ ရြတ္ဆုိ၏ -
အဘယ္သူသည္ ဤသတၱဝါကုိ ျဖစ္ေစသနည္း၊
သတၱဝါကုိ ျပဳတတ္သူကား အဘယ္သူနည္း၊
အဘယ့္ေၾကာင့္ ဤသတၱဝါ ျဖစ္ေပၚလာသနည္း၊
အဘယ့္ေၾကာင့္ သတၱဝါ ခ်ဳပ္သနည္း ဟု ရြတ္ဆုိ၏။
ထုိအခါ၌ ဝဇိရာဘိကၡဳနီမအား ''ဂါထာကုိ ရြတ္ဆုိေသာ ဤသူသည္ အဘယ္သူ နည္း၊ လူေလေလာ နတ္ေလေလာ''ဟု စဥ္းစားၿပီးလွ်င္ ''ဤသူကား ယုတ္မာ ေသာ မာရ္နတ္တည္း၊ ငါ့အား ေၾကာက္ျခင္း၊ ထိတ္လန္႔ျခင္း၊ ၾကက္သီးေမြးညင္း ထျခင္းကုိ ျဖစ္ေစလုိ၍လည္းေကာင္း၊ တည္ၾကည္ျခင္းသမာဓိမွ ေရြ႔ေလ်ာ ေစလုိ၍ လည္းေကာင္း ဂါထာကုိ ရြတ္ဆုိ၏ ဟု အၾကံ ျဖစ္၏၊
ထုိအခါ ဝဇိရာဘိကၡဳနီမသည္ ''ဤသူကား ယုတ္မာေသာ မာရ္နတ္တည္း'' ဟု သိ၍ ယုတ္မာေသာ မာရ္နတ္ကုိ ဂါထာတို႔ျဖင့္ ျပန္ေျပာ၏-
မာရ္နတ္ သင္သည္ အဘယ္ကုိ သတၱဝါဟူ၍ ယုံၾကည္ဘိသနည္း၊
သင့္အား မေကာင္းေသာ အျမင္သည္ အစဥ္လုိက္၏၊
ဤသတၱဝါဟူသည္ သခၤါရအစု သက္သက္သာတည္း၊
ဤသခၤါရအစု၌ သေဘာအားျဖင့္ သတၱဝါဟူသည္ကုိ မရအပ္။
လွည္းသန္, ဝင္႐ုိးစေသာ အဂၤါအစိတ္အပုိင္းတို႔ ေပါင္းစုမိေသာေၾကာင့္ 'ရထား' ဟူ၍ ေခၚေဝၚ ေျပာဆုိေသာ အသံ (သဒၵါေဝါဟာရ)သည္ ျဖစ္သကဲ့သို႔ ထို႔အတူ ခႏၶာငါးပါးတို႔ ထင္ရွား ကုန္လတ္ေသာ္ 'သတၱဝါ'ဟူ၍ သမုတ္ျခင္း ျဖစ္၏။
ထုိစကား မွန္၏၊ (ခႏၶာငါးပါးဟူေသာ) ဒုကၡသည္သာလွ်င္ ျဖစ္၏၊ ဒုကၡသည္ တည္လည္း တည္၏၊ ပ်က္လည္း ပ်က္၏၊ (ခႏၶာငါးပါးဟူေသာ) ဒုကၡကုိ ဖယ္ ထား၍ ခႏၶာငါးပါးဟူေသာ ဒုကၡမွတစ္ပါး အျခားေသာ တရားသည္ မျဖစ္၊ ဒုကၡကုိ ဖယ္ထား၍ ခႏၶာငါးပါးဟူေသာ ဒုကၡမွတစ္ပါး အျခားေသာ တရားသည္ မခ်ဳပ္'' ဟု ျပန္ေျပာ၏။
ထုိအခါ ယုတ္မာေသာ မာရ္နတ္သည္ ''ဝဇိရာဘိကၡဳနီမသည္ ငါ့ကုိ သိ၏'' ဟု ဆင္းရဲျခင္း ႏွလုံးမသာျခင္း ရွိသည္ ျဖစ္၍ ထုိအရပ္၌ပင္လွ်င္ ကြယ္ေပ်ာက္ေလ၏။
၁ဝ - ဝဇိရာသုတ္၊ ဘိကၡဳနီသံယုတ္၊ သဂါထာ၀ဂၢသံယုတ္ပါဠိေတာ္၊
သာဓု... သာဓု... သာဓု...။